Dit is het soort dorp waar i.i.g. ik naar op zoek ben!quote:Op maandag 2 april 2012 16:09 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik woon in een (bijzonder liberaal en modern) dorp en het bevalt mij hier prima; zou er niet aan moeten denken om in de stad te wonen met die drukte, allochtone hangjeugd en gebrek aan parkeerruimte.
Ik groeide daarnaast op, en dat is wel een mooie plek/ omgeving waar ik met plezier terug zou komenquote:Op donderdag 12 april 2012 13:19 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik ben opgegroeid in Borger, een dorp met 5000 inwoners met 4/6x per uur een bus naar Emmen, 4x per uur een bus naar Groningen en dan elk uur nog een bus naar Assen, Stadskanaal en Steenwijk (die langs Beilen rijdt waar je relaxt op de trein kan stappen) ik zou alleen in een dorp gaan wonen met een dergelijke bereikbaarheid.
Dat is toch jammer, dat een prachtige Oud-Hollandse stad als Dordrecht zo verloedert dat je blij bent er te (kunnen) vertrekken. De paar keren dat ik Dordrecht heb bezocht, heb ik genoten van de oude architectuur, het stadthuis, de Renaissancekerken,de gracht en de pleinen. Jammer dat door "nieuwe" bewoners, de stad zo onaantrekkelijk is geworden.quote:Op maandag 16 april 2012 16:25 schreef FrankP het volgende:
Ik ben opgegroeid in een klein dorpje in de Betuwe ca 5000 inwoners en heb daarna bijna 10 jaar in een flink dorp (15000) in Brabant gewoond.
Ik woon nu 6 jaar in Dordrecht en ik ben blij dat ik mijn appartement heb verkocht en als de sodemieter terug kan naar Brabant. Ik ga wederom in een flink dorp wonen (18000 inwoners), met alle gemakken van de stad, lees voldoende winkels, maar alle voordelen van een dorp (makkelijk contact, minder pauperwijken, geruster over straat gaan 's nachts).
Nouja het dorp op zich heb ik danweer niet zoveel meequote:Op maandag 16 april 2012 10:49 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Ik groeide daarnaast op, en dat is wel een mooie plek/ omgeving waar ik met plezier terug zou komen.
Was laatst even kijken in dat dorp en sprak een oudere meneer die zei dat hij daar zijn hele leven al woonde en voegde daar aan toe "waar moet je anders heen", dus dat klopt wel. Was overigens wel een aardige man.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:53 schreef Sport_Life het volgende:
Ben opgegroeid in een dorp waar de gemiddelde inwoner niet verder kwam dan de "grote" stad 10km verderop om op familievisite te gaan. Vanaf mijn studentenperiode altijd in grote steden gewoond en heb nu een mooi appartement in een goede wijk in een grote stad. De buurt hier voelt een beetje als een 'dorp' in een stad, iedereen kent elkaar wel en er zijn regelmatig burenborrels e.d.
Wel jammer dat er veel criminaliteit is, hier in de straat is zo'n beetje elk huis al bezocht door dieven..
1600 inwoners alhier en 3 (!) rotondes.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:03 schreef Boterbartje het volgende:
1200 inwoners, fuck yeah.
Wel leuk dorpje hoor, we hebben zelfs een rotonde
Bekend "probleem". De vader van een vriendin van mijn zusje zou heel ziek geworden zijn en reeds zijn overleden. De familie kreeg dan ook al rouwkaarten toegestuurd. De man was echter nog springlevend!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:20 schreef Cevan het volgende:
Het enigste nadeel is soms wel dat gebeurtenissen zo opgeblazen worden. Aan de ene kant van het dorp breek je je arm aan de andere kant van het dorp is je uitvaart al besproken
Opgegroeid op een dorp met 3200 inwoners, geen rotondes, maar wel een stoplicht om vanaf de rijksweg erin te komen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:16 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
1600 inwoners alhier en 3 (!)
Durgerdam is volgens mij de plek die ik bedoelde! Zit toch achter Amsterdam Noord?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:41 schreef saaw het volgende:
Ik ben geboren en opgegroeid in Amsterdam en woon er nog met veel plezier. Je zal mij niet zo snel naar een groot dorp zien verhuizen maar als ik dan toch de stad uit ga dan iets kleins met maximaal 1000 inwoners, en binnen een ruim half uur van hier vandaan [Durgerdam, Nauerna, oid]. Nu nog zoiets vinden dat ook betaalbaar is
Oostelijk Noordquote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:18 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Durgerdam is volgens mij de plek die ik bedoelde! Zit toch achter Amsterdam Noord?
Dan heb ik zeg maar een probleem haha.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:23 schreef saaw het volgende:
[..]
Oostelijk Noord
[ afbeelding ]
Goedkoopste op Funda is over het algemeen rond de 5 ton
Hoe is het met het aantal keer dat je de stad (winkels), terrasjes of iets dergelijks bezoekt, neemt dat af naarmate je in een klein dorpje op 10 tot 15 minuten rijden (auto) gaat wonen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:45 schreef bronnen het volgende:
Ik ben geboren en getogen in een dorp met zo'n 4000 inwoners. Woon er als eind twintiger, samen met mijn vriendin (komt uit groot dorp +/- 25.000 inwoners) met plezier.
Genoeg voorzieningen (supermarkt, bakker, slager, groenteboer, sportschool, kroeg, restaurant en verschillende winkeltjes) en actieve verenigingen die veel organiseren.
Toch is het hier vrij anoniem en hoef je je niet verplicht tot "meedoen" te voelen.
De stad op 15 auto minuten (taxi naar stad voor als je een kroeg met stadsvolk wil is twee-drie tientjes).
Zou komende jaren nergens anders willen dan hier wonen (als begin twintiger/student in de stad gewoond, dus ken ook dat leven).
Mocht ik ooits verhuizen is dat naar een buurtschap/gehucht of buitenland.
De omgeving is super mooi en je voor twee ton heb je een grote twee-onder-één-kap woning met fatsoenlijke tuin.
De mensen zijn vriendelijk en eventuele "import" wordt gewoon geaccepteerd.
En voor mij persoonlijk de allergrootste "plus": ver van de randstad vandaan (ik ben niet randstad gebonden met werk).
Ken al die plaatsen die je noemt; hebben allemaal iets "byzonders" en " aparts". > Ander boeiend dorp t.o.v. Amsterdam: Holysloot....hoe verzin je het. Je ziet de bebouwing van Amsterdam, maar zit midden in het veen, tussen sloten, de rietkragen en schapen. Eén huis te koop: ¤832.000quote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:32 schreef Kaat38 het volgende:
Ik heb jaren in Assendelft gewoont (zo'n beetje in het stenen tijdperk), mijn hele pubertijd brulde ik: ik wil naar Amsterdam! Werd gek van al die bemoeizucht en iedereen weet alles van elkaar en dat stomme geroddel.
Belande uiteindelijk op mijn 17e in Haarlem, heeeeeeeeerlijk! Maar best hectisch, winkelwagentjes die tegen je aan rijden enzo
Ondertussen in Alkmaar en daar is het een stuk relaxter dus in feite ben ik thuis.
Maar op zich trekt mij ook een klein huisje met een groot stuk tuin aan, vrijstaand welteverstaan.
Dan neem ik er 2 geiten bij, een kippenhok en wie wat nijntjes.
Hoe heet ook alweer dat gedeelte pal voor Amsterdam Noord, heel erg landelijk en pal bij de stad dus.
Dat zie ik wel zitten, wat zal daar de koopprijs zijn? pffff....
Begrijp het niet helemaal; ik heb jaren in Gelderland gewoon, toch ook niet bepaald Randstad. Daar kon ik dood van de trap vallen en pas als de buren gaan klagen om de stank, wordt er bij je aangebeld.quote:Op zaterdag 8 september 2012 15:05 schreef stavromulabeta het volgende:
Maar na een week op vakantie bij mijn moeder in het dorp heb ik toch maar besloten dat ik minimaal de komende 20 jaar in de Randstad blijf. Wat een genot dat ik niet eens weet wie mijn buren zijn en mijn buren zich ook totaal niet met mij bemoeien. Dan neem ik af en toe een zwerver of hangjongere in het portiek wel voor lief.
Nou ja, een grotere stad buiten de Randstad kan natuurlijk ook. Maar ondanks dat ik 19 jaar in dat dorp gewoond heb, kreeg ik het nu (14 jaar later) ontzettend benauwd van die mensen die je in de gaten houden, zeuren over het feit dat je de fiets even op de stoep zet en zich met vanalles bemoeien. Doe mij maar de stad, binnen of buiten de randstad.quote:Op zaterdag 8 september 2012 15:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Begrijp het niet helemaal; ik heb jaren in Gelderland gewoon, toch ook niet bepaald Randstad. Daar kon ik dood van de trap vallen en pas als de buren gaan klagen om de stank, wordt er bij je aangebeld.
Was een een flinke tijd ziek (niet ziek gemeld op het werk), heeft 3 weken geduurd voordat ik iets van de buren/werk hoorde.
Dat herken ik. Hier te Oudewater ook zo...quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:29 schreef TR08 het volgende:
Vroeger in een klein stadje (want stadsrechten) gewoond met circa 5000 inwoners. Het enige "probleem" dat ik daar ervaren heb is beperkt openbaar vervoer.
Nouja van mijn buren zou ik dan niet iets willen horen. Die hebben geen idee wat ik doe, dus dat hou ik liever zo. Maar als jij graag wil dat je buren je dan komen opzoeken dan kan je ook investeren in die band.quote:Op zaterdag 8 september 2012 15:12 schreef blomke het volgende:
Was een een flinke tijd ziek (niet ziek gemeld op het werk), heeft 3 weken geduurd voordat ik iets van de buren/werk hoorde.
Het was dat de administratie om de urenstaten ging vragen mijn baas bedacht: "iemand die er niet is, betekent omzetverlies". Dus stond ie op het antwoordapparaat met het verzoek toch directe uren te schrijven". 3 maanden later was ie geen baas meer.quote:Op maandag 10 september 2012 08:10 schreef Cue_ het volgende:
Denk dat dat toch echt aan je baas/collega's lag. Blijkbaar werd je niet heel erg gemist
Je vergeet je eilandse uitstapje.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:12 schreef Individual het volgende:
Van mijn mooie schone veilige dorpje (30k) dicht bij Duitsland, naar Albuquerque (~1/2-1 miljoen), naar Leiden (~120k) naar Londen (~8-14 miljoen) waar ik alweer 12 jaar woon. Dus nu tot zo'n 560 keer groter dan mijn eigen dorpje.
Als mijn dorpje dezelfde kansen had zou ik er wel weer naar terug gaan, maar dat is niet het geval dus blijf ik maar hier. De buurt waar ik woon is vrij dorps dus dat is mooi.
Ja klopt dat was St Helier met 33k inwoners en 100k op het hele eiland, maar ik bleef wel mijn Londense huisje behouden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:21 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Je vergeet je eilandse uitstapje.
A-Noord, neem ik aan?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:21 schreef Adelante het volgende:
Arnhem momenteel, mooi groen, volop voorzieningen en in een wijk waar we goed contact met de buren hebben...
Jazeker, burgemeesterskwartierquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |