abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109863496
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:48 schreef 2cv het volgende:
Links op de weg staat een auto geparkeerd. Daarom is er te weinig ruimte om daar elkaar te passeren. Ik kom aanrijden en tegenligger 1 gaat om de geparkeerde auto heen. Dat past prima. Tegenligger 2 gaat ook om de geparkeerde auto heen. Dat is wat krap, maar het kan. Tegenligger 3 gaat ook om de geparkeerde auto heen. Dat kan alleen schadevrij als ik rem. Aangezien meneer tijd zat heeft gehad om mij te zien (hij had een hoge auto en de auto's waar hij achter reed gaan niet zo hard), mij voorrang hoort te geven en dit hele verhaal al 'tig' keer eerder gebeurd is rem ik steeds later. Dit keer heb ik een paar fraaie zwarte strepen op het wegdek achter gelaten en hopelijk zit die idioot in z'n pc hoofttractor nu nog na te trillen.
Dat gebeurd inderdaad heel vaak. Als er eentje langs kan wil gelijk het hele treintje er achter aan, heel erg irritant :{
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:56:57 #252
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_109863543
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:48 schreef 2cv het volgende:
Links op de weg staat een auto geparkeerd. Daarom is er te weinig ruimte om daar elkaar te passeren. Ik kom aanrijden en tegenligger 1 gaat om de geparkeerde auto heen. Dat past prima. Tegenligger 2 gaat ook om de geparkeerde auto heen. Dat is wat krap, maar het kan. Tegenligger 3 gaat ook om de geparkeerde auto heen. Dat kan alleen schadevrij als ik rem. Aangezien meneer tijd zat heeft gehad om mij te zien (hij had een hoge auto en de auto's waar hij achter reed gaan niet zo hard), mij voorrang hoort te geven en dit hele verhaal al 'tig' keer eerder gebeurd is rem ik steeds later. Dit keer heb ik een paar fraaie zwarte strepen op het wegdek achter gelaten en hopelijk zit die idioot in z'n pc hoofttractor nu nog na te trillen.
Waren die strepen van jouw of zijn banden?
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 19:57:05 #253
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109863551
Als ik in een bulldozer gereden had, had ik niet geremd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 19:57:35 #254
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109863572
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:56 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Waren die strepen van jouw of zijn banden?
Van mijn banden. Als die lul gestopt was, had hij achteruit gemoeten.
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:59:23 #255
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_109863671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:57 schreef 2cv het volgende:

[..]

Van mijn banden. Als die lul gestopt was, had hij achteruit gemoeten.
Dat was toch ook mooi geweest? :D .
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 20:01:30 #256
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109863785
Zeker weten ! Ik zou dat graag nog eens laten gebeuren.
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:03:54 #257
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_109863895
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:01 schreef 2cv het volgende:
Zeker weten ! Ik zou dat graag nog eens laten gebeuren.
Zonder schade aan de BX te rijden wel te verstaan...
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:15:33 #258
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_109864560
Een nieuwe irritatie is mensen die opletten in woonwijken :') ik heb met mijn werk altijd haast en weggebruikers die opletten en langzaam rijden zijn erg vervelend.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_109865530
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als je 200 rijdt in nld verdien je het om tegen een betonnen pilaar aan te rijden.
Daarom ging het ook over Duitsland kerel.
pi_109865663
Vandaag weer een pareltje van oudhollandsch territoriaal rijden. Elke dag rij ik de A50 Zwolle-Apeldoorn en andersom, vervelende drukke weg met maar 2 banen, waarvan de linker altijd tjokvol zit want als je eenmaal naar rechts gaat kom je die linker niet meer op in verband met territoriaal gefrustreerde huisvaders in stationwagons.

Tot drie keer toe vandaag op weg naar huis merkte ik dat mensen expres gaten aan het dichtrijden waren. Doe je alles netjes en rustig om in dat ruime gat in te voegen, spiegelen, snelheid aanpassen, en dan is het gat weg. Expres weg, want als jij versnelt, dan versnelt het kalende testosteron-bommetje op de linkerbaan ook. Laat je gas los, hij ook. Die 20 meter voor je is gewoon asfalt denk ik dan en niet de Grebbelinie ofzo. Ik wil gewoon invoegen en dan heeft de papa van Pepijn en Sterre ineens last van agressieve geldingsdrang. Zoek een leven...

Oh ja, en dan was er nog de blauwe Fiat-mevrouw die door het stoplicht was geknald, midden op de kruising vast stond zodat al het verkeer er met een ruime bocht toeterend en vloekend omheen moest. En maar stoïcijns doen alsof ze niks doorhad he _O- Echt zo moeilijk he, om niet als een blind paard het kruispunt op te rijden OMDAT DE LAMP ZEI DAT HET MOEST!!!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 20:44:27 #261
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109865931
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:03 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Zonder schade aan de BX te rijden wel te verstaan...
Mijn BX is goedkoper dan 99% van de andere auto's op de weg. Daarbij kan ik heel veel zelf repareren en kan ik goedkoop aan goede 2e hands onderdelen (denk aan een bumper of koplamp ofzo) komen, dus als er schade gereden wordt heeft de tegenligger een grotere financiele strop dan ik. Daarbij heb ik geen meegespoten bumpers en kan een BX wel een tikje hebben.

Dus bij schade heeft de ander een groter probleem dan ik })
  dinsdag 3 april 2012 @ 21:36:08 #262
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109869443
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:44 schreef 2cv het volgende:

Dus bij schade heeft de ander een groter probleem dan ik })
Dat denk ik tegenwoordig ook steeds vaker. Niet dat ik een oud lijk rij, of mijn auto zat ben, maar "jouw deuk is duurder dan de mijne"....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_109869558
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:39 schreef Mwanatabu het volgende:
Vandaag weer een pareltje van oudhollandsch territoriaal rijden. Elke dag rij ik de A50 Zwolle-Apeldoorn en andersom, vervelende drukke weg met maar 2 banen, waarvan de linker altijd tjokvol zit want als je eenmaal naar rechts gaat kom je die linker niet meer op in verband met territoriaal gefrustreerde huisvaders in stationwagons.

Tot drie keer toe vandaag op weg naar huis merkte ik dat mensen expres gaten aan het dichtrijden waren. Doe je alles netjes en rustig om in dat ruime gat in te voegen, spiegelen, snelheid aanpassen, en dan is het gat weg. Expres weg, want als jij versnelt, dan versnelt het kalende testosteron-bommetje op de linkerbaan ook. Laat je gas los, hij ook. Die 20 meter voor je is gewoon asfalt denk ik dan en niet de Grebbelinie ofzo. Ik wil gewoon invoegen en dan heeft de papa van Pepijn en Sterre ineens last van agressieve geldingsdrang. Zoek een leven...

Oh ja, en dan was er nog de blauwe Fiat-mevrouw die door het stoplicht was geknald, midden op de kruising vast stond zodat al het verkeer er met een ruime bocht toeterend en vloekend omheen moest. En maar stoïcijns doen alsof ze niks doorhad he _O- Echt zo moeilijk he, om niet als een blind paard het kruispunt op te rijden OMDAT DE LAMP ZEI DAT HET MOEST!!!
Geweldig beschreven, en zo herkenbaar als wat! _O_
pi_109870200
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Een nieuwe irritatie is mensen die opletten in woonwijken :') ik heb met mijn werk altijd haast en weggebruikers die opletten en langzaam rijden zijn erg vervelend.
Jij let níet op in woonwijken?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 3 april 2012 @ 21:53:42 #265
258802 Yreal
henk..!
pi_109870804
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als je 200 rijdt in nld verdien je het om tegen een betonnen pilaar aan te rijden.
jij bent zeker iemand die vind dat we hier 80 moeten rijden, en ook geen km/u harder?

irritatiepuntje trouwens :P file weg, komen we nog niet voorruit 8)7
quote:
:') :|W
pi_109875792
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:36 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dat denk ik tegenwoordig ook steeds vaker. Niet dat ik een oud lijk rij, of mijn auto zat ben, maar "jouw deuk is duurder dan de mijne"....
Herkenbaar, helemaal met de voorkant van mijn auto.. (vol met steenslag, maar repareren kost me teveel, en word niet gedekt door verzekering..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_109881110
quote:

Ook irritant is het als jij daar staat, stoplicht gaat op groen, je ziet dat het vol staat en blijft dus staan want anders blokkeer je de boel op de kruising. Vervolgens gaat degene achter je op zijn claxon staan rammen }:|
pi_109882951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 01:59 schreef D0808 het volgende:

[..]

Ook irritant is het als jij daar staat, stoplicht gaat op groen, je ziet dat het vol staat en blijft dus staan want anders blokkeer je de boel op de kruising. Vervolgens gaat degene achter je op zijn claxon staan rammen }:|
Lekker laten claxonneren denk ik dan. Zet ik m'n radio wel even wat harder... En ach, heeft hij ook weer iets te klagen op z'n werk: moet je nu weer eens horen wat voor een eikel ik voor me had vandaag, stond stil voor een groen stoplicht! (en natuurlijk even niet vermelden dat het kruispunt vol stond). Vaak is de reactie nadat je kunt rijden, dat hij je vreemd gaat inhalen en je snijdt wanneer hij weer terug gaat naar de rechterbaan...

quote:
Mensen die niet opletten in woonwijken... :r Die denken dat je ook best 80 mag rijden op die weg omdat er geen snelheidsbeperkende maatregelen zijn (ondanks het feit dat het een 30km weg is)
  woensdag 4 april 2012 @ 08:31:27 #269
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_109883115
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:45 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Jij let níet op in woonwijken?
Haha jawel maar ik heb overdag altijd haast :')
Het was niet serieus.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 4 april 2012 @ 08:41:17 #270
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_109883221
Irritatie:
Het afsnijden van bochten in stadsverkeer van verkeer dat van rechts komt en dezelfde straat in wil waar jij net uit komt rijden, en dan zo krap bemeten de bocht nemen dat ze op jouw weghelft de bocht door komen.
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2012 @ 08:45:20 #271
13368 NiGeLaToR
pi_109883272
quote:

Inderdaad herkenbaar. Hoe reageer jij erop? Wacht je gewoon de volgende kans af of plemp je hem er gewoon voor?

Inmiddels heb ik mijn rijbewijs al weer 12 jaar en rij ik al weer 7 jaar 'zakelijk'. Ik merkte op een gegeven moment dat ik dezelfde irritante trekjes begon te ontwikkelen als medeweggebruikers zoals hierboven geschetst wordt hebben en heb toen na een goed gesprek met een vriend besloten het me niet langer persoonlijk aan te trekken.

Anderen zien jouw auto en niet jij die erin zit. Dus de agressieve houding is gewoon een uiting van de eigen frustratie of onvermogen (bijvoorbeeld als het verkeer meer tegenzit dan verwacht). Ook zijn er nogal wat mensen die meer betaald hebben voor een auto dan jij en daarom altijd 'voor aan' willen rijden. Dit alles zegt iets over de mensen die zich zo opwinden en niet over mij (zelfs als ik een fout zou maken).

In plaats van ruitenwisservloeistof :') te gaan sproeien, gas los :') te laten of zelfs te remmen :') ga ik gewoon aan de kant bij bumperklevers. Ik gebruik m'n knippertje, laat mensen voor of er tussen als het moet en druk niet bij de eerste de beste domme move op m'n toeter. Ook zwaai ik naar anderen die me er voor laten als ik een keer in wil voegen en glimlach ik naar de dames in de file. Muziekje aan, adem in, adem uit.. erg meditatief allemaal :)

En 1 keer raden; ik kom sindsdien zo relaxed op m'n werk. Heb zelden meer een gehaaid gevoel en ben ook misschien eens per twee weken geirriteerd. Ook maak ik er een sport van buiten de filetijden om te rijden om mezelf ook zo min mogelijk aan dat leed bloot te stellen (want na 3 uur file op een regenachtige dinsdagmorgen baal ook ik uiteraard). Zoals gezegd, ik leer elke dag bij, maar dit is echt het beste wat ik ooit heb kunnen doe qua autorijden.
pi_109883346
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 08:45 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Inderdaad herkenbaar. Hoe reageer jij erop? Wacht je gewoon de volgende kans af of plemp je hem er gewoon voor?

Inmiddels heb ik mijn rijbewijs al weer 12 jaar en rij ik al weer 7 jaar 'zakelijk'. Ik merkte op een gegeven moment dat ik dezelfde irritante trekjes begon te ontwikkelen als medeweggebruikers zoals hierboven geschetst wordt hebben en heb toen na een goed gesprek met een vriend besloten het me niet langer persoonlijk aan te trekken.

Anderen zien jouw auto en niet jij die erin zit. Dus de agressieve houding is gewoon een uiting van de eigen frustratie of onvermogen (bijvoorbeeld als het verkeer meer tegenzit dan verwacht). Ook zijn er nogal wat mensen die meer betaald hebben voor een auto dan jij en daarom altijd 'voor aan' willen rijden. Dit alles zegt iets over de mensen die zich zo opwinden en niet over mij (zelfs als ik een fout zou maken).

In plaats van ruitenwisservloeistof :') te gaan sproeien, gas los :') te laten of zelfs te remmen :') ga ik gewoon aan de kant bij bumperklevers. Ik gebruik m'n knippertje, laat mensen voor of er tussen als het moet en druk niet bij de eerste de beste domme move op m'n toeter. Ook zwaai ik naar anderen die me er voor laten als ik een keer in wil voegen en glimlach ik naar de dames in de file. Muziekje aan, adem in, adem uit.. erg meditatief allemaal :)

En 1 keer raden; ik kom sindsdien zo relaxed op m'n werk. Heb zelden meer een gehaaid gevoel en ben ook misschien eens per twee weken geirriteerd. Ook maak ik er een sport van buiten de filetijden om te rijden om mezelf ook zo min mogelijk aan dat leed bloot te stellen (want na 3 uur file op een regenachtige dinsdagmorgen baal ook ik uiteraard). Zoals gezegd, ik leer elke dag bij, maar dit is echt het beste wat ik ooit heb kunnen doe qua autorijden.
QFT _O_
pi_109883420
Had vanochtend weer een wtf moment.

Afrit 12 op de A58 richting Breda.

Voor me rijdt iemand op de afrit, best langzaam, maar goed ik laat hem vrolijk uitrollen en rem bij. Op een gegeven moment rijdt die zo ver op de vluchtstrook ernaast dat ik er zowat langs kan en schiet die ineens weer naar links voor mij. Ondertussen rijdt die wel zo langzaam dat ik nog meer bij moet remmen om hem geen duwtje te geven.

Al die tijd geen enkel remlicht gezien, geen idee hoe die het voor elkaar kreeg om zijn auto zo sterk te laten remmen zonder zijn remmen te gebruiken... :{

Stoplicht daarna is gelijk groen dus vrolijk door rollen rechtsaf achter hem aan. Hij pakt de linkerbaan, ik de rechterbaan. Bij het volgende stoplicht blijft meneer daarna ook nog eens lang stil staan voordat die eindelijk wegrijdt (zag ik in mijn spiegels).

Ik vraag me nog altijd af wat die nu aan het doen was, iig niet aan het autorijden...
pi_109883522
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 08:45 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

...
Heel klein stukkie oprijden als ie op groen springt zodat degene achter mij weet dat ik gezien heb dat het groen is (en zodat ik het licht ook nog steeds zie) en dan wachten. Getoeter achter mij steek ik mijn hand nog even op dat ik het weet en als ze het dan nog niet snappen dan ligt het echt aan hen en gaan ze op de negeerstand. :{w

En erna idd op de hoede zijn voor debiele inhaalacties van gefrustreerde piemelmannetjes.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_109883602
En NiGeLaToR heeft natuurlijk groot gelijk met zijn loslaten-instelling. Ik rij nog maar een half jaartje en zit nog in de verbazings-fase, maar erger mij gelukkig niet snel. De eerste dagen was ik wel van alles ondersteboven trouwens :') Een beetje zoals de eerste keren dat je op internet gaat en ontdekt hoe dom of raar mensen zich ineens gedragen als ze denken anoniem te zijn. (Net als in de auto dus)
pi_109884035
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 08:54 schreef Daeron het volgende:

Al die tijd geen enkel remlicht gezien, geen idee hoe die het voor elkaar kreeg om zijn auto zo sterk te laten remmen zonder zijn remmen te gebruiken... :{

Terugschakelen en de koppeling op laten komen, dit kun je 3 tot 4 keer doen ;)
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2012 @ 09:31:25 #277
13368 NiGeLaToR
pi_109884205
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:04 schreef Mwanatabu het volgende:
En NiGeLaToR heeft natuurlijk groot gelijk met zijn loslaten-instelling. Ik rij nog maar een half jaartje en zit nog in de verbazings-fase, maar erger mij gelukkig niet snel. De eerste dagen was ik wel van alles ondersteboven trouwens :') Een beetje zoals de eerste keren dat je op internet gaat en ontdekt hoe dom of raar mensen zich ineens gedragen als ze denken anoniem te zijn. (Net als in de auto dus)
M'n ouders hebben met regelmaat incidenten waar ze mijn inziens zelf debet aan zijn. Als mensen agressief doen en je gaat ze erin versterken dan krijg je simpelweg nog meer agressie. Pas als je door hebt dat het niet om jou draait kun je het lekker laten gaan. Soms hoop je dan wel dat zo iemand niemand beschadigd in het proces van agressie, of dan maar een hele taaie boom treft ofzo.

Kan me voorstellen dat als je je rijbewijs nog niet zo lang hebt en je begeeft je in de randstad ochtendspits je je ogen niet gelooft. Toch merk ik sinds mijn eigen veranderde houding dat mensen om me heen dan in ene best wel galant en vriendelijk kunnen reageren.

Maargoed, in het kader van bloed onder je nagel-momentje:

Rij je links op een driebaans snelweg. Spits, dus drie banen vol. Voor je vol, naast je vol. Achter iemand met haast. Veel haast. Zoveel haast dat je z'n koplampen niet ziet in je spiegel en als je ze ziet.. knipperen met grootlicht! Links-rechts-links-knipper-knipper. Eindelijk een gaatje rechts, haalt de aso je in en geeft nog een 'vriendelijk' gebaar, om z'n acties bij de persoon voor me te herhalen.

Probeer dan maar rustig te blijven.. nu ik het schrijf zie ik dat ik gewoon keihard had moeten lachen om dit debiele gedrag, maar voelde me op dat moment even niet relaxt zullen we maar zeggen ;)
pi_109884231
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:23 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Terugschakelen en de koppeling op laten komen, dit kun je 3 tot 4 keer doen ;)
Mijn auto remt redelijk sterk op de motor en ik moest bijremmen om niet achterop te komen bij hem.

Heb eerder het vermoeden dat zijn remlichten niet werken.
pi_109884276
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:32 schreef Daeron het volgende:

[..]

Mijn auto remt redelijk sterk op de motor en ik moest bijremmen om niet achterop te komen bij hem.

Heb eerder het vermoeden dat zijn remlichten niet werken.
Als hij eerder begint met dit truukje moet jij altijd bijremmen want je ziet het nameljik een paar seconde later.
pi_109884553
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:35 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Als hij eerder begint met dit truukje moet jij altijd bijremmen want je ziet het nameljik een paar seconde later.
Lijkt me sterk dat een auto zo krachtig afremt op de motor, ik pas zelf namelijk ook regelmatig dat truukje toe en weet heus wel hoe dat eruit ziet, hij remde dus echt niet enkel op de motor.
pi_109884607
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:31 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

M'n ouders hebben met regelmaat incidenten waar ze mijn inziens zelf debet aan zijn. Als mensen agressief doen en je gaat ze erin versterken dan krijg je simpelweg nog meer agressie. Pas als je door hebt dat het niet om jou draait kun je het lekker laten gaan. Soms hoop je dan wel dat zo iemand niemand beschadigd in het proces van agressie, of dan maar een hele taaie boom treft ofzo.

Kan me voorstellen dat als je je rijbewijs nog niet zo lang hebt en je begeeft je in de randstad ochtendspits je je ogen niet gelooft. Toch merk ik sinds mijn eigen veranderde houding dat mensen om me heen dan in ene best wel galant en vriendelijk kunnen reageren.

Rij je links op een driebaans snelweg. Spits, dus drie banen vol. Voor je vol, naast je vol. Achter iemand met haast. Veel haast. Zoveel haast dat je z'n koplampen niet ziet in je spiegel en als je ze ziet.. knipperen met grootlicht! Links-rechts-links-knipper-knipper. Eindelijk een gaatje rechts, haalt de aso je in en geeft nog een 'vriendelijk' gebaar, om z'n acties bij de persoon voor me te herhalen.

Probeer dan maar rustig te blijven.. nu ik het schrijf zie ik dat ik gewoon keihard had moeten lachen om dit debiele gedrag, maar voelde me op dat moment even niet relaxt zullen we maar zeggen ;)
Ik hoop altijd dat ik die auto dan een stukje verderop tegen de vangrail zie... Ik weet dat dat erg is van mij, maar toch...
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2012 @ 09:57:17 #282
13368 NiGeLaToR
pi_109884780
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:47 schreef Daeron het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat een auto zo krachtig afremt op de motor, ik pas zelf namelijk ook regelmatig dat truukje toe en weet heus wel hoe dat eruit ziet, hij remde dus echt niet enkel op de motor.
Ligt aan de auto. Grote/oude diesels remmen veel harder op de motor dan lichtere nieuwere (turbo)motoren.

Dat kan dus ook nog groot verschil maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:49 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik hoop altijd dat ik die auto dan een stukje verderop tegen de vangrail zie... Ik weet dat dat erg is van mij, maar toch...
Ach ja.. waarom erg.. als iemand jou zo in gevaar brengt kan ik me goed voorstellen dat je dan zoiets hebt - hoop dat je een hard doch reeds niet-levend object treft. Beter dat dan dat zo iemand een ander beschadigd in z'n mentaal gestoorde rit.
  woensdag 4 april 2012 @ 10:04:56 #283
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109884968
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:57 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ligt aan de auto. Grote/oude diesels remmen veel harder op de motor dan lichtere nieuwere (turbo)motoren.

Dat kan dus ook nog groot verschil maken.
Dat krijg ik mijn vriendin niet aan het verstand gebracht... Ze zit altijd zo dicht op de bumper van haar voorganger met het verwijt "ik laat 'm alleen maar uitrollen". Tja, als de andere een diesel heeft, of gewoon terugschakelt, zie je ook geen remlichten en kun je toch vrij sterk remmen.

Ik heb tegenwoordig ook meer jouw instelling trouwens, vroeger kon ik me er ook helemaal over opwinden. Ik rijd nu een stuk relaxter, ondanks dat ik nu een dikkere auto heb en meer zou kunnen. Ik kan me er niet meer zo druk om maken, dat anderen zich als idioten gedragen moeten ze zelf weten, maar dat is nu eenmaal zo en verandert niet.
Don't let my username fool you...
pi_109885531
Ik verbaas me nog steeds aan de hoeveelheid zag ik niets hier.

Is dat normaal bij auto rijden? Dat je niet langs de randen van je kooi kan kijken?
pi_109886022
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:04 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat krijg ik mijn vriendin niet aan het verstand gebracht... Ze zit altijd zo dicht op de bumper van haar voorganger met het verwijt "ik laat 'm alleen maar uitrollen". Tja, als de andere een diesel heeft, of gewoon terugschakelt, zie je ook geen remlichten en kun je toch vrij sterk remmen.

Ik heb tegenwoordig ook meer jouw instelling trouwens, vroeger kon ik me er ook helemaal over opwinden. Ik rijd nu een stuk relaxter, ondanks dat ik nu een dikkere auto heb en meer zou kunnen. Ik kan me er niet meer zo druk om maken, dat anderen zich als idioten gedragen moeten ze zelf weten, maar dat is nu eenmaal zo en verandert niet.
Meestal wel, maar als ik m'n hart in m'n keel heb omdat ze mij gesneden hebben, wil het er nog wel eens uit hoor! Maar alleen verbaal en (tenzij m'n partner naast me zit) dat hoort toch niemand. Maar soms moet je even je frustraties kwijt! Ik zou niet gaan snijden of plakken, of zelfs m'n middelvinger uitsteken. Zelfs claxoneren vergeet ik dan meestal :P
  woensdag 4 april 2012 @ 11:01:48 #286
11102 knep
Mountainfreak
pi_109886644
Ik erger me vooral aan mensen die het verkeerinzicht van een visstick hebben.
Zo geef ik mensen wel eens de gelegenheid om een vrachtwagen in te halen als ik zie dat ze zich dreigen vast te rijden. Soms even een grootlicht knipper om het te verduidelijken, sommigen zijn echter zo achterlijk dat ze het na 3 seconden knipperen nog niet snappen :').
pi_109887003
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Meestal wel, maar als ik m'n hart in m'n keel heb omdat ze mij gesneden hebben, wil het er nog wel eens uit hoor! Maar alleen verbaal en (tenzij m'n partner naast me zit) dat hoort toch niemand. Maar soms moet je even je frustraties kwijt! Ik zou niet gaan snijden of plakken, of zelfs m'n middelvinger uitsteken. Zelfs claxoneren vergeet ik dan meestal :P
Oh ik praat ook heel veel in de auto. "Tuuuurlijk, prak hem er maar voor, klapmongool!" "Ja, en toen moest je heel hard remmen" "Dat krijg je als je met 150 rechts inhaalt" of hele erge doodsverwensingen slaande op bepaalde lichaamsopeningen in combinatie met ziekten. Maar op het moment dat het mijn mond uit is, is het ook weg. Echt :@

Vingers doe ik niet. Ik doe weleens handkusjes in plaats van, vinden ze vaak veel erger >:)
pi_109887066
quote:
11s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:01 schreef knep het volgende:
Zo geef ik mensen wel eens de gelegenheid om een vrachtwagen in te halen als ik zie dat ze zich dreigen vast te rijden. Soms even een grootlicht knipper om het te verduidelijken, sommigen zijn echter zo achterlijk dat ze het na 3 seconden knipperen nog niet snappen :').
Eens!

Op een autoweg hier in de buurt (tweebaansweg) geef ik mensen bij drukte regelmatig ruimte om in te voegen. Maar sommigen gaan dan afremmen om alsnog achter me in te voegen :')
pi_109887310
quote:
zucht inderdaad... Hou ik in zodat ze ertussen passen, ik sein met mn groot licht... gewoon stug rechts blijven rijden.... en dan als ik ze voorbij ben wel de vrachtwagen inhalen hoor... denk ik ook WTF!
pi_109889373
quote:
Volgens mij zien mensen die vrachtwagen, kijken dan eens in hun spiegel, zien koplampen aankomen en denken: ik zou iemand anders er niet voor laten, dus dat zullen ze bij mij ook wel niet doen... En dan nooit meer in die spiegel kijken om te zien dat die auto wel heel veel ruimte laat...

En dan zie je ze remmen en kunnen ze het helemaal vergeten...

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:11 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh ik praat ook heel veel in de auto. "Tuuuurlijk, prak hem er maar voor, klapmongool!" "Ja, en toen moest je heel hard remmen" "Dat krijg je als je met 150 rechts inhaalt" of hele erge doodsverwensingen slaande op bepaalde lichaamsopeningen in combinatie met ziekten. Maar op het moment dat het mijn mond uit is, is het ook weg. Echt :@

Vingers doe ik niet. Ik doe weleens handkusjes in plaats van, vinden ze vaak veel erger >:)
Het lucht mij in ieder geval altijd wel weer op.
  woensdag 4 april 2012 @ 12:28:33 #291
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_109889999
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:31 schreef NiGeLaToR het volgende:

Op zo'n moment negeer ik zo iemand gewoon en blijf ik lekker dezelfde snelheid rijden totdat ik kans zie om naar rechts te gaan zonder dat ik moet afremmen. Ik ga 'm dus niet in ieder gat proppen dat maar ontstaat, die gene achter me wacht maar lekker.

Het lijkt me trouwens wel leuk om eens met Mwanatabu mee te rijden :D .
pi_109894479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:11 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Haha toch heerlijk lekker schelden zonder dat mensen het horen... Ze hebben er verder toch geen last van ook :)
Doe ik overigens ook wel hoor :) vooral als mensen tergend traag rijden... ZET EM IN ZN ACHTERUIT MAN! :9
pi_109894636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:24 schreef resque het volgende:

[..]

Haha toch heerlijk lekker schelden zonder dat mensen het horen... Ze hebben er verder toch geen last van ook :)
Doe ik overigens ook wel hoor :) vooral als mensen tergend traag rijden... ZET EM IN ZN ACHTERUIT MAN! :9
Ik heb een keer zoiets geroepen naar iemand in een andere auto toen we stil stonden voor het stoplicht denkende dat hij het toch niet hoorde, achteraf kwam ik erachter dat mijn bijrijder zijn raam open had en die betreffende persoon ook.. :X :')
pi_109895433
quote:
6s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:28 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik heb een keer zoiets geroepen naar iemand in een andere auto toen we stil stonden voor het stoplicht denkende dat hij het toch niet hoorde, achteraf kwam ik erachter dat mijn bijrijder zijn raam open had en die betreffende persoon ook.. :X :')
Oops... Ach, wist hij ook gelijk hoe jij over hem dacht!
pi_109895471
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:47 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Oops... Ach, wist hij ook gelijk hoe jij over hem dacht!
Haha, dat wel! En er is toch een hele grote kans dat ik diegene nooit weer zie :')
pi_109895807
Jaren terug meegemaakt. Ik reed met mijn broer mee in zijn Berlingo vanaf de Kennedylaan in Eindhoven richting de A58/A2 (waar nu de A50 begint). We steken het grote kruispunt over met aan onze rechterkant het ziekenhuis. We rijden op de middelste baan als we ineens door een Corsa rechts in worden gehaald en onze bumper bijna meepakt. Mijn broer schuift ook 1 baan op naar links en we komt naast die meneer terecht. Mijn broer maakt vervolgens van die handgebaren dat ie niet zo een grote mond moet hebben en schijnbaar werkt dit averechts want de Corsa begint agressief te worden, als kers op het toetje steek ik mijn middelvinger op en ik zie het stoom bij die vent uit zijn oren komen. Ondertussen hadden we hem ingehaald, schuiven weer naar rechts en de Corsa komt vervolgens met een noodgang links voorbij, gooit hem voor de onze, tegelijkertijd schuiven wij een baan op naar rechts en de Corsa volgt, doordat hij behoorlijk afremt schuiven wij nog een baan op naar de afrit waarbij de Corsa wederom volgt en zijn auto daar parkeert. Ik zie dat hij zijn gordel afdoet en wij kiezen vervolgens het hazepad via de berm :').

Wat een figuur was dat zeg :'). Die wilde ff komen matte langs de weg.
pi_109896097
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:56 schreef muhahaha het volgende:
Jaren terug meegemaakt. Ik reed met mijn broer mee in zijn Berlingo vanaf de Kennedylaan in Eindhoven richting de A58/A2 (waar nu de A50 begint). We steken het grote kruispunt over met aan onze rechterkant het ziekenhuis. We rijden op de middelste baan als we ineens door een Corsa rechts in worden gehaald en onze bumper bijna meepakt. Mijn broer schuift ook 1 baan op naar links en we komt naast die meneer terecht. Mijn broer maakt vervolgens van die handgebaren dat ie niet zo een grote mond moet hebben en schijnbaar werkt dit averechts want de Corsa begint agressief te worden, als kers op het toetje steek ik mijn middelvinger op en ik zie het stoom bij die vent uit zijn oren komen. Ondertussen hadden we hem ingehaald, schuiven weer naar rechts en de Corsa komt vervolgens met een noodgang links voorbij, gooit hem voor de onze, tegelijkertijd schuiven wij een baan op naar rechts en de Corsa volgt, doordat hij behoorlijk afremt schuiven wij nog een baan op naar de afrit waarbij de Corsa wederom volgt en zijn auto daar parkeert. Ik zie dat hij zijn gordel afdoet en wij kiezen vervolgens het hazepad via de berm :').

Wat een figuur was dat zeg :'). Die wilde ff komen matte langs de weg.
sissy, wel de woorden maar niet de daden.. :')

Doe dan niks en geef je gelijk over ipv als een stoere jongen de middelvinger opsteken.. :|W
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_109896224
quote:
2s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:02 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

sissy, wel de woorden maar niet de daden.. :')

Doe dan niks en geef je gelijk over ipv als een stoere jongen de middelvinger opsteken.. :|W
Volgende keer als ik zoiets doe gaan we wel vechten ok? Toch vlakbij het ziekenhuis dus waarom niet. Meneer had volkomen gelijk om zich als een mongool te gedragen in het verkeer en owee als je daar iets van zegt, meteen vechten hoor
pi_109902174
Hallo bestuurder van een bmw x1 op de N36 thv Wierden. :W

Kijk verdomme eens in die megagrote spiegels van je pauperhoogopdewielen bmw! :(

Dan hoef ik geen remacties te maken met mn CF! :( :( :(

Zo.... dat is eruit.

w/
pi_109902774
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:05 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Volgende keer als ik zoiets doe gaan we wel vechten ok? Toch vlakbij het ziekenhuis dus waarom niet. Meneer had volkomen gelijk om zich als een mongool te gedragen in het verkeer en owee als je daar iets van zegt, meteen vechten hoor
Je bent gewoon een faalhaas, laat iedereen in zijn eigenwaarde. Als hij als een mongool rijdt is het toch zijn ding. En dan als een sissy nog de middelvinger opsteken maar vluchten over de berm.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')