Pleiten voor minder ontwikkelingshulp heeft per definitie gelijk.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:37 schreef Be-Smart het volgende:
Nu is het natuurlijk zo dat wat Boekenstijen zegt per definitie niet waar is maar deze tante gaat er heel lekker tegen.
Niet echt want als we vasthouden aan die 0,7% dan staan we over 10 jaar op 1,25%, vanwege de explosieve (armoede) groei aldaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:37 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Arend Jan wordt een beetje platgewalst lol...
Nog steeds niet als Boekenstijn het doet.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Pleiten voor minder ontwikkelingshulp heeft per definitie gelijk.
Dan hebben we toch niet vastgehouden aan 0,7%?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:39 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Niet echt want als we vasthouden aan die 0,7% dan staan we over 10 jaar op 1,25%, vanwege de explosieve (armoede) groei aldaar.
En hoe heb je dat berekend?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:39 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Niet echt want als we vasthouden aan die 0,7% dan staan we over 10 jaar op 1,25%, vanwege de explosieve (armoede) groei aldaar.
Want Afrika is explosief armer aan het worden ?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:39 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Het wordt daar ook steeds drukker.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:42 schreef Baszh het volgende:
[..]
Want Afrika is explosief armer aan het worden ?
Dan moet je die calculator even op Graden zetten ipv Radialen, dat gaat bij mij ook vaak mis....quote:
Niet nodig, het is een T.I.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:43 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Dan moet je die calculator even op Graden zetten ipv Radialen, dat gaat bij mij ook vaak mis....
het is 0.7% van het bnp, in een economisch groeiend afrika zal die 'rest' dus niet groter wordenquote:
de moraal van de rijkere mens werkt gelukkig af en toe nog tegen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:46 schreef waxmask het volgende:
[..]
Zelf regulatie van de natuur...prachtig systeem tegen overbevolking....
Boekestijn doet 't 't best als ie ongestoord zijn retoriek van afdraaien... tegenargumenten zijn daarbij niet gewenst en weerleggende feiten al helemaal onoorbaar..quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:45 schreef ajacied4lf het volgende:
boekestijn heeft niks in te brengen. Heerlijk.
Ja en weg met ziekenhuizen in Nederland.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:46 schreef AryaMehr het volgende:
Gewoon geen hulp. Natuurlijke selectie zijn werk laten doen.
Je wilt niet weten hoeveel doden ontwikkelingshulp heeft gekost de laatste 30 jaar....we hebben complete stammen oorlogen betaald en doen dat nog steeds....quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:46 schreef thettes het volgende:
[..]
de moraal van de rijkere mens werkt gelukkig af en toe nog tegen.
Aids gaat vrij langzaam.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:46 schreef waxmask het volgende:
[..]
Zelf regulatie van de natuur...prachtig systeem tegen overbevolking....
Ik heb er nog nooit gebruik van hoeven maken....sterke mensen leven langer.....quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:48 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ja en weg met ziekenhuizen in Nederland.
Nou, ik ben benieuwd naar je onderbouwing daarvan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:48 schreef waxmask het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel doden ontwikkelingshulp heeft gekost de laatste 30 jaar....we hebben complete stammen oorlogen betaald en doen dat nog steeds....
Ron Paul 2012!!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:49 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit gebruik van hoeven maken....sterke mensen leven langer.....
Genoeg over geschreven hoor...doe er eens een Google tegen aan gooien.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:49 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd naar je onderbouwing daarvan.
Die graag wel in correct Nederlands svp.
Prachtige vergelijking. De kosten die ik aan de zorg heb betaald staan bovendien ook nog eens in het niet bij de kosten die zorg voor mij heeft waargemaakt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:48 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ja en weg met ziekenhuizen in Nederland.
Klopt, dat heet solidariteit.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Prachtige vergelijking. De kosten die ik aan de zorg heb betaald staan bovendien ook nog eens in het niet bij de kosten die zorg voor mij heeft waargemaakt.
Dit is wel een heel diep triest argument :pquote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:50 schreef waxmask het volgende:
[..]
Genoeg over geschreven hoor...doe er eens een Google tegen aan gooien.
Op google kun je genoeg sluitend bewijsmateriaal vinden om èlke stelling, zin of onzin, te onderbouwen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:50 schreef waxmask het volgende:
[..]
Genoeg over geschreven hoor...doe er eens een Google tegen aan gooien.
Dan zou ik me nog eens inlezen over waar Ron Paul voor staat.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:51 schreef waxmask het volgende:
[..]
Daar staat Ron Paul niet voor hoor... papegaai....
zn supporters staan in ieder geval wel voor tegenargumenten in youtube filmpjes of google searchesquote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:52 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Dan zou ik me nog eens inlezen over waar Ron Paul voor staat.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:52 schreef thettes het volgende:
[..]
zn supporters staan in ieder geval wel voor tegenargumenten in youtube filmpjes of google searches
Zo typisch inderdaadquote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:53 schreef waxmask het volgende:
https://www.google.nl/sea(...)shulp+betaald+wapens
Klopt, maar solidariteit is nog altijd geen absoluut moraal. Die solidariteit is er bovendien niet in Afrika. Laat überhaupt maar eens tot die mensen doordringen dat ze zelf volledig verantwoordelijk zijn voor hun toekomst.quote:
vooral hits met spelfouten, amateurs die een weblogje bijhouden of powned...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:53 schreef waxmask het volgende:
https://www.google.com/search?q=aarde+is+vierkantquote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:53 schreef waxmask het volgende:
Dat is maar half waar. Door de economische structuur zoals die nu in elkaar zit is het moeilijk om uit armoede te ontsnappen voor een land. En voor een individu is vluchten naar Europa de makkelijkste optie. Dus ze zijn simpelweg niet zelf volledig verantwoordelijk. Laat staan dat die grenzen van ze door ONS getrokken zijn!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt, maar solidariteit is nog altijd geen absoluut moraal. Die solidariteit is er bovendien niet in Afrika. Laat überhaupt maar eens tot die mensen doordringen dat ze zelf volledig verantwoordelijk zijn voor hun toekomst.
Dat wij überhaupt in staat waren/zijn om die grenzen te trekken is wat mij betreft ook een goed voorbeeld van de absolute incompetentie van Afrika. Ik ben tegen ontwikkelingshulp, maar daarentegen wel voor intellectuele steun. Laten we maar eerst beginnen met het stoppen of verminderen van de absurde subsidies die Europese boeren krijgen en de hoge importkosten voor Afrikaanse producten.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:56 schreef thettes het volgende:
Dat is maar half waar. Door de economische structuur zoals die nu in elkaar zit is het moeilijk om uit armoede te ontsnappen voor een land. En voor een individu is vluchten naar Europa de makkelijkste optie. Dus ze zijn simpelweg niet zelf volledig verantwoordelijk. Laat staan dat die grenzen van ze door ONS getrokken zijn!
Als je de wereld ziet als constante strijd tussen volkeren waarin de machtigste per definitie gelijk heeft kun je dat zo zien. Als je onze macht als enigszins afhankelijk van toeval ziet dan moet je moreel gezien ontwikkelingshulp juist wel steunen. Want dan zijn ze daar niet volledig zelf verantwoordelijk voor hun armoede (wat je zelf trouwens nu opeens wél erkent door op landbouwsubsidies te wijzen).quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat wij überhaupt in staat waren/zijn om die grenzen te trekken is wat mij betreft ook een goed voorbeeld van de absolute incompetentie van Afrika. Ik ben tegen ontwikkelingshulp, maar daarentegen wel voor intellectuele steun. Laten we maar eerst beginnen met het stoppen of verminderen van de absurde subsidies die Europese boeren krijgen en de hoge importkosten voor Afrikaanse producten.
Afrika moet onderling eens gaan samenwerken. Net als wij in de EU ipv allemaal tegen elkaar proberen om op de wereldmarkt te gaan concurreren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat wij überhaupt in staat waren/zijn om die grenzen te trekken is wat mij betreft ook een goed voorbeeld van de absolute incompetentie van Afrika. Ik ben tegen ontwikkelingshulp, maar daarentegen wel voor intellectuele steun. Laten we maar eerst beginnen met het stoppen of verminderen van de absurde subsidies die Europese boeren krijgen en de hoge importkosten voor Afrikaanse producten.
Als je je inleest op de nieuwe internationale economische orde (NIEO) zie je dat dat tevergeefs al eens is geprobeerd. Wij hebben dat opgezet vanuit zeer stabiele politieke instituties die op het wereldtoneel de koplopers waren en relatieve welvaart kenden. Dat is wel een voorwaarde lijkt mij.quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:05 schreef alors het volgende:
[..]
Afrika moet onderling eens gaan samenwerken. Net als wij in de EU ipv allemaal tegen elkaar proberen om op de wereldmarkt te gaan concurreren.
Ik heb niet per definitie over de partij die gelijk heeft, maar over de partij die sinds mensenheugenis nooit in staat is geweest om een noemenswaardige beschaving op te richten. Over de partij die liever zijn hand ophoudt, in plaatsen van de mouwen op te stroken. Ik zie onze macht niet als toeval, maar als iets waar wij zelf voor gezorgd hebben.quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:04 schreef thettes het volgende:
Als je de wereld ziet als constante strijd tussen volkeren waarin de machtigste per definitie gelijk heeft kun je dat zo zien. Als je onze macht als enigszins afhankelijk van toeval ziet dan moet je moreel gezien ontwikkelingshulp juist wel steunen. Want dan zijn ze daar niet volledig zelf verantwoordelijk voor hun armoede (wat je zelf trouwens nu opeens wél erkent door op landbouwsubsidies te wijzen).
Ik weet dat het heel moeilijk is, dat zeg ik ook niet, en hulp daarbij mag van mij ook. Het is gewoon droevig dat al die landlocked landen daar niet de handen in een willen slaan zodat ze eens efficient kunnen gaan werken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:07 schreef thettes het volgende:
[..]
Als je je inleest op de nieuwe internationale economische orde (NIEO) zie je dat dat tevergeefs al eens is geprobeerd. Wij hebben dat opgezet vanuit zeer stabiele politieke instituties die op het wereldtoneel de koplopers waren en relatieve welvaart kenden. Dat is wel een voorwaarde lijkt mij.
edit: en dan nog, samenwerken in kunstmatig gemaakte staten zonder al te veel gedeelde culturele historie is ook niet echt bevorderlijk voor je idee.
"wij" zijn wel onze voorouders, niet jij en ik. Dus in hoeverre hebben wij nog recht om daar vruchten van te plukken? En in hoeverre kunnen wij moreel gezien die structuur dan in stand houden, zodat een arme afrikaan daardoor genaaid is?quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik heb niet per definitie over de partij die gelijk heeft, maar over de partij die sinds mensenheugenis nooit in staat is geweest om een noemenswaardige beschaving op te richten. Over de partij die liever zijn hand ophoudt, in plaatsen van de mouwen op te stroken. Ik zie onze macht niet als toeval, maar als iets waar wij zelf voor gezorgd hebben.
Ja, ik was al even bang dat je met al die irrelevante Afrikaanse koninkrijken op de proppen zal komen. Wellicht dat je een noemenswaardige bijdrage van die koninkrijken weet op te noemen of überhaupt een Ethiopische of Afrikaanse uitvinder op kan noemen? Een Afrikaanse uitvinding dan wellicht? De Masai als een beschaving? Laat me niet lachen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:16 schreef thettes het volgende:
Overigens vergeet je feitelijk ook gewoon bijvoorbeeld ethiopische beschavingen, noord afrikaanse rijken of voor mijn part de masai.
Die rode krullenbol houdt er waarschijnlijk wel van om door een stel grote negers gegangbanged te worden.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:42 schreef waxmask het volgende:
Typische subsidie muts in het publiek....
quote:
Vastlopen wat?quote:Frits Wester en Alexander Pechtold
Journalist en partijleider D66 over vastlopen onderhandelingen Catshuis.
Wil je die zo graag uitproberen dan?quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:56 schreef Specularium het volgende:
Zou Frits ook een kale anus hebben?
Vraagt het hem.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:56 schreef Specularium het volgende:
Goede jounalistieke vraagquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:56 schreef Specularium het volgende:
Dus dit is je tactiek om weer als jong van geest over te lijken komen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Wil je die zo graag uitproberen dan?
Moszkowiczquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Vastlopen wat?
En verder, Moszkowicz
Wie behalve henk & ingrid wil dat nou daadwerkelijk...quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik ga dan wel stemmen voor 'gulden moet terug', gewoon omdat het kan.
Henk en Ingrid hebben nog niet door dat een eventuele herinvoering ervoor zorgt dat alles wat ooit een gulden was dan ineens 5 gulden is.quote:
Ze hadden dat referendum eigenlijk 20 jaar geleden moeten houden..quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wie behalve henk & ingrid wil dat nou daadwerkelijk...
Bang dat het geen enkel nut heeft en het niemand boeit?quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:14 schreef DrDentz het volgende:
Waarom willen ze perse geen referendum over de euro, bang dat 75% van NL voor de gulden stemt?
Maar doe het dan om Geert te pleasen en de echte hervormingen erdoor te krijgen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bang dat het geen enkel nut heeft en het niemand boeit?
True, no harm done.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:23 schreef DrDentz het volgende:
Maar doe het dan om Geert te pleasen en de echte hervormingen erdoor te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |