abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 april 2012 @ 00:12:22 #51
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110213307
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:12 schreef Cher- het volgende:

[..]

Nog steeds hetzelfde al zijn er natuurlijk uitzonderingen. Er bestaan mensen die daadwerkelijk trouw zijn. Maar ja, ik denk nog steeds dat die mensen mannen zijn die ik niet wil (sociaal niet zo sterk, saai, enzovoort) en niet eens de kans krijgen om vreemd te gaan. Al wordt dit vast weer als lachwekkend, dom en naïef bestempeld op FOK!. Ik blijf erbij. As usual.

[..]

ADD en ADHD zijn twee hele verschillende dingen. ADD mensen die eerder vreemdgaan, lijkt me stug.
ADD is idd ADHD zonder de hyperactieve component zoals het nu omschreven is. Maar het aandachtstekort, de constante behoefte aan prikkeling, impulsen verwerken wanneer ze opkomen, dat is wel hetzelfde veelal. (maar IMO valt ook dat te trainen en het mag nooit een excuus zijn)

Ik noemde het slechts als voorbeeld, want ook ADHD/ADD mensen kunnen prima een trouwe relatie aan.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_110214207
Ik denk dat de mens van nature geneigd is tot seriële monogamie (meerdere partners, maar één tegelijkertijd), aangezien het nageslacht niet kan opgroeien zonder hulp van beide ouders. Als dit niet vereist zou zijn geweest was de mens denk ik wel volledig niet-monogaam zijn geweest.

Al zullen er natuurlijk veel mensen rondlopen die zichzelf niet als niet-monogaam beschouwen. Wat uiteraard mogelijk is, want de natuur staat ook allerlei variaties toe. Mij is het verder om het even of nu polygamie, monogamie of een andere vorm van (seksuele) omgang moreel superieur is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2012 00:37:05 ]
  donderdag 12 april 2012 @ 00:39:03 #53
12888 Skull-splitter
pi_110214288
Ik weet wel waar mijn zwaktes liggen zodat ik ervoor kan waken. Ik kies monogaam te zijn, ondanks verleidingen.
pi_110217128
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:12 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

ADD is idd ADHD zonder de hyperactieve component zoals het nu omschreven is. Maar het aandachtstekort, de constante behoefte aan prikkeling, impulsen verwerken wanneer ze opkomen, dat is wel hetzelfde veelal. (maar IMO valt ook dat te trainen en het mag nooit een excuus zijn)

Ik noemde het slechts als voorbeeld, want ook ADHD/ADD mensen kunnen prima een trouwe relatie aan.
Ik ben zelf heel erg trouw en erg monogaam. Ook met mijn ADD. Kom uit een lange relatie en eentje waar het de laatste jaren allemaal op genegenheids gebied etc erg stroef verliep. Een aantal verleidingen gehad, ook onder emotioneel moeilijke periodes zeg maar. net na overlijden ouder enzo.

Toegeven aan die verleidingen heeft denk ik niet zoveel met ADD etc te maken maar gewoon met hoe je als persoon bent en tegen zo'n dingen aankijkt.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_110218335
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:36 schreef Friek_ het volgende:
Ik denk dat de mens van nature geneigd is tot seriële monogamie (meerdere partners, maar één tegelijkertijd), aangezien het nageslacht niet kan opgroeien zonder hulp van beide ouders. Als dit niet vereist zou zijn geweest was de mens denk ik wel volledig niet-monogaam zijn geweest.
Jij noemt mij puberaal en ongenuanceerd maar ik vind dit een behoorlijk achterlijke uitspraak.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, een goede relatie is goud waard.

Het kan echter geen kwaad om het ideaalbeeld ten aanzien van sexuele trouw te laten varen. Maar dat is makkelijk gezegd, als je dat per sé wil nastreven, dan helpt de ratio op dat punt niet. Dan kun je er maar het beste van hopen. Het helpt dan om er niet op te letten en bij signalen dat er iets niet helemaal goed gaat net te doen alsof je gek bent.

Geluk... je hebt het gewoon in eigen hand. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij vindt dat een goede relatie goud waard is. Ik niet. Komt er ook nog eens het feit bij dat de mens van nature niet monogaam kan zijn (vind ik) dus vind ik dat je dat ook niet na kan streven. Terwijl ik wel monogaam wil zijn en dat wil ik ook van mijn partner binnen een relatie. Maar dat is dus niet altijd te realiseren. En ja, uiteindelijk wordt een relatie vaak toch saai en gewoontjes terwijl ik uitdaging en spanning wil. En de meeste mannen zeuren over van alles en nog wat op den duur.

Vriendschappen zijn beter en seks kan ook wel met iemand waar je geen relatie mee hebt. Geen gezeur maar wel het plezier.

Geluk heb je inderdaad in je eigen hand, de meeste gevallen.
  donderdag 12 april 2012 @ 09:20:19 #56
12888 Skull-splitter
pi_110218556
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 07:04 schreef Partingglass het volgende:

[..]

Ik ben zelf heel erg trouw en erg monogaam. Ook met mijn ADD. Kom uit een lange relatie en eentje waar het de laatste jaren allemaal op genegenheids gebied etc erg stroef verliep. Een aantal verleidingen gehad, ook onder emotioneel moeilijke periodes zeg maar. net na overlijden ouder enzo.

Toegeven aan die verleidingen heeft denk ik niet zoveel met ADD etc te maken maar gewoon met hoe je als persoon bent en tegen zo'n dingen aankijkt.
Ik zeg ook dat het een voorbeeld is en dat ook ADD'ers prima trouw kunnen zijn? En idd, ADD is maar 1 component van het totale plaatje die een persoon maakt zoals hij is.
pi_110218586
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 09:09 schreef Cher- het volgende:
Jij vindt dat een goede relatie goud waard is. Ik niet. Komt er ook nog eens het feit bij dat de mens van nature niet monogaam kan zijn (vind ik) dus vind ik dat je dat ook niet na kan streven. Terwijl ik wel monogaam wil zijn en dat wil ik ook van mijn partner binnen een relatie. Maar dat is dus niet altijd te realiseren. En ja, uiteindelijk wordt een relatie vaak toch saai en gewoontjes terwijl ik uitdaging en spanning wil. En de meeste mannen zeuren over van alles en nog wat op den duur.

Vriendschappen zijn beter en seks kan ook wel met iemand waar je geen relatie mee hebt. Geen gezeur maar wel het plezier.

Oh wat ga jij over een jaar of 5/10 lachen om je eigen onbenulligheid nu...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 12 april 2012 @ 09:30:10 #58
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_110218751
quote:
Jij noemt mij puberaal en ongenuanceerd maar ik vind dit een behoorlijk achterlijke uitspraak.
Hoezo is dat een achterlijke uitspraak dan?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_110218866
quote:
En ja, uiteindelijk wordt een relatie vaak toch saai en gewoontjes terwijl ik uitdaging en spanning wil. En de meeste mannen zeuren over van alles en nog wat op den duur.
Ben je bang dat wanneer je niet genoeg spanning (afleiding) hebt van jezelf je contact gaat maken met je eigen onrust en wat daar wellicht achter zit?

Gebruik je relaties (iets externs) dan niet om controle te willen over hoe je je voelt (iets interns)?

Als je zo redeneert en handelt zit monogaam zijn er niet in maar dat heeft niks te maken met of het kan kan/bestaat of dat er iets aan mannen zou schelen; het is onmogelijk door hoe jij met je gevoel omgaat. Je vlucht voor jezelf in iets anders, iets nieuws net zolang dat dat jouw onrust niet meer dempt en dan hop; op naar de volgende, herhaal.

Een speelbal van gevoelens omdat je daar bang voor bent, onmogelijk om dan stabiel in het leven te staan. Lijkt me niet handig ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_110218939
@cher ik denk dat je er nog wel op terug komt. Sex is met iedereen te hebben, en uit vriendschappen haal je ook voldoening dat klopt. Maar ik durf hard in twijfel te trekken of dat je uiteindelijk gelukkig gaat,maken. Mijn inziens,blijf je dan steeds bij zowel de sex als de voldoening uit vriendschappen net dat missen wat een relatie uit liefde zo bijzonder maakt.
  donderdag 12 april 2012 @ 09:53:34 #61
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_110219334
Mij werd vroeger altijd verteld dat vreemdgaan slecht is, maar moeilijk te voorkomen, en dat je je dus niet in een situatie moet plaatsen waar je vreemd gaat gaan.

Tevens ben ik nog jong dus heb ik eigenlijk weinig ervaring op dit gebied, maar ik denk dat een mens wel monogaam kan zijn, als hij/zij dat echt wil.
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  donderdag 12 april 2012 @ 10:12:38 #62
12888 Skull-splitter
pi_110219878
Ik krijg geen voldoening uit liefdeloze seks iig... Sure, seks kan geweldig zijn, maar die diepere verbintenis is gewoon zoveel fijner...

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 09:36 schreef Canillas het volgende:
Als je zo redeneert en handelt zit monogaam zijn er niet in maar dat heeft niks te maken met of het kan kan/bestaat of dat er iets aan mannen zou schelen; het is onmogelijk door hoe jij met je gevoel omgaat. Je vlucht voor jezelf in iets anders, iets nieuws net zolang dat dat jouw onrust niet meer dempt en dan hop; op naar de volgende, herhaal.
IMO leer je dan ook nooit van relaties... Tot het een keertje echt pijn doet natuurlijk...
pi_110219925
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:12 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik krijg geen voldoening uit liefdeloze seks iig... Sure, seks kan geweldig zijn, maar die diepere verbintenis is gewoon zoveel fijner...
Hier net zo. Sex voor de sex kan fijn zijn maar sex met liefde/passie/hartstocht damn. Dat is toch wel een paar keer beter.
  donderdag 12 april 2012 @ 10:15:35 #64
12888 Skull-splitter
pi_110219960
Zelfs als je technisch hetzelfde doet... Elkaar diep in de ogen kijken en denken "ja ik wil bij jou zijn" en dat voelen... zo mooi.
pi_110219979
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:15 schreef Skull-splitter het volgende:
Zelfs als je technisch hetzelfde doet... Elkaar diep in de ogen kijken en denken "ja ik wil bij jou zijn" en dat voelen... zo mooi.
Zeker. Intenser ofzo. Ofdat dezelfde aanraking veel gevoeliger is.
  donderdag 12 april 2012 @ 10:18:22 #66
12888 Skull-splitter
pi_110220037
Je bent iig meer met elkaar bezig dan met jezelf. Zegt ook wel iets...
pi_110220761
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Geef gewoon eens antwoord, wat is het probleem als je het liegen en bedriegen uit de vergelijking schopt?

Los van het liegen en bedriegen zou bij mij het probleem zijn dat het me gewoon erg veel pijn zou doen dat mijn partner iemand anders leuk genoeg vond om mee in bed te kruipen en dat ook daadwerkelijk heeft uitgevoerd

Ik zeg niet dat het meteen einde verhaal zou zijn als ik erachter kom omdat je niet weet hoe de situatie is en het hangt ervanaf hoeveel ik om hem geef. Maar ik acht de kans wel groot dat ik het beëindig. Ik ben zelf heel trouw in een relatie. Tijdens de jaren met m'n ex heb ik niet eens met anderen geflirt
  donderdag 12 april 2012 @ 10:49:23 #68
12888 Skull-splitter
pi_110221032
Dus het komt erop neer dat we nog teveel ego hebben, eigenbelang, angsten, wens op alleenrecht op je partners, om echt over te geven aan vrije liefde.

En dat is op zich helemaal niet erg.
pi_110221560
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Vreemdgaan is laag omdat het liegen en bedriegen met zich meeneemt. Haal dat weg en wat is dan het probleem nog?
Dit :Y
Met beider goedvinden kan een beetje (gedeeld) contact met mensen van buiten een relatie best prima verlopen.
Een goede relatie is toch wel op wat meer gebaseerd dan lust, en als het met praten onderling goed zit, dan valt jaloezie oid ook echt wel te ondervangen.
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 12 april 2012 @ 11:13:39 #70
12888 Skull-splitter
pi_110221815
quote:
99s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:06 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Met beider goedvinden kan een beetje (gedeeld) contact met mensen van buiten een relatie best prima verlopen.
Een goede relatie is toch wel op wat meer gebaseerd dan lust, en als het met praten onderling goed zit, dan valt jaloezie oid ook echt wel te ondervangen.
Meeste relaties hebben toch wat meer angst elkaar te verliezen aan een ander, dus dan moet het wel heel goed zitten, of je moet accepteren dat het ook ineens over kan zijn. En dan vraag ik me af of een relatie wel meerwaarde heeft.
pi_110221847
Als het echt goed zit, is er niet echt een verleiding om aan toe te geven.

Maar dat heb ik dus ook maar 1 keer mee mogen maken. Ik denk dat je met kieskeurig zijn een hoop ellende kunt voorkomen.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  donderdag 12 april 2012 @ 11:15:22 #72
12888 Skull-splitter
pi_110221881
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:14 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Als het echt goed zit, is er niet echt een verleiding om aan toe te geven.

Maar dat heb ik dus ook maar 1 keer mee mogen maken. Ik denk dat je met kieskeurig zijn een hoop ellende kunt voorkomen.
Niet toegeven aan het eerste gevoel wat je krijgt kan ook een hoop helpen... (en dat geldt zowel positief als negatief)
pi_110222490
Toegeven aan iets wat je misschien een avond plezier opleverd maar je relatie kan be-eindigen zegt denk ik vooral wat over hoe belangrijk die rekatie voor je is.

Idem als je,affaire naast je relatie begint, dan moet je denk ik goed bij je zelf nagaan wat je nu eigenlijk wil.
  Moderator donderdag 12 april 2012 @ 11:34:27 #74
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_110222578
Ach..... ik zou best n keertje vreemd willen gaan, gewoon om nou eens te weten hoe dat is :')
Maar ik kom niet echt vrouwen tegen waarmee de chemie ontstaat waardoor dat uberhaupt een optie is.... dus ja...ach.
  donderdag 12 april 2012 @ 11:36:25 #75
12888 Skull-splitter
pi_110222652
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:32 schreef Partingglass het volgende:
Toegeven aan iets wat je misschien een avond plezier opleverd maar je relatie kan be-eindigen zegt denk ik vooral wat over hoe belangrijk die rekatie voor je is.

Idem als je,affaire naast je relatie begint, dan moet je denk ik goed bij je zelf nagaan wat je nu eigenlijk wil.
Exact. En vaak weet je dat wel. Foutje kun je maken, als je maar niet twee wegen gaat bewandelen zonder zeker te weten waar je heen wil.
  donderdag 12 april 2012 @ 11:37:35 #76
12888 Skull-splitter
pi_110222695
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
Ach..... ik zou best n keertje vreemd willen gaan, gewoon om nou eens te weten hoe dat is :')
Maar ik kom niet echt vrouwen tegen waarmee de chemie ontstaat waardoor dat uberhaupt een optie is.... dus ja...ach.
Afhankelijk van hoe je relatie in elkaar zit wil je dus weten hoe het is met schuldgevoel of een leeg gevoel rond te lopen? Daar zijn andere manieren voor.
  Moderator donderdag 12 april 2012 @ 11:43:22 #77
Dick Laurent Is Dead
pi_110222929
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:37 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Afhankelijk van hoe je relatie in elkaar zit wil je dus weten hoe het is met schuldgevoel of een leeg gevoel rond te lopen? Daar zijn andere manieren voor.
Schuldgevoel zou ik niet echt hebben, mn vriendin heeft tijdens onze relatie al TIG keer tegen me gelogen, shit achter mn rug gedaan. Ik zou gewoon denken.... too bad for you, nu heb ik jou een keer "gefuckt"
pi_110222951
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Schuldgevoel zou ik niet echt hebben, mn vriendin heeft tijdens onze relatie al TIG keer tegen me gelogen, shit achter mn rug gedaan. Ik zou gewoon denken.... too bad for you, nu heb ik jou een keer "gefuckt"
Goede relatie!
  donderdag 12 april 2012 @ 11:44:29 #79
12888 Skull-splitter
pi_110222959
Waarom zit je dan in vredesnaam nog in die relatie?
  donderdag 12 april 2012 @ 11:47:36 #80
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_110223078
quote:

[..]

Ik vraag me alleen altijd af: dat werkt toch alleen als de verhoudingen gelijk blijven? Als de vrouw ineens 5 andere kerels neukt en de kerel er met moeite 1 doet (om even met extreme voorbeelden te komen natuurlijk), dan gaat dat toch niet echt werken lijkt me?
Don't let my username fool you...
  Moderator donderdag 12 april 2012 @ 11:48:33 #81
Dick Laurent Is Dead
pi_110223112
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:44 schreef Skull-splitter het volgende:
Waarom zit je dan in vredesnaam nog in die relatie?
Omdat ze vrij goed kan pijpen! :')

Nee ik zit maar wat te ouwehoeren... het zou ws toch nooit gebeuren, ik ben nog nooit vreemdgegaan, dus ja. Bedoel meer dat het idee in je hoofd gewoon wel iets erotisch, spannends kan hebben. Het in werkelijkheid uitvoeren is een heel ander verhaal.
Komt dit begrijpelijker over? ;)
pi_110223796
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:13 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Meeste relaties hebben toch wat meer angst elkaar te verliezen aan een ander, dus dan moet het wel heel goed zitten, of je moet accepteren dat het ook ineens over kan zijn. En dan vraag ik me af of een relatie wel meerwaarde heeft.
Maar een beetje angst om elkaar te verliezen hoeft ook neit slecht te zijn.
Dan blijf je tenminste een tandje harder lopen voor elkaar, in plaats van te luieren omdat je je relatie toch al gescoord hebt.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_110223802
quote:

[..]

Dat is juist het punt, als je een relatie hebt is juist die sex meer dan lust. Sex met liefde is in mijn ogen vrijwel altijd beter dan gewoon platte lust. Dus waarom zou je dan een open relatie beginnen als je het beste eigenlijk al samen hebt?

Daarnaast vraag ik me altijd af hoe zoiets dan in de praktijk werkt. Je moet eerlijk zijn tegen elkaar. Hoe dan? Je loop de deur uit en zegt tegen je vent "Nou schat, vanavond laat ik me uit elkaar trekken door die leuke jongen van de sportschool, zie je vanavond!" Of vertel je zoiets dan niet?
Dat is dan in mijn ogen weer niet "open en eerlijk".

Monogamie is in mijn ogen iig een keuze die ieder voor zich moet maken. Ik ben misschien wel hopeloos ouderwets, maar een open relatie zou ik zelf nooit willen en eigenlijk begrijp ik het ook niet echt. :)
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  donderdag 12 april 2012 @ 12:11:36 #84
12888 Skull-splitter
pi_110224055
quote:
99s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:04 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Maar een beetje angst om elkaar te verliezen hoeft ook neit slecht te zijn.
Dan blijf je tenminste een tandje harder lopen voor elkaar, in plaats van te luieren omdat je je relatie toch al gescoord hebt.
Daar zou je echter geen andere mensen voor nodig moeten hebben... Al weet ik dat het vaak anders werkt en we pas gaan werken aan iets als het dreigt mis te gaan...
  donderdag 12 april 2012 @ 12:13:22 #85
94676 Garisson72
pi_110224137
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:11 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Daar zou je echter geen andere mensen voor nodig moeten hebben... Al weet ik dat het vaak anders werkt en we pas gaan werken aan iets als het dreigt mis te gaan...
Het is juist het moment dat het mis dreigt te gaan, waar andere mensen buiten de relatie ineens interessant worden en vreemdgaan dus op de loer ligt.
  donderdag 12 april 2012 @ 12:15:19 #86
12888 Skull-splitter
pi_110224221
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:13 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Het is juist het moment dat het mis dreigt te gaan, waar andere mensen buiten de relatie ineens interessant worden en vreemdgaan dus op de loer ligt.
Exact. Als ik zelf de neiging had om naar anderen te kijken als meer dan gezellig dan wist ik dat het thuis niet goed zat. En daarin heb ik een hoop geleerd.
pi_110224391
quote:

Jij vindt dat een goede relatie goud waard is. Ik niet.
Het zou zomaar kunnen dat je nog niet in een echt goede relatie hebt gezeten.

Wat daar ook van moge zijn: het is zonneklaar dat een echt goede relatie vele voordelen heeft. Het vergroot je geluksgevoel, het is vanuit economisch oogpunt beter, je kan elkaar bijstaan waardoor je je eigen potentieel vergroot... en dan heb ik het nog niet eens over kinderen, maar die wil je misschien niet.

Uit talloze onderzoeken komt naar voren dat relaties goud waard zijn. Dat jij het anders beleeft geloof ik graag, maar mijn standpunt is niet zo maar een mening.

quote:
Komt er ook nog eens het feit bij dat de mens van nature niet monogaam kan zijn (vind ik) dus vind ik dat je dat ook niet na kan streven. Terwijl ik wel monogaam wil zijn en dat wil ik ook van mijn partner binnen een relatie. Maar dat is dus niet altijd te realiseren. En ja, uiteindelijk wordt een relatie vaak toch saai en gewoontjes terwijl ik uitdaging en spanning wil. En de meeste mannen zeuren over van alles en nog wat op den duur.
Zoek andere mannen zou ik zeggen... Mijn vrouw en ik zijn ruim 15 jaar bij elkaar en het is allesbehalve saai.

quote:
Relaties zijn niet altijd makkelijk en hebben natuurlijk ook mindere momenten, maar echt... in een GOEDE relatie vallen de minpunten in het niet bij de pluspunten.

En ook vanuit een relatie kun je seks hebben met derden waar je geen relatie mee hebt. Een leuk triootje op zijn tijd... Moet je voor in zijn natuurlijk... Maar een relatie hoeft helemaal geen belemmeringen in te houden. Of je moet rekening houden met een ander als belemmering gaan zien natuurlijk.

quote:
Precies. Maak er wat van.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_110224506
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:32 schreef Partingglass het volgende:

Meer over de inschatting van de pakkans.

Ik vind mijn rijbewijs verdomd belangrijk (ik heb het al eens mogen ervaren, maandenlang met chauffeurs werken), maar ik rij toch nog steeds met snelheden waarmee ik hem onmiddellijk kwijt ben als ik betrapt wordt...
  donderdag 12 april 2012 @ 12:25:50 #89
94676 Garisson72
pi_110224581
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:15 schreef Skull-splitter het volgende:
Exact. Als ik zelf de neiging had om naar anderen te kijken als meer dan gezellig dan wist ik dat het thuis niet goed zat. En daarin heb ik een hoop geleerd.
Toch vind ik het altijd wel enigszins lachwekkend als je dan die positieverige reacties leest als "dat moet je dan voor zijn, je moet altijd aan je relatie werken, hou het interessant!"
Ik bedoel, tuurlijk is dat zo in een ideale wereld, maar kennelijk gaat dat niet zo voor enorm veel relaties. Het sluipt erin, en je hebt het pas door als het te laat is. Of bijna te laat, mag je hopen.
pi_110224703
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:04 schreef Kluts het volgende:

Dat is juist het punt, als je een relatie hebt is juist die sex meer dan lust. Sex met liefde is in mijn ogen vrijwel altijd beter dan gewoon platte lust. Dus waarom zou je dan een open relatie beginnen als je het beste eigenlijk al samen hebt?
Afwisseling. En het is ook heel leuk om dat samen te doen.

quote:
Daarnaast vraag ik me altijd af hoe zoiets dan in de praktijk werkt. Je moet eerlijk zijn tegen elkaar. Hoe dan? Je loop de deur uit en zegt tegen je vent "Nou schat, vanavond laat ik me uit elkaar trekken door die leuke jongen van de sportschool, zie je vanavond!" Of vertel je zoiets dan niet?
Dat is dan in mijn ogen weer niet "open en eerlijk".
Nee, je vertelt dat je met die en die uitgaat en dan is het duidelijk dat er ook wat kan gebeuren. En als dat zo is, dan vertel je dat. Om maar eens wat te noemen...

quote:
Monogamie is in mijn ogen iig een keuze die ieder voor zich moet maken. Ik ben misschien wel hopeloos ouderwets, maar een open relatie zou ik zelf nooit willen en eigenlijk begrijp ik het ook niet echt. :)
De meesten kunnen het niet aan. Ik heb het er wel eens met een vriend van mij over wiens vrouw graag een open relatie zou willen en hij weet dat mijn vrouw en ik een open relatie hebben... en hij kan het dus totaal niet aan. Niet het idee dat zijn vrouw met een ander het bed deelt, maar ook niet zelf met een ander het bed delen. Gaat helemaal in tegen zijn gevoel.

En dan moet je er dus niet aan beginnen.
pi_110224757
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:25 schreef Garisson72 het volgende:

Toch vind ik het altijd wel enigszins lachwekkend als je dan die positieverige reacties leest als "dat moet je dan voor zijn, je moet altijd aan je relatie werken, hou het interessant!"
Ik bedoel, tuurlijk is dat zo in een ideale wereld, maar kennelijk gaat dat niet zo voor enorm veel relaties. Het sluipt erin, en je hebt het pas door als het te laat is. Of bijna te laat, mag je hopen.
Iedereen heeft wel eens een wake up call nodig. Maar als je goed communiceert komt die WU call zo vroeg dat er geen vuiltje aan de lucht is.
  donderdag 12 april 2012 @ 12:30:46 #92
12888 Skull-splitter
pi_110224767
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:25 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Het is goed je bewust te zijn van schuring ipv wrijving. Wrijving geeft glans, schuring veroorzaakt schade.
pi_110225769
Vreemdgaan is voor kerels die bij de verkeerde vrouw zitten.
pi_110225888
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:29 schreef DS4 het volgende:

De meesten kunnen het niet aan. Ik heb het er wel eens met een vriend van mij over wiens vrouw graag een open relatie zou willen en hij weet dat mijn vrouw en ik een open relatie hebben... en hij kan het dus totaal niet aan. Niet het idee dat zijn vrouw met een ander het bed deelt, maar ook niet zelf met een ander het bed delen. Gaat helemaal in tegen zijn gevoel.

En dan moet je er dus niet aan beginnen.
Ik zou er idd ook nooit aan beginnen om die reden.
Maar ik begrijp ook eerlijk gezegd niet waarom mensen het wél doen, maar dat moet ieder voor zich weten.
  donderdag 12 april 2012 @ 13:19:24 #95
94676 Garisson72
pi_110226752
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:56 schreef Ffleamig het volgende:
Vreemdgaan is voor kerels die bij de verkeerde vrouw zitten.
En sowieso niet voor vrouwen. Zo is het Vlieming.
pi_110227192
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:59 schreef Kluts het volgende:

Ik zou er idd ook nooit aan beginnen om die reden.
Maar ik begrijp ook eerlijk gezegd niet waarom mensen het wél doen, maar dat moet ieder voor zich weten.
Die twee dingen hangen denk ik wel met elkaar samen...
pi_110231181
quote:
12s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die twee dingen hangen denk ik wel met elkaar samen...
Ik snap je ff niet denk ik. :P
pi_110231325
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:59 schreef Kluts het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat je het moet kunnen begrijpen om het te kunnen doen.
pi_110231418
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:59 schreef Kluts het volgende:

Als je er geen begrip voor hebt dat iemand het wil doen, dan heb je er zelf kennelijk geen behoefte aan en wordt het ook heel lastig om het van jouw partner te tolereren.

Maar wie weet komt het nog in de toekomst, want het is ook vaak wel een proces. Meest waarschijnlijk overigens niet, een open relatie is bepaald niet de meest gebruikelijke vorm zegmaar.
pi_110231507
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je er geen begrip voor hebt dat iemand het wil doen, dan heb je er zelf kennelijk geen behoefte aan en wordt het ook heel lastig om het van jouw partner te tolereren.

Maar wie weet komt het nog in de toekomst, want het is ook vaak wel een proces. Meest waarschijnlijk overigens niet, een open relatie is bepaald niet de meest gebruikelijke vorm zegmaar.
Ik heb er wel begrip voor in de zin van dat ik vind dat ieder dat voor zich moet weten, maar begrijpen doe ik het niet. Snap je het nog? :D

Ik zou er nooit aan beginnen en dat is iets wat bij mij ook nooit zal veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')