Voor de eerste keer dat je op 100mm gaat rijden?quote:Op donderdag 12 april 2012 21:31 schreef hugsy33 het volgende:
We zullen t ontdekkenbeetje comfort is nooit weg.
Ga maar uit van 30 de eerste 2 weken, foutjes in je techniek worden harder gestraft en je rijdt constant in een zwaardere versnelling. Nu weet ik niet hoe goed je basistechniek en hoeveel kracht je hebt in je benen. Het zal dus zomaar kunnen zijn dat je in 2 dagen gewend bent.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:23 schreef hugsy33 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel aan een nieuwe uitdaging toe.
Wat zou een haalbare afstand zijn op 100mm ? (Op 80mm heb ik 43km gehaald)
Niet direct vallen maar je hebt meer tijd en remt harder af als je technisch niet goed rijdt.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:30 schreef hugsy33 het volgende:
Harder gestraft als in vallen?
Moet sowieso idd eerst wennen maar t is wel leuk om ergens naar toe te trainen. Hoe de kracht in m'n benen is weet ik niet, maar heb nog nooit spierpijn gehad, zelfs niet op 43km.
Techniek is redelijk, ik maak lange slagen maar moet er nog opletten dat ik m'n rug bol maak.
ZIt je wel constant af te zetten?quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:24 schreef Miendientje het volgende:
Tja, ik rij vaak met andere mensen samen, dat is denk ik efficiënter.
Maar ik wil graag dat iemand anders eens naar mijn techniek kijkt. Ik heb het idee dat ik best goed rij maar als ik in een treintje rij dan kost het mij erg veel moeite om met het zelfde aantal slagen net zo hard te gaan, vooral als het tempo er lekker in zit. Ik heb zelf echt geen idee wat ik kan veranderen.
Hier (Emmen, Dr) viel het reuze mee eigenlijk maar een paar druppen gehadquote:Op zaterdag 14 april 2012 22:00 schreef hugsy33 het volgende:
Ja t weer was tot vandaag ook gewoon kut
ik heb vanmiddag mijn nieuwe skates in elkaar gezet dus alfa t morgenochtend een beetje weer is doe ik ook weer een klein rondje. T is geloof ik al twee weken geleden, eerst griep, daarna tegen en keelontsteking aan en nu verkouden
Ik ging laatst 83km/u op skeelers volgens die appquote:Op zondag 15 april 2012 18:47 schreef n00cL30n het volgende:
Vandaag toch maar even sports tracker op mijn android telefoon gezet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
----- RSTRCTD EP, now on BEATPORT! -----
Topsnelheid ligt op vlakke weg redelijk tot goed asfalt rond de 35 (met moeite en gunstige omstandigheden).quote:Op zondag 15 april 2012 14:55 schreef Kandijfijn het volgende:
ADK
Wat voor een skeelers rijdt je op?
Wat voor een soort asfalt/beton rijdt je?
Wind mee wind tegen?
Het kan ook gewoon een kwestie van een gebrek aan fysieke kracht zijn in je bovenbenen.
Je hartslag constant rond de 180, das waarschijnlijk je Anaerobe drempel. Je ziet jou ook een keer een keer 120 seconden rust nemen en je hartslag verlaagt amper. Je hartslag zou toch echt wel flink wat slagen lager moeten worden dan.quote:Op zondag 15 april 2012 19:37 schreef adk het volgende:
[..]
Topsnelheid ligt op vlakke weg redelijk tot goed asfalt rond de 35 met moeite.
Verder sta ik op 4x110 en is het asfalt over het algemeen van goede kwaliteit (met uitzondering van de wegen die afgestrooid zijn met split of van die vervelende scheuren gevuld met bitumen die bij + 15 graden Celsius al zacht worden. ). Sommige wegen zijn erg smal maar voor de rest is het voornamelijk paralelwegen of dijkweggetjes. Ik rijd altijd alleen en redelijk door poldergebied.
Ter info de log van gisteren.
je zou haast zeggen van welquote:Op zondag 15 april 2012 19:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Zometeen maar ff gaan hardlopen, wat waarschijnlijk weer een stuk langzamer gaat
,..
Misschien een idee voor de OP om woonplaatsten vaste bezoekers van dit topic te gaan vermelden? Handig voor mensen die een keer een skeelermaatje zoeken?
Kandijfijn=Emmen
@hugsy
http://www.inline-skate.nl/forum/viewtopic.php?t=2884
Jouw topic?
Jij haalt conditie en duurvermogen nu door elkaar, wat veel mensen doen maar toch belangrijk is om uit elkaar uit te houden.quote:Op zondag 15 april 2012 19:51 schreef adk het volgende:
24 jaar. Conditioneel is het zeker niet top met sprintjes te voet of dergelijke is het snel gebeurt bij mij. Het vage is dat ik wel de 80km kan volbrengen zonder moe te zijn maar korte afstanden wat harder lukt dus niet.
Maar de conditie is op zich iets waar aan gewerkt kan worden. De slag is er na jaren schaatsen en skeeleren wel in gesleten dus zou lastig worden omdat totaal om te gooien.
conditioneel zal hij zeker niet op zijn toppen zijn , hoe voelt de inspanning tijdens die rit ?quote:Op zondag 15 april 2012 19:57 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jij haalt conditie en duurvermogen nu door elkaar, wat veel mensen doen maar toch belangrijk is om uit elkaar uit te houden.
Conditie=Hoeveel bloed en zuurstof je lichaam richting je spieren kan brengen. Dat gaat puur over je longen en je hart.
Duurvermogen=Hoelang houden je spieren een belasting vol en hoeveel afvalstoffen (melkzuur) kan je mentaal en fysiek verdragen. Nu heeft conditie wel een grote invloed op je duurvermogen maar je moet het wel los van elkaar kunnen zien.
Als ik de grafiek van je log zo bekijk zie ik je hart vrijwel op zijn maximaal werken. Dat duid erop dat gewoon niet genoeg brandstof (bloed met rijk zuurstof) in je benen kan krijgen voor een nog grotere krachtinspanning.
Kijk de log, je ziet dat hij op of over de 180 qua hartslag zit soms tikt die 190 aan (over de Anaerobe drempel) om vervolgens een stukje terug te vallen in hartslag richting de 170.quote:Op zondag 15 april 2012 20:02 schreef dop het volgende:
[..]
conditioneel zal hij zeker niet op zijn toppen zijn , hoe voelt de inspanning tijdens die rit ?
zeg je ik doe mijn best maar heb nog over of rij je tegen je toppen aan.
knap maar redelijk nutteloos , leuk voor een wedstrijd , maar om conditie snelheid of kracht mee op te bouwen berijkt je er helaas weinig meequote:Op zondag 15 april 2012 20:05 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Kijk de log, je ziet dat hij op of over de 180 qua hartslag zit soms tikt die 190 aan (over de Anaerobe drempel) om vervolgens een stukje terug te vallen in hartslag richting de 170.
Je maximaal hartslag=220-leeftijd
Anaerobe drempel=+maximale hartslag-20
Ik trek dan echt de conclusie dat hij tegen zijn top aan zit te rijden qua maximaal vermogen. Wel knap dat hij 1+ uur tegen vol vermogen aan kan lopen rijden
meer trainen op een lagere snelheid/hartslag , deze hartslagen zijn leuk bij stukjes interval maar niet voor tempo werk.quote:Op zondag 15 april 2012 20:06 schreef adk het volgende:
De rit van afgelopen zaterdag was er een met het doel het gemiddelde omhoog te krijgen. Als ik dan een stuk probeer tegen de 30 aan te blijven dan houd ik dat niet lang vol en gaat de snelheid terug naar rond de 20. De beperking ligt dan niet in de zere benen maar meer dat de puf uit m'n longen is.
beetje afhankelijk van welke afstand je uiteindelijk goed wil rijden , maar voor die 30 kilometer lijkt me dat inderdaad de goede richting.quote:Op zondag 15 april 2012 20:13 schreef adk het volgende:
Dus mijn trainingschema moet om met vaker skeeleren met een lagere snelheid en proberen de hartslag op rond de 150 te houden of is dat nog te hoog.
zit vast wel een brug of een heuveltje in je route waar je de hartslag den een keer omhoog mag jagenquote:Op zondag 15 april 2012 20:21 schreef adk het volgende:
De 30 kilometer is om route technische redenen zo ongeveer het minimum en een leuke afstand om even op een avondje te doen. Dat het me bij de 80km over de Veluwe niet lukt is niet zo'n ramp.
U allen bedankt voor dit medisch sportconsult ik ga er aan werken.
Interval over 30 kilometer is wat teveel van het goede denk ik. Ik kan de route tussentijds niet afbreken want dan moet ik de IJssel over zwemmen en dat wordt weer te duur aan lagers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |