Ik split ze niet op dus in die zin kan ik niet echt antwoord geven, dus voor wat het waard is: ik hou borst en schouder dagen ver van elkaar. Ik doe maandag borst, en dan donderdag schouders. Als ik dinsdag borst zou doen zou ik vrijdag schouders doen, bv.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:08 schreef Xlarge het volgende:
Zijn hier meer mensen die hun schouders opgesplist hebben bij de andere dagen ?
Zo'n flinke 2 jaar heb ik trouw mijn schouders dag, in mijn splitschema.
Ik moet echter toch zeggen dat ik vind dat mijn schouders achter blijven, vooral de voorkant.
Nu dacht ik dat het misschien door overbelasting kwam, vaak heb ik de dag na schouders, nl. borst.
Ik las dus ergens de schouderoefeningen op te splitsen, dus de voorkant bij borst, de achterkant bij rug, en de zijkanten bij armen.
Dat zou voor mij een tweede positieve bijkomstigheid hebben, ik heb zo een extra dag over, waarbij ik dan alleen armen kan doen(en die zijkant schouders dan natuurlijk)
Nu doe ik armen na mijn grote spiergroep, biceps meestal na schouders, en triceps meestal na rug.
Ik ben vaak alleen zo moe na de grote spiergroep, dat ik het idee heb dat ik mijn armen niet maximaal train.
Verkort : heeft iemand dus ervaring met die schouders opsplitsen ?
Die verandering in workout doe ik regelmatig, zowieso voor bijna elke spiergroep.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik split ze niet op dus in die zin kan ik niet echt antwoord geven, dus voor wat het waard is: ik hou borst en schouder dagen ver van elkaar. Ik doe maandag borst, en dan donderdag schouders. Als ik dinsdag borst zou doen zou ik vrijdag schouders doen, bv.
Op die manier is er weinig kans op overbelasting, en daarbij kan je je schouders veel beter aanpakken omdat ze uitgerust zijn.
En misschien eens je schouder workout herzien? Eens totaal andere oefeningen doen kan ze een groeispurt geven.
Ik doe de achterkant van m'n schouders op een bandruk/borst dag.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:08 schreef Xlarge het volgende:
Zijn hier meer mensen die hun schouders opgesplist hebben bij de andere dagen ?
Zo'n flinke 2 jaar heb ik trouw mijn schouders dag, in mijn splitschema.
Ik moet echter toch zeggen dat ik vind dat mijn schouders achter blijven, vooral de voorkant.
Nu dacht ik dat het misschien door overbelasting kwam, vaak heb ik de dag na schouders, nl. borst.
Ik las dus ergens de schouderoefeningen op te splitsen, dus de voorkant bij borst, de achterkant bij rug, en de zijkanten bij armen.
Dat zou voor mij een tweede positieve bijkomstigheid hebben, ik heb zo een extra dag over, waarbij ik dan alleen armen kan doen(en die zijkant schouders dan natuurlijk)
Nu doe ik armen na mijn grote spiergroep, biceps meestal na schouders, en triceps meestal na rug.
Ik ben vaak alleen zo moe na de grote spiergroep, dat ik het idee heb dat ik mijn armen niet maximaal train.
Verkort : heeft iemand dus ervaring met die schouders opsplitsen ?
Mm, lijkt me wel interssant. Effe opzoeken.quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:29 schreef kevin_ het volgende:
Kent iemand deze?
Bodybuilding - Jay Cutler Undisputed
Plot
In 2008 after losing his title as Mr. Olympia, Jay Cutler made a vow to come back and reclaim his title even though many critics had written Jay off as a serious contender for a comeback victory. Follow Jay through his heroic epic journey as he prepares for the fight of his life. Watch and learn Jay's secrets as he trains each body part and wins back his title for the third time as the Undisputed Mr. Olympia Champion! Director Jason Ellis presents Jay's exciting story of victory and defeat, persistence and redemption! Includes over 40 minutes of bonus footage.
Eh... ik ben een ecto, van bijna 100 kilo??quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:33 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Ok, stelletje ecto's. Na een fail-cut waardoor ik in twee maanden tijd, 2 kg spiermassa ben kwijtgeraakt en m'n motivatie daarmee ook een tijd kwijt was, heb ik me nu ingeschreven bij een andere gym. Tijd om weer te gaan knallen.
*zucht* Dus als iemand ergens binnenkomt waar voetbal opstaat en bier gedronken word, en zegt "heujjjj dames", dan zitten er allemaal wijven?quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
Eh... ik ben een ecto, van bijna 100 kilo??
We laten nou eenmaal niet graag een kans voorbijgaan om onze (na hard werken verdiende) stats te showen!quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:52 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
*zucht* Dus als iemand ergens binnenkomt waar voetbal opstaat en bier gedronken word, en zegt "heujjjj dames", dan zitten er allemaal wijven?
Dusch.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:19 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
[..]
We laten nou eenmaal niet graag een kans voorbijgaan om onze (na hard werken verdiende) stats te showen!
Over showen gesproken, is er niet een standaard routine ofzo om in no-time helemaal FULL BODY pumped te worden? Liefst met zo weinig mogelijk equipment. Wat doen podium-bodybuilders eigenlijk? In Pumping Iron hadden ze zo'n hokje waar ze een aantal oefeningen deden om een pump te krijgen voor ze het podium op gingen. Zou mooi zijn als je met een paar high-rep oefeningen helemaal pump kan krijgen, en dan lkkr naar de zwembad.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:19 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
[..]
We laten nou eenmaal niet graag een kans voorbijgaan om onze (na hard werken verdiende) stats te showen!
Mooi, geeft je een plafond om doorheen te beukenquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:07 schreef slacker_nl het volgende:
Lief dagboek, vandaag voor het eerst failure met SL.. 37,5 kg met OHP, laatste set, 3 reps. mehhhh.
Verwacht over 3 dagen hetzelfde met barbell row, de laatste paar keren gingen moeizaam..quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mooi, geeft je een plafond om doorheen te beuken
Wat ging er mis?quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:33 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Ok, stelletje ecto's. Na een fail-cut waardoor ik in twee maanden tijd, 2 kg spiermassa ben kwijtgeraakt en m'n motivatie daarmee ook een tijd kwijt was, heb ik me nu ingeschreven bij een andere gym. Tijd om weer te gaan knallen.
Misschien even een tijdje push presses doen ipv OHP. Ik kwam maar met moeite boven de 40 kilo en ga nu over de 50 kilo OHP. Je kan de push press als een soort legale cheat gebruiken voor de OHP op die manier.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:07 schreef slacker_nl het volgende:
Lief dagboek, vandaag voor het eerst failure met SL.. 37,5 kg met OHP, laatste set, 3 reps. mehhhh.
Laten we eerst eens kijken wat volgende week gebeurd bij 37,5 en de week erna als het weer tot failure komt. Deloaden en dan weer, dan kijken we wel naar een andere variant.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:51 schreef Snakey het volgende:
Misschien even een tijdje push presses doen ipv OHP. Ik kwam maar met moeite boven de 40 kilo en ga nu over de 50 kilo OHP. Je kan de push press als een soort legale cheat gebruiken voor de OHP op die manier.
Nee jonge, als volgende week 37.5 niet lukt ga je die keer daarna eerst 40 proberen. Ik had precies hetzelfde en 40 lukte gek genoeg wel.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:03 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Laten we eerst eens kijken wat volgende week gebeurd bij 37,5 en de week erna als het weer tot failure komt. Deloaden en dan weer, dan kijken we wel naar een andere variant.
Deloaden doe je alleen voor je herstel voor je hele lichaam, niet omdat je met een oefening op een plateau komt te zitten. Dan zou je wel erg vaak deloaden als je dat doet.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:03 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Laten we eerst eens kijken wat volgende week gebeurd bij 37,5 en de week erna als het weer tot failure komt. Deloaden en dan weer, dan kijken we wel naar een andere variant.
In het SL boek werd aangeven om bij failure, 3x te proberen om door je plateau heen te komen en vervolgens 10% te deloaden en dan weer gewoon elke keer gewicht erbij. Laat ik nu eerst eens gewoon dat proberen. Deloaden doe je niet alleen voor je herstel. Tis een valide optie om daarna weer je trainingsarbeid te verhogen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Deloaden doe je alleen voor je herstel voor je hele lichaam, niet omdat je met een oefening op een plateau komt te zitten. Dan zou je wel erg vaak deloaden als je dat doet.
Oh?quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Deloaden doe je alleen voor je herstel voor je hele lichaam, niet omdat je met een oefening op een plateau komt te zitten. Dan zou je wel erg vaak deloaden als je dat doet.
Ah, op die manier deloaden. Daar dacht ik even niet aan.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:39 schreef Zith het volgende:
[..]
Oh?Ik zie Glenn Pendlay (de enige eckte) en Mark Rippetoe dat vaak genoeg adviseren (-10% deloaden op squat, dit vasthouden totdat die oefening gemakkelijk word dan weer door met linear progression).
Ben meso, 1,82 en nu 87kg. Heb me dus een aantal keer op zo'n weegschaal gewogen die ook vetpercentage etc meet, en hij gaf in januari 71kg spiermassa aan, en begin maart 69kg. M'n gewicht was in die tijd van 92 (18,5%) naar 87kg (16,5%) gegaan. Nou geloof ik geen zak van die vetpercentages, maar ik ben ook flink wat kracht verloren, dus verlies van spiermassa is er zeker. Waarschijnlijk dus gecut op te weinig kcal.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:30 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Wat ging er mis?
Wat is je lichaamstype, stats?? Je weet dat tijdens de cut altijd spier verlies.
Hoe weet je eigenlijk dat het 2kg is, en niet 4 of 1KG?
Vind je noxipro prettig? Ik ging er in het begin ongelofelijk hard op, maar nu ik aan mijn tweede potje bezig ben (2 scoops per training), ben ik na m'n training misselijk.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:13 schreef Panzermaus het volgende:
Lijntje NoxiPro leggen en rows/pullups/chins/pulldowns/cable row/deadlifts tot je vingers geen kracht meer over hebben.Wanneer ik ze nu sluit dan voelt het alsof ze van spaghetti zijn.
Ik heb trouwens helemaal geen zin meer in SS.
Ik doe de laatste tijd maar wat en gaat supergoed, gewoon dingen supersetten en variabele reps, langer aangespannen houden, negatieve reps, etc. Misschien dat ik nu ook maar 5 dagen per week ga proberen te trainen, of 4 ofzo. En dan een beetje wat dingen bij elkaar vegen, maar vooral veel variatie overal in.
Heb B&F Watermelon-whey binnen trouwens, lekkerste smaak die ik tot nu toe heb gehad. Een niet-overheersende lichtzoete fruitsmaak, super met melk. Watermelon > Vanilla > Berry Blast > Banana. Echt een aanrader.
Zou dan wel een (split)schema volgen, albeit met inderdaad variatie in # reps, meer focus op negatives, dropsets/supersets, whatever, wat jij lekker vindt. Gewoon 'maar wat doen' is denk ik nooit de way to go.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:13 schreef Panzermaus het volgende:
Lijntje NoxiPro leggen en rows/pullups/chins/pulldowns/cable row/deadlifts tot je vingers geen kracht meer over hebben.Wanneer ik ze nu sluit dan voelt het alsof ze van spaghetti zijn.
Ik heb trouwens helemaal geen zin meer in SS.
Ik doe de laatste tijd maar wat en gaat supergoed, gewoon dingen supersetten en variabele reps, langer aangespannen houden, negatieve reps, etc. Misschien dat ik nu ook maar 5 dagen per week ga proberen te trainen, of 4 ofzo. En dan een beetje wat dingen bij elkaar vegen, maar vooral veel variatie overal in.
Heb B&F Watermelon-whey binnen trouwens, lekkerste smaak die ik tot nu toe heb gehad. Een niet-overheersende lichtzoete fruitsmaak, super met melk. Watermelon > Vanilla > Berry Blast > Banana. Echt een aanrader.
Wow, ik check je post history (strong stalking) en zie deze post van jou, die ik toevallig gister ook in die thread al zag, en om moest lachen. Reps zodra ik van r/c ben.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:12 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Ben meso, 1,82 en nu 87kg. Heb me dus een aantal keer op zo'n weegschaal gewogen die ook vetpercentage etc meet, en hij gaf in januari 71kg spiermassa aan, en begin maart 69kg. M'n gewicht was in die tijd van 92 (18,5%) naar 87kg (16,5%) gegaan. Nou geloof ik geen zak van die vetpercentages, maar ik ben ook flink wat kracht verloren, dus verlies van spiermassa is er zeker. Waarschijnlijk dus gecut op te weinig kcal.
Wat zouden jullie mijn bf% schatten?
http://bodyspace.bodybuilding.com/donqezue/
Op beide foto's die daar staan span ik m'n buikspieren aan.
Ja, heb 1 scoop gebruikt vandaag. Normaal pak ik 1.5 maar ging super zo.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:19 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Vind je noxipro prettig? Ik ging er in het begin ongelofelijk hard op, maar nu ik aan mijn tweede potje bezig ben (2 scoops per training), ben ik na m'n training misselijk.
Ik zag die watermeloen ook idd lol. Berry Blast vond ik niet te zuipen, heb ik weggegeven aan een vriend van me. Heb nu straciatella
Yep, dat bedacht ik me ook al. Enige structuur zou goed zijn, ook om progressief bezig te blijven. Maar 3x5 ben ik nu gewoon op uitgekeken.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:36 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Zou dan wel een (split)schema volgen, albeit met inderdaad variatie in # reps, meer focus op negatives, dropsets/supersets, whatever, wat jij lekker vindt. Gewoon 'maar wat doen' is denk ik nooit de way to go.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sloots gonna sloot
Eten dude, als je niet wat in vet aankomt, betekent dat ook dat je je spieraanmaak niet aan z'n max zit.quote:Op woensdag 4 april 2012 00:15 schreef obsama het volgende:
Foei, zo'n bak kwark is toch wel een slok op de borrel. Had gisteren geen kwark in huis dus maar overgeslagen voor een keertje, helse spierpijn in de borst nu.
wel voor het eerst 8x 32 geknald met dumbbell press
Alleen jammer dat ik zo mager blijf
voorbeeldje van wat ik vandaag heb gegeten:quote:Op woensdag 4 april 2012 00:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eten dude, als je niet wat in vet aankomt, betekent dat ook dat je je spieraanmaak niet aan z'n max zit.
quote:Op woensdag 4 april 2012 00:02 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ja, heb 1 scoop gebruikt vandaag. Normaal pak ik 1.5 maar ging super zo.Het fijnste is het 'ik ben pas net bezig'-gevoel, dat is soms wel even welkom.
[..]
Yep, dat bedacht ik me ook al. Enige structuur zou goed zijn, ook om progressief bezig te blijven. Maar 3x5 ben ik nu gewoon op uitgekeken.
Die 'aesthetics trolling thread' in Misc trouwens.Weet niet of je die thread verder hebt doorgelezen, maar dat is dus een FB troll account waarvan de pic genomen is van een andere MiscerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sloots gonna sloot
hoe ironisch.
Of toch du vader?
Als je veel voetbalt zul je nog meer moeten eten, zo is het nu eenmaal. Ik zit zelf op 3800 per dag, en dat is voor iemand van dezelfde lengte als jij en die naast liften niks aan sport doet.quote:Op woensdag 4 april 2012 00:22 schreef obsama het volgende:
[..]
voorbeeldje van wat ik vandaag heb gegeten:
s'ochtends
3 gebakken eieren
4 bruine boterhammen
750ml melk met eiwit shake
10:00
6 boterhammen met pindakaas
16:00
dik bord met spaghetti en bolognese saus
750ml melk met eiwitshake
- gevoetbald -
21:00
dik bord met spaghetti en bolognese saus
750ml melk met eiwitshake
23:00
4 tosti's
tussendoor nog stukken fruit wezen kanen en nu straks nog even 500ml magere kwark van de appie opeten.
Je gaat me toch niet vertellen dat ik nog meer moet eten ? Volgens mij zijn dit wel +-220 eiwitten en 3500+ kcal.
Probleem is gewoon dat ik 1,96 ben en een keiharde ecto ben.
Maar we gaan door, ik weeg nu 93 kilo
Edit: motivatie om door te gaan is dat ik merk dat ik stukken sterker ben geworden
Inderdaad.quote:Op woensdag 4 april 2012 00:58 schreef obsama het volgende:
ongekend, dan kan ik de hele dag wel gaan vreten ;p
Had trouwens van een medesporter begrepen dat het wijzelijk is om eens in de bijv 3 maanden een weekje rust te nemen. kan iemand dit onderbouwen ? het zou zelfs bevordelijk zijn voor je gains
Zit nu al twee trainingen vast op 45kg. Laatste set fail ik steeds op 4 reps; een keer in een wanhopige poging op rep 5 die barbell zelfs licht op mn kop laten plempenquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:07 schreef slacker_nl het volgende:
Haha die thread is goud waard, man. WIll rep back brahquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:39 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Wow, ik check je post history (strong stalking) en zie deze post van jou, die ik toevallig gister ook in die thread al zag, en om moest lachen. Reps zodra ik van r/c ben.
1 Scoop voel ik helaas bijna niets van. Ik vind het een heerlijk gevoel onder het trainen, maar als ik dan misselijk thuis zit met m'n stimdickie in me hand vind ik het toch niet zo leuk meer.quote:Op woensdag 4 april 2012 00:02 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ja, heb 1 scoop gebruikt vandaag. Normaal pak ik 1.5 maar ging super zo.Het fijnste is het 'ik ben pas net bezig'-gevoel, dat is soms wel even welkom.
Dank je voor je antwoord, en je tips .quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik doe de achterkant van m'n schouders op een bandruk/borst dag.
De achterkant is sowiezo lastiger te pakken, en kun je niet zo hard meer trainen als de rest al opgebrand is.
De voor en zijkant dus op een echte schouderdag, en wel zo hard dat ik m'n bidon niet meer aan m'n mond kan zetten aan het eind.
Dumble shoulderpress en standing flyes keihard en zwaar doen, en daarna een dropset.
(de flyes wel goed uitgevoerd met je pinkjes als eerste in de lucht!) volledig concentreren op je deltoids, tot ze zo zuur zijn dat je niet meer weet hoe je het hebt.
Als afsluitertje front raizes met een plaat.
Schouders altijd "laag" houden om inpingement te voorkomen, en je rotator cuff goed opwarmen van te voren.
Dus, ga je wel ver genoeg tijdens je schoudertraining?
Aan je torso te zien ben je geen ecto hoor...gewoon mesoquote:Op woensdag 4 april 2012 09:02 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Dank je voor je antwoord, en je tips .
Naar mijn idee pak ik mijn schouders wel goed aan.
De pinkjes in de lucht zal ik eens doen, dat liet ik achterwege.
Ik zal ook eens een foto posten, om mijn post te verduidelijken, je zit daar goed dat mijn voorste schouderspieren achterblijven.
Ik ga volgende week wel starten om mijn schouders helemaal op te delen, zoals eerder gepost
[ afbeelding ]
En ja, ik ben een ecto pur sang
Haha, dank je, maar ik was toch redelijk ielig hoor een tijdje geleden, pic uit fotoboek geplaatst.quote:Op woensdag 4 april 2012 10:11 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Aan je torso te zien ben je geen ecto hoor...gewoon meso
Is gewoon een normale body voor iemand die niet traint imo. Ik zeg meso, maar kan het fout hebben natuurlijkquote:Op woensdag 4 april 2012 10:27 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Haha, dank je, maar ik was toch redelijk ielig hoor een tijdje geleden, pic uit fotoboek geplaatst.
Dat is toch een ecto bouw ? of moet dat nog magerder zijn.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik 2.04 meter ben, dat maakt het al snel wat slungeliger/ieliger
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |