abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109813468

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jesse_ op 02-04-2012 18:32:24 ]
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_109813539
Had er ook al een klaarstaan, gooi deze er nog even in

pi_109813648
quote:
6s.gif Op maandag 2 april 2012 18:26 schreef Mirgeam het volgende:
Had er ook al een klaarstaan, gooi deze er nog even in

[ afbeelding ]
Check
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_109813723
Stukje Uitbetalingen mag dus weg :9.
pi_109819558
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2012 18:29 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Check
:*

Morgen weer heeeeeerlijk werken :D
  maandag 2 april 2012 @ 20:40:53 #6
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_109820543
Wat vinden jullie er eigenlijk van dit we vanaf dit jaar geen normale jaaropgave meer krijgen, maar dat dit gereduceerd is tot 'gedeelte totalen' op de salarisstrook van december? :')
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_109820598
Gierig, maar aan de andere kant ook wel makkelijk.
Heb het toch alleen maar nodig voor mijn inkomstenbelasting.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 2 april 2012 @ 20:58:19 #8
341900 Atmosphere82
pi_109821823
Hm, ik vind het toch wel heel amateuristisch overkomen. Als ze zelfs daar al op gaan bezuinigen vind ik PostNL toch wel heel diep gezonken...
pi_109832359
ik vind het ook echt heel gierig. Ik word overladen met post van PostNL, dan kan die jaaropgaaf er toch ook nog wel bij. Liever dan iedere 2 weken die oninteressante Mail en af en toe een lbaadje van de OR of de MR of weet ik veel wat ik allemaal in de bus krijg. Echt stumperig
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_109836842
Dat de opgave verwerkt is in de salarisstrook van december, vind ik geen probleem.
Dat alles digitaal gaat, vind ik wel een probleem, met name de salarisstrook.
Structurele post graag fysiek en niet digitaal.

Kun je de strook wel printen, maar wat kost dat wel niet?
Printerinkt is verhoudingsgewijs duurder dan GOUD!

Gaan we lekker met z'n allen declareren!

[ Bericht 22% gewijzigd door PBZ64 op 03-04-2012 07:16:10 ]
  dinsdag 3 april 2012 @ 08:16:00 #11
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_109837386
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 07:10 schreef PBZ64 het volgende:
Dat de opgave verwerkt is in de salarisstrook van december, vind ik geen probleem.
Dat alles digitaal gaat, vind ik wel een probleem, met name de salarisstrook.
Structurele post graag fysiek en niet digitaal.

Kun je de strook wel printen, maar wat kost dat wel niet?
Printerinkt is verhoudingsgewijs duurder dan GOUD!

Gaan we lekker met z'n allen declareren!
Bovendien werkt die site van mijnpostnl voor geen meter. Ik krijg vaak foutmeldingen als ik wil inloggen, en de keren dat ik er wel op kom moet ik constateren dat alle mapjes van mijn personeelsdossier leeg zijn. Inclusief het mapje wat miv vorige maand zogenaamd mijn loonstrookjes zou bevatten. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_109841048
Wat een tuig bij post nl. Komt er een nederlands bontkraagsukkeltje aan me deur met een pakje dat voor mijn benedenbuurman is(die thuis was) ik zeg je moet hier beneden zijn, loopt ie zo weg, zegt ie doe het zelf maar.
Ik het pakketje vande verdieping gegooid en gezegd dat ie de tering kon krijgen. Begint ie te schreeuwen midden op straat, KOM HIER DAN!!!

Pakketje van ¤1100 niet getekend bij mijn buurvrouwe achtergelaten!
pi_109841108
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:54 schreef lipper het volgende:
Wat een tuig bij post nl. Komt er een nederlands bontkraagsukkeltje aan me deur met een pakje dat voor mijn benedenbuurman is(die thuis was) ik zeg je moet hier beneden zijn, loopt ie zo weg, zegt ie doe het zelf maar.
Ik het pakketje vande verdieping gegooid en gezegd dat ie de tering kon krijgen. Begint ie te schreeuwen midden op straat, KOM HIER DAN!!!

Ja, want zo zijn natuurlijk álle postbezorgers..

Dit kan niet, dat is duidelijk, en dien een klacht in. Maar ons allemaal tuig noemen hierom, vind ik overdreven. Er zijn genoeg postbezorgers die hun werk naar eer en geweten doen.
pi_109841674
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:55 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja, want zo zijn natuurlijk álle postbezorgers..

Dit kan niet, dat is duidelijk, en dien een klacht in. Maar ons allemaal tuig noemen hierom, vind ik overdreven. Er zijn genoeg postbezorgers die hun werk naar eer en geweten doen.
Bij ons hanger er 8 brievenbussen, met alle namen en nummers. Ze gooien alles in 1 brievenbus, in Die van mij. Iedere dag de post uitzoeken word ik een beetje gek van, en klagen heeft geen zin. Dus het is allemaal tuig!
  dinsdag 3 april 2012 @ 11:29:52 #15
279054 WARE_HEIDEN
pi_109842506
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:09 schreef lipper het volgende:

[..]

Bij ons hanger er 8 brievenbussen, met alle namen en nummers. Ze gooien alles in 1 brievenbus, in Die van mij. Iedere dag de post uitzoeken word ik een beetje gek van, en klagen heeft geen zin. Dus het is allemaal tuig!
Daar zou iemand bij ons zeker op aangesproken worden. Waarschijnlijk heb jij een rotte appel als postbezorger want dit is niet gebruikelijk hoor. Het is wel een gevolg van het aannemen van allemaal halve zolen en het eruit werken van de oude garde.

Kijk voor de zekerheid even of het echt postnl post is en niet sand of dhl want die kwaliteit is nog minder in mijn ervaring. Of hang een vriendelijk briefje op misschien helpt het
pi_109844303
Kreeg net een SMS-je dat ze dringend (ervaren) voorbereiders nodig hebben op 't CVL voor di,do en za. :') Deze twee weken. Krijg je wel 100 euro extra voor :')
pi_109844565
Vandaag voor het eerst als voorbereider :D
Was leuk, moest HAH ertussen proppen etc. Best makkelijk ook. Wel jammer als je een propvolle tas nog even bovenop een stapel moet zetten :P
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:37:26 #18
341900 Atmosphere82
pi_109845328
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:42 schreef sbientje het volgende:
ik vind het ook echt heel gierig. Ik word overladen met post van PostNL, dan kan die jaaropgaaf er toch ook nog wel bij. Liever dan iedere 2 weken die oninteressante Mail en af en toe een lbaadje van de OR of de MR of weet ik veel wat ik allemaal in de bus krijg. Echt stumperig
Inderdaad, maar ik vond de Mail vroeger veel interessanter. Toen het met het bedrijf nog 'beter ging' stonden er nog wel leuke verhalen in. Nu staan er alleen nog maar intimidatie praatjes in van die misselijke Koorstra en huilerige stukjes over hoe moeilijk PostNL het wel niet heeft.
Vast wel, PostNL maakt nog steeds winst. :N
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:43:27 #19
341900 Atmosphere82
pi_109845532
Ik kreeg trouwens mijn laatste salarisstrook nog gewoon per post! Is dat dan de laatste keer? Komen de salarisstroken vanaf nu dan nog alleen op internet te staan, en ook die van voorgaande maanden?

Weet iemand dat? Alvast bedankt!
pi_109846229
[quote]1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:29 schreef WARE_HEIDEN het volgende:

[..]

Daar zou iemand bij ons zeker op aangesproken worden. Waarschijnlijk heb jij een rotte appel als postbezorger want dit is niet gebruikelijk hoor. Het is wel een gevolg van het aannemen van allemaal halve zolen en het eruit werken van de oude garde.

Kijk voor de zekerheid even of het echt postnl post is en niet sand of dhl want die kwaliteit is nog minder in mijn ervaring. Of hang een vriendelijk briefje op misschien helpt het
[/quote
Eerst zaten er alleen nummers op, dat werkte niet dus ook de namen er nog bij.
Pakketjes wordennaltijd bij de eerste die ze tegenkomen afgegeven. Ondanks de 3 plattegronden (echt waar). Als ik bel vinden ze het allemaal heel erg verekend en beloven ze verbetering. Maar daar merk ik nog niks van. (er gebeurd gewoon niks mee)
pi_109847126
quote:

Ah, ik zie dat jij ook kennis gemaakt hebt met de kwaliteit van de vrije markt! O+
pi_109849597
Vandaag liep de sandd bezorgster me voor de voeten.
Haar gevraagd...we gaan toch niet samen mijn ronde lopen?
Was niet aan de orde, zij was al aan het eind van haar loop en ik begon net.

Even later kwam een gillende huisvrouw achter me aan gerend...begon te mopperen over verkeerd bezorgde post en dat ik beter moest lezen.
Met een pissige kop de Yves Rocherreklame in de stuurtas gedaan.

Liep weer verder, maar het zat me niet lekker....toch maar ff die post gepakt en naar het frankeerstempel gekeken en ja hoor, bleek die sandd miep het verkeerd bezorgd te hebben.

Ik ben terug gegaan naar dat huisvrouwtje en haar gezegd, dat zij beter moest lezen!

In de oranje bus gedaan en stuur de rekening maar naar sandd!
pi_109850147
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:10 schreef ellenatmars het volgende:
Kreeg net een SMS-je dat ze dringend (ervaren) voorbereiders nodig hebben op 't CVL voor di,do en za. :') Deze twee weken. Krijg je wel 100 euro extra voor :')
Voor de CVL in Den Bosch? Ze zijn echt wanhopig aan het worden.. Met alle problemen daar kan Zembla wel weer een uitzending vullen :X
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:41:37 #24
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_109850352
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:10 schreef ellenatmars het volgende:
je krijgt ook smsjes dat er vacatures vrij zijn :D
bij welk site kan je je melden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Anonymousz op 03-04-2012 14:59:53 ]
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_109851064
quote:

Een pakketje van de verdieping gooien en roepen dat iemand de tering kan krijgen klinkt anders ook niet echt normaal.
Ja, er zitten soms waardeloze figuren tussen, maar dat zal waarschijnlijk in iedere sector wel zo zijn.
Wat voor nummers hebben die huizen trouwens dan, dat ze het allemaal in dezelfde bus gooien?
Want wij hebben hier ook wel adressen die allemaal bij elkaar zitten, maar waar dan bijvoorbeeld overal 5 opstaat, terwijl die ene voor 5k is, en een andere voor 5m, etc. En dan staan er wel namen op de brievenbus, maar officieel horen we het dan gewoon in nummer 5 te gooien, aangezien dat erop staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')