abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109815791
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_109815976
Sjaapje, yep, zo gaat dat in België O+ We wonen aan de grens, in principe zouden we dus gerust het ziekenhuis in Genk kunnen bellen. Alleen....mijn moeder en ik schijten in de broek voor de (auto)weg erheen. Ik heb hem al eens gereden met een vriendin (zij reed) toen haar vader in Genk lag met darmkanker. En, als je eenmaal gekozen hebt voor Genk, hoef je in Sittard niet meer aan te komen.

Eind van de week nog maar eens even bespreken met mijn ouders, niet weten is erger dan autoweg rijden inmiddels :{

Ik heb nog een klein beetje hoop dat het een flinke dikke cyste is (hij heeft ook cystes in de nieren).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_109816259
We hopen met je mee, Syr!

(Door jouw plaatje nu al een kwartier onafgebroken en héél hard en vals "Dat is mijn wens" aan het zingen. :@ O+
...slaan met je staart heeft geen enkele zin!
Benen zijn nodig voor springen, dansèèèn...)

[ Bericht 44% gewijzigd door minilot op 02-04-2012 19:35:48 ]
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 2 april 2012 @ 19:30:43 #4
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_109816274
Creepy, dacht ik vorige week te weten wie je was, ben je toch iemand anders :D. Verwarrend allemaal ;).
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_109816318
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  maandag 2 april 2012 @ 19:31:30 #6
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_109816330
En inderdaad 2 duimen voor Syrena!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  maandag 2 april 2012 @ 19:33:22 #7
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_109816433
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:25 schreef Syrena het volgende:
Sjaapje, yep, zo gaat dat in België O+
Nu in België doen we veel te vaak onderzoeken, en vind ik ook dat we meer moeten nadenken. Maar als het nodig is, is het nodig en dan is er ook bijna geen wachtlijst (zeker niet als de artsen wat pushen).
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_109816450
Heb al vijf minuten één schoen aan. Ik kom maar niet weg, maar moet boodschappen doen.

:O
  maandag 2 april 2012 @ 19:35:10 #9
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109816526
Aanvulling bij gister:

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:12 schreef slacker_nl het volgende:
En vandaag is het allemaal niet beter, beetje brak dagje (veels te kort geslapen).

O (brunch meer): 6 gebakken eieren met 2 ham en 2 boterhamen en 2 peren
T: sap + glumtamine
T: 2 cola
T: boterham met salami
L/D: Mexicaanse kip (1/2 stengel selderij, 1 wortel, 65g erwten, halve ui, 350 g kip, halve spaanse peper) met 100g gestoomde rijst.
T: 2 choco muffins vd appie, 2 cola
T: 200g druiven
T: sap + glutamine + creatine

Totaal van de rel en zin in zoetigheid, en vandaag, vandaag mag het allemaal!
En vandaag:
O: 6x eiwit, 2x eigeel, eetlepel lijnzaad, 2x toast, stukje kippeborst, sap + glutamine, koffie
T: peer
L: Mexicaanse kip van hierboven, 50% vd hoeveelheid, koffie
T: peer, banaan, 2 bb met pindakaas, klein handje amandelen, paar happen aardappel met spinazie
D: 1 broccoli, 1 ui, 2 wortels, 150 g entrecote, eetlepel zoutarme sojasaus, theelepel tarwebloem, 3 eetlepels runderbouillon, 1/2 eetlepel stevia.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_109816904
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:35 schreef slacker_nl het volgende:
Aanvulling bij gister:

[..]

En vandaag:
O: 6x eiwit, 2x eigeel, eetlepel lijnzaad, 2x toast, stukje kippeborst, sap + glutamine, koffie
T: peer
L: Mexicaanse kip van hierboven, 50% vd hoeveelheid, koffie
T: peer, banaan, 2 bb met pindakaas, klein handje amandelen, paar happen aardappel met spinazie
D: 1 broccoli, 1 ui, 2 wortels, 150 g entrecote, eetlepel zoutarme sojasaus, theelepel tarwebloem, 3 eetlepels runderbouillon, 1/2 eetlepel stevia.
Het zal prima werken hoor, maar als ik naar jouw lijstje kijk dan vind ik het eten er helemaal niet 'lekker' uitzien...
Be someone that makes you happy
pi_109817013
Ik vind mezelf dan weer vrij sneu, als ik halverwege mn kom met eten ben, denk ik al dat het zo jammer is dat t straks op is :') Eten O+
  maandag 2 april 2012 @ 19:46:59 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109817170
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:42 schreef Nallie het volgende:

[..]

Het zal prima werken hoor, maar als ik naar jouw lijstje kijk dan vind ik het eten er helemaal niet 'lekker' uitzien...
Idd, maar slacker zal wel een functionele eter zijn. Ik snap de lijstjes ook niet echt. Dat glutamine elke keer.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 april 2012 @ 19:47:16 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109817187
Mijn lasagne zonder lasagnebladen staat in de oven! Ben benieuwd! :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_109817427
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:47 schreef Viking84 het volgende:
Mijn lasagne zonder lasagnebladen staat in de oven! Ben benieuwd! :9.
Lekker :Y! Zit er kaas op :P Eet smakelijk zo.
  maandag 2 april 2012 @ 19:55:34 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109817688
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:51 schreef Nallie het volgende:

[..]

Lekker :Y! Zit er kaas op :P Eet smakelijk zo.
Duh! :P.

Thx! :D.

Morgen eet ik spinazie, courgette en champignons met wat geraspte grana padano, woensdag waarschijnlijk de frittata met artisjokken en boerenkool (en dan meer artisjokken :9~) en donderdag mag ik weer carbs bij m'n D: Turkse tortilla's :9. Vrijdag en zaterdag eet ik bij mijn ouders (moeder jarig), dus dat zal wel niet supergezond zijn, maar goed.
Niet meer actief op Fok!
pi_109818172
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Duh! :P.

Thx! :D.

Morgen eet ik spinazie, courgette en champignons met wat geraspte grana padano, woensdag waarschijnlijk de frittata met artisjokken en boerenkool (en dan meer artisjokken :9~) en donderdag mag ik weer carbs bij m'n D: Turkse tortilla's :9. Vrijdag en zaterdag eet ik bij mijn ouders (moeder jarig), dus dat zal wel niet supergezond zijn, maar goed.
Klinkt lekker! Artisjokken... omnom! Goed bezig hoor Vik!
pi_109818256
Wat eet je leuk, Vik! :)

Verder: je ne sais pas Jillian vanavond! Booschappen doen kostte al zóveel moeite! :') Een halve week op drie á vier uur slaap per nacht breekt op een gegeven moment toch op. Ik ga onderuit op de bank teevee kijken en vroeg naar bed!

Ik blijk trouwens een onaangenaam trekje te hebben tijdens het boodschappen doen. Ik denk altijd "Ha! Mijn boodschappen zijn beter!" als ik kijk naar wat de mensen voor en na mij op de band bij de kassa leggen. :@ :')
  maandag 2 april 2012 @ 20:11:51 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109818704
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:03 schreef Nallie het volgende:

[..]

Klinkt lekker! Artisjokken... omnom! Goed bezig hoor Vik!
Ik vind dat ik volgende week wel in m'n referentiebroek moet passen :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 april 2012 @ 20:12:34 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109818744
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:05 schreef minilot het volgende:

Verder: je ne sais pas Jillian vanavond! Booschappen doen kostte al zóveel moeite! :') Een halve week op drie á vier uur slaap per nacht breekt op een gegeven moment toch op. Ik ga onderuit op de bank teevee kijken en vroeg naar bed!

Ik blijk trouwens een onaangenaam trekje te hebben tijdens het boodschappen doen. Ik denk altijd "Ha! Mijn boodschappen zijn beter!" als ik kijk naar wat de mensen voor en na mij op de band bij de kassa leggen. :@ :')
Oh, dat heb ik ook hoor :').

Vandaag zaten er twee meisjes tegenover me eierkoeken te eten in de trein en ik zat echt zo :X.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 april 2012 @ 20:13:12 #20
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_109818789
quote:
Ik heb dat ook, echt zo afkeurend! En ik kan ook super trots zijn als ik enkel gezonde dingen heb liggen (en mij schamen voor het ongezonde van het vriendje dat hij bij mij in mijn kar heeft gedumpt).
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_109818846
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh, dat heb ik ook hoor :').

Vandaag zaten er twee meisjes tegenover me eierkoeken te eten in de trein en ik zat echt zo :X.
Ah! De indoctrinatie gaat zijn vruchten afwerpen :+
pi_109818873
quote:

_O-
Ik doe dat bij de boodschappen voor me :@

Lijstje:

O: 2,5 gebakken ei met champi's
T: een noten rozijnen mix waar ook gecarameliseerde pinda's door bleken te zitten 8)7
L: Tzatziki (ik had toen nog geen afspraken) met een halve komkommer, wortel en ui salade en een zelfgesneden (dik) zuurdesem boterham met coburger ham
T: blokje choco, trosje druiven
D: hele paksoi-spitskool-puntpaprika, 100 gram champi's en 100 gram kidneybonen, 100 gr gehakt en met bulghur en een curry van De Rit (te lui om een sausje te maken)
T: ik heb Griekse yoghurt staan maar kan niet kiezen tussen peer of grapefruit erdoor (dat laatste is me te zuur en zit me nu te bedenken hoe ik dat lekker kan maken).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109818916
Oh An, je pm even lezen O-)
pi_109818938
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:13 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Ik heb dat ook, echt zo afkeurend! En ik kan ook super trots zijn als ik enkel gezonde dingen heb liggen (en mij schamen voor het ongezonde van het vriendje dat hij bij mij in mijn kar heeft gedumpt).
Dat herken ik ook :Y
  maandag 2 april 2012 @ 20:17:44 #25
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109819053
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:42 schreef Nallie het volgende:

[..]

De Mexicaanse kip is lekker! De broccoli/run stir fry mag iets meer smaak hebben. Het vlees heeft flink wat smaak door de saus (soja, runderbouillon, tarwebloem, stevia). De groentes daar mag iets meer smaak bij.

En het ontbijt is gewoon roerei, dus dat is lekker (vinnik dan). En glutamine proef je niks van, is ook maar 5 gram per keer. Als je wilt weten waarom ik glutamine neem:

quote:
http://sportsmedicine.abo(...)tion/a/Glutamine.htm

Athletes who take glutamine supplements do so in order to prevent muscle breakdown and to improve immune system functioning. Several clinical studies have found that oral glutamine can decrease the incidence of illness and infection in endurance athletes or athletes involved extreme training regimens. Research has also found that glutamine supplements can help maintain muscle mass by preventing protein breakdown and improving glycogen synthesis thereby increasing muscle glycogen stores.
Dit is de mexiaanse kip:
en dit is de stir fry:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 2 april 2012 @ 20:18:35 #26
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_109819099
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat herken ik ook :Y
Sta ik aan de kassa, ligt er plotseling snoep en chips in...En alle andere ongezondere dingen die ik zelf koop zijn ook enkel voor hem. Met mijn inkopen zit het echt goed, grootste struikelblok is hier in het ziekenhuis afblijven van het lekkers. En dat lukt vandaag!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_109819179
Syrena, wat raar. Maar geen conclusies trekken op basis van slechte communicatie / 'service', dat lijkt me wat voorbarig. Je hebt de mogelijkheid gelukkig om uit te wijken naar België, maar ik snap ook dat Sittard (nog) de voorkeur heeft. Bah, hoop dat er snel meer duidelijkheid is!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109819398
Oh uniek! Je had helemaal gelijk, de sperziebonen van de AH zijn vies -O-. Draderig en stokkerig, deceptie!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109820919
Geen zin meer om te studeren :z
Worry is a misuse of imagination
  maandag 2 april 2012 @ 20:47:08 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_109820956
@creepy, herkenbaar wat je schrijft. Zo voel ik me ook altijd bij andere mensen. Alleen zijn is fijner en rustiger, zonder dit soort gedoe.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_109821364
quote:
11s.gif Op maandag 2 april 2012 20:15 schreef Ml-etje het volgende:
Oh An, je pm even lezen O-)
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
pi_109821713
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:47 schreef Tinkepink het volgende:
@creepy, herkenbaar wat je schrijft. Zo voel ik me ook altijd bij andere mensen. Alleen zijn is fijner en rustiger, zonder dit soort gedoe.
Yep.

Ik voel me wat ongemakkelijk bij iedereen, behalve, om de één of andere reden, bij andere Eftelingliefhebbers :) :@

----

Extra kcals zijn onderweg: ben plakken peer aan het grillen en die eet ik zo op met een stuk camembert. Want ik heb nog trek. :) Daarna slapen. Eindelijk!
pi_109821868
Bedtijd hier, dus ik ontkleed mij. Doet me eraan denken:
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 18:43 schreef minilot het volgende:

[..]

Ooo, de ruimte! O+ En hoe geweldig geschikt voor blote voeten ook! Tof!

Enneh, de gympies. Turnschoenen waren er niet in mijn maat (op) en uberhaupt niet in de maat 46 van mijn lief.
Pas op je tenen! Mijn grote teennagels zijn beide regenboogblauw. Au.

'truste :z :Z :W
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 2 april 2012 @ 21:00:34 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109822017
Ik ben ook niet gemaakt voor sociale aangelegenheden :'). Maar ik ga zonder problemen voor 100 man staan voor mn werk en een presentatie geven. Maar die mensen zie ik daarna waarschijnlijk niet meer en vaak zien ze mij sowieso al niet :') WIN! :') en hoeven me niet aardig te vinden. Bij sociale dingen wel. Borrels enzo met veel vreemden vind ik echt een horror.

Ah well..

RPM ging lekker! Hoop dat ik snel minder vadsig word.

En ik hoop dat Jagar en Sarabi snel opknappen en nog ff *O* voor An's opleiding, altijd tof zoiets :Y.

Nu zo maar eens eten.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_109822271
Vind sociaal doen leuk O+ maar het kost me veel energie dus mijd de menigten vaak een beetje.
Verjaardagen of dingen met kinderen vind ik echt horror :@
pi_109822327
Daglijstje
O: 2 crackers
T: koffie met melk (veel)
L: kippesoep, dubbele Volkorenboterham fricandeau, broodje kroket, rauwkost, beker karnemelk
T: appel, 3 tictac
D: gele bloemkoolcurry met runderreepjes
T: yoghurt met vruchten
pi_109822439
Sociale foob meldt!
pi_109822762
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 21:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sociale foob meldt!
+1 Ik ben niet zo van de social talk, dus een gesprek op gang brengen vind ik nogal lastig. Plus dat vreemd voelen, dat herken ik ook wel. Al weet ik niet of dat is ontstaan door mijn figuur (denk van wel) of gewoon in m'n hoofd.
  maandag 2 april 2012 @ 21:13:38 #39
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_109823090
Dorst!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_109823431
Sociaal zijn is leuk O+ Ik ben juist iemand die anderen kan porren voor van alles. Ik trek mensen soms mee in mijn enthousiasme en daar hou ik soms leuk contact aan over. Ik vind het wel minder prettig als het alleen vanuit mezelf komt. Als het meer energie kost, dan het oplevert, haak ik ook af. Maar ik vind vrienden om me heen erg belangrijk.

Daarentegen heb ik er wel weer last van om door een drukke supermarkt te lopen. Ik heb dan het gevoel dat er teveel signalen op mij af komen of zo. En dan raak ik ongeduldig O-)
  maandag 2 april 2012 @ 21:18:14 #41
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109823444
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:44 schreef Nallie het volgende:
Ik vind mezelf dan weer vrij sneu, als ik halverwege mn kom met eten ben, denk ik al dat het zo jammer is dat t straks op is :') Eten O+
:D O+ !
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109823842
Ik vind sociaal doen wel leuk, ik praat vrij gemakkelijk met vreemden (zelfs in de bus van hotel naar vliegtuig, uur lang zitten praten met een vreemde omdat we samen de koffers aan het inladen waren en ik vroeg wat ze het leukst van de stad vonden, en we dus aan de praat raakten :D). Het levert energie op (ik word er blij van), maar kost me ook veel energie (na een borrel/verjaardag/lange gesprekken ben ik doodop en wil ik even alleen zijn). Gewoon drukte is stom, mensen die tegen je aan lopen/duwen en gesprekken waar ik alleen flarden van mee krijg.

Ik ben mijn huiswerk aan het maken, zowaar een dag te vroeg. Nieuw blok, goede voornemens O+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_109823905
Ik vind het heel fijn om te horen dat jullie dat herkennen :) Het rare is dat ik sociale dingen ook erg nodig heb, ik ben gewoon erg onzeker. Op de een of andere manier ziet niemand dat aan me af en ik krijg het voor elkaar om voor de buitenwereld (vaak) spontaan (stom woord) over te komen, ik klets gewoon met iedereen, maar van binnen ben ik heel awkward op sociaal gebied. Uitgaan vind ik wel leuk, maar verjaardagen met veel vreemde mensen...bluh. Gelukkig heb ik een groep hele lieve vrienden waar ik wel mezelf kan zijn, dat is heel fijn. En ik ben vaak graag alleen, even opladen.
pi_109824130
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Yep.

Ik voel me wat ongemakkelijk bij iedereen, behalve, om de één of andere reden, bij andere Eftelingliefhebbers :) :@

----

Extra kcals zijn onderweg: ben plakken peer aan het grillen en die eet ik zo op met een stuk camembert. Want ik heb nog trek. :) Daarna slapen. Eindelijk!
Hmm...peer met camembert klinkt erg interessant :9~
  maandag 2 april 2012 @ 21:32:50 #45
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109824466
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:24 schreef creepycookie het volgende:
Ik vind het heel fijn om te horen dat jullie dat herkennen :) Het rare is dat ik sociale dingen ook erg nodig heb, ik ben gewoon erg onzeker. Op de een of andere manier ziet niemand dat aan me af en ik krijg het voor elkaar om voor de buitenwereld (vaak) spontaan (stom woord) over te komen, ik klets gewoon met iedereen, maar van binnen ben ik heel awkward op sociaal gebied. Uitgaan vind ik wel leuk, maar verjaardagen met veel vreemde mensen...bluh. Gelukkig heb ik een groep hele lieve vrienden waar ik wel mezelf kan zijn, dat is heel fijn. En ik ben vaak graag alleen, even opladen.

O+ Herkenbaar wel hoor! Maar ik relativeer een beetje door te denken dat deep down iedereen wel raar is op zn eigen manier :D En ik probeer maar gewoon veel positivo te wezen zodat de awkward minder opvalt :')

In dit kader, leuke kwoots van Dr Seuss:
quote:
We’re all a little weird. And life is weird. And when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them and fall into mutually satisfying weirdness—and call it love—true love.
En:
quote:
Today you are You, that is truer than true. There is no one alive who is Youer than You.
Ennn ik heb het topic vermoord ):O

[ Bericht 2% gewijzigd door MariaEtcetera op 02-04-2012 21:41:32 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109825184
Dr. Seuss snapt 't. :Y O+
pi_109825427
quote:
+1 :') _O-
Ja doei.
pi_109825500
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

+1 :') _O-
Check! :D
pi_109825580
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:32 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

O+ Herkenbaar wel hoor! Maar ik relativeer een beetje door te denken dat deep down iedereen wel raar is op zn eigen manier :D En ik probeer maar gewoon veel positivo te wezen zodat de awkward minder opvalt :')

In dit kader, leuke kwoots van Dr Seuss:

[..]

En:

[..]

Ennn ik heb het topic vermoord ):O
:D toffe kat :Y
  maandag 2 april 2012 @ 21:48:49 #50
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_109825586
Ochgot, wat zijn we een betweters. Bijna even erg als de ijzervreters die soms op bezoek komen... >:) ;)
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_109825639
Ok, mijn lijstje is geeindigd vandaag met veel te veel troep (3 keer gebak iemand?! 2 keer erg lekker gebak, 1 keer niet lekker maar moeilijk te weigeren want bij een jarige verstandelijk gehandicapte!), maar morgen weer een dag.

Vandaag ook wel gruwelijke honger overigens, wat kan ik dan het beste eten? Best irritant namelijk als je de hele dag het gevoel hebt dat je maag leeg is!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_109826057
Maria O+ en zo waar!

Respect voor je gebak Henk! Gelukkig loop je veel trappen :P

Ik ga nog maar een aflevering van Breaking Bad kijken en slapen! :W

Heb me aan mn lijstje gehouden dus ben tevreden voor vandaag!
pi_109826579
Jajaja, vandaag was het 2 x 198 treden, 1 keer 80 treden, 2 x 35 treden en 1 x 23 treden. B-)
En dat was dan richting mn werk.
Thuis natuurlijk ook wat gedaan, maar dat telt niet mee vind ik. :P

Wel nog even wat walking lunges gedaan, maar mn verstandelijk gehandicapte van de dag, die snapte niet hoe ze het moest doen. :D
Doe wat je niet durft.
pi_109826670
Ik heb zin om te sporten, maar m'n enkel -O-
pi_109826701
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ok, mijn lijstje is geeindigd vandaag met veel te veel troep (3 keer gebak iemand?! 2 keer erg lekker gebak, 1 keer niet lekker maar moeilijk te weigeren want bij een jarige verstandelijk gehandicapte!), maar morgen weer een dag.

Vandaag ook wel gruwelijke honger overigens, wat kan ik dan het beste eten? Best irritant namelijk als je de hele dag het gevoel hebt dat je maag leeg is!
eiwitten
pi_109826897
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:02 schreef Probability het volgende:
Ik heb zin om te sporten, maar m'n enkel -O-
Ja, hoe is het met je enkel? Al bij de huisarts geweest?
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:03 schreef Probability het volgende:

[..]

eiwitten
Ik ga wel wat eitjes koken morgenochtend. :) En extra yoghurt/kwark meenemen ofzo.
Doe wat je niet durft.
  maandag 2 april 2012 @ 22:34:24 #57
344469 Amsel
zonder t
pi_109829063
Hoi :W

Ik heb toch wel eens verteld over de kassière die zei "meid, waarom koop je die troep, je bent zo mooi slank!" toen ik pizza, koek, chips en cola afrekende :')

En ze had eigenlijk wel gelijk, want ik ben echt te veel aangekomen de laatste tijd. Samenwonen met iemand die twee warme maaltijden per dag wegwerkt is niet goed voor m'n lijn! Dus ik probeer weer meer op m'n eten te letten, hebben gisteren 5 km gerend, en wil morgen weer. Er moet echt minstens 5 kilo af.
pi_109829159
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:34 schreef Amsel het volgende:

Ik heb toch wel eens verteld over de kassière die zei "meid, waarom koop je die troep, je bent zo mooi slank!" toen ik pizza, koek, chips en cola afrekende :')

En ze had eigenlijk wel gelijk, want ik ben echt te veel aangekomen de laatste tijd. Samenwonen met iemand die twee warme maaltijden per dag wegwerkt is niet goed voor m'n lijn! Dus ik probeer weer meer op m'n eten te letten, hebben gisteren 5 km gerend, en wil morgen weer. Er moet echt minstens 5 kilo af.
Jojoen is meh ;(

Is het samenwonen verder wel leuk? ;)
pi_109830748
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ja, hoe is het met je enkel? Al bij de huisarts geweest?

[..]

Ik ga wel wat eitjes koken morgenochtend. :) En extra yoghurt/kwark meenemen ofzo.
Wel bijna over.. Alleen als ik er op druk doet het pijn. Nee nog niet, toen ik er heen wilde had ik niet echt vervoer en nu is het al bijna over :+
  maandag 2 april 2012 @ 23:04:28 #60
184614 Olep
Semper Fi.
pi_109830797
Gezond slank zijn kan niet zonder enige oefening, je moet daarom minimaal 2/3x per week naar de sportschool en eiwitshakes nemen.
Fuck today, it's tomorrow.
pi_109830880
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2012 23:04 schreef Olep het volgende:
Gezond slank zijn kan niet zonder enige oefening, je moet daarom minimaal 2/3x per week naar de sportschool en eiwitshakes nemen.
Deze man weet het.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_109832143
pi_109832818
quote:

Jammer he, dat verliefd zijn niet bij iedereen zorgt voor gebrek aan eetlust. Ik kon ook altijd gewoon lekker eten.
Hoe bevalt het samenleven?

Lijstje
O: uitslapen
L: volkoren boterham filet americain met uitjes, ijskoffie
T: 3 plakjes kookworst
S: Jillian dag 10
T: yoghurt
D: geroosterde pompoen met kaas en tijm, knoflook, koriander, erbij kipfilet
T: pecannoten
pi_109833353
Dat samen leven dat herken ik deels.. gelukkig nu nog alleen in het weekend haha wat eten betreft.

morgen lastig dagje, hele dag van huis.
pi_109835435
Net weer terug na een avondje eten en drinken met wat vrienden en vriendinnen. Toen ik net naar huis wilde gaan ging een vriendin die ik niet zo heel goed ken ook naar huis. We wonen redelijk bij elkaar in de buurt dus we fietsten een stukje samen. Bij het afscheid nemen begon ze me te zoenen.. Ik heb wel een klik met haar maar qua persoonlijkheid passen we niet echt bij elkaar. Lastig, ik mag haar erg graag maar heb haar nooit als 'relatiemateriaal' beschouwd..
  dinsdag 3 april 2012 @ 06:57:59 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109836769
Mogguh!
Niet meer actief op Fok!
pi_109836868
Goedemorgen!
pi_109836920
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 02:12 schreef the85mc het volgende:
Net weer terug na een avondje eten en drinken met wat vrienden en vriendinnen. Toen ik net naar huis wilde gaan ging een vriendin die ik niet zo heel goed ken ook naar huis. We wonen redelijk bij elkaar in de buurt dus we fietsten een stukje samen. Bij het afscheid nemen begon ze me te zoenen.. Ik heb wel een klik met haar maar qua persoonlijkheid passen we niet echt bij elkaar. Lastig, ik mag haar erg graag maar heb haar nooit als 'relatiemateriaal' beschouwd..
Je kan iig niet zeggen dat ze niet assertief is :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109837181
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 07:23 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Je kan iig niet zeggen dat ze niet assertief is :+
Hehe, eens! :D

Mijn bovenarmen worden.trouwens dunner! Al mijn jasjes en bloesjes vallen ruimer. *)
Doe wat je niet durft.
pi_109837353
Morning!

Lijstje gister:
O: kwark, havermout, halve banaan, bosbessen
T: appel
L: kop ministrone soep, dubbele boterham met ei, tomaat en sla
T: 200 gr wortels
T: halve banaan
D: brood met aioli :9, melanzana met koolsalade :9, pannacotta :9

Lijstje vandaag:
O: kwark, havermout, halve banaan, bosbessen
T: appel
L: dubbele boterham met ei, ijsbergsla en tomaat
T: boterham pindakaas
T: worteltjes
S: hardlopen of Jillian, in ieder geval iets!
D: frittata met spinazie en champignons, denk ik
pi_109837391
Morning!

quote:
Das lastig! Heb je nog wel wat gezegd?

En goed bezig Henk!! Fijn dat je harde werk in elk geval zichtbaar wordt!
pi_109837427
Morgen!

O - hv melk, havermout, halve peer, rozijnen, theelepel pindakaas. Handje cashews
L - lunchen met een klant, zal niets bijzonders zijn, sandwich en soep ofzo
T - banaan
S - benen en buik, cardio
D - een berg groenten (paprika, courgette, champignons, radijs) met gegrilde kipfilet en wat potatoe wedges
T - koffie verkeerd
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_109837442
Tof Henk! Lekker gevoel is dat!

Heb een mooie blazer, was best duur, maar droeg hem niet omdat hij te krap geworden was. Dacht dat ik hem nu wel zou passen, maar hij is zelfs te groot! :D
  dinsdag 3 april 2012 @ 08:31:37 #74
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109837558
quote:
Ik heb wel een klik met haar maar qua persoonlijkheid passen we niet echt bij elkaar. Lastig, ik mag haar erg graag maar heb haar nooit als 'relatiemateriaal' beschouwd..
Boeiend dat je dat nooit hebt bedacht. Is ze leuk? Ja, ga ervoor. Nee, nouja, dan is het obvious. Enjoy life :)
pi_109837667
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:31 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Boeiend dat je dat nooit hebt bedacht. Is ze leuk? Ja, ga ervoor. Nee, nouja, dan is het obvious. Enjoy life :)
Eens met Slacker.
pi_109837672
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Ml-etje op 03-04-2012 08:43:52 (DM/PM staan open.) ]
pi_109837724
Lalala

[ Bericht 92% gewijzigd door Novem op 03-04-2012 08:51:55 ]
pi_109837768
quote:

Netjes, dat hardlopen! *O* Goed sporten en een beetje op je eten letten en je komt al een heel eind, denk ik zo. Samenwonen leuk? O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_109837773
quote:

[..]

^^ :Y
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_109837835
Mogge!

Als de mensjes die toch wel slank blijven dankzij hun recreatief drugsgebruik hier nu gewoon eens wegblijven en al helemaal niet hun mond opentrekken over wat al dan niet gezond is, zou ik wel een goed idee vinden....

Verder: Ik voel me beterder!! Drogist leeggekocht, dat dan weer wel, maar ey, ik mag niet ziek worden deze week!
Ben dus gister ook koppig naar de kapper gegaan en mijn grijze haren zijn weer exit!

Lijstje voor vandaag:

O: havermout
T: cappuccino, sinaasappel
L: soepje, rauwkost, gekookt ei, karnemelk
T: cappuccino, appel
D: schorseneren met ham en kaas uit de oven O+
T: yoghurt met 2 kiwi's
pi_109837863
Vandaag een studiedag. Ik wil, moet en zal vandaag mijn paper afkrijgen :% . Normaal gaat dat gepaard met veel snaaiwerk, maar dat is onzin natuurlijk.

Planning voor vandaag!

O: 2 rozemarijncrackers met hummus
T: klein bakje griekse yoghurt met een drupje honing en wat walnoten
L: 2 grof volkoren boterhammen met een gebakken eitje
T: worteltjes, fruit
D: zuurkoolstamppot met worst of gewokte spinazie+kip+aardappeltjes. Even kijken waar ik zin in heb vanavond!
pi_109837902
Van mij hoeft de censuur niet, het is hier geen socialistische heilstaat. Ik stoor me er verder niet aan en zo wel dan negeer ik het.

Verder heb ik pijn in mijn schouders en armen van Jillian met 2 kg, wat een mietige spieren heb ik zeg.
pi_109837905
Mogguh!

Mooie lijstjes ^O^
Xennia, jij misschien wel erg weinig? :@

:D Klinkt als een leuke maandag, Mc!

Wie heeft het hek open laten staan? Komen steeds van die zwerfhonden langs...

GB, heb je niet wat gedroogd fruit voor door de yoghurt? Heb je toch die directe suikers voor je hersenen :) Ik weet het loveli, kunt die suikers ook uit andere bronnen halen :@
:o Zuurkoolstamppot! :9~
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109837934
Ontbijt: zelfgemaakte* cruesli met melk :)

door een vriendin zelfgemaakte
pi_109837960
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:52 schreef V1z0R het volgende:
GB, heb je niet wat gedroogd fruit voor door de yoghurt? Heb je toch die directe suikers voor je hersenen :) Ik weet het loveli, kunt die suikers ook uit andere bronnen halen :@
:o Zuurkoolstamppot! :9~
Goed idee, hè?

Ik heb geen gedroogd fruit in huis.. misschien kan ik er een half banaantje in doen in plaats van de honing?
pi_109838027
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:55 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Goed idee, hè? [ afbeelding ]

Ik heb geen gedroogd fruit in huis.. misschien kan ik er een half banaantje in doen in plaats van de honing?
:Y

^O^ Kalium is altijd goed! Maar klein drupje honing erbij hoor je mij ook niet over klagen :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109838102
Mogge!

Lekker wakker worden met een voicemail dat ze me in Tilburg willen gaan inzetten. }:| Daar moet maar wat gesaboteerd worden vandaag. :')
pi_109838158
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:59 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:Y

^O^ Kalium is altijd goed! Maar klein drupje honing erbij hoor je mij ook niet over klagen :+
Ik weet niet of ik het dan zelf nog lekker vindt, wordt het misschien wel iets te zoet! :D
pi_109838205
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:06 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het dan zelf nog lekker vindt, wordt het misschien wel iets te zoet! :D
:@ ik weet dan ook niet hoe Griekse yoghurt smaakt, ging er van uit dat het net als gewone vrij zuur is... Maar niet dus?!
pi_109838250
mogge! :W :z
Ja doei.
pi_109838345
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:11 schreef motorbloempje het volgende:
mogge! :W :z
^^
pi_109838424
quote:

[..]

Nooit over nagedacht.. Fysiek vind ik haar aantrekkelijk, maar ze is totaal een ander type dan ik. Maar soms kan dat ook goed werken. Ik heb donderdag weer met haar afgesproken, dus we zien wel wat er gaat gebeuren.
pi_109838450
Lijstje:

O: krentenboterham met noten, 2,5 ei met champi's erdoor
T: nootjes (pindas-amandelen-pistache)
L: komkommer met tzatziki, druiven en een boterham of 2
T: choco en fruit (peer of rode grape)
D: worteltjes en doperwten met een duits biefstukje
T: Nog geen idee.. stukje kaas en augurk ofzo :9
pi_109838484
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:09 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:@ ik weet dan ook niet hoe Griekse yoghurt smaakt, ging er van uit dat het net als gewone vrij zuur is... Maar niet dus?!
Tamelijk zacht, niet zuur vind ik :)
pi_109838526
Morgennn :) Allemaal mooie/nette lijstjes hierboven!

Mijn lijstje van gisteren vond ik eigenlijk ook wel netjes :) (zaterdag en zondag was een beetje huilie)
Nog wat meer groente misschien :D

O: yoghurt met muesli en aardbeien
L: havermout met pindakaas, knackebrod met gekookt ei
T: kwark met banaan, wortels, handje amandelen
D: oven aardappeltjes, rundertartaar, sperziebonen, appelmoes
S: 60 min xco, 30 min benen, 15 min crosstrainer zwaar
T: kwark, whey

Had eregisteren mijn rug getraind, en gisteren stonden mijn spieren behoorlijk strak van de xco hehehe dus kon het niet laten om een nieuw progressie fotootje te maken van mijn rug :@ :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Siral op 03-04-2012 09:30:39 ]
  Vis een optie? dinsdag 3 april 2012 @ 09:30:19 #96
70532 loveli
N
pi_109838692
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:52 schreef V1z0R het volgende:
Heb je toch die directe suikers voor je hersenen :) Ik weet het loveli, kunt die suikers ook uit andere bronnen halen :@
Je hersenen hebben glucose nodig. Had onlangs een discussie met iemand over cola/suiker. Ik: cola is van de duivel want suiker. Coladrinker: maar fructose is veel slechter dan suiker. Ik: |:(
crap in = crap out
pi_109838704
Morning!

Anna je bent bij je D vergeten om er 2 wijntjes op te zetten! :6.

82mc O+ whoei! Ben benieuwd...

Henk, houd nu eens op met dat snaaien! Ik zie bij jou echt ZO vaak taart enzo! Wel props voor de dunne armen :P

Lijstje gisteren:
O: rijstmelk, 7-korenvlokken, kokos, lijnzaad
T: dubbele kleine bth kip/sla/komkommer
L: groentebouillion en 300 gr salade
T: dubbele kleine bth kip/sla/komkommer
T: peer en mineola
B: totaal uurtje fietsen
S: Evy les 4
D: brood met aioli en tapenade/ witvis met spinazie en aardappeltjes/ pannacotta
T: 2 wijntjes

Planning:
O: rijstmelk, 7-korenvlokken, kokos, lijnzaad
T: dubbele kleine bth kaas
L: nader te bepalen
T: 150 ml yoghurt met 1 appel of peer
T: mandarijn
B: 2x20 minuten fietsen
D: zalm in olijfolie gebakken met 1 venkelknol en salade van geschaafde kohlrabi
S: bodybalance
pi_109838739
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:20 schreef the85mc het volgende:

[..]

Nooit over nagedacht.. Fysiek vind ik haar aantrekkelijk, maar ze is totaal een ander type dan ik. Maar soms kan dat ook goed werken. Ik heb donderdag weer met haar afgesproken, dus we zien wel wat er gaat gebeuren.
Hehe, een date? :D *O* Goodluck.

Ik heb zaterdag ook een date voor het eerst sindssss....lang. :+
pi_109838846
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:24 schreef Siral het volgende:

Had eregisteren mijn rug getraind, en gisteren stonden mijn spieren behoorlijk strak van de xco hehehe dus kon het niet laten om een nieuw progressie fotootje te maken van mijn rug :@ :@
SPOILER
Siral, prachtig.
En naar mijn weten ben ik niet lesbisch, maar ik denk bij het kijken naar jouw foto's: draai je eens om :o

:@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109838868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Siral, prachtig.
En naar mijn weten ben ik niet lesbisch, maar ik denk bij het kijken naar jouw foto's: draai je eens om :o

:@

Ik vind mijn achterkant toch mooier ;( :P Laag in vet zijn heeft ook zo zijn nadelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')