quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Daarom heb ik meestal wel wat te lezen bij mij, heb het regelmatig in de taxi gehad, en als ze dan niet achteruitgingen ging ik gewoon mijn urenregistratie invullen, en de berichten/ritten in de datacom doorlezen...
mijn record is toch wel zo'n 5 minuten voordat de andere auto weer achteruit ree..
Overigens ga ik op de smalle weggetjes hier altijd aan de kant, tenzij de tegenligger dat niet doet en gewoon met dezelfde snelheid door blijft rijden, dan ga ik echt niet de berm in, maar ga ik gewoon tegen de rand van de weg aan rijden.. Heeft wel eens wat spiegels gekost, maar dan leren ze het wel.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn vader heeft zo eens een kwartier een stadsbus vastgezet. Hij stond half over een drempel toen de bus de hoek om kwam suizen en zijn weg compleet blokkeerde. Bus kwam van links, te hard, verkeerde weghelft en alles maar nee, het was toch echt de bedoeling dat mijn vader hem in zijn achteruit zette hoor
Wij met zijn drieën achterin (leeftijd van 11 tot 4 ofzo) met grote ogen kijken hoe de buschauffeur toeterde en intimiderend opreed, mijn moeder jammerend naast hem, allemaal toeschouwers (aan de rand van een winkelcentrum) maar mijn pappie vertikte het. Motor uit en vriendelijk zwaaien naar de meneer in de bus jongens!
Overigens heeft hij hem uiteindelijk toch aan de kant gezet omdat een nogal opgewonden volks type scheldend uit de bus rende en op de ramen begon te bonken "dat ie hem zelf wel even weg ging zetten". Mijn moeder kon mijn vader toen nét overtuigen dat hij misschien toe moest geven.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:12 schreef muhahaha het volgende:
Mijn zwager zit op de bus en die zei dat hij onder geen enkel beding die bus in zijn achteruit mag zetten, geen zicht achter en wel de verantwoordelijkheid.
Mocht ook 15 minuten op een bus wachten omdat een vrouw haar bak in de bocht had gezet waardoor de bus de bocht niet kon maken (even achteruit mag dus echt niet). Van niet van de werkgever overigens.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Leuk zijn die weggetjes. Vooral opvallend, ten minste, dat valt mij op, is dat je de locals er zo uitpikt. 60 Weggetjes waar er, met lege paardentrailer erachter, gewoon met 80 tot 90 doorgereden wordtEn dan zit je iets daarna achter een Aygo die 40 rijdt
![]()
Vind dat wel enigszins moeilijk doen om het moeilijk doen. Zelfde als die mensen in de Rijdende Rechter met 'mien recht is mien recht'quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn vader heeft zo eens een kwartier een stadsbus vastgezet. Hij stond half over een drempel toen de bus de hoek om kwam suizen en zijn weg compleet blokkeerde. Bus kwam van links, te hard, verkeerde weghelft en alles maar nee, het was toch echt de bedoeling dat mijn vader hem in zijn achteruit zette hoor
Wij met zijn drieën achterin (leeftijd van 11 tot 4 ofzo) met grote ogen kijken hoe de buschauffeur toeterde en intimiderend opreed, mijn moeder jammerend naast hem, allemaal toeschouwers (aan de rand van een winkelcentrum) maar mijn pappie vertikte het. Motor uit en vriendelijk zwaaien naar de meneer in de bus jongens!
Overigens heeft hij hem uiteindelijk toch aan de kant gezet omdat een nogal opgewonden volks type scheldend uit de bus rende en op de ramen begon te bonken "dat ie hem zelf wel even weg ging zetten". Mijn moeder kon mijn vader toen nét overtuigen dat hij misschien toe moest geven.
Koud en regen? Mietjequote:auto is ook nice omdat je lekker hard muziek kan luisteren zonder dat iemand er last van heeft!
Daarnaast lijkt me motoren wel stoer, snel optrekken enzo
Als dat niet mag, dan moeten ze ook zo rijden dat het niet hoeft. Het merendeel van de buschauffeurs rijdt te hard en neemt vaak voorrang op gelijkwaardige kruisingen, ook al hebben ze dat niet. En ja, ik reis ongeveer elke dag met de busquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:12 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Mijn zwager zit op de bus en die zei dat hij onder geen enkel beding die bus in zijn achteruit mag zetten, geen zicht achter en wel de verantwoordelijkheid.
Mocht ook 15 minuten op een bus wachten omdat een vrouw haar bak in de bocht had gezet waardoor de bus de bocht niet kon maken (even achteruit mag dus echt niet). Van niet van de werkgever overigens.
Goed.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als dat niet mag, dan moeten ze ook zo rijden dat het niet hoeft. Het merendeel van de buschauffeurs rijdt te hard en neemt vaak voorrang op gelijkwaardige kruisingen, ook al hebben ze dat niet. En ja, ik reis ongeveer elke dag met de bus
Dat doe ik ook niet, de bus waar ik dagelijks mee ga is zelfs altijd 5 minuten te vroegquote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:25 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Goed.
Maar dan ook niet miepen dat de bus 5 minuten te laat is he?
In mijn geval moet die taart haar auto niet in de bocht zetten, daar kan de chauffeur niets aan doen...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als dat niet mag, dan moeten ze ook zo rijden dat het niet hoeft. Het merendeel van de buschauffeurs rijdt te hard en neemt vaak voorrang op gelijkwaardige kruisingen, ook al hebben ze dat niet. En ja, ik reis ongeveer elke dag met de bus
Klopt, was ook meer voor die andere bedoeld. Maar er rijden hier in de stad wel eens bussen een stukje achteruit. Over het algemeen alleen als een andere bus ze tegen zit, bij personenauto's wachten ze lekker totdat die auto achteruit gaatquote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:18 schreef muhahaha het volgende:
[..]
In mijn geval moet die taart haar auto niet in de bocht zetten, daar kan de chauffeur niets aan doen...
Hoe vaak ik bussen achteruit zie steken... Niet op te noemen, gebeurt echt heel veel.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:33 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Klopt, was ook meer voor die andere bedoeld. Maar er rijden hier in de stad wel eens bussen een stukje achteruit. Over het algemeen alleen als een andere bus ze tegen zit, bij personenauto's wachten ze lekker totdat die auto achteruit gaat
Oh ja zeker. Mijn vader is zeg maar een chagrijnig moeilijk oud mannetje sinds zijn geboortequote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:20 schreef Palomar het volgende:
[..]
Vind dat wel enigszins moeilijk doen om het moeilijk doen. Zelfde als die mensen in de Rijdende Rechter met 'mien recht is mien recht'
Zou denk ik lafjes een duimpje omhoog hebben gestoken (zo van 'goed gedaan chauffeur') en dan rustig stukje achteruit rijden. Dan ben jij de morele winnaar van dit duel
Da's wel een idee ja. Een kostbaar grapje bij dat soort directeuren auto's, met regensensoren en voorruitverwarming en dingen...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:04 schreef muhahaha het volgende:
@gebrokenglas
Als je links hangt kun je ook een stuk strook links van de streep pakken, daar waar de steentjes liggen zo pats pats op zijn ruit
ruitensproeier heb je daarvoorquote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Probaat middel tegen bumperkleverts... Flink gas geven en laten roken.
Situatie: uurtje of 6 's avonds, nawee van spits, een vrachtwagen haalt in en en nog wat busjes enzo, dus de linkerbaan kuiert eventjes met 95, 100 voort. Een tijdelijke situatie. Komt er een golfje / directeur / vertegenwoordiger aansuizen en gaat knaldicht achterop rijden. Kan via de spiegel zn speldje in de stropdas zien.
Idioot, want 't is makkelijk te ziendat het eventjes druk is maar straks weer rustig is en vrij baan.
Nou, dan hop in de vier, en flink gas. De diesel komt grommend tot leven, en alle opgehoopte roet en troep blaast walmend en rokend de uitlaat uit, en zo hop zijn kachel in.
Hee, wat gek, nu houdt hij ineens wel afstand fatsoenlijk afstand.
Ow gut daar heb ik ook nog een mooi verhaal van.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |