1) Dat je skates altijd in de winkel moet passen en niet zonder te weten wat de pasvorm is ze via internet moet bestellen.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:51 schreef hugsy33 het volgende:
Ik heb met m'n nijdam 52rc skates binnen gekregen maar ik twijfel een beetje of ze goed passen.
Mijn huidige skates zij namelijk te groot dus misschien is dit wel zoals het hoort.
Aan de voorkant hb ik ruimte genoeg om "piano" te spelen.
Heb ook voor m'n tenen ruimte genoeg.
Maar ik vrees dat ze misschien te krap zijn, bij mijn knokkels(net iets eronder)
desondanks heb ik in de skate- stand met m'n gewicht op m'n voorste voet nergens last van.
Bij de voet die dan afzet voel ik wel m'n knokkels tegen de skate zitten. Maar echt alleen voelen geen pijn!
Maar dat kan misschien ook komen omdat m'n huidige binnenschoen veel dikker is op de plek.
Wat denken jullie?
Dat kan ik begrijpen ja, al is het dan wel te hopen dat je niet meerdere paren hoeft te bestellen en vervolgens weer terug moet sturen.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:37 schreef hugsy33 het volgende:
Een tank benzine zou een stuk duurder zijn dan verzendkosten (ev x2) vandaar dat ik ze besteld heb om thuis te passen.
Ik zal ze nu ff uit houden en dan kijken of ik het al voel als ik ze aantrek, volgens mij niet.
Oke, dan zal het waarschijnlijk door het lange zitten komen. Je krijgt vaak van de zijkant last als je skate te smal is.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:24 schreef hugsy33 het volgende:
Ja dan kan ik ze idd niet met terug sturen
volgens mij was dat tintelen alleen aan de onderkant
Een maat groter hoeft het probleem niet op te lossen in dit geval. Het kan zo zijn dat bij een grotere maat die verdikking in je schoen bij je knokkel ook een fractie groter is (kleiner zal het iig niet worden). Een grotere skate geeft je voornamelijk meer ruimte voor je tenen en soms ook in de breedte.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:41 schreef hugsy33 het volgende:
@kandijfijn, heb er niet mee geskeelerd want dan kan ik ze niet meer ruilen
zal vanavond ook ff met m'n stiefvader overleggen, die heeft er ook een hoop verstand van, maar denk dat ik toch een maatje groter bestel.
Toen ik nog bij Hou streek schaatste/skeelerde had je ook genoeg mafketels die zelf hun maat aanpasten. Net het mes in bepaalde stukken voor wat ruimte. Oprekken met een blokje hout. Allerlei ongein gezien waarvan er redelijk wat succesvol warenquote:Op donderdag 12 april 2012 14:49 schreef hugsy33 het volgende:
Ja mijn voeten zijn erg breed vandaar daar mijn huidige skates ook te groot zijn zodat ze wel qua breedte passen
80A? Is dan niet aan de hele zachte kant? Vooral voor 100mm wielen omdat die veel opvangen dan 84mm wielen.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:19 schreef hugsy33 het volgende:
ik neem toch maar t zekere voor t onzekere, ga de nijdam skates retourneren.
Heb een nieuw frame gevonden + 100mm, 80A, iets zachter dan de nijdamwielen dus dat is ook wel fijn.
Voor de eerste keer dat je op 100mm gaat rijden?quote:Op donderdag 12 april 2012 21:31 schreef hugsy33 het volgende:
We zullen t ontdekkenbeetje comfort is nooit weg.
Ga maar uit van 30 de eerste 2 weken, foutjes in je techniek worden harder gestraft en je rijdt constant in een zwaardere versnelling. Nu weet ik niet hoe goed je basistechniek en hoeveel kracht je hebt in je benen. Het zal dus zomaar kunnen zijn dat je in 2 dagen gewend bent.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:23 schreef hugsy33 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel aan een nieuwe uitdaging toe.
Wat zou een haalbare afstand zijn op 100mm ? (Op 80mm heb ik 43km gehaald)
Niet direct vallen maar je hebt meer tijd en remt harder af als je technisch niet goed rijdt.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:30 schreef hugsy33 het volgende:
Harder gestraft als in vallen?
Moet sowieso idd eerst wennen maar t is wel leuk om ergens naar toe te trainen. Hoe de kracht in m'n benen is weet ik niet, maar heb nog nooit spierpijn gehad, zelfs niet op 43km.
Techniek is redelijk, ik maak lange slagen maar moet er nog opletten dat ik m'n rug bol maak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |