Ik ben nog steeds erg benieuwd.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar voor zover ik weet zijn er niet echt bepalingen die lidstaten hier expliciet e.e.a. in verplicht stellen, toch?
Het Sloveense Grondwettelijke Hof heeft in ieder geval in 2009 bepaald dat de oude (nu nog steeds geldende) wet op de geregistreerde partnerschappen het recht op non-discriminatie schendt, omdat het erfrecht voor homostellen beperkt is ten opzichte van heterostellen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:41 schreef Ulx het volgende:
Welk mensenrecht schendt Slovenië eigenlijk doordat dit referendum op een nee uitliep?
Okay, maar da's nou niet echt wat ik versta onder schending van de mensenrechten.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:53 schreef freako het volgende:
[..]
Het Sloveense Grondwettelijke Hof heeft in ieder geval in 2009 bepaald dat de oude (nu nog steeds geldende) wet op de geregistreerde partnerschappen het recht op non-discriminatie schendt, omdat het erfrecht voor homostellen beperkt is ten opzichte van heterostellen.
Deze uitspraak was een belangrijke reden om de nu afgewezen wet voor te stellen.
In hoeveel landen bestaan deze homorechten eigenlijk?quote:Op maandag 26 maart 2012 13:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De NAVO is wat anders dan de EU. De EU is een politieke, economische unie, met gezamenlijke (?) waarden, waaronder het Europees verdrag voor de rechten van de mens (EVRM).
Homo-adoptie geloof ik in 10 of 11 EU-landen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:03 schreef nikk het volgende:
[..]
In hoeveel landen bestaan deze homorechten eigenlijk?
Eerlijk gezegd had ik van een land als Slovenië slechter verwacht. Zo te zien doen ze het niet eens zo onaardig. Daarnaast, alsof deze homorechten in Nederland al eeuwen bestaan. Wat zal het zijn, een jaar of tien?quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:58 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Homo-adoptie geloof ik in 10 of 11 EU-landen.
En de rest moeten we er uit flikkeren, want mensenrechten zijn zwart-wit en er is geen ruimte voor nuance of geleidelijke groei.
Adoptie sinds 2009. Of 2010. Zoiets las ik in dit topic.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd had ik van een land als Slovenië slechter verwacht. Zo te zien doen ze het niet eens zo onaardig. Daarnaast, alsof deze homorechten in Nederland al eeuwen bestaan. Wat zal het zijn, een jaar of tien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |