Als ik bij onze club ga schieten kom ik juist helemaal tot rustquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:27 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat zegt meer over de zuiverheid van jouw geest dan over die van sportschutters.
Een aantal jaren geleden is wetenschappelijk onderzoek gedaan naar agressiviiteit en impulsiviteit onder sportschutters. En het bleek dat sportschutters juist minder agressief en impulsief waren dan vergelijkbare medemensen.
Hier precies hetzelfde (schutter Glock 17 en M16A2 afgeleide als semi-automaat), het schieten is juist een concentratiesport waarbij het om de beheersing van je lichaam / ademhaling gaat en het concentreren van je geest.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ik bij onze club ga schieten kom ik juist helemaal tot rust
Heerlijk hequote:Op woensdag 28 maart 2012 21:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde (schutter Glock 17 en M16A2 afgeleide als semi-automaat), het schieten is juist een concentratiesport waarbij het om de beheersing van je lichaam / ademhaling gaat en het concentreren van je geest.
Maar goed, tokkie-Nederland heeft natuurlijk meteen z'n mening klaar zonder zich in de materie te hebben verdiept.
Het geeft mij ook altijd een uitermate voldaan gevoel als ik van de schietbaan kom, met name de oefening met tijdsdruk vind ik prettig, waar je de schiethouding aanneemt en dan een aantal kogels snel achter elkaar afvuurt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heerlijk heIk zou zelf niet van het semi-automatische maar ben van het oudere werk (heb een S&W .357). Geest leegmaken, goed ademhalen en even knallen. Kijk er altijd naar uit
Dat heb ik nooit gedaan, heb daar de wapens niet voorquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het geeft mij ook altijd een uitermate voldaan gevoel als ik van de schietbaan kom, met name de oefening met tijdsdruk vind ik prettig, waar je de schiethouding aanneemt en dan een aantal kogels snel achter elkaar afvuurt.
Dat is in Amerika. Hier kiezen vrije mensen of ze er eentje willen of nietquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:44 schreef SpecialK het volgende:
Vrije mensen kopen slaafs een pistool.
Geweldig!
Je kunt beter naar de rosse buurt van een willekeurige grote stad gaan, dan kun je alles krijgen zonder al dat gezeur.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:24 schreef DroogDok het volgende:
Lijkt me prima, anders ga je maar paintballen.
Idd. Alsof je zonder oefenen niet hetzelfde kan aanrichten wat Tristan deed.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:31 schreef Justinn het volgende:
Iemand die echt kwaad wilt vindt toch wel een manier. Het verhaal bij Tristan heeft eigenlijk niets te maken met het al dan niet toestaan van semi-automatische wapens, maar het feit dat zijn geestelijke toestand het onaanvaardbaar maakte dat hij met vuurwapens in aanraking zou komen. Conclusie: de politiek draait de boel weer eens om en mensen zijn onterecht de dupe van een zinloze maatregel.
Inderdaad, uit een ongeregistreerd wapen schijnen de kogels harder te zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:43 schreef Psy-freak het volgende:
Je bent nogal een mongool trouwens als je een geregistreerd wapen gebruikt om te moorden.
Dit is echt zo'n bullshitargument, puur ingegeven door angst. Je kan ook al je waardevolle spullen buiten op de stoep zetten, dan komt de inbreker niet naar binnen!quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:42 schreef GewoneMan het volgende:
daar ben ik ook blij om niks is gevaarlijker dan een vuurwapen in de handen van iemand die er niet (goed genoeg) mee om kan gaan. daarbij zal het een wapenwedloop creeeren waardoor inbrekers niet met een mes of pistool komen maar met een uzi en dat kan nooit goed uitpakken.
Nee, maar wel traceerbaar. En dan ben je het spreekwoordelijke haasje.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, uit een ongeregistreerd wapen schijnen de kogels harder te zijn.
Dan kan je beter voor het snellere werk gaan en een AK/Uzi/Mac10 kopen. Met een halfautomaatje gaat het schieten en richten niet zo snel als je denkt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:08 schreef Specularium het volgende:
Alsof dat nog iets uitmaakt als je in zo'n rage de halve buurt afknalt.
Vooral deze frase is een schrijnend voorbeeld van het-niet-begrijpen.quote:De schietsport moet gespeend blijven van het trainen van specifieke vaardigheden die nodig zijn voor offensief gebruik van vuurwapens. Het schieten van dynamische disciplines wordt daarom niet langer toegestaan. Strenge regulering is ook nodig vanwege de ongewenste aantrekkingskracht, die offensieve oefeningen, wapentypes, hulpmiddelen en (camouflage-)kleding kunnen hebben op personen die daarvoor gevoelig zijn.
Neh het was meer de verbijstering hoe het kan dat zo'n halve gare een shitload aan legale wapens kan hebben.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:54 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Wat blijkbaar de angst bij de onwetenden is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |