abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109627051
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:27 schreef quo_ het volgende:

[..]

Dat zegt meer over de zuiverheid van jouw geest dan over die van sportschutters.

Een aantal jaren geleden is wetenschappelijk onderzoek gedaan naar agressiviiteit en impulsiviteit onder sportschutters. En het bleek dat sportschutters juist minder agressief en impulsief waren dan vergelijkbare medemensen.
Als ik bij onze club ga schieten kom ik juist helemaal tot rust :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_109627080
Trouwens mag men de media weer bedanken voor de tendentieuze benaming van "semi-automatische vuurwapens" als zijnde "aanvalswapens".

Het gaat hier niet om volautomatische pistoolmitrailleurs of legerwapens, maar die benaming doet het wel zo voorkomen. :|W
pi_109627154
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als ik bij onze club ga schieten kom ik juist helemaal tot rust :)
Hier precies hetzelfde (schutter Glock 17 en M16A2 afgeleide als semi-automaat), het schieten is juist een concentratiesport waarbij het om de beheersing van je lichaam / ademhaling gaat en het concentreren van je geest.

Maar goed, tokkie-Nederland heeft natuurlijk meteen z'n mening klaar zonder zich in de materie te hebben verdiept.
pi_109627231
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:34 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde (schutter Glock 17 en M16A2 afgeleide als semi-automaat), het schieten is juist een concentratiesport waarbij het om de beheersing van je lichaam / ademhaling gaat en het concentreren van je geest.

Maar goed, tokkie-Nederland heeft natuurlijk meteen z'n mening klaar zonder zich in de materie te hebben verdiept.
Heerlijk he :P Ik zou zelf niet van het semi-automatische maar ben van het oudere werk (heb een S&W .357). Geest leegmaken, goed ademhalen en even knallen. Kijk er altijd naar uit :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_109627323
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heerlijk he :P Ik zou zelf niet van het semi-automatische maar ben van het oudere werk (heb een S&W .357). Geest leegmaken, goed ademhalen en even knallen. Kijk er altijd naar uit :)
Het geeft mij ook altijd een uitermate voldaan gevoel als ik van de schietbaan kom, met name de oefening met tijdsdruk vind ik prettig, waar je de schiethouding aanneemt en dan een aantal kogels snel achter elkaar afvuurt.
pi_109627410
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:37 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het geeft mij ook altijd een uitermate voldaan gevoel als ik van de schietbaan kom, met name de oefening met tijdsdruk vind ik prettig, waar je de schiethouding aanneemt en dan een aantal kogels snel achter elkaar afvuurt.
Dat heb ik nooit gedaan, heb daar de wapens niet voor ;)
pi_109689796
Mocht deze nieuwe regel invloed hebben op jou, of vind je het gewoon sowieso onzin. Graag de petitie tekenen dan :D

http://petities.nl/petitie/dynamische-disciplines-moeten-blijven
pi_109690151
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:23 schreef leeell het volgende:
symboolpolitiek, heerlijk
Conscience do cost.
pi_109690520
Iemand die echt kwaad wilt vindt toch wel een manier. Het verhaal bij Tristan heeft eigenlijk niets te maken met het al dan niet toestaan van semi-automatische wapens, maar het feit dat zijn geestelijke toestand het onaanvaardbaar maakte dat hij met vuurwapens in aanraking zou komen. Conclusie: de politiek draait de boel weer eens om en mensen zijn onterecht de dupe van een zinloze maatregel.
pi_109694718
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:44:44 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_109694811
Vrije mensen kopen slaafs een pistool.

Geweldig!
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_109695449
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:44 schreef SpecialK het volgende:
Vrije mensen kopen slaafs een pistool.

Geweldig!
Dat is in Amerika. Hier kiezen vrije mensen of ze er eentje willen of niet :7
pi_109696749
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:24 schreef DroogDok het volgende:
Lijkt me prima, anders ga je maar paintballen.
Je kunt beter naar de rosse buurt van een willekeurige grote stad gaan, dan kun je alles krijgen zonder al dat gezeur.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:44:42 #64
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_109696757
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:31 schreef Justinn het volgende:
Iemand die echt kwaad wilt vindt toch wel een manier. Het verhaal bij Tristan heeft eigenlijk niets te maken met het al dan niet toestaan van semi-automatische wapens, maar het feit dat zijn geestelijke toestand het onaanvaardbaar maakte dat hij met vuurwapens in aanraking zou komen. Conclusie: de politiek draait de boel weer eens om en mensen zijn onterecht de dupe van een zinloze maatregel.
Idd. Alsof je zonder oefenen niet hetzelfde kan aanrichten wat Tristan deed.
Als je bij een schietvereniging zit, zoals ik, dan wordt je gescreend of je in aanraking bent geweest met justitie en als je maar iets flikt, ben je zo alles kwijt.

Dat iemand ineens geestelijk doordraait kun je bij voorhand nooit inschatten. Zo wel dan krijgt zo iemand nooit een wapenvergunning.

En daarbij kom je makkelijker illegaal aan een wapen dan legaal.
pi_109697290
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:43 schreef Psy-freak het volgende:
Je bent nogal een mongool trouwens als je een geregistreerd wapen gebruikt om te moorden.
Inderdaad, uit een ongeregistreerd wapen schijnen de kogels harder te zijn.
pi_109697451
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:42 schreef GewoneMan het volgende:
daar ben ik ook blij om niks is gevaarlijker dan een vuurwapen in de handen van iemand die er niet (goed genoeg) mee om kan gaan. daarbij zal het een wapenwedloop creeeren waardoor inbrekers niet met een mes of pistool komen maar met een uzi en dat kan nooit goed uitpakken.
Dit is echt zo'n bullshitargument, puur ingegeven door angst. Je kan ook al je waardevolle spullen buiten op de stoep zetten, dan komt de inbreker niet naar binnen! :')
Ja, ik generaliseer.
pi_109697534
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:00 schreef Specularium het volgende:

[..]

Inderdaad, uit een ongeregistreerd wapen schijnen de kogels harder te zijn.
Nee, maar wel traceerbaar. En dan ben je het spreekwoordelijke haasje.
pi_109697600
Alsof dat nog iets uitmaakt als je in zo'n rage de halve buurt afknalt.
pi_109697989
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:08 schreef Specularium het volgende:
Alsof dat nog iets uitmaakt als je in zo'n rage de halve buurt afknalt.
Dan kan je beter voor het snellere werk gaan en een AK/Uzi/Mac10 kopen. Met een halfautomaatje gaat het schieten en richten niet zo snel als je denkt.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 maart 2012 @ 17:24:37 #70
13368 NiGeLaToR
pi_109700326
Voor de liefhebbers hier het stuk van de KNSA en daarin brief van Ivo Opstelten aan de kamer over het verder verbieden van schietsport. Hier een petitie tegen het voorgenomen besluit om de schietsport verder in te perken.

Verder nog wat achtergrond info in het volgende topic, had deze nog niet gespot:

Schietsport ingeperkt na aanslag Alphen
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:26:52 #71
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_109700410
Symboolpolitiek wat geen reet zal toevoegen. Zo.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_109707617
De waan van de dag inderdaad.

Medische rapporten van leden van schietverenigingen mogen nog steeds niet worden overlegd.
Terwijl daar relevantie zit.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:03:32 #73
342435 Life2.0
#deadprez4mod
  FOK!fotograaf vrijdag 30 maart 2012 @ 21:54:28 #74
13368 NiGeLaToR
pi_109711771
quote:
De schietsport moet gespeend blijven van het trainen van specifieke vaardigheden die nodig zijn voor offensief gebruik van vuurwapens. Het schieten van dynamische disciplines wordt daarom niet langer toegestaan. Strenge regulering is ook nodig vanwege de ongewenste aantrekkingskracht, die offensieve oefeningen, wapentypes, hulpmiddelen en (camouflage-)kleding kunnen hebben op personen die daarvoor gevoelig zijn.
Vooral deze frase is een schrijnend voorbeeld van het-niet-begrijpen.
Als deze aantrekkingskracht relevant was in de situatie met TvdV, dan had hij een van deze dynamische disciplines wel beoefend (hij beoefende een discipline die niet verboden wordt). Verder is alles wat anders is dan vanuit stilstand op een kaart schieten blijkbaar al 'offensief gebruik van vuurwapens' - oftewel, er zit in de letterlijkste vorm van het woord geen dynamiek meer in na deze ingreep. Tenslotte zijn hondenriempjes tegenwoordig zelfs voorzien van een camouflage print - ook daar is de relevantie ver te zoeken.

Wat blijkbaar de angst bij de onwetenden is, is dat er een horde mensen als GI-joe's op schietbanen al rennend op allerlei doelen schieten - uiteraard in camouflage kleding. Ik als fotograaf maak regelmatig repo's van deze sportevenementen en als ik me ergens veilig voel is het daar wel. Er wordt zoveel aandacht aan veiligheid besteed dat het bijna eng wordt, maar tussen alle veiligheidsregels en maatregelen door is er een ontspannen sfeer en een leuke competitie tussen sporters. En dat is wat zo jammer is, weer een gezonde en gezellige uitlaatklep verboten.
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2012 @ 22:16:11 #75
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_109712959
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:54 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Wat blijkbaar de angst bij de onwetenden is...
Neh het was meer de verbijstering hoe het kan dat zo'n halve gare een shitload aan legale wapens kan hebben.

Geef de doorsnee burger daar eens ongelijk in. De overheid heeft een geweldsmonopolie en vuurwapenbezit is voor burgers verboden. Daar kun je het alleen mee eens zijn wanneer het voor iedereen geldt. Anders zou je buurman wel wapens mogen hebben en jij niet. Logisch.

Het wel toestaan van uitzonderingen is dan al een heel groot compromis voor de burger zonder vergunning. Zover begrijp je het nog? Een geweldsmonopolie dat alleen kan bestaan als er geen uitzonderingen zijn, maar dan toch uitzonderingen toestaan. Daar staat al spanning op.

Die uitzonderingen zouden dan op zijn minst onder hele strikte voorwaarden moeten, anders is het onverkoopbaar.

Dan ineens Alphen aan den Rijn en het hele contract met de burger staat op losse schroeven.

Overheid heeft een groot probleem want het is haar plicht te voorkomen dat zulke wapens legaal in handen van zulke mensen komen.

Er zijn maar twee opties, of iets aan de screening doen of iets aan de wapens zelf. De screening is nagenoeg onmogelijk zonder verregaande nieuwe wetten vanwege de privacy. Zelfs dan zou het ws. niet lukken vanwege Europeese verdragen ed. Ze hebben geen andere keus dan iets aan de wapens te doen.

Wat is het alternatief?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')