abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 maart 2012 @ 09:15:50 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_109520761
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_109520772
Tink! Wil jij die cd met boeken nog?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 26 maart 2012 @ 09:16:55 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_109520786
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:16 schreef Ml-etje het volgende:
Tink! Wil jij die cd met boeken nog?
Ja graag!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_109520837
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja graag!
Doe me je adres even? Dan gooi ik hem een dezer dagen op de post.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109520883
Ha, wat een lekkere topictiptel! :)

quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Sherry, cognac en calvados doen het ook.
O, vast en dat heb ik ook wel staan, maar wat is een huishouden nou zonder een goede fles whiskey? Precies! Moest toch al naar de slijter zie ik nu, wodka is ook bijna op.
Let me see you stripped down to the bone
pi_109520905
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:12 schreef anna82 het volgende:

[..]

Op dit uur? Oh men.
Ik werd wakker met zin aan een grote portie kofte met pitabroodjes...
Had trouwens niet bedacht dat er drank in de cocktailsaus zit O-)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109521163
Morning!

Ik heb een heel mooie tas gezien dit weekend maar het "lange" hengsel zat er niet bij. En hij was 100 euro. Dus misschien is het maar goed dat dat lange hengsel er niet bij zat.

Planning:
O: 2 zware pitten/vk bth met zachte geitenkaas
T: trosje druiven en banaan
T: koffie met beetje hv melk
L: grote soep en salade
T: 150 ml yoghurt met honing
B: 2x20 minuten fietsen
D: entrecote (een onwijs dikke :') ), met salade en aardappeltjes
S: of een lesje bodyshape of les 1 van Evy, heel misschien allebei.
pi_109521230
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:22 schreef minilot het volgende:
O, vast en dat heb ik ook wel staan, maar wat is een huishouden nou zonder een goede fles whiskey? Precies! Moest toch al naar de slijter zie ik nu, wodka is ook bijna op.
Haha, wij hebben ook een fles wiskey in huis om mee te kunnen koken! Met één fles doen we ondertussen al een jaar of 4 denk ik. Maar het kwam verdraaid goed uit toen visite laatst onverwachts vroeg of er misschien ook wiskey in huis was _O-.

Tink, jij ook succes bij de dokter!

Ik ga zometeen bloed laten prikken. Om mijn ijzergehalte op te vijzelen (beetje laat maar goed) bestond mijn ontbijt uit een (zelfgebakken) boterham met appelstroop en een glas versgeperst sinaasappelsap, gemengd met een restje mangosap uit pak.

Onderweg gelijk even de gordijnen naar de stomerij brengen en daarna langs de biowinkel O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109521300
Shockabsorbers zijn prima sportbeha's voor grote tetten. Ze pletten alles goed en als ik spring beweegt er niets mee (heb wel de variant met meeste steun gedaan meteen, level 4 ofzo).

... en maar weer aan de studie. Wat zal ik blij zijn als de tentamenweek voorbij is, ik vind het helemaal niets aan dat ik hele dagen in de boeken moet zitten. Al leer ik wel leuke dingen O+ (en dat is leuk en frustrerend tegelijk, want ik weet dat ik te weinig tijd heb om álles te lezen en leren).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_109521408
Goeiemorgen! Ik lig heerlijk op de bank en wacht op m'n brood dat zo in de oven gaat. Ontbijten met vers brood met hagelslag, en dan de rest van de week weer fatsoenlijk eten, I promise. Nu heb ik geen excuus meer. behalve vrijdag, vliegdag.
pi_109521503
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Goeiemorgen! Ik lig heerlijk op de bank en wacht op m'n brood dat zo in de oven gaat. Ontbijten met vers brood met hagelslag, en dan de rest van de week weer fatsoenlijk eten, I promise. Nu heb ik geen excuus meer. behalve vrijdag, vliegdag.
Ik dacht dat de hagelslag op was?
pi_109521528
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:50 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik dacht dat de hagelslag op was?
Nee, helaas. Er is ondertussen weer een verse voorraad binnen gekomen.
pi_109521973
Dan maar een lijstje:
O: dubbele volk. boterham met appel
T: banaan
L: dubbele boterham met ei, komkommer, tomaat
T: stukje roggebrood
T: worteltjes
S: indien fit: 28 min, hardlopen, tussendoor 2 min wandelen
of indien iets minder fit: lesje Jillian
D: pasta met saus van aubergine, courgette, tomaten, ui en knoflook met parmezaanse kaas, rucola
T: bakje kwark met havermout en bosbessen
  maandag 26 maart 2012 @ 10:14:30 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109522080
Ik heb spierpijn :') note to self: niet meer eiwitshake skippen na een duurloop :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_109522240
Morning :W
Wat is de Griekse yoghurt van de Lidl veel lekkerder dan van de AH :9

Na een weekendje echt helemaal niets doen ben ik nu alweer 1,5 uur bezig met mijn scriptie en het gaat lekker, hopelijk is vandaag de methodesectie klaar.
pi_109522287
Deze, Sarabi?

Ik vind dat ook de allerallerlekkerste!
Let me see you stripped down to the bone
pi_109522292
Die in dat emmertje sarabi? heb ik ook gekocht gisteren :D
pi_109522310
Kwark van de C1000 vind ik ook veruit het lekkerste, veel romiger lijkt het wel...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109522333
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 10:14 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb spierpijn :') note to self: niet meer eiwitshake skippen na een duurloop :P.
Wel tof om te merken dat het echt werkt in elk geval ;)
Be someone that makes you happy
pi_109522337
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 10:24 schreef V1z0R het volgende:
Kwark van de C1000 vind ik ook veruit het lekkerste, veel romiger lijkt het wel...
ze heeft het over yoghurt ;)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? maandag 26 maart 2012 @ 10:25:55 #21
70532 loveli
N
pi_109522355
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:39 schreef Phaidra het volgende:
Om mijn ijzergehalte op te vijzelen
[..]
en daarna langs de biowinkel O+.
Floradix.
crap in = crap out
pi_109522366
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 10:23 schreef minilot het volgende:
Deze, Sarabi?

[ afbeelding ]

Ja :Y
Echt te lekker :D
pi_109522384
quote:
3s.gif Op maandag 26 maart 2012 10:25 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ze heeft het over yoghurt ;)
Weet ik, maar probeerde aan te geven dat het ook met andere dingen zo is dat het best verschilt per fabrikant. :P
pi_109522414
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 10:23 schreef minilot het volgende:
Deze, Sarabi?

[ afbeelding ]

mijn lievelings! O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: