ProDrive circuittraining die ik afgelopen zondag heb gevolgd, met als afsluiting een aantal rondjes op de kombaan van het RDWquote:
zeker zelfnivilerend luchtsysteemquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:27 schreef daNpy het volgende:
Met de vrachtwagens en bussen waar ik mee door die kombaan ben gejaagd was veel enger
Olietemp zit in het dashboard (boordcomp) en een boostmeter zou alleen vacuum aangevenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:27 schreef lipje het volgende:
ik mis de olie temp meter en de turbodruk meter
Lelystad dus; dacht ik alquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
ProDrive circuittraining die ik afgelopen zondag heb gevolgd, met als afsluiting een aantal rondjes op de kombaan van het RDW
Bij BX-en gebeurt dat vaak na het achteruit rijden. Er zit dan speling op de geleidepennen waarmee de remklauwen vast zitten. Schijnt niet schadelijk te zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Aantekening in de wut?![]()
Dat 'klonk' bij het aangrijpen van de remmen kan imho aleen worden veroorzaakt door de klauw die zich 'zet' bij het vastknijpen op de schijf, of.... een draagarmrubber/stabistang(rubber)
Het is ook als ik gewoon stil sta en nog eens op het pedaal druk, dus ik verdenk wel het remsysteem. Ik kon nu alleen nergens speling of zo op ontdekken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Aantekening in de wut?![]()
Dat 'klonk' bij het aangrijpen van de remmen kan imho aleen worden veroorzaakt door de klauw die zich 'zet' bij het vastknijpen op de schijf, of.... een draagarmrubber/stabistang(rubber)
96 heb ik dat ook mee iddquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:36 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bij BX-en gebeurt dat vaak na het achteruit rijden. Er zit dan speling op de geleidepennen waarmee de remklauwen vast zitten. Schijnt niet schadelijk te zijn.
En ja, ik weet dat ik het over een BX heb, maar die constructies zijn vaak vergelijkbaar.
Okquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
96 heb ik dat ook mee iddVooral irritant. Maar dit is wel wat anders.
Oh ? Nog nooit van gehoord. Zegt niet alles uiteraardquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:05 schreef daNpy het volgende:
Bij trommelremmen gebeurt dat ook na achteruit rijden
Er is wel een remedie tegen, maar de klauwen zijn in handen van 96-expert en daarna van de garage geweest en die vonden het allebei niet nodigquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:20 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ok![]()
Overigens had ik het euvel wat ik noemde ook bij mijn BX. Oplossing: remmerij rondom er HELEMAAL af slopen en vervangen door remmerij van een Xantia. Die hebben een betere constructie en geventileerde remschijven
De enige krachten die er dan optreden zijn tussen klauw en schijf, toch maar eens goed kijken, misschien even het wiel eraf, en dan iemand anders een aantal keren laten trappen, zodat je zelf hands-on kunt kijken en luisteren watskeburt.. misschien is ergens een bout geknapt of iets dergelijks. Met een beetje rukken en trekken ga je nooit zoveel kracht zetten als de klauw uitoefent als je de boel in werking zetquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:56 schreef Dingest het volgende:
[..]
Het is ook als ik gewoon stil sta en nog eens op het pedaal druk, dus ik verdenk wel het remsysteem. Ik kon nu alleen nergens speling of zo op ontdekken.
Dan maar binnenkort wat vroeger voor de APK. Als er toch beter nieuwe blokjes op moeten kunnen zij net zo goed de klauwen inspecteren, daar heb ik geen zin in om mij mee bezig te houden met mijn dailyHoop wel dat het meevalt dit jaar, want eigenlijk wil ik er andere bandjes op hebben.
hop hop aan het werk jij, er staan veul te veul kleine boompjes in het bosquote:
Omdat de remschoenen op een bepaalde manier gemonteerd zitten 'grijpen' ze zich bij achteruit rijden sneller vast en bij weer vooruit rijden kun je dus een 'kloenk' horen waar ze weer de cilinders ingeduwd wordenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:20 schreef 2cv het volgende:
[..]
Oh ? Nog nooit van gehoord. Zegt niet alles uiteraard
Mwah, gaat. Bijna de hele ochtend in overleg gezeten. Nu toch maar eens iets van werk doen.quote:
Da's niet leuk... Verre van zelfsquote:Op woensdag 28 maart 2012 10:48 schreef Dingest het volgende:
En dat was cavia nummer 3Misschien ging er toch iets besmettelijks rond, of ze had geen zin meer zonder haar zusje.
Alleen die andere twee gingen heel rustig. Deze begon gisteravond laat steeds spasmen te hebben en dat is allemaal lang niet zo pijnloos gegaan heb ik het idee
Gecondoleerd.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:48 schreef Dingest het volgende:
En dat was cavia nummer 3Misschien ging er toch iets besmettelijks rond, of ze had geen zin meer zonder haar zusje.
Alleen die andere twee gingen heel rustig. Deze begon gisteravond laat steeds spasmen te hebben en dat is allemaal lang niet zo pijnloos gegaan heb ik het idee
Volgens mij is dat wel een beetje achterhaald hoor. Als je zulk soort dingen hoort zou ik je voeringen toch eens controleren, dikke kans dat ze los zitten...quote:Op woensdag 28 maart 2012 08:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat de remschoenen op een bepaalde manier gemonteerd zitten 'grijpen' ze zich bij achteruit rijden sneller vast en bij weer vooruit rijden kun je dus een 'kloenk' horen waar ze weer de cilinders ingeduwd worden
Ik ben vanochtend vrijwillig vroeger begonnen, maar kan vanmiddag (en dat wist ik) niet eerder weg.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mwah, gaat. Bijna de hele ochtend in overleg gezeten. Nu toch maar eens iets van werk doen.
Aw wat sneu. Gecondoleerd. Ik had ook een cavia die waarschijnlijk ziek was, die is niet eens zo heel oud geworden. het broertje van hem hield het twee jaar langer vol.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:48 schreef Dingest het volgende:
Nee, maar ik hield er wel rekening mee omdat die andere 2 ook zo kort na elkaar gingen, en dit was de minst aanhankelijke van de 2 zussen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Da's niet leuk... Verre van zelfs. Sterkte.
Dat zuigt, eenzaamheid is een optie, maar dan stoppen ze meestal met eten en drinken en gaat het daarom mis..quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:48 schreef Dingest het volgende:
Bij cavia's ben je eigenlijk altijd te laat. Als ze neit meer eten en drinken moet je er heel snel bij zijn en mazzel hebben, maar 99 van de 100 keer is het dan al een gelopen wedstrijd.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat zuigt, eenzaamheid is een optie, maar dan stoppen ze meestal met eten en drinken en gaat het daarom mis..
Klote man.
Dat is sowieso het eerste wat een cavia doet als er iets mis is. Meestal merk je het pas goed na een dag (helemaal als je niet weet hoeveel eentje er zelf eet als ze altijd met z'n tweeën waren), maar als ze een dag niet gegeten hebben ligt de spijsvertering bij ze stil en dan is het vaak al te laat.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat zuigt, eenzaamheid is een optie, maar dan stoppen ze meestal met eten en drinken en gaat het daarom mis..
Klote man.
Getver...quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:48 schreef Dingest het volgende:
Dit, maar ben wel van mening dat het ook een redelijk nutteloos beest is om te hebben toch?quote:
Is geen antwoord op m'n vraag.quote:
Ik had verwacht dat in de strijd Natuur Vs. Russisch staal, de roestduivel voor de overwinning zou zorgen.quote:
Wat is er met de Niva gebeurd dan? Heeft hij z'n auto ook in de waddenzee geparkeerd?quote:
quote:
Volgens hun jaarverslag gaat het prima: http://www.salesforce.com(...)FY12AnnualReport.pdfquote:
das gegoochel met oude cijfertjesquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:04 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Volgens hun jaarverslag gaat het prima: http://www.salesforce.com(...)FY12AnnualReport.pdf
eigenlijk liever nietquote:
quote:Op woensdag 28 maart 2012 07:21 schreef Anne het volgende:
Ja man, densmee, we stonden bij je aan de deur, maar je was niet thuis, afgelopen weekend.
vrijdag, zaterdag, zondag en maandagquote:
ow toen was ik of nog niet thuis van udenhout onder zeil of ik was met de xr600 gummenquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:24 schreef lipje het volgende:
[..]
vrijdag, zaterdag, zondag en maandag
en de smurfjes zondag denk ik![]()
jep wij werken daar rondom in de buurt inderdaad en dan vooral zuidkant snelweg, achter cafe dennenlucht hebben wij enkele percelen liggen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:29 schreef lipje het volgende:
is dit een beetje in de buurt waar jij beweert te werken?
[ afbeelding ]
Die trommelrommel is toch symmetrisch waardoor de rijrichting er niet toe doet ?quote:Op woensdag 28 maart 2012 08:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat de remschoenen op een bepaalde manier gemonteerd zitten 'grijpen' ze zich bij achteruit rijden sneller vast en bij weer vooruit rijden kun je dus een 'kloenk' horen waar ze weer de cilinders ingeduwd worden
Dat heet burnout. Wielen laten draaien terwijl de auto stil staat tot er een band boem zegt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Sterkte Dingest
Mooie backfire hierhttp://www.facebook.com/p(...)otif_t=photo_comment
Hier:quote:
Smurfje en grote smurfquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:24 schreef lipje het volgende:
[..]
vrijdag, zaterdag, zondag en maandag
en de smurfjes zondag denk ik![]()
Rijden was te eng?quote:
Iets met mechaniek en draairichting enzo.. doe maar eens met bijna versleten voeringen een stukkie achteruit rijden en dan de handrem erop.. veel plezier met los krijgenquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:17 schreef 2cv het volgende:
[..]
Die trommelrommel is toch symmetrisch waardoor de rijrichting er niet toe doet ?
[ afbeelding ]
LoLquote:
Er zaten heel snel nieuwe blokken en schijven op hoor. En een nieuw excentriek in de remklauwquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:49 schreef Paladijn het volgende:
Gelukkig zijn auto's bij jou in goede handen
iedereen weet wel dat het inferieure ontwerp van een bx geen handrem op de achteras toelaat inderdaadquote:
vast door iemand zuidelijker dan Gelderland/Zuid Holland ontworpen, en geadoreerd door een Friesquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:12 schreef densmee het volgende:
[..]
iedereen weet wel dat het inferieure ontwerp van een bx geen handrem op de achteras toelaat inderdaad
whehe die foto is 6 weken oudquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:20 schreef PeuRac het volgende:
Alex z'n auto gespot: [ afbeelding ]
http://link.marktplaats.nl/539409622
Nee, zijn opa, meneer Limoenman. André is in Antwerpen geboren, als zoon van de heer Citroen, zijn vader vond Limoenman niet hip genoeg. De familie verhuisde naar Frankrijk, en André vind de puntjes op de e wel interessant staan. Volgesn zijn biografie that is.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:23 schreef Paladijn het volgende:
Andre Citroen kwam van origine uit Amsterdam meen ik :x
Maar die was al dood ten tijde van de BX.
oh het zijn meerdere Friezen die m adorerenquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, zijn opa, meneer Limoenman. André is in Antwerpen geboren, als zoon van de heer Citroen, zijn vader vond Limoenman niet hip genoeg. De familie verhuisde naar Frankrijk, en André vind de puntjes op de e wel interessant staan. Volgesn zijn biografie that is.
Kijk hem jaloers zijnquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:12 schreef densmee het volgende:
[..]
iedereen weet wel dat het inferieure ontwerp van een bx geen handrem op de achteras toelaat inderdaad
Je weet het beter dan ikquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, zijn opa, meneer Limoenman. André is in Antwerpen geboren, als zoon van de heer Citroen, zijn vader vond Limoenman niet hip genoeg. De familie verhuisde naar Frankrijk, en André vind de puntjes op de e wel interessant staan. Volgesn zijn biografie that is.
nee, had die biografiekado gekregenvan citroen nederland voor mn onderzoekquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:34 schreef lipje het volgende:
[..]
oh het zijn meerdere Friezen die m adoreren
Lipje mompelt iets over dijk eromheen en afzinken![]()
ja inderdaad ik ben jaloers, maar toch echt niet jaloers op iemand die BXquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
Kijk hem jaloers zijn
[..]
Je weet het beter dan ik
oh dan hoeft de dijk alleen om Joure heenquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, had die biografiekado gekregenvan citroen nederland voor mn onderzoekheb ook de biografie van oa John Z. DeLorean en de man achter Hyundai
Neenee ...quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:42 schreef densmee het volgende:
[..]
ja inderdaad ik ben jaloers, maar toch echt niet jaloers op iemand die BXrijdt.
En dan ?quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:42 schreef lipje het volgende:
[..]
oh dan hoeft de dijk alleen om Joure heen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |