abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 maart 2012 @ 15:43:27 #1
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_109531970
Ik had laatst een discussie met een collega van me en ben benieuwd naar jullie mening. Wij hadden het er dus over van 'zou jij het kind(eren) van je broer/zus adopteren als deze komt te overlijden? En tot hoever ben je bereid te gaan?

Stel nu dat je samenwoont met een vriend/vriendin en en je broer heeft drie kinderen. Je broer en zijn vrouw gaan dood en aan jouw word gevraagd of je de kinderen wilt adopteren. Zeg je dan meteen ja of ga je eerst nadenken over de financiėle kosten, om hoeveel kinderen het gaat en wat doe je als je partner er niet mee eens is? En wat nu als je broer/zus zeg maar 5 kinderen heeft en jij hebt er zelf al 3? Zou je dan nee zeggen of ga je ze dan toch maar in huis nemen.

Voor ieder die het wilt weten: stel dat mijn broer komt te overlijden en hij heeft kinderen die verder nergens anders terecht kunnen. Ik zal me dan ten eerste afvragen of ik de kinderen wel het leven kan bieden dat ze nodig hebben en als dat zo is dan zal ik ze adopteren. Zelfs al heb ik zelf kinderen. Ik vind namelijk dat het de plicht is van de familie om voor de kinderen te zorgen. Ik zou zelf ook willen dat mijn kinderen door de rest van de familie opgevangen worden als ik kom te overlijden.
Verder vind ik ook dat de kinderen van mijn broer voor mijn partner gaan indien de kinderen wees zijn geworden. Dus stel nu dat mijn partner niet wil dat ik voor de kinderen ga zorgen dan kies ik waarschijnlijk toch voor de kinderen. Voornamelijk omdat ik een moraalridder ben die gericht is op familie. O-)
  maandag 26 maart 2012 @ 15:45:00 #2
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_109532029
Ik zou dit ook doen zonder te twijfelen. Als ik dan niet een geschikte ouder blijk of kan het financieel niet redden zou ik dit met mijn familie proberen op te lossen.

Ik zou in ieder geval niet mijn neefjes en nichtjes in een opvanghuis laten plaatsen o.i.d.
Thinking about thinking of you.
  maandag 26 maart 2012 @ 15:45:34 #3
27929 piere
doe mij maar bier
pi_109532050
Ja dat zou ik doen. Ik vind het geen plicht maar gevoelsmatig wel logisch dat ik dat zou doen als enige broer.
fok you ja!
pi_109532051
5 is wel erg veel... Maar 1 of 2 moet kunnen :')
pi_109532224
Wij zijn aangewezen als voogd van de kinderen van mijn zwager mocht het noodlot bij hen toeslaan.

Dus volmondig JA!

[ Bericht 1% gewijzigd door Rekkie op 26-03-2012 16:09:02 ]
pi_109532331
Ik zou het niet doen. Als ik kinderen zou hebben zijn ze van mezelf en niet anders.
pi_109532502
Hm.. in basis wel. Niet als mn partner het niet wil trouwens. Je leeft met je partner samen, niet met je familie. Dit soort belangrijke dingen doe je alleen als je daar alle 2 achter staat.
Ik voel mij trouwens verder niet moreel verplicht ofzo. Het zijn mijn kinderen niet. Er is ook niet met mij overlegd bij de verwekking ervan.
pi_109532507
Met tegenzin denk ik. Op het moment heb ik helemaal geen behoefte aan kinderen, later misschien wel. Maar kinderen adopteren ben ik sinds ik case 39, orphan en the omen heb gezien niet meer zo'n fan van.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_109532578
Hoe kun je het over je hart verkrijgen om dat niet te doen? :?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_109532604
Ik kan me heel moeilijk in de situatie verplaatsen... Ik heb geen broers of zussen. Mijn vriend wel, maar ze hebben niet zo veel contact. Ik kan me dus totaal niet voorstellen dat wij, zelfs als we allemaal kinderen hadden, voor elkaars kinderen zouden zorgen (ook niet om op te passen ofzo).
Klussen deel 1 en 2
  maandag 26 maart 2012 @ 16:02:37 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109532722
Nee. Ik heb al aan mijn broertje aangegeven dat hij iemand anders moet zoeken om die voogdij op zich te nemen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_109532808
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:59 schreef Schunckelstar het volgende:
Als je de vraag stelt, wat is het beste voor het kind...? Als je het met tegenzin doet, en dan bijvoorbeeld toch meer van je eigen kinderen houdt dan van de geadopteerde, is het dan nog zo een prettige omgeving om in op te groeien? Of is het misschien toch beter bij mensen die geen familie zijn, maar wel graag kinderen willen?
Klussen deel 1 en 2
pi_109532851
Ja ik zou het zeker doen, het is natuurlijk wel een verantwoordelijkheid maar zou niet willen dat mijn nichtjes en neefjes ineens bij een vreemd gezin terecht komen
  Licht Ontvlambaar maandag 26 maart 2012 @ 16:08:14 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_109532951
Dat ligt eraan, ik heb geen idee hoe mijn schoonbroertje en zijn vriendin het graag zouden zien... Wij hebben een voogd voor onze dochter die bekijkt wat het beste voor haar is op dat moment.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 26 maart 2012 @ 16:12:33 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109533116
Ik heb jaren geleden met mijn broer afgesproken dat, mochten hij en zijn vrouw komen te overlijden, ik de zorg over hun twee kinderen op me zou nemen.
Gelukkig hebben ze het een en ander doorstaan zonder te overlijden en is de oudste inmiddels volwassen en de jongste bijna uitgepuberd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 26 maart 2012 @ 17:12:35 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109535668
ik zou dit zeker doen, maar ook kijken naar een betere oplossing mocht die er zijn :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109536274
Tuurlijk zou ik dat doen!!!
pi_109536438
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:59 schreef Schunckelstar het volgende:
Uhm.. Die kinderen zijn niet jouw keuze. Je hebt andere plannen met je leven? Nogal simpel eigenlijk.
pi_109536942
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:04 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Als je de vraag stelt, wat is het beste voor het kind...? Als je het met tegenzin doet, en dan bijvoorbeeld toch meer van je eigen kinderen houdt dan van de geadopteerde, is het dan nog zo een prettige omgeving om in op te groeien? Of is het misschien toch beter bij mensen die geen familie zijn, maar wel graag kinderen willen?
hmm ja... moeilijk.

ik zou er iig geen seconde over twijfelen, ondanks dat ik zelf geen kinderen wil :P
en ik zou er alles aan doen om ze met veel liefde op te voeden, en ze alles geven wat ze nodig hebben...
pi_109536976
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Uhm.. Die kinderen zijn niet jouw keuze. Je hebt andere plannen met je leven? Nogal simpel eigenlijk.
ja dan nog.. :P
ik zou het echt niet kunnen weigeren
pi_109537212
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:49 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ja dan nog.. :P
ik zou het echt niet kunnen weigeren
Beetje raar. Het is de verantwoordelijkheid van de ouders om iets te regelen voor dat soort situaties. Ik ga niet een kind opvoeden omdat mijn broer/zus zo graag een kind wilde maar niet zo slim was om zijn zaakjes goed te regelen.
pi_109537304
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:57 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Beetje raar. Het is de verantwoordelijkheid van de ouders om iets te regelen voor dat soort situaties. Ik ga niet een kind opvoeden omdat mijn broer/zus zo graag een kind wilde maar niet zo slim was om zijn zaakjes goed te regelen.
ik snap je punt wel, maar toch.. ik zou het echt niet over mijn hart verkrijgen om te weigeren :P
bovendien is het niet de schuld van de kinderen als mijn zusje haar zaakjes niet goed geregeld zou hebben, en lijkt het me voor de kinderen sowieso het beste om in een vertrouwde omgeving op te groeien...
pi_109537374
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:00 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ik snap je punt wel, maar toch.. ik zou het echt niet over mijn hart verkrijgen om te weigeren :P
bovendien is het niet de schuld van de kinderen als mijn zusje haar zaakjes niet goed geregeld zou hebben, en lijkt het me voor de kinderen sowieso het beste om in een vertrouwde omgeving op te groeien...
Ligt denk ik ook aan hoe sterk je band met broer/zus en die kinderen is. Ik heb een broer, maar die heeft geen kinderen. Misschien had ik iets anders gezegd als hij dat wel had.
  maandag 26 maart 2012 @ 19:18:44 #24
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_109539902
oei moeilijk, aan de ene kant zeg ik ja, aan de andere kant, als het van zijn huidige vriendin is laat maar zitten, met die familie (die je er dan toch bij krijgt) hoef ik niets te maken te hebben...
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_109543272
Zonder twijfel ja, al heeft (en wil, zegt hij) mijn broertje geen kinderen. Ik zou ook de kinderen van mijn schoonzus opnemen mocht dat nodig zijn en ook mijn 10 jaar oude nichtjes en neefje, de kinderen van mijn ooms. Ik hou van kinderen en wil ze zelf ook, en ik zie het ook een beetje als mijn plicht. Ik zou de kinderen zoveel mogelijk in hun familie willen houden, mijn neefjes en nichtjes in een pleeggezin gaat niet gebeuren als ik het enigszins kan voorkomen. Gelukkig denkt mijn man er hetzelfde over, ik weet niet hoe ik het zou doen als ik een partner had die zoiets niet zou willen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')