Klopt maar vaak zit daar wel wat ge'beatbox' of iets dergelijks inquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik had Closing Time ook![]()
Hij heeft wel meer mooie (meestal niet 100% maar wel bijna) instrumentale stukken
Volgens mij word ik diep ongelukkig als ik moet gaan snoeien in zijn nummers om tot een top 5 te komen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat zeker al vind ik het een beetje een rare naam in een lijstje zonder zang...
(had ik dat maar bedacht een tom waits top 5)
En Charles Mingus.quote:
Heb je ook wel gelijk in, maar als ik naast Keith Jarrett ook nog Mingus en Coltrane moest weglaten, voelde ik me wel heel treurig.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
En Charles Mingus., al had dit nummer van hem nooit gekozen omdat ik Black Saints and the Sinner Lady meer als een geheel zie.
Zeker omdat ie wat mij betreft niet echt een uitschieter(s) heeft. Dat wordt inderdaad heel lastig, mocht Waits ervan komen in dit topicquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:59 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Volgens mij word ik diep ongelukkig als ik moet gaan snoeien in zijn nummers om tot een top 5 te komen.
Ik heb 1 jazz nummer in mijn toppie gezet, gewoon omdat die wel apart te beluisteren valt vaak. Zelfde geldt inderdaad voor het hier genoemde Moaning (waarbij ik die van Blakey toch wel de betere versie vindt, iets legendarischer).quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:10 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Heb je ook wel gelijk in, maar als ik naast Keith Jarrett ook nog Mingus en Coltrane moest weglaten, voelde ik me wel heel treurig.Volgens mij zei Norrage het al dat het heel moeilijk is om jazznummers los te koppelen van een album, aangezien ze meestal echt een geheel of één gedachte vormen.
Ik wil een artiestenlijstje nog wel tellen, maar deze mengelmoes?quote:
Ik heb ook niet echt moeite gedaan, want ik vond het inderdaad niet echt waardquote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:08 schreef Gillingham het volgende:
Closing Time, Hallogallo, Rumble, Lark's Tongues in Aspic, Albatross , Take Five, Green Onions, An Ending zijn allemaal twee keer of vaker genoemd. Beetje slordig...
Maar of het écht de moeite waard is om de scores op te tellen, dat betwijfel ik.
Albums of nummers?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:42 schreef Homdeck het volgende:
Ik tel de boel nog wel even op. Volgende lijstje wordt de top 5 van the Kinks.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:42 schreef Homdeck het volgende:
Ik tel de boel nog wel even op. Volgende lijstje wordt de top 5 van the Kinks.
nummers doen we toch altijd?quote:
Nee, beste debuut album is ook al eens aan bod geweest. Bovendien krijg je dan waarschijnlijk wat meer overeenkomsten, waardoor het optellen iets nuttiger/leuker is.quote:
Geen Pink Floydquote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:22 schreef Homdeck het volgende:
Uitslag nummers zonder vocalen
24 lijstjes en slechts 7 nummers hebben meer dan 5 punten behaald:
1. Booker T & the MG's - Green Onions 9
2. King Crimson - Larks Tongues In Aspic 7
2. Neu! - Hallogallo 7
4. Earthless - Sonic Prayer 6
4. Fleetwood Mac - Albatross 6
4. Link Wray - Rumble 6
4. King Crimson - Fracture 6
En ook geen Led Zeppelinquote:
2x King Crimson in het lijstje, wow!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:22 schreef Homdeck het volgende:
Uitslag nummers zonder vocalen
24 lijstjes en slechts 7 nummers hebben meer dan 5 punten behaald:
1. Booker T & the MG's - Green Onions 9
2. King Crimson - Larks Tongues In Aspic 7
2. Neu! - Hallogallo 7
4. Earthless - Sonic Prayer 6
4. Fleetwood Mac - Albatross 6
4. Link Wray - Rumble 6
4. King Crimson - Fracture 6
Kinks???quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:45 schreef denkje het volgende:
1. Editors - No sound but wind
2. Birdy - Without a word
3. Blue October - Congratulations
4. Editors - Racing Rats
5. Warpaint - Elephants
dat vind ik dus een van die vreselijke nummersquote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:02 schreef Bosbeetle het volgende:
in the dutch mountaaaaaaaaaaaaaaaaains mountes (maar daar houd mijn nits kennis op)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |