Glijdt_licht | zondag 25 maart 2012 @ 23:56 |
![]() Start Grid De race begint om 10 uur tenzij je de klok nog één uur vooruit moet zetten dan begint het om 9 uur. ![]() De eerste race zit erop. Button was de winnaar in Australië. Op naar Maleisië. De stand bij de coureurs De stand voor de teams Race Date: 25 Mar 2012 Circuit Name: Sepang International Circuit Number of Laps: 56 Circuit Length: 5.543 km Race Distance: 310.408 km Lap Record: 1:34.223 - JP Montoya (2004) Het schema voor het komende weekend (Is gewoon nederlandse tijd) Fri 23 March 2012 Practice 1 03:00 - 04:30 Practice 2 07:00 - 08:30 Sat 24 March 2012 Practice 3 06:00 - 07:00 Qualifying 09:00 Sun 25 March 2012 Race 10:00 Uitslag: Pos Coureur Team Tijd 1 Fernando Alonso Ferrari 2:44:51.812 2 Sergio Perez Sauber +2.263 3 Lewis Hamilton McLaren +14.591 4 Mark Webber Red Bull +17.688 5 Kimi Räikkönen Lotus +29.456 6 Bruno Senna Williams +37.667 7 Paul di Resta Force India +44.412 8 Jean-Eric Vergne Toro Rosso +46.985 9 Nico Hulkenberg Force India +47.892 10 Michael Schumacher Mercedes +49.996 11 Sebastian Vettel Red Bull +1:15.527 12 Daniel Ricciardo Toro Rosso +1:16.828 13 Nico Rosberg Mercedes +1:18.593 14 Jenson Button McLaren +1:19.719 15 Felipe Massa Ferrari +1:37.319 16 Vitaly Petrov Caterham +1 Ronde 17 Timo Glock Marussia +1 Ronde 18 Heikki Kovalainen Caterham +1 Ronde 19 Pastor Maldonado Williams +2 Ronden 20 Charles Pic Marussia +2 Ronden 21 Narain Karthikeyan HRT +2 Ronden 22 Pedro de la Rosa HRT +2 Ronden DNF Kamui Kobayashi Sauber +10 Ronden DNF Romain Grosjean Lotus +53 Ronden
| |
Glijdt_licht | zondag 25 maart 2012 @ 23:57 |
| |
RolStaart-Beer | maandag 26 maart 2012 @ 00:06 |
3 Weken nog wachten ![]() ![]() | |
Bastard | maandag 26 maart 2012 @ 08:48 |
Kimi 5e gefinished. Dus als hij niet 5 plekken terug was gezet bij de start had hij de race gewonnen. ![]() Had hij nou ook de snelste ronde? | |
Geralt | maandag 26 maart 2012 @ 08:52 |
Volgens mij wel. Of net Alfons op het laatst nog, dat weet ik niet. Volgende race duurt nog lang ![]() | |
JohnB52 | maandag 26 maart 2012 @ 09:32 |
Kimi idd, zie f1stats.com | |
Marks | maandag 26 maart 2012 @ 09:42 |
Maar over 2 weken gelukkig nog weer Moto GP ![]() | |
Fokkingvet | maandag 26 maart 2012 @ 12:57 |
Weet niet of deze al gepost is: Wat gaat Vettel over de zeik zeg... | |
sasquatsch | maandag 26 maart 2012 @ 13:44 |
Volgende week volgende IndyCar race. | |
Katlaah | maandag 26 maart 2012 @ 13:48 |
Sorry hoor, maar wat een kleuter zeg. Gelukkig dat ie nu maar eens moet werken voor zijn punten en niet alles in de schoot krijgt geworpen, want hij is duidelijk te arrogant geworden... | |
Bonobo11 | maandag 26 maart 2012 @ 14:40 |
Alonso ![]() Perez ![]() Eerst expres langer doorrijden op gare banden, dan een foutje faken en er maar achter blijven hangen. Ook dat boordradiobericht ![]() Nu afwachten wanneer Massa eruit gegooid wordt. | |
David Letterman | maandag 26 maart 2012 @ 14:43 |
QFT... | |
RolStaart-Beer | maandag 26 maart 2012 @ 15:15 |
Ik ken de wereld van de formule 1 niet zo goed, maar zou dit echt zo zijn? ![]() | |
M.Melandri | maandag 26 maart 2012 @ 15:17 |
Sluit het niet uit, is in het verleden ook wel eens gebeurd met Norberto Fontana. http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GTI124RI4 | |
Fir3fly | maandag 26 maart 2012 @ 15:20 |
Nee, is complete onzin. | |
sanger | maandag 26 maart 2012 @ 15:23 |
Bron? Want ik heb in het verleden van een insider bij Spyker gehoord dat het bij hun ook in het contract stond. | |
Fir3fly | maandag 26 maart 2012 @ 15:27 |
Sauber en Ferrari ontkennen het. Perez was echt aan het trappen om Alonso te pakken, ook na z'n fout. Die fout was duidelijk niet opzettelijk. Het is in die bocht zeer goed mogelijk om iets over de lijn te gaan. Maldonado overkwam het in FP3. En wat is jouw bron? | |
David Letterman | maandag 26 maart 2012 @ 15:29 |
Perez deed idd erg zijn best, dus ik heb niet het idee dat hij zich "ergens aan moest houden". In het algemeen zou het me niks verbazen als er bepaalde bepalingen worden opgenomen in de contracten. Het is een raar wereldje. | |
Nober | maandag 26 maart 2012 @ 15:37 |
Alonso vs Pérez, pitstops. Ronde 1 Pérez, 25.671 Ronde 4 Alonso, 24.653 Ronde 14 Alonso, 22.864 Ronde 15 Pérez, 24.520 Ronde 40 Alonso, 22.534 Ronde 41, Pérez, 24.543 Dus hoezo gare banden van Pérez? Alonso overkwam het in de kwalificatie in 2004, daardoor P19. ![]() | |
M.Melandri | maandag 26 maart 2012 @ 15:40 |
Ronde te lang op de inters, maar dat deed Hamilton ook dus dat is geen argument. Gezien het verleden van Sauber en Ferrari mag je het natuurlijk nooit uitsluiten, Sauber blijft gewoon een verkapt B-team Ferrari. Overigens ging Maldonado er 2 bochten eerder af. | |
Nober | maandag 26 maart 2012 @ 15:45 |
Er is toch geen haar op je hoofd als je in die Sauber op P2 rijdt en dan die team radio krijgt te horen dat je Alonso niet meer wilt inhalen met DRS voor de overwinning. Ik moest namelijk lachen toen ik het hoorde en ik dacht gelijk dat Pérez echt niet ging inhouden. Maldonado? In het begin van de race misschien nog voor de rode vlag, net als Vettel, Rosberg en Pérez. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 26-03-2012 16:01:49 ] | |
sasquatsch | maandag 26 maart 2012 @ 16:12 |
Inderdaad, want zelfs al zou het Perez gezegd zijn, zou hij zich er waarschijnlijk niet aan houden. | |
Fiorano | maandag 26 maart 2012 @ 16:55 |
Heerlijk zo'n complot theorie ![]() | |
Sinister-D- | maandag 26 maart 2012 @ 17:11 |
zijn de alu-hoedjes alweer boven gehaald ![]()
[ Bericht 11% gewijzigd door Sinister-D- op 26-03-2012 17:21:55 ] | |
Glijdt_licht | maandag 26 maart 2012 @ 17:22 |
Vettel: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G1A3NUE6L Vettel: 'Dat krijg je als je sukkels laat meerijden' Ik ben spontaan geen liefhebber meer van hem. | |
Sinister-D- | maandag 26 maart 2012 @ 17:29 |
Desbetreffende interview met de BBC na de race, vanaf 1:05. ''It's like on the normal roades, you have some idiots driving around. And it seems we have also one driving here....'' | |
Geralt | maandag 26 maart 2012 @ 17:32 |
Ach laten we eerlijk zijn, nagenoeg ELKE wereldkampioen F1 is een arrogante flikker. De meest recente uitzondering is Button. Dat is gewoon een sympathieke kerel imo ![]() | |
sanger | maandag 26 maart 2012 @ 17:33 |
Ik zeg ook niet dat het foutje opzettelijk was. Ik betwijfel of Perez zich eraan gehouden zou hebben... De toenmalig financieel directeur van Spyker, en directeur bij mijn vorige werkgever ![]() | |
Weltschmerz | maandag 26 maart 2012 @ 17:38 |
Die sukkel van een DC roept meteen weer 'racing incident' zoals hij altijd doet als hij een van de betrokkenen per se niet de schuld wil geven, en vergeet gewoon dat een achterblijver aan de kant moet en niet tegen de inhaler mag racen. | |
Sinister-D- | maandag 26 maart 2012 @ 17:38 |
Arrogant zijn is een ding, want je wordt namelijk geen WK als je lief en aardig bent tegenover je concurrenten. Maar dit is gewoonweg je eigen fouten niet onder ogen willen zien, en als je dat niet doet zul je je ook niet kunnen verbeteren. Want dit is niet de eerste keer dat ie zoiets vreemds doet, en dan de andere coureur de schuld ervan geeft. Ergste is nog dat het de eerste keer zijn eigen teamgenoot betrof. Hij was er toch niet tegen aan het racen, hij ging aan de kant, dat Vettel dan zo snel naar links duikt is toch ook gedeeltelijk zijn eigen fout. Hij kan gewoon niet verwachten dat Narain in dunne lucht opgaat, of vol in de ankers gaat als hijzelf ook tegen anderen aan het racen is. Maar tegen wie zeg ik het eigenlijk, je gaat er toch weer tegenin gaan. Want Deutshland uber........ | |
Peterselieman | maandag 26 maart 2012 @ 17:44 |
Als je het van achteren kijkt dan lijkt Vettel te veel naar links te sturen, terwijl als je het van voren ziet dan lijkt je de straf voor Narain nog te kunnen rechtvaardigen ook | |
Meike26 | maandag 26 maart 2012 @ 17:49 |
Mee eens... voor de volle 100% ! Ik denk dat als het zo door gaat met de RB8 en Vettel, dat het nog een leuk jaar kan gaan worden. Vorig jaar hadden we de soap met Massa en Hamilton (hopelijk krijgt dat ook nog een staartje ![]()
| |
bloodymary1 | maandag 26 maart 2012 @ 17:52 |
Denk dat dat wel mee gaat spelen ja. Als het hem een beetje tegen zit, dan kan hij daar duidelijk niet het beste uit halen dat is vroeger ook al eens gebleken. Dan zakt hij door het ijs. | |
Waffle | maandag 26 maart 2012 @ 17:52 |
Ze hebben beide wel wat schuld. Vettel die te snel naar links gaat en Karthikeyan spint een klein beetje naar rechts volgens mij. Maar de reactie van Vettel is echt belachelijk. Eindelijk komt de echte Vettel naar boven, gefrustreerd mannetje. | |
Peterselieman | maandag 26 maart 2012 @ 17:55 |
het is ook wel goed dat het gebeurt, want juist als het wat minder gaat zie je de echte coureurs zoals Alonso of vroeger Senna opstaan. | |
Desunoto | maandag 26 maart 2012 @ 17:57 |
Als je het van voren ziet is het nog steeds Vettels eigen schuld. Iedereen gaat net na die bocht weer naar rechts want de volgende bocht is naar links. Narain zat gewoon in zijn ritme zoals iedereen en ging daar als automatisme terug naar de racelijn. Vettel had meer ruimte moeten laten. | |
Meike26 | maandag 26 maart 2012 @ 18:00 |
Dat vind ik het mooie aan Button bijvoorbeeld, die is heel recht door zee. Als hij eigen schuld heeft, geeft hij dit gelijk toe, als hem geen blaam treft, dan zal hij het op een droge doch harde manier uiten, maar zonder iemand direct qua talent te beledigen, zoals Vettel in dat interview wel doet. | |
Kleffe_Dop | maandag 26 maart 2012 @ 18:05 |
What the... omgedraaide wereld? ![]() ![]() Het doel van de blauwe vlag is juist dat de achterblijver van de racelijn af gaat en de snellere coureur laat passeren. Karthikeyan had gewoon tegen die witte lijn rechts (voor ons kijkers) moeten blijven plakken. Was Karthikeyan niet naar rechts gekomen dan had Vettel het (waarschijnlijk) gehaald, uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de langzamere coureur om aan de kant te gaan. Dus Karthikeyan was hier gewoon fout. Vettel had er alleen goed aan gedaan om meer ruimte te nemen. Zijn reactie vervolgens slaat natuurlijk nergens op, maar goed, in het heetst van de strijd... | |
Desunoto | maandag 26 maart 2012 @ 18:17 |
Iedereen met wat meer verstand en wat minder arrogantie had in het stoeltje van die Red Bull wat meer naar rechts gestuurd dan dat Vettel deed. Als je niet eens het kleinste beetje ruimte wil laten zodat de achterblijver terug naar zijn lijn kon gaan, ben je gewoon dom bezig. In feite is het zelfs een asociaal gebaar. "Ik ben sneller dan jij, dus je moet ook na de bocht voor mij wijken omdat ik je onnodig lang links wil hebben." | |
Meike26 | maandag 26 maart 2012 @ 18:31 |
Einde discussie ![]() Edit: Vóór het weekend twitterde Eddie Jordan deze stelling, over die andere Red Bull racer: ..Hij heeft nog gelijk ook ![]() [ Bericht 37% gewijzigd door Meike26 op 26-03-2012 18:38:05 ] | |
Sinister-D- | maandag 26 maart 2012 @ 18:37 |
Hoelang zit je al op Fok! ? Dan weet je dat dit juist een trigger is ![]() | |
Meike26 | maandag 26 maart 2012 @ 18:40 |
Alweer 5 jaar ![]() | |
kepler | maandag 26 maart 2012 @ 20:39 |
Vettel was evenveel fout als Karthikeyan, als hij gewoon 1 meter had gewacht en niet zo ongeduldig was geweest dan was er niks aan de hand geweest (net als met Button) | |
Nober | maandag 26 maart 2012 @ 20:49 |
Karthikeyan is een held Vettel 0 punten en Narain komt zonneschijn. | |
Weltschmerz | maandag 26 maart 2012 @ 21:04 |
Het gaat om een achterblijver. Dan zijn velen zó geil op een fout van Vettel dat ze voor het gemak maar even vergeten dat er wezenlijk verschil is tussen een achterblijver inhalen en een duel. Kartikheyan stuurt gewoon naar links terwijl Vettel er nog niet helemaal voorbij is. Natuurlijk wil Vettel er niet te wijd omheen, dat kost hem tijd namelijk. Het tijdverlies van Kartikheyan is niet relevant, die is immers achterblijver en dan moet je gewoon de snellere mannen er zo soepel mogelijk langs laten. Zodra ze er langs zijn kun je weer gaan racen. Het interesseert me niet zoveel waar coureurs vandaan komen. Ik snap best dat het vervelend is voor de Britten dat een Duitser 15 jaar de sport heeft gedomineerd, en toen dachten ze zelf een 10-voudig wereldkampioen te hebben, en die bleek choker en werd al heel snel voorbijgestreefd door alweer een Duitser. Chauvinistisch als ze zijn beginnen ze dan heel kinderachtig vooringenomen te doen en de feiten te verdraaien. Je weet zelf ook wel hoe de reactie zou zijn als dit Hamilton of Button was overkomen. Een beetje sneu om dat dan maar na te gaan blaten omdat het je persoonlijke favorietje niet betreft. | |
kepler | maandag 26 maart 2012 @ 21:14 |
Ook al was Kartikheyan niet opzij gegaan, dan was Vettel er nog steeds extreem dichtbij voorlangs gesneden (of misschien zelfs dan nog er tegenaan). Dat is gewoon niet netjes en het was voor allebei beter geweest als hij gewoon iets meer ruimte had genomen. Karthikheyan ging gewoon opzij voor Vettel in de bocht en zeker in die condities moet Vettel weten dat een foutje zo gemaakt is ![]() Beiden hebben hier schuld. | |
Sinister-D- | maandag 26 maart 2012 @ 21:19 |
that makes 2 if us. Vertel me eens waarom dat je altijd, ja altijd!, de Britten moet bashen als deze totaal niet bij de discussie horen? Ik heb je al eens eerder verteld dat je volledige boeken typt over iets wat totaal niets meer met de originele discussie te maken heeft, en dit is weer zo'n voorbeeld. Maar weer geld:
| |
zoem | maandag 26 maart 2012 @ 21:22 |
Gaan we het de komende 3 weken nog steeds over dat voorval hebben? ![]() | |
Geralt | maandag 26 maart 2012 @ 21:25 |
![]() | |
ColtZ40 | maandag 26 maart 2012 @ 21:27 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 26 maart 2012 @ 21:29 |
Tuurlijk ![]() | |
kepler | maandag 26 maart 2012 @ 21:32 |
Het is dit, of over de slechte prestaties van Massa ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 26 maart 2012 @ 21:49 |
Karthikeyan heeft dus gewoon gezegd dat hij over de witte lijn en marbles reed, waarna bij het uitaccelereren de auto iets naar rechts draaide en toen was Vettel daar al.. | |
Weltschmerz | maandag 26 maart 2012 @ 22:11 |
Omdat ze ontzettend chauvinistisch zijn. Dat vind ik prima als het zich uit in enthousiasme, het wordt een beetje vervelend als de feiten, regels en interpretaties daaraan aangepast gaan worden. Aangezien de Britse verslaggeving een belangrijke bron is hier, staat een situatie er meteen al gekleurd op. DC begint bijvoorbeeld al zijn analyse vanuit het idee dat de situatie een gevecht om een positie betreft. Dan gaat het natuurlijk al meteen fout en kun je achteraf de uitkomst ook niet overeind houden, dat verandert de hele situatie. Als je de situatie wil beoordelen moet je eerst even alle chauvinistische of andere onzin er omheen weghalen, dat is wat ik dan doe. Als je een chauvinistische argumentatie van oplepelt dan wijs ik daar op, los van wat je eigen drijfveren zijn om die klakkeloos over te nemen. Als er in mijn optiek dom een kant op wordt geredeneerd dan ga ik daar tegenin. Senna had zo'n achterblijver voor zijn bek geslagen na de race. Kartikheyan geeft gewoon toe dat hij naar rechts stuurde en dat had niet gehoeven en daar kon Vettel natuurlijk ook geen rekening mee houden. Het kost gewoon tijd om met een grote boog om al die achterblijvers heen te rijden voor het geval er eentje teveel met zijn eigen race bezig is of in een ritme zit waardoor die je aanrijdt. Er moet wel iets uitzonderlijks aan de hand zijn wil een voorligger schuld hebben aan een aanrijding waarbij degene die de blauwe vlag kreeg de voorligger van achteren raakt. Wat Vettel deed was niks bijzonders en zeer voorspelbaar, dus is het aan de achterligger om te zorgen dat hij hem niet in de weg zit, en dat is dus niet gelukt. | |
Gort | maandag 26 maart 2012 @ 22:11 |
Pcies. Ze kunnen ze nog beter die commerciële hoer chica van Marussia erin zetten, dan die glimaap knappe meneer uit India, die meermaals heeft aangetoond dat zijn kwaliteiten thuis horen in 'n Toyota Yaris Cup o.i.d. | |
Glijdt_licht | maandag 26 maart 2012 @ 22:18 |
Karthikeyan heeft meer A1GP-races gewonnen dan "Ons Jos".. Bovendien heeft Karthikeyan betere resultaten in de Superleague Formula dan dat wijf van Marussia. Tot zover de nieuwsflash voor jou ![]() | |
Gort | maandag 26 maart 2012 @ 22:28 |
Volgens mijn informatie heeft Narain meer dan 1 seizoen A1gp gereden, jouw Jos niet. Plus, als je toch achteraan rijdt in de F1 omdat je de slechtste auto hebt, dan maakt het niet uit wie je er in zet. Dus. Mgoed, moet natuurlijk het discussievuurtje wel wat opstoken, anders komen we de drie week nooit door ![]() | |
zoem | maandag 26 maart 2012 @ 22:29 |
Dan kies ik voor Massa bashen ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 26 maart 2012 @ 22:30 |
Dus? Karthikeyan heeft beide overwinningen in hetzelfde seizoen gehaald. Dat Jos te eigenwijs was en het Nederlandse publiek in de steek liet is niet Narain's schuld. Ik had liever gezien dat Jos die race op Zandvoort gewoon had gereden, end aarna wellicht eruit ging. | |
Glijdt_licht | maandag 26 maart 2012 @ 22:30 |
Ik vind overigens dat Massa het slechter doet dan Karthikeyan. | |
Gort | maandag 26 maart 2012 @ 22:31 |
Inderdaad, laten we het over Jos gaan hebben. | |
kepler | maandag 26 maart 2012 @ 22:34 |
Kartikheyan geeft aan dat hij op de marbles/witte lijn kwam en daardoor overcorrigeerde. Het hoeft ook geen grote boog te zijn, maar zelfs was Karthikeyan rechtdoor gereden dan was Vettel er echt vlak voorlangs gesneden. Hij had echt geen tijd verloren door een paar meter door te rijden en dan naar binnen te gaan, zoals altijd gebeurt bij achterblijvers. Het zijn natte omstandigheden en Vettel kan gewoon verwachten dat (en zeker een HRT) een auto bij het uitkomen van een bocht een rare beweging kan maken. Wat als Vettel nog eerder naar links was gegaan, had Karthikeyan dan gewoon in het niets moeten verdwijnen?? Hij is immers een achterblijver en mag dus niet in de weg zitten... Ik zeg ook niet dat alleen Vettel schuldig is, alleen dat hij gewoon 2-3 meter meer ruimte had moeten nemen zoals altijd gebeurt. | |
Gort | maandag 26 maart 2012 @ 22:45 |
Eigenlijk is het veel interessanter om het te hebben over de snelheid van de Sauber, de Williams, en het gebrek van snelheid bij Newey's Red Bull. | |
M.Melandri | maandag 26 maart 2012 @ 22:45 |
Coulthard zelf was gewoon op de ideale lijn vol in de remmen gegaan om iemand te elimineren | |
M.Melandri | maandag 26 maart 2012 @ 22:47 |
Dankzij het verbod op OBD zit het veld ook veel dichterbij elkaar, een team als Sauber dat voor de overwinning kon gaan is al erg lang geleden. | |
Mexicanobakker | maandag 26 maart 2012 @ 23:02 |
Krijgen we dit weer ![]() | |
LWD-Godius | maandag 26 maart 2012 @ 23:14 |
Was dat niet Alonso die Coulthard een enorme brake-test gaf op de Nürburgring? | |
Mexicanobakker | maandag 26 maart 2012 @ 23:14 |
Schumacher, Spa, 1998 | |
ArcticBlizzard | maandag 26 maart 2012 @ 23:49 |
Yep, sindsdien vond ik Alonso altijd maar een eikel, daar is weinig verandering in gekomen ![]() De situatie Kar vs Vet, m.i. een race incident. Vettel was 1 brok frustratie, zijn radio deed het niet, waren te laat met naar binnen halen, reed z'n band lek omdat ie wel erg snel terug ging naar links. Ben niet echt onder de indruk van de kwaliteiten van Kar, maar Vettel had wellicht iets meer ruimte moeten nemen. Er zijn nu eenmaal achterblijvers, dat hoort bij F1. | |
H_T | maandag 26 maart 2012 @ 23:54 |
![]() | |
LWD-Godius | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:01 |
Ja die situatie bedoelde ik, sindsdien heb ik ook geen hoge pet meer van hem op. Hij herhaalde het later ook nog meermaals, o.a. tegen Doornbos in Hongarije ![]() | |
Nober | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:12 |
Waar is Yamamoto eigenlijk gebleven, die deed het toch prima in de Spyker en HRT?Hij is daarvoor bestraft, later ook nog onterecht bestraft in Italië, dit alles was in 2006. | |
Nober | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:29 |
Iets anders, ik dacht dat SkySports mét reclameblokken gingen uitzenden maar dat is verkeerd gedacht. | |
Geralt | dinsdag 27 maart 2012 @ 08:30 |
Jos had een heel jaar gereden en nog geen euro gezien. Dat zou voor het nieuwe seizoen alsnog (ze gaven dus toe dat ze te laat waren!!) betaald worden. Ook dat gebeurde niet. Je kan er van vinden wat je wilt, maar ik zeg eerder petje af dat hij een jaar gereden heeft zonder salaris te ontvangen. Als mijn baas voor de 2de maand op rij om wat voor reden dan ook geen geld mijn kant op schuift geef ik er de brui aan. Ik denk het gros hier overigens. Jos zijn eigenwijsheid was niet de reden om dat tweede seizoen niet te maken. ![]() | |
Mikkie | dinsdag 27 maart 2012 @ 08:35 |
Wat een kwal, die Vettel. Misschien dat Karthikeyan wel iets naar binnen komt, maar hij heeft geen enkele reden om er zo krap voorlangs te gaan, 't was niet alsof ie elke honderdste nodig had om te winnen. Ik zeg: eigen schuld. En dan moet je al helemaal niet zo arrogant gaan doen. | |
sasquatsch | dinsdag 27 maart 2012 @ 09:12 |
Karthikeyan kan helemaal niet naar binnen als Vettel er naast zit. Hij had moeten wachten totdat Vettel er helemaal voorbij was. Hij was te vroeg en daardoor is het (imho) volledig zijn fout. Lijkt een beetje op het Massa/Hamilton incident van vorig jaar toen Hamilton Massa wilde inhalen, het niet redde en terug achter Massa de bocht inging en toen met zijn voorvleugel de band van Massa raakte. Als hij aan de kant was gebleven, was het Vettel's fout geweest (analoog aan Hamilton/Kobayashi vorig jaar). | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:06 |
Niet genoeg geld he | |
Waffle | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:10 |
Nee het lijkt meer op Hamilton Kobayashi op spa. | |
sasquatsch | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:12 |
nee, want Kobayashi bleef aan de kant rijden, terwijl Hamilton naar buiten ging. Nu ging Karthikeyan naar de racelijn, terwijl Vettel er nog niet helemaal voorbij was. | |
Fiorano | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:27 |
Als ik Vettel was geweest was ik er niet gelijk weer voor gaan rijden maar er iets verder om heen gegaan. Hij weet dat het een HRT is en dat daar niet de meest talentvolle coureurs rond kachelen. Punten waren ook ver weg en praktisch onhaalbaar. Vettel laat zien dat hij een prima coureur is vanaf pole, ook wel leuk kan vechten, maar als het echt tegen zit heeft hij niet de juiste mentaliteit en rust. | |
Fir3fly | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:40 |
Nog nooit zoveel onzin gelezen. Twee keer nu al dit jaar heeft Vettel ongeveer het maximale gehaald uit de auto, alleen nu ging het mis op het eind. Hij reed gewoon weer vierde, voor Webber. En je bent blijkbaar 2010 al vergeten. Zo belachelijk veel pech, maar elke keer ging ie de volgende keer gewoon weer verder met winnen. En uiteindelijk het kampioenschap. | |
Fiorano | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:41 |
Hap Hap Hap, frustratie spatte er toch vanaf bij Vettel, zowel bij de kwalificatie als bij de race. | |
Fir3fly | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:45 |
'Hap hap' zeggen en dan claimen frustratie te kunnen waarnemen ![]() | |
Gort | dinsdag 27 maart 2012 @ 11:16 |
Spannend is het iig wel, want het is lastig in te schatten wie in China de overwinning pakt. Gezien het ontwikkelingstempo van McLaren (en Ferrari, maar die hebben nog wel wat in te lopen) gaan die het kampioenschap pakken. | |
Fokkingvet | dinsdag 27 maart 2012 @ 12:16 |
Deze uitspraak is op verschillende manieren te interpreteren ![]() | |
Fokkingvet | dinsdag 27 maart 2012 @ 12:19 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Fokkingvet op 27-03-2012 12:20:04 ] | |
nils7 | dinsdag 27 maart 2012 @ 12:53 |
vergeet ook niet dat onze Sjos wel zat verdient heeft dan jij bij je baas... oké het is hetzelfde maar het is makkelijker doen met 2 mln op de bank dan 2K op de bank ![]() | |
Waffle | dinsdag 27 maart 2012 @ 13:12 |
volgens mij kon Karthikeyan echt nergens heen. Daarnaast mag er wel eens wat meer respect voor die mannen komen. Over het algemeen gaan ze.al aan de kant voordat ze ook maar een blauwe vlag te zien krijgen. Dat was vroeger wel anders. Toen bleven ze soms gewoon wachten tot ze de derde blauwe vlag kregen, omdat ze een goede relatie hadden met een concurrerend team. Verder lopen we altijd wel te klagen dat ze beter kunnen stoppen, maar Moët je eens na gaan als HRT, Marussia en Caterham er niet geweest waren. dan hadden we nog maar 18 auto's op de grid. Dan gingen we langzaam richting de MotoGP. Waar het startveld inmiddels ook dramatisch klein is. | |
staticdata | dinsdag 27 maart 2012 @ 13:12 |
Gelukkig nog 18 races te gaan ![]() | |
Fir3fly | dinsdag 27 maart 2012 @ 13:25 |
Vergeet Red Bull niet, die kunnen ook flink snel zijn. Zie 2009, rond de helft van dat seizoen was de Red Bull duidelijk beter dan de Brawn. Alleen was het toen al te laat. Overigens lijkt de McLaren mij redelijk uitontwikkeld, alleen al omdat het een evoutie is van de 2011 wagen. Maar daar heb ik verder niet zoveel bewijs voor, is meer een gevoel. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 27 maart 2012 @ 14:23 |
Daar is moeilijk iets over te zeggen, als je die logica doortrekt is er aan de Red Bull helemaal niks meer door te ontwikkelen omdat de RB8 een 4e evolutie van de RB5 is. ![]() | |
Fir3fly | dinsdag 27 maart 2012 @ 14:30 |
Klopt. Maar die neus is toch wel behoorlijk anders ![]() | |
Geralt | dinsdag 27 maart 2012 @ 14:31 |
Als ik diensten lever dan wil ik daarvoor betaald worden als die diensten mijn werk betreffen. Of ik nou 100 rotte knatsers op mijn rekening heb staan of een paar miljoen; dat doet er niets aan af. | |
Meike26 | dinsdag 27 maart 2012 @ 14:57 |
Vergelijking van niets. MJ was ook uitontwikkeld maar zijn neus was ook heel anders ![]() | |
Schunckelstar | dinsdag 27 maart 2012 @ 15:02 |
als ik geld genoeg had, dan ging ik racen voor de hobby ![]() | |
Geralt | dinsdag 27 maart 2012 @ 15:08 |
Ik ook, maar voor Jos was het zijn werk. ![]() | |
Schunckelstar | dinsdag 27 maart 2012 @ 15:20 |
Ja, maar die had toch al geld zat.. ik wist het wel als ik in zijn schoenen stond.. dan maar geen werk en vlammen met die bak ![]() | |
Geralt | dinsdag 27 maart 2012 @ 15:32 |
Ik niet. Ik had hetzelfde gedaan. Sterker nog, ik had mijn werkgever na 3 races vorig seizoen al voor het gerecht gesleept. Neuk dat. Ik werk; jullie betalen. Betalen jullie niet? Prima, dan werk ik ook niet. Doei ![]() | |
M.Melandri | dinsdag 27 maart 2012 @ 15:34 |
Webber was de snellere dit weekend hoor, hij werd alleen door een verkeerde pitstop achter Vettel gezet. | |
Weltschmerz | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:56 |
Neuh, Vettel kwalificeerde zich op de harde band, die zal rond de halve seconde langzamer zijn. Door de regen trok hij daar geen voordeel van. | |
sanger | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:16 |
Dus Vettel is beter omdat hij slechter met de zachte band om kan gaan? [ Bericht 0% gewijzigd door sanger op 27-03-2012 17:53:32 ] | |
M.Melandri | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:22 |
In Q2 was hij op options ook langzamer dan Webber, het verschil tussen Webber-Vettel lijkt iig een stuk kleiner te zijn geworden door het verbod op OBD. In de race was Webber ook aardig bezig maar kwam door een verkeerde pitstop achter Vettel. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:07 |
Vettel zei zelf dat de harde band (voor hem) sneller was. Piquet had er ook een handje van ![]() | |
Marks | woensdag 28 maart 2012 @ 11:30 |
Nog steeds het meest frappante inderdaad is dat vettel op hard kwalificeerde. Dat moet echt wel zijn geweest omdat hij zich daar beter bij voelde, toch blijft het vreemd. Want met zo´n grote kans op regen als op zaterdag al was voorspeld, had men 100% voor zachte banden moeten kiezen tijdens kwalificatie. Want met regen in de race vervalt de bandenregel dat je zacht en hard gebruikt moet hebben. Nu heeft Vettel zich dus een set zacht door de neus geboord. Dat is gewoon een basisfeit: (grote) kans op regen in de race, betekent zachte banden volop gebruiken in kwalificatie! En vergeet niet dat Webber met de zachte band gewoon voor Vettel kwalificeerde, hij kan dus wel minder goed aanvoelen, hij is wel gewoon sneller... | |
Xebber | woensdag 28 maart 2012 @ 11:38 |
Vettel krijgt mogelijk een sanctie voor zijn gedrag jegens Karthikeyan. | |
Schunckelstar | woensdag 28 maart 2012 @ 12:35 |
Laten we het hopen.. omhooggevallen kleuter | |
IkeDubaku99 | woensdag 28 maart 2012 @ 13:32 |
Bron: NUsport Allemaal waar wat Karthikeyan zegt, maar Vettel heeft in een ding gelijk. Karthikeyan is een prutscoureur die daar alleen mag zitten omdat hij geld meebrengt. | |
Nober | woensdag 28 maart 2012 @ 13:45 |
Komkommer? Wist niet dat dat de vertaling van 'idiot' was, weer wat geleerd. | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2012 @ 13:46 |
Vettel riep in de Duitse media Gurke, wat komkommer is | |
Nober | woensdag 28 maart 2012 @ 13:47 |
En in het Engels zei die idiot... wat is het nou Vettel!? ![]() | |
nils7 | woensdag 28 maart 2012 @ 15:05 |
ja die wisselvalligheid wordt m ingepeperd door het team ![]() | |
Nober | woensdag 28 maart 2012 @ 15:08 |
Gezien zijn tweede plaats in Melbourne denk ik dat Red Bull gewoon mee zal doen om de titel, dat het op Sepang tegenviel kan gebeuren zie Button. ![]() | |
nils7 | woensdag 28 maart 2012 @ 15:09 |
| |
nils7 | woensdag 28 maart 2012 @ 15:10 |
ik doelde meer op "box box, we have a problem" "stay out stay out" "Okay stop the car emergency" | |
Automatic_Rock | woensdag 28 maart 2012 @ 15:17 |
Ja, is daar nu al uitleg over geweest?? | |
JohnB52 | woensdag 28 maart 2012 @ 15:36 |
http://m.fok.nl/sport/534569 Massa is niet het haasje,.maar t proefkonijn | |
Nober | woensdag 28 maart 2012 @ 15:45 |
Als je niet finisht mag je onderdelen ongestraft aanpassen/vervangen, geloof ik. | |
MoriniStylr | woensdag 28 maart 2012 @ 15:47 |
Dat is dan wel interessant. Eerlijk gezegd vond ik Massa het in de wintertesten echt niet slecht doen. Op de langere stints deed hij niet veel onder voor Alonso. Maar je weet dan alleen niet hoe het zit met brandstof. Daarom was ik ook zo verbaasd dat die nu 1.+ seconden per ronde afgeeft op Alonso. | |
Automatic_Rock | woensdag 28 maart 2012 @ 15:48 |
En wat is dan de conclusie? De nieuwe onderdelen maken de auto nog slechter?? | |
H_T | woensdag 28 maart 2012 @ 16:07 |
Als je niet finisht met een gegronde reden. Haal je zo'n stunt uit als BAR (geloof ik) ooit heeft gedaan in de dagen van de gespliste kwalificatie mag het niet. Als je twaalfde ligt in de laatste ronde en je parkeert je auto zonder goede reden langs de kant mag je je bak niet wisselen | |
MoriniStylr | woensdag 28 maart 2012 @ 16:12 |
Hoeft niet perse. Ze kunnen ook de auto voorbereiden voor een of twee races verderop (voor Alonso). Waar er minder downforce nodig is. Dan kun je goede vergelijkingen maken. Maar als Domenicali dat zou doen, dan gooit die wel gelijk de constructeurstitel weg. | |
Xebber | woensdag 28 maart 2012 @ 16:43 |
2011: ![]() 2012: ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 28 maart 2012 @ 16:44 |
Het zegt allemaal niet zoveel natuurlijk, zeker Q2 niet. Duidelijk is dat Vettel zoekende is, of hij dan op hard stond omdat hij daarmee in de kwalificatie sneller zou zijn of in de race is ook niet duidelijk, hij zegt ook dat de softs 1 a 1.5 tiende sneller zijn. Als ik bij de Webberfanclub zat zou ik me niet teveel aan dat soort strohalmen vastklampen want de kans is het grootst dat dat tot teleurstellingen gaat leiden. | |
Nober | woensdag 28 maart 2012 @ 19:54 |
Waar was die bril nou van?![]() | |
sanger | woensdag 28 maart 2012 @ 20:13 |
Fanboy ![]() | |
DeeBee | woensdag 28 maart 2012 @ 20:17 |
Oakley toch gewoon? ![]() Of trap ik in een of andere slechte, matige, grap nu? ![]() | |
Nober | woensdag 28 maart 2012 @ 20:26 |
Ja je trapt er juist niet in, Webber tekent daar duidelijk in natura voor Caterham in 2013. | |
JohnB52 | donderdag 29 maart 2012 @ 08:52 |
Caterham is gewoon het Jaguar van 2013 :-) (er van uitgaande dat ze t volgend jaar beter doen) | |
David Letterman | donderdag 29 maart 2012 @ 09:19 |
Dat is een Oakley bril... | |
sasquatsch | donderdag 29 maart 2012 @ 12:45 |
Nee, de harde banden waren na een rondje of 6 al sneller dan de medium banden en was dus de betere keus geweest. Dat is ook de reden dat Perez (op hard) aan het eind van de race dichterbij kon komen aan Alonso (op medium) en met een betere pitstop strategie misschien de race wel had kunnen winnen.
| |
Marks | vrijdag 30 maart 2012 @ 11:03 |
Ok, dan is dat van Vettel verklaarbaar. Al moet ik nog even denken of ik dit wel een betere ontwikkeling vind? Het word er zo voor de kijkers ook niet makkelijker op als soms de harde, soms de zachte band sneller is. Ik zie bijna het nut daar niet van, of in ieder geval de toegevoegde waarde. | |
sasquatsch | vrijdag 30 maart 2012 @ 14:24 |
Pirelli heeft er bewust voor gezorgd dat het verschil tussen twee compounds kleiner is dan vorig jaar. Op deze manier zijn er meerdere strategieën mogelijk, waarbij de keuze afhangt van de karakteristieken van de auto en het circuit. | |
Joene | vrijdag 30 maart 2012 @ 17:17 |
Als het waar is vind ik het heel triest , dat ferrari dit met hem uithaalt. | |
sanger | vrijdag 30 maart 2012 @ 17:41 |
Komt dat verschil niet door de drop of van de zachtere band? Volgens mij is de zachte band over een kwali stint van 3 ronden nog altijd sneller dan de harde band vanaf ronde 6. | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 30 maart 2012 @ 17:52 |
Tsja, definieer proefkonijn. Webber was twee jaar terug woedend toen Vettel met de nieuwe onderdelen mocht rijden en hij niet. | |
MoriniStylr | vrijdag 30 maart 2012 @ 17:57 |
Als Massa naar zijn bankrekening kijkt na een race heeft die er waarschijnlijk minder moeite mee. | |
kepler | vrijdag 30 maart 2012 @ 18:12 |
Het lijkt me heel sterk als Massa ook die componenten in de race gebruikt. Ze hebben de hele vrijdag om te testen, dus dat lijkt me prima te combineren ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 30 maart 2012 @ 22:25 |
Als jij op vrijdag de hotel moet testen, dan heb je voor de rest vh weekend geen goede afstelling lijkt me, tenzij je die van je teamgenoot kan gebruiken... (zoals bernoldi altijd bij Jos deed ;-)) | |
Meike26 | zaterdag 31 maart 2012 @ 01:34 |
Ik denk eerder dat het een schijn bericht is. Ze halen de druk van de ketel bij Massa door dit in de media te roepen en Massa word weer gerespecteerd ipv dat hij continu de druk voelt/leest dat hij weg moet bij Ferrari. Zover bekend is komt Ferrari met een nieuwe auto in Barcelona (?) en ik denk dat Ferrari hem de tijd geeft om zich nogmaals te bewijzen met de vernieuwde wagen, dus voor de zomerstop hoeven we geen rijderswissel te verwachten gok ik zo, na de zomerstop kan het alsnog spannend voor hem worden als hij in de nieuwe auto ook niet presteerd. Dit is pure speculaas en ik zeg nergens dat het zo is, ik wantrouw alleen wel het Massa-proefkonijn verhaal. | |
Sinister-D- | zaterdag 31 maart 2012 @ 10:33 |
En ja hoor, het heeft even op zich laten wachten, maar Helmut Marko komt zich er dan eindelijk eens mee bemoeien ![]() Bah, wat kots ik op die vent ![]() Onderaan het artikel stond bij de Facebook-comments nog een goeie: als Vettel daadwerkelijk zo'n erge problemen had met zijn remmen en zijn boordradio werkte niet, waarom heeft RBR dan geen contact opgenomen met Whiting om Vettel een meatball te tonen? [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 31-03-2012 10:47:56 ] | |
Tarado | zaterdag 31 maart 2012 @ 10:40 |
Het is alweer een tijdje geleden en heb het incident ook maar 1 keer gezien maar Vettel deed toch ook niets fout? Dat Karthikeyan bestraft is vind ik ook wat overdreven en dat Vettel een slecht verliezer is weten we nu ook voorzover we dat al niet wisten. | |
Sinister-D- | zaterdag 31 maart 2012 @ 10:46 |
Ik ga de hele discussie of het nu Seb's of Narains fout was niet nog eens doen oplaaien. Maar het ging me erom dat die Marko nogal op zich heeft laten wachten met z'n commentaar om Vettel nog maar eens te verheerlijken, normaal is die er als de kippen bij om z'n woordje te kunnen doen. | |
vosss | zaterdag 31 maart 2012 @ 19:43 |
![]() ![]() | |
Sinister-D- | zondag 1 april 2012 @ 13:14 |
Die cartoons zijn geniaal ![]() ![]() ![]() Wel uit de eerste gp van het jaar, maar maakt 't er niet slechter op ![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 1 april 2012 @ 17:33 |
Wel in de kwalificatie, uiteindelijk niet in de race. Je kan beter zoveel mogelijk ronden in de race op de harde banden rijden en de laatste stint op de medium banden rijden, omdat je met een lichtere auto aan het eind minder drop-off hebt | |
RingBewoner | donderdag 5 april 2012 @ 13:11 |
Heeft iemand hier ervaring met het bezoeken van Monza? | |
Tarado | donderdag 5 april 2012 @ 14:07 |
| |
Fir3fly | donderdag 5 april 2012 @ 14:11 |
Leuk, ik mag Jean wel. | |
ari_zahav | donderdag 5 april 2012 @ 16:33 |
Volgens mij is er een fokker ooit eens daar met een VIP-kaart naartoe gegaan en heeft er een verslag over geschreven. Die zal heus wel ergens te vinden zijn. En vergeet niet om een Hamilton vlag te kopen daar ![]() | |
JohnB52 | donderdag 5 april 2012 @ 20:17 |
Had wel gewild, maar was toen op doorreis, nog geen 60km er vandaan! Heb toen wel geleerd dat je dus niet tijdens de spits door Milaan moet rijden als je dr nog nooit bent geweest! | |
Marks | vrijdag 6 april 2012 @ 13:07 |
Ik ga er dit jaar heen, heb verder ook geen idee wat te verwachten ![]() | |
RingBewoner | zaterdag 7 april 2012 @ 15:29 |
Ik werk dit jaar in Oostenrijk. Maar als ik een dag vrij wil dan mag dat vast op die zondag..... | |
nils7 | zaterdag 7 april 2012 @ 17:48 |
Maatje van me vroeg of ik dit jaar weer eens ging.... Eens kijken voor een leuke. Misschien wel Monza dat valt wel gunstig | |
koffiezwartsterk | zaterdag 7 april 2012 @ 18:22 |
Ja, in 2009 geweest. Kaartjes gewoon ter plekke gekocht, niet duur EUR 80/90 voor het hele weekend. We hadden een camping aan het Comomeer, dat is een half uurtje rijden. | |
LWD-Godius | maandag 9 april 2012 @ 20:36 |
“Sauber heeft de snelste wagen”
| |
RingBewoner | vrijdag 13 april 2012 @ 01:07 |
Deeltje China? Maakt voor mij niet uit. 4u. Ik ben morgen vrij maar ga wel lekker slapen. | |
ari_zahav | vrijdag 13 april 2012 @ 03:56 |
En het is weer begonnen na 3 weken ![]() | |
M.Melandri | vrijdag 13 april 2012 @ 04:53 |
Hoop dat Giedo straks nog een paar ronden mag rijden. | |
LWD-Godius | vrijdag 13 april 2012 @ 08:30 |
Huh, reclame? Toch maar zo'n Russische stream pakken :p | |
koffiezwartsterk | vrijdag 13 april 2012 @ 08:34 |
Ja irritant die reclame op sky, met die one two three current accounts van Santander ![]() Gelukkig kunnen we deze race live op de BBC loeren ![]() | |
koffiezwartsterk | vrijdag 13 april 2012 @ 08:46 |
Glock eraf in de eerste bocht | |
koffiezwartsterk | vrijdag 13 april 2012 @ 08:47 |
Lijkt alsof z'n complete nosecone eraf flikkerde in de bocht. ![]() | |
Tarado | vrijdag 13 april 2012 @ 08:56 |
inderdaad waardeloos die reclame | |
Tarado | vrijdag 13 april 2012 @ 09:01 |
Gaan we hier verder of openen we een nieuwe? Als we hier verder gaan kan mod misschien de TT veranderen? | |
Xebber | vrijdag 13 april 2012 @ 09:06 |
+1 Graag ook koppelen, zodat het weer automatisch in MyAt komt. Vind ik perfect werken! ![]() | |
Tarado | vrijdag 13 april 2012 @ 09:10 |
Dan kan een mod het misschien wat algemener maken "F1 GP's season 2012" of zo | |
Meike26 | vrijdag 13 april 2012 @ 09:21 |
De topics tijdens de races lijken wel slowchats, maar "we" gaan wel sneller dan dat, misschien dan de term Fast Chat maar gebruiken ? ![]() | |
Tarado | vrijdag 13 april 2012 @ 09:26 |
is ook een goeie ![]() | |
Tarado | vrijdag 13 april 2012 @ 09:32 |
| |
Fiorano | vrijdag 13 april 2012 @ 09:39 |
Felipe 17e ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 09:41 |
gewoon even een nieuwe openen. Het komt daarna goed | |
Tarado | vrijdag 13 april 2012 @ 09:42 |
Als je instructies moet krijgen van Smedley over hoe je een bocht in moet gaan, "Fernando does not brake there" tja dan houdt het wel een beetje op ![]() | |
Mikkie | vrijdag 13 april 2012 @ 09:42 |
Hopen dat de bandenproblemen bij Mercedes zijn opgelost en MSC dit weekend wel een potje kan breken! ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 13 april 2012 @ 09:45 |
Volgens Rosberg nog niet. | |
Tarado | vrijdag 13 april 2012 @ 09:53 |
Bij deze 2012 FORMULA 1 GP's FASTCHAT |