Checkquote:Op maandag 2 april 2012 18:26 schreef Mirgeam het volgende:
Had er ook al een klaarstaan, gooi deze er nog even in
[ afbeelding ]
Bovendien werkt die site van mijnpostnl voor geen meter. Ik krijg vaak foutmeldingen als ik wil inloggen, en de keren dat ik er wel op kom moet ik constateren dat alle mapjes van mijn personeelsdossier leeg zijn. Inclusief het mapje wat miv vorige maand zogenaamd mijn loonstrookjes zou bevatten.quote:Op dinsdag 3 april 2012 07:10 schreef PBZ64 het volgende:
Dat de opgave verwerkt is in de salarisstrook van december, vind ik geen probleem.
Dat alles digitaal gaat, vind ik wel een probleem, met name de salarisstrook.
Structurele post graag fysiek en niet digitaal.
Kun je de strook wel printen, maar wat kost dat wel niet?
Printerinkt is verhoudingsgewijs duurder dan GOUD!
Gaan we lekker met z'n allen declareren!
Ja, want zo zijn natuurlijk álle postbezorgers..quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:54 schreef lipper het volgende:
Wat een tuig bij post nl. Komt er een nederlands bontkraagsukkeltje aan me deur met een pakje dat voor mijn benedenbuurman is(die thuis was) ik zeg je moet hier beneden zijn, loopt ie zo weg, zegt ie doe het zelf maar.
Ik het pakketje vande verdieping gegooid en gezegd dat ie de tering kon krijgen. Begint ie te schreeuwen midden op straat, KOM HIER DAN!!!
Pakketje van ¤1100 niet getekend bij mijn buurvrouwe achtergelaten!
Bij ons hanger er 8 brievenbussen, met alle namen en nummers. Ze gooien alles in 1 brievenbus, in Die van mij. Iedere dag de post uitzoeken word ik een beetje gek van, en klagen heeft geen zin. Dus het is allemaal tuig!quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:55 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, want zo zijn natuurlijk álle postbezorgers..
Dit kan niet, dat is duidelijk, en dien een klacht in. Maar ons allemaal tuig noemen hierom, vind ik overdreven. Er zijn genoeg postbezorgers die hun werk naar eer en geweten doen.
Daar zou iemand bij ons zeker op aangesproken worden. Waarschijnlijk heb jij een rotte appel als postbezorger want dit is niet gebruikelijk hoor. Het is wel een gevolg van het aannemen van allemaal halve zolen en het eruit werken van de oude garde.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:09 schreef lipper het volgende:
[..]
Bij ons hanger er 8 brievenbussen, met alle namen en nummers. Ze gooien alles in 1 brievenbus, in Die van mij. Iedere dag de post uitzoeken word ik een beetje gek van, en klagen heeft geen zin. Dus het is allemaal tuig!
Inderdaad, maar ik vond de Mail vroeger veel interessanter. Toen het met het bedrijf nog 'beter ging' stonden er nog wel leuke verhalen in. Nu staan er alleen nog maar intimidatie praatjes in van die misselijke Koorstra en huilerige stukjes over hoe moeilijk PostNL het wel niet heeft.quote:Op maandag 2 april 2012 23:42 schreef sbientje het volgende:
ik vind het ook echt heel gierig. Ik word overladen met post van PostNL, dan kan die jaaropgaaf er toch ook nog wel bij. Liever dan iedere 2 weken die oninteressante Mail en af en toe een lbaadje van de OR of de MR of weet ik veel wat ik allemaal in de bus krijg. Echt stumperig
Ah, ik zie dat jij ook kennis gemaakt hebt met de kwaliteit van de vrije markt!quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:54 schreef lipper het volgende:
Wat een tuig bij post nl. Komt er een nederlands bontkraagsukkeltje aan me deur met een pakje dat voor mijn benedenbuurman is(die thuis was) ik zeg je moet hier beneden zijn, loopt ie zo weg, zegt ie doe het zelf maar.
Ik het pakketje vande verdieping gegooid en gezegd dat ie de tering kon krijgen. Begint ie te schreeuwen midden op straat, KOM HIER DAN!!!
Voor de CVL in Den Bosch? Ze zijn echt wanhopig aan het worden.. Met alle problemen daar kan Zembla wel weer een uitzending vullenquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:10 schreef ellenatmars het volgende:
Kreeg net een SMS-je dat ze dringend (ervaren) voorbereiders nodig hebben op 't CVL voor di,do en za.Deze twee weken. Krijg je wel 100 euro extra voor
je krijgt ook smsjes dat er vacatures vrij zijnquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:10 schreef ellenatmars het volgende:
Kreeg net een SMS-je dat ze dringend (ervaren) voorbereiders nodig hebben op 't CVL voor di,do en za.Deze twee weken. Krijg je wel 100 euro extra voor
Een pakketje van de verdieping gooien en roepen dat iemand de tering kan krijgen klinkt anders ook niet echt normaal.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:54 schreef lipper het volgende:
Tot de zomerakantie digitaal en fysiek....daarna alleen nog digitaal.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:43 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik kreeg trouwens mijn laatste salarisstrook nog gewoon per post! Is dat dan de laatste keer? Komen de salarisstroken vanaf nu dan nog alleen op internet te staan, en ook die van voorgaande maanden?
Weet iemand dat? Alvast bedankt!
Rot! Maar bedankt!quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:51 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Tot de zomerakantie digitaal en fysiek....daarna alleen nog digitaal.
Actie-reactiequote:Op dinsdag 3 april 2012 14:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Een pakketje van de verdieping gooien en roepen dat iemand de tering kan krijgen klinkt anders ook niet echt normaal.
Ja, er zitten soms waardeloze figuren tussen, maar dat zal waarschijnlijk in iedere sector wel zo zijn.
Wat voor nummers hebben die huizen trouwens dan, dat ze het allemaal in dezelfde bus gooien?
Want wij hebben hier ook wel adressen die allemaal bij elkaar zitten, maar waar dan bijvoorbeeld overal 5 opstaat, terwijl die ene voor 5k is, en een andere voor 5m, etc. En dan staan er wel namen op de brievenbus, maar officieel horen we het dan gewoon in nummer 5 te gooien, aangezien dat erop staat.
Maar wel een ontzettende tokkiequote:
Je moet niet iedereen over één kam scheren, is erg kortzichtig.quote:
Ja, maar weinig succesverhalen bij postnlquote:Op dinsdag 3 april 2012 18:02 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Je moet niet iedereen over één kam scheren, is erg kortzichtig.
Er zijn veel gemotiveerde pbz, die hun werk wel goed doen!
Overal zit kaf tussen koren.
Maar degene voor wie het pakje was kan er natuurlijk weinig aan doen, dus om dan met zo'n pakje te gooien is wel erg asociaal.quote:
Dat is natuurlijk vrij logisch. Mensen gaan niet op een site zetten dat hun post steeds zo goed bezorgd wordt. Dingen die goed gaan hoor je natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:09 schreef lipper het volgende:
[..]
Ja, maar weinig succesverhalen bij postnl
Misschien had je mee moeten protesteren tegen het liberaliseren van de markt door de overheid en de reorganisatieplannen van de postnl. Indirect is het je eigen schuld.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:09 schreef lipper het volgende:
[..]
Mensen posten veel vaker negatieve ervaringen dan positieve ervaringen. Is algemeen bekendquote:Op dinsdag 3 april 2012 18:09 schreef lipper het volgende:
[..]
Ironisch genoeg klaagde lipper juist dat de postbezorger alles over een kam scheerde ,quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:02 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Je moet niet iedereen over één kam scheren, is erg kortzichtig.
Er zijn veel gemotiveerde pbz, die hun werk wel goed doen!
Overal zit kaf tussen koren.
Die hah van morgen zijn de folders die we gisteren niet hadden. Gamma, Karwei en nog één. Zodat iedereen 2e paasdag naar de bouwmarkt kan.quote:Op woensdag 4 april 2012 10:16 schreef Postman1983 het volgende:
Ben nu net twee weken terug van 5 jaar afwezigheid (was altijd postbode en ben ook wegbezuinigd ooit) en vraag me af waaraan ik begonnen ben.
Dat CVL is een ramp.... Vraag me nog altijd af waarom ze zo lang hebben volgehouden dat het goed ging.... Klopt het dat ze daar nu een stel Polen (alle respect voor die groep hoor) hebben neergezet die nog nooit de post hebben gedaan?
Trouwens hier ook mensen die zich niet kunnen registreren op MijnPostNL?
En die HaH van morgen is dat troep van Netwerk VSP die we moeten overnemen?
quote:Het regent klachten over postbezorging
DEN BOSCH - 'Schandalig slecht', 'beneden alle peil', 'strontvervelend'. Brabanders spuien massaal hun gal over de postbezorging door PostNL, na een oproep van het Brabants Dagblad. Post die niet of veel te laat aankomt, brieven die op verkeerde adressen belanden.
Er zijn honderden klachten over de dienstverlening van Nederlands grootste postbedrijf. Ze komen uit heel het verspreidingsgebied van de krant, de meeste uit de regio Den Bosch.
Het vroegere staatsbedrijf is bezig zijn werkwijze ingrijpend te veranderen. Bestelkantoren verdwijnen, die worden vervangen door negen centrale locaties in het land. De kantoren rond Den Bosch en Waalwijk gingen anderhalve week geleden als eerste in Brabant over op de nieuwe werkwijze. Daarbij zijn veel nieuwe, onervaren medewerkers ingezet. Ook werd in het Bossche sorteercentrum een andere werkwijze ingevoerd.
Alleen de laatste aanpassing zorgde er al voor dat enkele honderdduizenden poststukken met vertraging verwerkt zijn, zegt een woordvoerster van PostNL. "We verwachten dat de achterstand in de loop van volgende week is weggewerkt. Maandag komen er 80 extra medewerkers naar Den Bosch."
Bron en nog meer artikelen hierover
quote:Op woensdag 4 april 2012 12:23 schreef Atmosphere82 het volgende:
Vandaag stond er ook weer zo'n lekker bericht in BN/De Stem over PostNL...
Deze? http://www.bndestem.nl/al(...)chaos-bij-PostNL.ecequote:DEN BOSCH - De chaos bij PostNL leidt tot onverantwoorde gezondheidsrisico's. Dat stelt Bert Westerhuis, hoofd van het laboratorium van het St. Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg.
Ja of ze moeten met hun tijd meegaan. Van een postbedrijf afhankelijk zijn is wel een beetje achterhaald. Het is niet voor niets dat bedrijven zoals PostNL zo gruwelijk moeten bezuinigen.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:30 schreef Atmosphere82 het volgende:
Benadeelde bedrijven zouden PostNL gezamenlijk moeten aanklagen zodat het bedrijf hopelijk terug op de plek wordt gezet!
ja nu weten we het wel grappigerdquote:
Ja, en de mentaliteit is ook dat je gewoon je bundeltje in de bus gooit zonder controleren wat er tussen zit, want ''dat is sneller''.. Heb ik letterlijk te horen gekregen van meerdere collega's toen ik vertelde dat ik het wel stuk voor stuk controleer.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:37 schreef HetBrabandertje het volgende:
Maar dat is geen enkele reden om zo met de post om te gaan. Er wordt nog altijd betaald voor een bepaalde service en die wordt gewoon ruimschoots niet nagekomen. En dan ligt het in dit geval eens een keer niet aan de postbezorgers.. En rouwpost via de mail zie ik bijvoorbeeld echt nog niet gebeuren als je dan spreekt over alternatieven. Maar ook die blijft wekenlang liggen.
Whehe een pareltje van een reactie daarop:quote:Op woensdag 4 april 2012 12:27 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
[..]
Deze? http://www.bndestem.nl/al(...)chaos-bij-PostNL.ece
WUT WUTquote:Op woensdag 4 april 2012 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik heb iets gedaan
Dat allemaal mbt dat artikel in het BD.
Zou ontslag voor me kunnen betekenen, maar ik ga dit doorzetten!
Dat kan ik hier nu niet zo publiekelijk zeggen, op straffe van sancties.quote:
Ben benieuwd, we horen het wel.. Stoer dat je iets doetquote:Op woensdag 4 april 2012 15:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat kan ik hier nu niet zo publiekelijk zeggen, op straffe van sancties.
Begrijpelijk.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:38 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik weet ook niet of bazen van PostNL hier meelezen. Je weet maar nooit.
Ook wel eens aan gedacht om te gaan klokkenluiden en naar de krant of de regionale omroep te stappen met een paar van de horrorverhalen maar er toch altijd maar vanaf gezien. Laatst toen er bij het openmaken van een depot nog een stuk of 10 tassen stonden van zaterdag (het was ondertussen dindsag) kreeg ik sterk de neiging een foto te maken en die in te sturen. Maar goed, dat is veel te makkelijk te herleiden naar mij toe, dus maar niet gedaan...quote:Op woensdag 4 april 2012 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik heb iets gedaan
Bij ons op het depot lijken sommige tassen permanent te blijven staan jaquote:Op woensdag 4 april 2012 15:57 schreef lololo het volgende:
[..]
Ook wel eens aan gedacht om te gaan klokkenluiden en naar de krant of de regionale omroep te stappen met een paar van de horrorverhalen maar er toch altijd maar vanaf gezien. Laatst toen er bij het openmaken van een depot nog een stuk of 10 tassen stonden van zaterdag (het was ondertussen dindsag) kreeg ik sterk de neiging een foto te maken en die in te sturen. Maar goed, dat is veel te makkelijk te herleiden naar mij toe, dus maar niet gedaan...
Tja, ik snap het wel hoor.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:57 schreef lololo het volgende:
[..]
Ook wel eens aan gedacht om te gaan klokkenluiden en naar de krant of de regionale omroep te stappen met een paar van de horrorverhalen maar er toch altijd maar vanaf gezien. Laatst toen er bij het openmaken van een depot nog een stuk of 10 tassen stonden van zaterdag (het was ondertussen dindsag) kreeg ik sterk de neiging een foto te maken en die in te sturen. Maar goed, dat is veel te makkelijk te herleiden naar mij toe, dus maar niet gedaan...
Ik ga mijn leven niet wagen met al die valse honden bij die boeren hoorquote:Op woensdag 4 april 2012 16:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, ik snap het wel hoor.
Maar meer en meer voel ik mij persoonlijk aangesproken over de misstanden, en die reacties gelezen knapte er iets in me.
Ik wil enkel kwaliteit leveren, de post dus juist bestellen, en als een pakketje niet in de bus kan, dan loop ik naar de deur, in de hoop dat er iemand thuis is ipv door te rijden.
Al deze veranderingen doen jullie als postbezorgers geen goed, en ook ons als chauffeur buitengebieden geen goed.
Igv los lopende honden, op welk adres dan ook, dan rij ik door! ben al 2 keer gebeten met alle gevolgen van dien. Moeten ze de honden maar aangelijnd houden. Dat zal ik die journalist bv ook vertellen.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:20 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik ga mijn leven niet wagen met al die valse honden bij die boeren hoor
Hij doet niks hoor!quote:Op woensdag 4 april 2012 16:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Igv los lopende honden, op welk adres dan ook, dan rij ik door! ben al 2 keer gebeten met alle gevolgen van dien. Moeten ze de honden maar aangelijnd houden. Dat zal ik die journalist bv ook vertellen.
Had je me een jaar of 5 geleden gezegd dat dat een reden tot milde tevredenheid zou worden dan had ik gevraagd of je gek was gewordenquote:Op woensdag 4 april 2012 16:36 schreef Bo.S het volgende:
Hier op mijn kantoor in Brabant gaat het gelukkig nog wel redelijk goed qua achterstand van wijken. Ik heb maar een 3-uur zaterdag contract, maar omdat ik geen colleges meer heb kan ik meer dan een volle werkweek maken. Dagelijks om 6:00 beginnen en ik kan mijn eindtijd zelf inplannen met de hoeveelheid wijken die ik wil lopen(samen met een paar andere bezorgers lopen we de wijken die de dag daarvoor zijn blijven staan, en als er niets blijft staan zijn er altijd voorbereiders die niet een wijk willen lopen maar wel zijn ingepland). Wijken blijven gelukkig niet langer dan een dag staan op een enkele uitzondering daar gelaten (ik moest vandaag 2 wijken bezorgen die maandag en dinsdag niet bezorgd was, dus had per wijk 4 tassen en een bundeltje maandag post en moest deze tijdens mijn loop samenvoegen
).
Ja, hier moeten ook sinds jaar en dag de postbodes (waaronder ik) de gaten opvullen die verlof, ziekte en onderbezetting in het postbezorgersrooster slaan. Dat wordt altijd al lastig als het om meer dan 1 persoon tegelijkertijd gaat dus ben idd benieuwd hoe ze dat op willen lossen als iedereen straks op een CVL zit.quote:Ons kantoor gaat ergens eind dit jaar/begin volgend jaar over naar het CVL, maar door al deze problemen zie ik het nog wel gebeuren dat dit niet doorgaat. Mijn eigen kantoor is begin dit jaar gesloten en zijn verhuisd naar een iets groter centraal kantoor. Nog voor onze verhuizing was aangekondigd dat de voorbereiders geen bezorging meer mochten doen, dit hadden ze toen 1 week volgehouden en daarna hadden ze alweer een tekort aan bezorgers. 4 maanden later moeten bijna alle voorbereiders weer 1 of 2 wijken bezorgen door het tekort aan bezorgers. Nu we nog niet op het CVL zitten is dat nog mogelijk, maar als we verhuizen blijven de wijken die niet meer bezorgd kunnen worden dus gewoon staan tot de volgende dag of zelfs later.
Eigenlijk wel vrij ernstig natuurlijk, dat het op sommige kantoren tegenwoordig al "vrij goed" genoemd wordt als wijken niet langer dan 1 dag blijven staanquote:Op woensdag 4 april 2012 16:36 schreef Bo.S het volgende:
Hier op mijn kantoor in Brabant gaat het gelukkig nog wel redelijk goed qua achterstand van wijken. Ik heb maar een 3-uur zaterdag contract, maar omdat ik geen colleges meer heb kan ik meer dan een volle werkweek maken. Dagelijks om 6:00 beginnen en ik kan mijn eindtijd zelf inplannen met de hoeveelheid wijken die ik wil lopen(samen met een paar andere bezorgers lopen we de wijken die de dag daarvoor zijn blijven staan, en als er niets blijft staan zijn er altijd voorbereiders die niet een wijk willen lopen maar wel zijn ingepland). Wijken blijven gelukkig niet langer dan een dag staan op een enkele uitzondering daar gelaten (ik moest vandaag 2 wijken bezorgen die maandag en dinsdag niet bezorgd was, dus had per wijk 4 tassen en een bundeltje maandag post en moest deze tijdens mijn loop samenvoegen
).
Ons kantoor gaat ergens eind dit jaar/begin volgend jaar over naar het CVL, maar door al deze problemen zie ik het nog wel gebeuren dat dit niet doorgaat. Mijn eigen kantoor is begin dit jaar gesloten en zijn verhuisd naar een iets groter centraal kantoor. Nog voor onze verhuizing was aangekondigd dat de voorbereiders geen bezorging meer mochten doen, dit hadden ze toen 1 week volgehouden en daarna hadden ze alweer een tekort aan bezorgers. 4 maanden later moeten bijna alle voorbereiders weer 1 of 2 wijken bezorgen door het tekort aan bezorgers. Nu we nog niet op het CVL zitten is dat nog mogelijk, maar als we verhuizen blijven de wijken die niet meer bezorgd kunnen worden dus gewoon staan tot de volgende dag of zelfs later.
Goed, interessant initiatief, maar wat je zegt, triest dat het zo moet...quote:Op woensdag 4 april 2012 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Een ieder die ook wil bijdragen aan een nieuw verhaal, dit maal gezien vanuit het perspectief van de postbezorger/bode, gaarne stuur mij een PM met jullie verhalen. De journalist zal dat dan meenemen in zijn nieuwe artikel.
het gaat dus om de klachten van de werkers zelf, de omstandigheden, de werkdruk, alles wat jullie dus meemaken. Tot agressie aan toe.
Ik zal alles anoniem overdragen aan de journalist, dat is mijn belofte indien het echt gaat komen tot weer een artikel over tante Pos.
jammer dat het zo moet lopen
Ik riskeer m'n baan ermee, maar soit, dan heb ik meer tijd over voor mijn eigen webwinkeltjequote:Op woensdag 4 april 2012 16:51 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Goed, interessant initiatief, maar wat je zegt, triest dat het zo moet...
Oh, oh wat een drama verhaal zeg...quote:Op woensdag 4 april 2012 16:46 schreef lololo het volgende:
[..]
Had je me een jaar of 5 geleden gezegd dat dat een reden tot milde tevredenheid zou worden dan had ik gevraagd of je gek was geworden. Nu wil het lot dat ik zelf een uur geleden nog met een postbezorger stond te praten over wat er allemaal binnen en buiten mis gaat en haalde ik een paar voorbeelden aan van de afgelopen weken en daarin zei ik ook iets van "Wijk zus en zo zijn maar één dag blijven staan, dus dat valt nog wel mee!
".
[..]
Ja, hier moeten ook sinds jaar en dag de postbodes (waaronder ik) de gaten opvullen die verlof, ziekte en onderbezetting in het postbezorgersrooster slaan. Dat wordt altijd al lastig als het om meer dan 1 persoon tegelijkertijd gaat dus ben idd benieuwd hoe ze dat op willen lossen als iedereen straks op een CVL zit.
Een voormalig VM had het over het inhuren van 'reserve-potbezorgers'. Gast, we krijgen hier sowieso de wijken al niet gevuld met postbezorgers, laat staan dat we mensen kunnen vinden die gek genoeg zijn om alleen maar in te vallen als het het bedrijf uitkomt. In de praktijk zal het wel neer gaan komen op loeidure oplossingen als het over laten komen van personeel van elders, "tijdelijk" natuurlijk
quote:Op woensdag 4 april 2012 16:46 schreef lololo het volgende:
[..]
Had je me een jaar of 5 geleden gezegd dat dat een reden tot milde tevredenheid zou worden dan had ik gevraagd of je gek was geworden. Nu wil het lot dat ik zelf een uur geleden nog met een postbezorger stond te praten over wat er allemaal binnen en buiten mis gaat en haalde ik een paar voorbeelden aan van de afgelopen weken en daarin zei ik ook iets van "Wijk zus en zo zijn maar één dag blijven staan, dus dat valt nog wel mee!
".
Ja normaal zou ik dat ook niet zeggen dat het "goed" gaat in deze situatie, maar in de huidige situatie die het bedrijf gecreëerd heeft is het eigenlijk best goed. Het bedrijf heeft een situatie gecreëerd dat het externe autobedrijf de depots beleveren. Dit komt er op neer dat een chauffeur de tassen in het depot gooit omdat ze zo snel mogelijk moeten werken. De enige feedback die het kantoor krijgt dat een wijk is blijven staan, is door oplettende bezorgers die naar het kantoor bellen. Voor de inschakeling van het autobedrijf was het dat de chauffeur het contact met de bezorgers heeft en tevens dus controleerde of alle wijken worden bezorgd en als dit niet zo is ter plekke de bezorger belt of voor een vervanger zorgde.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Eigenlijk wel vrij ernstig natuurlijk, dat het op sommige kantoren tegenwoordig al "vrij goed" genoemd wordt als wijken niet langer dan 1 dag blijven staan.
Regio Tilburg hier. We zijn laatst overgegaan op GEOroute en het autobedrijf, allebei in één klap. Plus een verandering in structuur van leidinggevenden. Er zijn nu teamcoaches postbezorging en teamcoaches voorbereiding.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Oh, oh wat een drama verhaal zeg...![]()
Ik woon ook in Brabant, Roosendaal. Hier gebeurt het ook, maar wijken blijven (volgens mijn teamcoach althans) vrij weinig staan... Maar ik denk altijd dat het erger is dan officieel wordt medegedeeld!
Dat valt me dus ook op. Het hele managementteam lijkt ervan uit te gaan dat postbezorgers uit zichzelf alle problemen oplossen en vindt dat ook de normaalste zaak van de wereld. Dat zou misschien zo zijn als het ging om kostwinners die fulltime werkten en geen andere verplichtingen hadden, zoals vroegâh.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:58 schreef Bo.S het volgende:
[..]
[..]
Ja normaal zou ik dat ook niet zeggen dat het "goed" gaat in deze situatie, maar in de huidige situatie die het bedrijf gecreëerd heeft is het eigenlijk best goed. Het bedrijf heeft een situatie gecreëerd dat het externe autobedrijf de depots beleveren. Dit komt er op neer dat een chauffeur de tassen in het depot gooit omdat ze zo snel mogelijk moeten werken. De enige feedback die het kantoor krijgt dat een wijk is blijven staan, is door oplettende bezorgers die naar het kantoor bellen. Voor de inschakeling van het autobedrijf was het dat de chauffeur het contact met de bezorgers heeft en tevens dus controleerde of alle wijken worden bezorgd en als dit niet zo is ter plekke de bezorger belt of voor een vervanger zorgde.
In de nieuwe situatie waar het autobedrijf ter sprake komt is een dag vertraging dus het snelste wat mogelijk is (ideaal is natuurlijk dat ze genoeg bezorgers inzetten en dat deze altijd op de hoogte zijn wat nog bezorgd moet worden, maar dit zal nooit gebeuren.... waar het management wel van uit ging met het idee van de CVL's in het achterhoofd).
Die lezen mee! Ook op reddepostbode.nl was zo'n postbode die sarcastisch reageerde op een troll die zich als postbezorger voordeed en postbodes beschuldigde van massal post express fout zetten, fietstassen stelen etc. Kreeg ie postnl security op kantoor langs aangezien ze sarcasme niet begrijpen daarquote:Op woensdag 4 april 2012 15:38 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik weet ook niet of bazen van PostNL hier meelezen. Je weet maar nooit.
Precies, hier draait de hele tent op een postbode+. Is die vrij, dan gaat het al een stuk chaotischer. Overigens in 1 jaar tijd 4 verschillende TC's gehad, gaat lekker. Helaas lijkt het erop dat je eerder een manager word in dit bedrijf door je in te likken, dan recht door zee al die stomme vernieuwingen half negeren om de klus klaar te krijgen.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:11 schreef TokenW het volgende:
Hoe goed het op de VBG's loopt hangt toch voor een groot deel van de TC's en VM af. 2 jaar geleden was mijn vestiging de slechtste van Nederland, tegenwoordig is het een unicum als er 1 wijk blijft staan. Ook hier zijn problemen met bezorging qua buspakketjes en foutbezorging, maar op zich valt het tegenwoordig wel mee. Vroeger bleven er op zaterdagen minimaal 10 wijken staan en doordeweeks een stuk of 4. Maar met het CVL, 3 bundels didoza en het verdwijnen van de postbode+/postbode en ZDW-ers komen die problemen in de toekomst vast wel weer terug, net zoals de problemen die er in Brabant en Utrecht/Gelderland nu zijn. Met alleen postbezorgers werken wordt een episch falen. meer dan 80% van de aangenomen postbezorgers heb je niks aan. Hoe goed het loopt hangt af van hoe lang de 20% wel geschikte postbezorgers blijven.
Daarom, ik heb nu een stap genomen, en ga niet meer terug. Hier, op dit forum ben ik wel zeer voorzichtig. Ik ga niks overdrijven, maar de waarheid waarmee de werker op de vloer mee te maken heeft mag best kenbaar gemaakt worden.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:11 schreef carboni het volgende:
[..]
Die lezen mee! Ook op reddepostbode.nl was zo'n postbode die sarcastisch reageerde op een troll die zich als postbezorger voordeed en postbodes beschuldigde van massal post express fout zetten, fietstassen stelen etc. Kreeg ie postnl security op kantoor langs aangezien ze sarcasme niet begrijpen daarOok als je googled staat er ergens een artikel online waarin staat dat toen nog TNT Post hyves etc. loop te checken voor bijv. postbezorgers die klagen (ja je leest het goed) te weinig uren betaald krijgen.
Plus Leo Lamers (ex postbode die oa. achter ZEmbla uitzending zit) heeft artikel op reddepostbode geplaatst waar een bedrijfsrecheurcheur trotst zegt hoe ze "escalatie" tijdens de staking hebben voorkomen door Stasi achtige observaties.
En dat BN/De Stem artikel, verbaasd mij niet, denk dat de meerderheid van de postbezorgers niet eens weet wat een trombosekaart is laatst staan dat ze de moeite en ook belangrijk het geld ervoor krijgen om fouten daarmee te herstellen.
suc6quote:Op woensdag 4 april 2012 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik heb iets gedaan
ik heb in de vijf jaar dat ik er nu werk maar één keer een probleem met een hond gehad en dat was niet eens bij een boer.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:20 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik ga mijn leven niet wagen met al die valse honden bij die boeren hoor
Wat een retards daar dan, die leidinggevenden.quote:Op woensdag 4 april 2012 17:11 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat valt me dus ook op. Het hele managementteam lijkt ervan uit te gaan dat postbezorgers uit zichzelf alle problemen oplossen en vindt dat ook de normaalste zaak van de wereld. Dat zou misschien zo zijn als het ging om kostwinners die fulltime werkten en geen andere verplichtingen hadden, zoals vroegâh.
We hebben het echter meestal over huismoeders die op tijd thuis moeten/willen zijn voor de kinderen. Niet zelden hebben ze ook nog een 2e baan, eigen zaakje of werken ze wat bij als freelancer. Dat moet je je realiseren als management als je met parttimers aan de slag gaat: die mensen kiezen doorgaans voor parttime werk omdat ze nog heel wat andere bezigheden hebben.
Maar dat besef lijkt er echt totaal niet te zijn bij leidinggevenden (al begint het bij sommige nu volgens mij toch heel langzaam door te dringen). Het idéé dat iemand nog meer te doen heeft dan de fouten van anderen te herstellen lijkt ze compleet buitenaards voor te komen.
wtf hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op woensdag 4 april 2012 22:40 schreef maikel112 het volgende:
Waarom de post in Boxtel vandaag wat later was...
[ afbeelding ]
Dat probleem ken ik. Ik heb tegenwoordig mijn dagelijkse bezigheden maar gewoon om mijn werk heen gepland. Soms komt het krap uit, maar dan ga ik een beetje creatief mijn wijk lopen... Dat betekent eerst een stukje en dan later nog een stukje. Niet echt fijn lopen, maar het moet maar. Makkelijker dan vrij vragen en krijgen. Niet te vergeten dat mijn wijk dan waarschijnlijk toch blijft staan.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:57 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn teamchef reageerde maar niet op de vraag of ik 13 en 14 april vrij kan krijgen. Ik vraag het al 3 weken. Net gebeld en hij had er nog niet naar gekeken. Zucht! Vanmiddag moest ik maar terugbellen.
Nou ja, ikwil gewoon 2 dagen vrij.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:59 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Dat probleem ken ik. Ik heb tegenwoordig mijn dagelijkse bezigheden maar gewoon om mijn werk heen gepland. Soms komt het krap uit, maar dan ga ik een beetje creatief mijn wijk lopen... Dat betekent eerst een stukje en dan later nog een stukje. Niet echt fijn lopen, maar het moet maar. Makkelijke dan vrij vragen en krijgen. Niet te vergeten dat mijn wijk dan waarschijnlijk toch blijft staan.
Vreemd, heb jij nooit het emailadres van je TC gehad?quote:Op donderdag 5 april 2012 11:08 schreef HetBrabandertje het volgende:
Ben wat dat betreft toch wel erg blij dat als ik vrij wil vragen ik zo bij de TC binnen kan lopen en die dan gelijk kijkt of het mogelijk is. Maar als je nooit op kantoor (mag) komen dan heb je die mogelijkheid natuurlijk al niet. En je kan nu wel vrij vragen via Mijn PostNL, maar dan blijft het afwachten of ze niet de 13e bellen waar je blijft
E-mail? De enige manier waarop ik met PostNL communiceer is via de rode mapjes en telefonisch.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Vreemd, heb jij nooit het emailadres van je TC gehad?
Ik heb mijn vrije dagen en vakantiedagen al meteen in mijn eerste maand geregeld, via de email.
Als je binnen twee weken geen reactie op een schriftelijk verzoek tot verlof hebt gehad is het verzoek automatisch goed gekeurdquote:Op donderdag 5 april 2012 11:02 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Nou ja, ikwil gewoon 2 dagen vrij.Ben benieuwd of het nou kan of niet. Mijn wijk is niet heel groot of zo. Ook niet heel klein, al valt hij wel onder de kleine wijken.
Ben in elk geval blij dat mijn week vakantie eind mei wel goed is.
Goed om te weten!quote:Op donderdag 5 april 2012 11:27 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Als je binnen twee weken geen reactie op een schriftelijk verzoek tot verlof hebt gehad is het verzoek automatisch goed gekeurd
Nee, al heb ik die in principe toch niet nodig. Elke dag dat ik moet werken ben ik toch wel op kantoor.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Vreemd, heb jij nooit het emailadres van je TC gehad?
Ok, ik kreeg dat adres bij mijn sollicitatiequote:Op donderdag 5 april 2012 11:23 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
E-mail? De enige manier waarop ik met PostNL communiceer is via de rode mapjes en telefonisch.
Klopt, was vandaag echt zeer druk. De laatste steunpunten kon ik pas om 11:30 wegrijden terwijl dat normaal 1 uur eerder is.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:27 schreef PBZ64 het volgende:
Veel post, vandaag!
Hoorde van de chauffeur van het autobedrijf, dat we komende week veel post verwachten.
Niet alleen in Brabant staan nog gigantische hoeveelheden te bezorgen post...ook in Zwolle is het een puinhoop.
En de CVL is nog niet eens operationeel.
Dat zijn sowieso veel mandjes, ik heb er altijd maar drie johquote:Op donderdag 5 april 2012 17:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, was vandaag echt zeer druk. De laatste steunpunten kon ik pas om 11:30 wegrijden terwijl dat normaal 1 uur eerder is.
Veel HAH ook, zware zakken waren dat pffff, me een breuk getild.
Zelf voor mijn autobestemming op een drukke dag 8 mandjes, vandaag 10, kwam oa. omdat er dikke pillen in zaten van Schäfer en NIOC. Verder veel mailings, en andere shit. was 2 uur later klaar dan normaal
Ik heb dan ook een héle lange autobestelling van 6 uur, met +500 afgifte puntenquote:Op donderdag 5 april 2012 18:03 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat zijn sowieso veel mandjes, ik heb er altijd maar drie joh
Ohh ja, de Makro en kampioen, en ik snap het niet, op sommige adressen lever ik 7 kampioens afquote:Op donderdag 5 april 2012 18:11 schreef HetBrabandertje het volgende:
Toen ik om één uur terug kwam op kantoor werd er nog gewerkt aan de laatste voorbereidingen. Die zijn ook lang bezig geweest. Dat had ik ook wel zien aankomen. Na de woensdagfabriek gisteren stonden er al wijken met 4-5 blauwe bakken. Tel daar de bakken van vannacht bij op en het is feest.
Zaterdag overigens ook geen stille zaterdag. De Kampioen is er weer, net zoals de Makro.
Ik heb mijzelf wat truukjes aangeleerd om efficient te werken zonder dat de baas dat weetquote:Op donderdag 5 april 2012 18:14 schreef Nezhi het volgende:
Waar ik werk lijken er helemaal geen problemen te zijn!
Was vandaag na 2 uurtjes werken al klaar.. met HAH duurde het 30 minuutjes langer.
Ik zie nergens tasjes staan die blijven staan oidaardige mensen ook, trouwens, proberen me allemaal truukjes te leren zodat het sneller gaat.
Ah een cadeaubon! Lag bij ons op het depot een briefje dat we wat kregen en paaseitjes voor extra energie.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:02 schreef V__L_N het volgende:
Reclame op donderdag is ook niks. Wel lekker dat het in plastic zat.
Stelt die kadobon die we krijgen nog wat voor of is dat een dooie mus?
Zo gaat dat hier ook al zolang ik er werk. Om schijtziek van te worden.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:57 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn teamchef reageerde maar niet op de vraag of ik 13 en 14 april vrij kan krijgen. Ik vraag het al 3 weken. Net gebeld en hij had er nog niet naar gekeken. Zucht! Vanmiddag moest ik maar terugbellen.Zul je zien dat het niet kan.
Volgens de regeltjes wel ja. Alleen als je zo op je strepen gaat staan wordt gewoon je verlof nooit goedgekeurd.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:27 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Als je binnen twee weken geen reactie op een schriftelijk verzoek tot verlof hebt gehad is het verzoek automatisch goed gekeurd
Ik heb helemaal niks gekregen! Ja, pijn in m'n rug! (Twee wijken gelopen die incl. hah goed waren voor 19 tassen).quote:Op donderdag 5 april 2012 18:39 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ah een cadeaubon! Lag bij ons op het depot een briefje dat we wat kregen en paaseitjes voor extra energie.
Crazy Kramer say what?quote:Op donderdag 5 april 2012 18:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks gekregen! Ja, pijn in m'n rug! (Twee wijken gelopen die incl. hah goed waren voor 19 tassen).
Een hoop gezeik, van leidinggevenden en van postbezorgers, elke dag weer.quote:Op donderdag 5 april 2012 19:06 schreef Mirgeam het volgende:
Dat is altijd zo, postbodes krijgen niks
Hm, op het papier stond dat iedereen die vandaag een bestelling moest wegbrengen iets zou krijgen (een cadeaubon van 10 euro). Alleen verstrekken ze die pas na Pasen, dus als het goed is krijg je die dan nog.quote:Op donderdag 5 april 2012 19:06 schreef Mirgeam het volgende:
Dat is altijd zo, postbodes krijgen niks
Kadobon??quote:Op donderdag 5 april 2012 18:02 schreef V__L_N het volgende:
Reclame op donderdag is ook niks. Wel lekker dat het in plastic zat.
Stelt die kadobon die we krijgen nog wat voor of is dat een dooie mus?
I kid you not!quote:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat leidinggevenden hier wel meelezen ,quote:Op woensdag 4 april 2012 18:11 schreef carboni het volgende:
[..]
Die lezen mee! Ook op reddepostbode.nl was zo'n postbode die sarcastisch reageerde op een troll die zich als postbezorger voordeed en postbodes beschuldigde van massal post express fout zetten, fietstassen stelen etc. Kreeg ie postnl security op kantoor langs aangezien ze sarcasme niet begrijpen daarOok als je googled staat er ergens een artikel online waarin staat dat toen nog TNT Post hyves etc. loop te checken voor bijv. postbezorgers die klagen (ja je leest het goed) te weinig uren betaald krijgen.
Plus Leo Lamers (ex postbode die oa. achter ZEmbla uitzending zit) heeft artikel op reddepostbode geplaatst waar een bedrijfsrecheurcheur trotst zegt hoe ze "escalatie" tijdens de staking hebben voorkomen door Stasi achtige observaties.
Klopt, maar op Reddepostbode waren toch een paar mensen die meenden dat ze vrijheid van meningsuiting hadden en schreven dus onder hun volledige voor- en achternaam. Die waren toch lelijk de Sjaak, want als ik als je als medewerker klaagt over PostNL dan wordt dat al snel als smaad gezien, zelfs al zijn je klachten terecht. En voor je het weet sta je met je pet in je hand.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
ze mogen meelezen wat ze willen, maar namen aan nicks koppelen is lastiger
Oeps, morgen is een daldag...begin nu te twijfelen.quote:Op donderdag 5 april 2012 19:42 schreef ellenatmars het volgende:
Oh, dan wil ik ook wel een cadeaubon! Genoeg gedaan vandaag daarvoor, hoor!![]()
PBZ64, morgen? Wij krijgen die altijd op zaterdag mee! Maar kwam de Kampioen eerst (vorig jaar) niet om de twee maanden?Of valt 't me nu gewoon pas op sinds ze 'm bij ons op Zaterdag doen?
Mwah, je posthistorie doorzoeken en het lukt wel.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
ze mogen meelezen wat ze willen, maar namen aan nicks koppelen is lastiger
Is niet zo lastig nee.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:10 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Mwah, je posthistorie doorzoeken en het lukt wel.
Zowel bij jou als bij mij
true, alleen ze moeten er iets meer moeite voor doenquote:Op donderdag 5 april 2012 21:10 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Mwah, je posthistorie doorzoeken en het lukt wel.
Zowel bij jou als bij mij
Niet je direct leidinggevenden waarschijnlijk. Wel minstens 1 afdeling op het hoofdkantoor. Alleen al om klachten op te sporen, PostNL heeft zelfs een fok account. Sociale media is een geilterm waar overal in corporate nederland (te) veel geld aan word besteed.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:32 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat leidinggevenden hier wel meelezen ,
en dan toch niet meer met al deze info doen dan een paar klagende postbezorgers terecht wijzen.
Dan ben je toch niet geschikt als manager : zoveel inhoudelijke informatie ,
die ze hier geheel gratis aangeleverd krijgen , en dan toch maar die idiote vernieuwen doorvoeren.
Dat die bazen het gas krijgenquote:Op donderdag 5 april 2012 21:43 schreef carboni het volgende:
[..]
Dat artikel van dat bedrijf dat de staking in de gaten hield was pas gestapo.
En natuurlijk de gouwe ouwequote:Volgens betrokkene was de post die dag al laat, liep hij in een nieuwe wijk, moest hij tijdrovende sorteerfouten herstellen, was er veel reclame bij de post en kampte hij met een heupblessure.
Word nog wat met die postbuidels, cvl's, 3 bundels en niet de mogelijkheid meer om bezorgers te ontslaan die op zondag werken.quote:In het weekend een meerdere bellen om te overleggen is volgens de postmedewerker moeilijk, zo niet onmogelijk. Volgens hem zijn leidinggevenden sowieso moeilijk bereikbaar in het weekeind en op zaterdag na 16.00 uur lukt dat al helemaal niet meer.
Dat PostNL een FOK!account heeft maakt niks uit,quote:Op donderdag 5 april 2012 21:36 schreef carboni het volgende:
[..]
Niet je direct leidinggevenden waarschijnlijk. Wel minstens 1 afdeling op het hoofdkantoor. Alleen al om klachten op te sporen, PostNL heeft zelfs een fok account. Sociale media is een geilterm waar overal in corporate nederland (te) veel geld aan word besteed.
fake google account aanmakenquote:Op donderdag 5 april 2012 21:55 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Dat PostNL een FOK!account heeft maakt niks uit,
maar ik vraag me af wie dr achter het postbezorgers-forum zitten , want die weten je emailadres , en dat weet mijn baas ook. Dus wat je daar zegt heeft weinig met je nickname te maken[zou kunnen dus he tis maar een veronderstelling]
Tsja alles nog steeds beter dan SelektVracht. Zelfs die "ondernemers" bij pakketbezorgingquote:Op donderdag 5 april 2012 22:21 schreef Deezertje het volgende:
http://fd.nl/ondernemen/6(...)jes-zalando-bezorgen
Doordat de omzet van PostNL langzaam afkalft door het verdwijnen van de fysieke post, heeft PostNL besloten zich te richten op pakketbezorging, vooral aan consumenten.
Nou, dat beloofd nog wat....quote:Op donderdag 5 april 2012 22:10 schreef carboni het volgende:
Overigens zijn de problemen in Den Bosch zo groot dat de medische post weg is bij PostNL en nu bij de sociale werkplaats zijn.
http://www.omroepbrabant.(...)rzoeksmateriaal.aspx
Als je dit nog niet zo lang geleden tegen een collega zou zeggen dat de sociale werkplaats beter zou bezorgen dan TNT Post, zou diegene je keihard uitlachen.
quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Iemand al de nieuwste vacature gezien voor sorteerders op het CVL?![]()
http://jobs.tnt.com/Vacancy.aspx?VacancyId=8927
Volgens mij is dat voor "TNT Express Polska" niet voor het CVL. Anders ga ik soliciteren denk dat ik een "posiadania prawa jazdy kat. B" heb.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Iemand al de nieuwste vacature gezien voor sorteerders op het CVL?![]()
http://jobs.tnt.com/Vacancy.aspx?VacancyId=8927
Nouquote:Op donderdag 5 april 2012 23:26 schreef carboni het volgende:
[..]
Tsja alles nog steeds beter dan SelektVracht. Zelfs die "ondernemers" bij pakketbezorging
Acht joh als je daar weer klachten van gaat registreren gaan de cijfers zo omlaag dat er voorlopig alleen maar bonussen worden ingenomen ipv uitgekeerd.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:10 schreef H-D het volgende:
[..]
Noulaatst hadden ze mijn pakket gewoon aan een stel bouwvakkers die mijn buren bezig waren gegeven toen ik niet thuis was
. Ik bellen naar pakketservice zei dat mens tegen me "ja hier kunnen we geen klacht over aan maken want het is geen AD-pakket dus mag het gewoon bij uw buren afgeleverd worden". Ik terug van "ja maar dit zijn ook niet mijn buren, dit zijn bouwvakkers. Die wonen hier niet"
Zij: "ja maar dat kan de pakketbezorger niet weten meneer". "Er staan 2 bouwbusjes voor de deur en zij verbouwen de hele kelder, lijkt mij vrij evident mevrouw". "Ja maar dan nog hier kan geen klacht over aangemaakt worden".
Echt PostNL af en toe![]()
![]()
(En ja ik werk zelf ook bij PostNL)
Weet ik wel. Heb zelf ook vaak klachten over pakketten in 'ontvangs' genomen. Maar wilde gewoon ff zeuren over pakketservicequote:Op vrijdag 6 april 2012 13:01 schreef carboni het volgende:
[..]
Acht joh als je daar weer klachten van gaat registreren gaan de cijfers zo omlaag dat er voorlopig alleen maar bonussen worden ingenomen ipv uitgekeerd.
Als die verhalen die je over pakketservice hoort, ook maar een beetje waar zijn, dan gaat het daar soms verschrikkelijk. Tot aan kankerwijf repen tegen oude mevrouwtjes die net iets te lang doen over de deur openmaken toe.
Volgens mij zijn het alleen aangetekende pakketten die niet meer apart gaan brieven wel.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
och, wij komen regelmatig aangetekenden tegen tussen de gewone briefpost, dus ja, het gaat wel eens mis
Vandaag ook een verhaal van een half uur van een oude meneer die altijd op de post staat te wachten aan moeten horen over dat een van zijn pakket-bestellingen kwijt is en dat er van de week (oh wee) 2 brieven bij de buren bezorgd waren. Had hij verder nooit last van zei hij, maar het bewees wel weer dat PostNL een bende rovers waren die het allemaal niets kan schelen dat zo'n oude man de hele dag op de post wacht.. Etc bla bla.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:01 schreef carboni het volgende:
[..]
Acht joh als je daar weer klachten van gaat registreren gaan de cijfers zo omlaag dat er voorlopig alleen maar bonussen worden ingenomen ipv uitgekeerd.
Als die verhalen die je over pakketservice hoort, ook maar een beetje waar zijn, dan gaat het daar soms verschrikkelijk. Tot aan kankerwijf repen tegen oude mevrouwtjes die net iets te lang doen over de deur openmaken toe.
Knap dat je daar het geduld voor hebt om het aan te horen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:16 schreef Selestha het volgende:
[..]
Vandaag ook een verhaal van een half uur van een oude meneer die altijd op de post staat te wachten aan moeten horen over dat een van zijn pakket-bestellingen kwijt is en dat er van de week (oh wee) 2 brieven bij de buren bezorgd waren. Had hij verder nooit last van zei hij, maar het bewees wel weer dat PostNL een bende rovers waren die het allemaal niets kan schelen dat zo'n oude man de hele dag op de post wacht.. Etc bla bla.
Natuurlijk is het vervelend dat zijn pakket kwijt is, maar hij vertelt me iedere keer hetzelfde verhaal als hij me tegenkomt (en dat is vaak) en ik krijg er maar niet in dat ik niet van de pakketservice ben
Ik heb hiervoor bij een verzorgingshuis voor dementerende ouderen gewerktquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Knap dat je daar het geduld voor hebt om het aan te horen.
Ah dan is dit appeltje eitje voor jequote:Op vrijdag 6 april 2012 15:21 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb hiervoor bij een verzorgingshuis voor dementerende ouderen gewerkt
Oh echt? Dat gaat bij mij min of meer vanzelf, al begint deze meneer wel af en toe irritant te wordenquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ah dan is dit appeltje eitje voor je
Respect trouwens, lijkt me echt heel zwaar.
Nou, steeds weer datzelfde riedeltje hoeft voor mij niet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:24 schreef Drassss het volgende:
Kan er wel om lachen al dat "gezeik" wat ik soms hoor. Het kan me echt een reet roesten wat men denkt over de post eigenlijk
Ja oke maar dat is dan een foutje aangezien aangetekende brieven natuurlijk normaal naar SC Aangetekenden in Arnhem gaan. Maar aangetekende pakketten worden standaard afgevoerd naar de SC's Pakketpost. En dat vind ik eigenlijk gewoon slecht.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
och, wij komen regelmatig aangetekenden tegen tussen de gewone briefpost, dus ja, het gaat wel eens mis
Postkleding is ook zò fijn spul hequote:Op vrijdag 6 april 2012 16:22 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb ook een paar van die oudjes in mijn wijk.sommigen zeuren ook dat hun hekje dicht moet. Ik doe het altijd maar, anders krijg je nog meer gezeur.
En 1 vent (die niet helemaal in orde is) roept altijd dat ik (te) laat ben.
Rustig dagje hier verder. Tussendoor even naar huis geweest, omdat er een gat in mijn broek zat. Gelukkig was ik op 2 min fietsafstand.
Wut? Hoelang werk je er al dan?quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:05 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Is eigen kleding. Ik heb van de post nog steeds alleen een regenjas.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die jas wel fijn vind.quote:
Klopt de jas is wel fijn. Vind zelf die echte trui zegmaar ook wel fijn en het staat ook nog wel. Overhemd is ook wel ok. En die pantalon zit ook nog welquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die jas wel fijn vind.
Ik zie mijn TC ook nooit meer. Heb alleen nog een coördinator die de planning maakt en aanspreekpunt is e.d. De uren invoeren in Harmony doet mijn oude TC nog maar die is eigenlijk operationeel planner bij het Autobedrijf tegenwoordig....quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:11 schreef Deezertje het volgende:
Sinds kort is de PB+ hier weg en die is ook niet vervangen. Nu regelt de TC van een andere locatie onze planning.... Echter hoor ik niks meer van hem en hij is ook niet te bereiken. Nu heb ik al jaren dezelfde wijken op zaterdag dus gok dat ik gewoon weer die wijken heb morgen, maar stel ik ga niet bezorgen (want ik heb officieel niet gehoord welke wijken ik heb) dan weet ik nu al dat ie maandag boos opbelt: hé waarom zijn er twee wijken blijven staan?!
Beetje omgekeerde wereld dus.
Geen planning horen en als je vervolgens contact probeert te zoeken reageert de TC 0,0.
Vraag me dan ook zeer af hoe ze vanuit die CVL's gaan controleren of er wijken zijn blijven staan...Het Autobedrijf zal iig niks zeggen als ze nog wijken zien staan.
Bij mij duurde het ook maanden overigens voor ik mijn kleding had. Ik draag ook bijna nooit meer postkleren. Alleen afgelopen maand altijd vanwege die auditquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:14 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Half november. Best al een tijdje dus. Maar hier loopt de helft in eigen kledng.
Zelfde hier. Ben begonnen in begin december, maar heb ook nog geen postNL jas.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:14 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Half november. Best al een tijdje dus. Maar hier loopt de helft in eigen kledng.
Dat is volgens mij de taak van de Teamcoach Buiten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:11 schreef Deezertje het volgende:
Vraag me dan ook zeer af hoe ze vanuit die CVL's gaan controleren of er wijken zijn blijven staan...Het Autobedrijf zal iig niks zeggen als ze nog wijken zien staan.
Er zijn vestigingen waar de TC bezorgen de deur niet uit wil, daar doet niemand een depotcheck.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat is volgens mij de taak van de Teamcoach Buiten.
Teamcoach Buiten??quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat is volgens mij de taak van de Teamcoach Buiten.
.quote:PostNL grijpt in na klachten
PostNL neemt maatregelen om meer klachten over de postbezorging te voorkomen. Veel brieven werden in de regio Den Bosch de afgelopen weken te laat bezorgd. PostNL was in die regio begonnen met een reorganisatie.
Voorheen werden de posttassen voor de bezorgers gevuld op verschillende kleinere locaties. Daarvoor in de plaats is er nu in Den Bosch één centrale locatie geopend. Sindsdien regent het klachten. Verschillende ziekenhuizen klagen dat belangrijke post niet op tijd aankomt en dat daardoor gezondheidsrisico's ontstaan.
PostNL zegt dat inmiddels meer personeel aan het werk is in Den Bosch en dat de problemen daar nu zijn opgelost. Maar de reorganisatie van PostNL is nog maar net begonnen en duurt tot halverwege 2013. In de rest van het land moeten de grote veranderingen nog beginnen.
Om problemen elders te voorkomen vertraagt PostNL de reorganisatie. Zo blijven de PostNL-locaties in Valkenswaard en Heerlen een maand langer open dan gepland.
Voor de opening van centrale locaties op andere plekken in het land, zoals in Bleiswijk volgende maand, wil PostNL leren van de ervaringen in Den Bosch. Er wordt nog eens gekeken naar hoe het beste kan worden gewerkt en naar het aantal mensen dat op de locatie gaat werken.[
Bron: NOS
Ze hebben medewerkers van andere locaties afgehaald waar vervolgens daar nu meer problemen zijn, en dat noemen ze opgelostquote:PostNL zegt dat inmiddels meer personeel aan het werk is in Den Bosch en dat de problemen daar nu zijn opgelost.
Ene gat vullen met het andere.... Bij ons zijn er ook 12 mensen van de vestiging gehaald. Gelukkig niemand van mijn eigen sector want wij kunnen nu al niemand meer missenquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:12 schreef Bo.S het volgende:
[..]
Ze hebben medewerkers van andere locaties afgehaald waar vervolgens daar nu meer problemen zijn, en dat noemen ze opgelost
Niet meer na de reorganisatie. Dan heb je een teamcoach Buiten, teamcoaches (al weet ik niet of die dan nog zo heten) op de CVL's om de voorbereiders aan te sturen, en planners. Ik blijf het toch wat omslachtig vinden, dat de teamcoach niet degene is die de planning maakt voor zijn postbezorgers, maar dat dat ergens door iemand op een centrale locatie gebeurt, door iemand die de postbezorgers verder niet of nauwelijks kent.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:50 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Teamcoach Buiten??
We hebben toch maar 2 'soorten', nl: Teamleider Voorbereiden en Teamleider Bezorgen?
Volgens mij moet dat doorgeven worden via " mijnpostnl.nl", door de depothouder.
Dus, maw de huidige Teamcoach Voorbereiden wordt na het operationeel worden van de CVL Teamleider Buiten?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Niet meer na de reorganisatie. Dan heb je een teamcoach Buiten, teamcoaches (al weet ik niet of die dan nog zo heten) op de CVL's om de voorbereiders aan te sturen, en planners. Ik blijf het toch wat omslachtig vinden, dat de teamcoach niet degene is die de planning maakt voor zijn postbezorgers, maar dat dat ergens door iemand op een centrale locatie gebeurt, door iemand die de postbezorgers verder niet of nauwelijks kent.
En de teamcoaches op het CVL maken ook niet zelf de planning voor wie er moet voorbereiden, ze zijn er enkel nog om toezicht te houden op de werkvloer.
Het begint al een klein beetje amerikaans binnen het concern te worden,terwijl er alleen maar post bezorgd hoeft te worden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:05 schreef carboni het volgende:
Hier word het nog enigszins duidelijk hoe die "laptopyuppies" het voor zich zien http://www.metafoormedia.nl/328/postnl/0/9/
Zelf denk ik ook niet dat het gaan werken. Voor het autobedrijf ging alles veel efficienter.
1 leiding, die over alle afdelingen ging en qua proces alleen afhankelijk van de vrachtwagens naar het sorteercentrum. Tas verkeerd gezet? Zet iemand die op de vloer loopt of zichzelf in de auto en problem solved. Nu moet je weer een operationeel planner blablabla bellen etc. Allemaal verloren en dure! tijd. Als er iets misgaat, tsja dat is niet onze taak, autobedrijf he. Blablabla.
Oh en dat van die teamcoach bezorgen die je komt opzoeken in de wijk is ook al lol. Tegelijk adverteren bepaal zelf wanneer je je werk wilt doen en dan je medewerkers opzoeken tijdens het werken hahah. veel succes.
Niet per sé, het is ook mogelijk dat ze TC voorbereiden worden. Teamcoach buiten heet officieel toch echt TC bezorgen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:11 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Dus, maw de huidige Teamcoach Voorbereiden wordt na het operationeel worden van de CVL Teamleider Buiten?
Tsja, ik haal die normtijden ook niet op een wijk die ik niet ken, zeker een stad waar ik nog nooit geweest ben. Laat staan als je ook nog eens moet gaan lopen klungelen met spraakherkenning, heb het nog nooit werkend gekregen op mijn telefoon. Gooi wat nieuwe krachten er in en je heb een shitstorm idd.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:39 schreef TokenW het volgende:
Ben 1 keer zelf op een CVL geweest, hoe daar gewerkt wordt verklaart een hoop van de achterstand, de mensen die daar werken zijn echt niet vooruit te branden. Je hebt minimaal 3 keer zoveel medewerkers nodig als een gemiddelde postbode/ZDW-er om de post te verwerken. Niet zo vreemd dus dat er zulke achterstanden ontstaan.
Spraakherkenning is alleen voor de VOS, het voorbereden blijft gewoon hetzelfde.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:16 schreef carboni het volgende:
[..]
Tsja, ik haal die normtijden ook niet op een wijk die ik niet ken, zeker een stad waar ik nog nooit geweest ben. Laat staan als je ook nog eens moet gaan lopen klungelen met spraakherkenning, heb het nog nooit werkend gekregen op mijn telefoon. Gooi wat nieuwe krachten er in en je heb een shitstorm idd.
In dit filmpje doen ze ook spraaksorteren, maar dat kan beginnen ze later ook weer over spraakinstraten. Beetje onduidelijk. http://www.metafoormedia.nl/339/cvl/quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:59 schreef TokenW het volgende:
[..]
Spraakherkenning is alleen voor de VOS, het voorbereden blijft gewoon hetzelfde.
Thanks, TokenW, duidelijk!quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:41 schreef TokenW het volgende:
[..]
Niet per sé, het is ook mogelijk dat ze TC voorbereiden worden. Teamcoach buiten heet officieel toch echt TC bezorgen.
bangmakerijquote:Op zaterdag 7 april 2012 10:28 schreef Selestha het volgende:
Net smsje gehad:
''Voor de zekerheid, let op de bezorging van de huis aan huis, ZE controleren extra''
Wie zijn ZE, als het niet mijn TC is? Weet iemand dat?
Hier heeft PostNL het pakketje gewoon voor de deur gelegd, niets eens geprobeerd aan te bellen...quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:10 schreef H-D het volgende:
[..]
Noulaatst hadden ze mijn pakket gewoon aan een stel bouwvakkers die mijn buren bezig waren gegeven toen ik niet thuis was
. Ik bellen naar pakketservice zei dat mens tegen me "ja hier kunnen we geen klacht over aan maken want het is geen AD-pakket dus mag het gewoon bij uw buren afgeleverd worden". Ik terug van "ja maar dit zijn ook niet mijn buren, dit zijn bouwvakkers. Die wonen hier niet"
Zij: "ja maar dat kan de pakketbezorger niet weten meneer". "Er staan 2 bouwbusjes voor de deur en zij verbouwen de hele kelder, lijkt mij vrij evident mevrouw". "Ja maar dan nog hier kan geen klacht over aangemaakt worden".
Echt PostNL af en toe![]()
![]()
(En ja ik werk zelf ook bij PostNL)
Nee, dat is ook logisch. Ik vroeg me alleen gewoon af wie ''ze'' waren.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:56 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
bangmakerij
je moet sowieso de HAH niet verzaken,een van de ontslagredenen
doe je dat goed,heb je niets te vrezen.
Ik ben chauffeur bij het Autobedrijf en wanneer ik 's avonds (rond half 6) tijdens het ophalen van de bezorgmapjes en de retourpost nog volle posttassen zie staan bel ik altijd even naar de vestigingsmanager. Er zijn dus wel mensen die het melden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:11 schreef Deezertje het volgende:
Grote broer. Er lopen de hele dag "mannetjes" achter je aan om te controleren of je je werk wel goed doet...quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nee, dat is ook logisch. Ik vroeg me alleen gewoon af wie ''ze'' waren.
In dat geval zou het eens een idee zijn als de grote tekorten aan HAH die al bijna een half jaar spelen eens opgelost worden. Er zijn bij ons wijken die structureel ruim 100 stuks te weinig hebben. Al weet ik niet in hoeverre dit laksheid van de TC's is of vanuit Netwerk VSP.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:56 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
bangmakerij
je moet sowieso de HAH niet verzaken,een van de ontslagredenen
doe je dat goed,heb je niets te vrezen.
Laksheid van de TC's. Heeft mij een half jaar geduurd om 3(!) extra foldertjes te krijgen voor mijn vaste wijk. En dat was nog tijdens het zelf vouwen van HAH.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:15 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
In dat geval zou het eens een idee zijn als de grote tekorten aan HAH die al bijna een half jaar spelen eens opgelost worden. Er zijn bij ons wijken die structureel ruim 100 stuks te weinig hebben. Al weet ik niet in hoeverre dit laksheid van de TC's is of vanuit Netwerk VSP.
klanten die gevraagd worden om een melding te maken wanneer een folder bezorgd isquote:Op zaterdag 7 april 2012 10:28 schreef Selestha het volgende:
Net smsje gehad:
''Voor de zekerheid, let op de bezorging van de huis aan huis, ZE controleren extra''
De 'ze' was in ons geval een of ander telefonisten-team dat per wijk de nodige mensen belde met de vraag of ze hun folder wel bij de post hadden gekregen en die statistieken werden dan weer doorgegeven.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:28 schreef Selestha het volgende:
Net smsje gehad:
Ik had een half jaar structureel teveel HAH en dan bedoel ik veel te veel (50 tot 150 stuks).quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:20 schreef carboni het volgende:
[..]
Laksheid van de TC's. Heeft mij een half jaar geduurd om 3(!) extra foldertjes te krijgen voor mijn vaste wijk. En dat was nog tijdens het zelf vouwen van HAH.
Dat was dus heel duidelijk, inclusief elke zaterdag naar TC zelf stappen. En het mooiste was nog dat tegelijkertijd iedereen op zn flikker kreeg want de kwaliteit was te slecht, zelfs op zaterdag een extra werkoverleg + iedereen moest elk tekort persoonlijk melden. Was wel slechte TC btw.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:41 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Ik had een half jaar structureel teveel HAH en dan bedoel ik veel te veel (50 tot 150 stuks).
Iedere keer braaf op het bezorgrapport genoteerd, werd niets mee gedaan.
Na een half jaar was de befaamde druppel bereikt...heb een duidelijke mail naar de Tc gestuurd en toen was het ineens in orde.
Soms moet je ff duidelijke taal 'communiceren' om de Tc's wakker te schudden!
Is ie dan nog telefonisch bereikbaar?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:29 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik ben chauffeur bij het Autobedrijf en wanneer ik 's avonds (rond half 6) tijdens het ophalen van de bezorgmapjes en de retourpost nog volle posttassen zie staan bel ik altijd even naar de vestigingsmanager. Er zijn dus wel mensen die het melden.
Dat laten ze dan toch wel eventueel van te voren weten dan, als dat zo is?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:09 schreef HetBrabandertje het volgende:
In dat geval ben ik benieuwd hoeveel mensen er dinsdag thuisblijven, omdat ze denken dat er een maandagdienst gedraaid wordt..
Huh, hoe krijg je pakjes die niet in een brievenbus passen nu weer in een oranje brievenbus geduwd?quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier is een mail gestuurd dat dinsdag idd een normale piekdag is. Na Pinksteren trouwens ook.
Sinds afgelopen week moet hier trouwens de retourpost + pakjes die niet passen in de oranje bus gegooid worden. Eerder mocht dat juist absoluut niet..
Ik weet niet waar die oranje bus is (nooit gezien en niet uitgelegd tijdens mijn opleiding) dus ik gooi alles gewoon in de bak. Net als de rest van de bezorgers hier trouwensquote:Op zaterdag 7 april 2012 19:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier is een mail gestuurd dat dinsdag idd een normale piekdag is. Na Pinksteren trouwens ook.
Sinds afgelopen week moet hier trouwens de retourpost + pakjes die niet passen in de oranje bus gegooid worden. Eerder mocht dat juist absoluut niet..
Pakjes die te groot zijn mogen op het depot achter gelaten worden, maar als mensen een te kleine brievenbus hebben gaan ze dus wel in die bus. Kwamen ze idd achter, dat dat natuurlijk niet kan met te grote pakjes. Maar dan gaat het allemaal met de pakketpost mee volgens mij.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:31 schreef ellenatmars het volgende:
[..]
Huh, hoe krijg je pakjes die niet in een brievenbus passen nu weer in een oranje brievenbus geduwd?
Je bent postbezorger maar kan geen oranje bus vinden?quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:41 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik weet niet waar die oranje bus is (nooit gezien en niet uitgelegd tijdens mijn opleiding) dus ik gooi alles gewoon in de bak. Net als de rest van de bezorgers hier trouwens
En de woensdag voor Hemelvaartsdag ook.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:06 schreef VixenFromHell het volgende:
http://g.co/maps/qwvvhquote:Op zaterdag 7 april 2012 19:41 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik weet niet waar die oranje bus is (nooit gezien en niet uitgelegd tijdens mijn opleiding) dus ik gooi alles gewoon in de bak. Net als de rest van de bezorgers hier trouwens
Een piekdag? Verschuiven ze dan alle donderdagpost naar woensdag? Ik dacht vrijdag, maar woensdag kan net zo goed ja.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:26 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
En de woensdag voor Hemelvaartsdag ook.
Dat is toch rood?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:30 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
http://g.co/maps/qwvvh
http://g.co/maps/wywyz
Hij is dan al wel thuis, maar voor zoiets mag je hem nog bellen. Nou moet ik wel zeggen dat in Oosterhout volgens mij wel de meest aardige en meedenkende vestigingsmanager zit die ik ken.quote:
Die tweede soort stickers heb ik hier nog nooit gezien. En op die stickers op de kng zitten en die je op het pakje plakt staat alleen maar bijv. "Dorpsstraat, postcode 1234"quote:Op zondag 8 april 2012 00:23 schreef Troeta het volgende:
Nou, ik neem aan dat je dan gewoon een kennisgeving moet schrijven en naast de gewone sticker nog een sticker over het adres heen moet plakken. Vroeger stond hier het adres van de Globalkamer op.
En herstelpost zal je eerst moeten afschrijven met een sticker over de barcode.
Uiteraard, eerst een kennisgeving schrijven, sticker op het buspakje plakken en dan in de oranje bus!quote:Op zondag 8 april 2012 00:23 schreef Troeta het volgende:
Nou, ik neem aan dat je dan gewoon een kennisgeving moet schrijven en naast de gewone sticker nog een sticker over het adres heen moet plakken. Vroeger stond hier het adres van de Globalkamer op.
En herstelpost zal je eerst moeten afschrijven met een sticker over de barcode.
Gobal, daar waar ook de kluis ed staan, zgn. beveiligde ruimte, maar een ieder die erin komtquote:Op zondag 8 april 2012 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die tweede soort stickers heb ik hier nog nooit gezien. En op die stickers op de kng zitten en die je op het pakje plakt staat alleen maar bijv. "Dorpsstraat, postcode 1234"
(Het is trouwens GOBAL: Dat betekent Geleide- Overdracht- Bestel- en Afteken Lijst).
Hier pakt Pakketten het dan op als ze niet passen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:49 schreef Snoepje5 het volgende:
Pakjes in een bus doen die niet in de brievenbus passen? Dan passen ze de volgende dag toch nog niet?
Hier ontgaat mij de logica.
Ik heb regelmatig pakjes die zijn gefrankeerd als busstuk (dus puur op gewicht) terwijl het eigenlijk een pakket is. Die passen dan ook niet in de oranje bus.quote:Op zondag 8 april 2012 12:10 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hier pakt Pakketten het dan op als ze niet passen.
Weet je dat heel zeker? Of was dat gewoon een woord wat door veel mensen verkeerd werd uitgesproken omdat het heel erg op een ander woord (globaal) lijkt.quote:Op zondag 8 april 2012 09:55 schreef Troeta het volgende:
Vroeger heette het GLOBAL en dat stond ook op de oranje stickers die we vroeger over de adressen van de pakjes moesten doen toen dat ook nog mocht
Dat was mijn eerste gedachte dus ook. 90% van de tijd passen postpakketjes net zo goed niet door de oranje brievenbus als ze niet bij de ontvanger door de bus passen. Dit betekent simpelweg gewoon meer pakketjes afgeven bij buren en uiteindelijk ook meer problemen.quote:Op zondag 8 april 2012 12:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig pakjes die zijn gefrankeerd als busstuk (dus puur op gewicht) terwijl het eigenlijk een pakket is. Die passen dan ook niet in de oranje bus.
Yup wel gewoon met stickers/kennisgeving ja. Stomme is, nu hebben we dan alleen nog de kennisgeving waar op staat dat de brievenbus niet aan de standaardafmetingen voldoet. Leuk als de bus niet te klein is, maar het pakje te groot.. heb je dan alleen nog dat briefjequote:Op zondag 8 april 2012 10:21 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Uiteraard, eerst een kennisgeving schrijven, sticker op het buspakje plakken en dan in de oranje bus!
Dit alvast om te wennen, dat het autobedrijf na sluiting VBG en het operationeel worden van de CVL geen sluitritten meer doet.
En de herstelpost/retourpost moet idd eerst gestickerd worden, alvorens het de oranje bus in moet.
neuh, de brievenbussen worden op maandag gewoon geleegd.quote:Op zondag 8 april 2012 16:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Moet ik het dan vandaag aanleveren? Zondag voor 18:00/17:00 om het dinsdag te hebben geleverd?
Want maandag aanbieden wordt woensdag levering?
Eenlingen zijn van die kleine busjes die her en der in gehuchten of andere rustige plaatsen zijn. Die worden gewoon tijdens het rijden van een autoroute geleegd. De tweelingbussen worden aan het eind van de middag/begin van de avond geleegd. Die worden morgen dus wel gedaan, de eenlingen pas dinsdag weer.quote:Op zondag 8 april 2012 16:33 schreef Snoepje5 het volgende:
Ah oke, prima. Was namelijk niet op te maken uit dat artikel van PostNL..
Edit: want, eenlingen worden niet op maandag geleegd, maar tweelingen wel?
Ja, heb ik ook in een paar straten. Handig inderdaad, vooral omdat mijn tc heeft gezegd dat die bussen dus niet te klein zijnquote:Op zondag 8 april 2012 16:31 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Yup wel gewoon met stickers/kennisgeving ja. Stomme is, nu hebben we dan alleen nog de kennisgeving waar op staat dat de brievenbus niet aan de standaardafmetingen voldoet. Leuk als de bus niet te klein is, maar het pakje te groot.. heb je dan alleen nog dat briefje
Die vraag heb ik aan mijn Tc gesteld.quote:Op zondag 8 april 2012 12:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig pakjes die zijn gefrankeerd als busstuk (dus puur op gewicht) terwijl het eigenlijk een pakket is. Die passen dan ook niet in de oranje bus.
Dat is gelul. Mijn vriendin heeft een tijdje in een Primera gewerkt waar men ook pakketjes kon versturen. Paste het niet dan werd op risico van de klant het deksel eraf gehaald en het pakketje alsnog als brievenbuspost verstuurd. Gebeurd regelmatig.quote:Op zondag 8 april 2012 19:04 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Die vraag heb ik aan mijn Tc gesteld.
Ik dacht namelijk hetzelfde.
Als het buspakje niet bij de klant in de brievenbus kan, dan kan het pakje toch ook niet in de oranje bus?
Volgens mijn Tc worden de pakjes bij aanname gecheckt of ze door de brievenbus passen.
De 'goedgekeurde' pakjes gaan dan met de postbezorgers mee.
Kan zo'n goedgekeurd pakje niet bij de klant door de brievenbus, dan is de brievenbus te klein.
Het pakje kan dan nog wel in de oranje straatbrievenbus!
Dat klopt helaas niet. Ik heb regelmatig pakjes die absoluut geen busstuk zijn maar wel als zodanig gefrankeerd (meestal met roodfrankering). Dus bij de aanname letten ze niet altijd even goed op. En wat te toen met die platte bol.com-dozen? Ik heb deze regelmatig retour, maar passen die in een oranje bus? Door de opening wel, maar dan is de inwerpopening meteen geblokkeerd. En zeker als je meerdere van die pakketten hebt kan dat een probleem zijn.quote:Op zondag 8 april 2012 19:04 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
Die vraag heb ik aan mijn Tc gesteld.
Ik dacht namelijk hetzelfde.
Als het buspakje niet bij de klant in de brievenbus kan, dan kan het pakje toch ook niet in de oranje bus?
Volgens mijn Tc worden de pakjes bij aanname gecheckt of ze door de brievenbus passen.
De 'goedgekeurde' pakjes gaan dan met de postbezorgers mee.
Kan zo'n goedgekeurd pakje niet bij de klant door de brievenbus, dan is de brievenbus te klein.
Het pakje kan dan nog wel in de oranje straatbrievenbus!
Het commentaar van de TC die ons kwam vertellen dat die dingen voortaan in de oranje bus moesten waarop wij zeiden dat ze niet of iig niet en masse in de oranje brievenbussen passen:quote:Op zondag 8 april 2012 20:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat klopt helaas niet. Ik heb regelmatig pakjes die absoluut geen busstuk zijn maar wel als zodanig gefrankeerd (meestal met roodfrankering). Dus bij de aanname letten ze niet altijd even goed op. En wat te toen met die platte bol.com-dozen? Ik heb deze regelmatig retour, maar passen die in een oranje bus? Door de opening wel, maar dan is de inwerpopening meteen geblokkeerd. En zeker als je meerdere van die pakketten hebt kan dat een probleem zijn.
Bij onze vestiging worden de postbezorgers trouwens geacht de pakjes zelf naar het afhaalkantoor te brengen, om vertraging te voorkomen. Dus ook niet terugleggen op het depot.
in alle jaren bij de post heb ik aan ding een hekel,dat zijn die boldingen,quote:Op zondag 8 april 2012 23:39 schreef lololo het volgende:
[..]
Het commentaar van de TC die ons kwam vertellen dat die dingen voortaan in de oranje bus moesten waarop wij zeiden dat ze niet of iig niet en masse in de oranje brievenbussen passen:
*dom staren, nadenken, dom staren, zonder antwoord weglopen*.
Durf jij zo een pakje voor de bus te laten staan? Wat als het wordt gejat? Ik zou dat echt niet doen..quote:Op maandag 9 april 2012 00:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
in alle jaren bij de post heb ik aan ding een hekel,dat zijn die boldingen,
vooral die kleinere,ontzettend scherp zijn ze.soms.
Terugnemen heb ik nog nooit gedaan,het gaat of door een bus en of ervoor
Durf ik ook niet. Zet alleen H&Mboeken ofzo ervoor.quote:Op maandag 9 april 2012 05:56 schreef Selestha het volgende:
[..]
Durf jij zo een pakje voor de bus te laten staan? Wat als het wordt gejat? Ik zou dat echt niet doen..
worden vandaag geleegdquote:Op maandag 9 april 2012 12:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Weten jullie of de brievenbussen vandaag geleegd worden? Voor ik door de regen erheen loop en dan blijkt dat het net zo goed morgen had gekund
Thanks! Dan ga ik zo toch maar even naar buitenquote:
dat risico durf ik wel te lopen,mede doordat ik alle mensen al vele jaren kenquote:Op maandag 9 april 2012 05:56 schreef Selestha het volgende:
[..]
Durf jij zo een pakje voor de bus te laten staan? Wat als het wordt gejat? Ik zou dat echt niet doen..
dit doen ze anders krijgen ze niet uitbetaald,en moeten het in de volgende batch weer meenemen.quote:Op maandag 9 april 2012 11:34 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik zie wel regelmatig pakketten voor de deuren van pakketpost.
Weet ikquote:Op maandag 9 april 2012 13:10 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dit doen ze anders krijgen ze niet uitbetaald,en moeten het in de volgende batch weer meenemen.
En hoe te handelen in december, als de brievenbusopeningen versmalt zijn?quote:Op maandag 9 april 2012 17:42 schreef carboni het volgende:
Die bol.comdingen passen dus niet door de tweelingbrievenbussen. Weer een super goed bedacht idee vanaf het bureau weer, aangezien juist die dingen waar die nieuwe kennisgevingen voor bedoeld zijn niet door die bussen passen.
Is er dan echt niemand in die Haagse toren die even denkt, laten we even het grootst mogelijke formaat even door de brievenbus beneden douwen?
Ow ja die hebben we ook nog.quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:20 schreef PBZ64 het volgende:
[..]
En hoe te handelen in december, als de brievenbusopeningen versmalt zijn?
Heb mijn Tc dit al voorgelegd en zijn reactie was....hier is weer goed over nagedacht (niet dus).
Wat je ook zou kunnen doen, als er ergens in je wijk een postagentschap is of bij jou thuis in de buurt, het daar in de bus gooien. Meestal staat daar binnen naast de balie een bak voor brievenbuspost. De inwerpopening daar van is even groot als van de normale straatbrievenbus, maar zit aan de bovenkant ipv de voorkant, dus bol.compakjes zouden er makkelijk in moeten kunnen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:21 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Ow ja die hebben we ook nog.
Ik ga thuis alvast een plankje reserveren voor de zendingen die ik nergens kwijt kan. Hoewel het niet mag stuurt het beleid van PostNL hier wel op aan.
Dat kan wel, zij het niet dat hier nergens een postkantoor o.i.d. om de hoek zit. De dichtstbijzijnde zit op een kwartier fietsen van het depot af. We hebben sowieso maar 2 brievenbussen, terwijl er iets van 4 zouden moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat je ook zou kunnen doen, als er ergens in je wijk een postagentschap is of bij jou thuis in de buurt, het daar in de bus gooien. Meestal staat daar binnen naast de balie een bak voor brievenbuspost. De inwerpopening daar van is even groot als van de normale straatbrievenbus, maar zit aan de bovenkant ipv de voorkant, dus bol.compakjes zouden er makkelijk in moeten kunnen.
Dat is bij ons ook de plek waar de pakketjes moeten worden opgehaald door klanten. Kan ik ze daar beter achter laten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat je ook zou kunnen doen, als er ergens in je wijk een postagentschap is of bij jou thuis in de buurt, het daar in de bus gooien. Meestal staat daar binnen naast de balie een bak voor brievenbuspost. De inwerpopening daar van is even groot als van de normale straatbrievenbus, maar zit aan de bovenkant ipv de voorkant, dus bol.compakjes zouden er makkelijk in moeten kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |