En vooral opmerkelijk dat dit zomaar op tv uitgezonden mag worden..quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Tegenlicht net gezien. Verfrissende kijk van Thomas Erdbrink op de situatie in Iran en de spanningen met het Westen.
Ja inderdaad, in Iran had je de kogel gekregenquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:12 schreef Green1 het volgende:
[..]
En vooral opmerkelijk dat dit zomaar op tv uitgezonden mag worden..
In Amerika ook wel, alleen geven ze in Amerika niemand de kans zoiets uit te zenden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja inderdaad, in Iran had je de kogel gekregen
Interessante link, kwam dit bijv. tegen;quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:31 schreef Green1 het volgende:
Hier staat een artikel over anti Iraanse propaganda:
http://globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=29626
En hier staat de volledige speech van Ahmadinejad bij de VN. En ik vind hem, tenzij hij de boel besodemietert, een sympatieke man, en niet de idioot wat de media van hem maakt. Ik vind het echt een aanrader om deze speech te bekijken.
Edit: en er staat in de titel iets over 9/11, maar dat was maar 1 stukje in zijn hele speech, waarbij die onbeschofde vertegenwoordigers van de VS weglopen. Terwijl ik hem 100% gelijk geef om vragen te stellen bij de gebeurtenissen van 11 september, en dat het eens een keer goed onderzocht moet worden.
Waar hebben we dit eerder gezien -> Irak.quote:Op zondag 1 april 2012 13:37 schreef Gray het volgende:
Overigens frauderen zowel de VS als Israel met de IAEA-rapporten. Dat zegt Hans Blix, voorheen hoofd van IAEA:
[..]
En jij wou zeggen dat dat niet zo is dan?quote:Op woensdag 4 april 2012 00:10 schreef opgebaarde het volgende:
Hij suggereerde anders wel dat de VS er zelf achter zat hè
Ik heb net even gezocht naar dat topic, maar kon hem niet vinden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:58 schreef Killaht het volgende:
[..]
Waar hebben we dit eerder gezien -> Irak.
Wat me trouwens opviel was de verzameling quotes die iemand op FOK! poste op een ander topic. Hierin liet hij een tijdlijn zien van hoelang de VS en Israël al aangeven dat Iran een bedreiging is en binnen een jaar een a-bom hebben. Begin 1980 oid al.
Wel benieuwd in hoeverre de quotes feitelijk kloppen, maar ik weet wel dat wordt beweerd dat Iran al sinds 1970 op zoek is naar nucleaire bewapening:quote:Op maandag 30 januari 2012 17:23 schreef BasOne het volgende:
'Iran kan binnen jaar atoombom hebben'
"Iran kan over ongeveer een jaar de beschikking hebben over een atoombom. Eén of twee jaar daarna heeft Iran ook de raket waarmee het de bom daadwerkelijk kan inzetten.
Dat heeft de Amerikaanse minister van Defensie, Leon Panetta, zondagavond gezegd in het tv-programma 60 Minutes."
april 1984: "Iran is snel op weg naar een kernwapen dat ze die misschien al in 1986 zullen hebben" - Jane's Intelligence Defense Weekly report
juni 1984: "Iran heeft over 7 jaar een atoomwapen" - senator Alan Cranston
april 1989: Irak waarschuwt dat Iran bijna een atoombom heeft
eind 1991: "Iran heeft met grote zekerheid alle of vrijwel alle componenten voor het bouwen van twee of drie atoombommen in handen" - CIA en Amerikaans Congres
januari 1992: "Het duurt nog slechts vijf jaar voor Iran zelfstandig een atoombom kan bouwen" - Benjamin Netanyahu
februari 1992: "Iran heeft dit jaar nog twee of drie atoombommen" - rapport Amerikaanse Huis van Afgevaardigden
maart 1992: "Iran heeft vier atoombommen van Rusland gekregen" - Arms Control Reporter
april 1992: "Iran heeft tegen het jaar 2000 een atoombom" - CIA (later bijgesteld tot 2003)
mei 1992: "Iran heeft tenminste twee vermiste bommen uit Kazachstan" - The European
juni 1992: "Tenzij Iran's nucleaire mogelijkheden worden verstoord, heeft het land voor het einde van het decennium een kernwapen" - Herzl Budinger, generaal-majoor IAF
oktober 1992: "Iran heeft in 1999 een atoombom" - Shimon Peres
november 1992: "Iran heeft in 1999 een atoombom" - New York Times
december 1992: "Over twee tot drie jaar kan een Iraanse atoombom een serieus probleem zijn" - Robert Gates, directeur CIA
januari 1993: "Iran geeft 800 miljoen dollar per jaar uit aan de ontwikkeling van kernwapens" - Gad Yaacobi, Israelisch VN-afgezant
februari 1993: "Het zal nog acht tot tien jaar duren voordat Iran een atoombom heeft, maar met buitenlandse hulp zou dit eerder kunnen" - James Woolsey, CIA-chef
medio 1993: "Iran heeft een deal gemaakt met Noord-Korea voor de ontwikkeling van nucleaire wapens" - U.S. News & World Report, New York Times, Paris Match & Foreign Report
medio 1993: "Iran heeft een deal gemaakt met Zwitserland voor de ontwikkeling van nucleaire wapens" - AFP
medio 1993: "Iran heeft een deal gemaakt met het Franse CKD voor de ontwikkeling van nucleaire wapens" - Intelligence Newsletter
medio 1993: "Iran heeft een deal gemaakt met Russische wetenschappers in Kazachstan voor de ontwikkeling van nucleaire wapens" - diverse andere media
eind 1993: "Iran heeft binnen acht tot tien jaar nucleaire wapens" - Defense News en de National Defense University
januari 1995: "Iran zou hebben tegen 2003 een bom kunnen hebben" - John Holum, directeur U.S. Arms Control and Disarmament Agency
januari 1995: "Iran heeft in minder dan vijf jaar een atoombom" - William Perry, minister van Defensie
begin 1995: "Iran is veel dichter bij een atoombom dan werd gedacht en heeft er misschien binnen vijf jaar een" - New York Times
medio 1995: "Onze beste inschattingen zeggen dat Iran binnen drie tot vijf jaar in staat is zelfstandig een atoombom te produceren" - Benjamin Netanyahu, later herhaald door o.a. Yitzhak Rabin
februari 1996: "Iran heeft in 2004 kernwapens" - Ehud Barak, Israelische minister van Buitenlandse Zaken
april 1996: "Iran heeft in 2005 een atoombom" - Shimon Peres
maart 1997: "Iran heeft tussen 2005 en 2007 een atoombom" - John Holum
april 1997: "Iran heeft in 2002 een atoombom" - Duitse Inlichtingendienst (BND)
mei 1997: "Iran heeft in 2005 een atoombom" - Los Angeles Times
juni 1997: "Iran heeft in 2000 een atoombom" - Generaal Binford Peay
april 1998: "Iran heeft al vier atoombommen" - Jerusalem Post
oktober 1998: "Iran heeft in 2003 een atoombom" - Generaal Anthony Zinni (door hem herhaald in december 1999)
november 1999: "Iran heeft in 2004 een atoombom" - anonieme Israelische generaal tegen AP
Al 3 decennia worden we bang gemaakt dat Iran 'bijna' een nuke heeft.
Kennen ze geen ander liedje..
Klacht: Hou op met mensen bang te maken met verzinsels.
Wat is overigens "evidence of possible work"?quote:• Since the 1970s, even before the revolution, Iran has sought access to the technology that would give it the option to build a nuclear bomb, should it believe its security situation requires it.
• Iran intensified its drive toward nuclear weapons in the 1980s during the Iran-Iraq War, following reports of an Iraqi clandestine nuclear program.
• Iranian leaders continue to advance Iran’s nuclear program and use it as a symbol of national pride.
They deny that Iran’s nuclear program has a military purpose.
• As a signatory to the Nuclear Non-Proliferation Treaty (NPT), Iran claims its nuclear program is purely for peaceful, energy and medical purposes, despite evidence of possible work on nuclear warheads.
Je suggereerde anders wel dat de VS er zelf niet achter zat hèquote:Op woensdag 4 april 2012 00:15 schreef opgebaarde het volgende:
Dat zeg ik toch niet?
Dat is het onderwerp niet?
Waarom reageer je zo?
Het schoffeert om zoiets te zeggen op zo'n moment op die plaats. Dat snapt iedereen en als hij er echt iets inhoudelijks mee wilde bereiken dan had hij wet wel anders vermeld
Het onderbuikgevoel van Netanyahu?quote:Op woensdag 4 april 2012 14:37 schreef Gray het volgende:
Die post wil ik hier ook wel even geplaatst hebben:
[..]
Wel benieuwd in hoeverre de quotes feitelijk kloppen, maar ik weet wel dat wordt beweerd dat Iran al sinds 1970 op zoek is naar nucleaire bewapening:
[..]
Wat is overigens "evidence of possible work"?
Ik kreeg serieus respect voor deze man toen hij dit flikte, even los van zn hele politieke ideologie etc, om zoiets bij de VN te doen, en ook de typische reactie van de VS, het was een meesterzet, en in zekere zin zal de geschiedenis zijn (Ahmadinejad) gelijk in de kwestie 9/11 bewijzen. (Hoop ik)quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:31 schreef Green1 het volgende:
Hier staat een artikel over anti Iraanse propaganda:
http://globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=29626
En hier staat de volledige speech van Ahmadinejad bij de VN. En ik vind hem, tenzij hij de boel besodemietert, een sympatieke man, en niet de idioot wat de media van hem maakt. Ik vind het echt een aanrader om deze speech te bekijken.
Edit: en er staat in de titel iets over 9/11, maar dat was maar 1 stukje in zijn hele speech, waarbij die onbeschofde vertegenwoordigers van de VS weglopen. Terwijl ik hem 100% gelijk geef om vragen te stellen bij de gebeurtenissen van 11 september, en dat het eens een keer goed onderzocht moet worden.
okquote:Op woensdag 4 april 2012 14:52 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]
Je suggereerde anders wel dat de VS er zelf niet achter zat hè
Je hebt wel een punt, maar waarom zou het anders voor Ahmadinejad interessant zijn om de Holocaust openlijk voor de VN te ontkennen? Diep gaat ie er niet op in. Hij komt niet met interessante details ... hij lijkt het puur te doen om die dubbele standaard van het Westen te laten zien.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:10 schreef opgebaarde het volgende:
vond die theorie ook wel interessant maar ik ben er niet zo van overtuigd dat hij dat allemaal deed onder de mom "vrijheid van meningsuiting". Dit omdat er niet zoveel vrijheid is in Iran en zelfs in het westen dat ontkennen niet mag. Vond dit een beetje lijken op het zoeken van een redenatie
Laat ik het anders stellen. Voornamelijk de Amerikanen zijn nogal flink veregenwoordigd met hun bases over heel de Wereld. Ze hebben een Imperium opgebouwd. De Israëlisch springen ook niet al te netjes om met de Palestijnen in de bezette gebieden en hun buurlanden. En dan heb ik de feitelijk illegale oorlogen in Irak en Afghanistan nog niet genoemd.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:26 schreef opgebaarde het volgende:
Welke landen vallen wij aan? En wij hebben inderdaad nog een hoop te leren maar hij brengt zijn boodschap dan wel op een aparte manier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |