SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
uit het vorige topic:
Houden jullie altijd straks aan het geplande schema ? Mijn borst gaat bijvoorbeeld veeeeeel minder hard dan m'n rug. Kan ik dan bijvoorbeeld een week 2x borst doen en dan geen rug of is dat onzinnig ?![]()
dat is onzinnig.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:48 schreef obsama het volgende:
uit het vorige topic:
Houden jullie altijd straks aan het geplande schema ? Mijn borst gaat bijvoorbeeld veeeeeel minder hard dan m'n rug. Kan ik dan bijvoorbeeld een week 2x borst doen en dan geen rug of is dat onzinnig ?![]()
Dat klopt maar om dan maar 1 spiergroep niet meer te trainen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:49 schreef obsama het volgende:
Kun je daar een toelichting op geven ? Je lichaam heeft nou eenmaal toch een bepaalde aanleg toch ?
Ik heb ook geen aanleg voor borst.. maar dat betekent niet dat ik andere spiergroepen maar laat liggen.![]()
Hoi man, had over je post heengelezen. Welkom en shit. Toffe foto's, hard geworden. Als je de motivatie weer op kunt pakken gewoon weer gaan knallen. Die massa van uit 2009 heb je snel weer terug, en als je vanaf daar gewoon met meer kennis (en eerdere ervaring) aan de slag gaat op train/eetgebied, dan kun je prima verder groeien.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:34 schreef meneertextiel het volgende:
Hallo,
ik dacht; ik meng me maar even in dit topic. Ben na twee eerdere periodes van krachttraining nu voor de derde weer van plan het op te pakken en nu door te zetten (drie keer is scheepsrecht dan maar)
Ik ben voor het eerst begonnen met krachttraining in 2007, maar dit was meer uit verveling dan dat ik zin had om het serieus op te pakken. Ben in 2007-2008 sporadisch hier en daar naar een sportschool gegaan.
In de zomer van 2009 toch besloten om me te gaan richten op "bodybuilden".
Dit was in Nov 2009 (na +- 3 maanden trainen)
[ afbeelding ]
En dit was 4 maanden later (Maart 2009)
[ afbeelding ]
(was hier flink aan het kanen en wou de komende maanden op dieet gaan, zomer kwam er aan natuurlijkFoto geeft trouwens een wat vertekend beeld voor mijn gevoel. Ik lijk wat kleiner (in lengte vooral). Ben 1m82 en woog hier tussen de 85-90 kilo kan ik me herinneren)
PS: ik weet het, achterlijk mooiboy gedrag met die muts binnen op. Dit heb ik dan gelukkig wel achter me gelatenflamen mag.
Allemaal heel leuk en aardig natuurlijk. Maar nu anno 2012 is d'r niet veel meer van over.
Niet veel later na het maken van die laatste foto besloot ik dat ik ipv mijn lichaam op te bouwen, het interessanter en leuker vond om het af te breken. Gelukkig is nu al een poos verleden tijd en sta ik nu heel anders in het leven.
Heb af en toe nog wel een baalmomentje als ik me bedenk dat ik nog maar max een half jaar echt serieus aan het trainen was toen. Hoe had het er nu wel niet voor kunnen staan. Toch heb ik nog alle tijd. Was op die foto 18 en ben nu 21 dus t valt mee.
Maar ipv alleen maar te blijven speculeren en op m'n luie reet te blijven zitten, heb ik dus besloten om weer te beginnen en door te blijven knallen.
Kwam dit topic toevallig tegen en dat geeft me dan ook wel weer extra motivatie.
Leuk dat er hier aandacht aan wordt besteed.
Ik zal hier dan ook genoeg te vinden zijn denk ik![]()
Weet niet of het gebruikelijk is je zo voor te stellen maar dan weten jullie tenminste een beetje wie ik ben.![]()
Ik geilde op je foto's, niet normaal meer. Lig er nog van uit te hijgen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:46 schreef meneertextiel het volgende:
Waren mijn foto's en mijn post zo nietszeggend?Haha,serieus niet één iemand die het een ene fuck kan schelen wat ik heb geschreven
Zware afgang; besluit je ook is een keer een iets persoonlijker bericht te posten. Dat het allemaal niet zo bijzonder is wat ik heb gedeeld weet ik, maar zo erg
Word direct gestraft
![]()
@obsama
Als ik 1 ding geleerd heb is dat schema's niet heilig zijn en altijd aan verandering onderheving al nagelang het resultaat afwijkt van wat je verwacht. Dat kan dus zijn dat je delen van je training gaat aanpassen. Een schema is een rode draad, daar kan je dus gewoon van afstappen als je wilt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
2x borst en 1x rug dan, niet 0x rug. Sowieso alles wel blijven trainen, achterliggende spiergroepen kan je rustig wat vaker of harder pakken (wel genoeg rust nemen). Als je een beginner bent is er ook grote kans dat het nog rechttrekt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:48 schreef obsama het volgende:
uit het vorige topic:
Houden jullie altijd straks aan het geplande schema ? Mijn borst gaat bijvoorbeeld veeeeeel minder hard dan m'n rug. Kan ik dan bijvoorbeeld een week 2x borst doen en dan geen rug of is dat onzinnig ?Of toch du vader?![]()
Heb vorige maand ook even 2x pw borst gedaan, maar je merkt dat je veel minder herstel tijd hebt en dus minder snel gewicht omhoog kan gooien.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:48 schreef obsama het volgende:
uit het vorige topic:
Houden jullie altijd straks aan het geplande schema ? Mijn borst gaat bijvoorbeeld veeeeeel minder hard dan m'n rug. Kan ik dan bijvoorbeeld een week 2x borst doen en dan geen rug of is dat onzinnig ?Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
Heeft dat dan bijvoorbeeld met rust te maken ? Heb het nu ook over 1 week hé, dus niet systematisch.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:50 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat klopt maar om dan maar 1 spiergroep niet meer te trainen.
Ik heb ook geen aanleg voor borst.. maar dat betekent niet dat ik andere spiergroepen maar laat liggen.![]()
Die ene week zal je borst echt niet vooruit laten schieten en het compenseren hoor.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:53 schreef obsama het volgende:
[..]
Heeft dat dan bijvoorbeeld met rust te maken ? Heb het nu ook over 1 week hé, dus niet systematisch.Of toch du vader?![]()
Hoebedoel je? 1 week meer borst trainen? dat gaat niks uitmaken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:53 schreef obsama het volgende:
[..]
Heeft dat dan bijvoorbeeld met rust te maken ? Heb het nu ook over 1 week hé, dus niet systematisch.
Kan overal aanliggen.. je schema, oefeningen, genen, rust enz...
Als je beginner bent moet je niet gaan kijken wat sneller of minder snel gaat.
Pas na een paar jaar kan je gaan kijken of iets meer aandacht nodig heeft.![]()
Ga gewoon lekker fullbody doen. Groeit alles in verhouding.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
Dat zou ik natuurlijk ook kunnen proberen, waar moet ik dan beginnen als beginner ?
Werkt het dan van, borstrug dan benen schouder en dan armen ofzo ?![]()
Had overigens een shitty training. Veel oefeningen omhoog in gewicht en faalde bij nogal wat. Volgende week maar weer stapje terug.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
baboquote:Op woensdag 28 maart 2012 00:00 schreef Panzermaus het volgende:
Chuck_Norris ik heb je foto gevonden
[ afbeelding ]
mirin hard, solid delts. mountain traps. looking thickzijn body is ook echt wel een streeffysiek. goede lengte ook.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
Foto's zijn goed maar denk niet dat je op de 2e tussen 85 en 90kg zat (Misschien tussen 75 en 80?). Schat je vetpercentage daar in op zo'n 12 a 13%? Zit zelf op 14% nu a 85KG en ben 1.83. Ziet er iets anders uit...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:46 schreef meneertextiel het volgende:
Waren mijn foto's en mijn post zo nietszeggend?Haha,serieus niet één iemand die het een ene fuck kan schelen wat ik heb geschreven
Zware afgang; besluit je ook is een keer een iets persoonlijker bericht te posten. Dat het allemaal niet zo bijzonder is wat ik heb gedeeld weet ik, maar zo erg
Word direct gestraft
![]()
ontopic dan maar:
[..]
eiwit shake en +- een uur later avondeten.
Waar zit je nu op en wat is het doel de komende tijd?![]()
Van groot, energieverslindend naar klein dus eerst benen en compounds.quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:04 schreef obsama het volgende:
Dat zou ik natuurlijk ook kunnen proberen, waar moet ik dan beginnen als beginner ?
Werkt het dan van, borstrug dan benen schouder en dan armen ofzo ?
Maar je kan het lekker mixen zodat je overal wel een dag hard op kan gaan.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Dikke massa ook, iets van 1.70 ofzo, als het niet minder was. En dan 80 kg en 8% bf. ALL NATURALquote:Op woensdag 28 maart 2012 00:07 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
babozijn body is ook echt wel een streeffysiek. goede lengte ook.
Je profiel en posthistory zegt dat je een alleenstaande moeder bent, sinds wanneer zijn die 1.83, 85 en 14%? What is this?quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:10 schreef mamama het volgende:
[..]
Foto's zijn goed maar denk niet dat je op de 2e tussen 85 en 90kg zat (Misschien tussen 75 en 80?). Schat je vetpercentage daar in op zo'n 12 a 13%? Zit zelf op 14% nu a 85KG en ben 1.83. Ziet er iets anders uit...
Waar zit je nu op en wat is het doel de komende tijd?![]()
![]()
Ben nu op bodybuilding zo'n artikel daar over aan het lezen. Je kan met 2 oefeningen per groep toch nooit tot faillure werken (wat essentieel is voor groei ?)![]()
Je doet gewoon niet te veel volume per keer en pakt elke workoutdag alle grote groepen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:13 schreef obsama het volgende:
Ben nu op bodybuilding zo'n artikel daar over aan het lezen. Je kan met 2 oefeningen per groep toch nooit tot faillure werken (wat essentieel is voor groei ?)
Dat kunnen 2 oefeningen zijn, dat kan ook 1 oefening zijn per spiergroep maar vergeet niet dat je ze 3x per week belast en ze dus ook voldoende moeten kunnen herstellen in 1 dag.
Dus ja: je belast ze per keer minder maar wel 3x/week.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
dat ga je natty waarschijnlijk niet bereikenquote:Op woensdag 28 maart 2012 00:07 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
babozijn body is ook echt wel een streeffysiek. goede lengte ook.
![]()
Mooie ronde delts, imo een van de dingen die een fysiek echt af maken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:00 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
mirin hard, solid delts. mountain traps. looking thick-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Mmmm, misschien vanaf volgende week maar proberen, ben na 3mnden wel toe aan wat nieuws.
Anderen die dit ook doen en nog tips hebben ?![]()
Gewoon voor het slapen gaan 100 ml van A. Vogel in je gluteus maximus en ronken maar.quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:17 schreef seto het volgende:
[..]
dat ga je natty waarschijnlijk niet bereikenYep. Valt ook echt op bij hem, erg mooi om te zien.quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:19 schreef VASND het volgende:
[..]
Mooie ronde delts, imo een van de dingen die een fysiek echt af maken.![]()
Claimt hij, ja, dat 'ie natty is. Maar gezien de hele aesthetics crew als grootste hobby heeft om fietsentochtjes te maken, zet ik er vraagtekens bij.quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:12 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dikke massa ook, iets van 1.70 ofzo, als het niet minder was. En dan 80 kg en 8% bf. ALL NATURALOf toch du vader?![]()
quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:20 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Claimt hij, ja, dat 'ie natty is. Maar gezien de hele aesthetics crew als grootste hobby heeft om fietsentochtjes te maken, zet ik er vraagtekens bij.
notevenmad.jpg
Ben benieuwd hoe zo'n iemand er over een jaar of 20, 30 uitziet. Zieke massa wel.![]()
Hij ging nu bulken naar 250 pounds (~113kg), ik volgde zijn bulkthread tot hij werd gebandquote:Op woensdag 28 maart 2012 00:21 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
notevenmad.jpg
Ben benieuwd hoe zo'n iemand er over een jaar of 20, 30 uitziet. Zieke massa wel.Supaturk heeft wel een extreem sick fysiek ja
Of toch du vader?![]()
Strong Apollo's belt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:00 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
mirin hard, solid delts. mountain traps. looking thick![]()
Never mind. 1e google hit
Ik heb niet echt een lucky streak nee. Maar geen zorgen, de workout gaat gewoon doorquote:
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Godverdomme wat een lijf zeg. Inderdaad, die schoudersquote:Op woensdag 28 maart 2012 00:00 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
mirin hard, solid delts. mountain traps. looking thick
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ai, belabberde nachtrust gehad. Netjes 9 uur lang on bed gelegen maar kon de slaap niet vatten en werd continu wakker. Erg vervelend aangezien ik de laatste tijd echt mijn best doe om op tijd en dus genoeg te slapen.![]()
Jongens, welke oefeningen doen jullie voor de rug? Ben nu op mn mobiel op het werk, dus is niet zo handig zoeken. Aub een klein beetje uitleggen, want het jargon heb ik nog niet helemaal onder de knie
everybody's got something to hide, except me and my monkey![]()
...quote:Op woensdag 28 maart 2012 07:40 schreef DeLoet het volgende:
Jongens, welke oefeningen doen jullie voor de rug? Ben nu op mn mobiel op het werk, dus is niet zo handig zoeken. Aub een klein beetje uitleggen, want het jargon heb ik nog niet helemaal onder de knie
Ik doe deads, rack pulls, face pulls, pull ups, hang cleans en power cleans, alsmede pendlays en andere rows. Dit verspreid over de week, heb geen rug-dag.
Daarnaast kan je best even de OP lezen; je post komt over alsof je zelf niets wil uitzoeken.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Gewoon compounds doen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 07:40 schreef DeLoet het volgende:
- Deadlifts (heel je rug, vooral spinal erectors)
- Squats (heel je rug als stabilisers)
- Rows (lats, rhomboids)
- Bench press (lats als stabiliser)
- Pull ups / chin ups (lats)
Compounds is all you need
-
Onder dit account beter? Kijk niet altijd of ik zelf ben ingelogd. Maar je wilt dus zeggen dat je daar wel tussen de 85 en 90 kilo woog?quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:12 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dikke massa ook, iets van 1.70 ofzo, als het niet minder was. En dan 80 kg en 8% bf. ALL NATURAL
[..]
Je profiel en posthistory zegt dat je een alleenstaande moeder bent, sinds wanneer zijn die 1.83, 85 en 14%? What is this?![]()
Idd, elke training weer een verrassing waar je spierpijn gaat krijgen. Zit nu met spierpijn in mn lats na deadliftsquote:Op woensdag 28 maart 2012 11:52 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Gewoon compounds doen.
- Deadlifts (heel je rug, vooral spinal erectors)
- Squats (heel je rug als stabilisers)
- Rows (lats, rhomboids)
- Bench press (lats als stabiliser)
- Pull ups / chin ups (lats)
Compounds is all you needEn je vergat overhead pulls voor bovenrug, damn mn upper traps voelden laatst doormidden gescheurd de dag erna
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Yup, goeie. De ultieme compound. Was 'm vergeten omdat ik 'm zelf niet doe (te moeilijk en kan zonder).quote:"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik ben hem aan het leren de laatste paar weken. Nou ja, zonder de press - en zit te denken om de Clean te doen ipv Power Clean. Die squat erna ziet er zo mooi uit.Alleen mag ik hem niet unloaden (op de grond gooien) en gebruikt de gym stomme hexa-plates die echte REUZE irritant zijn.
Power clean http://exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/PowerClean.html
Clean http://exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/Clean.htmlI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ik doe hang clean and press.
Iets netter dan dat hoop ik. Maar dan is het iets minder moeilijk. En voor mij beter te doen omdat ik minder druk op m'n benen zet over de hele week genomen.![]()
Die hexa plates blijven wel mooi liggen voor de deadlift danquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:02 schreef Zith het volgende:
Ik ben hem aan het leren de laatste paar weken. Nou ja, zonder de press - en zit te denken om de Clean te doen ipv Power Clean. Die squat erna ziet er zo mooi uit.Alleen mag ik hem niet unloaden (op de grond gooien) en gebruikt de gym stomme hexa-plates die echte REUZE irritant zijn.
Power clean http://exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/PowerClean.html
Clean http://exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/Clean.html
Confidence through competence![]()
Juist niet, want ze komen nooit precies plat weer terug op de grond. Als een zijde (deels) op een hoek landt dan ligt de hele barbell schuin. Om het weer recht te zetten moet je aan 1 kant gaan trekken (rollen kan niet).
Verder zijn ze 20kg plates lager dan de normale ronde plates, dus moet verder bukken..
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Kan me ook voorstellen dat je ze niet kan neertyfen. Als je dat doet en ze kantelen naar je schenen heb je behoorlijk au.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:39 schreef Zith het volgende:
Juist niet, want ze komen nooit precies plat weer terug op de grond. Als een zijde (deels) op een hoek landt dan ligt de hele barbell schuin. Om het weer recht te zetten moet je aan 1 kant gaan trekken (rollen kan niet).
Verder zijn ze 20kg plates lager dan de normale ronde plates, dus moet verder bukken.."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Failure is niet essentieel voor groei, kan zelfs verschrikkelijk tegenwerken en is verschrikkelijk slecht voor je CNSquote:Op woensdag 28 maart 2012 00:13 schreef obsama het volgende:
Ben nu op bodybuilding zo'n artikel daar over aan het lezen. Je kan met 2 oefeningen per groep toch nooit tot faillure werken (wat essentieel is voor groei ?)Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
ben me weer eens aan het inlezen hier..
ben al ruim een maand afwezig hier en in de sportschool
maar onder tussen wel papa geworden van een meisje..
nu iets meer dan een maand oud..dus het wordt weer tijd om de draad goed op te pakken
vanavond eerst maar eens beginnen met een cardio sessie![]()
nou, nou zeg 'verschrikkelijk slecht'. Lees dit wel vaker op allerhande sites die graag bijvoegelijk naamwoorden gebruiken, maar heb je betere bronnen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:24 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
kan zelfs verschrikkelijk tegenwerken en is verschrikkelijk slecht voor je CNSConfidence through competence![]()
Kevin_ doet elke oefening tot failure zei hij laatst. Maar neemt wel regelmatig een week rust. Volgens mij funtioneert Kevin_ prima.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
nou, nou zeg 'verschrikkelijk slecht'. Lees dit wel vaker op allerhande sites die graag bijvoegelijk naamwoorden gebruiken, maar heb je betere bronnen?![]()
![]()
Je moet een balans zien te vinden: elke set tot failure gaan heeft weinig zin. Als je nooit tot failure gaat, haal je niet het onderste uit jezelf.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15903379
http://journals.lww.com/a(...)erminant_of.251.aspxConfidence through competence![]()
Ik zeg niet nooit, het is alleen niet essentieel voor je groei. Af en toe je max uittesten en dan tot failure gaan kan een leuke impuls zijn voor de groei, maar elke training tot failure gaan is slecht voor je CNS en kan tegenwerken in je doelenIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
eensquote:Op woensdag 28 maart 2012 14:36 schreef kidkash19 het volgende:
Ik zeg niet nooit, het is alleen niet essentieel voor je groei.Wat versta je onder elke training tot failure gaan? Een training bestaat uit meerdere oefeningen en sets.quote:Af en toe je max uittesten en dan tot failure gaan kan een leuke impuls zijn voor de groei, maar elke training tot failure gaan is slecht voor je CNS en kan tegenwerken in je doelenConfidence through competence![]()
Ik versta onder failure echt dat je de laatste amper omhoog krijgt of helemaal niet, een beetje weerstand en moeite is niet erg. Maar goed ik spreek uit een atleten oogpunt, niet bodybuild oogpunt ook natuurlijk. Kijk als je de rest van de dag lui in een stoel zit overdags en savonds op de bank naar TV kijkt ofzo dan kun je het meer hebben dan ik persoonlijk gezien ik savonds op het veld op de dagen dat ik niet in de gym zit
ik hou zelf aan dat ik tussen de 8-12 reps doe, is 12 te makkelijk dan ga ik een gewicht hoger zitten tot daar 12 weer makkelijk gaat. Zo vind ik zelf een mooie balans, op andere oefeningen is dat niet wenselijk voor mij zoals Deadlifts en Squats of explosieve oefeningen
Stimulate, Dont Annihilate werd mij vertel door een college coachIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Punt is: laatste wat? Laatste rep van elke set? Of laatste rep van de laatste set van een oefening?quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:40 schreef kidkash19 het volgende:
Ik versta onder failure echt dat je de laatste amper omhoog krijgt of helemaal niet, een beetje weerstand en moeite is niet erg
Laatstgenoemde heeft nergens in de literatuur bewijzen dat het slecht zou zijn, maar juist dat het een goede stimulans is voor je spieren om sterker te worden.Confidence through competence![]()
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:28 schreef MrNiles het volgende:
nu iets meer dan een maand oud..dus het wordt weer tijd om de draad goed op te pakken
vanavond eerst maar eens beginnen met een cardio sessieIf not now, then when.![]()
Zit een groot verschil in het volume sowieso.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Punt is: laatste wat? Laatste rep van elke set? Of laatste rep van de laatste set van een oefening?
Laatstgenoemde heeft nergens in de literatuur bewijzen dat het slecht zou zijn, maar juist dat het een goede stimulans is voor je spieren om sterker te worden.
Als je al 29 reps op hebt zitten en je zit je laatste rep van je laatste set er uit te persen is dat wat anders dan als je split en in je 1e set van je 2e oefening op de 5e rep stuk gaat (qua spier/stabilisatorbelasting) lijkt me.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Als het gebeurt dan gebeurt het, mijn punt is regelmatig zo trainen is niet perse goedquote:Maximal Strength Work with Big Compound Barbell Lifts = Stay far from failure
Hypertrophy (Size Training) Work with Bodyweight or Dumbbell Exercises = Near failure but still leaving some in the tankIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:28 schreef MrNiles het volgende:
Hoe is het met je nachtrust??![]()
![]()
Proficiatquote:Op woensdag 28 maart 2012 14:28 schreef MrNiles het volgende:
Goed eten geven dan kun je haar in de toekomst gebruiken als dumbellZo kun je lekker meegroeien in haar gewicht, leuk voor de curls, extensions en raises...
![]()
valt niet tegen..maar was nog niet voldoende om echt vol te gaan trainen,quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.![]()
Hoe is het met je nachtrust??
het wordt al beter..dus we gaan weer beginnen!!![]()
Dat is wat ik doe, over het algemeen zorg ik dat ik 8-12 reps kan doen, 3 setjes lang, en dan het laatste setje in de 8-12 rep range fail. Bij bepaalde compounds ga ik voor 5 reps (BP, SQ, DL).quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Punt is: laatste wat? Laatste rep van elke set? Of laatste rep van de laatste set van een oefening?
Laatstgenoemde heeft nergens in de literatuur bewijzen dat het slecht zou zijn, maar juist dat het een goede stimulans is voor je spieren om sterker te worden.Of toch du vader?![]()
Vraag waar ik het antwoord niet zo snel op kan vinden:
Als je een 3-day split doet met maandag borst-triceps, woensdag biceps-rug-schouders en vrijdag benen, op welke dag(en) kan je dan het beste een conditie zwemtraining doen en wat zit daar voor filosofie achter? Dan bedoel ik dus 2,5 - 3 km zwemmen in een uur, met variërende slagen (vlinder, borst-, rugcrawl), om wanneer het seizoen afgelopen is de conditie niet te laten versloffen.
Ik zou zelf zeggen de dag nadat je benen getraind hebt, omdat je die het minst belast en een beetje kan laten "bungelen", wat dus weinig effect op het spierherstel heeft (?). Of is een split-up in tweemaal 30 minuten beter?
Voor de duidelijkheid, nadruk ligt op krachttraining en ik snap dat je met zo'n conditietraining ook even wat meer moet eten om boven je onderhoud te blijven.![]()
![]()
Jazeker.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Kevin_ doet elke oefening tot failure zei hij laatst. Maar neemt wel regelmatig een week rust. Volgens mij funtioneert Kevin_ prima.
Tegenwoordig ongeveer 14 sets in iets minder dan een uur en elke set tot failure met dumbbells. Om de 3 maanden een weekje rust. En daarnaast sport ik nog 4x per week en heb ik nog steeds nergens last van, alleen dat mijn benen het wat sneller begeven met tennissen.
Dit met een full body workout, 3x per week (ma, wo, vr).
Dus kidkash19, laat is een bron zien dat elke training tot failure gaan erg slecht is voor je CNS.![]()
Een set (of elke set) tot failure met dumbels is iets anders dan elke week failure met een barbell op squats en deads of mp's / benchen. Ik neem aan dat je het verschil kent tussen een dumbell en een barbell?quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:43 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Jazeker.
Tegenwoordig ongeveer 14 sets in iets minder dan een uur en elke set tot failure met dumbbells. Om de 3 maanden een weekje rust. En daarnaast sport ik nog 4x per week en heb ik nog steeds nergens last van, alleen dat mijn benen het wat sneller begeven met tennissen.
Dit met een full body workout, 3x per week (ma, wo, vr).
Dus kidkash19, laat is een bron zien dat elke training tot failure gaan erg slecht is voor je CNS.
Daarnaast hoeft kidkash je in feite maar te wijzen op elk goed werkend programma dat gebruik maakt van barbells; periodization is daarin key.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
bro, jij hapt echt op alles wat iemand niet expliciet vermeld in een post maar wel obvious isquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:23 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Een set (of elke set) tot failure met dumbels is iets anders dan elke week failure met een barbell op squats en deads of mp's / benchen. Ik neem aan dat je het verschil kent tussen een dumbell en een barbell?
Daarnaast hoeft kidkash je in feite maar te wijzen op elk goed werkend programma dat gebruik maakt van barbells; periodization is daarin key.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
@bigsmurf volgens mij geef je je eigen antwoord al. Dat is wat ik zou doen.
@mrniles congrats!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik doe nu al tijden een 3 dagen split: chest+tri, back+bi en schouders+benen. Ben er wel klaar mee eigenlijk. Wat voor schema zou ik nu kunnen doen? Ook 3 dagen.![]()
Hoe kan het tegen je CNS werken? Door niet genoeg rust te nemen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:36 schreef kidkash19 het volgende:
Ik zeg niet nooit, het is alleen niet essentieel voor je groei. Af en toe je max uittesten en dan tot failure gaan kan een leuke impuls zijn voor de groei, maar elke training tot failure gaan is slecht voor je CNS en kan tegenwerken in je doelen
Mij is altijd verteld, train waar het kan tot positive failure. Hoogste intensiteit geeft de beste resultaten (volgens de wetenschap dan). Het kan best zijn dat de BB gemeenschap het fout heeft (zoals wel vaker gebeurt), maar zou wel graag willen weten waarop je je dan baseert![]()
![]()
Starting Strength of stronglifts al ooit gedaanquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:06 schreef Deventer__ het volgende:
Ik doe nu al tijden een 3 dagen split: chest+tri, back+bi en schouders+benen. Ben er wel klaar mee eigenlijk. Wat voor schema zou ik nu kunnen doen? Ook 3 dagen.?
BEASTMODE![]()
Ben ik ooit mee gestopt. Bleef blessures krijgen door het 3 keer per week squatten.. Nu squat ik 1 keer in de 2 weken en dat gaat prima.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:17 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Starting Strength of stronglifts al ooit gedaan?
![]()
Indien er de mogelijkheid toe is zou ik op zondag gaan zwemmen en dan op maandag je benen trainen. Je borst, rug en biceps hebben dan wat meer rust van het zwemmen, lijkt mij dat je deze het meest gebruikt bij het zwemmen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:20 schreef BigSmurf het volgende:
Vraag waar ik het antwoord niet zo snel op kan vinden:
Als je een 3-day split doet met maandag borst-triceps, woensdag biceps-rug-schouders en vrijdag benen, op welke dag(en) kan je dan het beste een conditie zwemtraining doen en wat zit daar voor filosofie achter? Dan bedoel ik dus 2,5 - 3 km zwemmen in een uur, met variërende slagen (vlinder, borst-, rugcrawl), om wanneer het seizoen afgelopen is de conditie niet te laten versloffen.
Ik zou zelf zeggen de dag nadat je benen getraind hebt, omdat je die het minst belast en een beetje kan laten "bungelen", wat dus weinig effect op het spierherstel heeft (?). Of is een split-up in tweemaal 30 minuten beter?
Voor de duidelijkheid, nadruk ligt op krachttraining en ik snap dat je met zo'n conditietraining ook even wat meer moet eten om boven je onderhoud te blijven.![]()
Dan was je techniek waarschijnlijk slecht.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:26 schreef Deventer__ het volgende:
[..]
Ben ik ooit mee gestopt. Bleef blessures krijgen door het 3 keer per week squatten.. Nu squat ik 1 keer in de 2 weken en dat gaat prima.![]()
Hij vraagt sowieso niet om PL workouts, maar een BB 3 day split workout.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:49 schreef seto het volgende:
[..]
Dan was je techniek waarschijnlijk slecht.![]()
Schema's geven is nogal moeilijk. Het moet iets zijn wat voor je werkt, en waar jij je goed bij voelt. Ik maak m'n eigen workouts en kijk niet eens meer naar andere schema's. Ik doe wat goed voelt voor mij.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:06 schreef Deventer__ het volgende:
Ik doe nu al tijden een 3 dagen split: chest+tri, back+bi en schouders+benen. Ben er wel klaar mee eigenlijk. Wat voor schema zou ik nu kunnen doen? Ook 3 dagen.
Dit kan je in ieder geval helpen om een nieuw schema samen te stellen. http://www.exrx.net/Lists/WorkoutMenu.html![]()
Ik zeg toch ook niet dat hij een PL-schema moet doen? Alleen dat zijn techniek waarschijnlijk slecht was, en squats zijn nou eenmaal essentieel voor je benen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:51 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hij vraagt sowieso niet om PL workouts, maar een BB 3 day split workout.![]()
http://jasonferruggia.com/7-ways-to-minimize-cns-fatigue/
Daarbij zeg ik net dat het voor Bodybuilders die behalve ff een uurtje in de sportschool verder geen reet doen en op de bank of stoel zitten het minder erg en schadelijk kan zijn dan iemand zoals ik die op dinsdag/donderdag en af en toe op zondag een wedstrijd/of veldtraining heeft + op maandag/woensdag/zaterdag in de sportschool zitIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Wil je weer een split of juist 3 dagen fullbody?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:06 schreef Deventer__ het volgende:
Ik doe nu al tijden een 3 dagen split: chest+tri, back+bi en schouders+benen. Ben er wel klaar mee eigenlijk. Wat voor schema zou ik nu kunnen doen? Ook 3 dagen.![]()
Schouders, rug en triceps voel ik het meest altijd, maar eigenlijk gebruik je met gevariëerd zwemmen alle spieren wel. Wat je zegt is geen gek idee, is het alleen even de vraag of op zondag zwemmen een optie is.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:40 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Indien er de mogelijkheid toe is zou ik op zondag gaan zwemmen en dan op maandag je benen trainen. Je borst, rug en biceps hebben dan wat meer rust van het zwemmen, lijkt mij dat je deze het meest gebruikt bij het zwemmen.![]()
Voor mij is het echt totale onzin. Ik slaap goed, eet goed, heb veel energie, kom makkelijk mijn bed uit, voel me goed, studeer goed, sport veel enz. enz. Ook ga ik nog steeds elke week in reps omhoog. Ik denk ook dat het erg belangrijk is dat je 45 tot 60 minuten max. in de gym bent en niet langer. En vergeet niet dat ik 3x per week fitness, 2x per week tennis en 2x per week squash.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:27 schreef kidkash19 het volgende:
http://jasonferruggia.com/7-ways-to-minimize-cns-fatigue/
Daarbij zeg ik net dat het voor Bodybuilders die behalve ff een uurtje in de sportschool verder geen reet doen en op de bank of stoel zitten het minder erg en schadelijk kan zijn dan iemand zoals ik die op dinsdag/donderdag en af en toe op zondag een wedstrijd/of veldtraining heeft + op maandag/woensdag/zaterdag in de sportschool zit![]()
Sorry maar als ik elke training tot failure ga met de gewichten die ik heb + nog 2x in de week American Football train kun je mij na 3 weken echt opvegen hoor, hoe goed ik ook eet en slaap.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Ja maar das natuurlijk ook gewoon overtraining.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:47 schreef kidkash19 het volgende:
Sorry maar als ik elke training tot failure ga met de gewichten die ik heb + nog 2x in de week American Football train kun je mij na 3 weken echt opvegen hoor, hoe goed ik ook eet en slaap.![]()
Ook maar dat voorkom ik door niet tot failure te gaan op de compound oefeningen na. Daarbij heb ik geen zin om al beurse schouders of een stijve rug te hebben terwijl ik de dag erna een block moet zetten of een tackle moet opvangenquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:48 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Ja maar das natuurlijk ook gewoon overtraining.
Laten we het er maar op houden dat er zoals zoveel dingen in deze "sport" meerdere meningen over zijnIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Je hebt helemaal gelijk hoor Kidkash, als je veel bij doet dan is tot failure gaan misschien niet het beste. Maar als je verder gewoon in een kantoortje zit, is het lijkt me wel het beste om er het maximale uit proberen te halen(zoals je zelf ook al aangaf)
![]()
Ik train 3x in de week 1.5 uur en voor de rest lig ik te knallen met alle puni die ik met mijn Apollonische fysiek pull. Full-body, elke rep een goede stretch en tot positive failure. Heb het CNS van een schaakcomputer, bitches love schaakcomputers.![]()
Godverdomme, de hele avond zitten vreten, valt er net een slok Whey verkeerd en kots ik alles uitErg vervelend
![]()
![]()
Ik heb het een keer gehad na een shake whey dat ik het er meteen moest uitkotsen...quote:
Stond gelukkig een prullenbak naast me![]()
![]()
Hahaha.Ik kon tot een paar maanden terug geen capsules/tabletten/etc slikken zonder er op te kauwen, instant kokhalzen. Mijn hoofd wilde dat gewoon niet.
Heb mezelf maar gedwongen het te leren, visolie kauwen is echt godsgruwelijk onmogelijk.
Dus ik elke avond trouw visolie en multi wegslikken, en na een week () ging het vrijwel altijd goed. Dat weekend was ik pas laat klaar met eten, viel om van de slaap maar nog snel even kwark wegeten en gaan slapen. Oh: visolie ook nog even innemen. Eerste ging goed, 'nice', slokje water en weg. Tweede. Naar binnen gepropt, water erachteraan, water doorgeslikt, maar visolie nog tegen mijn gehemelte hangen. KUT. WAAR IS WATER. NEE. HET GING GOED. NIET NU. Probeerde snel nog een glas met water te vullen, maar dat ding schoot dus achter in mijn keel, instant kokhalzen, alle fucking kwark en water eruit, een grote witte explosie over het aanrecht + keukenkastjes. Het zat overal. Godverdomme.
Heb nog een halfuur staan knikkebollen en schoonmaken.
Nog overwogen om met een rietje alle kwark weer te herconsumeren, maar vond dat teveel van het goede. Heb maar wat extra melk gedronken en ben naar boven gestrompeld.![]()
![]()
Mijn God gastquote:Op woensdag 28 maart 2012 23:42 schreef Panzermaus het volgende:
Nog overwogen om met een rietje alle kwark weer te herconsumeren.
Ik ben overigens zwaar naar de kanker. Sinds zaterdag elke dag getraind, en nu is t wel eventjes mooi geweest. Morgen rustdagje pakken
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: