Ik had laatst een discussie met een collega van me en ben benieuwd naar jullie mening. Wij hadden het er dus over van 'zou jij het kind(eren) van je broer/zus adopteren als deze komt te overlijden? En tot hoever ben je bereid te gaan?
Stel nu dat je samenwoont met een vriend/vriendin en en je broer heeft drie kinderen. Je broer en zijn vrouw gaan dood en aan jouw word gevraagd of je de kinderen wilt adopteren. Zeg je dan meteen ja of ga je eerst nadenken over de financiėle kosten, om hoeveel kinderen het gaat en wat doe je als je partner er niet mee eens is? En wat nu als je broer/zus zeg maar 5 kinderen heeft en jij hebt er zelf al 3? Zou je dan nee zeggen of ga je ze dan toch maar in huis nemen.
Voor ieder die het wilt weten: stel dat mijn broer komt te overlijden en hij heeft kinderen die verder nergens anders terecht kunnen. Ik zal me dan ten eerste afvragen of ik de kinderen wel het leven kan bieden dat ze nodig hebben en als dat zo is dan zal ik ze adopteren. Zelfs al heb ik zelf kinderen. Ik vind namelijk dat het de plicht is van de familie om voor de kinderen te zorgen. Ik zou zelf ook willen dat mijn kinderen door de rest van de familie opgevangen worden als ik kom te overlijden.
Verder vind ik ook dat de kinderen van mijn broer voor mijn partner gaan indien de kinderen wees zijn geworden. Dus stel nu dat mijn partner niet wil dat ik voor de kinderen ga zorgen dan kies ik waarschijnlijk toch voor de kinderen. Voornamelijk omdat ik een moraalridder ben die gericht is op familie.