Dan bij deze even een pluim voor het gros van de vrachtwagenchauffeursquote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:09 schreef Gummiebeer het volgende:
Altijd dat gezeik over vrachtwagenchauffeurs.![]()
Ik denk dat OEM ook niet echt helemaal begrijpt dat wij op tijd rijden. 2x 4,5 uur (om het makkelijk te houden voor leken.)
En onze planner verlangt van ons dat wij op een bepaald tijdstip bij de klant zijn, de klant ook trouwens.
Ook kan onze planner zien hoeveel remacties wij maken en weer moeten optrekken. Zuinig rijden moeten wij.
Dat lukt niet met iemand die 70 voor je gaat rijden. Ook omdat de meesten de onhebbelijke drang hebben om onregelmatig te rijden. Een vrachtwagen doet makkelijk 1:3 a 4. En als wij chauffeurs daar 1:5 a 6 van kunnen maken is de planner blij. Maar vaak gaat dat niet door figuren als OEM.
Helaas lukt dat niet zomaar omdat een doorsnee vrachtwagen harder kan remmen dan een doorsnee personenauto. Fabeltje dat vrachtwagens een langere remweg hebben, op youtube genoeg materiaal over te vinden. Vrachtwagen met 40 ton in de bak vs een VW T5, T5 remt langer dan de vrachtwagen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:43 schreef Ferdo het volgende:
Kijken of je nog zo lacht als het een keer misgaat en jij veertig, vijftig ton in je rug krijgt door zulke debiele hobby's.
Nou ik wel. Ik kijk gelukkig altijd goed, maar ik blijf schrikken van mensen die hem er ineens langs knallen rechts in situaties waar dat niet nodig is. Ik schrik echt niet van iemand die hem daar langs laat rollen omdat links even geen vaart maakt maar sommige mensen denken echt op een circuit de TT te rijden.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:10 schreef Yreal het volgende:
Ik heb nooit zOn probleem met rechtsinhalers..
Ik bedoel, ik ben geen fossiel dat schrikt ofzo? Er gebeurd toch verder niks?
Ik schrik er ook niet van oid maar het is gewoon het vervelende gedoe wat eraan vooraf gaat.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:10 schreef Yreal het volgende:
Ik heb nooit zOn probleem met rechtsinhalers..
Ik bedoel, ik ben geen fossiel dat schrikt ofzo? Er gebeurd toch verder niks?
beter stop je met linksrijden ofzoquote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:10 schreef Yreal het volgende:
Ik heb nooit zOn probleem met rechtsinhalers..
Ik bedoel, ik ben geen fossiel dat schrikt ofzo? Er gebeurd toch verder niks?
Het mooiste is dan ook nog dat dat vaak de kleinst mogelijke auto's zijn.quote:Op zondag 1 april 2012 08:18 schreef gebrokenglas het volgende:
En die halfparkeerders die bij een haventje van vier parkeerplaatsen hun auto zodanig belabberd weten neer te zetten dat er maar 3 kunnen staan.
Of een Smartquote:Op zondag 1 april 2012 09:50 schreef Daeron het volgende:
[..]
Het mooiste is dan ook nog dat dat vaak de kleinst mogelijke auto's zijn.
Als het nu een slagschip van een auto is kan ik het nog begrijpen dat je iets meer ruimte nodig hebt, maar een ka of aygo ofzo zo scheef neerzetten...
Bussen hebben geen voorrang maar men moet hen voorrang verlenen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 22:27 schreef 2cv het volgende:
In 1 of ander klein microdorp (1 kerk, 2 huizen en een bushalte) staat een bus bij de halte. Wegens slordig geparkeerde auto's wel diagonaal, maar m'n voorligger kon er langs, dus ik ook. Voorzichtig rijd ik langs de achterkant van de bus terwijl de banden aan de linkerkant van m'n auto net niet tegen de stoeprand schrapen. Op het moment dat m'n rechter voorportier ter hoogte van het linker achterlicht van de bus is, doet de chauffeur z'n knipperlicht naar links aan. Ik geef wat gas bij zodat ik snel weg ben en hij fijn doorkan rijden, maar die klapmongool gaat gewoon rijden ! Ja, ik weet dat bussen die bij bushaltes wegrijden voorrang hebben, maar als ik al naast de bus zit heb ik daar de kans niet meer toe. Gelukkig begreep de chauffeur dat ik niet van plan was te stoppen (gewoon doorrijden en de claxon niet loslaten) en stopte zelf.
Ik woon op dit moment nog aan de overkant van een winkelcentrum.quote:Op zondag 1 april 2012 09:50 schreef Daeron het volgende:
[..]
Het mooiste is dan ook nog dat dat vaak de kleinst mogelijke auto's zijn.
Als het nu een slagschip van een auto is kan ik het nog begrijpen dat je iets meer ruimte nodig hebt, maar een ka of aygo ofzo zo scheef neerzetten...
Valt me ook op ja, gebeurt steeds vaker.quote:Op zondag 1 april 2012 16:55 schreef Descendent het volgende:
Vandaag:
Ik rij op een voorrangsweg; auto op rechterzijstraat wil ook die weg op; (in tegengestelde richting dus). Er rijdt niemand verder in de buurt; dus meneer had 2 keuzes.
1: De auto er praktisch voorgooien zodat ik in de rem moet en best schrik
2: 2 seconden langer wachten en na mij de weg op gaan.... (want er was in de verste verte toch verder geen verkeer)
Nou ja, je raad het al.....
Kan met de meeste combinaties prima hoor. Heb in Frankrijk ook 130+ gereden met een sleurhut. Zuipt brandstof, verder nergens last van.quote:Op zondag 1 april 2012 19:13 schreef jitzzzze het volgende:
OT: met 130 op de middelste baan nog steeds ingehaald worden door aanhangers![]()
Of een caravan tegenkomen met daarop de tekst: "Sport"
Oh ja, het kan prima. Maar je verwacht het nietquote:Op zondag 1 april 2012 19:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kan met de meeste combinaties prima hoor. Heb in Frankrijk ook 130+ gereden met een sleurhut. Zuipt brandstof, verder nergens last van.
Het ging over Frankrijk, daar mag het dus wel.quote:Op zondag 1 april 2012 20:06 schreef Balsam het volgende:
Dat het kan, betekend nog niet dat dit is toegestaan...in je theorie boek staat de max snelheid van 90km/h aangegeven voor auto's die lading dragers zoals caravans of aanhangwagens er achter hebben hangen.
Euh nee, het ging zeker niet over frankrijk. En het was ook geen irritatiepunt, meer een punt waar ik mijzelf wel eens over verbaas.quote:Op zondag 1 april 2012 20:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het ging over Frankrijk, daar mag het dus wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |