abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109835956
Vorig jaar heb ik voor mijn opleiding stage moeten lopen in een bejaardentehuis (activiteitenbegeleiding). Dit deed ik 1 keer per week.
Inmiddels volg ik een andere opleiding.

Vanaf het begin was ik vooral bezig met het maken van een goede indruk i.p.v. genieten van de stage. Maar waar ik tegen aan botste was het feit dat ik de namen van de clienten steeds vergat. Of ik herkende de namen wel maar wist niet meer bij welke gezicht die hoorde. Je moet je voorstellen dat ik soms met 30 mensen bezig was en dit veranderde van week tot week (zag regelmatig nieuwe gezichten).

Ik voelde mij een keer zo onder druk gezet om die namen te kennen dat ik de naam van een man die ik net had opgehaalt was vergeten toen mij gevraagd werd hem terug te brengen omdat hij geen zin meer had in de activiteit. Ik wist niet meer wie hij was.

Ik moet er bij zeggen dat ik mij vanaf het begin niet prettig heb gevoeld omdat het leek alsof ik het maar zelf moest uitzoeken. Sociaal ben ik ook niet sterk (wel liefde voor de medemens).

Is dit normaal?
pi_109835973
Je bent gewoon niet goed met namen en gezichten. Komt wel vaker voor, no biggie.
pi_109835993
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 03:18 schreef zarGon het volgende:
Je bent gewoon niet goed met namen en gezichten. Komt wel vaker voor, no biggie.
Mijn stagebegeleidster keek me vaak verbaasd en lichtminachtend aan. Daardoor kreeg ik het gevoel dat ik iets mankeer. Maar bedankt voor je geruststelling.
  dinsdag 3 april 2012 @ 03:55:08 #5
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_109836217
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
  dinsdag 3 april 2012 @ 03:55:14 #6
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109836219
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 03:15 schreef hardlopen het volgende:

Ik voelde mij een keer zo onder druk gezet om die namen te kennen dat ik de naam van een man die ik net had opgehaalt was vergeten toen mij gevraagd werd hem terug te brengen omdat hij geen zin meer had in de activiteit. Ik wist niet meer wie hij was.

Als je dit neurologisch probleem werkelijk hebt ben je van jongs af aan al getraind om dit af te vangen. Kijk altijd open en vriendelijk naar mensen. Zeg iedereen gedag of knik naar mensen die je aankijken. Je verliest per definitie niets. Als je aardig bent mag je best wel veel missen namelijk.

De meeste mensen mannen zien er al uit als 13 in een dozijn en dus let je op specifieke kenmerken als snorren, moedervlekken etc. Vrouwen zijn nog veel moeilijker te herkennen omdat die voortdurend lijken te sleutelen aan haarkleurtjes en kapsels. Je kunt makkelijk zeggen dat je iemand niet herkend hebt en van goh, wat zit je haar mooi etc. en ik herkende je zoeven niet.

Met een beetje flair loop je er zo mee weg. Als het om karretjes gaat kun je stiekem vellen gekleurde stickerrondjes kopen bij de boekhandel.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_109836383
Uiterst normaal, je wil niet weten hoe slecht ik ben in het onthouden van namen. Ik kan slechts 5 leerlingen uit mijn klas opnoemen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 04:37:30 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109836422
ik heb er zelf ook last van , maar als ik er op let niet meer. ook helpt het als ik de naam herhaal of koppel aan iets. je kunt dit dus gewoon trainen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 3 april 2012 @ 07:07:07 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109836832
Zelf heeeel slecht in het onthouden van namen/gezichten. In sommige gevallen is het erg en tja in andere niet. Je kan het oefenen en je best op gaan doen als je dat wilt.
Vaak het (hardop) herhalen van de naam helpt al een hoop en natuurlijk kijken hoe je hem het makkelijkste kan koppelen aan een persoon/uiterlijk.
  dinsdag 3 april 2012 @ 07:24:04 #10
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_109836929
zijn er foto's beschikbaar? dan kan je het gewoon uit je hoofd leren thuis..

Ik werk op een school en doe dat ook altijd :P maar het blijf lastig
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_109836930
Heb je een stagebegeleidster? Pas maar op, die vrouwtjes zijn er dol op als ze een man onder hun hebben staan!
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  dinsdag 3 april 2012 @ 07:25:24 #12
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_109836940
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 07:24 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Heb je een stagebegeleidster? Pas maar op, die vrouwtjes zijn er dol op als ze een man onder hun hebben staan!
dit.
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_109837249
Pff maar 30 namen is ook niet mis. Ik ben leiding bij scouting en het heeft bij mij een eeuwigheid geduurd voor ik de namen kende. Is niet erg hebben meer mensen. Wat wij weleens doen met zulke grote groepen is het grote voorstel spel. Leuk voor jong maar ook voor oud.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:35:09 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_109840361
quote:
Vanaf het begin was ik vooral bezig met het maken van een goede indruk i.p.v. genieten van de stage.
Begrijpelijk. Maar dat brengt ook met zich mee dat je concentratievermogen voor één persoon afneemt. Je bent meer bezig wat anderen van je vinden dan écht met de mensen bezig zijn. ;)
pi_109843552
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 april 2012 04:27 schreef JohannesKozijn het volgende:
Uiterst normaal, je wil niet weten hoe slecht ik ben in het onthouden van namen. Ik kan slechts 5 leerlingen uit mijn klas opnoemen.
Dus je zit daar al driekwart jaar mee in de klas en toch kun je er maar vijf opnoemen? Ik kan alle namen opnoemen waarmee ik in de klas heb gezeten op de middelbare, en dat zijn er zo'n 100.
pi_109845893
Ik vergeet ook snel namen en gezichten, meestal omdat die mensen me eigenlijk niet boeien :@
Maar in situaties waar het wel nodig is namen te onthouden, zeg ik al meteen met een (glim)lach dat ik waarschijnlijk nog tig keer de naam zal vragen ;)
Krijg ik altijd normale en vaak zelfs leuke reacties op terug.
pi_109846819
30 namen onthouden als je ze maar 1x per week ziet is ook lastig! ik heb er zelf gelukkig minder last van,. ik werkte op een bso met soms 90 kinderen op 1 dag, maar op zich lukt het me wel redelijk om het te onthouden,. koppel het inderdaad aan iets!
S. 2014
J. 2016
pi_109847724
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 07:24 schreef BeyondTheGreen het volgende:
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 april 2012 07:25 schreef TBakkert het volgende:

[..]

dit.
Kan goed uitpakken en slecht uitpakken. Heb beide meegemaakt. In het ergste geval heb je te maken met een regelrecht kreng waarbij je in haar ogen nooit iets goed doet. Heel d'r frustratie richting ons mannelijk ras krijg jij dan te verduren.

Succes!
pi_109847768
En namen ben ik sowieso slecht in tenzij ik je echt mag, dan onthoud ik je naam meteen.
pi_109848013
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:43 schreef hlmllp het volgende:
En namen ben ik sowieso slecht in tenzij ik je echt mag, dan onthoud ik je naam meteen.
Mijn naam zou je dus meteen onthouden.
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:23:06 #21
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')