quote:Op maandag 2 april 2012 15:07 schreef vincm het volgende:
Bweh. Ben er achter dat de server die ze gebruiekn een windows server is die met een pop3-connector de mails ophaalt. Ik zie inderdaad op de oude plek in de logs allemaal pop3d dingen staan, elke 3 minuten opnieuw. Maar, als er vanaf dezelfde server een ping naar mail.domein.nl gedaan wordt wijst ie wel de goede kant op. Andere mogelijkheden om enkel pop3-verkeer door te sturen?
"sudo apt-get install gnome-shell"quote:Op maandag 2 april 2012 15:36 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Het werkt goed, aardig stabiel en Unity werkt ook lekker
quote:
Wat haten jullie op mijn Unityquote:Op maandag 2 april 2012 16:01 schreef Ertepeller het volgende:
[..]
En niet te vergeten:
[ code verwijderd ]
Dit.quote:Op maandag 2 april 2012 16:01 schreef Ertepeller het volgende:
[..]
En niet te vergeten:
[ code verwijderd ]
Misschien heeft dat windows mail-process/MTA het IP van je mail.domain.nl gebuffered en hoef je alleen dat process opnieuw te starten. Aan de andere kant, het is windows, dus misschien doet een reboot wel wonderenquote:Op maandag 2 april 2012 15:07 schreef vincm het volgende:
Ben er achter dat de server die ze gebruiekn een windows server is die met een pop3-connector de mails ophaalt.
...
Maar, als er vanaf dezelfde server een ping naar mail.domein.nl gedaan wordt wijst ie wel de goede kant op.
Ok max posts is nu dus 300.quote:Op maandag 2 april 2012 16:20 schreef devzero het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
is nog niet geimplementeerd
't moet wel iets in die server geweest zijn ja. Probleem is dat ik geen toegang heb tot dat kantoorservertje. Tijdelijk opgelost door aan de beheerder te vragen of hij i.p.v. mail.domein.nl gewoon direct het IP adres in wilde voeren.quote:Op maandag 2 april 2012 16:19 schreef devzero het volgende:
[..]
Misschien heeft dat windows mail-process/MTA het IP van je mail.domain.nl gebuffered en hoef je alleen dat process opnieuw te starten. Aan de andere kant, het is windows, dus misschien doet een reboot wel wonderen
Er is een Usenet topic??quote:Op maandag 2 april 2012 18:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Zeg BPN, dit is het linux/unix-topic. Niet het "vragen over random programma's die toevallig ook op linux zouden kunnen draaien"-topic.
Usenet #20
En voor alle andere gevallen bestaat er ook een "nieuw topic" knop, onder en bovenaan iedere pagina.quote:Op maandag 2 april 2012 21:28 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Er is een Usenet topic??![]()
Niet eens gezien joh,even aangepast!!
Ik weet het!!quote:Op maandag 2 april 2012 21:31 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En voor alle andere gevallen bestaat er ook een "nieuw topic" knop, onder en bovenaan iedere pagina.
Probeer het maar eens met Vista erop.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:10 schreef Daeron het volgende:
Voor de geinteresseerden:
http://dmitry.co/index.ph(...)%20Linux%20on%208bit
Deze gast heeft linux gewoon werkend op een 8bit micro processor.
Vista werkt niet eens op ARMquote:Op dinsdag 3 april 2012 09:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Probeer het maar eens met Vista erop.
Wat zegt lsusb?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:55 schreef Felagund het volgende:
Ik heb hier een externe harddisk, zonder voeding, die niet wordt herkend in Linux (Open Suse). Bij Windows is er geen probleem. Iemand een tip wat het probleem kan zijn?
En ls /dev/sd*, wordt die daar weergegeven?quote:
Hij staat daar ook tussen, ook als dmesg invoer staat dat hij hem herkent. Ik heb hier geen root rechten op mijn werk, dus toch maar de hulp van een admin inroepen hier.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:54 schreef Daeron het volgende:
[..]
En ls /dev/sd*, wordt die daar weergegeven?
Als die daar staat, wat gebeurt er als je hem handmatig mount?
--edit--
Oh ja, vergeet je dmesg natuurlijk niet
Hij schreef een ARM emulator voor die chip en zijn kernel rende in die emulator. Waarschijnlijk redelijk onmogelijk, maar in theory zou je dus ook een i386 kunnen emuleren. Niet dat vista ooit op zo'n platform zou kunnen draaien, de linux kernel is een stuk flexibeler met 'rare' hardware.quote:
Is de usb_storage module geladen? ("lsmod | grep usb_storage"). Wat geeft dmesg als je die disk aansluit? Zie je hem staan als je "fdisk -l" uitvoert?quote:
dmesg geeft dit als output:quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:15 schreef devzero het volgende:
[..]
Is de usb_storage module geladen? ("lsmod | grep usb_storage"). Wat geeft dmesg als je die disk aansluit? Zie je hem staan als je "fdisk -l" uitvoert?
fdisk -l geeft nietsquote:sb 1-2: new high speed USB device using ehci_hcd and address 15
usb 1-2: new device found, idVendor=13fd, idProduct=1840
usb 1-2: new device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
usb 1-2: Product: USB 2.0 Drive
usb 1-2: Manufacturer: PI-239
usb 1-2: SerialNumber: 533252584A39444332303037
usb 1-2: configuration #1 chosen from 1 choice
scsi21 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices
usb-storage: device found at 15
usb-storage: waiting for device to settle before scanning
scsi 21:0:0:0: Direct-Access PI-239 USB 2.0 Drive 1.08 PQ: 0 ANSI: 4
sd 21:0:0:0: [sdb] 1953525168 512-byte hardware sectors (1000205 MB)
sd 21:0:0:0: [sdb] Write Protect is off
sd 21:0:0:0: [sdb] Mode Sense: 23 00 00 00
sd 21:0:0:0: [sdb] Assuming drive cache: write through
sd 21:0:0:0: [sdb] 1953525168 512-byte hardware sectors (1000205 MB)
sd 21:0:0:0: [sdb] Write Protect is off
sd 21:0:0:0: [sdb] Mode Sense: 23 00 00 00
sd 21:0:0:0: [sdb] Assuming drive cache: write through
sdb: sdb1
sd 21:0:0:0: [sdb] Attached SCSI disk
sd 21:0:0:0: Attached scsi generic sg2 type 0
usb-storage: device scan complete
Heb je gekeken in de log files?quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
dmesg geeft dit als output:
[..]
fdisk -l geeft niets
Dus volgens mij herkent hij hem wel, maar mount hij hem niet automatisch o.i.d. Dus ik moet morgen even langs een admin, omdat ik zelf geen rechten ervoor heb. Een beetje vreemd is het wel,bij mijn usb-stick heb ik dit probleem niet.
Vergeten bij te zetten, maar je zult het als root moeten uitvoeren. Gezien onderstaande, realiseer ik me dat je dat niet kan.quote:
Goed. Hij wordt herkend en krijgt een device file (sdb1). Geen idee waarom het niet automount, maar dat kan aan de distributie liggen of omdat er geen "herkenbaar" file system op staat (ntfs?)quote:Dus volgens mij herkent hij hem wel, maar mount hij hem niet automatisch o.i.d. Dus ik moet morgen even langs een admin, omdat ik zelf geen rechten ervoor heb. Een beetje vreemd is het wel,bij mijn usb-stick heb ik dit probleem niet.
Anders lees je je even in over GRUB, vaak kun je het daarna redelijk goed zelf oplossenquote:Op dinsdag 3 april 2012 11:23 schreef gogosweden het volgende:
zit ik hier ook goed met boot problemen of kan ik daar beter een nieuw topic voor aanmaken?
Hij was Fat geformateerd, hij is nu opnieuw fat geformateerd en op windows een test directory en test file gezet, en nu mount hij hem wel meteen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:45 schreef devzero het volgende:
[..]
Vergeten bij te zetten, maar je zult het als root moeten uitvoeren. Gezien onderstaande, realiseer ik me dat je dat niet kan.
[..]
Goed. Hij wordt herkend en krijgt een device file (sdb1). Geen idee waarom het niet automount, maar dat kan aan de distributie liggen of omdat er geen "herkenbaar" file system op staat (ntfs?)
1 | openssl ca -in /tmp/ldap1.csr -out /tmp/ldap1.crt |
1 2 3 4 | Certificate is to be certified until Apr 4 13:35:08 2013 GMT (365 days) Sign the certificate? [y/n]:y failed to update database TXT_DB error number 2 |
1 | unique_subject = no |
1 | openssl ca -updatedb |
1 | Enter pass phrase for ../../CA/private/cakey.pem: |
FAT zuigt natuurlijk.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij was Fat geformateerd, hij is nu opnieuw fat geformateerd en op windows een test directory en test file gezet, en nu mount hij hem wel meteen.
Wat het probleem was weet ik nog steeds niet.
Eindelijkquote:Op woensdag 4 april 2012 21:23 schreef KomtTijd... het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)gle-windowmodus.htmlNice.
Tabs?quote:Op woensdag 4 april 2012 22:29 schreef kucher het volgende:
Maar wat nu als je meerdere afbeeldingen tegelijk wil bewerken? Ik werk bijna nooit aan 1 enkele afbeelding
Ik ookquote:Op woensdag 4 april 2012 23:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ging 'm even installeren, maar bij nader inzien wacht ik toch maar even op een .deb
thumbnail tabs. Ik vond het eigenlijk wel makkelijk dat je meerdere images naast elkaar open kunt hebben.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:29 schreef kucher het volgende:
Maar wat nu als je meerdere afbeeldingen tegelijk wil bewerken? Ik werk bijna nooit aan 1 enkele afbeelding
Nee hoor dat kan prima.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:22 schreef gogosweden het volgende:
Mijn SWAP is corrupt door een power cut
Kan het kwaad als ik die partitie met fdisk delete, en dan een nieuwe aanmaak met de ruimte die vrij is?
Of gaat dit problemen opleveren
de SWAP zit op dezelfde fysieke hdd als mijn system partitie
dat laatste werkte niet, iets met dat hij kleiner dan 40kbit is. Maar dat komt dus omdat hij corrupt is denk ik, want als ik fdisk + p doe staat hij wel goed in de lijstquote:Op donderdag 5 april 2012 21:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee hoor dat kan prima.
swapoff, dan met fdisk aan de gang, en dan swapon.
Formatteren als een swap partitie (type 82) is al voldoende denk ik.
ik zit op een CLI linux 2.7 custom build. Maar wel met alle essentiele stuff.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan zou ik m gewoon inderdaad met fdisk weggoien en op exact dezelfde cylinders weer aanmaken.
Of met mkswap
http://linux.about.com/library/cmd/blcmdl8_mkswap.htm
Heb je geen grafische disk partition manager voor een beter overzicht?
kijk eens aanquote:Op donderdag 5 april 2012 22:50 schreef gebrokenglas het volgende:
jazeker dat kan.
Een backup partitie mount je dan met een middels een entry in /etc/fstab
Bij het booten wordt 'ie dan automatisch gemount, met het handje kan het via
iets als
mount /dev/sda<nummer> /mountdir
Dat kan natuurlijk. Zoek maar naar goede ftp serversquote:Op donderdag 5 april 2012 23:03 schreef gogosweden het volgende:
[..]
kijk eens aan![]()
en hier kan ik ook via FTP bij?
Is het niet mogelijk om mijn sda1 (met het os) te vergroten?
toch maar eens naar kijken dan. zou zonde zijn als ik die shizzle niet gebruikquote:Op donderdag 5 april 2012 23:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk. Zoek maar naar goede ftp servers![]()
Partities vergroten en verkleinen kun je het best via een live cd doen van Gparted of Ubuntu met Gparted er op. Zorg er voor dat je je harde schijf dan niet mount.
Dat kan niet. Denk maar eens andersom: je maakt een read-write link naar een bestand dat feitelijk read-only is. Als je dat bestand edit, en opslaat, wordt dat bestand echt niet opeens overschreven. Daarom neemt de link dus de permissies aan van het bestand waarnaar verwezen wordt.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:20 schreef xaban06 het volgende:
Is het mogelijk om binnen Linux een readonly snelkoppeling te maken?
Voorbeeld:
/data/images: bevat data/plaatjes
/data/test/images: dit moet een link zijn naar /data/images, echter als readonly, als in, lees rechten in /data/images hebben, maar niet kunnen verwijderen/wijzigen.
Iets zegt mij dat dit niet mogelijk is.
quote:Op vrijdag 6 april 2012 01:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Potverdomme,kan wel geluid horen met VLC maar,er komt geen beeld bij afspelen!En het zijn HD MKV bestanden,bij andere spelers is het juist andersom of soms niet/wel.![]()
* Blue_Panther_Ninja moet KDE herinstalleren,maar het lukt niet om het te verwijderen
Welke package manager gebruik je? Wel handig om te weten.quote:* Blue_Panther_Ninja moet KDE herinstalleren,maar het lukt niet om het te verwijderen
Of kijk naar ZFS en snapshots. Dunno in hoeverre het werkt op Linux, maar hier op FreeBSD (desktop) werkt het heel goed.quote:Kan linux ook met meerdere data partities werken? bijvoorbeeld dat ik nu een backup partitie maak waar automatisch een backup van mijn minecraftbackups worden gemaakt?
ZFS op linux is nog niet echt productie klaar. Er is een FUSE implementatie, dus niet erg efficient, en de native implementatie is nog in een alpha fase (de laatste keer dat ik keek).quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:48 schreef NightH4wk het volgende:
Of kijk naar ZFS en snapshots. Dunno in hoeverre het werkt op Linux, maar hier op FreeBSD (desktop) werkt het heel goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga het pas morgen doen,niet nu!!
[ Bericht 0% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 06-04-2012 17:55:01 ]
Helaas is dit correct, heb het ook al eens bekeken maar ZFS werkt alleen op Unix distro's tot zover begreep ik.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:13 schreef devzero het volgende:
[..]
ZFS op linux is nog niet echt productie klaar. Er is een FUSE implementatie, dus niet erg efficient, en de native implementatie is nog in een alpha fase (de laatste keer dat ik keek).
Hopelijk komt er nog een code dump van ZFSv30 of 31. Native encryption klinkt wel aardig, moet nu nog via GELI.quote:ZFS op linux is nog niet echt productie klaar. Er is een FUSE implementatie, dus niet erg efficient, en de native implementatie is nog in een alpha fase (de laatste keer dat ik keek).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | SELinux is preventing slapd (slapd_t) "write" to <Unknown> (etc_t). The SELinux type etc_t, is a generic type for all files in the directory and very few processes (SELinux Domains) are allowed to write to this SELinux type. This type of denial usual indicates a mislabeled file. By default a file created in a directory has the gets the context of the parent directory, but SELinux policy has rules about the creation of directories, that say if a process running in one SELinux Domain (D1) creates a file in a directory with a particular SELinux File Context (F1) the file gets a different File Context (F2). The policy usually allows the SELinux Domain (D1) the ability to write, unlink, and append on (F2). But if for some reason a file (<Unknown>) was created with the wrong context, this domain will be denied. The usual solution to this problem is to reset the file context on the target file, restorecon -v '<Unknown>'. If the file context does not change from etc_t, then this is probably a bug in policy. Please file a bug report against the selinux-policy package. If it does change, you can try your application again to see if it works. The file context could have been mislabeled by editing the file or moving the file from a different directory, if the file keeps getting mislabeled, check the init scripts to see if they are doing something to mislabel the file. |
1 2 3 4 5 6 | olcTLSCRLCheck: none olcTLSVerifyClient: never olcTLSCACertificateFile: /etc/openldap/ca.crt olcTLSCertificateFile: /etc/openldap/ldap1.crt olcTLSCertificateKeyFile: /etc/openldap/ldap1.key olcAttributeTypes: ( OLcfgGlAt:68 NAME 'olcTLSCACertificateFile' SYNTAX 1.3.6. |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Get: 372 http://ppa.launchpad.net/kubuntu-ppa/backports/ubuntu/ oneiric/main kdewebdev-dbg amd64 4:4.8.2-0ubuntu1~ppa1~oneiric1 [5,317 kB] Fetched 754 MB in 2min 33s (4,926 kB/s) Extracting templates from packages: 100% Setting up linux-crashdump (3.0.0.19.23) ... Setting up linux-image-generic (3.0.0.19.23) ... Setting up linux-generic (3.0.0.19.23) ... Setting up linux-headers-3.0.0-19 (3.0.0-19.32) ... Setting up systemsettings (4:4.8.2a-0ubuntu1~oneiric1~ppa1) ... Setting up kde-baseapps-dbg (4:4.8.2-0ubuntu1~oneiric1~ppa1) ... Setting up kdebase-runtime-dbg (4:4.8.2-0ubuntu1~ppa1~oneiric1) ... |
dat is helaas geen optie, heel wat GB'a op een kleine SSD.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:24 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Dat kan niet. Denk maar eens andersom: je maakt een read-write link naar een bestand dat feitelijk read-only is. Als je dat bestand edit, en opslaat, wordt dat bestand echt niet opeens overschreven. Daarom neemt de link dus de permissies aan van het bestand waarnaar verwezen wordt.
Kopietje van de bestanden in kwestie is geen optie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna 1 GiB verwijderd,geen wonder dat ik het na 30 dagen nog gezeik had!Lxde installeren was toch wel erg handig.
1
2
3
4
5
6
7
8
9# df -h
Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/sda1 67G 19G 46G 29% /
udev 1.9G 4.0K 1.9G 1% /dev
tmpfs 767M 972K 766M 1% /run
none 5.0M 0 5.0M 0% /run/lock
none 1.9G 5.5M 1.9G 1% /run/shm
/dev/sda2 847G 534G 271G 67% /home
/dev/sdd1 7.5G 343M 7.1G 5% /media/F009-64A5
[ Bericht 1% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 07-04-2012 01:08:58 ]
Maar wat is het doel precies? Misschien is er een andere oplossing.quote:dat is helaas geen optie, heel wat GB'a op een kleine SSD.
Een test/dev omgeving opzetten van een website, echter moet deze omgeving wel gebruiken kunnen maken van de plaatjes, maar niet kunnen wijzigen/verwijderen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:56 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maar wat is het doel precies? Misschien is er een andere oplossing.
geen chmod?quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:53 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Een test/dev omgeving opzetten van een website, echter moet deze omgeving wel gebruiken kunnen maken van de plaatjes, maar niet kunnen wijzigen/verwijderen.
Ik kan de testomgeving uiteraard in een andere groep gooien, maar liever niet.
Als de eigenaar van /data/images een ander is dan de user die dat gaat gebruiken, kan je het met chmod (755) oplossen: group en others kunnen dan wel lezen, maar niet wijzigen/deleten.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:20 schreef xaban06 het volgende:
Is het mogelijk om binnen Linux een readonly snelkoppeling te maken?
Voorbeeld:
/data/images: bevat data/plaatjes
/data/test/images: dit moet een link zijn naar /data/images, echter als readonly, als in, lees rechten in /data/images hebben, maar niet kunnen verwijderen/wijzigen.
Iets zegt mij dat dit niet mogelijk is.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 | ### Maak de 3 directories aan $ mkdir -p /data/images $ mkdir -p /data/test/images $ mkdir -p /tmp/test/images ### Zet wat data in het origineel $ echo 'hello world' > /data/images/hallo $ ls -l /data/images /data/test/images /tmp/test/images /data/images: -rw-r--r-- 1 live live 12 Apr 7 11:25 hallo /data/test/images: /tmp/test/images: ### Maak een union fs aan: /tmp/test/images is de rw-branch, /data/images de ro-branch. Resultante is /data/test/images. $ sudo mount -t aufs -o br:/tmp/test/images:/data/images aufs /data/test/images ### Inhoud van /data/images is nu zichtbaar in /data/test/images $ ls -l /data/images /data/test/images /tmp/test/images /data/images: -rw-r--r-- 1 live live 12 Apr 7 11:25 hallo /data/test/images: -rw-r--r-- 1 live live 12 Apr 7 11:25 hallo /tmp/test/images: ### Wijzig iets in /data/test/images $ echo kiekeboe > /data/test/images/hallo ### Wijziging is doorgevoerd in /data/test/images en /tmp/test/images $ ls -l /data/images /data/test/images /tmp/test/images /data/images: -rw-r--r-- 1 live live 12 Apr 7 11:25 hallo /data/test/images: -rw-r--r-- 1 live live 9 Apr 7 11:27 hallo /tmp/test/images: -rw-r--r-- 1 live live 9 Apr 7 11:27 hallo ### Gewijzigde file in /data/test/images $ cat /data/test/images/hallo kiekeboe ### Origineel is nog ongewijzigd $ cat /data/images/hallo hello world |
Waarom niet gewoonquote:Een voorbeeld:
*gigantische TL;DR*
1 2 | mount --bind /bestaande/dir /mnt/andere/dir mount -o remount,ro /mnt/andere/dir |
1 2 3 4 5 6 | Err http://ppa.launchpad.net oneiric/main Sources 404 Not Found Err http://ppa.launchpad.net oneiric/main amd64 Packages 404 Not Found Err http://ppa.launchpad.net oneiric/main i386 Packages 404 Not Found |
Ha idd, niet eens aan gedachtquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:40 schreef kucher het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon
[ code verwijderd ]
?
nou neequote:Op zaterdag 7 april 2012 12:01 schreef kucher het volgende:
[..]
gewoon sudo apt-get update, moet lukken
1 2 3 4 5 6 7 | # apt-get upgrade Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done The following packages have been kept back: kdenetwork wine wine1.3 wine1.3-gecko 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 4 not upgraded. |
1 | start: Job failed to start |
OS? Hoe start je de service? Hoe heb je het geinstalleerd? Welke config heb je gedaan? Etc.quote:Wat gebeurt er?
En natuurlijk ook /var/log/mysql/mysql.err (of equivalent op zijn distributie/OS)quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:50 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
OS? Hoe start je de service? Hoe heb je het geinstalleerd? Welke config heb je gedaan? Etc.
Is er iets met je my.cnf gaande? Staat hij wel op readable?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:22 schreef Faux. het volgende:
MySQL doet het raar genoeg niet. Ik probeerde net via phpMyAdmin op localhost in te loggen, maar dat lukte niet. Als ik vervolgens probeer de MySQL-service op te starten, krijg ik de volgende foutmelding:
[ code verwijderd ]
Wat gebeurt er?
1 | cp /var/lib/mysql /home/backup-mysql -Rfp |
Wat is het nou??quote:Op zondag 8 april 2012 22:57 schreef kucher het volgende:
Dit is KDM die geen KDE sessie wil starten, geen xinit. Best wel epic fail
Opzoeken dan!!quote:Op zondag 8 april 2012 23:03 schreef NightH4wk het volgende:
Waarschijnlijk wil KDE het wel maar mist een config file een regel code.
???quote:Opzoeken dan!!
Morgen proberenquote:Op zondag 8 april 2012 23:44 schreef kucher het volgende:
of je zet exec startkde in je ~/.xsession, dan zou het niet uit moeten maken welke WM je selecteert in KDM.
quote:Op zondag 8 april 2012 18:58 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
WTF,er is wel een nieuwe login theme(de standaard van KSC 4.8.2),maar ik kan KDE zelfs niet kiezen als DE!!!Alleen Openbox(werkt niet echt) en LXDE(2 weken nu).
Weet je zeker dat KDE goed is geinstalleerd?quote:Op vrijdag 6 april 2012 01:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
* Blue_Panther_Ninja moet KDE herinstalleren,maar het lukt niet
We leven niet meer in de jaren 90. Dat zou gewoon via een service/init.d/inittab moeten starten.quote:Op zondag 8 april 2012 23:44 schreef kucher het volgende:
of je zet exec startkde in je ~/.xsession, dan zou het niet uit moeten maken welke WM je selecteert in KDM.
4.8.2 is zaterdag erop gezet!!quote:Op maandag 9 april 2012 17:35 schreef devzero het volgende:
[..]
[..]
Weet je zeker dat KDE goed is geinstalleerd?
Niet je desktop environment!quote:We leven niet meer in de jaren 90. Dat zou gewoon via een service/init.d/inittab moeten starten.
Wat? Lijkt me niet verstandig om het in je inittab te hebben.quote:Op maandag 9 april 2012 17:39 schreef devzero het volgende:
[..]
We leven niet meer in de jaren 90. Dat zou gewoon via een service/init.d/inittab moeten starten.
Wut? Afhankelijk van je distributie kun je KDM gewoon bij je daemons zetten. In Arch zit dat in rc.confquote:Op maandag 9 april 2012 19:57 schreef kucher het volgende:
[..]
Niet zeker of trololo of gevalletje niet weten waar klepel.
KDM ja, niet KDEquote:Wut? Afhankelijk van je distributie kun je KDM gewoon bij je daemons zetten. In Arch zit dat in rc.conf
Ik mis je oude ondertitel een beetje.quote:Op maandag 9 april 2012 20:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oh, ik las over de fout heen. Excuses.
Ik mis je oude UI.quote:Op maandag 9 april 2012 20:32 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik mis je oude ondertitel een beetje.
Ik weet niet of we allemaal langs elkaar heen praten of niet. Want ik dacht te begrijpen dat BPN wel KDM heeft draaien, maar bij daar niet voor KDE kan kiezen. Hoe hij KDM start is verder niet zo interresant (ook al is die exec in .xinitrc een beetje verouderdquote:
quote:Op zondag 8 april 2012 18:58 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
..maar ik kan KDE zelfs niet kiezen als DE!!!Alleen Openbox(werkt niet echt) en LXDE(2 weken nu).
Same here, maar dan naar Fedoraquote:Op maandag 9 april 2012 22:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Sinds Unity heb ik mijn interesse in Ubuntu compleet verloren.
Arch Linux
Wat moet ik nou doen om alsnog KDE op te zetten??init of daemons??quote:Op maandag 9 april 2012 21:19 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik weet niet of we allemaal langs elkaar heen praten of niet. Want ik dacht te begrijpen dat BPN wel KDM heeft draaien, maar bij daar niet voor KDE kan kiezen. Hoe hij KDM start is verder niet zo interresant (ook al is die exec in .xinitrc een beetje verouderd) Als BPD wel problemen heeft met KDM, laat even weten.
[..]
sysctl is voor systeemwijd. tijdens een mysqldump gaat ie als een mallemolen tables openhouden, zodat ie heel snel op z'n limiet zit. (1183 files in /proc/*pid*/fd/quote:
/etc/security/limits.conf is voor pam_limits.so en het kan best dat die niet gebuikt wordt (zie /etc/pam.d/*) Draai je mysqldump tijdens een crontab onder de mysql gebruiker? Misschien kun je in ~mysql/.bashrc (als dat bestaat en mysql heeft een bash shell) ulimit aanroepen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:17 schreef Keiichi het volgende:
sysctl is voor systeemwijd. tijdens een mysqldump gaat ie als een mallemolen tables openhouden, zodat ie heel snel op z'n limiet zit. (1183 files in /proc/*pid*/fd/)
1 | chmod -Rc 644 <dir> |
1 | chmod -Rc a+X <dir> |
1 2 | find . -type d -print0|xargs -0 chmod 755 find . -type f -print0|xargs -0 chmod 644 |
Hoe neem ik dit op in /etc/fstab?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:40 schreef kucher het volgende:
[..]
mount --bind /bestaande/dir /mnt/andere/dir
mount -o remount,ro /mnt/andere/dir
1 | /bestaande/dir /mnt/andere/dir bind bind,ro 0 0 |
1 | /bestaande/dir /mnt/andere/dir none bind,ro 0 0 |
http://www.howtoforge.com/software-raid1-grub-boot-debian-etchquote:Op donderdag 12 april 2012 11:31 schreef Tijn het volgende:
Kun je later software RAID toevoegen? Ik heb een computer draaien met Ubuntu 11.10 erop. Ik heb een tweede harde schijf nog liggen die precies hetzelfde is als de disk die er nu inzit. Die wil ik erbij plaatsen en dan dmv RAID 1 mirroren aan de schijf die er nu al in zit.
Ik begrijp dat je met mdadm een software RAID array kunt maken. Maar ik zit er niet op te wachten dat ik de schijf dan ook opnieuw moet partitioneren
Cool, bedanktquote:Op donderdag 12 april 2012 11:36 schreef xaban06 het volgende:
[..]
http://www.howtoforge.com/software-raid1-grub-boot-debian-etch
Ubuntu: http://www.howtoforge.com(...)uration-ubuntu-10.04
Ja, Brother geeft die op hun site. Weet niet precies waarom dat er niet gewoon in zit maar dat heb ik ook weleens moeten doen. Vervolgens werkten de wireless printer/scanner gewoon zoals het hoort, trouwens, ik was dus allang blij dat ze überhaupt drivers aanboden...quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 500 Internal Server Error The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request. Traceback (most recent call last): File "/usr/share/sabnzbdplus/cherrypy/_cprequest.py", line 618, in respond cherrypy.response.body = self.handler() File "/usr/share/sabnzbdplus/cherrypy/_cpdispatch.py", line 25, in __call__ return self.callable(*self.args, **self.kwargs) File "/usr/share/sabnzbdplus/sabnzbd/interface.py", line 277, in index if not sabnzbd.newsunpack.PAR2_COMMAND: File "cheetah__usr_share_sabnzbdplus_interfaces_smpl_templates_main_tmpl_1334244046_89_50248.py", line 1422, in respond NotFound: cannot find 'uniconfig' |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 | # /usr/bin/sabnzbdplus --server localhost:9095 2012-04-12 18:32:50,171::INFO::[sabnzbdplus:1236] -------------------------------- 2012-04-12 18:32:50,172::INFO::[sabnzbdplus:1237] sabnzbdplus-0.7.0Beta2 (rev=868df5fb46593afec2d20135da64e8170f96e271 (not committed)) 2012-04-12 18:32:50,172::INFO::[sabnzbdplus:1249] Platform = posix 2012-04-12 18:32:50,173::INFO::[sabnzbdplus:1250] Python-version = 2.7.2+ (default, Oct 4 2011, 20:06:09) [GCC 4.6.1] 2012-04-12 18:32:50,173::INFO::[sabnzbdplus:1251] Arguments = /usr/bin/sabnzbdplus --server localhost:9095 2012-04-12 18:32:50,173::INFO::[sabnzbdplus:1264] Read INI file /root/.sabnzbd/sabnzbd.ini 2012-04-12 18:32:50,175::INFO::[misc:354] download_dir directory: /root/Downloads/incomplete does not exist, try to create it 2012-04-12 18:32:50,179::INFO::[__init__:897] Loading data for bookmarks.sab from /root/.sabnzbd/admin/bookmarks.sab 2012-04-12 18:32:50,180::INFO::[__init__:900] /root/.sabnzbd/admin/bookmarks.sab missing, trying old cache 2012-04-12 18:32:50,180::INFO::[__init__:903] /root/.sabnzbd/cache/bookmarks.sab missing 2012-04-12 18:32:50,181::INFO::[__init__:897] Loading data for rss_data.sab from /root/.sabnzbd/admin/rss_data.sab 2012-04-12 18:32:50,181::INFO::[__init__:900] /root/.sabnzbd/admin/rss_data.sab missing, trying old cache 2012-04-12 18:32:50,182::INFO::[__init__:903] /root/.sabnzbd/cache/rss_data.sab missing 2012-04-12 18:32:50,182::INFO::[__init__:897] Loading data for totals9.sab from /root/.sabnzbd/admin/totals9.sab 2012-04-12 18:32:50,183::INFO::[__init__:900] /root/.sabnzbd/admin/totals9.sab missing, trying old cache 2012-04-12 18:32:50,183::INFO::[__init__:903] /root/.sabnzbd/cache/totals9.sab missing 2012-04-12 18:32:50,299::INFO::[postproc:89] Loading postproc queue 2012-04-12 18:32:50,299::INFO::[__init__:897] Loading data for postproc1.sab from /root/.sabnzbd/admin/postproc1.sab 2012-04-12 18:32:50,299::INFO::[__init__:900] /root/.sabnzbd/admin/postproc1.sab missing, trying old cache 2012-04-12 18:32:50,299::INFO::[__init__:903] /root/.sabnzbd/cache/postproc1.sab missing 2012-04-12 18:32:50,299::INFO::[__init__:897] Loading data for queue9.sab from /root/.sabnzbd/admin/queue9.sab 2012-04-12 18:32:50,300::INFO::[__init__:900] /root/.sabnzbd/admin/queue9.sab missing, trying old cache 2012-04-12 18:32:50,300::INFO::[__init__:903] /root/.sabnzbd/cache/queue9.sab missing 2012-04-12 18:32:50,300::INFO::[__init__:897] Loading data for watched_data.sab from /root/.sabnzbd/admin/watched_data.sab 2012-04-12 18:32:50,300::INFO::[__init__:900] /root/.sabnzbd/admin/watched_data.sab missing, trying old cache 2012-04-12 18:32:50,300::INFO::[__init__:903] /root/.sabnzbd/cache/watched_data.sab missing 2012-04-12 18:32:50,301::INFO::[downloader:207] Resuming 2012-04-12 18:32:50,304::INFO::[__init__:307] All processes started 2012-04-12 18:32:50,304::INFO::[sabnzbdplus:333] Web dir is /usr/share/sabnzbdplus/interfaces/Plush 2012-04-12 18:32:50,304::INFO::[sabnzbdplus:333] Web dir is /usr/share/sabnzbdplus/interfaces/Config 2012-04-12 18:32:50,337::INFO::[sabnzbdplus:449] _yenc module... found! 2012-04-12 18:32:50,338::INFO::[sabnzbdplus:457] par2 binary... found (/usr/bin/par2) 2012-04-12 18:32:50,338::INFO::[sabnzbdplus:465] unrar binary... found (/usr/bin/unrar) 2012-04-12 18:32:50,338::INFO::[sabnzbdplus:470] unzip binary... found (/usr/bin/unzip) 2012-04-12 18:32:50,338::INFO::[sabnzbdplus:476] nice binary... found (/usr/bin/nice) 2012-04-12 18:32:50,339::INFO::[sabnzbdplus:480] ionice binary... found (/usr/bin/ionice) 2012-04-12 18:32:50,339::INFO::[sabnzbdplus:485] pyOpenSSL... found (True) 2012-04-12 18:32:50,341::INFO::[sabnzbdplus:1447] Starting web-interface on 127.0.0.1:9095 2012-04-12 18:32:50,343::INFO::[_cplogging:55] [12/Apr/2012:18:32:50] ENGINE Bus STARTING 2012-04-12 18:32:50,354::INFO::[_cplogging:55] [12/Apr/2012:18:32:50] ENGINE Started monitor thread '_TimeoutMonitor'. 2012-04-12 18:32:50,456::INFO::[_cplogging:55] [12/Apr/2012:18:32:50] ENGINE Serving on 127.0.0.1:9095 2012-04-12 18:32:50,457::INFO::[_cplogging:55] [12/Apr/2012:18:32:50] ENGINE Bus STARTED 2012-04-12 18:32:50,458::INFO::[panic:243] Lauching browser with http://localhost:9095/sabnzbd 2012-04-12 18:32:50,469::INFO::[notifier:87] Sending registration to localhost:23053 No protocol specified (x-www-browser:15524): Gtk-WARNING **: cannot open display: :0 2012-04-12 18:32:50,970::INFO::[sabnzbdplus:1516] Starting sabnzbdplus-0.7.0Beta2 2012-04-12 18:32:50,974::INFO::[dirscanner:269] Dirscanner starting up 2012-04-12 18:32:50,976::INFO::[urlgrabber:76] URLGrabber starting up |
Lukte niet,dusquote:SSL connection error
Unable to make a secure connection to the server. This may be a problem with the server, or it may be requiring a client authentication certificate that you don't have.
Error 107 (net::ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR): SSL protocol error.
1 2 | ~$ /usr/bin/sabnzbdplus --server localhost:9095 luzomes_chrishi@JMW5-CP2:~$ Created new window in existing browser session. |
Ik heb de printer nu wel werkend, maar scanner doet het voor geen meter...quote:Op donderdag 12 april 2012 12:46 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Ja, Brother geeft die op hun site. Weet niet precies waarom dat er niet gewoon in zit maar dat heb ik ook weleens moeten doen. Vervolgens werkten de wireless printer/scanner gewoon zoals het hoort, trouwens, ik was dus allang blij dat ze überhaupt drivers aanboden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was eigenlijk wat ik nodig had!sabnzbd+ program start geeft nog steeds foutmelding.
Met welke editor zal ik het startup zetten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27#vim /etc/default/sabnzbdplus
# This file is sourced by /etc/init.d/sabnzbdplus
#
# When SABnzbd+ is started using the init script, the
# --daemon option is always used, and the program is
# started under the account of $USER, as set below.
#
# Each setting is marked either "required" or "optional";
# leaving any required setting unconfigured will cause
# the service to not start.
# [required] user or uid of account to run the program as:
USER=luzomes_chrishi
# [optional] full path to the configuration file of your choice;
# otherwise, the default location (in $USER's home
# directory) is used:
CONFIG=
# [optional] hostname/ip and port number to listen on:
HOST=127.0.0.1/localhost/0.0.0.0
PORT=9095
# [optional] extra command line options, if any:
EXTRAOPTS=
~
~
als ik namelijk als root intyp
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11# /etc/init.d/sabnzbdplus start
* Starting SABnzbd+ binary newsgrabber [fail]
root@JMW5-CP2:/home/luzomes_chrishi# /usr/bin/sabnzbdplus --server localhost:9090
root@JMW5-CP2:/home/luzomes_chrishi# No protocol specified
(x-www-browser:5498): Gtk-WARNING **: cannot open display: :0
root@JMW5-CP2:/home/luzomes_chrishi# /usr/bin/sabnzbdplus --server localhost:9095
root@JMW5-CP2:/home/luzomes_chrishi# No protocol specified
(x-www-browser:5509): Gtk-WARNING **: cannot open display: :0
kan ik ook niet https://localhost:9095/sabnzbd/ benaderen.quote:Error 107 (net::ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR): SSL protocol error.
[ Bericht 4% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 13-04-2012 03:14:57 ]
Het is een remount om je tijdens het binden niet kan binden/mounten als ro. Toch?quote:Op vrijdag 13 april 2012 01:10 schreef kucher het volgende:
[..]
Het is een mount en een remount, dat kan niet in fstab. Makkelijkst is /etc/rc.local
ja, ik heb alle instructies gevolgd, maar het werkt niet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:15 schreef t4rt4rus het volgende:
Hier al gekeken?
http://wiki.debian.org/Compiz
Met die --bind mount kun je ook -o ro opgeven, maar het volgende in je fstab zou gewoon moeten werken:quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:37 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Het is een remount om je tijdens het binden niet kan binden/mounten als ro. Toch?
1 | /bestaande/dir /mnt/andere/dir none bind,ro 0 0 |
Dat klopt, dat is een bug die iig in 3.0 er nog in zit. 3.3 niet geprobeerd.quote:Het is een remount om je tijdens het binden niet kan binden/mounten als ro. Toch?
Het geeft alleen een warning, want het is wel gewoon een geldige mount maar de ro vlag wordt niet ingesteld.quote:Krijg je errors?
1 | mount: warning: /mnt/foo seems to be mounted read-write. |
Krijg je die error niet omdat het al gemount is? Ik zal vanavond even testen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:39 schreef kucher het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is een bug die iig in 3.0 er nog in zit. 3.3 niet geprobeerd.
[..]
Het geeft alleen een warning, want het is wel gewoon een geldige mount maar de ro vlag wordt niet ingesteld.
[ code verwijderd ]
Dat is meer indrukwekkend voor de hard... Oh god waar begin ik aanquote:Een FreeBSD doos had je in 1995 een box aan kunnen zetten en gisteren in je kelder kunnen. Je zou hebben opgemerkt: "Oh, hij draait nog".
quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:24 schreef kucher het volgende:
[..]
Dat is meer indrukwekkend voor de hard... Oh god waar begin ik aan
Ik ben erg noob in BSD en heb er geen eerdere ervaringen mee gehad.quote:Op zondag 15 april 2012 12:56 schreef NightH4wk het volgende:
Uptime blijft een vreemde metric. Je moet gewoon af en toe de kernel opnieuw compileren/patchen vanwege security fixes.
De FreeBSD ports collectie valt IMO wel mee kwa geklooi. Gewoon portmaster, een script, /usr/ports/UPDATING lezen, en het werkt foolproof. Men is btw bezig met een hele interessante nieuwe tool: http://lists.freebsd.org/(...)-January/031533.html
Iig, het probleem met FreeBSD op de dekstop/laptop zijn drivers en dat het wat meer hacking nodig heeft. Zelf koop ik altijd hardware (laptop) waarvan ik weet dat FreeBSD er op kan draaien.
FreeBSD heeft stijl.quote:Ik ben erg noob in BSD en heb er geen eerdere ervaringen mee gehad.
Wat zijn de voordelen t.o.v. linux? Ik hoor vaak dat het stabieler is.
Op servers kan het helaas af en toe ook jaren achter lopen. Het heeft jaren geduurd voordat OFED eindelijk op freebsd draait (en nog steeds niet echt lekker). Jammer, want ZFS+iSER ftwquote:Op zondag 15 april 2012 12:56 schreef NightH4wk het volgende:
Iig, het probleem met FreeBSD op de dekstop/laptop zijn drivers en dat het wat meer hacking nodig heeft. Zelf koop ik altijd hardware (laptop) waarvan ik weet dat FreeBSD er op kan draaien.
1 | $ /usr/bin/sabnzbdplus --server localhost:9095 |
Ah, klinkt allemaal leuk, maar dan hou ik het liever op Arch Linux. Gentoo e.d. vind ik al genoeg uitdaging.quote:Op zondag 15 april 2012 17:45 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
FreeBSD heeft stijl.(style(9): http://www.freebsd.org/cgi/man.cgi?query=style&sektion=9)
Iig, stabiliteit ligt natuurlijk aan de user. Het grote verschil met Linux is waarschijnlijk dat de ontwikkeling van FreeBSD dekernel en (ii) userland omvat, itt Linux, waar de distributies de userland toevoegen. http://www.over-yonder.net/~fullermd/rants/bsd4linux/01 heeft een aardige samenvatting.
Een ander verschil is de distributie van software. FreeBSD heeft de ports tree. Dit is een lokale directory structuur van >23,000 dirs (software) die elk oa een Makefile bevat, URLs naar source code, en patches om het op FreeBSD te laten werken. Dit is heel handig ivm veranderen van default options. Binaries zijn ook beschikbaar. Je krijgt gewoon de standaard software, dus geen gepimpte KDE oid.
IMO werkt FreeBSD oa lekker omdat je een hele minimale install kan doen, ZFS + GELI (on root), enkel toevoegen wat je echt nodig hebt, alles goed gescheiden in /usr/local, pf, ports tree, het tracken van de laatste versie is heel eenvoudig, etc.
Nadeel van FreeBSD is dat veel drivers niet beschikbaar zijn en het wat lastiger is om op te pakken dan de meeste Linux distros.
Dit. En na een jaar durft niemand die server meer te rebootten, laat staan na 3+ jaarquote:Uptime blijft een vreemde metric. Je moet gewoon af en toe de kernel opnieuw compileren/patchen vanwege security fixes.
quote:FreeBSD heeft stijl.(style(9): http://www.freebsd.org/cgi/man.cgi?query=style&sektion=9 )
1 2 3 | /* * VERY important single-line comments look like this. */ |
Er staat een copie van de source op GitHub (https://github.com/freebsd/freebsd), maar dat is nog experimental.quote:Nooit echt begrepen waarom dat extra blanco regeltje is bedacht. Maar deze C library bijvoorbeeld is wel vrij briljantDie hele repo is fascinerend om doorheen te bladeren imho, zo'n ietwat gekke comment tussendoor doet daar niets van af
Zelf zou ik doen:quote:Op zondag 15 april 2012 07:29 schreef gebrokenglas het volgende:
FreeBSD is wel een vreemde eend in de bijt. Met die ports enzo, geklooi.
Zou als beginneling eerst maar spelen met ubuntu enzo om een beetje gevoel ermee te krijgen, en als je dan nog zin hebt een FreeBSD of OpenBSD proberen.
1 | (?<=\<key\>BSN\</key\>\n\<value\>)/d* |
1 | sed -rn '/BSN/{n; s/.*>(.*)<.*/\1/p}' file-met-data |
1 | awk -F'[<>]' '/BSN/ {getline; print $3}' datafile |
1 2 3 4 5 | <property> <value>999999999</value> <sometag>somename</sometag> <key>BSN</key> </property> |
Dan grep je 4 regels onder property, xargs je die zooi in 1 regel, pipe naar nog een grep op BSN en dan naar 2 cuts, klaar. En als je nu opeens een file hebt met een variabele aantal tags in whatever volgordes dan gooi je een baksteen naar degene die die zooi heeft geprogrammeerd.quote:Op maandag 16 april 2012 19:58 schreef devzero het volgende:
Als hij echt alleen het value veld na een "BSN" key veld hoeft te hebben en zijn xml-formaat nooit veranderd, dan zou een sed/awk werken. Maar wat als nou (bv) de volgorde niet uitmaakt en een 3de tag mogelijk is?
[ code verwijderd ]
Als het formaat niet veranderd, dan is een sed/awk vast sneller, maar je limiteert je heel erg. Het zou me niets verbazen als Tijn nu met een 2 regel perl/Xpath voorbeeld komt wat altijd werkt, ongeacht de subtags in property.quote:Op maandag 16 april 2012 21:11 schreef trancethrust het volgende:
Dan grep je 4 regels onder property, xargs je die zooi in 1 regel, pipe naar nog een grep op BSN en dan naar 2 cuts, klaar. En als je nu opeens een file hebt met een variabele aantal tags in whatever volgordes dan gooi je een baksteen naar degene die die zooi heeft geprogrammeerd.
Kan dat niet met perl even heel makkelijk? Met zo'n perl module?quote:Op maandag 16 april 2012 15:55 schreef Daeron het volgende:
[ code verwijderd ]
Waarom om een complete XML parser optuigen als deze regex het ook fixed?
Kan vast wel, maar dan moet je weer perl installeren. Grep en consorten zijn standaard aanwezig bij zowat elke distro, uitgezonderd je eigen obscure distro waar je bewust geen grep wil om god weet wat voor redenquote:Op maandag 16 april 2012 23:50 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Kan dat niet met perl even heel makkelijk? Met zo'n perl module?
Ik zou voor de baksteen gaan.quote:Op maandag 16 april 2012 21:30 schreef devzero het volgende:
[..]
Als het formaat niet veranderd, dan is een sed/awk vast sneller, maar je limiteert je heel erg. Het zou me niets verbazen als Tijn nu met een 2 regel perl/Xpath voorbeeld komt wat altijd werkt, ongeacht de subtags in property.
Perl is ook standaard beschikbaar. En zo niet dan is dat natuurlijk het eerste wat je installeert.quote:Op dinsdag 17 april 2012 09:57 schreef Daeron het volgende:
[..]
Kan vast wel, maar dan moet je weer perl installeren. Grep en consorten zijn standaard aanwezig bij zowat elke distro, uitgezonderd je eigen obscure distro waar je bewust geen grep wil om god weet wat voor reden.
Eerste is natuurlijk:quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Perl is ook standaard beschikbaar. En zo niet dan is dat natuurlijk het eerste wat je installeert.
edit:quote:aptitude install gcc g++ perl ruby python
quote:aptitude install openssh-server
quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:59 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Eerste is natuurlijk:
[..]
edit:
Nee dit natuurlijk
[..]
1 2 | $ aptitude install gcc g++ perl ruby python bash: aptitude: command not found |
pauperdistro's waar jij zelf bepaalt welke zooi erop staat.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:04 schreef Tijn het volgende:
Wat voor pauperdistro's draaien jullie dat er niet standaard deze dingen al opstaan?
Ik had toevallig nog een machine draaien met Lenny. Alleen een eenvoudige "apt-get update" gafquote:Op zaterdag 14 april 2012 14:54 schreef kucher het volgende:
Arch: Het werkt vandaag, maar het kan morgen ineens stuk zijn.
Debian stable: Het werkt vandaag en over 10 jaar ook nog (zou tussentijds wel een keer upgraden maar toch). Elke paar weken van de eerste 3 jaar is er een bug gefixt waar je nooit iets van gemerkt hebt.
1 2 | Err http://ftp.us.debian.org lenny/main Packages 404 Not Found [IP: 199.6.12.70 80] |
quote:
1 | sudo apt-get install aptitude |
Heb ik ook, maar je machine kan gewoon blijven draaien hoor. ftp.debian.org werkt nog wel voor een groot deel van Lenny (alleen geen lenny/updates meer iirc).quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:22 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had toevallig nog een machine draaien met Lenny. Alleen een eenvoudige "apt-get update" gaf
[ code verwijderd ]
en nog een hoop andere fouten. Dus misschien moet het zijn "werkt vandaag en over 10 jaar ook nog (maar na een paar jaar kun je niet meer upgraden)"?
Het ging om het stukje "draait over 10 jaar nog" en het "tussentijds upgraden". Dat het gerust 10 jaar draait ben ik wel van overtuigd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:35 schreef slacker_nl het volgende:
Heb ik ook, maar je machine kan gewoon blijven draaien hoor. ftp.debian.org werkt nog wel voor een groot deel van Lenny (alleen geen lenny/updates meer iirc).
Heb je het nou echt nog steeds niet door dat ik een distro die geen apt gebruikt heb?quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
En dan je wachtwoord inkloppen. met sudo spring je even naar de 'root' user.
Ja, lenny is gemoved naar de archives. Wil je updaten naar de laatste up-to-date Lenny moet je dus even de archive repo's pakken.quote:Op woensdag 18 april 2012 03:33 schreef devzero het volgende:
[..]
Het ging om het stukje "draait over 10 jaar nog" en het "tussentijds upgraden". Dat het gerust 10 jaar draait ben ik wel van overtuigd.
Nu alleen nog zien uitvinden of ik die machine kan upgraden naar een nieuwe debian versie of dat ik het gewoon bij lenny laat.
Dan ga je met dpkg apt en apt-get installeren lol.quote:
Lol fail, hij draait geen aptquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
En dan je wachtwoord inkloppen. met sudo spring je even naar de 'root' user.
Jamaar arch is zo fijn enzo.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:03 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Dan ga je met dpkg apt en apt-get installeren lol.
Of je neemt gewoon een distro die apt gebruikt
Via command line reageert alsa op amixer. Hoe je nu elegant vanuit windows via SSH de amixer commando's op de server uitvoert, is hopelijk iets wat andere users weten..quote:Op donderdag 19 april 2012 12:26 schreef MichielPH het volgende:
Wat is de makkelijkste en elegantste manier om het geluidsvolume van een linux-server aan te passen vanuit windows? Ik draai Windows 7 en Debian Squeeze, met ALSA drivers.
Het liefst heb ik een volume-icoon in mijn taakbalk die (soms) ook op mijn volume-knoppen op het toetsenbord reageert. Iemand tips?
Kun je net zo goed even LXDE erop zettenquote:Op donderdag 19 april 2012 12:36 schreef Daeron het volgende:
Goed, gister dus xfce om zeep geholpen.
Het leek me wel handig om ff compiz te testen zonder configuratie
In windows heb je standaard geen ssh client en putty (de enige windows ssh client waar ik zelf ervaring mee heb) kun je voorzover ik weet niet vanaf de command line aanroepen met commando's erbij. Onder linux is het een kwestie van een scriptje maken, bijv "volume_up.sh":quote:Op donderdag 19 april 2012 13:32 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Via command line reageert alsa op amixer. Hoe je nu elegant vanuit windows via SSH de amixer commando's op de server uitvoert, is hopelijk iets wat andere users weten..
1 2 | #!/bin/sh ssh user@hostnaam amixer sset Master playback 2dB+ |
Webinterface is inderdaad nog best elegant!quote:Op donderdag 19 april 2012 16:09 schreef Farenji het volgende:
[..]
In windows heb je standaard geen ssh client en putty (de enige windows ssh client waar ik zelf ervaring mee heb) kun je voorzover ik weet niet vanaf de command line aanroepen met commando's erbij. Onder linux is het een kwestie van een scriptje maken, bijv "volume_up.sh":
[ code verwijderd ]
Ik zou zelf eerder een ubersimpele webinterface bouwen die amixer aanroept. Dan kun je een bookmark in je browser maken of een link op je bureaublad.
Jaah,die zijn er ook.Moet je wel zoeken.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:39 schreef NightH4wk het volgende:
Maar wat is het doel precies? Waarom moet het volume veranderen? Misschien zijn er nog betere oplossingen.
Ik vermoed een mediaserver die direct op een geluidsinstallatie zit ofzo. Een betere oplossing is die server aan een receiver met afstandsbediening hangen.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:39 schreef NightH4wk het volgende:
Maar wat is het doel precies? Waarom moet het volume veranderen? Misschien zijn er nog betere oplossingen.
Spannend!!quote:Op donderdag 19 april 2012 18:40 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ben een FreeBSD-usbstick aan het maken. Omdat het kan. Heb me niet zo in de literatuur verdiept, zo eerst maar eens even kijken of er een (grafische) live-omgeving te booten valt...
http://tidy.sourceforge.net/ zal vast ook command line aan te roepen zijnquote:Op donderdag 19 april 2012 18:51 schreef wdn het volgende:
Vraagje een keer van mijn kant...
Ik heb tekstbestanden met html en/of javascript er in alleen ze zijn allemaal zonder tabs of linefeeds. Is er een command line tool die dit kan formatteren voor me? Iets als `commando fileoud filenew`
Pics??quote:Op donderdag 19 april 2012 21:28 schreef KomtTijd... het volgende:
Lukken wil het nog niet, ik krijg een bootmenu, kies "boot" en dan start de computer opnieuw op...
De normale install media hebben een live-omgeving. (Op dit moment kan je enkel een ZFS [+ GELI] omgeving krijgen dmv installatie via CLI.)quote:Ik ben een FreeBSD-usbstick aan het maken. Omdat het kan. Heb me niet zo in de literatuur verdiept, zo eerst maar eens even kijken of er een (grafische) live-omgeving te booten valt...
Voor windows is/was er tidy, maar ik weet niet of dat nog bestaat of dat er een unix variant is. Als je html in xhtml formaat is, kun je misschien iets doen met xmllint, maar die zal vast op je javascript blijven hangen.quote:Op donderdag 19 april 2012 18:51 schreef wdn het volgende:
Vraagje een keer van mijn kant...
Ik heb tekstbestanden met html en/of javascript er in alleen ze zijn allemaal zonder tabs of linefeeds. Is er een command line tool die dit kan formatteren voor me? Iets als `commando fileoud filenew`
quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:26 schreef devzero het volgende:
[..]
Voor windows is/was er tidy, maar ik weet niet of dat nog bestaat of dat er een unix variant is. Als je html in xhtml formaat is, kun je misschien iets doen met xmllint, maar die zal vast op je javascript blijven hangen.
Ding is geschreven in perl, alhoewel het misschien een kloon is.quote:Op donderdag 19 april 2012 19:01 schreef trancethrust het volgende:
[..]
http://tidy.sourceforge.net/ zal vast ook command line aan te roepen zijn
Ik had je reactie niet eens gezienquote:Op vrijdag 20 april 2012 17:21 schreef trancethrust het volgende:
Ding is geschreven in perl, alhoewel het misschien een kloon is.
Eindelijkquote:Op woensdag 25 april 2012 17:07 schreef DutchErrorist het volgende:
Steam komt naar Linux![]()
Linux krijgt Steam en Valve-games
quote:Op donderdag 26 april 2012 10:07 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://news.softpedia.com(...)-ARM-PC-265628.shtml
Geweldig he!![]()
http://www.aliexpress.com(...)ice-wholesalers.html
Moet ik even goed kijken,lijkt me een koopje.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 00:24 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Trans Link Systems? Van de OV-chipkaart? Hoop dat die zich er niet mee bemoeid hebben
1 | cat $JPEGDIR/Makefile.template | sed s+{img}+$IMGREF+g | sed s/{height}/$HEIGHT/g | sed s/{width}/$WIDTH/g > $PROJECTDIR/Make file |
1 2 3 4 5 | cat $JPEGDIR/Makefile.template \ | sed s+{img}+$IMGREF+g \ | sed s/{height}/$HEIGHT/g \ | sed s/{width}/$WIDTH/g \ > $PROJECTDIR/Makefile |
1 2 3 4 5 | sed " s+{img}+$IMGREF+g s/{height}/$HEIGHT/g s/{width}/$WIDTH/g " $JPEGDIR/Makefile.template > $PROJECTDIR/Makefile |
Sinds wanneer heb jij Ubuntu?quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:07 schreef VGA4xZoom het volgende:
Nu m'n ubuntu aan het upgraden naar 12.04. Nog 2 uur, duurt lang.![]()
De nieuwe features vind ik er iig goed uitzien.
Zit er geen README-file bij oid? Zo nee, probeer na een gewone 'make' eens 'sudo make install'.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:23 schreef Norrage het volgende:
Zijn hier mensen die me op weg kunnen helpen met MacPorts(daar stel ik later nog wel even een vraag over) en zo? Maar nu eerst het installeren van een .c library?
Ik wil deze library installeren op mijn computer (een mac) voor gebruik:
http://geospatialmethods.org/mapx/
Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat te doen. Ik heb een tar bestand die ik ergens uitpak. Dan heb ik een Makefile die ik vervolgens nog gebruik en dan doet ie allemaal dingen in de commandline, maar ik begrijp dan vervolgens niet goed hoe en wat ik verder moet doen om deze library/bin etc standaard te maken etc.
Beter kan ik het niet uitleggen, stel maar specifieke vragen als je geen reet begrijpt van wat ik wil
En ja, bah, zit je hier op vrijdagavond nog naar te kijken. Ik wilde dit even goed krijgen
In ieder geval al voor de vorige upgrade.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:15 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb jij Ubuntu?
Ik had lol.quote:If you are running Windows: The choice is clear. Make the jump to Ubuntu 12.04 and run any Windows-specific software you need via Wine. Windows 8 is coming… and Ubuntu 12.04 just crushes it in every way that matters (other than having large squares… Windows 8 definitely has more large squares).
Ik heb sinds de release officieel is nog geen crashend programma gehadquote:Op zaterdag 28 april 2012 00:22 schreef Exentric90 het volgende:
Geupgrademoet zeggen een stuk stabieler als de beta 2 die bleef maar crashen, heb er nu nog maar 1 bug gefiled
Had Linux maar native dx9/dx10 supportquote:Op zaterdag 28 april 2012 12:01 schreef VGA4xZoom het volgende:
[..]
In ieder geval al voor de vorige upgrade.
[..]
Ik had lol.
Korte versie:quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:23 schreef Norrage het volgende:
Zijn hier mensen die me op weg kunnen helpen met MacPorts(daar stel ik later nog wel even een vraag over) en zo? Maar nu eerst het installeren van een .c library?
Ik wil deze library installeren op mijn computer (een mac) voor gebruik:
http://geospatialmethods.org/mapx/
Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat te doen. Ik heb een tar bestand die ik ergens uitpak. Dan heb ik een Makefile die ik vervolgens nog gebruik en dan doet ie allemaal dingen in de commandline, maar ik begrijp dan vervolgens niet goed hoe en wat ik verder moet doen om deze library/bin etc standaard te maken etc.
Beter kan ik het niet uitleggen, stel maar specifieke vragen als je geen reet begrijpt van wat ik wil
En ja, bah, zit je hier op vrijdagavond nog naar te kijken. Ik wilde dit even goed krijgen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 | live@sid:~/Downloads $ ls -l total 1100 -rw-r--r-- 1 live live 1123042 Apr 28 12:23 mapx-0.10.tar.gz live@sid:~/Downloads $ tar xf mapx-0.10.tar.gz live@sid:~/Downloads $ ls -l total 1100 drwxr-xr-x 3 live live 1420 Feb 13 2010 mapx-0.10 -rw-r--r-- 1 live live 1123042 Apr 28 12:23 mapx-0.10.tar.gz live@sid:~/Downloads $ cd mapx-0.10 live@sid:~/Downloads/mapx-0.10 $ sudo make TOPDIR=/usr/local/mapx cc -I/usr/local/mapx/include -O -DLSB1ST -fPIC -c -o mapx.o mapx.c cc -I/usr/local/mapx/include -O -DLSB1ST -fPIC -c -o grids.o grids.c cc -I/usr/local/mapx/include -O -DLSB1ST -fPIC -c -o cdb.o cdb.c ...<knip>... ar ruv libmapx.a mapx.o grids.o cdb.o maps.o keyval.o grid_io.o polar_stereographic.o orthographic.o cylindrical_equal_area.o mercator.o mollweide.o cylindrical_equidistant.o sinusoidal.o lambert_conic_conformal.o interupted_homolosine_equal_area.o albers_conic_equal_area.o azimuthal_equal_area.o integerized_sinusoidal.o transverse_mercator.o universal_transverse_mercator.o smodel.o pmodel.o svd.o lud.o matrix.o matrix_io.o isinfor.o isininv.o report.o cproj.o ar: creating libmapx.a a - mapx.o a - grids.o a - cdb.o ...<knip>... touch libmapx.a mkdir -p /usr/local/mapx/lib /usr/local/mapx/include /usr/local/mapx/bin /usr/local/mapx/lib/maps cp -f -p libmapx.a /usr/local/mapx/lib cp -f -p define.h byteswap.h mapx.h grids.h cdb.h maps.h cdb_byteswap.h keyval.h grid_io.h smodel.h pmodel.h svd.h lud.h matrix.h matrix_io.h isin.h cproj.h proj.h /usr/local/mapx/include live@sid:~/Downloads/mapx-0.10 $ ls -lR /usr/local/mapx /usr/local/mapx: total 0 drwxr-xr-x 2 root root 40 Apr 28 13:37 bin drwxr-xr-x 2 root root 400 Apr 28 13:37 include drwxr-xr-x 3 root root 80 Apr 28 13:37 lib /usr/local/mapx/bin: total 0 /usr/local/mapx/include: total 124 -rw-r--r-- 1 live live 2211 Feb 13 2010 byteswap.h -rw-r--r-- 1 live live 7323 Feb 13 2010 cdb.h -rw-r--r-- 1 live live 2202 Feb 13 2010 cdb_byteswap.h -rw-r--r-- 1 live live 905 Feb 13 2010 cproj.h -rw-r--r-- 1 live live 1958 Feb 13 2010 define.h -rw-r--r-- 1 live live 1285 Feb 13 2010 grid_io.h -rw-r--r-- 1 live live 1250 Feb 13 2010 grids.h -rw-r--r-- 1 live live 4516 Feb 13 2010 isin.h -rw-r--r-- 1 live live 1280 Feb 13 2010 keyval.h -rw-r--r-- 1 live live 663 Feb 13 2010 lud.h -rw-r--r-- 1 live live 2015 Feb 13 2010 maps.h -rw-r--r-- 1 live live 3812 Feb 13 2010 mapx.h -rw-r--r-- 1 live live 599 Feb 13 2010 matrix.h -rw-r--r-- 1 live live 1033 Feb 13 2010 matrix_io.h -rw-r--r-- 1 live live 1153 Feb 13 2010 pmodel.h -rw-r--r-- 1 live live 48739 Feb 13 2010 proj.h -rw-r--r-- 1 live live 1141 Feb 13 2010 smodel.h -rw-r--r-- 1 live live 662 Feb 13 2010 svd.h /usr/local/mapx/lib: total 288 -rw-r--r-- 1 root root 294280 Apr 28 13:37 libmapx.a drwxr-xr-x 2 root root 40 Apr 28 13:37 maps /usr/local/mapx/lib/maps: total 0 |
Super bedanktquote:Op zaterdag 28 april 2012 13:51 schreef Ertepeller het volgende:
[..]
Korte versie:
- Uitpakken, maakt niet uit waar - in $HOME/mapx ofzo
- Ga naar $HOME/mapx
- Compileren + installeren: sudo make TOPDIR=/usr/local/mapx
- Moet met sudo, omdat ie ook gelijk een install doet
- /usr/local/mapx vervangen door waar je hem geinstalleerd wilt hebben
Als je niet met sudo wilt compileren kun je het ook in 2 stappen doen:
- make libmapx.a
- sudo make TOPDIR=/usr/local/mapx install
Lange versie:
[ code verwijderd ]
/boot een giegelbyte, /home alles min 30, de rest voor /. En vergeet je swap niet.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:29 schreef DutchErrorist het volgende:
Hoe kan je nu eigenlijk het beste Linux installeren. Stel ik heb een 320GB HDD en ik ga Archlinux installeren. Ik ben niet compleet onbekend met Linux (uiteraard anders zou ik wel met iets makkelijkers gaan) maar hoe kan je het beste je HDD partitioneren. Is het handiger als je je /home op een andere partitie zet voor als je het gaat herinstalleren?
Kleine home heb je dan.quote:Op zondag 29 april 2012 10:18 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
/boot een giegelbyte, /home alles min 30, de rest voor /. En vergeet je swap niet.
Zo doe ik het in ieder geval.
/home ALLES min 30quote:Op zondag 29 april 2012 10:26 schreef Daeron het volgende:
[..]
Kleine home heb je dan.
Ik maak juist / altijd 20gb ofzo en de rest voor /home. Nog nooit ruimtegebrek gehad.
Waarom een aparte partitie voor /boot?quote:Op zondag 29 april 2012 10:18 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
/boot een giegelbyte, /home alles min 30, de rest voor /. En vergeet je swap niet.
Zo doe ik het in ieder geval.
Dan kan je de andere encryptenquote:Op zondag 29 april 2012 11:43 schreef Ertepeller het volgende:
[..]
Waarom een aparte partitie voor /boot?
Swap gebruik ik ook al jaren niet meer, dus ik doe meestal 25 GB voor / en de rest voor /home.
Beide ext4 overigens.
Idd, of /boot geen aparte partitie en dan booten vanaf een USB. Swap kan met een lichte encryptie (e.g. one time key).quote:Dan kan je de andere encrypten.
Mijn methode:quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:29 schreef DutchErrorist het volgende:
Hoe kan je nu eigenlijk het beste Linux installeren. Stel ik heb een 320GB HDD en ik ga Archlinux installeren. Ik ben niet compleet onbekend met Linux (uiteraard anders zou ik wel met iets makkelijkers gaan) maar hoe kan je het beste je HDD partitioneren. Is het handiger als je je /home op een andere partitie zet voor als je het gaat herinstalleren?
.h zijn headers.quote:Super bedankt
Maar nu weet ik nog steeds niet echt hoe ik dit moet gebruiken. Ik snap fortran routines wel en zo. Wat gebruik ik nou om die functies te runnen? Die .c scriptjes die in de oorspronkelijke map staan? Want in de bin staat niks. En waar staat .h voor?
quote:beadm is a Illumos/Solaris-like utility for FreeBSD to manage Boot Environments on ZFS filesystems.
http://www.freshports.org/sysutils/beadm
En dat doe ik hoe? Dat compileren wordt toch al gedaan door "make" ? hmm ik ben het spoor een beetje bijsterquote:Op zondag 29 april 2012 12:59 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
.h zijn headers.
Je kan dus de extra functies gebruiken in je programma en dan compileren met "-I/usr/local/mapx/include -L/usr/local/mapx/lib" erbij.
Maar compilen doe ik dan hoe nu? met die makefile? Ik ben nu thuis dus ik kan niet even snel kijken hoe ik normaal gesproken alles compileerquote:Op zondag 29 april 2012 13:50 schreef NightH4wk het volgende:
Die make was tbv het installeren van mapx. De compiler flags waren tbv het gebruiken van de libs van mapx in andere programmas, dus pas na de installatie van mapx.
Ik kom niet boven de 6 Gb in gebruik voor / dus waarom zou ik meer moeten hebben? Mijn home komt niet eens boven de 2 Gb uit dus zelfs met 5 had ik nog genoeg. Mijn MySQL tabellen staan ook op /discworld trouwens en niet in /etc/.quote:Op zondag 29 april 2012 13:01 schreef NightH4wk het volgende:
wdn, waarom maar 10GB voor / (waar dus ook /usr en /var onder valt?) en 777 voor die dirs?
Ik wilde het topic de details besparenquote:Op zondag 29 april 2012 13:56 schreef Felagund het volgende:
Norrage waar wil je voor gebruiken? Volgens mij is het een C library die je kunt gebruiken als je een programmatje in C hebt geschreven. En dan dus compilen op de manier die NightH4wk zegt.
En wordt in die scriptjes het C programma opnieuw gecompileerd? Anders snap ik niet hoe het C-programma kan weten dat jij nu de library hebt geinstalleerd.quote:Op zondag 29 april 2012 14:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik wilde het topic de details besparen
Ik heb wat scriptjes die deze library als het goed is moeten gebruiken. Maar kennelijk heb ik te weinig verstand van C om dit te begrijpen
Bij mij (Debian) wordt dit geregeld d.m.v. /etc/default/keyboard:quote:Op zondag 29 april 2012 14:40 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik draai weer Arch+Gnome toch wel mijn favoriet omdat ik daar zelden problemen tegen kom.
Alleen nu krijg het maar niet voor elkaar mijn toetsenbord fatsoenlijk te laten werken. Zoals het niet pakken van de é naar eerst ' en dan e intikken.
Iemand hier een oplossing voor?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $ more /etc/default/keyboard # KEYBOARD CONFIGURATION FILE # Consult the keyboard(5) manual page. XKBMODEL="pc105" XKBLAYOUT="us" XKBVARIANT="alt-intl" XKBOPTIONS="" BACKSPACE="guess" |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $ setxkbmap us $ setxkbmap -print xkb_keymap { xkb_keycodes { include "evdev+aliases(qwerty)" }; xkb_types { include "complete" }; xkb_compat { include "complete" }; xkb_symbols { include "pc+us+inet(evdev)+ctrl(nocaps)" }; xkb_geometry { include "pc(pc105)" }; }; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $ setxkbmap us alt-intl $ setxkbmap -print xkb_keymap { xkb_keycodes { include "evdev+aliases(qwerty)" }; xkb_types { include "complete" }; xkb_compat { include "complete" }; xkb_symbols { include "pc+us(alt-intl)+inet(evdev)+ctrl(nocaps)" }; xkb_geometry { include "pc(pc105)" }; }; |
1 | setxkbmap -layout us -variant intl |
Het kan nog simpeler door die "-layout" en "-variant" weg te laten - dat doet ie al default.quote:Op zondag 29 april 2012 16:12 schreef Kandijfijn het volgende:
Ertepeller jouw antwoord+Spitten in de wiki deed de truck,..
Nadat ik het had opgelost reageerden ze ook al op het arch-forum met dit simpele commamdo
[ code verwijderd ]
Geef idee of het helpt, maar..quote:Op zondag 29 april 2012 18:27 schreef Dale. het volgende:
Oef... geupgrade naar 12.04 en vrijwel niks doet het meer... met GNOME shell crasht hij en bij unity shell geeft hij steeds random errors bij verschillende applicaties en wanneer je iets wilt aanpassen via system settings. Nu via recovery shell alles aan het backuppen en daarna maar complete herinstall doen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | check_fix_pkg() { # Create the initial sudo call since we will use output from other sudo # command which might capture the password thingy sudo echo "" # This might take a while.. RES=$(sudo debsums -c 2>&1) missing=$(echo -e "$RES" | grep "missing") pkgs=$(echo -e "$missing" | awk '{NF=NF-1} {print $NF}' | sort -u) # Install the packages which are missing files sudo aptitude install $pkgs # Missing files mf=$(echo -e "$missing" | wc -l) # Packages missing files mfp=$(echo -e "$pkgs" | wc -l) echo "Missing files $mf, from $mfp packages" } |
Ik wacht wel over 2,5 weken.quote:Op zondag 29 april 2012 18:27 schreef Dale. het volgende:
Oef... geupgrade naar 12.04 en vrijwel niks doet het meer... met GNOME shell crasht hij en bij unity shell geeft hij steeds random errors bij verschillende applicaties en wanneer je iets wilt aanpassen via system settings. Nu via recovery shell alles aan het backuppen en daarna maar complete herinstall doen.
1 2 3 4 5 6 7 | sudo mount hercules.tue.nl:/vol/hercules/software/linux /software mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on hercules.tue.nl:/vol/hercules/software/linux, missing codepage or helper program, or other error (for several filesystems (e.g. nfs, cifs) you might need a /sbin/mount.<type> helper program) In some cases useful info is found in syslog - try dmesg | tail or so |
Je moet wel goed mounten he. Tis een nfs mount of mount je via sshfs?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:28 schreef Dale. het volgende:
Nou 12.10 upgrade was dus totaal misgegaan... ([Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 39)
Eindelijk werkt alles weer vrij smooth en heb ik alles weer herinstalled. Maar nu wou ik net Matlab installeren van de TU/e, http://w3.tue.nl/nl/diens(...)_installatie_matlab/, maar krijg ik het volgende...
[ code verwijderd ]
begrijp ik hieruit dat er een fout is op hercules.tue.nl?
1 | sshfs you@hostname:/path/to/shizzle /mountpoint |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |