dat is helaas geen optie, heel wat GB'a op een kleine SSD.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:24 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Dat kan niet. Denk maar eens andersom: je maakt een read-write link naar een bestand dat feitelijk read-only is. Als je dat bestand edit, en opslaat, wordt dat bestand echt niet opeens overschreven. Daarom neemt de link dus de permissies aan van het bestand waarnaar verwezen wordt.
Kopietje van de bestanden in kwestie is geen optie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna 1 GiB verwijderd,geen wonder dat ik het na 30 dagen nog gezeik had!Lxde installeren was toch wel erg handig.
1
2
3
4
5
6
7
8
9# df -h
Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/sda1 67G 19G 46G 29% /
udev 1.9G 4.0K 1.9G 1% /dev
tmpfs 767M 972K 766M 1% /run
none 5.0M 0 5.0M 0% /run/lock
none 1.9G 5.5M 1.9G 1% /run/shm
/dev/sda2 847G 534G 271G 67% /home
/dev/sdd1 7.5G 343M 7.1G 5% /media/F009-64A5
[ Bericht 1% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 07-04-2012 01:08:58 ]
Maar wat is het doel precies? Misschien is er een andere oplossing.quote:dat is helaas geen optie, heel wat GB'a op een kleine SSD.
Een test/dev omgeving opzetten van een website, echter moet deze omgeving wel gebruiken kunnen maken van de plaatjes, maar niet kunnen wijzigen/verwijderen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:56 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maar wat is het doel precies? Misschien is er een andere oplossing.
geen chmod?quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:53 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Een test/dev omgeving opzetten van een website, echter moet deze omgeving wel gebruiken kunnen maken van de plaatjes, maar niet kunnen wijzigen/verwijderen.
Ik kan de testomgeving uiteraard in een andere groep gooien, maar liever niet.
Als de eigenaar van /data/images een ander is dan de user die dat gaat gebruiken, kan je het met chmod (755) oplossen: group en others kunnen dan wel lezen, maar niet wijzigen/deleten.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:20 schreef xaban06 het volgende:
Is het mogelijk om binnen Linux een readonly snelkoppeling te maken?
Voorbeeld:
/data/images: bevat data/plaatjes
/data/test/images: dit moet een link zijn naar /data/images, echter als readonly, als in, lees rechten in /data/images hebben, maar niet kunnen verwijderen/wijzigen.
Iets zegt mij dat dit niet mogelijk is.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 | ### Maak de 3 directories aan $ mkdir -p /data/images $ mkdir -p /data/test/images $ mkdir -p /tmp/test/images ### Zet wat data in het origineel $ echo 'hello world' > /data/images/hallo $ ls -l /data/images /data/test/images /tmp/test/images /data/images: -rw-r--r-- 1 live live 12 Apr 7 11:25 hallo /data/test/images: /tmp/test/images: ### Maak een union fs aan: /tmp/test/images is de rw-branch, /data/images de ro-branch. Resultante is /data/test/images. $ sudo mount -t aufs -o br:/tmp/test/images:/data/images aufs /data/test/images ### Inhoud van /data/images is nu zichtbaar in /data/test/images $ ls -l /data/images /data/test/images /tmp/test/images /data/images: -rw-r--r-- 1 live live 12 Apr 7 11:25 hallo /data/test/images: -rw-r--r-- 1 live live 12 Apr 7 11:25 hallo /tmp/test/images: ### Wijzig iets in /data/test/images $ echo kiekeboe > /data/test/images/hallo ### Wijziging is doorgevoerd in /data/test/images en /tmp/test/images $ ls -l /data/images /data/test/images /tmp/test/images /data/images: -rw-r--r-- 1 live live 12 Apr 7 11:25 hallo /data/test/images: -rw-r--r-- 1 live live 9 Apr 7 11:27 hallo /tmp/test/images: -rw-r--r-- 1 live live 9 Apr 7 11:27 hallo ### Gewijzigde file in /data/test/images $ cat /data/test/images/hallo kiekeboe ### Origineel is nog ongewijzigd $ cat /data/images/hallo hello world |
Waarom niet gewoonquote:Een voorbeeld:
*gigantische TL;DR*
1 2 | mount --bind /bestaande/dir /mnt/andere/dir mount -o remount,ro /mnt/andere/dir |
1 2 3 4 5 6 | Err http://ppa.launchpad.net oneiric/main Sources 404 Not Found Err http://ppa.launchpad.net oneiric/main amd64 Packages 404 Not Found Err http://ppa.launchpad.net oneiric/main i386 Packages 404 Not Found |
Ha idd, niet eens aan gedachtquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:40 schreef kucher het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon
[ code verwijderd ]
?
nou neequote:Op zaterdag 7 april 2012 12:01 schreef kucher het volgende:
[..]
gewoon sudo apt-get update, moet lukken
1 2 3 4 5 6 7 | # apt-get upgrade Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done The following packages have been kept back: kdenetwork wine wine1.3 wine1.3-gecko 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 4 not upgraded. |
1 | start: Job failed to start |
OS? Hoe start je de service? Hoe heb je het geinstalleerd? Welke config heb je gedaan? Etc.quote:Wat gebeurt er?
En natuurlijk ook /var/log/mysql/mysql.err (of equivalent op zijn distributie/OS)quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:50 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
OS? Hoe start je de service? Hoe heb je het geinstalleerd? Welke config heb je gedaan? Etc.
Is er iets met je my.cnf gaande? Staat hij wel op readable?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:22 schreef Faux. het volgende:
MySQL doet het raar genoeg niet. Ik probeerde net via phpMyAdmin op localhost in te loggen, maar dat lukte niet. Als ik vervolgens probeer de MySQL-service op te starten, krijg ik de volgende foutmelding:
[ code verwijderd ]
Wat gebeurt er?
1 | cp /var/lib/mysql /home/backup-mysql -Rfp |
Wat is het nou??quote:Op zondag 8 april 2012 22:57 schreef kucher het volgende:
Dit is KDM die geen KDE sessie wil starten, geen xinit. Best wel epic fail
Opzoeken dan!!quote:Op zondag 8 april 2012 23:03 schreef NightH4wk het volgende:
Waarschijnlijk wil KDE het wel maar mist een config file een regel code.
???quote:Opzoeken dan!!
Morgen proberenquote:Op zondag 8 april 2012 23:44 schreef kucher het volgende:
of je zet exec startkde in je ~/.xsession, dan zou het niet uit moeten maken welke WM je selecteert in KDM.
quote:Op zondag 8 april 2012 18:58 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
WTF,er is wel een nieuwe login theme(de standaard van KSC 4.8.2),maar ik kan KDE zelfs niet kiezen als DE!!!Alleen Openbox(werkt niet echt) en LXDE(2 weken nu).
Weet je zeker dat KDE goed is geinstalleerd?quote:Op vrijdag 6 april 2012 01:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
* Blue_Panther_Ninja moet KDE herinstalleren,maar het lukt niet
We leven niet meer in de jaren 90. Dat zou gewoon via een service/init.d/inittab moeten starten.quote:Op zondag 8 april 2012 23:44 schreef kucher het volgende:
of je zet exec startkde in je ~/.xsession, dan zou het niet uit moeten maken welke WM je selecteert in KDM.
4.8.2 is zaterdag erop gezet!!quote:Op maandag 9 april 2012 17:35 schreef devzero het volgende:
[..]
[..]
Weet je zeker dat KDE goed is geinstalleerd?
Niet je desktop environment!quote:We leven niet meer in de jaren 90. Dat zou gewoon via een service/init.d/inittab moeten starten.
Wat? Lijkt me niet verstandig om het in je inittab te hebben.quote:Op maandag 9 april 2012 17:39 schreef devzero het volgende:
[..]
We leven niet meer in de jaren 90. Dat zou gewoon via een service/init.d/inittab moeten starten.
Wut? Afhankelijk van je distributie kun je KDM gewoon bij je daemons zetten. In Arch zit dat in rc.confquote:Op maandag 9 april 2012 19:57 schreef kucher het volgende:
[..]
Niet zeker of trololo of gevalletje niet weten waar klepel.
KDM ja, niet KDEquote:Wut? Afhankelijk van je distributie kun je KDM gewoon bij je daemons zetten. In Arch zit dat in rc.conf
Ik mis je oude ondertitel een beetje.quote:Op maandag 9 april 2012 20:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oh, ik las over de fout heen. Excuses.
Ik mis je oude UI.quote:Op maandag 9 april 2012 20:32 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik mis je oude ondertitel een beetje.
Ik weet niet of we allemaal langs elkaar heen praten of niet. Want ik dacht te begrijpen dat BPN wel KDM heeft draaien, maar bij daar niet voor KDE kan kiezen. Hoe hij KDM start is verder niet zo interresant (ook al is die exec in .xinitrc een beetje verouderdquote:
quote:Op zondag 8 april 2012 18:58 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
..maar ik kan KDE zelfs niet kiezen als DE!!!Alleen Openbox(werkt niet echt) en LXDE(2 weken nu).
Same here, maar dan naar Fedoraquote:Op maandag 9 april 2012 22:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Sinds Unity heb ik mijn interesse in Ubuntu compleet verloren.
Arch Linux
Wat moet ik nou doen om alsnog KDE op te zetten??init of daemons??quote:Op maandag 9 april 2012 21:19 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik weet niet of we allemaal langs elkaar heen praten of niet. Want ik dacht te begrijpen dat BPN wel KDM heeft draaien, maar bij daar niet voor KDE kan kiezen. Hoe hij KDM start is verder niet zo interresant (ook al is die exec in .xinitrc een beetje verouderd) Als BPD wel problemen heeft met KDM, laat even weten.
[..]
sysctl is voor systeemwijd. tijdens een mysqldump gaat ie als een mallemolen tables openhouden, zodat ie heel snel op z'n limiet zit. (1183 files in /proc/*pid*/fd/quote:
/etc/security/limits.conf is voor pam_limits.so en het kan best dat die niet gebuikt wordt (zie /etc/pam.d/*) Draai je mysqldump tijdens een crontab onder de mysql gebruiker? Misschien kun je in ~mysql/.bashrc (als dat bestaat en mysql heeft een bash shell) ulimit aanroepen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:17 schreef Keiichi het volgende:
sysctl is voor systeemwijd. tijdens een mysqldump gaat ie als een mallemolen tables openhouden, zodat ie heel snel op z'n limiet zit. (1183 files in /proc/*pid*/fd/)
1 | chmod -Rc 644 <dir> |
1 | chmod -Rc a+X <dir> |
1 2 | find . -type d -print0|xargs -0 chmod 755 find . -type f -print0|xargs -0 chmod 644 |
Hoe neem ik dit op in /etc/fstab?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:40 schreef kucher het volgende:
[..]
mount --bind /bestaande/dir /mnt/andere/dir
mount -o remount,ro /mnt/andere/dir
1 | /bestaande/dir /mnt/andere/dir bind bind,ro 0 0 |
1 | /bestaande/dir /mnt/andere/dir none bind,ro 0 0 |
http://www.howtoforge.com/software-raid1-grub-boot-debian-etchquote:Op donderdag 12 april 2012 11:31 schreef Tijn het volgende:
Kun je later software RAID toevoegen? Ik heb een computer draaien met Ubuntu 11.10 erop. Ik heb een tweede harde schijf nog liggen die precies hetzelfde is als de disk die er nu inzit. Die wil ik erbij plaatsen en dan dmv RAID 1 mirroren aan de schijf die er nu al in zit.
Ik begrijp dat je met mdadm een software RAID array kunt maken. Maar ik zit er niet op te wachten dat ik de schijf dan ook opnieuw moet partitioneren
Cool, bedanktquote:Op donderdag 12 april 2012 11:36 schreef xaban06 het volgende:
[..]
http://www.howtoforge.com/software-raid1-grub-boot-debian-etch
Ubuntu: http://www.howtoforge.com(...)uration-ubuntu-10.04
Ja, Brother geeft die op hun site. Weet niet precies waarom dat er niet gewoon in zit maar dat heb ik ook weleens moeten doen. Vervolgens werkten de wireless printer/scanner gewoon zoals het hoort, trouwens, ik was dus allang blij dat ze überhaupt drivers aanboden...quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 500 Internal Server Error The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request. Traceback (most recent call last): File "/usr/share/sabnzbdplus/cherrypy/_cprequest.py", line 618, in respond cherrypy.response.body = self.handler() File "/usr/share/sabnzbdplus/cherrypy/_cpdispatch.py", line 25, in __call__ return self.callable(*self.args, **self.kwargs) File "/usr/share/sabnzbdplus/sabnzbd/interface.py", line 277, in index if not sabnzbd.newsunpack.PAR2_COMMAND: File "cheetah__usr_share_sabnzbdplus_interfaces_smpl_templates_main_tmpl_1334244046_89_50248.py", line 1422, in respond NotFound: cannot find 'uniconfig' |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |