abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109523328
Een collega/vriend van me gaat binnenkort trouwen. Heel leuk en een paar vrienden van hem hebben een vrijgezellenfeest georganiseerd. Ik mag ook meekomen en heb al gemeld dat ik de datum dat het is wel kan.Maar nu kreeg ik een mail dat de kosten per persoon geraamd worden op 200 euro. Dat vind ik eigenlijk wel erg duur. Dus nu zit ik er een beetje mee in mijn maag. Ik wil best komen maar van mij mag het wel wat goedkoper. De meeste kosten zitten in een dagactiviteit en overnachten. Er is ook een avondje uit bij. Daar zou ik wel mee willen gaan en dan gewoon naar huis.

Maar ik vind het moeilijk om dit te gaan vertellen. Ben bang dat de persoon in kwestie erg beledigt is. En afhaken is ook triest.

Hoe kan ik zoiets het best brengen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Arolsen op 26-03-2012 11:39:38 ]
pi_109523410
Boeiiiee hij trouwt maar een keer. En anders zeg je dat je niet mag overnachten van je vriendin :')
pi_109523431
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:03 schreef Arolsen het volgende:
Hoe kan ik zoiets het best brengen?
Door gewoon te zeggen dat je ¤200 te gortig vindt? Niks mis mee lijkt me...
pi_109523476
doxtase:
quote:
Boeiiiee hij trouwt maar een keer.
Dat is natuurlijk maar de vraag. En daarnaast, als al je vrienden 1x trouwen en het vrijgezellenfeest kost al 200,- (komt vast straks ook nog huwelijkscadeau bij), dan loopt dat wel aardig in de papieren.

TS, ik zou gewoon zeggen dat je het teveel vindt. En het voorstel om dan niet te overnachten lijkt mij redelijk.
  maandag 26 maart 2012 @ 11:09:42 #5
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_109523503
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:07 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Door gewoon te zeggen dat je ¤200 te gortig vindt? Niks mis mee lijkt me...
Wat tuk zegt. :Y
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_109523607
Ik heb een tiental vrijgezellenfeestjes meegemaakt en daarvan was het budget eigenlijk altijd ¤100,-. ¤200,- gaat mij persoonlijk veel te ver.
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_109523767
Ik persoonlijk vind het best brutaal en frappant om er vanuit durven te gaan dat iemand ¤ 200,00 kan of wil besteden aan een vrijgezellenfeestje. Voor veel mensen kan dat een slok op een borrel zijn, en is dat een pittig budget om te besteden. Jammer dat dat kennelijk niet in goed samenspel is bedacht?

Ik zou gewoon zeggen dat je ¤ 200,00 echt veel te ver vind gaan. :)
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
  maandag 26 maart 2012 @ 11:22:21 #8
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_109523803
Ik zou inderdaad zeggen dat je erg graag mee wilt maar het gewoon erg duur vindt, en vraagt of dat niet wat minder kan. Sowieso ik zou bij het plannen van een vrijgezellen feest (wat ik binnenkort wellicht ook moet) ook gewoon rekening houden met de financiele situatie van de mensen die komen ipv, een dure rekening door het strot van de anderen te duwen!

ik zelf vind 50 euro een mooie richtlijn (en dan gewoon ergens bij iemand crashen met zn allen) :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_109523818
Aangezien je relatie met de bruidegom zou ik in elk geval niet gaan vragen/zeuren dat het goedkoper moet. Dat is een beetje aan de vaste kern lijkt mij.

Je kan natuurlijk wel melden dat dat bedrag je persoonlijk iets te gortig is en dat je dan eventueel alleen een gedeelte meedoet met de bijbehorende kosten.
pi_109523878
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:22 schreef Frag_adder het volgende:
Sowieso ik zou bij het plannen van een vrijgezellen feest (wat ik binnenkort wellicht ook moet) ook gewoon rekening houden met de financiele situatie van de mensen die komenn dan gewoon ergens bij iemand crashen met zn allen) :P
Misschien hebben ze dat gewoon gedaan?
pi_109523937
Waarom is het triest om af te haken als jij niet ¤200,- kunt missen? Als iemand daardoor beledigd is dan staat hij wel erg ver van de realiteit af.

Dus, gewoon melden dat jij niet bereid bent zoveel geld uit te geven voor een vrijgezellenfeestje. Ik vind het zelf ook wel erg overdreven.
pi_109523964
quote:
ik zelf vind 50 euro een mooie richtlijn (en dan gewoon ergens bij iemand crashen met zn allen) :P
Daar kun je nog geeneens 1 activiteit voor doen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 26 maart 2012 @ 11:28:34 #13
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_109523988
Laatst vrijgezellen party gehad bij elkaar 140 euro kwijt :)
Zou het zo over doen!
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_109523993
quote:

Voor 50 kan je maar weinig doen
pi_109524001
Wat een raar iets eigenlijk. Vrijgezellenfeest. :')
pi_109524048
vind het wel een nette raming,
activiteit, eten, stappen, overnachten, vervoer.

Ze kunnen wel minder gaan voorschotelen, maar dan kan je tijdens het stappen weer bijlappen in de pot.
  maandag 26 maart 2012 @ 11:32:40 #17
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_109524122
200 euro valt me reuze mee, maar als je dat niet kan/wil betalen dan moet je dat gewoon zeggen en afwachten wat de reactie is.
pi_109524171
Even een dooddoener gewoon aangeven :')
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  maandag 26 maart 2012 @ 11:39:03 #19
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_109524326
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Voor 50 kan je maar weinig doen
klopt, nu ik verder denk zit je al heel gauw met 1 activiteit, eten, reizen, slapen, zuipen en de "vrijgezel" kostenloos stellen. Het wordt hoe dan ook 100+ :P dus ja TS ik ben bang dat je of veel moet ophoesten of afzeggen
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 26 maart 2012 @ 11:39:54 #20
97111 ukga
Siewosie baas
pi_109524346
Moest gelijk denken aan barbies bruiloft :D

vanaaf is het vrijgezellen fesst van mike!
pi_109524422
raar dat een feest zoals dat zoveel moet kosten,
en waarom overnachting?
als mijn vrienden zoiets zouden regelen en mij mee vragen , dan gaan ze maar lekker zelf zonder mij.
beetje 200 euro uitgeven voor een "klein feestje"
pi_109524633
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:42 schreef kovenant het volgende:
en waarom overnachting?
als mijn vrienden zoiets zouden regelen en mij mee vragen , dan gaan ze maar lekker zelf zonder mij.
Een vriend van me zou ontvoerd worden voor een heel weekend ardennen als vrijgezellenfeest, leuk idee van een stel juppen uit zijn vriendengroep, maar daar werd dus ook de rem op gezet door een aantal andere mensen.

Ik zou het gewoon aangeven, zoals al eerder aangegeven. Persoonlijk vond ik het bij mijn zwager wel leuk dat er én een middagprogramma, én eten. én stappen nadien bij zat. Enkel de kroeg in duiken voelde voor ons toch wat als een regulier avondje stappen. Op aangeven van 1 vriend hebben we toen wel een wat betaalbaarder restaurant uitgezocht, die vond het ook allemaal wat kostbaar worden.

Het hangt er ook wel wat van af hoe goed je de bruidegom kent natuurlijk, als het een vage kennis is, is misschien alleen stappen plenty voor je, maar als het de vriend van zeg je enige zus is, die je al 10+ jaar kent, is een wat hoger bedrag misschien niet zo'n offer?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_109524829
Zitten de coke en strippers bij de prijs inbegrepen?

Indien dat het geval is moet je niet klagen hoor.
pi_109525534
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:54 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Zitten de coke en strippers bij de prijs inbegrepen?

Indien dat het geval is moet je niet klagen hoor.
Dit dus.

Als je de coke zelf nog moet kopen op het avondje dan word het inderdaad erg prijzig.
pi_109526510
quote:
De meeste kosten zitten in een dagactiviteit en overnachten. Er is ook een avondje uit bij. Daar zou ik wel mee willen gaan en dan gewoon naar huis.

Maar ik vind het moeilijk om dit te gaan vertellen. Ben bang dat de persoon in kwestie erg beledigt is. En afhaken is ook triest.

Het meeste kost juist het stappen tijdens de avond... dan gaat het hard. Wat kost een overnachting in een budgethotel nou.. Als je geld wil besparen doe je mee met de dagactiviteit en ga je daarna naar huis.

Als je maar niet zo'n pauper bent die wel gaat meefeesten en daarna gaat piepen over het geld. Je weet het vooraf dus zeg of af, of doe alleen het dagdeel mee.
pi_109527262
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:48 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Een vriend van me zou ontvoerd worden voor een heel weekend ardennen als vrijgezellenfeest, leuk idee van een stel juppen uit zijn vriendengroep, maar daar werd dus ook de rem op gezet door een aantal andere mensen.

Ik zou het gewoon aangeven, zoals al eerder aangegeven. Persoonlijk vond ik het bij mijn zwager wel leuk dat er én een middagprogramma, én eten. én stappen nadien bij zat. Enkel de kroeg in duiken voelde voor ons toch wat als een regulier avondje stappen. Op aangeven van 1 vriend hebben we toen wel een wat betaalbaarder restaurant uitgezocht, die vond het ook allemaal wat kostbaar worden.

Het hangt er ook wel wat van af hoe goed je de bruidegom kent natuurlijk, als het een vage kennis is, is misschien alleen stappen plenty voor je, maar als het de vriend van zeg je enige zus is, die je al 10+ jaar kent, is een wat hoger bedrag misschien niet zo'n offer?
Mijn vrijgezellenfeest was zo'n ontvoering... naar Praag.

Feestje was leuk maar voor mij had het allemaal een stuk minder mogen zijn. Helemaal omdat mijn vrienden wel het hotel/vliegtuig betaald hadden maar ik zelf nog mocht opdraaien voor de drank en eten.

Zou me nu iemand voorstellen om voor een vriend zoiets te regelen dan wel mee te doen, zou ik zeker niet zo'n duur tripje doen.

Geef dan wat meer uit voor het kado waar ze later nog wat aan hebben.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  maandag 26 maart 2012 @ 13:20:23 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109527304
quote:
6s.gif Op maandag 26 maart 2012 13:18 schreef FrankV34 het volgende:

Feestje was leuk maar voor mij had het allemaal een stuk minder mogen zijn. Helemaal omdat mijn vrienden wel het hotel/vliegtuig betaald hadden maar ik zelf nog mocht opdraaien voor de drank en eten.

Dus je vrienden ontvoeren je voor een vrijgezellenfeestje en dan mag jij alle (?) drank- en voedselkosten betalen?
Ben je ook mooi klaar mee, met zo'n sigaar uit eigen doos.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_109527488
200 euro is wel een beetje overdreven voor een vrijgezellenfeest, zou eerder aan 100 euro denken.

Maar als het een goeie vriend is, zou ik het er wel voor over hebben.
٩๏̯͡๏)۶
pi_109527550
quote:
11s.gif Op maandag 26 maart 2012 13:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus je vrienden ontvoeren je voor een vrijgezellenfeestje en dan mag jij alle (?) drank- en voedselkosten betalen?
Ben je ook mooi klaar mee, met zo'n sigaar uit eigen doos.
Dat was ook mijn gedachte. "Probleem" was dat er een aantal mensen meegingen die eea eigenlijk ook te duur vonden. Om de kosten te drukken mocht ik dus ook meebetalen.

Van de andere kant. Het was wel een geweldig weekend. Hoogtepunt was toch wel de Darling Cabaret. Er waren mensen in onze groep die thuis beter niet konden vertellen dat ze daar geweest waren ;)
  maandag 26 maart 2012 @ 14:42:52 #30
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109530062
quote:
Kun je niet gewoon zeggen dat je er -helaas- alleen bij het avondgedeelte bij kan zijn? En dat je niet blijft overnachten?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_109531405
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:42 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon zeggen dat je er -helaas- alleen bij het avondgedeelte bij kan zijn? En dat je niet blijft overnachten?
Das het duurste gedeelte...ga dan alleen in de middag.

Wij gaven vooraf aan dat we een vrijgezellendag gingen organiseren en dat het bedrag onbekend was maar dat het best kon oplopen. Mocht je dit niet kunnen behappen...helaas. Echter was dit bij ons niet zo'n probleem. Er was er altijd maar één die altijd liep te piepen dat het te duur was (gemiddeld idd 150-200 euro). Nu wel, dat is gewoon je goed recht, je ziet de foto's wel.
pi_109531752
quote:
6s.gif Op maandag 26 maart 2012 13:18 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Mijn vrijgezellenfeest was zo'n ontvoering... naar Praag.

Zou me nu iemand voorstellen om voor een vriend zoiets te regelen dan wel mee te doen, zou ik zeker niet zo'n duur tripje doen.

Geef dan wat meer uit voor het kado waar ze later nog wat aan hebben.
Nog geen spijt van je huwelijk?
pi_109532738
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:36 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Nog geen spijt van je huwelijk?
Nee hoor...
  maandag 26 maart 2012 @ 17:34:43 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109536490
Vrijgezellenfeest is nou eenmaal duur, wij deden niet eens zoveel bijzonders (Paintball, een stripper en stappen) en we waren ong. 100,- de man kwijt excl het stappen ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109557244
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:34 schreef Maanvis het volgende:
Vrijgezellenfeest is nou eenmaal duur, wij deden niet eens zoveel bijzonders (Paintball, een stripper en stappen) en we waren ong. 100,- de man kwijt excl het stappen ;).
Wij waren voor karten, eten en stappen ook +/-80 euro pp kwijt ~9 jaar geleden dacht ik, dus dan is 100 euro nu, nog niet zo gek.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_109558628
Wat wel jammer is, is dat diegene die meestal klagen over het geld wel altijd het hardst gaan qua eten en drinken...
pi_109558645
TS stemt SP.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109558674
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:42 schreef kovenant het volgende:
en waarom overnachting?
200 is echt niet zo raar hoor als je een hotelovernachting erbij hebt. Vaak ben je al een meier kwijt alleen voor het hotel. En nog eens 100 voor activiteit, eten en zuipen is nou ook niet echt extreem.

Wij waren pas geleden ook iets van 150 de man kwijt en dan hadden we nog niet eens een hotelovernachting erbij genomen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:35:13 #39
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_109559753
Afgelopen jaar 2 vrijgezellen feesten gehad en die zaten allebei rond de 120 euro per persoon.
1 heb ik zelf mee georganiseerd, activiteiten en dergelijke kosten nu eenmaal veel geld.
En het vervoer er heen is vaak ook nogal duur.
Ik vind 200 euro voor een dag, avond en overnachting nog wel meevallen.
Wij hadden helaas ook mensen die vanwege de kosten niet meegingen, maar het lukte gewoon niet om het goedkoper te organiseren, of we hadden gewoon naar de plaatselijke chinees en kroeg moeten gaan, maar dat is ook niet echt wat je wil als vrijgezellenfeest.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:51:21 #40
30252 Soempie
Procreating
pi_109560211
Als je ziet wat de plannen zijn, dan is 200 euro wel redelijk. Maar, je kunt toch niet verwachten dat iedereen zomaar 200 euro kan betalen. Ik zou daarom voorstellen om met een deel van de dag mee te doen.

Vorig jaar zijn m'n vriend en ik getrouwd en we hebben alletwee een vrijgezellenfeest gehad. Van een aantal stellen was de vrouw op mijn feest en de man op die van m'n vriend. Als we alletwee een feest hadden waarvoor 200 euro inleg vereist was, dan zit je als stel aan de 400 euro. En dan ook nog een cadeau voor de dag zelf. Pfff, dat kun je wat mij betreft echt niet van mensen vragen. Sowieso kun je niet bij iemand anders in de portemonnee kijken. 8)7

Daarnaast zou ik persoonlijk liever hebben dat iedereen erbij kan zijn, dan dat mensen af moeten haken, omdat het te duur is.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_109561411
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:35 schreef Royco1 het volgende:
Afgelopen jaar 2 vrijgezellen feesten gehad en die zaten allebei rond de 120 euro per persoon.
1 heb ik zelf mee georganiseerd, activiteiten en dergelijke kosten nu eenmaal veel geld.
En het vervoer er heen is vaak ook nogal duur.
Ik vind 200 euro voor een dag, avond en overnachting nog wel meevallen.
Wij hadden helaas ook mensen die vanwege de kosten niet meegingen, maar het lukte gewoon niet om het goedkoper te organiseren, of we hadden gewoon naar de plaatselijke chinees en kroeg moeten gaan, maar dat is ook niet echt wat je wil als vrijgezellenfeest.
Het gaat er niet zozeer om voor wat je ervoor krijgt, maar meer het idee dat niet iedereen zomaar 200 Euro voor een feest kan missen.
signatuurloos
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:37:50 #42
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_109561563
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:32 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Het gaat er niet zozeer om voor wat je ervoor krijgt, maar meer het idee dat niet iedereen zomaar 200 Euro voor een feest kan missen.
Ja dat weet ik, maar het valt niet mee om onder die prijs iets te organiseren, zeker niet met overnachting.
In ons geval bijvoorbeeld moeten wij altijd een eind reizen om iets te gaan doen, dus zijn we per persoon al bijna 50 euro kwijt aan taxikosten.
Dan hou je niet zoveel meer over.
En meestal weet je geruime tijd van te voren dat er een vrijgezellenfeest aan zit te komen en kun je er eventueel voor sparen.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:40:55 #43
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_109561645
Ik had ff geleden oon een vf wat ik ook iets te duur vond en zonde van mijn geld eerlijk gezegd. Ik heb het gewoon aangegeven en ben maar gedeeltelijk meegegaan.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_109562133
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:32 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

En dan ga je dus niet mee. Ik zou liever een leuk feest met dito lokatie hebben als dat we staan te zuipen bij de lokale chinees zodat iedereen mee kan. Voorts liggen de verschillen binnen een vriendengroep meestal niet zo ver uit elkaar gezien het gegeven dat men toch vaak 'met hun eigen soort' om gaat.
pi_109563405
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En dan ga je dus niet mee. Ik zou liever een leuk feest met dito lokatie hebben als dat we staan te zuipen bij de lokale chinees zodat iedereen mee kan. Voorts liggen de verschillen binnen een vriendengroep meestal niet zo ver uit elkaar gezien het gegeven dat men toch vaak 'met hun eigen soort' om gaat.
Als ik de vrijgezel ben zou ik juist liever hebben dat iedereen mee gaat ipv een feestje voor de "elite" die het kan betalen.

Je hebt vrienden en familie die vaak toch mee doen aan een vrijgezellenfeest.

En dan nog, vrienden hoeven echt niet van eigen "soort" te zijn. Mijn vrienden hebben stuk voor stuk een hogere/betere opleiding/functie dan ik, dus ook een hoger inkomen. Ik heb vrienden die boven de Balkenende-norm verdienen. Toch houden we rekening met elkaar en wordt er niet raar gedaan als ik bv met een kado van 20 euro kom. Voor mij is 50 euro net zo veel als voor een ander 200 euro.
pi_109563524
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 12:39 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Als ik de vrijgezel ben zou ik juist liever hebben dat iedereen mee gaat ipv een feestje voor de "elite" die het kan betalen.

Je hebt vrienden en familie die vaak toch mee doen aan een vrijgezellenfeest.

En dan nog, vrienden hoeven echt niet van eigen "soort" te zijn. Mijn vrienden hebben stuk voor stuk een hogere/betere opleiding/functie dan ik, dus ook een hoger inkomen. Ik heb vrienden die boven de Balkenende-norm verdienen. Toch houden we rekening met elkaar en wordt er niet raar gedaan als ik bv met een kado van 20 euro kom. Voor mij is 50 euro net zo veel als voor een ander 200 euro.
Bij ons is dat niet zo. Wij hebben er één figuur bijzitten die niet zo van het werken is... de pauper zeg maar. Die zeurt ook altijd dat hij niet meekan.... wij zeggen dan; 'ga maar werken, dan kun je de volgende keer wel mee'. Immers houdt meneer ook geen rekening met ons als wij elke dag moeten werken en hij zijn handje blijft ophouden.

Maar ik snap de problematiek als je een diverse vriendengroep hebt....
  dinsdag 27 maart 2012 @ 13:25:24 #47
30252 Soempie
Procreating
pi_109564879
Als je voor weinig/ minder geld niets beters kunt organiseren dan zuipen bij de lokale chinees is het wel triest.

En ik begrijp echt niet dat er zo makkelijk gezegd wordt door anderen die het organiseren: 'dan ga je toch niet mee?' Het is toch niet voor niks een vriend? Die heb ik er liever bij dan die ander die dat wel even zo bepaalt en zich beter voelt. :{w
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_109565272
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:25 schreef Soempie het volgende:
Als je voor weinig/ minder geld niets beters kunt organiseren dan zuipen bij de lokale chinees is het wel triest.

En ik begrijp echt niet dat er zo makkelijk gezegd wordt door anderen die het organiseren: 'dan ga je toch niet mee?' Het is toch niet voor niks een vriend? Die heb ik er liever bij dan die ander die dat wel even zo bepaalt en zich beter voelt. :{w
Als je hele vriendengroep gewoon werkt en er is één figuur bij die het niet kan trekken omdat hij niet wil werken lijkt de keuze mij juist heel makkelijk.

Volgens mij moet een vrijgezellenfeest leuk zijn..... en leuke dingen kosten geld. Zuipen kost geld, iets organiseren kost geld, overnachten kost geld...als je geen geld hebt...blijf je maar thuis en zien we je op de receptie. Waarom zou de rest moeten 'boeten' omdat er een of twee niet kunnen betalen?

"ja uh sorrie,..het wordt karten en steengrillen want Beppie heeft geen geld". Nou....als bruidegom zou ik echt heel blij zijn als mijn vrienden mij mee uit steengrillen zouden nemen..pffff. Dat kan elke zaterdag.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 13:52:59 #49
30252 Soempie
Procreating
pi_109565682
We hebben elk een ander idee bij een vrijgezellenfeest. Ik vind het belangrijker dat iedereen er dan bij is, terwijl jij het belangrijker vindt dat het een tof duur feest wordt. Ik zie ook mogelijkheden voor een leuk feest als het niet zo duur is, maar jij niet. Tja, daar gaan we nooit uitkomen. Ik vind het wel jammer dat er mensen zo oppervlakkig denken, dat een lokatie bijna belangrijker is dan de mensen. Fijne vriendschap...

Persoonlijk vind ik de mensen belangrijker dan het feest zelf. De sfeer, de grappen, de leuke mensen, dat heb ik onthouden van mijn feest. De lokatie kan me dan bijna gestolen worden, omdat ik toffe vrienden heb die het -bij wijze van- zelfs op een vuilnisbelt leuk kunnen maken. En dan zorgen ze er echt wel voor dat het niet is zoals andere dagen. Beetje fantasie, kom op zeg. Het zijn allemaal vrienden, niet alleen degenen die lekker veel te besteden hebben. En als ze het zo breed hebben en zoiets willen organiseren, lap dan gewoon bij voor degene die het niet zo breed heeft.
pi_109565901
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:52 schreef Soempie het volgende:
We hebben elk een ander idee bij een vrijgezellenfeest. Ik vind het belangrijker dat iedereen er dan bij is, terwijl jij het belangrijker vindt dat het een tof duur feest wordt. Ik zie ook mogelijkheden voor een leuk feest als het niet zo duur is, maar jij niet. Tja, daar gaan we nooit uitkomen. Ik vind het wel jammer dat er mensen zo oppervlakkig denken, dat een lokatie bijna belangrijker is dan de mensen. Fijne vriendschap...

Nee ik zeg niet dat het perse duur hoeft te zijn. Maar wat is duur?? Ik vind 150- 200 euro niet veel geld voor een dag met activiteiten, drinken en overnachten. Mijn vrienden vinden hetzelfde, op één na. Dus waarom de oren laten hangen naar één iemand? De meerderheid telt.....
pi_109566017
200 euro voor het vrijgezellenfeest van een vriend? Geez, dat valt toch wel mee? Het moet wel een beetje een feestje worden.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:03:56 #52
30252 Soempie
Procreating
pi_109566051
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nee ik zeg niet dat het perse duur hoeft te zijn. Maar wat is duur?? Ik vind 150- 200 euro niet veel geld voor een dag met activiteiten, drinken en overnachten. Mijn vrienden vinden hetzelfde, op één na. Dus waarom de oren laten hangen naar één iemand? De meerderheid telt.....
Ik heb ook aangegeven dat voor wat ze gaan doen, die 200 euro wel redelijk is. Alleen ik zou persoonlijk zeggen dat niet de meerderheid telt, maar de hele groep. Dat iedereen mee moet kunnen doen. En daarvoor zijn dan verschillende mogelijkheden: de rest van de groep betaalt wat meer, er wordt iets anders gezocht, de persoon doet mee met een deel van de activiteiten...en dat dan in overleg.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 15:36:59 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109569651
quote:

[..]

Sowieso moet je daarom ook alleen de close vrienden uitnodigen, die het echt de moeite waard vinden en ervoor willen sparen. Wat TS wil doen (alleen stappen) is in mijn ogen helemaal freeloaden. Dus je doet maar mee met de activiteiten en blijft met het stappen weg (hebben er bij het feest dat ik organiseerde ook een aantal gedaan).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109569700
quote:

[..]

Het is ook niet duur. Van de andere kant zoals hier al een keer aangegeven. Als je 2 van die vrijgezellenfeestjes hebt a 200 euro en nog een kado voor de bruiloft dan wordt het een heel ander verhaal. Dan tikt het wel aan. Zeker als je een grote vriendengroep hebt die trouwlustig is ;)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:06:00 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109570901
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:37 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Het is ook niet duur. Van de andere kant zoals hier al een keer aangegeven. Als je 2 van die vrijgezellenfeestjes hebt a 200 euro en nog een kado voor de bruiloft dan wordt het een heel ander verhaal. Dan tikt het wel aan. Zeker als je een grote vriendengroep hebt die trouwlustig is ;)
2 woorden: Spa-ren. Oh wacht, da's 1 woord.
Je kunt niet bij 't ene vrijgezellenfeest gaan paintballen en een lekkere stripster inhuren en bij het volgende vrijgezellenfeest alles op lage kosten doen ;).
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:25:58 #56
30252 Soempie
Procreating
pi_109571655
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

2 woorden: Spa-ren. Oh wacht, da's 1 woord.
Je kunt niet bij 't ene vrijgezellenfeest gaan paintballen en een lekkere stripster inhuren en bij het volgende vrijgezellenfeest alles op lage kosten doen ;).
Maar je kunt wel voor anderen bepalen dat ze zoiets bij elkaar kunnen/ willen sparen?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:27:17 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109571713
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:25 schreef Soempie het volgende:

[..]

Maar je kunt wel voor anderen bepalen dat ze zoiets bij elkaar kunnen/ willen sparen?
Als je een goede vriend bent heb je dat er wel voor over.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:37:42 #58
30252 Soempie
Procreating
pi_109572077
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nouja, ik zal wel een slechte vriendin zijn. Ik kan het bedrag missen, maar ik ga echt niet 200 euro aan een vrijgezellenfeest uitgeven. Er komt namelijk ook nog een flink cadeau bij.

Het is hier inderdaad zo dat er in onze familie/ vriendengroep meerdere mensen per jaar trouwen. Vaak gaat het om bevriende stellen, dus dan zijn we een behoorlijk bedrag kwijt. Amehoela dat ik dat uit ga geven. _O- Ik kan m'n spaargeld wel beter gebruiken.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:38:45 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109572119
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:37 schreef Soempie het volgende:

[..]

Nouja, ik zal wel een slechte vriendin zijn. Ik kan het bedrag missen, maar ik ga echt niet 200 euro aan een vrijgezellenfeest uitgeven. Er komt namelijk ook nog een flink cadeau bij.

Het is hier inderdaad zo dat er in onze familie/ vriendengroep meerdere mensen per jaar trouwen. Vaak gaat het om bevriende stellen, dus dan zijn we een behoorlijk bedrag kwijt. Amehoela dat ik dat uit ga geven. _O- Ik kan m'n spaargeld wel beter gebruiken.
Dus dan ga je maar yahtzee'en en naar de snackbar omdat het zo lekker goedkoop is? Overigens hoeft een duur kado helemaal niet, gemiddeld wordt er 35 euro uitgegeven voor een huwelijkskado :).
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:41:44 #60
30252 Soempie
Procreating
pi_109572231
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus dan ga je maar yahtzee'en en naar de snackbar omdat het zo lekker goedkoop is? Overigens hoeft een duur kado helemaal niet, gemiddeld wordt er 35 euro uitgegeven voor een huwelijkskado :).
Hier gemiddeld 50 tot 100 euro.

Maargoed, het is natuurlijk echt zo zwart wit: of je hebt een feest van 200 euro of je gaat voor een tientje naar de snackbar. :')
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:42:40 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109572269
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:41 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hier gemiddeld 50 tot 100 euro.

Maargoed, het is natuurlijk echt zo zwart wit: of je hebt een feest van 200 euro of je gaat voor een tientje naar de snackbar. :')
Wij hebben chinees gehaald omdat we de stripster even daarna thuis wilden laten komen ;).
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:59:07 #62
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109572867
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:27 schreef Maanvis het volgende:

Als je als aanstaande bruidegom een goede vriend bent, weet je dat waardering niet in het geldbedrag, maar in het gebaar zit.

Hoewel een aantal vrienden en ik vorig jaar wel fiks euro's hebben uitgegeven om bij de bruiloft van een goede vriend te kunnen zijn. Maar daar zat dat ook wel meteen een relaxvakantie op Bali aan vast.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 17:00:16 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109572917
Overigens zal het vrijgezellenfeest dat ik heb georganiseerd eerder in kosten van 100,- vallen dan in 200,- ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_109572934
Ik weet niet hoe bij jullie de vrijgezellenfeesten allemaal worden georganiseerd, maar wij doen dat met al degene die mee gaan, bruidegom uitgezonderd natuurlijk, aangezien het voor hem een verrassing moet blijven. Dit betekent dat iedereen zijn eigen zegje kan doen, ideeën kan inbrengen en wordt er dus ook met iedereen bepaald wat het gaat kosten. Zo kan en wil iedereen mee en is er dus ook geen gezeik met mensen die voor een ander even denken te gaan bepalen hoeveel ze moeten betalen.
pi_109601658
Nou ik heb het eens aangegeven dat ik niet de volle pond wil. Gelukkig waren er nog twee. Ga dus maar een deel mee en die twee ook. Geen probleem gelukkig.
  woensdag 28 maart 2012 @ 11:55:50 #66
97111 ukga
Siewosie baas
pi_109601831
Vrijgezellen feest van mike en zn vrienden :D _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')