abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 april 2012 @ 20:19:46 #181
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_110198607
waarschijnlijk snappen ze hem nog niet helemaal. ;)
pi_110225536
Ik heb met m'n nijdam 52rc skates binnen gekregen maar ik twijfel een beetje of ze goed passen.

Mijn huidige skates zij namelijk te groot dus misschien is dit wel zoals het hoort.

Aan de voorkant hb ik ruimte genoeg om "piano" te spelen.

Heb ook voor m'n tenen ruimte genoeg.

Maar ik vrees dat ze misschien te krap zijn, bij mijn knokkels(net iets eronder)

desondanks heb ik in de skate- stand met m'n gewicht op m'n voorste voet nergens last van.

Bij de voet die dan afzet voel ik wel m'n knokkels tegen de skate zitten. Maar echt alleen voelen geen pijn!

Maar dat kan misschien ook komen omdat m'n huidige binnenschoen veel dikker is op de plek.

Wat denken jullie?
pi_110227224
T begint op de rode plekken nu ook behoorlijk te tintelen.(moet er wel bij zeggen dat ik al 1,5 uur stil op de bank zit wat natuurlijk geen skatehouding is :P)

donderdag 12 april 2012 @ 13:29:32 #184
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_110227229
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:51 schreef hugsy33 het volgende:
Ik heb met m'n nijdam 52rc skates binnen gekregen maar ik twijfel een beetje of ze goed passen.

Mijn huidige skates zij namelijk te groot dus misschien is dit wel zoals het hoort.

Aan de voorkant hb ik ruimte genoeg om "piano" te spelen.

Heb ook voor m'n tenen ruimte genoeg.

Maar ik vrees dat ze misschien te krap zijn, bij mijn knokkels(net iets eronder)

desondanks heb ik in de skate- stand met m'n gewicht op m'n voorste voet nergens last van.

Bij de voet die dan afzet voel ik wel m'n knokkels tegen de skate zitten. Maar echt alleen voelen geen pijn!

Maar dat kan misschien ook komen omdat m'n huidige binnenschoen veel dikker is op de plek.

Wat denken jullie?
1) Dat je skates altijd in de winkel moet passen en niet zonder te weten wat de pasvorm is ze via internet moet bestellen.
2) Heb je al last van dat drukpunt bij het aantrekken? Zo ja, dan kun je ze misschien beter terugsturen, want tijdens het rijden krijg je er dan alleen maar meer last van.
Drukpunten rond je knokkels zijn vaak wat lastig, omdat ze meestal pas na langere tijd pijn gaan doen.
Dat je alleen van dit drukpunt last hebt bij het afzetten, komt omdat dan je skate wat "kantelt" onder je, en de druk op andere plekken van je voet komt. Vooral rond je knokkels kun je dat merken als je skate niet goed aansluit of zoals bij jou te dik is.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  donderdag 12 april 2012 @ 13:29:51 #185
545 dop
:copyright: dop
pi_110227249
in een goede schoen zou het geen probleem moeten zijn.
maar erg moeilijk iets zinnigs te zeggen , over de pasvorm van een ander.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_110227574
Een tank benzine zou een stuk duurder zijn dan verzendkosten (ev x2) vandaar dat ik ze besteld heb om thuis te passen.

Ik zal ze nu ff uit houden en dan kijken of ik het al voel als ik ze aantrek, volgens mij niet.
  donderdag 12 april 2012 @ 14:20:48 #187
138903 Lookbehind
pi_110229446
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:37 schreef hugsy33 het volgende:
Een tank benzine zou een stuk duurder zijn dan verzendkosten (ev x2) vandaar dat ik ze besteld heb om thuis te passen.

Ik zal ze nu ff uit houden en dan kijken of ik het al voel als ik ze aantrek, volgens mij niet.
Dat kan ik begrijpen ja, al is het dan wel te hopen dat je niet meerdere paren hoeft te bestellen en vervolgens weer terug moet sturen.

Die punten die gaan tintelen, die je aangaf op het plaatje, kunnen er op wijzen dat je skates daar wat te smal zijn. Vooral die punten aan de buitenkant van je voet, heb je daar alleen aan de onderkant last van of ook aan de zijkant van je voet?

Wat betreft dat drukpunt bij je knokkels, soms kom je daar pas achter als je een paar dagen achter elkaar veel gereden hebt, maar dat is misschien wat lastig als je ze eventueel nog wilt terugsturen.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_110229555
Met polsbandjes om m'n enkels voelt het wel goed in de schaatshouding, alleen bij m'n rechtervoet de buitenste knokkel is nog niet top
pi_110229607
Ja dan kan ik ze idd niet met terug sturen ;)

volgens mij was dat tintelen alleen aan de onderkant
pi_110230098
Het hoeft niet maar pijn op die plekken is ook heel vaak een teken van een verkeerde techniek. Te weinig op de hakken rijden en met de voorvoet afzetten.

Maar voor hetzelfde geld is het de pasvorm :).
  donderdag 12 april 2012 @ 14:38:42 #191
138903 Lookbehind
pi_110230217
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:24 schreef hugsy33 het volgende:
Ja dan kan ik ze idd niet met terug sturen ;)

volgens mij was dat tintelen alleen aan de onderkant
Oke, dan zal het waarschijnlijk door het lange zitten komen. Je krijgt vaak van de zijkant last als je skate te smal is.
pi_110230362
@kandijfijn, heb er niet mee geskeelerd want dan kan ik ze niet meer ruilen ;)

zal vanavond ook ff met m'n stiefvader overleggen, die heeft er ook een hoop verstand van, maar denk dat ik toch een maatje groter bestel.
pi_110230438
@hugsy,

Kan je bijna al vanaf hier vertellen dat je pasvorm zeer waarschijnlijk niet goed :+ :@

Waar blijft onze OP :(
  donderdag 12 april 2012 @ 14:48:03 #194
138903 Lookbehind
pi_110230682
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:41 schreef hugsy33 het volgende:
@kandijfijn, heb er niet mee geskeelerd want dan kan ik ze niet meer ruilen ;)

zal vanavond ook ff met m'n stiefvader overleggen, die heeft er ook een hoop verstand van, maar denk dat ik toch een maatje groter bestel.
Een maat groter hoeft het probleem niet op te lossen in dit geval. Het kan zo zijn dat bij een grotere maat die verdikking in je schoen bij je knokkel ook een fractie groter is (kleiner zal het iig niet worden). Een grotere skate geeft je voornamelijk meer ruimte voor je tenen en soms ook in de breedte.
Het kan ook gewoon zo zijn dat het model niet bij je voet past. Er zijn vaak behoorlijk wat verschillen per merk te vinden qua model schoen en een aantal daarvan zullen gewoon niet goed bij je voet passen.
pi_110230686
Dus groter heeft volgens jou geen zin?
pi_110230741
Ik heb als regelmatige bezoeker hier, de OP maar even aangepast :)

Maar de opmaak klopt nog niet precies

EDIT: zo lijkt t me wel overzichtig genoeg

[ Bericht 11% gewijzigd door Maisnon op 12-04-2012 14:54:29 ]
pi_110230760
Ja mijn voeten zijn erg breed vandaar daar mijn huidige skates ook te groot zijn zodat ze wel qua breedte passen
pi_110230980
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:49 schreef hugsy33 het volgende:
Ja mijn voeten zijn erg breed vandaar daar mijn huidige skates ook te groot zijn zodat ze wel qua breedte passen
Toen ik nog bij Hou streek schaatste/skeelerde had je ook genoeg mafketels die zelf hun maat aanpasten. Net het mes in bepaalde stukken voor wat ruimte. Oprekken met een blokje hout. Allerlei ongein gezien waarvan er redelijk wat succesvol waren :P

Het is trouwens belachelijk dat er in Emmen geen skeeler-club o.i.d. is :'). Als ik trainingen wil bij een club moet ik naar Gramsbergen (dorp met 3000 inwoners en 15 koeien)

[ Bericht 2% gewijzigd door Kandijfijn op 12-04-2012 14:59:52 ]
pi_110250125
ik neem toch maar t zekere voor t onzekere, ga de nijdam skates retourneren.

Heb een nieuw frame gevonden + 100mm, 80A, iets zachter dan de nijdamwielen dus dat is ook wel fijn.
pi_110250233
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:19 schreef hugsy33 het volgende:
ik neem toch maar t zekere voor t onzekere, ga de nijdam skates retourneren.

Heb een nieuw frame gevonden + 100mm, 80A, iets zachter dan de nijdamwielen dus dat is ook wel fijn.
80A? Is dan niet aan de hele zachte kant? Vooral voor 100mm wielen omdat die veel opvangen dan 84mm wielen.

Voor de liefhebber heb ik trouwens nog een 5*84mm onderstel+redelijke wielen+goede lagers in de aanbieding :P
pi_110251004
We zullen t ontdekken ;) beetje comfort is nooit weg.
pi_110251950
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:31 schreef hugsy33 het volgende:
We zullen t ontdekken ;) beetje comfort is nooit weg.
Voor de eerste keer dat je op 100mm gaat rijden?
pi_110253187
Jup :D, behalve vandaag binnenshuis om de nijdams te testen, ik had 80mm
pi_110253795
Hoppa, binnenkort maar FOK-skeelertocht :P?
pi_110253947
Rijden we allemaal naar het midden van het land, komen we elkaar daar vanzelf tegen. Ik denk alleen dat me dat niet in een dag skaten lukt :P
pi_110254270
Ik ben eigenlijk wel aan een nieuwe uitdaging toe.

Wat zou een haalbare afstand zijn op 100mm ? (Op 80mm heb ik 43km gehaald)
pi_110254469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:23 schreef hugsy33 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel aan een nieuwe uitdaging toe.

Wat zou een haalbare afstand zijn op 100mm ? (Op 80mm heb ik 43km gehaald)
Ga maar uit van 30 de eerste 2 weken, foutjes in je techniek worden harder gestraft en je rijdt constant in een zwaardere versnelling. Nu weet ik niet hoe goed je basistechniek en hoeveel kracht je hebt in je benen. Het zal dus zomaar kunnen zijn dat je in 2 dagen gewend bent.

Maar na verloop van tijd toch wel een winst 60 moet ook wel haalbaar zijn.
pi_110254723
Harder gestraft als in vallen?

Moet sowieso idd eerst wennen maar t is wel leuk om ergens naar toe te trainen. Hoe de kracht in m'n benen is weet ik niet, maar heb nog nooit spierpijn gehad, zelfs niet op 43km.

Techniek is redelijk, ik maak lange slagen maar moet er nog opletten dat ik m'n rug bol maak.
pi_110257789
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:30 schreef hugsy33 het volgende:
Harder gestraft als in vallen?

Moet sowieso idd eerst wennen maar t is wel leuk om ergens naar toe te trainen. Hoe de kracht in m'n benen is weet ik niet, maar heb nog nooit spierpijn gehad, zelfs niet op 43km.

Techniek is redelijk, ik maak lange slagen maar moet er nog opletten dat ik m'n rug bol maak.
Niet direct vallen maar je hebt meer tijd en remt harder af als je technisch niet goed rijdt.

Dat je lange slagen maakt zegt trouwens niet zo heel veel. Er zijn meer mensen die te LANGE slagen maken dan te KORTE.
pi_110288791
Ik wil ook eens een keer een techniekcursus gaan volgen dit jaar. Mijn slagen zijn volgens mij helemaal niet zo efficiënt. Ik kan er volgens mij veel meer uit halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')