abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109815791
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_109815976
Sjaapje, yep, zo gaat dat in België O+ We wonen aan de grens, in principe zouden we dus gerust het ziekenhuis in Genk kunnen bellen. Alleen....mijn moeder en ik schijten in de broek voor de (auto)weg erheen. Ik heb hem al eens gereden met een vriendin (zij reed) toen haar vader in Genk lag met darmkanker. En, als je eenmaal gekozen hebt voor Genk, hoef je in Sittard niet meer aan te komen.

Eind van de week nog maar eens even bespreken met mijn ouders, niet weten is erger dan autoweg rijden inmiddels :{

Ik heb nog een klein beetje hoop dat het een flinke dikke cyste is (hij heeft ook cystes in de nieren).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_109816259
We hopen met je mee, Syr!

(Door jouw plaatje nu al een kwartier onafgebroken en héél hard en vals "Dat is mijn wens" aan het zingen. :@ O+
...slaan met je staart heeft geen enkele zin!
Benen zijn nodig voor springen, dansèèèn...)

[ Bericht 44% gewijzigd door minilot op 02-04-2012 19:35:48 ]
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 2 april 2012 @ 19:30:43 #4
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_109816274
Creepy, dacht ik vorige week te weten wie je was, ben je toch iemand anders :D. Verwarrend allemaal ;).
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_109816318
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  maandag 2 april 2012 @ 19:31:30 #6
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_109816330
En inderdaad 2 duimen voor Syrena!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  maandag 2 april 2012 @ 19:33:22 #7
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_109816433
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:25 schreef Syrena het volgende:
Sjaapje, yep, zo gaat dat in België O+
Nu in België doen we veel te vaak onderzoeken, en vind ik ook dat we meer moeten nadenken. Maar als het nodig is, is het nodig en dan is er ook bijna geen wachtlijst (zeker niet als de artsen wat pushen).
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_109816450
Heb al vijf minuten één schoen aan. Ik kom maar niet weg, maar moet boodschappen doen.

:O
  maandag 2 april 2012 @ 19:35:10 #9
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109816526
Aanvulling bij gister:

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:12 schreef slacker_nl het volgende:
En vandaag is het allemaal niet beter, beetje brak dagje (veels te kort geslapen).

O (brunch meer): 6 gebakken eieren met 2 ham en 2 boterhamen en 2 peren
T: sap + glumtamine
T: 2 cola
T: boterham met salami
L/D: Mexicaanse kip (1/2 stengel selderij, 1 wortel, 65g erwten, halve ui, 350 g kip, halve spaanse peper) met 100g gestoomde rijst.
T: 2 choco muffins vd appie, 2 cola
T: 200g druiven
T: sap + glutamine + creatine

Totaal van de rel en zin in zoetigheid, en vandaag, vandaag mag het allemaal!
En vandaag:
O: 6x eiwit, 2x eigeel, eetlepel lijnzaad, 2x toast, stukje kippeborst, sap + glutamine, koffie
T: peer
L: Mexicaanse kip van hierboven, 50% vd hoeveelheid, koffie
T: peer, banaan, 2 bb met pindakaas, klein handje amandelen, paar happen aardappel met spinazie
D: 1 broccoli, 1 ui, 2 wortels, 150 g entrecote, eetlepel zoutarme sojasaus, theelepel tarwebloem, 3 eetlepels runderbouillon, 1/2 eetlepel stevia.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_109816904
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:35 schreef slacker_nl het volgende:
Aanvulling bij gister:

[..]

En vandaag:
O: 6x eiwit, 2x eigeel, eetlepel lijnzaad, 2x toast, stukje kippeborst, sap + glutamine, koffie
T: peer
L: Mexicaanse kip van hierboven, 50% vd hoeveelheid, koffie
T: peer, banaan, 2 bb met pindakaas, klein handje amandelen, paar happen aardappel met spinazie
D: 1 broccoli, 1 ui, 2 wortels, 150 g entrecote, eetlepel zoutarme sojasaus, theelepel tarwebloem, 3 eetlepels runderbouillon, 1/2 eetlepel stevia.
Het zal prima werken hoor, maar als ik naar jouw lijstje kijk dan vind ik het eten er helemaal niet 'lekker' uitzien...
Be someone that makes you happy
pi_109817013
Ik vind mezelf dan weer vrij sneu, als ik halverwege mn kom met eten ben, denk ik al dat het zo jammer is dat t straks op is :') Eten O+
  maandag 2 april 2012 @ 19:46:59 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109817170
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:42 schreef Nallie het volgende:

[..]

Het zal prima werken hoor, maar als ik naar jouw lijstje kijk dan vind ik het eten er helemaal niet 'lekker' uitzien...
Idd, maar slacker zal wel een functionele eter zijn. Ik snap de lijstjes ook niet echt. Dat glutamine elke keer.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 april 2012 @ 19:47:16 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109817187
Mijn lasagne zonder lasagnebladen staat in de oven! Ben benieuwd! :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_109817427
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:47 schreef Viking84 het volgende:
Mijn lasagne zonder lasagnebladen staat in de oven! Ben benieuwd! :9.
Lekker :Y! Zit er kaas op :P Eet smakelijk zo.
  maandag 2 april 2012 @ 19:55:34 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109817688
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:51 schreef Nallie het volgende:

[..]

Lekker :Y! Zit er kaas op :P Eet smakelijk zo.
Duh! :P.

Thx! :D.

Morgen eet ik spinazie, courgette en champignons met wat geraspte grana padano, woensdag waarschijnlijk de frittata met artisjokken en boerenkool (en dan meer artisjokken :9~) en donderdag mag ik weer carbs bij m'n D: Turkse tortilla's :9. Vrijdag en zaterdag eet ik bij mijn ouders (moeder jarig), dus dat zal wel niet supergezond zijn, maar goed.
Niet meer actief op Fok!
pi_109818172
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Duh! :P.

Thx! :D.

Morgen eet ik spinazie, courgette en champignons met wat geraspte grana padano, woensdag waarschijnlijk de frittata met artisjokken en boerenkool (en dan meer artisjokken :9~) en donderdag mag ik weer carbs bij m'n D: Turkse tortilla's :9. Vrijdag en zaterdag eet ik bij mijn ouders (moeder jarig), dus dat zal wel niet supergezond zijn, maar goed.
Klinkt lekker! Artisjokken... omnom! Goed bezig hoor Vik!
pi_109818256
Wat eet je leuk, Vik! :)

Verder: je ne sais pas Jillian vanavond! Booschappen doen kostte al zóveel moeite! :') Een halve week op drie á vier uur slaap per nacht breekt op een gegeven moment toch op. Ik ga onderuit op de bank teevee kijken en vroeg naar bed!

Ik blijk trouwens een onaangenaam trekje te hebben tijdens het boodschappen doen. Ik denk altijd "Ha! Mijn boodschappen zijn beter!" als ik kijk naar wat de mensen voor en na mij op de band bij de kassa leggen. :@ :')
  maandag 2 april 2012 @ 20:11:51 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109818704
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:03 schreef Nallie het volgende:

[..]

Klinkt lekker! Artisjokken... omnom! Goed bezig hoor Vik!
Ik vind dat ik volgende week wel in m'n referentiebroek moet passen :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 april 2012 @ 20:12:34 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109818744
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:05 schreef minilot het volgende:

Verder: je ne sais pas Jillian vanavond! Booschappen doen kostte al zóveel moeite! :') Een halve week op drie á vier uur slaap per nacht breekt op een gegeven moment toch op. Ik ga onderuit op de bank teevee kijken en vroeg naar bed!

Ik blijk trouwens een onaangenaam trekje te hebben tijdens het boodschappen doen. Ik denk altijd "Ha! Mijn boodschappen zijn beter!" als ik kijk naar wat de mensen voor en na mij op de band bij de kassa leggen. :@ :')
Oh, dat heb ik ook hoor :').

Vandaag zaten er twee meisjes tegenover me eierkoeken te eten in de trein en ik zat echt zo :X.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 april 2012 @ 20:13:12 #20
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_109818789
quote:
Ik heb dat ook, echt zo afkeurend! En ik kan ook super trots zijn als ik enkel gezonde dingen heb liggen (en mij schamen voor het ongezonde van het vriendje dat hij bij mij in mijn kar heeft gedumpt).
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_109818846
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh, dat heb ik ook hoor :').

Vandaag zaten er twee meisjes tegenover me eierkoeken te eten in de trein en ik zat echt zo :X.
Ah! De indoctrinatie gaat zijn vruchten afwerpen :+
pi_109818873
quote:

_O-
Ik doe dat bij de boodschappen voor me :@

Lijstje:

O: 2,5 gebakken ei met champi's
T: een noten rozijnen mix waar ook gecarameliseerde pinda's door bleken te zitten 8)7
L: Tzatziki (ik had toen nog geen afspraken) met een halve komkommer, wortel en ui salade en een zelfgesneden (dik) zuurdesem boterham met coburger ham
T: blokje choco, trosje druiven
D: hele paksoi-spitskool-puntpaprika, 100 gram champi's en 100 gram kidneybonen, 100 gr gehakt en met bulghur en een curry van De Rit (te lui om een sausje te maken)
T: ik heb Griekse yoghurt staan maar kan niet kiezen tussen peer of grapefruit erdoor (dat laatste is me te zuur en zit me nu te bedenken hoe ik dat lekker kan maken).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109818916
Oh An, je pm even lezen O-)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109818938
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:13 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Ik heb dat ook, echt zo afkeurend! En ik kan ook super trots zijn als ik enkel gezonde dingen heb liggen (en mij schamen voor het ongezonde van het vriendje dat hij bij mij in mijn kar heeft gedumpt).
Dat herken ik ook :Y
  maandag 2 april 2012 @ 20:17:44 #25
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109819053
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:42 schreef Nallie het volgende:

[..]

De Mexicaanse kip is lekker! De broccoli/run stir fry mag iets meer smaak hebben. Het vlees heeft flink wat smaak door de saus (soja, runderbouillon, tarwebloem, stevia). De groentes daar mag iets meer smaak bij.

En het ontbijt is gewoon roerei, dus dat is lekker (vinnik dan). En glutamine proef je niks van, is ook maar 5 gram per keer. Als je wilt weten waarom ik glutamine neem:

quote:
http://sportsmedicine.abo(...)tion/a/Glutamine.htm

Athletes who take glutamine supplements do so in order to prevent muscle breakdown and to improve immune system functioning. Several clinical studies have found that oral glutamine can decrease the incidence of illness and infection in endurance athletes or athletes involved extreme training regimens. Research has also found that glutamine supplements can help maintain muscle mass by preventing protein breakdown and improving glycogen synthesis thereby increasing muscle glycogen stores.
Dit is de mexiaanse kip:
en dit is de stir fry:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')