abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 maart 2012 @ 14:04:23 #1
862 Arcee
Look closer
pi_109693380
Vorig topic: overleg Catshuis onderbroken

quote:
'Onderhandelaars Catshuis stevenen af op akkoord'

Ondanks de ingelaste mediastilte en de moeilijke onderhandelingsweek, zeggen meerdere kranten op basis van ingewijden te weten dat een akkoord op handen is.

Volgens De Telegraaf en de Volkskrant wordt ruim een miljard euro gekort op ontwikkelingshulp. Het CDA heeft ingestemd met de korting, die vooral een wens was van PVV-leider Geert Wilders.

Nu wordt jaarlijks zo'n 4,6 miljard euro aan ontwikkelingshulp uitgegeven.

De Volkskrant weet dat de onderhandelaars op een pakket van veertien miljard aan bezuinigingen afsteven om zo het begrotingstekort in 2013 naar drie procent te brengen. Op de onderhandelingstafel zou onder meer het bevriezen van uitkeringen en beperking van de hypotheekrenteaftrek liggen.

Donderdag gingen VVD, CDA en PVV door met de onderhandelingen in het Catshuis. De gesprekken over nieuwe bezuinigingen werden woensdag voortijdig afgebroken. CDA en VVD rekenen op een akkoord binnen twee weken.

Bron: Nu.nl
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_109693424
Wie meldt dat het akkoord op handen is?
-edit- ah, te vroeg gereageerd.
"Op handen" vind ik persoonlijk niet echt te rijmen met "over twee weken". Ga godverdomme het land eens regeren in plaats van poppekast te spelen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_109693447
Wat zijn nou de punten die er toe doen? Welke echte hervormingen gaat men doorvoeren?
pi_109693474
Wilders zit waarschijnlijk de hele rit in de draaimolen. Om te draaien over elk onderwerp.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:16:36 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109693792
Ervaring leert dat dit soort overleg weinig goeds brengt...
censuur :O
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:25:54 #6
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_109694090
Hoelang hebben die josti's daar straks gezeten? Zes weken?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 maart 2012 @ 22:08:52 #7
862 Arcee
Look closer
pi_109712590
quote:
Piet de Jong dreigt CDA te verlaten

` Oud-premier Piet de Jong dreigt uit
het CDA te stappen als het kabinet van
premier Rutte inderdaad een miljard
bezuinigt op ontwikkelingssamenwerking.
Dat zegt hij in Nieuwsuur.

"Als dat gebeurt,wil ik er niets meer
mee te maken hebben",zegt De Jong (96)
over het kabinet waar zijn partij deel
van uitmaakt."Ik stap er dan uit en ga
er tegen vechten,met mijn laatste
krachten."

In een brief aan de CDA-onderhandelaars
in het Catshuis waarschuwden andere
CDA-prominenten zoals oud-premier Ruud
Lubbers eerder al voor bezuinigingen op
ontwikkelingssamenwerking.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_109712688
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

Daar kan het CDA het mee doen.
pi_109714137
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:06 schreef Ulx het volgende:
Wat zijn nou de punten die er toe doen? Welke echte hervormingen gaat men doorvoeren?
Heb je moeite met lezen of ben je een soort rupsjenooitgenoeg?
Van de drie bezuinigingsthema's in het OP artikel zijn er toch zeker twee als een totale omwenteling te kenmerken.
Ik vind het niet niks dat de heilige huisjes van de ontwikkelingssamenwerking en de HRA aangetast worden.
-
pi_109714623
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:37 schreef quo_ het volgende:

[..]

Heb je moeite met lezen of ben je een soort rupsjenooitgenoeg?
Van de drie bezuinigingsthema's in het OP artikel zijn er toch zeker twee als een totale omwenteling te kenmerken.
Ik vind het niet niks dat de heilige huisjes van de ontwikkelingssamenwerking en de HRA aangetast worden.
En dan met name dat laatste.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:48:01 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109714705
HRA vind ik niet verrassend (maar wel nodig, lijkt mij onhoudbaar), ontwikkelingssamenwerking wel. Maar wel een fijne verrassing.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109714796
Spannend.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_109715070
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:48 schreef Fir3fly het volgende:
HRA vind ik niet verrassend (maar wel nodig, lijkt mij onhoudbaar), ontwikkelingssamenwerking wel. Maar wel een fijne verrassing.
Ik ben vooral benieuwd wat de vvd gaat verzinnen m.b.t. de HRA, ik ben er ook nog niet gerust op.
In lijn met het liberale gedachtengoed zou het me niet verbazen als ze komen met het afschaffen van de renteaftrek op de eerste 10000 euro aan betaalde rente.
-
  vrijdag 30 maart 2012 @ 23:45:22 #14
123170 alors
zlata1234
pi_109717651
Ben benieuwd hoe Ferrier en Koppejan zich hier nu weer uitlullen met hun zogenaamde geweten :') Die gaan net als altijd gewoon netjes meestemmen :')
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 23:47:13 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109717738
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:45 schreef alors het volgende:
Ben benieuwd hoe Ferrier en Koppejan zich hier nu weer uitlullen met hun zogenaamde geweten :') Die gaan net als altijd gewoon netjes meestemmen :')
Maar niet voordat er in de media nog even flink geschreeuwd moet worden, veel mensen zijn hun namen alweer vergeten. Dat kunnen ze natuurlijk niet laten gebeuren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 30 maart 2012 @ 23:47:18 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109717742
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wie? Een hoogbejaarde die hier alleen maar geld kost vindt dat we nog meer geld (wat er niet is) moeten blijven weggeven?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 23:52:02 #17
123170 alors
zlata1234
pi_109717921
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar niet voordat er in de media nog even flink geschreeuwd moet worden, veel mensen zijn hun namen alweer vergeten. Dat kunnen ze natuurlijk niet laten gebeuren.
Ja idd, een beetje theater moet er wel zijn, zodat ze weer even in het middelpunt staan. Voor de rest krijgen ze ook niks voor elkaar maar dan hebben ze iig even het gevoel dat ze belangrijk zijn.
know'm sayin?
word? word.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 maart 2012 @ 10:02:28 #18
862 Arcee
Look closer
pi_109724243
quote:
Duitse ambtenaren:6,3 procent erbij

` Duitse ambtenaren krijgen de komende
twee jaar 6,3 procent loonsverhoging.
Door het akkoord van de vakbonden met
de landelijke overheid en de gemeenten
lijken stakingacties van de baan.

De ambtenaren krijgen per 1 maart 2012
een salarisverhoging van 3,5 procent.In
2013 komt daar in januari 1,4 procent
bij en in augustus opnieuw.De verhoging
geldt voor twee miljoen ambtenaren.

De regering zegt dat de werkgevers tot
aan de pijngrens zijn gegaan.Toch is
minister Friedrich van Binnenlandse
Zaken tevreden.De werkgevers wijzen er
onder meer op dat de overeenkomst een
lange looptijd heeft.
En hier zitten ze op de 0-lijn. w/
pi_109732514
Heeft dat stelletje klootviolen nou nog beslissingen genomen of blijft het vooral pappen en nathouden zoals de PVV wil?
pi_109734969
quote:
Op de onderhandelingstafel zou onder meer het bevriezen van uitkeringen en beperking van de hypotheekrenteaftrek liggen.
Kijk, dat is goed bezuinigen :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_109735530
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:50 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Spannend.
Ik heb mijn broek nog aan.
pi_109735553
Doe um uit dan..
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:24:52 #23
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_109735802
Waar wordt al die tijd aan besteed? Die vele weken onderhandelen à 8 uur per dag? Hoeveel onderwerpen kunnen besproken worden in die tijd?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:31:40 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109736011
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:24 schreef DionysuZ het volgende:
Waar wordt al die tijd aan besteed? Die vele weken onderhandelen à 8 uur per dag? Hoeveel onderwerpen kunnen besproken worden in die tijd?
Ter bevordering van de openheid van de politiek zou het goed zijn om dit LIVE uit te zenden op TV. Ik verwacht een soort Big Brother achtige soap, en dat geeft kijkers dan mooi de mogelijkheid om per SMS mensen weg te stemmen.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:36:08 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_109736169
Het gaat hier natuurlijk niet over de begroting van de locale tennisclub. Er wordt gesproken over hervormingen die de vorige kabinetten nooit hebben kunnen of durven nemen, dus laat ze daar de tijd voor nemen. Beter een goed doordacht en substantieel plan (dat op een meerderheid kan rekenen) half mei, dan een veredeld proefballonnetje begin april.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_109736742
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Kijk, dat is goed bezuinigen :)
Bezuinigen betekent minder uitgeven. Met bevriezen van uitkeringen geef je inderdaad minder uit.
De hra beperken is geen bezuiniging maar simpelweg het innen van meer belastinggeld, lastenverzwaring dus.

Als er een gat tussen inkomsten en uitgaven gedicht moet worden van 20 miljard is er niks op tegen om dit ook aan de inkomstenkant te gaan zoeken, maar om dat als "goed bezuinigen" kwalificeren vind ik niet erg bijdehand. :)
-
pi_109736786
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
Het gaat hier natuurlijk niet over de begroting van de locale tennisclub. Er wordt gesproken over hervormingen die de vorige kabinetten nooit hebben kunnen of durven nemen, dus laat ze daar de tijd voor nemen. Beter een goed doordacht en substantieel plan (dat op een meerderheid kan rekenen) half mei, dan een veredeld proefballonnetje begin april.
De hele verzorgingsstaat slopen en dat dan verkopen als een maatschappelijk verantwoorde hervorming.

Ik zou daar ook wel een weekje voor nodig hebben.
pi_109737073
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:56 schreef quo_ het volgende:

[..]

Bezuinigen betekent minder uitgeven. Met bevriezen van uitkeringen geef je inderdaad minder uit.
De hra beperken is geen bezuiniging maar simpelweg het innen van meer belastinggeld, lastenverzwaring dus.

Als er een gat tussen inkomsten en uitgaven gedicht moet worden van 20 miljard is er niks op tegen om dit ook aan de inkomstenkant te gaan zoeken, maar om dat als "goed bezuinigen" kwalificeren vind ik niet erg bijdehand. :)
Dan noem je het "kleiner maken van het tekort" of zoiets.
pi_109737213
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:56 schreef quo_ het volgende:

[..]

Bedankt voor de jip en janneke uitleg maar ik weet het verschil :') desondanks blijft het goed.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_109737843
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 19:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan noem je het "kleiner maken van het tekort" of zoiets.
Ombuigen was het toverwoord in de jaren '80. Kennelijk een inmiddels besmet eufemisme voor het kapot maken van koopkracht.
Hervormen hoor je tegenwoordig het meest, uiteraard ook slechts tot het moment dat iedereen daar weer allergisch voor is.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')