Nee, je hebt er helemaal geen begrip voor. Helemaal niks.quote:Ik vind het prima dat er onzekere mensen zijn en ik heb d'r ook tot een zekere hoogte begrip voor
Jij wordt onzeker van iemand anders die onzeker is?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als jij onzeker word van een ander onzeker iemand heb je volgens mij zelf problemen.
Ik heb er wel begrip voor. Ik kan me er goed in verplaatsen en het is ook jammer voor zulke personen. Maar ja, als we het over mijn (ex) studie hebben: ik zat niet op een psychologie/sph/mwd opleiding waar we maar allerlei begrip moeten hebben voor allerlei kwaaltjes van personen. Zo werkt het nou eenmaal niet in het leven. Binnen een project groep wil je gewoon dat iedereen presteert, iemand die alleen maar zit te huilen en te zeuren dat ze niets durft, kan je niks mee en moet (vind ik) eerst maar aan zichzelf gaan werken voordat ze überhaupt gaat studeren.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:11 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, je hebt er helemaal geen begrip voor. Helemaal niks.
En dat is de basis van jouw zekerheid. Jij denkt overal wat van af te weten, en overal begrip voor te hebben, terwijl je niet eens doorhebt dat je dat helemaal niet hebt. Dat je waandenkbeelden over jezelf hebt.
Maar dat is prima hoor. 99% van de mensheid heeft waandenkbeelden over zichzelf en anderen. Heel jammer voor die ene procent.
De enige manier om van onzekerheid over jezelf af te komen is te accepteren dat 99% van de wereld niet in de werkelijkheid leeft. Dat 99% van de wereld een ego heeft die het niet toelaat om zijn eigen fouten te zien. Of mogelijk gewoon een slecht geheugen, waardoor ze hun eigen fouten prompt vergeten. Of mogelijk gewoon psychopaat, waardoor ze hun eigen fouten zien als mislukte manipulaties.
Iedereen weet wel dat hij/zij iets fout doet af en toe, me dunkt. Dat is menselijk.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:16 schreef RaymondK het volgende:
Dat laatste slaat dus precies op de hoogmoed/kapsones van veel mensen. Het denken dat ze zelf niks fout doen.
Pesten in het verleden komt omdat je TOEN al onzeker was. Het is geen oorzaak, het was TOEN al een gevolg.quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:53 schreef RaymondK het volgende:
Het zal niet de eerste zijn die van alle kanten gepest is in het verleden,
Het openlijk toegeven is echter een tweede. En dat laat precies zien hoe dom sommige mensen eigenlijk zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:17 schreef Cher- het volgende:
[..]
Iedereen weet wel dat hij/zij iets fout doet af en toe, me dunkt. Dat is menselijk.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Pesten in het verleden komt omdat je TOEN al onzeker was. Het is geen oorzaak, het was TOEN al een gevolg.
Waar slaat dit op?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:20 schreef RetepV het volgende:
Cher, in ieder geval ben jij niet geschikt om andere mensen iets te leren, dat is wel duidelijk.
Daar gaat het helemaal niet over. Maar ik heb een schijthekel aan mensen die het slachtoffer uithangen, vervolgens niets ondernemen en alles opgeven.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:20 schreef fruityloop het volgende:
Je hebt simpelweg een probleem met mensen die door psychische klachten een uitkering ontvangen?
Dus alle gepeste kinderen zijn onzeker?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Pesten in het verleden komt omdat je TOEN al onzeker was. Het is geen oorzaak, het was TOEN al een gevolg.
Well, iemand heeft jouw hulp nodig om over zijn onzekerheid heen te komen, en het enige dat jij doet is je irriteren. Verder niks.quote:
Ja, anders worden ze niet gepest. Een zelfverzekerd kind wordt niet gepest omdat andere kinderen dan wel merken dat het kind voor zichzelf op kan komen. Zwakkere mensen worden nou eenmaal gepest.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dus alle gepeste kinderen zijn onzeker?
Dit gaat nergens over.
Want? Ik ben geen psycholoog of hulpverlener maar een student. Ik ben 18, zij is 21. Sowieso is dat niet iets wat IK kan oplossen, desnoods kan ik haar gerust stellen maar dat gaat ook niet bij zulke mensen. Moeilijk om contact mee te maken alleen al, hele erge onzekere personen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Well, iemand heeft jouw hulp nodig om over zijn onzekerheid heen te komen, en het enige dat jij doet is je irriteren. Verder niks.
En daarmee doe je ook jezelf te kort, want je cijfer had hoger kunnen zijn als je het zelfvertrouwen van je studiegenoot wat had opgekrikt.
En toch is het zo. Andere kinderen pesten hen omdat onzekere kinderen makkelijke slachtoffers zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dus alle gepeste kinderen zijn onzeker?
Dit gaat nergens over.
Oftewel, je kan niet met onzekere mensen omgaan. En dat is het allereerste wat je als leraar moet kunnen. En dus raad ik je aan om geen leraar te worden. Redenatie rond.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:23 schreef Cher- het volgende:
[..]
Want? Ik ben geen psycholoog of hulpverlener maar een student. Ik ben 18, zij is 21. Sowieso is dat niet iets wat IK kan oplossen, desnoods kan ik haar gerust stellen maar dat gaat ook niet bij zulke mensen. Moeilijk om contact mee te maken alleen al, hele erge onzekere personen.
Op jouw megalomane waanbeeld waarin je denkt dat jij degene bent die wél geschikt is om te oordelen wat goed is voor de mensen die je nu op een grote hoop in de hoek zet misschien?quote:
Ach ja, leraar zijn lijkt me ook niks. Neemt niet weg dat je soms wel met zulke mensen wordt geconfronteerd.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oftewel, je kan niet met onzekere mensen omgaan. En dat is het allereerste wat je als leraar moet kunnen. En dus raad ik je aan om geen leraar te worden. Redenatie rond.
Want het is goed dat als je super onzeker bent en niet eens normaal durft te praten in een groep, jij een studie gaat beginnen waar je veel met andere mensen moet samenwerken (moet bij de meeste studies trouwens) zodat je andere mensen tot last bent aangezien je niks durft. Heel verstandig.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:27 schreef CutCake het volgende:
[..]
Op jouw megalomane waanbeeld waarin je denkt dat jij degene bent die wél geschikt is om te oordelen wat goed is voor de mensen die je nu op een grote hoop in de hoek zet misschien?
Nee, pesten is vaak meelopen met de rest v.h. gepeupel. Een ogenschijnlijk zwakkere uit een groepje te pakken nemen om jezelf beter te voelen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
En toch is het zo. Andere kinderen pesten hen omdat onzekere kinderen makkelijke slachtoffers zijn.
Als je DAT nog niet door hebt...? Snap jij wel iets van de maatschappij?
Nee dat is niet goed, als dat echter jouw resultaten beïnvloed komt dat dus ook omdat jij er niet mee om kan gaan. Dus ook jouw competentieprofiel is incompleet om maar even in hbo gezwets te vervallen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:30 schreef Cher- het volgende:
[..]
Want het is goed dat als je super onzeker bent en niet eens normaal durft te praten in een groep, jij een studie gaat beginnen waar je veel met andere mensen moet samenwerken (moet bij de meeste studies trouwens) zodat je andere mensen tot last bent aangezien je niks durft. Heel verstandig.
Alleen het feit dat je dit moet schrijven zegt mij al genoeg.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:31 schreef RetepV het volgende:
Anyway. Ik ben zo'n onzeker persoon die vroeger veel gepest werd. Het heeft even wat jaren geduurd, maar ik ben inmiddels een Master troll. Ga niet met me in gevecht. Al zeker niet voordat je hebt gekeken wat mijn niveau is. Maak niet de fout om me te onderschatten.
Als je geen leraar kunt zijn, als je niet andere mensen iets kunt leren, dan kun je beter een management functie uit je hoofd zetten. Ik hoop dat je een wetenschappelijke opleiding doet.?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:30 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ach ja, leraar zijn lijkt me ook niks. Neemt niet weg dat je soms wel met zulke mensen wordt geconfronteerd.
1: Buhlshit! Pesters pesten, maar net wie ze het eerst op hun netvlies hebben.. Als je als kind maar vaak genoeg iets aangepraat wordt, ga je het vanzelf een keer geloven, dus reken maar dat dat je zelfvertrouwen ondermijnt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:23 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ja, anders worden ze niet gepest. Een zelfverzekerd kind wordt niet gepest omdat andere kinderen dan wel merken dat het kind voor zichzelf op kan komen. Zwakkere mensen worden nou eenmaal gepest.
[..]
Want? Ik ben geen psycholoog of hulpverlener maar een student. Ik ben 18, zij is 21. Sowieso is dat niet iets wat IK kan oplossen, desnoods kan ik haar gerust stellen maar dat gaat ook niet bij zulke mensen. Moeilijk om contact mee te maken alleen al, hele erge onzekere personen.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Alleen het feit dat je dit moet schrijven zegt mij al genoeg.
Gast, wat doe je hier? behalve dan onzinnige posts plaatsenquote:Op dinsdag 3 april 2012 09:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hahahaha, ik vond het wel grappig om te schrijven en te zien hoeveel mensen in mijn troll zouden trappen. In ieder geval eentje.
ONZIN!quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
En toch is het zo. Andere kinderen pesten hen omdat onzekere kinderen makkelijke slachtoffers zijn.
Als je DAT nog niet door hebt...? Snap jij wel iets van de maatschappij?
Mijn resultaten worden er niet door beïnvloed. De werkdruk wel. Iemand functioneert namelijk niet goed mee wat betekent dat andere personen meer werk hebben.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:32 schreef CutCake het volgende:
[..]
Nee dat is niet goed, als dat echter jouw resultaten beïnvloed komt dat dus ook omdat jij er niet mee om kan gaan. Dus ook jouw competentieprofiel is incompleet om maar even in hbo gezwets te vervallen.
Onzin. Maak je jezelf dat wijs? Ik ben qua uiterlijk ook afwijkend. Heb een bos krullen, een tintje (licht en de enige van de school!) en ook nog eens lichte ogen. Ik ben één keer uitgescholden voor buitenlander door een jongen uit mijn klas (groep 8), ik heb hem keihard geslagen en nooit meer last van hem gehad. Hij was juist de persoon die daarna werd gepest. Het ligt WEL aan de onzekerheid van een kind. Helaas. De lelijkste en afwijkende kinderen kunnen ook pesters zijn als ze maar zelfverzekerd overkomen en andere kinderen bang zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:34 schreef MarMar het volgende:
[..]
ONZIN!
Kinderen pesten vaak omdat ze ZELF onzeker zijn en iemand anders belachelijk maken een makkelijke egoboost is.. dat ten eerste.
Kinderen kiezen hun "slachtoffers" omdat ze anders zijn en omdat ze anderen met zich mee kunnen trekken als pesters. Dat kan gaan om haarkleur, huidskleur, kledingkeuze, lengte, dik, dun, andere ouders etc etc etc...
Dat de wat meer zelfverzekerde kinderen iets minder gevolgen overhouden van het pesten zal ongetwijfeld wel waar zijn, maar nogmaals: als iets je maar vaak genoeg voorgehouden wordt als kind, ga je het vanzelf geloven.
En toch was het serieus bedoeld. Ik probeerde TS een spiegel voor te houden. Om TS te laten voelen hoe het is om van je stuk gebracht te worden. Stel je nu voor dat je een onzeker persoon bent. Dan doen mensen dit de hele tijd met je. Gewoon voor de lol.quote:
Dus zelfverzekerdheid is volgens jou iemand op z'n bek rammen?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:38 schreef Cher- het volgende:
[..]
Mijn resultaten worden er niet door beïnvloed. De werkdruk wel. Iemand functioneert namelijk niet goed mee wat betekent dat andere personen meer werk hebben.
[..]
Onzin. Maak je jezelf dat wijs? Ik ben qua uiterlijk ook afwijkend. Heb een bos krullen, een tintje (licht en de enige van de school!) en ook nog eens lichte ogen. Ik ben één keer uitgescholden voor buitenlander door een jongen uit mijn klas (groep 8), ik heb hem keihard geslagen en nooit meer last van hem gehad. Hij was juist de persoon die daarna werd gepest. Het ligt WEL aan de onzekerheid van een kind. Helaas. De lelijkste en afwijkende kinderen kunnen ook pesters zijn als ze maar zelfverzekerd overkomen en andere kinderen bang zijn.
Oeh. Jij had dus de fysieke kracht en het gewicht om iets te doen. Wat als je dat niet had gehad? Dan was het allemaal maar door, door, doorgegaan. Tot je was gebroken.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:38 schreef Cher- het volgende:
[..]
Onzin. Maak je jezelf dat wijs? Ik ben qua uiterlijk ook afwijkend. Heb een bos krullen, een tintje (licht en de enige van de school!) en ook nog eens lichte ogen. Ik ben één keer uitgescholden voor buitenlander door een jongen uit mijn klas (groep 8), ik heb hem keihard geslagen en nooit meer last van hem gehad.
Agressiviteit is wat anders dan zelfverzekerd zijn.. sioms zelfs het tegenovergestelde..quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:38 schreef Cher- het volgende:
[..]
Mijn resultaten worden er niet door beïnvloed. De werkdruk wel. Iemand functioneert namelijk niet goed mee wat betekent dat andere personen meer werk hebben.
[..]
Onzin. Maak je jezelf dat wijs? Ik ben qua uiterlijk ook afwijkend. Heb een bos krullen, een tintje (licht en de enige van de school!) en ook nog eens lichte ogen. Ik ben één keer uitgescholden voor buitenlander door een jongen uit mijn klas (groep 8), ik heb hem keihard geslagen en nooit meer last van hem gehad. Hij was juist de persoon die daarna werd gepest. Het ligt WEL aan de onzekerheid van een kind. Helaas. De lelijkste en afwijkende kinderen kunnen ook pesters zijn als ze maar zelfverzekerd overkomen en andere kinderen bang zijn.
je hoeft het ook niet op te lossen. dat sociaal zwakkere mensen mee moeten doen in projectwerk en leren presenteren enzo is onderdeel van de exercitie, maar dat de sociaal sterkeren binnen de projectgroep moeten leren omgaan met de zwakkeren is evengoed onderdeel! net als in het echte leven.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:23 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ja, anders worden ze niet gepest. Een zelfverzekerd kind wordt niet gepest omdat andere kinderen dan wel merken dat het kind voor zichzelf op kan komen. Zwakkere mensen worden nou eenmaal gepest.
[..]
Dus om een labeltje depressie tegen te gaan moeten ze een labeltje "onzeker" krijgen?quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:43 schreef Cher- het volgende:
en dan heb je weer een persoon die in de uitkering beland en als het goed is ook nog met een labeltje erbij. Depressie of zo.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:44 schreef Mystikvm het volgende:
Dit lijkt me toch een gevalletje van 'TS kan er niet mee omgaan'. Dat jij je eraan stoort betekent dat jij een probleem hebt.
Ik ken ook zat onzekere mensen en ik stoor me er niet aan. Blijkbaar ben jij ook nog zo zelfingenomen dat je vindt dat, wanneer mensen zich niet gedragen zoals jij van hun verlangt, we er maar hulpverlening tegenaan moeten smijten zodat ze zich 'sociaal wenselijk' gedragen?Wie is hier nu sociaal onbekwaam, vraag ik me af?
Ja je weet toch, ga met een probleem naar de psycholoog en het probleem verdwijnt als sneeuw voor de zonquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:31 schreef Pulzzar het volgende:
Jij gaat ervanuit dat als je als onzeker persoon hulp zoekt, het automatisch goed komt?
Tegenwoordig kan dat al via de TV met de Dr.Phil showquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:36 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ja je weet toch, ga met een probleem naar de psycholoog en het probleem verdwijnt als sneeuw voor de zon
Jij bent zeker nooit gepest neem ik aan. Pesten ligt eerder ten grondslag aan de onzekerheid van de pester die dat afreageert op iemand die een makkelijk doelwit is (introvert, sociaal minder vaardig, fysiek zwakker, esoterische interesses).quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
[...]
Bingo.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:30 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nee, pesten is vaak meelopen met de rest v.h. gepeupel. Een ogenschijnlijk zwakkere uit een groepje te pakken nemen om jezelf beter te voelen.
Vaak zijn het introverte kinderen die hiervan de dupe zijn.
En dan is de stap klein om er ook onzeker te worden.
Sowieso zal het best mogelijk zijn iemand die je vernedert een klap op zijn bek te geven als je kwaad bent, maar als je weet dat ze daarna met elkaar gaan bekokstoven je daar maar met zijn vieren te pakken laat je het de volgende keer wel je fysiek te verdedigen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:57 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Bingo.
Introvert + kleiner dan gemiddeld in mijn geval tegenover fysiek superieure tegenstanders.
Denk je niet dat ik mijn kwelgeesten het ziekenhuis in had geslagen als ik daartoe in staat was geweest? Dan was het voor eens en altijd afgelopen geweest.
En waarom kan die pester mensen pesten?quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:53 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Jij bent zeker nooit gepest neem ik aan. Pesten ligt eerder ten grondslag aan de onzekerheid van de pester die dat afreageert op iemand die een makkelijk doelwit is (introvert, sociaal minder vaardig, fysiek zwakker, esoterische interesses).
Pesten is niet de schuld van het slachtoffer maar van de pester, punt uit. Het is onacceptabel ongeacht wat er al dan niet mis is met het slachtoffer.
Ik heb er in ieder geval nooit om gevraagd om gepest te worden.
Dat bedoel ik toch ook. Als er geen risico was geweest van een groepsvergelding had ik wel wat gedaan...quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:28 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Sowieso zal het best mogelijk zijn iemand die je vernedert een klap op zijn bek te geven als je kwaad bent, maar als je weet dat ze daarna met elkaar gaan bekokstoven je daar maar met zijn vieren te pakken laat je het de volgende keer wel je fysiek te verdedigen.
Mijn pesters waren fysiek en numeriek superieur. Ik had zoveel zelfvertrouwen kunnen heb als ik wilde, ik zou nog steeds geen zwaargewicht bokser geweest die ze alle hoeken van het schoolplein had laten zien.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:46 schreef Klonker het volgende:
[..]
En waarom kan die pester mensen pesten?
Omdat onzekere mensen het hem toelaten.
Toevallig op mijn ex-werk (ja te komisch dat het daar gebeurd) een pester tegengekomen die het leuk vond mensen te kleineren.
Het doet mij alleen geen ene kut als iemand dat zegt, dus ik staar hem aan alsof hij een autist is nadat hij een opmerking maakte. Nooit meer wat van hem gehoord omdat hij doorhad dat zijn woorden niks bij me doen.
Wat bazel je nou? Ik vind echt dat als jij te onzeker bent op normaal te functioneren en iedereen maar rekening met jou moet houden 'omdat je niks durft', je eerst aan jezelf moet werken i.p.v. andere mensen tot last zijn (dus begin dan pas aan een studie + baan als je jezelf op orde hebt). Ik was niet de enige die last van dit meisje had, dat waren er meer. Het is ook super vervelend om met mensen te werken die niks durven.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:55 schreef SonicVolcano het volgende:
Beetje jammer van dit topic, Cher. Verbeter de wereld en begin bij jezelf. We weten nu wel dat jij geweldig bent.
Neuh, ik heb verplichtingen en zit niet de hele dag achter de computer.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:55 schreef summer2bird het volgende:
TS is nu te onzeker geworden om nog te reageren
En ts, je zeikt enorm en weet nergens wat van af. Ga je eerst eens verdiepen in een ander voordat je op een openbaar forum dit soort bullshit gaat posten.
Natuurlijk. Net alsof die onzekere mensen geen last hebben van zichzelf. Je durft niks, moet janken als je moet presenteren, blabla, leuk joh om met zo iemand te moeten samenwerken. Iedereen heeft d'r last van. Ik ben niet arrogant.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:54 schreef Suesse het volgende:
TO, jij vindt dat onzeker mensen iets moeten doen aan hun onzekerheid omdat jij last van hen hebt. Potverdorie zeg, wie denk je wel niet wie je bent? Waarom leg je jouw probleem bij anderen neer? Omdat je je verheven boven hen voelt? Ga toch lekker zelf hulp zoeken zeg. Jij bent degene die er een probleem van maakt. If you change the way you look at things, the things you look at change. Ik kan jou echt niet serieus nemen. Dat meisje uit je projectgroep was gewoon geïntimideerd door jouw arrogante gedrag. Maargoed, met je 18 jaar heb je nog zat tijd om in te zien dat jouw houding een hoop voor je verpest.
Ik stond niet met mijn bek vol tanden, op dat moment (ik was 11) heb ik die keuze gemaakt. En het was effectief.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dus zelfverzekerdheid is volgens jou iemand op z'n bek rammen?![]()
Dit geeft alleen maar aan dat je er op dat moment niet boven stond, met een bek vol tanden stond, en dus maar een klap uitdeelt.
Tot nog toe kan niemand hier tippen aan dat wat MarMar tot 2x toe geschreven heeft.
Dat zeg ik niet. Ik ken heel veel onzekere mensen waar ik goed mee om kan gaan, veel mensen zijn onzeker.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:44 schreef Mystikvm het volgende:
Dit lijkt me toch een gevalletje van 'TS kan er niet mee omgaan'. Dat jij je eraan stoort betekent dat jij een probleem hebt.
Ik ken ook zat onzekere mensen en ik stoor me er niet aan. Blijkbaar ben jij ook nog zo zelfingenomen dat je vindt dat, wanneer mensen zich niet gedragen zoals jij van hun verlangt, we er maar hulpverlening tegenaan moeten smijten zodat ze zich 'sociaal wenselijk' gedragen?Wie is hier nu sociaal onbekwaam, vraag ik me af?
Dat denk ik niet maar het is in ieder geval een stap.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:31 schreef Pulzzar het volgende:
Jij gaat ervanuit dat als je als onzeker persoon hulp zoekt, het automatisch goed komt?
Dit slaat echt nergens op.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:40 schreef lemonlime het volgende:
Weet je ts, ik irriteert me altijd mateloos aan lelijke licht getinte mensen met krullen en lichte ogen. Je kunt best iets aan die lelijkheid doen hoor, tegenwoordig. Weet je hoe irritant het kan zijn voor je werkgroepgenoten om daar steeds tegenaan te moeten kijken? En om van die krullen maar niet te spreken (zó storend wanneer je achter zo'n iemand zit in de bioscoop!).
En wat wil je nou met dat getinte met lichte ogen? Een beetje interessant doen met je uiterlijk ofzo? Ben je bang dat je anders over het hoofd gezien wordt? Misschien moeten we een therapiegroepje opzetten voor ts waar ze kan leren dat ze niet zo bijzonder hoeft te doen om gewaardeerd te worden.
Je moet je wel een beetje aanpassen aan onze maatschappij hoor.
Iedereen kan dat. Ik was 11, heel klein en dun. Ik heb die jongen simpelweg een stomp gegeven op zijn wang ofzo en daar schrok hij van, klaar. Tsja.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oeh. Jij had dus de fysieke kracht en het gewicht om iets te doen. Wat als je dat niet had gehad? Dan was het allemaal maar door, door, doorgegaan. Tot je was gebroken.
Ik zei toch al dat je haar HELEMAAL niet begrijpt? Waarom geloof je me niet?
Vraag haar eens of ze nog contact heeft met haar jeugdvrienden. En kijk dan eens naar jezelf, met hoeveel jeugdvrienden jij nog contact hebt...
Oh, je bewijst ze een dienst met je hautaine houding? Nog steeds probeer je ze in een keurslijf te rammen door ze te wijzen op dat ze 'raar' zijn omdat ze zo onzeker zijn. Alsof ze dat zelf niet snappenquote:Op woensdag 4 april 2012 07:57 schreef Cher- het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik ken heel veel onzekere mensen waar ik goed mee om kan gaan, veel mensen zijn onzeker.![]()
Het gaat mij - NOGMAALS - om de heel onzekere mensen waar je mee te maken krijgt. Zoals ik al als een voorbeeld gaf: ik zit in een projectgroep en een meisje is zo onzeker dat ze niet durft te presenteren, niet durft te bellen, geen ideeën met zich mee brengt, je niet eens aankijkt als je in gesprek bent.
Met alle respect voor zo'n meisje, maar dan denk ik: begin pas aan een opleiding als je jezelf wat op orde hebt. Met zo'n houding kom je er sowieso niet. Iedereen wordt op een gegeven moment moe van zulke mensen.
Je weet zelf gewoon niet hoe je ermee om moet gaan. Zeker in de eerste jaren van een nieuwe opleiding zijn er altijd wel mensen bij die nog uit hun schulp moeten komen. Het is de verantwoordelijkheid van de schreeuwers in de groep om af en toe eens te vragen: "en wat vindt jij ervan?". En als ze niet durft te presenteren, dan laat je juist haar presenteren, eventueel samen met iemand anders. Haal vervolgens de drempels wat weg, doe een proefpresentatie etc...quote:Op woensdag 4 april 2012 07:57 schreef Cher- het volgende:
Wat bazel je nou? Ik vind echt dat als jij te onzeker bent op normaal te functioneren en iedereen maar rekening met jou moet houden 'omdat je niks durft', je eerst aan jezelf moet werken i.p.v. andere mensen tot last zijn (dus begin dan pas aan een studie + baan als je jezelf op orde hebt). Ik was niet de enige die last van dit meisje had, dat waren er meer. Het is ook super vervelend om met mensen te werken die niks durven.
stop dan maar snel zelf met je studie dan! want jij hebt je shit echt niet op ordequote:dus begin dan pas aan een studie + baan als je jezelf op orde hebt
Zo zou het er inderdaad uit moeten kunnen zien, maar is het de realiteit?quote:Op woensdag 4 april 2012 08:53 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Je weet zelf gewoon niet hoe je ermee om moet gaan. Zeker in de eerste jaren van een nieuwe opleiding zijn er altijd wel mensen bij die nog uit hun schulp moeten komen. Het is de verantwoordelijkheid van de schreeuwers in de groep om af en toe eens te vragen: "en wat vindt jij ervan?". En als ze niet durft te presenteren, dan laat je juist haar presenteren, eventueel samen met iemand anders. Haal vervolgens de drempels wat weg, doe een proefpresentatie etc...
De grootste onzin om te stellen dat je niet aan een opleiding moet beginnen als je onzeker bent; je leert juist daar vanaf te komen tijdens je opleiding. Er zijn zoveel mensen met allerlei problemen die het functioneren zo nu en dan wel iets belemmeren, die ga je toch ook niet allemaal uitsluiten.
Laat haar dan lekker optyfen daar naartoequote:Op woensdag 4 april 2012 10:08 schreef Re het volgende:
TS is een populair usertje in klb en onz, gelukkig wordt ze hier gewoon op d'r plek gezet.
verder is het wel een interessant onderwerp natuurlijk, hoe ziet de toekomst eruit van iemand die zwaar onzeker is
Dat is iets waar ik het niet mee eens ben.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:53 schreef Marx1990 het volgende:
Pesten is niet de schuld van het slachtoffer maar van de pester, punt uit.
Heb je je ooit wel eens in haar geinteresseerd/verdiept? Heb je ooit wel eens alleen met haar gepraat? Wie weet speelde er wel wat, waardoor zij niet zo goed durfde. Misschien had ze wel iets ernstigs meegemaakt (traumatische ervaring bijv.). Misschien probeerde zij juist wel heel hard om gewoon mee te doen, maar werd ze door jullie botheid de put weer in getrapt. Ik snap je punt wel, maar het is voor zulke mensen echt niet zo eenvoudig als het lijkt, hoor. Jij denkt er veel te makkelijk over. Als het zo makkelijk was geweest, dan bestond onzekerheid niet eens.quote:Op woensdag 4 april 2012 07:57 schreef Cher- het volgende:
[..]
Wat bazel je nou? Ik vind echt dat als jij te onzeker bent op normaal te functioneren en iedereen maar rekening met jou moet houden 'omdat je niks durft', je eerst aan jezelf moet werken i.p.v. andere mensen tot last zijn (dus begin dan pas aan een studie + baan als je jezelf op orde hebt). Ik was niet de enige die last van dit meisje had, dat waren er meer. Het is ook super vervelend om met mensen te werken die niks durven.
Heeft niks met mezelf geweldig vinden te maken.
Met alle respect die mensen, maar ja, je hebt er niks aan en wij zijn geen psychologen of van de kerk dat we iedereen maar met geduld moeten behandelen. Soms gaat iemand niet vooruit en onderneemt die persoon ook geen stappen, dan ben ik d'r wel klaar mee.
quote:overigens hou ik nu bewust mijn mening over projectonderwijs voor me hoor
Als jij tot zo iemand veroordeelt bent in een groep dan is het jou probleem en dus ook jou verantwoordelijkheid om de beste manier te zoeken om daar mee om te gaan. En als handreikingen en dergelijke geen zin hebben, dan is er meestal wel een mogelijkheid om dit vroegtijdig aan te geven bij docenten of achteraf in een evaluatie. Bij ons werden individuele cijfers soms nog aangepast als bleek dat de bijdrage aan de groep beperkt was.quote:Op woensdag 4 april 2012 10:16 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Zo zou het er inderdaad uit moeten kunnen zien, maar is het de realiteit?
Nee, helaas niet.
Maar, is het nu echt de verantwoording van de zekere leerling de onzekere leerling mee te trekken?....... In sommige gevallen bij een klein beetje onzekerheid is helpen en meetrekken goed te doen en zullen menig laatbloeiers toch de aansluiting vinden en het tempo van studeren kunnen bijhouden op termijn. Het werkt 2 kanten op, de zekere steekt een hand uit en trekt degene die hem vastpakt wel mee.
Is dat zo? Want in jou redenering moeten er dus altijd personen zijn die onder aan de hierarchie staan... in plaats van leren voor jezelf op te komen, en daarmee dus in feite stijgen in de hierarchie; is gewoon accepteren dat je nou eenmaal onder aan de hierarchie staat ook een optie...quote:Op woensdag 4 april 2012 11:04 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Dat is iets waar ik het niet mee eens ben.
Mensen horen elkaar met respect te behandelen, maar in de praktijk gebeurt dit niet altijd. Mensen zijn nog altijd dieren en binnen de maatschappij heerst een hierarchie.
Als jij gepest wordt, sta je onderaan de pikorde. Het heeft geen zin om jezelf de schuld te geven, het heeft evenmin zin dat je de pester de schuld geeft. Maar het heeft veel zin dat je hiervan probeert te leren. Jij stelt je blijkbaar op zo'n kwetsbare manier op dat mensen over je heen kunnen lopen. Dus moet je leren om voor jezelf op te komen.
Als ik in een projectgroep zat kwam ik ook regelmatig dat soort types tegen. Hoewel ik ook wel mensen tegenkwam die hun bekkie wel hadden maar ook geen klap uitvoerden omdat het hen toevallig niet uitkwam en de rest alles kon maken voor diegene. Want een docent gaat dan niet helpen en vind je juist een huichelaar. Het enige wat je kan doen is diegene zoveel mogelijk werk geven wat diegene ligt en dan word er vanzelf meegedacht. Hoewel ik ook welleens iemand had die bij elke opdracht vroeg, hoe moet dit, hoe moet dat? Tja dan word het moeilijk om wat te zoeken.quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:43 schreef Cher- het volgende:
Dat vind ik. Al weet ik dat het moeilijk te realiseren is.
Ik heb het over personen die zó onzeker zijn dat de onzekerheid overheerst en de onzekerheid het functioneren belemmert op bijvoorbeeld de werkvloer en studie. Ik vind het prima dat er onzekere mensen zijn en ik heb d'r ook tot een zekere hoogte begrip voor maar het moet niet zó erg worden dat andere mensen er de dupe van worden. Ik heb samen moeten werken met een ontzettend onzeker meisje voor een project op mijn opleiding. Super irritant: durfde niet te presenteren, kwam niet met ideeën, was bang om alles fout te doen. Kortom: je hebt er niks aan en het stoort ontzettend veel mensen.
Je hebt 'sterke' mensen die hulp zoeken en aan zichzelf werken met bijbehorend resultaat maar je hebt ook mensen die banger worden en uiteindelijk helemaal niets meer uitvoeren, in een sociaal isolement raken en dan heb je weer een persoon die in de uitkering beland en als het goed is ook nog met een labeltje erbij. Depressie of zo. Zielig hoor () terwijl heel veel mensen niet eens proberen om stappen te nemen. Allemaal uit angst.
Jullie?
Ow jezus, dat is inderdaad mijn grootste ergernis ooit bij groepswerk...quote:Op woensdag 4 april 2012 12:09 schreef picardmike het volgende:
Hoewel ik ook welleens iemand had die bij elke opdracht vroeg, hoe moet dit, hoe moet dat? Tja dan word het moeilijk om wat te zoeken.
Dan accepteer je dat mensen over je heen lopen.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:30 schreef Axel1988 het volgende:
is gewoon accepteren dat je nou eenmaal onder aan de hierarchie staat ook een optie...
quote:Op woensdag 4 april 2012 12:04 schreef simmu het volgende:
ik heb zelf s een keer gehad dat wanneer de docent merkte dat iemand meeliftte, dan de hele groep een onvoldoende kreeg en alles het andere jaar over moest doen.
en dan een borderliner in je groepje hebben hequote:Op woensdag 4 april 2012 12:47 schreef zusterclivia het volgende:
[..]Wat zou ik me verloren/onveilig hebben gevoeld wanneer ik op deze manier onderwijs had genoten.
En ik ga er dan ook maar vanuit dat er heel veel aan teambuilding gedaan wordt tegenwoordig.....?
begeleiding in hoe men met elkaar omgaat...? Kortom veel sociale vaardigheidlessen?
Het hoger onderwijs kan zich toch niet zomaar onttrekken aan de gevolgen die het lager en voortgezette onderwijs hebben voortgebracht, denk aan de gepesten onder ons?
Er is wel zoiets nodig als een vangnet, je kunt het niet enkel bij de leerling en medeleerlingen neerleggen
Inderdaad. Mensen met een aanleg voor depressie (genetisch) wel eerder, maar in principe kan iedereen depressief raken als daar de juiste triggers voor aanwezig zijn (geweest).quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:05 schreef LostInSpace het volgende:
Iedereen kan in een depressie raken, een trauma oplopen of om wat voor reden dan ook arbeidsongeschikt worden en afhankelijk worden van zorg.
Met dit in het achterhoofd zou ik toch wat voorzichtiger zijn met zulk soort uitspraken TS.
Waarheid dit.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:54 schreef Suesse het volgende:
TO, jij vindt dat onzeker mensen iets moeten doen aan hun onzekerheid omdat jij last van hen hebt. Potverdorie zeg, wie denk je wel niet wie je bent? Waarom leg je jouw probleem bij anderen neer? Omdat je je verheven boven hen voelt? Ga toch lekker zelf hulp zoeken zeg. Jij bent degene die er een probleem van maakt. If you change the way you look at things, the things you look at change. Ik kan jou echt niet serieus nemen. Dat meisje uit je projectgroep was gewoon geïntimideerd door jouw arrogante gedrag. Maargoed, met je 18 jaar heb je nog zat tijd om in te zien dat jouw houding een hoop voor je verpest.
quote:god, wat ben ik blij mijn bul binnen te hebben
Kan je misschien voorbeelden geven? Ik ben wel benieuwd hoe je dat deed.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Maak gewoon een duidelijke keuze.
A) Je maakt er het beste van en probeert zoveel mogelijk uit deze persoon te halen. Door te stimuleren, te motiveren en te ondersteunen.
B) Je sloopt ze, door ze uit je groep te gooien of te (laten) ontslaan.
Ik was vroeger meer van B en wanneer het nodig is zal ik dit ook weer zonder pardon doen. Maar vergeet niet dat vrijwel iedereen een product is van zijn omgeving en ervaringen. Ik heb inmiddels 3 diamantjes gevonden onder mensen die ''te verlegen,'' ''te onzeker'' waren door gewoon wat geduldiger te zijn.
En NEE, je hoeft ze niet altijd met fluwelen handschoentjes aan te pakken.
Enigszins mee eens.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:15 schreef Cher- het volgende:
[..]
Jij wordt onzeker van iemand anders die onzeker is?
[..]
Ik heb er wel begrip voor. Ik kan me er goed in verplaatsen en het is ook jammer voor zulke personen. Maar ja, als we het over mijn (ex) studie hebben: ik zat niet op een psychologie/sph/mwd opleiding waar we maar allerlei begrip moeten hebben voor allerlei kwaaltjes van personen. Zo werkt het nou eenmaal niet in het leven. Binnen een project groep wil je gewoon dat iedereen presteert, iemand die alleen maar zit te huilen en te zeuren dat ze niets durft, kan je niks mee en moet (vind ik) eerst maar aan zichzelf gaan werken voordat ze überhaupt gaat studeren.
Waar staat in godsnaam dat ik het me niet kan voorstellen hoe hoog de drempel is?quote:Op woensdag 4 april 2012 13:09 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat jij je niet kan voorstellen hoe hoog de drempel voor 'die' mensen kan zijn om stappen te ondernemen zegt meer iets over jouw inlevingsvermogen. Het enige wat ik lees in de OP is hoe ontzettend vervelend het wel niet is voor andere mensen. Alsof het een pretje is voor de onzekere mensen zelf die vast door hebben dat anderen zich aan hun ergeren. Sta daar eens wat meer bij stil, en minder bij je eigen egoïstische belangen. En tevens, van wie ben jij een kloon?
Maar TS is hier wel serieus.quote:Op woensdag 4 april 2012 10:08 schreef Re het volgende:
TS is een populair usertje in klb en onz, gelukkig wordt ze hier gewoon op d'r plek gezet.
verder is het wel een interessant onderwerp natuurlijk, hoe ziet de toekomst eruit van iemand die zwaar onzeker is
Natuurlijk. Ik vind het juist interessant om te weten waarom iemand zich op zo'n manier gedraagt dus vraag ik dat gewoon. Wat soms niet eens positief is aangezien het direct is, maar ja. Laat ik voorop zeggen dat niemand bot tegen haar heeft gedaan. Dat staat ook nergens (het is vreemd hoe mensen ergens meteen een verhaal van gaan makenquote:Op woensdag 4 april 2012 11:23 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Heb je je ooit wel eens in haar geinteresseerd/verdiept? Heb je ooit wel eens alleen met haar gepraat? Wie weet speelde er wel wat, waardoor zij niet zo goed durfde. Misschien had ze wel iets ernstigs meegemaakt (traumatische ervaring bijv.). Misschien probeerde zij juist wel heel hard om gewoon mee te doen, maar werd ze door jullie botheid de put weer in getrapt. Ik snap je punt wel, maar het is voor zulke mensen echt niet zo eenvoudig als het lijkt, hoor. Jij denkt er veel te makkelijk over. Als het zo makkelijk was geweest, dan bestond onzekerheid niet eens.
Precies. Maar nee, we moeten allemaal medelijden hebben met zulke mensen.quote:Op woensdag 4 april 2012 10:16 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Nee, helaas niet.
Maar, is het nu echt de verantwoording van de zekere leerling de onzekere leerling mee te trekken?....... In sommige gevallen bij een klein beetje onzekerheid is helpen en meetrekken goed te doen en zullen menig laatbloeiers toch de aansluiting vinden en het tempo van studeren kunnen bijhouden op termijn. Het werkt 2 kanten op, de zekere steekt een hand uit en trekt degene die hem vastpakt wel mee.
Maar waar ts het imo over heeft zijn meer personen die zelf die hand niet eens durven aan te pakken, hoe kun je dan ooit tot samenwerken komen?
Geen contact/aansluiting hebben, kunnen of durven aangaan in een studie die juist aan elkaar hangt van samenwerken en presentaties doen, is imo vragen om ellende.
Wil je toch zo'n studie aangaan, begin dan direct met het opbouwen van je skills en niet maar hopen op hulp van je medeleerlingen.
Je weet als super onzekere best dat je super onzeker bent.......Ga daar wat aan doen, denk aan assertiviteitstraining denk aan b.v judo en aan een teamsport en stop vooral met jezelf zo naar beneden te drukken....nergens voor nodig en zit enkel in jezelf.
Door jezelf voorop te zetten kom je verder, verwacht niet dat er je hele leventje iemand met je aan het handje meeloopt, niet tijdens studies maar ook niet tijdens je werkende leven.
@ Simmu
Toen ik gisteravond dit topic doorlas na de OP werd ik verrast door de vele aanvallen op ts.
En dat in R&P![]()
Zal misschien een oorzaak hebben, maar op zich kon ik me wel vinden in de post van ts.
Dan vooral het niet persoonlijke stuk van het onderwerp
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat als iemand te onzeker is in een groep om de normaalste taken van de wereld uit te voeren die uitgevoerd moeten worden, andere groepsgenoten zich daarom maar moeten aanpassen en allerlei manieren moeten uitvinden om zo goed mogelijk met zo iemand om te gaan. Laat die persoon maar aan zichzelf werken zodat iedereen gelijk behandeld kan worden en al dat gezeik niet eens nodig is.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:24 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Als jij tot zo iemand veroordeelt bent in een groep dan is het jou probleem en dus ook jou verantwoordelijkheid om de beste manier te zoeken om daar mee om te gaan. En als handreikingen en dergelijke geen zin hebben, dan is er meestal wel een mogelijkheid om dit vroegtijdig aan te geven bij docenten of achteraf in een evaluatie. Bij ons werden individuele cijfers soms nog aangepast als bleek dat de bijdrage aan de groep beperkt was.
Ok, je mening is duidelijk. hoe denk jij hierover als het niet om schoolzaken draait, zeg maar?quote:Op woensdag 4 april 2012 19:28 schreef Cher- het volgende:
[..]
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat als iemand te onzeker is in een groep om de normaalste taken van de wereld uit te voeren die uitgevoerd moeten worden, andere groepsgenoten zich daarom maar moeten aanpassen en allerlei manieren moeten uitvinden om zo goed mogelijk met zo iemand om te gaan. Laat die persoon maar aan zichzelf werken zodat iedereen gelijk behandeld kan worden en al dat gezeik niet eens nodig is.
In het verdere leven kies ik de mensen uit waar ik mee om wil gaan (die ook echt dichtbij mij staan) dus ik zal sowieso niet omgaan met zulke mensen. Verder zal ik natuurlijk wel eens super onzekere mensen gaan tegenkomen in het leven maar dat vind ik ook geen probleem, als ik maar niet van dichtbij met zulke mensen te maken krijg. Ik denk dat het uiteindelijk alleen maar vervelend is voor zulke mensen zelf. De keuze is dan ook om er wat aan te doen, helaas doen sommige mensen dat niet. En als je er niets aan doet, kom je ook niet ver in het leven denk ik. Op een studie kan er nog lief tegen je gedaan worden maar op de werkvloer denk ik niet.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:30 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ok, je mening is duidelijk. hoe denk jij hierover als het niet om schoolzaken draait, zeg maar?
Je moet jezelf trouwens wel afvragen wat jouwn gedrag voor een invloed heeft op de persoon in kwestie. Er is een rede waarom hij/zij zich niet prettig voelt. Dat hij deze niet aan jou verteld vertelt weer iets over jullie relatie..quote:Op woensdag 4 april 2012 19:28 schreef Cher- het volgende:
[..]
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat als iemand te onzeker is in een groep om de normaalste taken van de wereld uit te voeren die uitgevoerd moeten worden, andere groepsgenoten zich daarom maar moeten aanpassen en allerlei manieren moeten uitvinden om zo goed mogelijk met zo iemand om te gaan. Laat die persoon maar aan zichzelf werken zodat iedereen gelijk behandeld kan worden en al dat gezeik niet eens nodig is.
quote:Op woensdag 4 april 2012 19:19 schreef Cher- het volgende:
[..]
Waar staat in godsnaam dat ik het me niet kan voorstellen hoe hoog de drempel is?![]()
Ik kan me het juist heel goed voorstellen. Het neemt niet weg dat als jij zó onzeker bent dat je niet eens durft te praten met drie mensen om je heen/jij niet durft te presenteren voor een groep (is ook eng, maar toch!), jij niet eens durft te bellen terwijl je een opleiding doet waar je sowieso moet samenwerken, veel moet presenteren, jezelf goed moet presenteren, je sociaal moet doen, je simpelweg niet aan het juiste adres bent. En daar kan ik mij aan storen - waar ik ook niks aan kan doen. Dan kan er wel gezegd worden: 'stel het meisje gerust, doe extra lief' maar dat heeft echt geen enkele zin.
Ik zie het, inderdaad. Je vloeit over van het begrip en voorstellingsvermogen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:43 schreef Cher- het volgende:
Dat vind ik. Al weet ik dat het moeilijk te realiseren is.
Ik heb het over personen die zó onzeker zijn dat de onzekerheid overheerst en de onzekerheid het functioneren belemmert op bijvoorbeeld de werkvloer en studie. Ik vind het prima dat er onzekere mensen zijn en ik heb d'r ook tot een zekere hoogte begrip voor maar het moet niet zó erg worden dat andere mensen er de dupe van worden. Ik heb samen moeten werken met een ontzettend onzeker meisje voor een project op mijn opleiding. Super irritant: durfde niet te presenteren, kwam niet met ideeën, was bang om alles fout te doen. Kortom: je hebt er niks aan en het stoort ontzettend veel mensen.
Je hebt 'sterke' mensen die hulp zoeken en aan zichzelf werken met bijbehorend resultaat maar je hebt ook mensen die banger worden en uiteindelijk helemaal niets meer uitvoeren, in een sociaal isolement raken en dan heb je weer een persoon die in de uitkering beland en als het goed is ook nog met een labeltje erbij. Depressie of zo. Zielig hoor () terwijl heel veel mensen niet eens proberen om stappen te nemen.
Jullie?
Dit is dus erg veelzeggend: alsof het doen van een sociale studie de enige mogelijke drijfveer is voor het hebben van begrip voor dergelijke personen.quote:[quote]Op dinsdag 3 april 2012 09:15 schreef Cher- het volgende:
Ik heb er wel begrip voor. Ik kan me er goed in verplaatsen en het is ook jammer voor zulke personen. Maar ja, als we het over mijn (ex) studie hebben: ik zat niet op een psychologie/sph/mwd opleiding waar we maar allerlei begrip moeten hebben voor allerlei kwaaltjes van personen. Zo werkt het nou eenmaal niet in het leven. Binnen een project groep wil je gewoon dat iedereen presteert, iemand die alleen maar zit te huilen en te zeuren dat ze niets durft, kan je niks mee en moet (vind ik) eerst maar aan zichzelf gaan werken voordat ze überhaupt gaat studeren.
Laatste slaat nergens op.
Kan zoveel redenen hebben. Misschien juist met als doel om aan zichzelf te werken(!), of door druk van ouders.quote:Mijn punt is: waarom gaan mensen die zó onzeker zijn dat ze amper normaal kunnen functioneren (want zo noem ik dat gedrag) tóch een studie of een baan uitkiezen terwijl je het niet aan kan? Werk dan a.u.b. aan jezelf al duurt het 2/3 jaar.
ik dacht net zoals jij, maar ik heb een paar onzekere collegas die echt hard kunnen werken en goed werk verzetten. Ze bijten niet van zich af, je kan er zo over heen lopen maar de resultaten spreken voor zich. Oke ze zullen nooit een manager worden, maar binnen hun vakgebied zie je ze wel groeien naarmate ze er echt een kans in krijgen en meer en meer ervaring in op doenquote:Op woensdag 4 april 2012 19:36 schreef Cher- het volgende:
[..]
In het verdere leven kies ik de mensen uit waar ik mee om wil gaan (die ook echt dichtbij mij staan) dus ik zal sowieso niet omgaan met zulke mensen. Verder zal ik natuurlijk wel eens super onzekere mensen gaan tegenkomen in het leven maar dat vind ik ook geen probleem, als ik maar niet van dichtbij met zulke mensen te maken krijg. Ik denk dat het uiteindelijk alleen maar vervelend is voor zulke mensen zelf. De keuze is dan ook om er wat aan te doen, helaas doen sommige mensen dat niet. En als je er niets aan doet, kom je ook niet ver in het leven denk ik. Op een studie kan er nog lief tegen je gedaan worden maar op de werkvloer denk ik niet.
Van die mondige "zekere" mensen heb je ook niks aan.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:52 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ik dacht net zoals jij, maar ik heb een paar onzekere collegas die echt hard kunnen werken en goed werk verzetten. Ze bijten niet van zich af, je kan er zo over heen lopen maar de resultaten spreken voor zich. Oke ze zullen nooit een manager worden, maar binnen hun vakgebied zie je ze wel groeien naarmate ze er echt een kans in krijgen en meer en meer ervaring in op doen![]()
Schrijf ze niet af, juist dit soort mensen (die niet zeuren en wel werken als paarden) al hebben ze soms wat meer sturing nodig over wat ze wel en niet moeten doen, zijn minstens zo belangrijk in een organisatie dan hele mondige mensen
En in hoeverre met de soevereiniteit van de persoon in kwestie dan respecteert worden volgens jou? Lijkt me een dilemma.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:30 schreef Skitzofrenix het volgende:
Ik ben het eens met de stelling, maar niet met de onderbouwing er van. Zwaar onzekere mensen zouden best wel verplicht hulp moeten krijgen. Niet omdat een ander er last van zou hebben nee. Vooral voor de persoon zelf. Want die hebben er het meest last van.
Okee, dan heb ik dat niet goed gelezen, excuses. Je komt alleen erg bot in je posts over.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:19 schreef Cher- het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik vind het juist interessant om te weten waarom iemand zich op zo'n manier gedraagt dus vraag ik dat gewoon. Wat soms niet eens positief is aangezien het direct is, maar ja. Laat ik voorop zeggen dat niemand bot tegen haar heeft gedaan. Dat staat ook nergens (het is vreemd hoe mensen ergens meteen een verhaal van gaan maken). Ik weet niet waarom zij zo onzeker was omdat ze dus niet open is en toen ik het vroeg zei ze letterlijk niks. Nogmaals: niks mis met onzekere mensen, ik weet ook wel hoe erge onzekerheid kan voelen máár ik vind het simpelweg vreemd dat er mensen zijn die zo ontzettend onzeker zijn en daarom letterlijk niet goed functioneren maar toch dingen ondernemen terwijl ze feitelijk niets doen. Ik blijf het zeggen: werk a.u.b. eerst aan jezelf.
Dat is een goede ja, ik denk ook niet dat het ooit gerealiseerd zou kunnen worden, omdat je iemand niet kan verplichten tot een cursus. Het zou wel goed wezen dat als docenten, werkgevers etc. meer informatie over dit soort cursussen hebben zodat als ze een leerling of werknemer tegen komen die erg onzeker zijn, zo'n cursus aan kunnen bieden, of minstens kunnen laten doorverwijzen.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En in hoeverre met de soevereiniteit van de persoon in kwestie dan respecteert worden volgens jou? Lijkt me een dilemma.
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:49 schreef loop het volgende:
Ik ben voorstander van verplichte therapie bij gedragsproblemen op school of later op de werkvloer. Maar dan wel tijdens werk/school tijd met een compensatie voor de werkgever of langer studiefinanciering.
Ik ben geen voorstander van medicatie oftewel het verplicht drogeren, de mens moet er wel zelf iets van leren en niet afhankelijk gemaakt worden van een middel en daarmee van anderen, wat juist averechts werkt bij mensen die een verminderde autoriteit over hun eigen denken hebben. Onzekere mensen moeten juist leren voor zichzelf te denken en zich niet laten raken door negatieve opmerkingen van anderen.
stap er eens mee naar die begeleidster?quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:46 schreef Maxellera het volgende:
Ja ik ben ook op het punt gekomen dat ik me afvraag of ik misschien hulp moet zoeken..
Ik doe lerarenopleiding en zit in het derde jaar, vind mijn vak leuk, en het is altijd wel ee uitdaging om voor de klas te staan, heb steeds ong 12 jarige kinderen gehad en lesgeven heeft me ook wel geholpen om steviger in mijn schoenen te staan, maar dit jaar had ik twee 3 vmbo klassen en dat hakte er toch wel in, ik voelde me rot na opmerkingen, dacht dat ik van alles fout deed, kon niet in op sommige kinderen.. En heb mijn stage niet gehaald omdat mijn begeleidster me nog niet alleen voor een klas durft te laten staan (dat is bij de volgende stage). Toen ze eens aan een van mijn klassen vroeg wat ze van me dachten zeiden ze 'we hebben het gevoel dat ze soms liever zou verdwijnen..'
Het heeft nu dus effect op mijn studie.. krijg een jaar vertraging door een stomme stage (theorie gaat allemaal prima) en dat heeft ook niet echt een goed effect op mijn zelfvertrouwen..
Wat voor soort hulp zou ik moeten zoeken? En hoe? (Ik heb trouwens nog meer vervelende issues, maar die zijn niet OT =])
Wat is daar precies het probleem van?quote:
Mooi dat jij prima kan functioneren zonder contact met andere mensen. Het gaat mij om de mensen die dat niet kunnen en daarmee andere mensen tot last zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat is daar precies het probleem van?
Soms praat ik maandenlang ook niet met andere mensen, maar toch kan ik goed functioneren. Kletskoek dat je dan in een uitkering terecht komt.
Ik heb geen ervaring op werkgebied met zulke mensen. Ja, met één in een kledingwinkel maar die is uiteraard ontslagen vanwege een gesloten en onzekere houding. Terecht imo.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:58 schreef probeer het volgende:
blijkbaar doen ze toch iets goed, want ze werken er nog. en dan nog, ben jij hun manager?
ow en verplichte hulp om onzeker zijn. haha, echt? whats next, 'verplichte medicatie en dwangopname van mensen waar Cher- zich aan irriteert, niet mag of gewoon liever niet ziet' ?
hulp bieden en alles, prima, ga je gang, doe je ding. maar zodra het woord 'verplicht' gebruikt wordt, is de grens echt overschreden.
iets met zelfbeschikkingsrecht en empathie, look it up plz (en helemaal als toekomstig geestelijk hulpverleenster, Cher-)
Dat zijn kleine voorbeelden. Ik vind het behoorlijk raar (ervaring van mij) dat je iemand niet durft te bellen voor een interview terwijl het bij de opleiding hoort, dat je niet durft te praten in een groep (hoort bij iedere opleiding), dat je zelfs 1 op 1 in een gesprek steeds wegkijkt (dat hoort bij het leven) en frummelt aan van alles en nog wat/wegkijkt/stottert en je helemaal geen reet doet uit onzekerheid. Werk dan eerst aan jezelf voordat je bedenkt dat je die studie gaat doen als je 't toch niet aan kan. Zelfde op de werkvloeren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:21 schreef debeterebob het volgende:
Ben ik dan zo raar als ik soms niet durf te bellen of iemand in de ogen durf te kijken?
Nee dat is helemaal niet zo raar. Ik precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:21 schreef debeterebob het volgende:
Ben ik dan zo raar als ik soms niet durf te bellen of iemand in de ogen durf te kijken?
Inderdaad, hier hetzelfde, waarom zou ik mensen moeten aankijken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee dat is helemaal niet zo raar. Ik precies hetzelfde.
Maar ik heb dat eigenlijk alleen als ik 'ter verantwoording' wordt geroepen. Als ik iets slecht gedaan kan ik er moeilijk tegen als mensen me er op aanspreken. Ondanks dat ik weet dat ze gelijk hebben.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee dat is helemaal niet zo raar. Ik precies hetzelfde.
Dus als jij praat met iemand kijk je de andere kant op of kijk je helemaal raar om je heen ofzo?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Inderdaad, hier hetzelfde, waarom zou ik mensen moeten aankijken.
Ik concentreer altijd op een punt achter de persoon, of ik probeer door mensen heen te kijken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:25 schreef Cher- het volgende:
[..]
Dus als jij praat met iemand kijk je de andere kant op of kijk je helemaal raar om je heen ofzo?
Als je met mensen praat gaat het vanzelf, heb je soms oogcontact en kijk je soms weer weg, zegmaar.
Ja maar die mensen doen de taken dan gewoon goed die ze moeten doen. Niets mis mee, heel knap zelfs! Maar er is WEL ontzettend veel mis met de mensen die NIKS DURVEN uit ANGST en daarom NIKS doen en steeds maar het excuus hebben dat ze zo onzeker zijn. Werk dan aan jezelf of word iets waarbij je helemaal geen sociale interactie met mensen nodig hebt en je helemaal je eigen ding kan doen.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:52 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ik dacht net zoals jij, maar ik heb een paar onzekere collegas die echt hard kunnen werken en goed werk verzetten. Ze bijten niet van zich af, je kan er zo over heen lopen maar de resultaten spreken voor zich. Oke ze zullen nooit een manager worden, maar binnen hun vakgebied zie je ze wel groeien naarmate ze er echt een kans in krijgen en meer en meer ervaring in op doen![]()
Schrijf ze niet af, juist dit soort mensen (die niet zeuren en wel werken als paarden) al hebben ze soms wat meer sturing nodig over wat ze wel en niet moeten doen, zijn minstens zo belangrijk in een organisatie dan hele mondige mensen
Hij zegt "soms". Ik durf mensen nog wel aan te kijken, maar met bellen heb ik meer moeite.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:25 schreef Cher- het volgende:
Dus als jij praat met iemand kijk je de andere kant op of kijk je helemaal raar om je heen ofzo?
Als je met mensen praat gaat het vanzelf, heb je soms oogcontact en kijk je soms weer weg, zegmaar.
Ik vind bellen ook wel kut op de 1 of andere manier (behalve bij echte bekenden) maar ik vind het al helemaal kut als ik een super belangrijk telefoontje moet plegen. Maar ik doe het wel want ik weet dat hoe vaker ik het doe, hoe minder erg ik het uiteindelijk vind. Helaas zijn er mensen die het helemaal niet doen. En daar doel ik op.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:31 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hij zegt "soms". Ik durf mensen nog wel aan te kijken, maar met bellen heb ik meer moeite.
Hoezo doe je niet normaal dan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik concentreer altijd op een punt achter de persoon, of ik probeer door mensen heen te kijken.
Nu hoef ik gelukkig slechts zelden met mensen om te gaan (slechts een enkele keer in de 3 / 4 maanden), dus het komt niet zo vaak voor, maar als het dan voorkomt dan probeer ik de mensen gewoon te negeren.
Ik durfde niks uit angst voor de afwijzing van mijn ouders.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:29 schreef Cher- het volgende:
Ja maar die mensen doen de taken dan gewoon goed die ze moeten doen. Niets mis mee, heel knap zelfs! Maar er is WEL ontzettend veel mis met de mensen die NIKS DURVEN uit ANGST en daarom NIKS doen en steeds maar het excuus hebben dat ze zo onzeker zijn. Werk dan aan jezelf of word iets waarbij je helemaal geen sociale interactie met mensen nodig hebt en je helemaal je eigen ding kan doen.
quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:46 schreef Maxellera het volgende:
Ja ik ben ook op het punt gekomen dat ik me afvraag of ik misschien hulp moet zoeken..
Ik doe lerarenopleiding en zit in het derde jaar, vind mijn vak leuk, en het is altijd wel ee uitdaging om voor de klas te staan, heb steeds ong 12 jarige kinderen gehad en lesgeven heeft me ook wel geholpen om steviger in mijn schoenen te staan, maar dit jaar had ik twee 3 vmbo klassen en dat hakte er toch wel in, ik voelde me rot na opmerkingen, dacht dat ik van alles fout deed, kon niet in op sommige kinderen.. En heb mijn stage niet gehaald omdat mijn begeleidster me nog niet alleen voor een klas durft te laten staan (dat is bij de volgende stage). Toen ze eens aan een van mijn klassen vroeg wat ze van me dachten zeiden ze 'we hebben het gevoel dat ze soms liever zou verdwijnen..'
Het heeft nu dus effect op mijn studie.. krijg een jaar vertraging door een stomme stage (theorie gaat allemaal prima) en dat heeft ook niet echt een goed effect op mijn zelfvertrouwen..
Wat voor soort hulp zou ik moeten zoeken? En hoe? (Ik heb trouwens nog meer vervelende issues, maar die zijn niet OT =])
Heel mooi dat je zo leeft en dat je het blijkbaar (?) fijn vindt maar heel 'normaal' is het niet. Maar goed, je bent niemand tot last en je doet wss je eigen ding. Prima toch. Vind je het wel fijn om zo te leven? Alleen, zonder mensen? Of is het gewoon angst en onzekerheid en heb je je bij je lot neergelegd. En waarom kijk je niet naar mensen maar over of door ze heen?quote:
Kutte dingen zijn dat...quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik durfde niks uit angst voor de afwijzing van mijn ouders.
Ik herken hier wel dingen in. Echt, elke beginnende docent is onzeker en wordt 'getest' door leerlingen. Slapeloze nachten, want je wilt het zo goed doen. Je wilt leuk en lief gevonden worden, maar zo werkt het helaas niet. Hoe cliche het ook klinkt: het heeft tijd nodig. Je moet een band opbouwen met een klas. Dat kan door iets heel kleins, maar soms moet je echt alles op alles zetten. Hoe moeilijk ook. Ik weet wel dat er binnen de opleiding zelf hulp gezocht kan worden. Ik weet hier niet het fijne van eigenlijk, maar laat je gewoon goed informeren. Stagebegeleiders, studieloopbaanbegeleiders, je hebt zelfs studiepsychologen mocht dat echt nodig zijn. Vraag regelmatig feedback en ga gesprekken aan met je coach en andere vakmensen: dat helpt echt. Voor de rest wens ik je veel succes. Je geeft Engels zie ik volgens je profiel? Topvak. Houden zoquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:46 schreef Maxellera het volgende:
ik heb even dit topic doorgekeken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:22 schreef Cher- het volgende:
[..]
Dat zijn kleine voorbeelden. Ik vind het behoorlijk raar (ervaring van mij) dat je iemand niet durft te bellen voor een interview terwijl het bij de opleiding hoort, dat je niet durft te praten in een groep (hoort bij iedere opleiding), dat je zelfs 1 op 1 in een gesprek steeds wegkijkt (dat hoort bij het leven) en frummelt aan van alles en nog wat/wegkijkt/stottert en je helemaal geen reet doet uit onzekerheid. Werk dan eerst aan jezelf voordat je bedenkt dat je die studie gaat doen als je 't toch niet aan kan. Zelfde op de werkvloeren.
Wat vind je moeilijk dan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:51 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik vind dit een heel moeilijk onderwerp. In ieder geval ben ik het niet eens met TS.
Ten eerste, je veronderstelt dat een kind van 18 na afronding van middelbaar onderwijs al een compleet en accuraat beeld heeft van zijn eigen vermogens (en onvermogens). Niet juist.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:22 schreef Cher- het volgende:
Dat zijn kleine voorbeelden. Ik vind het behoorlijk raar (ervaring van mij) dat je iemand niet durft te bellen voor een interview terwijl het bij de opleiding hoort, dat je niet durft te praten in een groep (hoort bij iedere opleiding), dat je zelfs 1 op 1 in een gesprek steeds wegkijkt (dat hoort bij het leven) en frummelt aan van alles en nog wat/wegkijkt/stottert en je helemaal geen reet doet uit onzekerheid. Werk dan eerst aan jezelf voordat je bedenkt dat je die studie gaat doen als je 't toch niet aan kan. Zelfde op de werkvloeren.
Ja of je komt gewoon bij de verkeerde mensen terecht misschien ik had een vriend op de basis school die gewoon net als ieder ander werd behandeld toen kwam die op de middelbare school in een klas terecht met alleen maar loltrappende jongens die al slecht bekend stonden hij verweerde zich echter matig daardoor was die makkelijk te pakken niks met uiterlijk te maken. Naja en als je eenmaal makkelijk laat pakken ben je gewoon voor altijd de sjaak en dan zeg ook minder alles tegen je gebruikt kan worden. In de 4e en 5e ging het wel wat beter met hem maar nog steeds zit ie toch nog wel in een licht isolement.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:34 schreef MarMar het volgende:
[..]
ONZIN!
Kinderen pesten vaak omdat ze ZELF onzeker zijn en iemand anders belachelijk maken een makkelijke egoboost is.. dat ten eerste.
Kinderen kiezen hun "slachtoffers" omdat ze anders zijn en omdat ze anderen met zich mee kunnen trekken als pesters. Dat kan gaan om haarkleur, huidskleur, kledingkeuze, lengte, dik, dun, andere ouders etc etc etc...
Dat de wat meer zelfverzekerde kinderen iets minder gevolgen overhouden van het pesten zal ongetwijfeld wel waar zijn, maar nogmaals: als iets je maar vaak genoeg voorgehouden wordt als kind, ga je het vanzelf geloven.
Ten eerste is een persoon van 18 geen kind meer. Ik zie mezelf niet als kind maar als jongvolwassene.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:12 schreef bjarki het volgende:
[..]
Ten eerste, je veronderstelt dat een kind van 18 na afronding van middelbaar onderwijs al een compleet en accuraat beeld heeft van zijn eigen vermogens (en onvermogens). Niet juist.
N.B.: laten we ook niet vergeten dat het schoolse middelbare onderwijs ook geen buitengewone obstakels biedt voor onzekere mensen. De klap komt meestal later pas.
Dat klopt maar als je zo onzeker bent dat je letterlijk niets durft moet je niet aan een studie beginnen aangezien je toch niet vooruit gaat. Eroverheen groeien terwijl je ontzettend grote sociale angsten hebt lijkt me wat sterk. Ik spreek niet over een kleine onzekerheid en over de mensen die het tóch doen en daardoor steeds verder de goede richting op gaan. Je denkt te simpel.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:12 schreef bjarki het volgende:
Ten tweede, niet iedereen die op jonge leeftijd onzeker is blijft dat ook. Veel jonge mensen verliezen een deel van die onzekerheid juist door de uitdagingen van studie of werk. Zonder die (externe) uitdagingen kun je niet 'oefenen', dus ook niet groeien. Verlegen mensen kun je dus moeilijk een studie weigeren omdat ze zo verlegen zijn wanneer blijkt dat een groot percentage er 'overheen' groeit.
Natuurlijk niet. Net alsof iemand die zo super onzeker is, de kans heeft om überhaupt succesvol te worden.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:12 schreef bjarki het volgende:
Ten derde, ken jij een studie voor onzekere mensen? Een vacature waarin gevraagd wordt naar een onzeker iemand? Ik heb er nog nooit een gezien. Geen enkele studie of baan is onzekere mensen-friendly. Qua alternatieven is er dus niet zo veel. Thuis zitten en in therapie zijn... tsja, ik geloof niet dat veel succesvolle mensen daar mee begonnen zijn
Ik zou het niet eens zo ver laten komen. Ik ben gestopt met mijn studie omdat ik ongemotiveerd was. Ik kon wel door blijven gaan maar dan zat ik iedereen z'n tijd te verdoen. Kan ik beter eerst aan mezelf werken, mezelf op orde krijgen en daarna weer opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:12 schreef bjarki het volgende:
En zoals ik al eerder aangaf.. meestal volgt de klap pas nadat onzekere mensen hun studie al zijn begonnen en meestal met succes de eerste niet-uitdagende fase al hebben doorlopen. Zou jij, Cher, dan 1-2-3 besluiten om je studie per direct af te breken en 'aan jezelf te gaan werken'?
Denk het niet.
Als je niks doet, doe je geen werk. Dat is een feit. En of dat nou door je dode hond komt of je onzekerheid, je doet nog steeds geen werk. En iemand die constant geen werk levert om wat voor reden dan ook, moet er maar mee ophouden en iets doen aan de reden waarom hij/zij faalt. Zo is het. Iedereen kan niet alles maar accepteren omdat jij zo onzeker bent. Zo gaat het in het verdere leven ook niet.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:12 schreef bjarki het volgende:Ik vind het bovendien erg makkelijk van je om je medestudente te verwijten dat ze 'er geen werk van maakt'. De meeste onzekere studenten lopen sowieso al op hun achterste benen om de zaken gedaan te krijgen.
Haha, als ik moest kiezen tussen twee personen: de één is koppig maar zelfverzekerd en de ander is zwaar onzeker en durft letterlijk niks dan is de keuze vrij snel gemaakt. Aan die koppige heb je meer al zou dat voor wat opschudding kunnen zorgen. Opschudding is ook wel eens goed.quote:Op woensdag 11 april 2012 01:10 schreef Mercer het volgende:
Als ik als werkgever zou moeten kiezen tussen onzekere dame en TS, dan is dat geen moeilijke keus. Die onzekerheid is wel bij te schaven. De domme koppigheid van TS zal een stuk moeilijker zijn. Dus wie is dan meer waardevol? Zeg het maar.
Opschudding is alleen maar leuk als het snel weer weg is.quote:Op woensdag 11 april 2012 08:26 schreef Cher- het volgende:
Haha, als ik moest kiezen tussen twee personen: de één is koppig maar zelfverzekerd en de ander is zwaar onzeker en durft letterlijk niks dan is de keuze vrij snel gemaakt. Aan die koppige heb je meer al zou dat voor wat opschudding kunnen zorgen. Opschudding is ook wel eens goed.
Even gekeken. Als ik zo de kenmerken bij langs ga heb ik ook ontzettend veel overeenkomsten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:17 schreef IAMCOMINGHOME het volgende:
[..]
ik heb even dit topic doorgekeken.
en dit lijkt zwaar op ADD. Kijk maar op wikipedia
Iedereen wil vrienden en mensen waarmee ze kunnen optrekken. Heeft niks met ADD te maken lijkt mij.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:17 schreef IAMCOMINGHOME het volgende:
waarschijnlijk heeft de desbetreffende persoon geen vrienden. En is daardoor heel onzeker geworden.
TS als je één ding kan doen is het met de desbetreffende persoon vrienden kan worden. Mensen met ADD kunnen heel erg opbloeien als ze zich aan iemand kunnen optrekken. Ze krijgen meer zelfvertrouwen en hier worden ze ook gelukkig van. Geen depressie dus.
Ik ben toch geen psychiater die zo even een diagnose stelt. Ik vind haar eerder een zware autist (moeten we dan toch labels gaan plakken) dan al die kenmerken van ADD.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:17 schreef IAMCOMINGHOME het volgende:
Vertel haar gewoon dat ze heel erg symptomen vertoond van ADD en zeg dat ze er eens mee naar de huisarts moet gaan. Of laat je mentor dit vertellen. Vervolgens moet ze er even op aandringen dat ze gelijk medicatie krijgt. (anders moet ze een lang traject afleggen, duurt een half jaar).
Ja, laten we allemaal vrienden worden met de personen die niet goed mee kunnen komen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:17 schreef IAMCOMINGHOME het volgende:
Dus TS als je er van af wil, doe dat dus. Als je een goed mens bent doe je het. (TS lijkt me echter meer een sociaal beperkte, arrogante, denkt dat ze alles is persoon die niet met niet populaire mensen om wil gaan)
Zitten heel veel verschillen in volgens mij.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:11 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Nou heb ik zelf adhd met een scheepslading aan problemen, maar praten voor een groep vind ik wel leuk. Eigenlijk gaan dingen me vaak een tijd lang prima af, zeker wanneer er geen kunstmatige hiërarchie is.
Ik heb verder geen sjoege van de verschillen tussen add en adhd, maar lijkt me wat kort door de bocht om het daar op te gooien.
Ja, dat is een goede opmerking. Geen idee maar aan zulke mensen heb je uiteindelijk (vaak) niks aan en eindigen toch met een uitkering onder het mom van één of ander zielig labeltje terwijl ze niks hebben uitgevoerd/geprobeerd. Ik vind dus echt dat er iets aan gedaan moet worden aangezien het op die manier ook geld kost. Uiteindelijk.quote:
Wel mooi dat je hier toegeeft dat je geen idee hebt waar het geld vandaan moet komen en alle onzekere mensen over één kam scheert door er maar vanuit gaat dat ze later een uitkering zullen ontvangen.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:16 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ja, dat is een goede opmerking. Geen idee maar aan zulke mensen heb je uiteindelijk (vaak) niks aan en eindigen toch met een uitkering onder het mom van één of ander zielig labeltje terwijl ze niks hebben uitgevoerd/geprobeerd. Ik vind dus echt dat er iets aan gedaan moet worden aangezien het op die manier ook geld kost. Uiteindelijk.
Nergens staat 'alle onzekere mensen', dat is wat jij er zelf van maakt. Er zijn genoeg onzekere mensen die ontzettend goed functioneren. Begrijpend lezen.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wel mooi dat je hier toegeeft dat je geen idee hebt waar het geld vandaan moet komen en alle onzekere mensen over één kam scheert door er maar vanuit gaat dat ze later een uitkering zullen ontvangen.
Ik voorspel een groots denker in je.
Met 18 jaar ben je nog kind volgens jou. Nou ja, dat is dan jouw kijk op kind-zijn maar ik zie mezelf, nogmaals, zeker niet als kind.quote:Op woensdag 11 april 2012 08:55 schreef Pvoesss het volgende:
Dat jij jezelf niet als kind ziet is leuk, maar je hebt nog geen flauw idee van hoe de wereld werkt
Dat deed ik hoor. Dat je nu hopeloos je uitspraak poogt te nuanceren is ook wat triest, aangezien je zo lekker roeptoetert in dit topic.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:30 schreef Cher- het volgende:
[..]
Nergens staat 'alle onzekere mensen', dat is wat jij er zelf van maakt. Er zijn genoeg onzekere mensen die ontzettend goed functioneren. Begrijpend lezen.
Ze kan altijd nog indruk op ons maken met haar lichaamsopeningen, negatief figuur!quote:Op woensdag 11 april 2012 09:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wel mooi dat je hier toegeeft dat je geen idee hebt waar het geld vandaan moet komen en alle onzekere mensen over één kam scheert door er maar vanuit gaat dat ze later een uitkering zullen ontvangen.
Ik voorspel een groots denker in je.
Ik denk dat de aspecten die jij hier noemt zoals dat er veel eisen aan werknemers gesteld worden vooral onder invloed van marktwerking en concurrentie tot stand komen. Er wordt niet alleen reclame gemaakt voor het geproduceerde product maar ook voor de werknemer zelf ( in de vorm van de vacature). Als een bedrijf niet in een vacature zet: de persoon moet communicatief vaardig zijn, roept dit meer argwaan op dan als dit wel het geval is. De pretentie is in de commerciële bedrijfswereld eigenlijk wat te ver doorgeslagen ten koste van de werknemer.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:12 schreef bjarki het volgende:
[..]
Ten eerste, je veronderstelt dat een kind van 18 na afronding van middelbaar onderwijs al een compleet en accuraat beeld heeft van zijn eigen vermogens (en onvermogens). Niet juist.
N.B.: laten we ook niet vergeten dat het schoolse middelbare onderwijs ook geen buitengewone obstakels biedt voor onzekere mensen. De klap komt meestal later pas.
Ten tweede, niet iedereen die op jonge leeftijd onzeker is blijft dat ook. Veel jonge mensen verliezen een deel van die onzekerheid juist door de uitdagingen van studie of werk. Zonder die (externe) uitdagingen kun je niet 'oefenen', dus ook niet groeien. Verlegen mensen kun je dus moeilijk een studie weigeren omdat ze zo verlegen zijn wanneer blijkt dat een groot percentage er 'overheen' groeit.
Ten derde, ken jij een studie voor onzekere mensen? Een vacature waarin gevraagd wordt naar een onzeker iemand? Ik heb er nog nooit een gezien. Geen enkele studie of baan is onzekere mensen-friendly. Qua alternatieven is er dus niet zo veel. Thuis zitten en in therapie zijn... tsja, ik geloof niet dat veel succesvolle mensen daar mee begonnen zijn
En zoals ik al eerder aangaf.. meestal volgt de klap pas nadat onzekere mensen hun studie al zijn begonnen en meestal met succes de eerste niet-uitdagende fase al hebben doorlopen. Zou jij, Cher, dan 1-2-3 besluiten om je studie per direct af te breken en 'aan jezelf te gaan werken'?
Denk het niet.
Ik vind het bovendien erg makkelijk van je om je medestudente te verwijten dat ze 'er geen werk van maakt'. De meeste onzekere studenten lopen sowieso al op hun achterste benen om de zaken gedaan te krijgen.
Ik denk dat we ons als samenleving ook wel eens af mogen vragen of de eisen van de arbeidsmarkt (en wellicht het hoger onderwijs met al die onzinnige project-dingetjes) überhaupt niet in de kern onrealistisch zijn. Je kunt wel vacatures maken die eensluidend van een sollicitant eisen dat hij/zij sociaal vaardig is, intelligent en in bezit van diploma, een team-speler is, spontaan is, zelfverzekerd en ambitieus, goedgekleed en goedgehumeurd is, minstens vijf jaar ervaring heeft, enz. enz. Maar hoeveel mensen voldoen er eigenlijk aan al die kwaliteiten/eisen?
Als ik in mijn omgeving kijk blijf ik steken op misschien 1 of 2 personen. De rest heeft overduidelijk gelogen bij zijn sollicitatie, ofwel ze zijn reeds lang door de samenleving uitgerangeerd als ongeschikt, incapabel![]()
Tsja, en dan maar klagen dat de WAJONG overvol raakt en steeds meer werknemers thuis komen te zitten met burnouts.![]()
Helaas voor de managers is de werknemer niet 'maakbaar'.
We zullen moeten roeien met de riemen die we hebben, en 'helaas' is het overgrote deel van Nederland onzeker, weinig ambitieus, weinig spontaan, niet of nauwelijks flexibel, geen team-speler, niet creatief, oppervlakkig of dom en in alle andere opzichten slechts ten dele 'geschikt'.
Werkgevers zouden beter af kunnen gaan op de (speciale) vermogens van werknemers, i.p.v. zich te fixeren op een lijstje van eisen waaraan in meerdere of mindere mate voldaan moet worden. Waarschijnlijk halen ze dan veel meer uit mensen dan nu het geval is.
nu niet neequote:Op woensdag 11 april 2012 09:30 schreef Cher- het volgende:
[..]
Nergens staat 'alle onzekere mensen', dat is wat jij er zelf van maakt. Er zijn genoeg onzekere mensen die ontzettend goed functioneren. Begrijpend lezen.
[..]
Met 18 jaar ben je nog kind volgens jou. Nou ja, dat is dan jouw kijk op kind-zijn maar ik zie mezelf, nogmaals, zeker niet als kind.![]()
welke onzekere mensen dan? wie bepaalt dat? jij? ik? psychologen die t ook niet altijd eens zullen zijn?quote:Op woensdag 11 april 2012 09:30 schreef Cher- het volgende:
[..]
Wie bepaalt of een ander persoon wel of niet verplichte hulp nodig heeft. en op welke criteria is dit gebaseerd?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:19 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring op werkgebied met zulke mensen. Ja, met één in een kledingwinkel maar die is uiteraard ontslagen vanwege een gesloten en onzekere houding. Terecht imo.
Het gaat er nogmaals, voor de 300e keer, mensen, niet om dat ik mij er per definitie aan irriteer.
Het gaat erom dat er zoveel ontzettend onzekere mensen zijn die niet aan zichzelf (willen of durven) werken (dat is al een minpunt) en wel meedoen aan activiteiten waar je simpelweg iets voor moet doen, waar je enige zekerheid voor moet hebben. En onzekerheid is angst. Veel van die onzekere mensen durven dingen niet te doen uit angst en dat is weer vervelend voor de mensen zelf maar óók voor de mensen eromheen aangezien die mensen wel verder willen. Ik praat dan over banen en voornamelijk (uit eigen ervaring) studies.
Nogmaals, niks mis met onzekere of onsociale mensen die wel normaal functioneren en ook wel enigszins dingen durven. Sowieso is iedereen wel eens onzeker maar ik heb het over de erge gevallen die bijvoorbeeld niet eens durven bellen of in je ogen durven kijken.
En dan kan er wel gezegd worden dat je zulke mensen moet stimuleren maar dat gaat écht niet zo makkelijk. Heel mooi gezegd maar nee. Natuurlijk kan je helpen waar nodig is maar óók dat houdt op en heeft niet zoveel zin. En ik blijf erbij: zo is het leven niet. Rekening houden met iemand, oke, maar om in bijvoorbeeld een projectgroepje iemand helemaal te moeten stimuleren (das al een hele prestatie op zich, iemand stimuleren die angstig is en waar mensen hele studies voor doen); ik vind dat te ver gaan.
Die persoon heeft het leven in eigen handen. Andere mensen niet. Werk daarom eerst aan jezelf. En zo zie ik het.
fijn dat je dat inziet, top.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:46 schreef Maxellera het volgende:
alweer.. wie bepaalt wat normaal is? jij?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:40 schreef Cher- het volgende:
Heel mooi dat je zo leeft en dat je het blijkbaar (?) fijn vindt maar heel 'normaal' is het niet. Maar goed, je bent niemand tot last en je doet wss je eigen ding. Prima toch. Vind je het wel fijn om zo te leven? Alleen, zonder mensen? Of is het gewoon angst en onzekerheid en heb je je bij je lot neergelegd. En waarom kijk je niet naar mensen maar over of door ze heen?
zucht. waarom wil dit niet tot je doordringen?quote:Op woensdag 11 april 2012 08:26 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ten eerste is een persoon van 18 geen kind meer. Ik zie mezelf niet als kind maar als jongvolwassene.
[..]
Dat klopt maar als je zo onzeker bent dat je letterlijk niets durft moet je niet aan een studie beginnen aangezien je toch niet vooruit gaat. Eroverheen groeien terwijl je ontzettend grote sociale angsten hebt lijkt me wat sterk. Ik spreek niet over een kleine onzekerheid en over de mensen die het tóch doen en daardoor steeds verder de goede richting op gaan. Je denkt te simpel.
[..]
Natuurlijk niet. Net alsof iemand die zo super onzeker is, de kans heeft om überhaupt succesvol te worden.
[..]
Ik zou het niet eens zo ver laten komen. Ik ben gestopt met mijn studie omdat ik ongemotiveerd was. Ik kon wel door blijven gaan maar dan zat ik iedereen z'n tijd te verdoen. Kan ik beter eerst aan mezelf werken, mezelf op orde krijgen en daarna weer opnieuw beginnen.
[..]
Als je niks doet, doe je geen werk. Dat is een feit. En of dat nou door je dode hond komt of je onzekerheid, je doet nog steeds geen werk. En iemand die constant geen werk levert om wat voor reden dan ook, moet er maar mee ophouden en iets doen aan de reden waarom hij/zij faalt. Zo is het. Iedereen kan niet alles maar accepteren omdat jij zo onzeker bent. Zo gaat het in het verdere leven ook niet.
[..]
Haha, als ik moest kiezen tussen twee personen: de één is koppig maar zelfverzekerd en de ander is zwaar onzeker en durft letterlijk niks dan is de keuze vrij snel gemaakt. Aan die koppige heb je meer al zou dat voor wat opschudding kunnen zorgen. Opschudding is ook wel eens goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
kijk, dat de mensen die TS bedoelt wss beter af zijn met professionele hulp, tsja, ja, waarschijnlijk wel. daar zijn we het denk ik allemaal wel over eens.quote:Op woensdag 4 april 2012 10:16 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Nee, helaas niet.
Maar waar ts het imo over heeft zijn meer personen die zelf die hand niet eens durven aan te pakken, hoe kun je dan ooit tot samenwerken komen?
Geen contact/aansluiting hebben, kunnen of durven aangaan in een studie die juist aan elkaar hangt van samenwerken en presentaties doen, is imo vragen om ellende.
Wil je toch zo'n studie aangaan, begin dan direct met het opbouwen van je skills en niet maar hopen op hulp van je medeleerlingen.
Je weet als super onzekere best dat je super onzeker bent.......Ga daar wat aan doen, denk aan assertiviteitstraining denk aan b.v judo en aan een teamsport en stop vooral met jezelf zo naar beneden te drukken....nergens voor nodig en zit enkel in jezelf.
Door jezelf voorop te zetten kom je verder, verwacht niet dat er je hele leventje iemand met je aan het handje meeloopt, niet tijdens studies maar ook niet tijdens je werkende leven.
@ Simmu
Toen ik gisteravond dit topic doorlas na de OP werd ik verrast door de vele aanvallen op ts.
En dat in R&P![]()
Zal misschien een oorzaak hebben, maar op zich kon ik me wel vinden in de post van ts.
Dan vooral het niet persoonlijke stuk van het onderwerp
quote:Op woensdag 11 april 2012 09:02 schreef Cher- het volgende:
[..]
Even gekeken. Als ik zo de kenmerken bij langs ga heb ik ook ontzettend veel overeenkomsten.Chaotisch / Vergeetachtig/Trekt zich graag terug/Laat alles wachten tot het laatste moment/Altijd ver vooruit aan het denken/Heeft moeite met het opbrengen van motivatie/Te veel gedachten / filosofisch/Zit vaak te dagdromen / komt regelmatig laat/Slecht in staat aanwijzingen op te volgen/Dwaalt in gedachten af bij luisteren(als het oninteressant is).
Heb ik nu ook BDD of euh?
[..]
Iedereen wil vrienden en mensen waarmee ze kunnen optrekken. Heeft niks met ADD te maken lijkt mij.
[..]
Ik ben toch geen psychiater die zo even een diagnose stelt. Ik vind haar eerder een zware autist (moeten we dan toch labels gaan plakken) dan al die kenmerken van ADD.
[..]
Ja, laten we allemaal vrienden worden met de personen die niet goed mee kunnen komen.Jij wordt toch ook geen vrienden met iemand die één been heeft ómdat hij één been heeft en die persoon daar mogelijk van opklaart. Je kiest je vrienden uit omdat je ze mag en ze bij je passen blabla maar je wordt niet bevriend omdat die ene persoon dat nodig heeft.
Nee als ik dit zo lees heb je geen ADD. Wat jij zegt te hebben heeft iedereen wel eens. Dat is normaal.quote:Even gekeken. Als ik zo de kenmerken bij langs ga heb ik ook ontzettend veel overeenkomsten.Chaotisch / Vergeetachtig/Trekt zich graag terug/Laat alles wachten tot het laatste moment/Altijd ver vooruit aan het denken/Heeft moeite met het opbrengen van motivatie/Te veel gedachten / filosofisch/Zit vaak te dagdromen / komt regelmatig laat/Slecht in staat aanwijzingen op te volgen/Dwaalt in gedachten af bij luisteren(als het oninteressant is).
Heb ik nu ook BDD of euh?
ik zeg niet dat iemand met ADD gekenmerkt wordt dat ze vrienden willen waarmee ze kunnen optrekken. Iemand met ADD kan daar alleen heel veel baat bij hebben. Gelukkiger worden en meer zelfvertrouwen krijgen. Dit zorgt voor een vermindering van de problemenquote:Iedereen wil vrienden en mensen waarmee ze kunnen optrekken. Heeft niks met ADD te maken lijkt mij.
Het hoeft niet alleen het zou haar wel helpen. Hierdoor krijgt ze meer zelfvertrouwen en wordt ze gelukkiger. Dan heb jij minder last.quote:Ja, laten we allemaal vrienden worden met de personen die niet goed mee kunnen komen.Jij wordt toch ook geen vrienden met iemand die één been heeft ómdat hij één been heeft en die persoon daar mogelijk van opklaart. Je kiest je vrienden uit omdat je ze mag en ze bij je passen blabla maar je wordt niet bevriend omdat die ene persoon dat nodig heeft.
je bent inderdaad geen psychiater. En je hebt ook niet de diagnose gesteld. Dat heb ik. Ik ben ook geen psychiater en kan het dus ook niet met 100% zekerheid zeggen. Echter heb ik de ziekte wel en zie veel overeenkomsten, lijkt mij in ieder geval wel redelijk betrouwbaar (of niet...). Overigens kan ik je nu zeggen dat ze geen zware autist is. Autisten worden al snel in een kindertijd opgemerkt. Ze vertonen ander gedrag. Ze zullen al snel met die diagnose gesteld worden en volgens mij komen ze dan niet bij jou op de opleiding.quote:Ik ben toch geen psychiater die zo even een diagnose stelt. Ik vind haar eerder een zware autist (moeten we dan toch labels gaan plakken) dan al die kenmerken van ADD.
Niet dus. Anders was dit een loze discussie geweest.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:16 schreef IAMCOMINGHOME het volgende:
[..]
[..]
Dat meisje doet gewoon wat ze moet doen.
Lekker makkelijk cditquote:Op woensdag 11 april 2012 09:38 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat deed ik hoor. Dat je nu hopeloos je uitspraak poogt te nuanceren is ook wat triest, aangezien je zo lekker roeptoetert in dit topic.
Maar goed, denk vooral lekker verder in je simplistische wereldbeeld en laat me weten als je de puberteit ontgroeid bent. Dat treffen we elkaar wellicht weer in de realiteit. Kusjes.
Ik denk dat ik het nu niet erg zou vinden, maar vooral omdat ik het zelf al wil. Maar als ik het niet echt door had of niet als een belemmering zag dan zou ik me waarschijnlijk wel aangevallen voelen. En juist nog meer gaan denken van, oh god, mensen denken dat er iets mis is met me, etc etc. Dus het kan juist escaleren omdat er vast mensen zijn die zoiets dan niet zouden verwachten.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:15 schreef probeer het volgende:
[..]
fijn dat je dat inziet, top.
maar hoe had je het gevonden als iemand je tot psychische hulp zou dwingen, terwijl je daar zelf (nog) niet achter staat?
Cher-, lees je even mee?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:00 schreef Maxellera het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het nu niet erg zou vinden, maar vooral omdat ik het zelf al wil. Maar als ik het niet echt door had of niet als een belemmering zag dan zou ik me waarschijnlijk wel aangevallen voelen. En juist nog meer gaan denken van, oh god, mensen denken dat er iets mis is met me, etc etc. Dus het kan juist escaleren omdat er vast mensen zijn die zoiets dan niet zouden verwachten.
quote:
quote:Op woensdag 11 april 2012 18:16 schreef Cher- het volgende:
Sowieso kan je daar niet over speculeren. Iemand die onzeker is, weet van zichzelf dat 'ie onzeker is. Omdat die persoon zich onzeker voelt en dat uit zich weer in gedrag. Punt. Als iemand niet doorheeft dat 'ie heel onzeker is én overkomt is 't wel heel vreemd en ook geen onzekerheid maar eerder autisme ofzo.
quote:Op woensdag 11 april 2012 18:16 schreef Cher- het volgende:
Sowieso kan je daar niet over speculeren. Iemand die onzeker is, weet van zichzelf dat 'ie onzeker is. Omdat die persoon zich onzeker voelt en dat uit zich weer in gedrag. Punt. Als iemand niet doorheeft dat 'ie heel onzeker is én overkomt is 't wel heel vreemd en ook geen onzekerheid maar eerder autisme ofzo.
Uiteraard vind ik het fijn om zo te leven, ik geniet van rust en eenzaamheid. Als er mensen in mijn buurt zijn (lees in de buurt van mijn huis) dan voel ik mij al ongemakkelijk, puur om het feit dat ik niet alleen ben.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:40 schreef Cher- het volgende:
Heel mooi dat je zo leeft en dat je het blijkbaar (?) fijn vindt maar heel 'normaal' is het niet. Maar goed, je bent niemand tot last en je doet wss je eigen ding. Prima toch. Vind je het wel fijn om zo te leven?
Bij contact met anderen mensen voel ik mij zeer onprettig, daarom wil ik ze ook niet aankijken, dan neemt het gevoel van onbehagen alleen maar toe.quote:Alleen, zonder mensen? Of is het gewoon angst en onzekerheid en heb je je bij je lot neergelegd. En waarom kijk je niet naar mensen maar over of door ze heen?
Zolang je de 20 niet bent gepasseerd ben je gewoon nog een tiener hoor ... dus nog kindquote:Op woensdag 11 april 2012 08:26 schreef Cher- het volgende:
Ten eerste is een persoon van 18 geen kind meer. Ik zie mezelf niet als kind maar als jongvolwassene.
Je vertoont zelfdestructief gedrag. Ik ben ook onzeker maar ik ga contact niet uit de weg. Ik zoek het bewust op.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:09 schreef von_Preussen het volgende:
Uiteraard vind ik het fijn om zo te leven, ik geniet van rust en eenzaamheid. Als er mensen in mijn buurt zijn (lees in de buurt van mijn huis) dan voel ik mij al ongemakkelijk, puur om het feit dat ik niet alleen ben.
Hoezo is het zelfdestructief als ik contact met mensen probeer te vermijden? Het is niet zo dat ik mijzelf in mijn armen zit te snijden of uit zit te hongeren vanwege een ziekte.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:29 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je vertoont zelfdestructief gedrag. Ik ben ook onzeker maar ik ga contact niet uit de weg. Ik zoek het bewust op.
Oh mijn god... Cher is 18?quote:Op donderdag 12 april 2012 22:38 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
Zolang je de 20 niet bent gepasseerd ben je gewoon nog een tiener hoor ... dus nog kindzeker met zo'n topicstart
Interessant topic. Wil je daar dan niet aan werken? Ik kan me best voorstellen dat iemand dat gevoel heeft maar het lijkt mij dat zo'n gevoel eigenlijk helemaal niet fijn is.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bij contact met anderen mensen voel ik mij zeer onprettig, daarom wil ik ze ook niet aankijken, dan neemt het gevoel van onbehagen alleen maar toe.
Ik ben nu 18 jaar en zodra ik 20/21 jaar ben, ben ik ineens volwassen omdat ik dan geen tiener meer ben? Volwassen zijn heeft niet altijd specifiek met de leeftijd te maken imo.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:38 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
Zolang je de 20 niet bent gepasseerd ben je gewoon nog een tiener hoor ... dus nog kind
Nee, maar biologisch gezien word je geloof ik rond je 23e volwassen. Gemiddeld.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:36 schreef Ziba het volgende:
[..]
Interessant topic. Wil je daar dan niet aan werken? Ik kan me best voorstellen dat iemand dat gevoel heeft maar het lijkt mij dat zo'n gevoel eigenlijk helemaal niet fijn is.
De meeste mensen hebben af en toe wel behoefte aan gezelligheid, contact met andere mensen en ook iedereen heeft liefde nodig. Jij dus niet?
[..]
Ik ben nu 18 jaar en zodra ik 20/21 jaar ben, ben ik ineens volwassen omdat ik dan geen tiener meer ben? Volwassen zijn heeft niet altijd specifiek met de leeftijd te maken imo.
ben je mishandelt in je jeugd thuis ?quote:Op vrijdag 13 april 2012 06:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoezo is het zelfdestructief als ik contact met mensen probeer te vermijden? Het is niet zo dat ik mijzelf in mijn armen zit te snijden of uit zit te hongeren vanwege een ziekte.
Dat je wel een heel grote mond hebt en alles denkt te weten op je 18equote:
Dat je ehm... Ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, maar je moet het inderdaad een beetje zoeken in de richting van bovenstaande reactiesquote:
Juist. Het leven is 1 grote leerschool.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:10 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat je wel een heel grote mond hebt en alles denkt te weten op je 18e![]()
Geloof me, dat weet je niet. En daar zal zul je later achter komen
quote:Op vrijdag 13 april 2012 06:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoezo is het zelfdestructief als ik contact met mensen probeer te vermijden? Het is niet zo dat ik mijzelf in mijn armen zit te snijden of uit zit te hongeren vanwege een ziekte.
Dit dus.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:30 schreef EilandjeOnline het volgende:
je snijdt jezelf psychisch door jezelf zo af te snijden van de wereld![]()
Nee, altijd heel beschermd opgevoed. Maar ik had het al als baby, als mijn ouders (of wie dan ook) mij oppakten moest ik altijd erg luid m'n ongenoegen ten gehore brengen, lag ik in mijn bed dan had je letterlijk geen kind aan mij.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:30 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
ben je mishandelt in je jeugd thuis ?
Hoezo zou ik mij in een keurslijf dwingen als ik mij daar ongemakkelijk bij voel?quote:je snijdt jezelf psychisch door jezelf zo af te snijden van de wereld![]()
Je hoeft uiteraard niets te doen, maar er zijn wel anderen die jou wel in een keurslijf (proberen te) dwingen. Denk je dat je volledige controle hebt over je eigen leven?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:31 schreef von_Preussen het volgende:
Hoezo zou ik mij in een keurslijf dwingen als ik mij daar ongemakkelijk bij voel?
Kun je uitleggen waarom je het ongemakkelijk vindt?quote:Op donderdag 12 april 2012 21:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Uiteraard vind ik het fijn om zo te leven, ik geniet van rust en eenzaamheid. Als er mensen in mijn buurt zijn (lees in de buurt van mijn huis) dan voel ik mij al ongemakkelijk, puur om het feit dat ik niet alleen ben.
[..]
Bij contact met anderen mensen voel ik mij zeer onprettig, daarom wil ik ze ook niet aankijken, dan neemt het gevoel van onbehagen alleen maar toe.
Je topic en reacties is/zijn in ieder geval typisch voor je leeftijd. Hoe jonger men is, hoe zwart/witter men alle dingen bekijkt, en beoordeeld. Jij meent dat ánderen, die in jouw ogen onzeker zijn, geholpen moeten worden, in plaats van te beseffen dat jij moet leren te functioneren in een team met andere mensen, van diverse pluimage. Als ik hier op mijn werk zo mijn collega projectteamleden bekijk en veroordeel, kan ik wel aan de gang blijven. Als je wat ouder wordt, leer je dat iets waar je je bij een ander aan ergert, vaak iets is wat je zelf minder goed beheerst..quote:
Ik vind het niet zwart wit om te vinden dat iemand die zo onzeker is dat hij/zij niet normaal kan functioneren verplicht hulp zou moeten. Het is eerder zwart wit om te vinden dat andere mensen zich aan moeten aanpassen aan iemand die zwaar onzeker is binnen een team. En ik denk ook niet dat ik daar op mijn dertigste anders over denk.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:35 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je topic en reacties is/zijn in ieder geval typisch voor je leeftijd. Hoe jonger men is, hoe zwart/witter men alle dingen bekijkt, en beoordeeld. Jij meent dat ánderen, die in jouw ogen onzeker zijn, geholpen moeten worden, in plaats van te beseffen dat jij moet leren te functioneren in een team met andere mensen, van diverse pluimage. Als ik hier op mijn werk zo mijn collega projectteamleden bekijk en veroordeel, kan ik wel aan de gang blijven. Als je wat ouder wordt, leer je dat iets waar je je bij een ander aan ergert, vaak iets is wat je zelf minder goed beheerst..
... Misschien nog eens nadenken wat de term zwart-wit in houdt...quote:Op maandag 16 april 2012 08:24 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ik vind het niet zwart wit om te vinden dat iemand die zo onzeker is dat hij/zij niet normaal kan functioneren verplicht hulp zou moeten. Het is eerder zwart wit om te vinden dat andere mensen zich aan moeten aanpassen aan iemand die zwaar onzeker is binnen een team. En ik denk ook niet dat ik daar op mijn dertigste anders over denk.
Je kunt zo iemand eenvoudig niet verplichten hulp te zoeken. Iemand moet altijd gemotiveerd zijn, anders heeft het geen enkele zin. Heeft die persoon een misdaad begaan dan? Wie denk je wel dat je bentquote:Op maandag 16 april 2012 08:24 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ik vind het niet zwart wit om te vinden dat iemand die zo onzeker is dat hij/zij niet normaal kan functioneren verplicht hulp zou moeten. Het is eerder zwart wit om te vinden dat andere mensen zich aan moeten aanpassen aan iemand die zwaar onzeker is binnen een team. En ik denk ook niet dat ik daar op mijn dertigste anders over denk.
Je kunt zo iemand gelukkig wel verplichten om uit een projectgroep te stappen. Evenals dat gebeurt met super lakse mensen die geen reet uitvoeren (feitelijk hetzelfde gevolg alleen een andere oorzaak).quote:Op maandag 16 april 2012 09:17 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je kunt zo iemand eenvoudig niet verplichten hulp te zoeken. Iemand moet altijd gemotiveerd zijn, anders heeft het geen enkele zin. Heeft die persoon een misdaad begaan dan? Wie denk je wel dat je bent
Als ik als leraar merk dat je iemand uit je groepje hebt getrapt omdat hij/zij onzeker is zou ik je keihard laten falen voor je project. Samenwerken houdt ook in dat je medegroepgenootjes ondersteund waar nodig.quote:Op maandag 16 april 2012 09:23 schreef Cher- het volgende:
[..]
Je kunt zo iemand gelukkig wel verplichten om uit een projectgroep te stappen. Evenals dat gebeurt met super lakse mensen die geen reet uitvoeren (feitelijk hetzelfde gevolg alleen een andere oorzaak).
Op de werkvloer wordt het lastiger en dan kan ik me voorstellen dat een werkgever aangeeft dat die persoon professionele hulp kan zoeken om de situatie te verbeteren voor de persoon zelf en natuurlijk collega's en omgeving. En anders ontslag krijgt. Krijgen mensen die niks uitvoeren/niet op komen dagen en meerdere malen gewaarschuwd zijn toch ook gewoon?
Ik lees het nu pas. Ben ik het niet mee eens. Samenwerken houdt inderdaad in dat je mede groepsleden ondersteunt maar er zijn grenzen. Je kan iemand proberen op weg te helpen, op zijn/haar gemak te stellen maar bij extreem onzekere mensen helpt dat echt niet is mijn ervaring. Iemand die niet presteert vanwege onzekerheid is voor mij hetzelfde als iemand die niet presteert vanwege laksheid. De oorzaak is anders maar het gevolg hetzelfde. En daar heb je niks aan binnen een groep waarbij je moet samenwerken.quote:Op maandag 16 april 2012 10:51 schreef Re het volgende:
[..]
Als ik als leraar merk dat je iemand uit je groepje hebt getrapt omdat hij/zij onzeker is zou ik je keihard laten falen voor je project. Samenwerken houdt ook in dat je medegroepgenootjes ondersteund waar nodig.
Maar op een universiteit hoort zoiets niet vind ik.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:38 schreef SonicVolcano het volgende:
Als ik als leraar merk dat een leerling onzeker gedrag vertoond in een groepsopdracht, dan ga ik rond de tafel met die groep, om zo samen tot een oplossing te komen. Extra sturing geven, een taakverdeling maken, vragen om tussenproducten etc. En geloof me: op het VMBO zitten genoeg onzekere leerlingen.
of het nou hoort of niet, ik heb nergens zo veel lifters in een groep gehad als op de universiteitquote:Op vrijdag 20 april 2012 17:43 schreef Cher- het volgende:
[..]
Maar op een universiteit hoort zoiets niet vind ik.
Ik ken anders een paar behoorlijk onzekere academici, soms is het gewoon de aard van het beestje, dat is onafhankelijk van het opleidingsniveau.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:43 schreef Cher- het volgende:
[..]
Dan ben je, hopelijk, volwassen genoeg omdat in je eigen groep op te lossen. Ik bedoel, een taakverdeling maken is logisch, lijkt me? Om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:43 schreef Cher- het volgende:
[..]
Niets mis mee, doe ik ook. Je hebt soms groepsleden die zo overijverig zijn en alles doen en altijd maar bezig willen zijn. Tja, so be it. Dan doe ik lekker niks en geniet ik van mijn vrije tijd en profiteer toch mee van het mooie resultaat.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:44 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
of het nou hoort of niet, ik heb nergens zo veel lifters in een groep gehad als op de universiteit
Die zijn dan niet zo onzeker dat ze niet normaal kunnen presteren en functioneren.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:45 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik ken anders een paar behoorlijk onzekere academici, soms is het gewoon de aard van het beestje, dat is onafhankelijk van het opleidingsniveau.
Wat heb jij al gepresteerd dan Cher? Je bent met je opleiding gestopt. Je bent nog een kind. Heb je ooit al een baan gehad met grote verantwoordelijkheid? Lijkt me niet. Je kan nog zoveel tegenkomen in je leven waarbij het ineens 180 graden kan draaienquote:Op vrijdag 20 april 2012 17:46 schreef Cher- het volgende:
[..]
Niets mis mee, doe ik ook. Je hebt soms groepsleden die zo overijverig zijn en alles doen en altijd maar bezig willen zijn. Tja, so be it. Dan doe ik lekker niks en geniet ik van mijn vrije tijd en profiteer toch mee van het mooie resultaat.
[..]
Die zijn dan niet zo onzeker dat ze niet normaal kunnen presteren en functioneren.
Genoeg hoor.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:51 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Wat heb jij al gepresteerd dan Cher? Je bent met je opleiding gestopt. Je bent nog een kind. Heb je ooit al een baan gehad met grote verantwoordelijkheid? Lijkt me niet. Je kan nog zoveel tegenkomen in je leven waarbij het ineens 180 graden kan draaien(en dan zal je terugdenken aan je eigen domheid in dit topic..)
Je hebt een grote mond alsof je alles al weet. En dat is niet zo.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:54 schreef Cher- het volgende:
[..]
Genoeg hoor.Ik heb mijn vwo diploma en rijbewijs; iets wat veel mensen niet eens kunnen behalen - om maar wat te noemen. Studie heb ik me al voor ingeschreven. Ik werk (drie baantjes) en neem daar ook mijn verantwoordelijkheid voor, verder heb ik al op mezelf gewoond (voor even maar toch) en ga ik alleen op reis binnenkort. En verder heb ik mezelf persoonlijk heel erg positief ontwikkeld. Ik ben 18. Geen 25. Het is niet dat ik al een volledig diploma kán hebben.
Wow echt fantastisch ik ben onder de indrukquote:Op vrijdag 20 april 2012 17:54 schreef Cher- het volgende:
[..]
Genoeg hoor.Ik heb mijn vwo diploma en rijbewijs; iets wat veel mensen niet eens kunnen behalen - om maar wat te noemen. Studie heb ik me al voor ingeschreven. Ik werk (drie baantjes) en neem daar ook mijn verantwoordelijkheid voor, verder heb ik al op mezelf gewoond (voor even maar toch) en ga ik alleen op reis binnenkort. En verder heb ik mezelf persoonlijk heel erg positief ontwikkeld. Ik ben 18. Geen 25. Het is niet dat ik al een volledig diploma kán hebben.
Dit meisje wil niks anders dan aandacht.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:57 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Wow echt fantastisch ik ben onder de indruk
Dat is redelijk normaal voor een 18-jarige. En over die verantwoordelijkheid in een baan dan heb ik het niet over altijd op tijd komen ofzo
Ja, ach ja die komt zichzelf nog wel tegenquote:Op vrijdag 20 april 2012 17:58 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dit meisje wil niks anders dan aandacht.
Ze was zoeven in de chat, en zei dat ze op iedereen neerkeek.
I know. En goed ookquote:Op vrijdag 20 april 2012 18:00 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ja, ach ja die komt zichzelf nog wel tegen
Ik ben nooit in een chat geweest. Blijkbaar doet iemand me na.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:58 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dit meisje wil niks anders dan aandacht.
Ze was zoeven in de chat, en zei dat ze op iedereen neerkeek.
Nu nog aan je vrienden aantal werken en het gaat helemaal goed komenquote:Op vrijdag 20 april 2012 17:54 schreef Cher- het volgende:
[..]
Diegene klonk anders precies als jijquote:Op vrijdag 20 april 2012 18:53 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ik ben nooit in een chat geweest. Blijkbaar doet iemand me na.
Zou best kunnen maar ik was het echt niet.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:57 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Diegene klonk anders precies als jij
Ik heb geen enkele twijfel erover dat jij dat was. Dus hou maar op.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:01 schreef Cher- het volgende:
[..]
Zou best kunnen maar ik was het echt niet.En dat ik op bepaalde mensen neerkijk kan ik hier ook wel zeggen, dat doen we allemaal wel eens.
Als ik 't was, zou ik d'r wel voor uitkomen. Waarom niet.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:02 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele twijfel erover dat jij dat was. Dus hou maar op.
Blabla maar een eind verder, je bent niet interessant, Cher. Je bent een 18 jarig meisje met een enorm grote mond, en verder niks.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:04 schreef Cher- het volgende:
[..]
Als ik 't was, zou ik d'r wel voor uitkomen. Waarom niet.Iemand zit te faken, er worden meerdere users nagedaan. Of jij bent het gewoon en probeert nu te doen alsof ik het was. Zal me niets verbazen aangezien je beweert dat ik het ben terwijl ik toch echt zelf weet wat ik doe en wat niet.
Ik weet niet wat kinderachtiger is. Onzin verkondigen of de waarheid vertellen dat je iets niet hebt gedaan.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:06 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Blabla maar een eind verder, je bent niet interessant, Cher. Je bent een 18 jarig meisje met een enorm grote mond, en verder niks.
Wat jij vind interesseert me niet. In tegenstelling tot andere mensen. Die normaal kunnen doen en niet zo´n grote bek hebben.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:12 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ik weet niet wat kinderachtiger is. Onzin verkondigen of de waarheid vertellen dat je iets niet hebt gedaan.Maar goed, on topic maar weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |