Nee, je hebt er helemaal geen begrip voor. Helemaal niks.quote:Ik vind het prima dat er onzekere mensen zijn en ik heb d'r ook tot een zekere hoogte begrip voor
Jij wordt onzeker van iemand anders die onzeker is?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als jij onzeker word van een ander onzeker iemand heb je volgens mij zelf problemen.
Ik heb er wel begrip voor. Ik kan me er goed in verplaatsen en het is ook jammer voor zulke personen. Maar ja, als we het over mijn (ex) studie hebben: ik zat niet op een psychologie/sph/mwd opleiding waar we maar allerlei begrip moeten hebben voor allerlei kwaaltjes van personen. Zo werkt het nou eenmaal niet in het leven. Binnen een project groep wil je gewoon dat iedereen presteert, iemand die alleen maar zit te huilen en te zeuren dat ze niets durft, kan je niks mee en moet (vind ik) eerst maar aan zichzelf gaan werken voordat ze überhaupt gaat studeren.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:11 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, je hebt er helemaal geen begrip voor. Helemaal niks.
En dat is de basis van jouw zekerheid. Jij denkt overal wat van af te weten, en overal begrip voor te hebben, terwijl je niet eens doorhebt dat je dat helemaal niet hebt. Dat je waandenkbeelden over jezelf hebt.
Maar dat is prima hoor. 99% van de mensheid heeft waandenkbeelden over zichzelf en anderen. Heel jammer voor die ene procent.
De enige manier om van onzekerheid over jezelf af te komen is te accepteren dat 99% van de wereld niet in de werkelijkheid leeft. Dat 99% van de wereld een ego heeft die het niet toelaat om zijn eigen fouten te zien. Of mogelijk gewoon een slecht geheugen, waardoor ze hun eigen fouten prompt vergeten. Of mogelijk gewoon psychopaat, waardoor ze hun eigen fouten zien als mislukte manipulaties.
Iedereen weet wel dat hij/zij iets fout doet af en toe, me dunkt. Dat is menselijk.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:16 schreef RaymondK het volgende:
Dat laatste slaat dus precies op de hoogmoed/kapsones van veel mensen. Het denken dat ze zelf niks fout doen.
Pesten in het verleden komt omdat je TOEN al onzeker was. Het is geen oorzaak, het was TOEN al een gevolg.quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:53 schreef RaymondK het volgende:
Het zal niet de eerste zijn die van alle kanten gepest is in het verleden,
Het openlijk toegeven is echter een tweede. En dat laat precies zien hoe dom sommige mensen eigenlijk zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:17 schreef Cher- het volgende:
[..]
Iedereen weet wel dat hij/zij iets fout doet af en toe, me dunkt. Dat is menselijk.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Pesten in het verleden komt omdat je TOEN al onzeker was. Het is geen oorzaak, het was TOEN al een gevolg.
Waar slaat dit op?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:20 schreef RetepV het volgende:
Cher, in ieder geval ben jij niet geschikt om andere mensen iets te leren, dat is wel duidelijk.
Daar gaat het helemaal niet over. Maar ik heb een schijthekel aan mensen die het slachtoffer uithangen, vervolgens niets ondernemen en alles opgeven.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:20 schreef fruityloop het volgende:
Je hebt simpelweg een probleem met mensen die door psychische klachten een uitkering ontvangen?
Dus alle gepeste kinderen zijn onzeker?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Pesten in het verleden komt omdat je TOEN al onzeker was. Het is geen oorzaak, het was TOEN al een gevolg.
Well, iemand heeft jouw hulp nodig om over zijn onzekerheid heen te komen, en het enige dat jij doet is je irriteren. Verder niks.quote:
Ja, anders worden ze niet gepest. Een zelfverzekerd kind wordt niet gepest omdat andere kinderen dan wel merken dat het kind voor zichzelf op kan komen. Zwakkere mensen worden nou eenmaal gepest.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dus alle gepeste kinderen zijn onzeker?
Dit gaat nergens over.
Want? Ik ben geen psycholoog of hulpverlener maar een student. Ik ben 18, zij is 21. Sowieso is dat niet iets wat IK kan oplossen, desnoods kan ik haar gerust stellen maar dat gaat ook niet bij zulke mensen. Moeilijk om contact mee te maken alleen al, hele erge onzekere personen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Well, iemand heeft jouw hulp nodig om over zijn onzekerheid heen te komen, en het enige dat jij doet is je irriteren. Verder niks.
En daarmee doe je ook jezelf te kort, want je cijfer had hoger kunnen zijn als je het zelfvertrouwen van je studiegenoot wat had opgekrikt.
En toch is het zo. Andere kinderen pesten hen omdat onzekere kinderen makkelijke slachtoffers zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dus alle gepeste kinderen zijn onzeker?
Dit gaat nergens over.
Oftewel, je kan niet met onzekere mensen omgaan. En dat is het allereerste wat je als leraar moet kunnen. En dus raad ik je aan om geen leraar te worden. Redenatie rond.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:23 schreef Cher- het volgende:
[..]
Want? Ik ben geen psycholoog of hulpverlener maar een student. Ik ben 18, zij is 21. Sowieso is dat niet iets wat IK kan oplossen, desnoods kan ik haar gerust stellen maar dat gaat ook niet bij zulke mensen. Moeilijk om contact mee te maken alleen al, hele erge onzekere personen.
Op jouw megalomane waanbeeld waarin je denkt dat jij degene bent die wél geschikt is om te oordelen wat goed is voor de mensen die je nu op een grote hoop in de hoek zet misschien?quote:
Ach ja, leraar zijn lijkt me ook niks. Neemt niet weg dat je soms wel met zulke mensen wordt geconfronteerd.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oftewel, je kan niet met onzekere mensen omgaan. En dat is het allereerste wat je als leraar moet kunnen. En dus raad ik je aan om geen leraar te worden. Redenatie rond.
Want het is goed dat als je super onzeker bent en niet eens normaal durft te praten in een groep, jij een studie gaat beginnen waar je veel met andere mensen moet samenwerken (moet bij de meeste studies trouwens) zodat je andere mensen tot last bent aangezien je niks durft. Heel verstandig.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:27 schreef CutCake het volgende:
[..]
Op jouw megalomane waanbeeld waarin je denkt dat jij degene bent die wél geschikt is om te oordelen wat goed is voor de mensen die je nu op een grote hoop in de hoek zet misschien?
Nee, pesten is vaak meelopen met de rest v.h. gepeupel. Een ogenschijnlijk zwakkere uit een groepje te pakken nemen om jezelf beter te voelen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
En toch is het zo. Andere kinderen pesten hen omdat onzekere kinderen makkelijke slachtoffers zijn.
Als je DAT nog niet door hebt...? Snap jij wel iets van de maatschappij?
Nee dat is niet goed, als dat echter jouw resultaten beïnvloed komt dat dus ook omdat jij er niet mee om kan gaan. Dus ook jouw competentieprofiel is incompleet om maar even in hbo gezwets te vervallen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:30 schreef Cher- het volgende:
[..]
Want het is goed dat als je super onzeker bent en niet eens normaal durft te praten in een groep, jij een studie gaat beginnen waar je veel met andere mensen moet samenwerken (moet bij de meeste studies trouwens) zodat je andere mensen tot last bent aangezien je niks durft. Heel verstandig.
Alleen het feit dat je dit moet schrijven zegt mij al genoeg.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:31 schreef RetepV het volgende:
Anyway. Ik ben zo'n onzeker persoon die vroeger veel gepest werd. Het heeft even wat jaren geduurd, maar ik ben inmiddels een Master troll. Ga niet met me in gevecht. Al zeker niet voordat je hebt gekeken wat mijn niveau is. Maak niet de fout om me te onderschatten.
Als je geen leraar kunt zijn, als je niet andere mensen iets kunt leren, dan kun je beter een management functie uit je hoofd zetten. Ik hoop dat je een wetenschappelijke opleiding doet.?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:30 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ach ja, leraar zijn lijkt me ook niks. Neemt niet weg dat je soms wel met zulke mensen wordt geconfronteerd.
1: Buhlshit! Pesters pesten, maar net wie ze het eerst op hun netvlies hebben.. Als je als kind maar vaak genoeg iets aangepraat wordt, ga je het vanzelf een keer geloven, dus reken maar dat dat je zelfvertrouwen ondermijnt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:23 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ja, anders worden ze niet gepest. Een zelfverzekerd kind wordt niet gepest omdat andere kinderen dan wel merken dat het kind voor zichzelf op kan komen. Zwakkere mensen worden nou eenmaal gepest.
[..]
Want? Ik ben geen psycholoog of hulpverlener maar een student. Ik ben 18, zij is 21. Sowieso is dat niet iets wat IK kan oplossen, desnoods kan ik haar gerust stellen maar dat gaat ook niet bij zulke mensen. Moeilijk om contact mee te maken alleen al, hele erge onzekere personen.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Alleen het feit dat je dit moet schrijven zegt mij al genoeg.
Gast, wat doe je hier? behalve dan onzinnige posts plaatsenquote:Op dinsdag 3 april 2012 09:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hahahaha, ik vond het wel grappig om te schrijven en te zien hoeveel mensen in mijn troll zouden trappen. In ieder geval eentje.
ONZIN!quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
En toch is het zo. Andere kinderen pesten hen omdat onzekere kinderen makkelijke slachtoffers zijn.
Als je DAT nog niet door hebt...? Snap jij wel iets van de maatschappij?
Mijn resultaten worden er niet door beïnvloed. De werkdruk wel. Iemand functioneert namelijk niet goed mee wat betekent dat andere personen meer werk hebben.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:32 schreef CutCake het volgende:
[..]
Nee dat is niet goed, als dat echter jouw resultaten beïnvloed komt dat dus ook omdat jij er niet mee om kan gaan. Dus ook jouw competentieprofiel is incompleet om maar even in hbo gezwets te vervallen.
Onzin. Maak je jezelf dat wijs? Ik ben qua uiterlijk ook afwijkend. Heb een bos krullen, een tintje (licht en de enige van de school!) en ook nog eens lichte ogen. Ik ben één keer uitgescholden voor buitenlander door een jongen uit mijn klas (groep 8), ik heb hem keihard geslagen en nooit meer last van hem gehad. Hij was juist de persoon die daarna werd gepest. Het ligt WEL aan de onzekerheid van een kind. Helaas. De lelijkste en afwijkende kinderen kunnen ook pesters zijn als ze maar zelfverzekerd overkomen en andere kinderen bang zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:34 schreef MarMar het volgende:
[..]
ONZIN!
Kinderen pesten vaak omdat ze ZELF onzeker zijn en iemand anders belachelijk maken een makkelijke egoboost is.. dat ten eerste.
Kinderen kiezen hun "slachtoffers" omdat ze anders zijn en omdat ze anderen met zich mee kunnen trekken als pesters. Dat kan gaan om haarkleur, huidskleur, kledingkeuze, lengte, dik, dun, andere ouders etc etc etc...
Dat de wat meer zelfverzekerde kinderen iets minder gevolgen overhouden van het pesten zal ongetwijfeld wel waar zijn, maar nogmaals: als iets je maar vaak genoeg voorgehouden wordt als kind, ga je het vanzelf geloven.
En toch was het serieus bedoeld. Ik probeerde TS een spiegel voor te houden. Om TS te laten voelen hoe het is om van je stuk gebracht te worden. Stel je nu voor dat je een onzeker persoon bent. Dan doen mensen dit de hele tijd met je. Gewoon voor de lol.quote:
Dus zelfverzekerdheid is volgens jou iemand op z'n bek rammen?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:38 schreef Cher- het volgende:
[..]
Mijn resultaten worden er niet door beïnvloed. De werkdruk wel. Iemand functioneert namelijk niet goed mee wat betekent dat andere personen meer werk hebben.
[..]
Onzin. Maak je jezelf dat wijs? Ik ben qua uiterlijk ook afwijkend. Heb een bos krullen, een tintje (licht en de enige van de school!) en ook nog eens lichte ogen. Ik ben één keer uitgescholden voor buitenlander door een jongen uit mijn klas (groep 8), ik heb hem keihard geslagen en nooit meer last van hem gehad. Hij was juist de persoon die daarna werd gepest. Het ligt WEL aan de onzekerheid van een kind. Helaas. De lelijkste en afwijkende kinderen kunnen ook pesters zijn als ze maar zelfverzekerd overkomen en andere kinderen bang zijn.
Oeh. Jij had dus de fysieke kracht en het gewicht om iets te doen. Wat als je dat niet had gehad? Dan was het allemaal maar door, door, doorgegaan. Tot je was gebroken.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:38 schreef Cher- het volgende:
[..]
Onzin. Maak je jezelf dat wijs? Ik ben qua uiterlijk ook afwijkend. Heb een bos krullen, een tintje (licht en de enige van de school!) en ook nog eens lichte ogen. Ik ben één keer uitgescholden voor buitenlander door een jongen uit mijn klas (groep 8), ik heb hem keihard geslagen en nooit meer last van hem gehad.
Agressiviteit is wat anders dan zelfverzekerd zijn.. sioms zelfs het tegenovergestelde..quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:38 schreef Cher- het volgende:
[..]
Mijn resultaten worden er niet door beïnvloed. De werkdruk wel. Iemand functioneert namelijk niet goed mee wat betekent dat andere personen meer werk hebben.
[..]
Onzin. Maak je jezelf dat wijs? Ik ben qua uiterlijk ook afwijkend. Heb een bos krullen, een tintje (licht en de enige van de school!) en ook nog eens lichte ogen. Ik ben één keer uitgescholden voor buitenlander door een jongen uit mijn klas (groep 8), ik heb hem keihard geslagen en nooit meer last van hem gehad. Hij was juist de persoon die daarna werd gepest. Het ligt WEL aan de onzekerheid van een kind. Helaas. De lelijkste en afwijkende kinderen kunnen ook pesters zijn als ze maar zelfverzekerd overkomen en andere kinderen bang zijn.
je hoeft het ook niet op te lossen. dat sociaal zwakkere mensen mee moeten doen in projectwerk en leren presenteren enzo is onderdeel van de exercitie, maar dat de sociaal sterkeren binnen de projectgroep moeten leren omgaan met de zwakkeren is evengoed onderdeel! net als in het echte leven.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:23 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ja, anders worden ze niet gepest. Een zelfverzekerd kind wordt niet gepest omdat andere kinderen dan wel merken dat het kind voor zichzelf op kan komen. Zwakkere mensen worden nou eenmaal gepest.
[..]
Dus om een labeltje depressie tegen te gaan moeten ze een labeltje "onzeker" krijgen?quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:43 schreef Cher- het volgende:
en dan heb je weer een persoon die in de uitkering beland en als het goed is ook nog met een labeltje erbij. Depressie of zo.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:44 schreef Mystikvm het volgende:
Dit lijkt me toch een gevalletje van 'TS kan er niet mee omgaan'. Dat jij je eraan stoort betekent dat jij een probleem hebt.
Ik ken ook zat onzekere mensen en ik stoor me er niet aan. Blijkbaar ben jij ook nog zo zelfingenomen dat je vindt dat, wanneer mensen zich niet gedragen zoals jij van hun verlangt, we er maar hulpverlening tegenaan moeten smijten zodat ze zich 'sociaal wenselijk' gedragen?Wie is hier nu sociaal onbekwaam, vraag ik me af?
Ja je weet toch, ga met een probleem naar de psycholoog en het probleem verdwijnt als sneeuw voor de zonquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:31 schreef Pulzzar het volgende:
Jij gaat ervanuit dat als je als onzeker persoon hulp zoekt, het automatisch goed komt?
Tegenwoordig kan dat al via de TV met de Dr.Phil showquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:36 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ja je weet toch, ga met een probleem naar de psycholoog en het probleem verdwijnt als sneeuw voor de zon
Jij bent zeker nooit gepest neem ik aan. Pesten ligt eerder ten grondslag aan de onzekerheid van de pester die dat afreageert op iemand die een makkelijk doelwit is (introvert, sociaal minder vaardig, fysiek zwakker, esoterische interesses).quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
[...]
Bingo.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:30 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nee, pesten is vaak meelopen met de rest v.h. gepeupel. Een ogenschijnlijk zwakkere uit een groepje te pakken nemen om jezelf beter te voelen.
Vaak zijn het introverte kinderen die hiervan de dupe zijn.
En dan is de stap klein om er ook onzeker te worden.
Sowieso zal het best mogelijk zijn iemand die je vernedert een klap op zijn bek te geven als je kwaad bent, maar als je weet dat ze daarna met elkaar gaan bekokstoven je daar maar met zijn vieren te pakken laat je het de volgende keer wel je fysiek te verdedigen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:57 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Bingo.
Introvert + kleiner dan gemiddeld in mijn geval tegenover fysiek superieure tegenstanders.
Denk je niet dat ik mijn kwelgeesten het ziekenhuis in had geslagen als ik daartoe in staat was geweest? Dan was het voor eens en altijd afgelopen geweest.
En waarom kan die pester mensen pesten?quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:53 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Jij bent zeker nooit gepest neem ik aan. Pesten ligt eerder ten grondslag aan de onzekerheid van de pester die dat afreageert op iemand die een makkelijk doelwit is (introvert, sociaal minder vaardig, fysiek zwakker, esoterische interesses).
Pesten is niet de schuld van het slachtoffer maar van de pester, punt uit. Het is onacceptabel ongeacht wat er al dan niet mis is met het slachtoffer.
Ik heb er in ieder geval nooit om gevraagd om gepest te worden.
Dat bedoel ik toch ook. Als er geen risico was geweest van een groepsvergelding had ik wel wat gedaan...quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:28 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Sowieso zal het best mogelijk zijn iemand die je vernedert een klap op zijn bek te geven als je kwaad bent, maar als je weet dat ze daarna met elkaar gaan bekokstoven je daar maar met zijn vieren te pakken laat je het de volgende keer wel je fysiek te verdedigen.
Mijn pesters waren fysiek en numeriek superieur. Ik had zoveel zelfvertrouwen kunnen heb als ik wilde, ik zou nog steeds geen zwaargewicht bokser geweest die ze alle hoeken van het schoolplein had laten zien.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:46 schreef Klonker het volgende:
[..]
En waarom kan die pester mensen pesten?
Omdat onzekere mensen het hem toelaten.
Toevallig op mijn ex-werk (ja te komisch dat het daar gebeurd) een pester tegengekomen die het leuk vond mensen te kleineren.
Het doet mij alleen geen ene kut als iemand dat zegt, dus ik staar hem aan alsof hij een autist is nadat hij een opmerking maakte. Nooit meer wat van hem gehoord omdat hij doorhad dat zijn woorden niks bij me doen.
Wat bazel je nou? Ik vind echt dat als jij te onzeker bent op normaal te functioneren en iedereen maar rekening met jou moet houden 'omdat je niks durft', je eerst aan jezelf moet werken i.p.v. andere mensen tot last zijn (dus begin dan pas aan een studie + baan als je jezelf op orde hebt). Ik was niet de enige die last van dit meisje had, dat waren er meer. Het is ook super vervelend om met mensen te werken die niks durven.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:55 schreef SonicVolcano het volgende:
Beetje jammer van dit topic, Cher. Verbeter de wereld en begin bij jezelf. We weten nu wel dat jij geweldig bent.
Neuh, ik heb verplichtingen en zit niet de hele dag achter de computer.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:55 schreef summer2bird het volgende:
TS is nu te onzeker geworden om nog te reageren
En ts, je zeikt enorm en weet nergens wat van af. Ga je eerst eens verdiepen in een ander voordat je op een openbaar forum dit soort bullshit gaat posten.
Natuurlijk. Net alsof die onzekere mensen geen last hebben van zichzelf. Je durft niks, moet janken als je moet presenteren, blabla, leuk joh om met zo iemand te moeten samenwerken. Iedereen heeft d'r last van. Ik ben niet arrogant.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:54 schreef Suesse het volgende:
TO, jij vindt dat onzeker mensen iets moeten doen aan hun onzekerheid omdat jij last van hen hebt. Potverdorie zeg, wie denk je wel niet wie je bent? Waarom leg je jouw probleem bij anderen neer? Omdat je je verheven boven hen voelt? Ga toch lekker zelf hulp zoeken zeg. Jij bent degene die er een probleem van maakt. If you change the way you look at things, the things you look at change. Ik kan jou echt niet serieus nemen. Dat meisje uit je projectgroep was gewoon geïntimideerd door jouw arrogante gedrag. Maargoed, met je 18 jaar heb je nog zat tijd om in te zien dat jouw houding een hoop voor je verpest.
Ik stond niet met mijn bek vol tanden, op dat moment (ik was 11) heb ik die keuze gemaakt. En het was effectief.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dus zelfverzekerdheid is volgens jou iemand op z'n bek rammen?![]()
Dit geeft alleen maar aan dat je er op dat moment niet boven stond, met een bek vol tanden stond, en dus maar een klap uitdeelt.
Tot nog toe kan niemand hier tippen aan dat wat MarMar tot 2x toe geschreven heeft.
Dat zeg ik niet. Ik ken heel veel onzekere mensen waar ik goed mee om kan gaan, veel mensen zijn onzeker.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:44 schreef Mystikvm het volgende:
Dit lijkt me toch een gevalletje van 'TS kan er niet mee omgaan'. Dat jij je eraan stoort betekent dat jij een probleem hebt.
Ik ken ook zat onzekere mensen en ik stoor me er niet aan. Blijkbaar ben jij ook nog zo zelfingenomen dat je vindt dat, wanneer mensen zich niet gedragen zoals jij van hun verlangt, we er maar hulpverlening tegenaan moeten smijten zodat ze zich 'sociaal wenselijk' gedragen?Wie is hier nu sociaal onbekwaam, vraag ik me af?
Dat denk ik niet maar het is in ieder geval een stap.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:31 schreef Pulzzar het volgende:
Jij gaat ervanuit dat als je als onzeker persoon hulp zoekt, het automatisch goed komt?
Dit slaat echt nergens op.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:40 schreef lemonlime het volgende:
Weet je ts, ik irriteert me altijd mateloos aan lelijke licht getinte mensen met krullen en lichte ogen. Je kunt best iets aan die lelijkheid doen hoor, tegenwoordig. Weet je hoe irritant het kan zijn voor je werkgroepgenoten om daar steeds tegenaan te moeten kijken? En om van die krullen maar niet te spreken (zó storend wanneer je achter zo'n iemand zit in de bioscoop!).
En wat wil je nou met dat getinte met lichte ogen? Een beetje interessant doen met je uiterlijk ofzo? Ben je bang dat je anders over het hoofd gezien wordt? Misschien moeten we een therapiegroepje opzetten voor ts waar ze kan leren dat ze niet zo bijzonder hoeft te doen om gewaardeerd te worden.
Je moet je wel een beetje aanpassen aan onze maatschappij hoor.
Iedereen kan dat. Ik was 11, heel klein en dun. Ik heb die jongen simpelweg een stomp gegeven op zijn wang ofzo en daar schrok hij van, klaar. Tsja.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oeh. Jij had dus de fysieke kracht en het gewicht om iets te doen. Wat als je dat niet had gehad? Dan was het allemaal maar door, door, doorgegaan. Tot je was gebroken.
Ik zei toch al dat je haar HELEMAAL niet begrijpt? Waarom geloof je me niet?
Vraag haar eens of ze nog contact heeft met haar jeugdvrienden. En kijk dan eens naar jezelf, met hoeveel jeugdvrienden jij nog contact hebt...
Oh, je bewijst ze een dienst met je hautaine houding? Nog steeds probeer je ze in een keurslijf te rammen door ze te wijzen op dat ze 'raar' zijn omdat ze zo onzeker zijn. Alsof ze dat zelf niet snappenquote:Op woensdag 4 april 2012 07:57 schreef Cher- het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik ken heel veel onzekere mensen waar ik goed mee om kan gaan, veel mensen zijn onzeker.![]()
Het gaat mij - NOGMAALS - om de heel onzekere mensen waar je mee te maken krijgt. Zoals ik al als een voorbeeld gaf: ik zit in een projectgroep en een meisje is zo onzeker dat ze niet durft te presenteren, niet durft te bellen, geen ideeën met zich mee brengt, je niet eens aankijkt als je in gesprek bent.
Met alle respect voor zo'n meisje, maar dan denk ik: begin pas aan een opleiding als je jezelf wat op orde hebt. Met zo'n houding kom je er sowieso niet. Iedereen wordt op een gegeven moment moe van zulke mensen.
Je weet zelf gewoon niet hoe je ermee om moet gaan. Zeker in de eerste jaren van een nieuwe opleiding zijn er altijd wel mensen bij die nog uit hun schulp moeten komen. Het is de verantwoordelijkheid van de schreeuwers in de groep om af en toe eens te vragen: "en wat vindt jij ervan?". En als ze niet durft te presenteren, dan laat je juist haar presenteren, eventueel samen met iemand anders. Haal vervolgens de drempels wat weg, doe een proefpresentatie etc...quote:Op woensdag 4 april 2012 07:57 schreef Cher- het volgende:
Wat bazel je nou? Ik vind echt dat als jij te onzeker bent op normaal te functioneren en iedereen maar rekening met jou moet houden 'omdat je niks durft', je eerst aan jezelf moet werken i.p.v. andere mensen tot last zijn (dus begin dan pas aan een studie + baan als je jezelf op orde hebt). Ik was niet de enige die last van dit meisje had, dat waren er meer. Het is ook super vervelend om met mensen te werken die niks durven.
stop dan maar snel zelf met je studie dan! want jij hebt je shit echt niet op ordequote:dus begin dan pas aan een studie + baan als je jezelf op orde hebt
Zo zou het er inderdaad uit moeten kunnen zien, maar is het de realiteit?quote:Op woensdag 4 april 2012 08:53 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Je weet zelf gewoon niet hoe je ermee om moet gaan. Zeker in de eerste jaren van een nieuwe opleiding zijn er altijd wel mensen bij die nog uit hun schulp moeten komen. Het is de verantwoordelijkheid van de schreeuwers in de groep om af en toe eens te vragen: "en wat vindt jij ervan?". En als ze niet durft te presenteren, dan laat je juist haar presenteren, eventueel samen met iemand anders. Haal vervolgens de drempels wat weg, doe een proefpresentatie etc...
De grootste onzin om te stellen dat je niet aan een opleiding moet beginnen als je onzeker bent; je leert juist daar vanaf te komen tijdens je opleiding. Er zijn zoveel mensen met allerlei problemen die het functioneren zo nu en dan wel iets belemmeren, die ga je toch ook niet allemaal uitsluiten.
Laat haar dan lekker optyfen daar naartoequote:Op woensdag 4 april 2012 10:08 schreef Re het volgende:
TS is een populair usertje in klb en onz, gelukkig wordt ze hier gewoon op d'r plek gezet.
verder is het wel een interessant onderwerp natuurlijk, hoe ziet de toekomst eruit van iemand die zwaar onzeker is
Dat is iets waar ik het niet mee eens ben.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:53 schreef Marx1990 het volgende:
Pesten is niet de schuld van het slachtoffer maar van de pester, punt uit.
Heb je je ooit wel eens in haar geinteresseerd/verdiept? Heb je ooit wel eens alleen met haar gepraat? Wie weet speelde er wel wat, waardoor zij niet zo goed durfde. Misschien had ze wel iets ernstigs meegemaakt (traumatische ervaring bijv.). Misschien probeerde zij juist wel heel hard om gewoon mee te doen, maar werd ze door jullie botheid de put weer in getrapt. Ik snap je punt wel, maar het is voor zulke mensen echt niet zo eenvoudig als het lijkt, hoor. Jij denkt er veel te makkelijk over. Als het zo makkelijk was geweest, dan bestond onzekerheid niet eens.quote:Op woensdag 4 april 2012 07:57 schreef Cher- het volgende:
[..]
Wat bazel je nou? Ik vind echt dat als jij te onzeker bent op normaal te functioneren en iedereen maar rekening met jou moet houden 'omdat je niks durft', je eerst aan jezelf moet werken i.p.v. andere mensen tot last zijn (dus begin dan pas aan een studie + baan als je jezelf op orde hebt). Ik was niet de enige die last van dit meisje had, dat waren er meer. Het is ook super vervelend om met mensen te werken die niks durven.
Heeft niks met mezelf geweldig vinden te maken.
Met alle respect die mensen, maar ja, je hebt er niks aan en wij zijn geen psychologen of van de kerk dat we iedereen maar met geduld moeten behandelen. Soms gaat iemand niet vooruit en onderneemt die persoon ook geen stappen, dan ben ik d'r wel klaar mee.
quote:overigens hou ik nu bewust mijn mening over projectonderwijs voor me hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |