Dat is natuurlijk maar de vraag. En daarnaast, als al je vrienden 1x trouwen en het vrijgezellenfeest kost al 200,- (komt vast straks ook nog huwelijkscadeau bij), dan loopt dat wel aardig in de papieren.quote:Boeiiiee hij trouwt maar een keer.
Wat tuk zegt.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:07 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Door gewoon te zeggen dat je ¤200 te gortig vindt? Niks mis mee lijkt me...
Misschien hebben ze dat gewoon gedaan?quote:Op maandag 26 maart 2012 11:22 schreef Frag_adder het volgende:
Sowieso ik zou bij het plannen van een vrijgezellen feest (wat ik binnenkort wellicht ook moet) ook gewoon rekening houden met de financiele situatie van de mensen die komenn dan gewoon ergens bij iemand crashen met zn allen)
Daar kun je nog geeneens 1 activiteit voor doen.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:22 schreef Frag_adder het volgende:
ik zelf vind 50 euro een mooie richtlijn (en dan gewoon ergens bij iemand crashen met zn allen)
Voor 50 kan je maar weinig doenquote:Op maandag 26 maart 2012 11:22 schreef Frag_adder het volgende:
ik zelf vind 50 euro een mooie richtlijn (en dan gewoon ergens bij iemand crashen met zn allen)
klopt, nu ik verder denk zit je al heel gauw met 1 activiteit, eten, reizen, slapen, zuipen en de "vrijgezel" kostenloos stellen. Het wordt hoe dan ook 100+quote:
Een vriend van me zou ontvoerd worden voor een heel weekend ardennen als vrijgezellenfeest, leuk idee van een stel juppen uit zijn vriendengroep, maar daar werd dus ook de rem op gezet door een aantal andere mensen.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:42 schreef kovenant het volgende:
raar dat een feest zoals dat zoveel moet kosten,
en waarom overnachting?
als mijn vrienden zoiets zouden regelen en mij mee vragen , dan gaan ze maar lekker zelf zonder mij.
beetje 200 euro uitgeven voor een "klein feestje"
Dit dus.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:54 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Zitten de coke en strippers bij de prijs inbegrepen?
Indien dat het geval is moet je niet klagen hoor.
Het meeste kost juist het stappen tijdens de avond... dan gaat het hard. Wat kost een overnachting in een budgethotel nou.. Als je geld wil besparen doe je mee met de dagactiviteit en ga je daarna naar huis.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:03 schreef Arolsen het volgende:
De meeste kosten zitten in een dagactiviteit en overnachten. Er is ook een avondje uit bij. Daar zou ik wel mee willen gaan en dan gewoon naar huis.
Maar ik vind het moeilijk om dit te gaan vertellen. Ben bang dat de persoon in kwestie erg beledigt is. En afhaken is ook triest.
Mijn vrijgezellenfeest was zo'n ontvoering... naar Praag.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:48 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Een vriend van me zou ontvoerd worden voor een heel weekend ardennen als vrijgezellenfeest, leuk idee van een stel juppen uit zijn vriendengroep, maar daar werd dus ook de rem op gezet door een aantal andere mensen.
Ik zou het gewoon aangeven, zoals al eerder aangegeven. Persoonlijk vond ik het bij mijn zwager wel leuk dat er én een middagprogramma, én eten. én stappen nadien bij zat. Enkel de kroeg in duiken voelde voor ons toch wat als een regulier avondje stappen. Op aangeven van 1 vriend hebben we toen wel een wat betaalbaarder restaurant uitgezocht, die vond het ook allemaal wat kostbaar worden.
Het hangt er ook wel wat van af hoe goed je de bruidegom kent natuurlijk, als het een vage kennis is, is misschien alleen stappen plenty voor je, maar als het de vriend van zeg je enige zus is, die je al 10+ jaar kent, is een wat hoger bedrag misschien niet zo'n offer?
Dus je vrienden ontvoeren je voor een vrijgezellenfeestje en dan mag jij alle (?) drank- en voedselkosten betalen?quote:Op maandag 26 maart 2012 13:18 schreef FrankV34 het volgende:
Feestje was leuk maar voor mij had het allemaal een stuk minder mogen zijn. Helemaal omdat mijn vrienden wel het hotel/vliegtuig betaald hadden maar ik zelf nog mocht opdraaien voor de drank en eten.
Dat was ook mijn gedachte. "Probleem" was dat er een aantal mensen meegingen die eea eigenlijk ook te duur vonden. Om de kosten te drukken mocht ik dus ook meebetalen.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus je vrienden ontvoeren je voor een vrijgezellenfeestje en dan mag jij alle (?) drank- en voedselkosten betalen?
Ben je ook mooi klaar mee, met zo'n sigaar uit eigen doos.
Kun je niet gewoon zeggen dat je er -helaas- alleen bij het avondgedeelte bij kan zijn? En dat je niet blijft overnachten?quote:Op maandag 26 maart 2012 11:03 schreef Arolsen het volgende:
Maar ik vind het moeilijk om dit te gaan vertellen. Ben bang dat de persoon in kwestie erg beledigt is. En afhaken is ook triest.
Das het duurste gedeelte...ga dan alleen in de middag.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:42 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon zeggen dat je er -helaas- alleen bij het avondgedeelte bij kan zijn? En dat je niet blijft overnachten?
Nog geen spijt van je huwelijk?quote:Op maandag 26 maart 2012 13:18 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Mijn vrijgezellenfeest was zo'n ontvoering... naar Praag.
Feestje was leuk maar voor mij had het allemaal een stuk minder mogen zijn. Helemaal omdat mijn vrienden wel het hotel/vliegtuig betaald hadden maar ik zelf nog mocht opdraaien voor de drank en eten.
Zou me nu iemand voorstellen om voor een vriend zoiets te regelen dan wel mee te doen, zou ik zeker niet zo'n duur tripje doen.
Geef dan wat meer uit voor het kado waar ze later nog wat aan hebben.
Nee hoor...quote:Op maandag 26 maart 2012 15:36 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nog geen spijt van je huwelijk?
Wij waren voor karten, eten en stappen ook +/-80 euro pp kwijt ~9 jaar geleden dacht ik, dus dan is 100 euro nu, nog niet zo gek.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:34 schreef Maanvis het volgende:
Vrijgezellenfeest is nou eenmaal duur, wij deden niet eens zoveel bijzonders (Paintball, een stripper en stappen) en we waren ong. 100,- de man kwijt excl het stappen.
200 is echt niet zo raar hoor als je een hotelovernachting erbij hebt. Vaak ben je al een meier kwijt alleen voor het hotel. En nog eens 100 voor activiteit, eten en zuipen is nou ook niet echt extreem.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:42 schreef kovenant het volgende:
raar dat een feest zoals dat zoveel moet kosten,
en waarom overnachting?
als mijn vrienden zoiets zouden regelen en mij mee vragen , dan gaan ze maar lekker zelf zonder mij.
beetje 200 euro uitgeven voor een "klein feestje"
Het gaat er niet zozeer om voor wat je ervoor krijgt, maar meer het idee dat niet iedereen zomaar 200 Euro voor een feest kan missen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:35 schreef Royco1 het volgende:
Afgelopen jaar 2 vrijgezellen feesten gehad en die zaten allebei rond de 120 euro per persoon.
1 heb ik zelf mee georganiseerd, activiteiten en dergelijke kosten nu eenmaal veel geld.
En het vervoer er heen is vaak ook nogal duur.
Ik vind 200 euro voor een dag, avond en overnachting nog wel meevallen.
Wij hadden helaas ook mensen die vanwege de kosten niet meegingen, maar het lukte gewoon niet om het goedkoper te organiseren, of we hadden gewoon naar de plaatselijke chinees en kroeg moeten gaan, maar dat is ook niet echt wat je wil als vrijgezellenfeest.
Ja dat weet ik, maar het valt niet mee om onder die prijs iets te organiseren, zeker niet met overnachting.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:32 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het gaat er niet zozeer om voor wat je ervoor krijgt, maar meer het idee dat niet iedereen zomaar 200 Euro voor een feest kan missen.
En dan ga je dus niet mee. Ik zou liever een leuk feest met dito lokatie hebben als dat we staan te zuipen bij de lokale chinees zodat iedereen mee kan. Voorts liggen de verschillen binnen een vriendengroep meestal niet zo ver uit elkaar gezien het gegeven dat men toch vaak 'met hun eigen soort' om gaat.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:32 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het gaat er niet zozeer om voor wat je ervoor krijgt, maar meer het idee dat niet iedereen zomaar 200 Euro voor een feest kan missen.
Als ik de vrijgezel ben zou ik juist liever hebben dat iedereen mee gaat ipv een feestje voor de "elite" die het kan betalen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En dan ga je dus niet mee. Ik zou liever een leuk feest met dito lokatie hebben als dat we staan te zuipen bij de lokale chinees zodat iedereen mee kan. Voorts liggen de verschillen binnen een vriendengroep meestal niet zo ver uit elkaar gezien het gegeven dat men toch vaak 'met hun eigen soort' om gaat.
Bij ons is dat niet zo. Wij hebben er één figuur bijzitten die niet zo van het werken is... de pauper zeg maar. Die zeurt ook altijd dat hij niet meekan.... wij zeggen dan; 'ga maar werken, dan kun je de volgende keer wel mee'. Immers houdt meneer ook geen rekening met ons als wij elke dag moeten werken en hij zijn handje blijft ophouden.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:39 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Als ik de vrijgezel ben zou ik juist liever hebben dat iedereen mee gaat ipv een feestje voor de "elite" die het kan betalen.
Je hebt vrienden en familie die vaak toch mee doen aan een vrijgezellenfeest.
En dan nog, vrienden hoeven echt niet van eigen "soort" te zijn. Mijn vrienden hebben stuk voor stuk een hogere/betere opleiding/functie dan ik, dus ook een hoger inkomen. Ik heb vrienden die boven de Balkenende-norm verdienen. Toch houden we rekening met elkaar en wordt er niet raar gedaan als ik bv met een kado van 20 euro kom. Voor mij is 50 euro net zo veel als voor een ander 200 euro.
Als je hele vriendengroep gewoon werkt en er is één figuur bij die het niet kan trekken omdat hij niet wil werken lijkt de keuze mij juist heel makkelijk.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:25 schreef Soempie het volgende:
Als je voor weinig/ minder geld niets beters kunt organiseren dan zuipen bij de lokale chinees is het wel triest.
En ik begrijp echt niet dat er zo makkelijk gezegd wordt door anderen die het organiseren: 'dan ga je toch niet mee?' Het is toch niet voor niks een vriend? Die heb ik er liever bij dan die ander die dat wel even zo bepaalt en zich beter voelt.
Nee ik zeg niet dat het perse duur hoeft te zijn. Maar wat is duur?? Ik vind 150- 200 euro niet veel geld voor een dag met activiteiten, drinken en overnachten. Mijn vrienden vinden hetzelfde, op één na. Dus waarom de oren laten hangen naar één iemand? De meerderheid telt.....quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:52 schreef Soempie het volgende:
We hebben elk een ander idee bij een vrijgezellenfeest. Ik vind het belangrijker dat iedereen er dan bij is, terwijl jij het belangrijker vindt dat het een tof duur feest wordt. Ik zie ook mogelijkheden voor een leuk feest als het niet zo duur is, maar jij niet. Tja, daar gaan we nooit uitkomen. Ik vind het wel jammer dat er mensen zo oppervlakkig denken, dat een lokatie bijna belangrijker is dan de mensen. Fijne vriendschap...
Ik heb ook aangegeven dat voor wat ze gaan doen, die 200 euro wel redelijk is. Alleen ik zou persoonlijk zeggen dat niet de meerderheid telt, maar de hele groep. Dat iedereen mee moet kunnen doen. En daarvoor zijn dan verschillende mogelijkheden: de rest van de groep betaalt wat meer, er wordt iets anders gezocht, de persoon doet mee met een deel van de activiteiten...en dat dan in overleg.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee ik zeg niet dat het perse duur hoeft te zijn. Maar wat is duur?? Ik vind 150- 200 euro niet veel geld voor een dag met activiteiten, drinken en overnachten. Mijn vrienden vinden hetzelfde, op één na. Dus waarom de oren laten hangen naar één iemand? De meerderheid telt.....
Sowieso moet je daarom ook alleen de close vrienden uitnodigen, die het echt de moeite waard vinden en ervoor willen sparen. Wat TS wil doen (alleen stappen) is in mijn ogen helemaal freeloaden. Dus je doet maar mee met de activiteiten en blijft met het stappen weg (hebben er bij het feest dat ik organiseerde ook een aantal gedaan).quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee ik zeg niet dat het perse duur hoeft te zijn. Maar wat is duur?? Ik vind 150- 200 euro niet veel geld voor een dag met activiteiten, drinken en overnachten. Mijn vrienden vinden hetzelfde, op één na. Dus waarom de oren laten hangen naar één iemand? De meerderheid telt.....
Het is ook niet duur. Van de andere kant zoals hier al een keer aangegeven. Als je 2 van die vrijgezellenfeestjes hebt a 200 euro en nog een kado voor de bruiloft dan wordt het een heel ander verhaal. Dan tikt het wel aan. Zeker als je een grote vriendengroep hebt die trouwlustig isquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
2 woorden: Spa-ren. Oh wacht, da's 1 woord.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:37 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Het is ook niet duur. Van de andere kant zoals hier al een keer aangegeven. Als je 2 van die vrijgezellenfeestjes hebt a 200 euro en nog een kado voor de bruiloft dan wordt het een heel ander verhaal. Dan tikt het wel aan. Zeker als je een grote vriendengroep hebt die trouwlustig is
Maar je kunt wel voor anderen bepalen dat ze zoiets bij elkaar kunnen/ willen sparen?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
2 woorden: Spa-ren. Oh wacht, da's 1 woord.
Je kunt niet bij 't ene vrijgezellenfeest gaan paintballen en een lekkere stripster inhuren en bij het volgende vrijgezellenfeest alles op lage kosten doen.
Als je een goede vriend bent heb je dat er wel voor over.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:25 schreef Soempie het volgende:
[..]
Maar je kunt wel voor anderen bepalen dat ze zoiets bij elkaar kunnen/ willen sparen?
Nouja, ik zal wel een slechte vriendin zijn. Ik kan het bedrag missen, maar ik ga echt niet 200 euro aan een vrijgezellenfeest uitgeven. Er komt namelijk ook nog een flink cadeau bij.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je een goede vriend bent heb je dat er wel voor over.
Dus dan ga je maar yahtzee'en en naar de snackbar omdat het zo lekker goedkoop is? Overigens hoeft een duur kado helemaal niet, gemiddeld wordt er 35 euro uitgegeven voor een huwelijkskadoquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:37 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nouja, ik zal wel een slechte vriendin zijn. Ik kan het bedrag missen, maar ik ga echt niet 200 euro aan een vrijgezellenfeest uitgeven. Er komt namelijk ook nog een flink cadeau bij.
Het is hier inderdaad zo dat er in onze familie/ vriendengroep meerdere mensen per jaar trouwen. Vaak gaat het om bevriende stellen, dus dan zijn we een behoorlijk bedrag kwijt. Amehoela dat ik dat uit ga geven.Ik kan m'n spaargeld wel beter gebruiken.
Hier gemiddeld 50 tot 100 euro.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus dan ga je maar yahtzee'en en naar de snackbar omdat het zo lekker goedkoop is? Overigens hoeft een duur kado helemaal niet, gemiddeld wordt er 35 euro uitgegeven voor een huwelijkskado.
Wij hebben chinees gehaald omdat we de stripster even daarna thuis wilden laten komenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:41 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hier gemiddeld 50 tot 100 euro.
Maargoed, het is natuurlijk echt zo zwart wit: of je hebt een feest van 200 euro of je gaat voor een tientje naar de snackbar.
Als je als aanstaande bruidegom een goede vriend bent, weet je dat waardering niet in het geldbedrag, maar in het gebaar zit.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:27 schreef Maanvis het volgende:
Als je een goede vriend bent heb je dat er wel voor over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |