abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110293186
Miendientje, paar Youtube filmpjes kijken. Wat plaatjes over techniek etc. En keer een uur uberkritisch gaan rijden en op je techniek letten gaat ook veel helpen.
pi_110293894
Tja, ik rij vaak met andere mensen samen, dat is denk ik efficiënter.

Maar ik wil graag dat iemand anders eens naar mijn techniek kijkt. Ik heb het idee dat ik best goed rij maar als ik in een treintje rij dan kost het mij erg veel moeite om met het zelfde aantal slagen net zo hard te gaan, vooral als het tempo er lekker in zit. Ik heb zelf echt geen idee wat ik kan veranderen.
pi_110296912
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:24 schreef Miendientje het volgende:
Tja, ik rij vaak met andere mensen samen, dat is denk ik efficiënter.

Maar ik wil graag dat iemand anders eens naar mijn techniek kijkt. Ik heb het idee dat ik best goed rij maar als ik in een treintje rij dan kost het mij erg veel moeite om met het zelfde aantal slagen net zo hard te gaan, vooral als het tempo er lekker in zit. Ik heb zelf echt geen idee wat ik kan veranderen.
ZIt je wel constant af te zetten?

Sommige mensen zetten past hun werkelijke kracht in op het einde van hun push.
pi_110328302
Beetje dood topic nu hea :(,...

Vandaag ff 30km solo gereden, maar in een groep of met een maatje is toch wel een heel stuk lichter dan solo. Gem. 25,4 maar ook wat interval erin waar ik toch tegen 37 aan tikte.
pi_110329162
Ja t weer was tot vandaag ook gewoon kut :+

ik heb vanmiddag mijn nieuwe skates in elkaar gezet dus alfa t morgenochtend een beetje weer is doe ik ook weer een klein rondje. T is geloof ik al twee weken geleden, eerst griep, daarna tegen en keelontsteking aan en nu verkouden :')
pi_110329597
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:00 schreef hugsy33 het volgende:
Ja t weer was tot vandaag ook gewoon kut :+

ik heb vanmiddag mijn nieuwe skates in elkaar gezet dus alfa t morgenochtend een beetje weer is doe ik ook weer een klein rondje. T is geloof ik al twee weken geleden, eerst griep, daarna tegen en keelontsteking aan en nu verkouden :')
Hier (Emmen, Dr) viel het reuze mee eigenlijk maar een paar druppen gehad :). Morgen mijn skeelers nog verder naar binnen afstellen denk ik om te kijken als mij slag wat vloeiender kan worden :s)

Straat en baan maken wel een belachelijk verschil trouwens. Op de baan redt je 40 alsof het vrijwel niks is :') (nee, niet constant).
  zondag 15 april 2012 @ 01:40:06 #217
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110337967
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:43 schreef Kandijfijn het volgende:
Beetje dood topic nu hea :(,...
Hier ook slecht weer idd, helaas!
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 15 april 2012 @ 02:28:32 #218
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110339082
Vandaag een kilometertje of 4 gedaan. Niet zoveel als de meeste die hards hier, maar, was een klein ritje achter het dochtertje aan. (Die had net een nieuwe fiets en we moesten nog ff naar het winkelcentrum)
pi_110345490
Al een tijdje aan het lurken hier maar toch maar eens aangemeld.

Gisteren na een break van 3 weken de skeelers weer onder gebonden. M'n standaard rondje door de IJsseldelta van 30 kilometer. Ik heb alleen een probleem, mijn gemiddelde ligt altijd tussen de 20 en 21 kilometer per uur. Het maakt niet uit of ik nou 30 of 80 km doe, op een of andere manier zit ik tegen barrière aan. Ik heb alleen geen idee wat het is.

Zijn er trouwens nog meer mensen uit de omgeving van Zwolle
pi_110350584
ADK

Wat voor een skeelers rijdt je op?
Wat voor een soort asfalt/beton rijdt je?
Wind mee wind tegen?

Het kan ook gewoon een kwestie van een gebrek aan fysieke kracht zijn in je bovenbenen.
pi_110351093
Zoef de haas is er niks bij, ik zweef over t asfalt met m'n nieuwe onderstel :D

@adk, hoe hard haal je met sprintjes?
En kán je ook echt niet harder als je erop let of val je automatisch terug op dat tempo omdat je lichaam dat t fijnst vind?
pi_110351182
Ik ben sowieso wel nieuwsgierig hoe hard mensen in de sprint redden (8>

Hier 40,7 op de weg en 46,5 op de baan, wat frusterend is omdat ik sommige men ken die ver over de 50 trekken.
pi_110351304
Ik haalde 40 op de weg met 80mm, dat hoop ik met m'n 100mm te verbeteren.

Op de baan heb ik nog nooit gereden.
  zondag 15 april 2012 @ 18:47:41 #224
20925 n00cL30n
pi_110360073
Vandaag toch maar even sports tracker op mijn android telefoon gezet. ;)
pi_110360227
quote:
14s.gif Op zondag 15 april 2012 18:47 schreef n00cL30n het volgende:
Vandaag toch maar even sports tracker op mijn android telefoon gezet. ;)
Ik ging laatst 83km/u op skeelers volgens die app :{w
pi_110360354
Ja ik had van de week ook ineens 74km/u :')
  zondag 15 april 2012 @ 18:56:49 #227
20925 n00cL30n
pi_110360379
Hahahahahaha..... Zo traag? :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110360433
Tis verder een goede applicatie, alleen soms is die ff de GPS kwijt :P. Vandaar die topsnelheden.
pi_110360485
Toch gebeurd t gelukkig niet vaak, bij mij was dit de eerste keer op 500km
  zondag 15 april 2012 @ 19:04:38 #230
20925 n00cL30n
pi_110360686
Och, het gaat mij vooral om afstanden en routes loggen. De rest.. och... Leuk als het lukt. :)
pi_110361196
Zometeen maar ff gaan hardlopen :P, wat waarschijnlijk weer een stuk langzamer gaat :s),..

Misschien een idee voor de OP om woonplaatsten vaste bezoekers van dit topic te gaan vermelden? Handig voor mensen die een keer een skeelermaatje zoeken?

Kandijfijn=Emmen

@hugsy

http://www.inline-skate.nl/forum/viewtopic.php?t=2884

Jouw topic?

[ Bericht 16% gewijzigd door Kandijfijn op 15-04-2012 19:31:10 ]
pi_110361975
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 14:55 schreef Kandijfijn het volgende:
ADK

Wat voor een skeelers rijdt je op?
Wat voor een soort asfalt/beton rijdt je?
Wind mee wind tegen?

Het kan ook gewoon een kwestie van een gebrek aan fysieke kracht zijn in je bovenbenen.
Topsnelheid ligt op vlakke weg redelijk tot goed asfalt rond de 35 (met moeite en gunstige omstandigheden).
Verder sta ik op 4x110 en is het asfalt over het algemeen van goede kwaliteit (met uitzondering van de wegen die afgestrooid zijn met split of van die vervelende scheuren gevuld met bitumen die bij + 15 graden Celsius al zacht worden. ). Sommige wegen zijn erg smal maar voor de rest is het voornamelijk parallelwegen of dijkweggetjes. Ik rijd altijd alleen en redelijk door poldergebied.
Ter info de log van gisteren.

Lees in het topic wat hierboven gelinkt wordt iets over afzetten met de hakken. Voor zover ik het voor de geest kan halen zet ik meer af met mijn tenen.

[ Bericht 18% gewijzigd door adk op 15-04-2012 19:45:49 ]
pi_110362299
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 19:37 schreef adk het volgende:

[..]

Topsnelheid ligt op vlakke weg redelijk tot goed asfalt rond de 35 met moeite.
Verder sta ik op 4x110 en is het asfalt over het algemeen van goede kwaliteit (met uitzondering van de wegen die afgestrooid zijn met split of van die vervelende scheuren gevuld met bitumen die bij + 15 graden Celsius al zacht worden. ). Sommige wegen zijn erg smal maar voor de rest is het voornamelijk paralelwegen of dijkweggetjes. Ik rijd altijd alleen en redelijk door poldergebied.
Ter info de log van gisteren.
Je hartslag constant rond de 180, das waarschijnlijk je Anaerobe drempel. Je ziet jou ook een keer een keer 120 seconden rust nemen en je hartslag verlaagt amper. Je hartslag zou toch echt wel flink wat slagen lager moeten worden dan.

Het is vooral een gebrek aan conditie denk ik dan :).

-Edit-
Niet dat je een slechte conditie hebt o.i.d. in tegendeel zelfs. Maar ik denk wel dat dat is waar je tegen aan loopt wil je harder gaan.

Ps wat is je leeftijd?
pi_110362665
24 jaar. Conditioneel is het zeker niet top met sprintjes te voet of dergelijke is het snel gebeurt bij mij. Het vage is dat ik wel de 80km kan volbrengen zonder moe te zijn maar korte afstanden wat harder lukt dus niet.

Maar de conditie is op zich iets waar aan gewerkt kan worden. De slag is er na jaren schaatsen en skeeleren wel in gesleten dus zou lastig worden omdat totaal om te gooien.
pi_110362859
@kandijfijn, dat is mijn topic idd :s)
  zondag 15 april 2012 @ 19:57:03 #236
545 dop
:copyright: dop
pi_110362952
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 19:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Zometeen maar ff gaan hardlopen :P, wat waarschijnlijk weer een stuk langzamer gaat :s),..

Misschien een idee voor de OP om woonplaatsten vaste bezoekers van dit topic te gaan vermelden? Handig voor mensen die een keer een skeelermaatje zoeken?

Kandijfijn=Emmen

@hugsy

http://www.inline-skate.nl/forum/viewtopic.php?t=2884

Jouw topic?
je zou haast zeggen van wel

inline-skate.nl ligt redelijk op zijn kont , al een paar jaar , vroeger vaak met Wout van inline skate gereden , en met veel van de bezoekers van inline skate.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110362966
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 19:51 schreef adk het volgende:
24 jaar. Conditioneel is het zeker niet top met sprintjes te voet of dergelijke is het snel gebeurt bij mij. Het vage is dat ik wel de 80km kan volbrengen zonder moe te zijn maar korte afstanden wat harder lukt dus niet.

Maar de conditie is op zich iets waar aan gewerkt kan worden. De slag is er na jaren schaatsen en skeeleren wel in gesleten dus zou lastig worden omdat totaal om te gooien.
Jij haalt conditie en duurvermogen nu door elkaar, wat veel mensen doen maar toch belangrijk is om uit elkaar uit te houden.

Conditie=Hoeveel bloed en zuurstof je lichaam richting je spieren kan brengen. Dat gaat puur over je longen en je hart.

Duurvermogen=Hoelang houden je spieren een belasting vol en hoeveel afvalstoffen (melkzuur) kan je mentaal en fysiek verdragen. Nu heeft conditie wel een grote invloed op je duurvermogen maar je moet het wel los van elkaar kunnen zien.

Als ik de grafiek van je log zo bekijk zie ik je hart vrijwel op zijn maximaal werken. Dat duid erop dat gewoon niet genoeg brandstof (bloed met rijk zuurstof) in je benen kan krijgen voor een nog grotere krachtinspanning.
pi_110363198
Duidelijk verhaal, ik denk dat ik dan toch maar eens wat fanatieker moet wezen. Iets vaker de skeelers onder binden ook als het niet iets te hard waait. Nu het 's avonds wat warmer wordt moet dat zeker lukken.
  zondag 15 april 2012 @ 20:02:43 #239
545 dop
:copyright: dop
pi_110363246
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 19:57 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Jij haalt conditie en duurvermogen nu door elkaar, wat veel mensen doen maar toch belangrijk is om uit elkaar uit te houden.

Conditie=Hoeveel bloed en zuurstof je lichaam richting je spieren kan brengen. Dat gaat puur over je longen en je hart.

Duurvermogen=Hoelang houden je spieren een belasting vol en hoeveel afvalstoffen (melkzuur) kan je mentaal en fysiek verdragen. Nu heeft conditie wel een grote invloed op je duurvermogen maar je moet het wel los van elkaar kunnen zien.

Als ik de grafiek van je log zo bekijk zie ik je hart vrijwel op zijn maximaal werken. Dat duid erop dat gewoon niet genoeg brandstof (bloed met rijk zuurstof) in je benen kan krijgen voor een nog grotere krachtinspanning.
conditioneel zal hij zeker niet op zijn toppen zijn , hoe voelt de inspanning tijdens die rit ?
zeg je ik doe mijn best maar heb nog over of rij je tegen je toppen aan.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110363420
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:02 schreef dop het volgende:

[..]

conditioneel zal hij zeker niet op zijn toppen zijn , hoe voelt de inspanning tijdens die rit ?
zeg je ik doe mijn best maar heb nog over of rij je tegen je toppen aan.
Kijk de log, je ziet dat hij op of over de 180 qua hartslag zit soms tikt die 190 aan (over de Anaerobe drempel) om vervolgens een stukje terug te vallen in hartslag richting de 170.

Je maximaal hartslag=220-leeftijd
Anaerobe drempel=+maximale hartslag-20

Ik trek dan echt de conclusie dat hij tegen zijn top aan zit te rijden qua maximaal vermogen. Wel knap dat hij 1+ uur tegen vol vermogen aan kan lopen rijden _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')