FOK!forum / Sport Algemeen / Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #9 Napraten
Glijdt_lichtzondag 25 maart 2012 @ 23:56
stZKh.png

Start Grid
SPOILER
1 Hamilton 1:36.219
2 Button
3 M. Schumacher
4 Webber
5 Vettel
6 Grosjean
7 Rosberg
8 Alonso
9 Pérez
10 Räikkönen (5 place grid penalty)
11 Maldonado
12 Massa
13 Senna
14 Di Resta
15 Ricciardo
16 Hülkenberg
17 Kobayashi
18 Vergne
19 Petrov
20 Glock
21 Pic
22 De La Rosa
23 Kovalainen (5 place grid penalty)
24 Karthikeyan
De race begint om 10 uur tenzij je de klok nog één uur vooruit moet zetten dan begint het om 9 uur.

sepang.jpg

De eerste race zit erop. Button was de winnaar in Australië. Op naar Maleisië.

De stand bij de coureurs
SPOILER
1 Jenson Button British McLaren-Mercedes 25
2 Sebastian Vettel German Red Bull Racing-Renault 18
3 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 15
4 Mark Webber Australian Red Bull Racing-Renault 12
5 Fernando Alonso Spanish Ferrari 10
6 Kamui Kobayashi Japanese Sauber-Ferrari 8
7 Kimi Räikkönen Finnish Lotus-Renault 6
8 Sergio Perez Mexican Sauber-Ferrari 4
9 Daniel Ricciardo Australian STR-Ferrari 2
10 Paul di Resta British Force India-Mercedes 1
11 Jean-Eric Vergne French STR-Ferrari 0
12 Nico Rosberg German Mercedes 0
13 Pastor Maldonado Venezuelan Williams-Renault 0
14 Timo Glock German Marussia-Cosworth 0
15 Charles Pic French Marussia-Cosworth 0
16 Bruno Senna Brazilian Williams-Renault 0
17 Felipe Massa Brazilian Ferrari 0
18 Heikki Kovalainen Finnish Caterham-Renault 0
19 Vitaly Petrov Russian Caterham-Renault 0
20 Michael Schumacher German Mercedes 0
21 Romain Grosjean French Lotus-Renault 0
22 Nico Hulkenberg German Force India-Mercedes 0
23 Pedro de la Rosa Spanish HRT-Cosworth 0
24 Narain Karthikeyan Indian HRT-Cosworth 0
De stand voor de teams
SPOILER
1 McLaren-Mercedes 40
2 Red Bull Racing-Renault 30
3 Sauber-Ferrari 12
4 Ferrari 10
5 Lotus-Renault 6
6 STR-Ferrari 2
7 Force India-Mercedes 1
8 Mercedes 0
9 Williams-Renault 0
10 Marussia-Cosworth 0
11 Caterham-Renault 0
12 HRT-Cosworth 0
Race Date: 25 Mar 2012
Circuit Name: Sepang International Circuit
Number of Laps: 56
Circuit Length: 5.543 km
Race Distance: 310.408 km
Lap Record: 1:34.223 - JP Montoya (2004)

Het schema voor het komende weekend (Is gewoon nederlandse tijd)

Fri 23 March 2012
Practice 1 03:00 - 04:30
Practice 2 07:00 - 08:30
Sat 24 March 2012
Practice 3 06:00 - 07:00
Qualifying 09:00
Sun 25 March 2012
Race 10:00

Uitslag:
Pos Coureur Team Tijd
1 Fernando Alonso Ferrari 2:44:51.812
2 Sergio Perez Sauber +2.263
3 Lewis Hamilton McLaren +14.591
4 Mark Webber Red Bull +17.688
5 Kimi Räikkönen Lotus +29.456
6 Bruno Senna Williams +37.667
7 Paul di Resta Force India +44.412
8 Jean-Eric Vergne Toro Rosso +46.985
9 Nico Hulkenberg Force India +47.892
10 Michael Schumacher Mercedes +49.996
11 Sebastian Vettel Red Bull +1:15.527
12 Daniel Ricciardo Toro Rosso +1:16.828
13 Nico Rosberg Mercedes +1:18.593
14 Jenson Button McLaren +1:19.719
15 Felipe Massa Ferrari +1:37.319
16 Vitaly Petrov Caterham +1 Ronde
17 Timo Glock Marussia +1 Ronde
18 Heikki Kovalainen Caterham +1 Ronde
19 Pastor Maldonado Williams +2 Ronden
20 Charles Pic Marussia +2 Ronden
21 Narain Karthikeyan HRT +2 Ronden
22 Pedro de la Rosa HRT +2 Ronden
DNF Kamui Kobayashi Sauber +10 Ronden
DNF Romain Grosjean Lotus +53 Ronden

SPOILER
de eerst volgende race is op 15 April in China
Glijdt_lichtzondag 25 maart 2012 @ 23:57
quote:
19s.gif Op zondag 25 maart 2012 23:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat Karthikeyan daarover had te zeggen was dit volgens een radioreport:

He hit the white line/curb and went over marbles as he was accelerating so the car pivoted slightly to the right and Vettel had just not managed to clear him completely, hence the contact.
RolStaart-Beermaandag 26 maart 2012 @ 00:06
3 Weken nog wachten ;( Enige schrale troost is dat het volgende weekend op de BBC komt :@
Bastardmaandag 26 maart 2012 @ 08:48
Kimi 5e gefinished. Dus als hij niet 5 plekken terug was gezet bij de start had hij de race gewonnen. 8-)
Had hij nou ook de snelste ronde?
Geraltmaandag 26 maart 2012 @ 08:52
Volgens mij wel. Of net Alfons op het laatst nog, dat weet ik niet.

Volgende race duurt nog lang }:|
JohnB52maandag 26 maart 2012 @ 09:32
Kimi idd, zie f1stats.com
Marksmaandag 26 maart 2012 @ 09:42
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 08:52 schreef Geralt het volgende:
Volgens mij wel. Of net Alfons op het laatst nog, dat weet ik niet.

Volgende race duurt nog lang }:|
Maar over 2 weken gelukkig nog weer Moto GP *O*
Fokkingvetmaandag 26 maart 2012 @ 12:57
Weet niet of deze al gepost is:


Wat gaat Vettel over de zeik zeg...
sasquatschmaandag 26 maart 2012 @ 13:44
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:42 schreef Marks het volgende:

[..]

Maar over 2 weken gelukkig nog weer Moto GP *O*
Volgende week volgende IndyCar race.
Katlaahmaandag 26 maart 2012 @ 13:48
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:57 schreef Fokkingvet het volgende:
Weet niet of deze al gepost is:


Wat gaat Vettel over de zeik zeg...
Sorry hoor, maar wat een kleuter zeg. Gelukkig dat ie nu maar eens moet werken voor zijn punten en niet alles in de schoot krijgt geworpen, want hij is duidelijk te arrogant geworden...
Bonobo11maandag 26 maart 2012 @ 14:40
Alonso _O_

Perez _O_ moest echt moeite doen om niet te winnen zeg. Dat staat natuurlijk in het contract dat Ferrari met Sauber heeft.
Eerst expres langer doorrijden op gare banden, dan een foutje faken en er maar achter blijven hangen. Ook dat boordradiobericht :') We need this position, be careful.

Nu afwachten wanneer Massa eruit gegooid wordt.
David Lettermanmaandag 26 maart 2012 @ 14:43
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 13:48 schreef Katlaah het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat een kleuter zeg. Gelukkig dat ie nu maar eens moet werken voor zijn punten en niet alles in de schoot krijgt geworpen, want hij is duidelijk te arrogant geworden...
QFT...
RolStaart-Beermaandag 26 maart 2012 @ 15:15
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:40 schreef Bonobo11 het volgende:
Dat staat natuurlijk in het contract dat Ferrari met Sauber heeft.
Ik ken de wereld van de formule 1 niet zo goed, maar zou dit echt zo zijn? ;(
M.Melandrimaandag 26 maart 2012 @ 15:17
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:15 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Ik ken de wereld van de formule 1 niet zo goed, maar zou dit echt zo zijn? ;(
Sluit het niet uit, is in het verleden ook wel eens gebeurd met Norberto Fontana.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GTI124RI4
Fir3flymaandag 26 maart 2012 @ 15:20
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:15 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Ik ken de wereld van de formule 1 niet zo goed, maar zou dit echt zo zijn? ;(
Nee, is complete onzin.
sangermaandag 26 maart 2012 @ 15:23
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, is complete onzin.
Bron? Want ik heb in het verleden van een insider bij Spyker gehoord dat het bij hun ook in het contract stond.
Fir3flymaandag 26 maart 2012 @ 15:27
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:23 schreef sanger het volgende:

[..]

Bron? Want ik heb in het verleden van een insider bij Spyker gehoord dat het bij hun ook in het contract stond.
Sauber en Ferrari ontkennen het. Perez was echt aan het trappen om Alonso te pakken, ook na z'n fout. Die fout was duidelijk niet opzettelijk. Het is in die bocht zeer goed mogelijk om iets over de lijn te gaan. Maldonado overkwam het in FP3.

En wat is jouw bron?
David Lettermanmaandag 26 maart 2012 @ 15:29
Perez deed idd erg zijn best, dus ik heb niet het idee dat hij zich "ergens aan moest houden".

In het algemeen zou het me niks verbazen als er bepaalde bepalingen worden opgenomen in de contracten. Het is een raar wereldje.
Nobermaandag 26 maart 2012 @ 15:37
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:40 schreef Bonobo11 het volgende:
Alonso _O_

Perez _O_ moest echt moeite doen om niet te winnen zeg. Dat staat natuurlijk in het contract dat Ferrari met Sauber heeft.
Eerst expres langer doorrijden op gare banden, dan een foutje faken en er maar achter blijven hangen. Ook dat boordradiobericht :') We need this position, be careful.

Nu afwachten wanneer Massa eruit gegooid wordt.
Alonso vs Pérez, pitstops.
Ronde 1 Pérez, 25.671
Ronde 4 Alonso, 24.653
Ronde 14 Alonso, 22.864
Ronde 15 Pérez, 24.520
Ronde 40 Alonso, 22.534
Ronde 41, Pérez, 24.543

Dus hoezo gare banden van Pérez?

quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Sauber en Ferrari ontkennen het. Perez was echt aan het trappen om Alonso te pakken, ook na z'n fout. Die fout was duidelijk niet opzettelijk. Het is in die bocht zeer goed mogelijk om iets over de lijn te gaan. Maldonado overkwam het in FP3.

En wat is jouw bron?
Alonso overkwam het in de kwalificatie in 2004, daardoor P19. ;)
M.Melandrimaandag 26 maart 2012 @ 15:40
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:37 schreef Nober het volgende:

[..]

Alonso vs Pérez, pitstops.
Ronde 1 Pérez, 25.671
Ronde 4 Alonso, 24.653
Ronde 14 Alonso, 22.864
Ronde 15 Pérez, 24.520
Ronde 40 Alonso, 22.534
Ronde 41, Pérez, 24.543

Dus hoezo gare banden van Pérez?

[..]

Alonso overkwam het in de kwalificatie in 2004, daardoor P19. ;)
Ronde te lang op de inters, maar dat deed Hamilton ook dus dat is geen argument. Gezien het verleden van Sauber en Ferrari mag je het natuurlijk nooit uitsluiten, Sauber blijft gewoon een verkapt B-team Ferrari. Overigens ging Maldonado er 2 bochten eerder af.
Nobermaandag 26 maart 2012 @ 15:45
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:40 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ronde te lang op de inters, maar dat deed Hamilton ook dus dat is geen argument. Gezien het verleden van Sauber en Ferrari mag je het natuurlijk nooit uitsluiten, Sauber blijft gewoon een verkapt B-team Ferrari. Overigens ging Maldonado er 2 bochten eerder af.
Er is toch geen haar op je hoofd als je in die Sauber op P2 rijdt en dan die team radio krijgt te horen dat je Alonso niet meer wilt inhalen met DRS voor de overwinning. Ik moest namelijk lachen toen ik het hoorde en ik dacht gelijk dat Pérez echt niet ging inhouden.

Maldonado? In het begin van de race misschien nog voor de rode vlag, net als Vettel, Rosberg en Pérez. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 26-03-2012 16:01:49 ]
sasquatschmaandag 26 maart 2012 @ 16:12
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, is complete onzin.
Inderdaad, want zelfs al zou het Perez gezegd zijn, zou hij zich er waarschijnlijk niet aan houden.
Fioranomaandag 26 maart 2012 @ 16:55
Heerlijk zo'n complot theorie :').
Sinister-D-maandag 26 maart 2012 @ 17:11
zijn de alu-hoedjes alweer boven gehaald :D

SPOILER
al zei ik tijdens de race al ongeveer hetzelfde :@

Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #6 Regen?
Ferrari:
quote:
Peter, you wil get free engines next year!
Sauber:
quote:
Perez, hit the brakes!
:'(


[ Bericht 11% gewijzigd door Sinister-D- op 26-03-2012 17:21:55 ]
Glijdt_lichtmaandag 26 maart 2012 @ 17:22
Vettel:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G1A3NUE6L
Vettel: 'Dat krijg je als je sukkels laat meerijden'

Ik ben spontaan geen liefhebber meer van hem.
Sinister-D-maandag 26 maart 2012 @ 17:29
quote:
19s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
Vettel:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G1A3NUE6L
Vettel: 'Dat krijg je als je sukkels laat meerijden'

Ik ben spontaan geen liefhebber meer van hem.
Desbetreffende interview met de BBC na de race, vanaf 1:05.

''It's like on the normal roades, you have some idiots driving around. And it seems we have also one driving here....''
Geraltmaandag 26 maart 2012 @ 17:32
Ach laten we eerlijk zijn, nagenoeg ELKE wereldkampioen F1 is een arrogante flikker.

De meest recente uitzondering is Button. Dat is gewoon een sympathieke kerel imo :)
sangermaandag 26 maart 2012 @ 17:33
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Sauber en Ferrari ontkennen het. Perez was echt aan het trappen om Alonso te pakken, ook na z'n fout. Die fout was duidelijk niet opzettelijk. Het is in die bocht zeer goed mogelijk om iets over de lijn te gaan. Maldonado overkwam het in FP3.
Ik zeg ook niet dat het foutje opzettelijk was. Ik betwijfel of Perez zich eraan gehouden zou hebben...

quote:
En wat is jouw bron?
De toenmalig financieel directeur van Spyker, en directeur bij mijn vorige werkgever ;)
Weltschmerzmaandag 26 maart 2012 @ 17:38
Die sukkel van een DC roept meteen weer 'racing incident' zoals hij altijd doet als hij een van de betrokkenen per se niet de schuld wil geven, en vergeet gewoon dat een achterblijver aan de kant moet en niet tegen de inhaler mag racen.
Sinister-D-maandag 26 maart 2012 @ 17:38
quote:
3s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:32 schreef Geralt het volgende:
Ach laten we eerlijk zijn, nagenoeg ELKE wereldkampioen F1 is een arrogante flikker.

De meest recente uitzondering is Button. Dat is gewoon een sympathieke kerel imo :)
Arrogant zijn is een ding, want je wordt namelijk geen WK als je lief en aardig bent tegenover je concurrenten. Maar dit is gewoonweg je eigen fouten niet onder ogen willen zien, en als je dat niet doet zul je je ook niet kunnen verbeteren. Want dit is niet de eerste keer dat ie zoiets vreemds doet, en dan de andere coureur de schuld ervan geeft. Ergste is nog dat het de eerste keer zijn eigen teamgenoot betrof.

quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Die sukkel van een DC roept meteen weer 'racing incident' zoals hij altijd doet als hij een van de betrokkenen per se niet de schuld wil geven, en vergeet gewoon dat een achterblijver aan de kant moet en niet tegen de inhaler mag racen.
Hij was er toch niet tegen aan het racen, hij ging aan de kant, dat Vettel dan zo snel naar links duikt is toch ook gedeeltelijk zijn eigen fout. Hij kan gewoon niet verwachten dat Narain in dunne lucht opgaat, of vol in de ankers gaat als hijzelf ook tegen anderen aan het racen is.

Maar tegen wie zeg ik het eigenlijk, je gaat er toch weer tegenin gaan. Want Deutshland uber........
Peterseliemanmaandag 26 maart 2012 @ 17:44

Als je het van achteren kijkt dan lijkt Vettel te veel naar links te sturen, terwijl als je het van voren ziet dan lijkt je de straf voor Narain nog te kunnen rechtvaardigen ook
Meike26maandag 26 maart 2012 @ 17:49
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:38 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Arrogant zijn is een ding, want je wordt namelijk geen WK als je lief en aardig bent tegenover je concurrenten. Maar dit is gewoonweg je eigen fouten niet onder ogen willen zien, en als je dat niet doet zul je je ook niet kunnen verbeteren. Want dit is niet de eerste keer dat ie zoiets vreemds doet, en dan de andere coureur de schuld ervan geeft. Ergste is nog dat het de eerste keer zijn eigen teamgenoot betrof.
Mee eens... voor de volle 100% ! Ik denk dat als het zo door gaat met de RB8 en Vettel, dat het nog een leuk jaar kan gaan worden. Vorig jaar hadden we de soap met Massa en Hamilton (hopelijk krijgt dat ook nog een staartje :D ) en dit jaar zullen we Vettel weer gefrustreerd zien hannesen.

SPOILER
Ik had in 2010 ook al eens een topic over hem gemaakt. Dit staat nog in groot contrast met wat er toen speelde, maar als zijn geluk op is, dan gaat hij een moeilijk jaar tegemoet = Een mooi jaar F1 voor ons *)
bloodymary1maandag 26 maart 2012 @ 17:52
Denk dat dat wel mee gaat spelen ja. Als het hem een beetje tegen zit, dan kan hij daar duidelijk niet het beste uit halen dat is vroeger ook al eens gebleken. Dan zakt hij door het ijs.
Wafflemaandag 26 maart 2012 @ 17:52
Ze hebben beide wel wat schuld. Vettel die te snel naar links gaat en Karthikeyan spint een klein beetje naar rechts volgens mij. Maar de reactie van Vettel is echt belachelijk. Eindelijk komt de echte Vettel naar boven, gefrustreerd mannetje.
Peterseliemanmaandag 26 maart 2012 @ 17:55
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk dat dat wel mee gaat spelen ja. Als het hem een beetje tegen zit, dan kan hij daar duidelijk niet het beste uit halen dat is vroeger ook al eens gebleken. Dan zakt hij door het ijs.
het is ook wel goed dat het gebeurt, want juist als het wat minder gaat zie je de echte coureurs zoals Alonso of vroeger Senna opstaan.
Desunotomaandag 26 maart 2012 @ 17:57
quote:
11s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:44 schreef Peterselieman het volgende:

Als je het van achteren kijkt dan lijkt Vettel te veel naar links te sturen, terwijl als je het van voren ziet dan lijkt je de straf voor Narain nog te kunnen rechtvaardigen ook
Als je het van voren ziet is het nog steeds Vettels eigen schuld. Iedereen gaat net na die bocht weer naar rechts want de volgende bocht is naar links. Narain zat gewoon in zijn ritme zoals iedereen en ging daar als automatisme terug naar de racelijn. Vettel had meer ruimte moeten laten.
Meike26maandag 26 maart 2012 @ 18:00
Dat vind ik het mooie aan Button bijvoorbeeld, die is heel recht door zee. Als hij eigen schuld heeft, geeft hij dit gelijk toe, als hem geen blaam treft, dan zal hij het op een droge doch harde manier uiten, maar zonder iemand direct qua talent te beledigen, zoals Vettel in dat interview wel doet.
Kleffe_Dopmaandag 26 maart 2012 @ 18:05
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:57 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Als je het van voren ziet is het nog steeds Vettels eigen schuld. Iedereen gaat net na die bocht weer naar rechts want de volgende bocht is naar links. Narain zat gewoon in zijn ritme zoals iedereen en ging daar als automatisme terug naar de racelijn. Vettel had meer ruimte moeten laten.
What the... omgedraaide wereld? :? Karthikeyan wil de racelijn volgen, dus Vettel had ruimte moeten geven? :?

Het doel van de blauwe vlag is juist dat de achterblijver van de racelijn af gaat en de snellere coureur laat passeren.
Karthikeyan had gewoon tegen die witte lijn rechts (voor ons kijkers) moeten blijven plakken.
Was Karthikeyan niet naar rechts gekomen dan had Vettel het (waarschijnlijk) gehaald, uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de langzamere coureur om aan de kant te gaan.

Dus Karthikeyan was hier gewoon fout. Vettel had er alleen goed aan gedaan om meer ruimte te nemen.
Zijn reactie vervolgens slaat natuurlijk nergens op, maar goed, in het heetst van de strijd...
Desunotomaandag 26 maart 2012 @ 18:17
Iedereen met wat meer verstand en wat minder arrogantie had in het stoeltje van die Red Bull wat meer naar rechts gestuurd dan dat Vettel deed.

Als je niet eens het kleinste beetje ruimte wil laten zodat de achterblijver terug naar zijn lijn kon gaan, ben je gewoon dom bezig. In feite is het zelfs een asociaal gebaar. "Ik ben sneller dan jij, dus je moet ook na de bocht voor mij wijken omdat ik je onnodig lang links wil hebben."
Meike26maandag 26 maart 2012 @ 18:31
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:17 schreef Desunoto het volgende:
Iedereen met wat meer verstand en wat minder arrogantie had in het stoeltje van die Red Bull wat meer naar rechts gestuurd dan dat Vettel deed.

Als je niet eens het kleinste beetje ruimte wil laten zodat de achterblijver terug naar zijn lijn kon gaan, ben je gewoon dom bezig. In feite is het zelfs een asociaal gebaar. "Ik ben sneller dan jij, dus je moet ook na de bocht voor mij wijken omdat ik je onnodig lang links wil hebben."
Einde discussie ^O^

Edit: Vóór het weekend twitterde Eddie Jordan deze stelling, over die andere Red Bull racer:

EddieJordan_F1 twitterde op zaterdag 24-03-2012 om 10:25:05 Who else thinks Mark Webber is better in a bad car than a good car?? reageer retweet
..Hij heeft nog gelijk ook :D

[ Bericht 37% gewijzigd door Meike26 op 26-03-2012 18:38:05 ]
Sinister-D-maandag 26 maart 2012 @ 18:37
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:31 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Einde discussie ^O^
Hoelang zit je al op Fok! ? Dan weet je dat dit juist een trigger is :D
Meike26maandag 26 maart 2012 @ 18:40
Alweer 5 jaar :@
keplermaandag 26 maart 2012 @ 20:39
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

What the... omgedraaide wereld? :? Karthikeyan wil de racelijn volgen, dus Vettel had ruimte moeten geven? :?

Het doel van de blauwe vlag is juist dat de achterblijver van de racelijn af gaat en de snellere coureur laat passeren.
Karthikeyan had gewoon tegen die witte lijn rechts (voor ons kijkers) moeten blijven plakken.
Was Karthikeyan niet naar rechts gekomen dan had Vettel het (waarschijnlijk) gehaald, uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de langzamere coureur om aan de kant te gaan.

Dus Karthikeyan was hier gewoon fout. Vettel had er alleen goed aan gedaan om meer ruimte te nemen.
Zijn reactie vervolgens slaat natuurlijk nergens op, maar goed, in het heetst van de strijd...
Vettel was evenveel fout als Karthikeyan, als hij gewoon 1 meter had gewacht en niet zo ongeduldig was geweest dan was er niks aan de hand geweest (net als met Button)
Nobermaandag 26 maart 2012 @ 20:49
Karthikeyan is een held Vettel 0 punten en Narain komt zonneschijn.
Weltschmerzmaandag 26 maart 2012 @ 21:04
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:38 schreef Sinister-D- het volgende:

Hij was er toch niet tegen aan het racen, hij ging aan de kant, dat Vettel dan zo snel naar links duikt is toch ook gedeeltelijk zijn eigen fout. Hij kan gewoon niet verwachten dat Narain in dunne lucht opgaat, of vol in de ankers gaat als hijzelf ook tegen anderen aan het racen is.
Het gaat om een achterblijver. Dan zijn velen zó geil op een fout van Vettel dat ze voor het gemak maar even vergeten dat er wezenlijk verschil is tussen een achterblijver inhalen en een duel. Kartikheyan stuurt gewoon naar links terwijl Vettel er nog niet helemaal voorbij is. Natuurlijk wil Vettel er niet te wijd omheen, dat kost hem tijd namelijk. Het tijdverlies van Kartikheyan is niet relevant, die is immers achterblijver en dan moet je gewoon de snellere mannen er zo soepel mogelijk langs laten. Zodra ze er langs zijn kun je weer gaan racen.

quote:
Maar tegen wie zeg ik het eigenlijk, je gaat er toch weer tegenin gaan. Want Deutshland uber........
Het interesseert me niet zoveel waar coureurs vandaan komen. Ik snap best dat het vervelend is voor de Britten dat een Duitser 15 jaar de sport heeft gedomineerd, en toen dachten ze zelf een 10-voudig wereldkampioen te hebben, en die bleek choker en werd al heel snel voorbijgestreefd door alweer een Duitser. Chauvinistisch als ze zijn beginnen ze dan heel kinderachtig vooringenomen te doen en de feiten te verdraaien. Je weet zelf ook wel hoe de reactie zou zijn als dit Hamilton of Button was overkomen. Een beetje sneu om dat dan maar na te gaan blaten omdat het je persoonlijke favorietje niet betreft.
keplermaandag 26 maart 2012 @ 21:14
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat om een achterblijver. Dan zijn velen zó geil op een fout van Vettel dat ze voor het gemak maar even vergeten dat er wezenlijk verschil is tussen een achterblijver inhalen en een duel. Kartikheyan stuurt gewoon naar links terwijl Vettel er nog niet helemaal voorbij is. Natuurlijk wil Vettel er niet te wijd omheen, dat kost hem tijd namelijk. Het tijdverlies van Kartikheyan is niet relevant, die is immers achterblijver en dan moet je gewoon de snellere mannen er zo soepel mogelijk langs laten. Zodra ze er langs zijn kun je weer gaan racen.

Ook al was Kartikheyan niet opzij gegaan, dan was Vettel er nog steeds extreem dichtbij voorlangs gesneden (of misschien zelfs dan nog er tegenaan). Dat is gewoon niet netjes en het was voor allebei beter geweest als hij gewoon iets meer ruimte had genomen.

Karthikheyan ging gewoon opzij voor Vettel in de bocht en zeker in die condities moet Vettel weten dat een foutje zo gemaakt is :)

Beiden hebben hier schuld.
Sinister-D-maandag 26 maart 2012 @ 21:19
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het interesseert me niet zoveel waar coureurs vandaan komen.
that makes 2 if us.
quote:
Ik snap best dat het vervelend is voor de Britten dat een Duitser 15 jaar de sport heeft gedomineerd, en toen dachten ze zelf een 10-voudig wereldkampioen te hebben, en die bleek choker en werd al heel snel voorbijgestreefd door alweer een Duitser. Chauvinistisch als ze zijn beginnen ze dan heel kinderachtig vooringenomen te doen en de feiten te verdraaien. Je weet zelf ook wel hoe de reactie zou zijn als dit Hamilton of Button was overkomen. Een beetje sneu om dat dan maar na te gaan blaten omdat het je persoonlijke favorietje niet betreft.
Vertel me eens waarom dat je altijd, ja altijd!, de Britten moet bashen als deze totaal niet bij de discussie horen? Ik heb je al eens eerder verteld dat je volledige boeken typt over iets wat totaal niets meer met de originele discussie te maken heeft, en dit is weer zo'n voorbeeld.

Maar weer geld:
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:38 schreef Sinister-D- het volgende:

Maar tegen wie zeg ik het eigenlijk, je gaat er toch weer tegenin gaan. Want Deutshland uber........
zoemmaandag 26 maart 2012 @ 21:22
Gaan we het de komende 3 weken nog steeds over dat voorval hebben? :')
Geraltmaandag 26 maart 2012 @ 21:25
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:49 schreef Nober het volgende:
Karthikeyan is een held Vettel 0 punten en Narain komt zonneschijn.
:')
ColtZ40maandag 26 maart 2012 @ 21:27
_O-
Peterseliemanmaandag 26 maart 2012 @ 21:29
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:22 schreef zoem het volgende:
Gaan we het de komende 3 weken nog steeds over dat voorval hebben? :')
Tuurlijk :7
keplermaandag 26 maart 2012 @ 21:32
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:22 schreef zoem het volgende:
Gaan we het de komende 3 weken nog steeds over dat voorval hebben? :')
Het is dit, of over de slechte prestaties van Massa :P
Glijdt_lichtmaandag 26 maart 2012 @ 21:49
Karthikeyan heeft dus gewoon gezegd dat hij over de witte lijn en marbles reed, waarna bij het uitaccelereren de auto iets naar rechts draaide en toen was Vettel daar al..
Weltschmerzmaandag 26 maart 2012 @ 22:11
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:19 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

that makes 2 if us.

[..]

Vertel me eens waarom dat je altijd, ja altijd!, de Britten moet bashen als deze totaal niet bij de discussie horen? Ik heb je al eens eerder verteld dat je volledige boeken typt over iets wat totaal niets meer met de originele discussie te maken heeft, en dit is weer zo'n voorbeeld.
Omdat ze ontzettend chauvinistisch zijn. Dat vind ik prima als het zich uit in enthousiasme, het wordt een beetje vervelend als de feiten, regels en interpretaties daaraan aangepast gaan worden. Aangezien de Britse verslaggeving een belangrijke bron is hier, staat een situatie er meteen al gekleurd op.

DC begint bijvoorbeeld al zijn analyse vanuit het idee dat de situatie een gevecht om een positie betreft. Dan gaat het natuurlijk al meteen fout en kun je achteraf de uitkomst ook niet overeind houden, dat verandert de hele situatie. Als je de situatie wil beoordelen moet je eerst even alle chauvinistische of andere onzin er omheen weghalen, dat is wat ik dan doe. Als je een chauvinistische argumentatie van oplepelt dan wijs ik daar op, los van wat je eigen drijfveren zijn om die klakkeloos over te nemen. Als er in mijn optiek dom een kant op wordt geredeneerd dan ga ik daar tegenin.

quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is ook wel goed dat het gebeurt, want juist als het wat minder gaat zie je de echte coureurs zoals Alonso of vroeger Senna opstaan.
Senna had zo'n achterblijver voor zijn bek geslagen na de race.
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:14 schreef kepler het volgende:

[..]

Ook al was Kartikheyan niet opzij gegaan, dan was Vettel er nog steeds extreem dichtbij voorlangs gesneden (of misschien zelfs dan nog er tegenaan). Dat is gewoon niet netjes en het was voor allebei beter geweest als hij gewoon iets meer ruimte had genomen.

Karthikheyan ging gewoon opzij voor Vettel in de bocht en zeker in die condities moet Vettel weten dat een foutje zo gemaakt is :)

Beiden hebben hier schuld.
Kartikheyan geeft gewoon toe dat hij naar rechts stuurde en dat had niet gehoeven en daar kon Vettel natuurlijk ook geen rekening mee houden. Het kost gewoon tijd om met een grote boog om al die achterblijvers heen te rijden voor het geval er eentje teveel met zijn eigen race bezig is of in een ritme zit waardoor die je aanrijdt.

Er moet wel iets uitzonderlijks aan de hand zijn wil een voorligger schuld hebben aan een aanrijding waarbij degene die de blauwe vlag kreeg de voorligger van achteren raakt. Wat Vettel deed was niks bijzonders en zeer voorspelbaar, dus is het aan de achterligger om te zorgen dat hij hem niet in de weg zit, en dat is dus niet gelukt.
Gortmaandag 26 maart 2012 @ 22:11
Pcies. Ze kunnen ze nog beter die commerciële hoer chica van Marussia erin zetten, dan die glimaap knappe meneer uit India, die meermaals heeft aangetoond dat zijn kwaliteiten thuis horen in 'n Toyota Yaris Cup o.i.d.
Glijdt_lichtmaandag 26 maart 2012 @ 22:18
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:11 schreef Gort het volgende:
Pcies. Ze kunnen ze nog beter die commerciële hoer chica van Marussia erin zetten, dan die glimaap knappe meneer uit India, die meermaals heeft aangetoond dat zijn kwaliteiten thuis horen in 'n Toyota Yaris Cup o.i.d.
Karthikeyan heeft meer A1GP-races gewonnen dan "Ons Jos".. Bovendien heeft Karthikeyan betere resultaten in de Superleague Formula dan dat wijf van Marussia.
Tot zover de nieuwsflash voor jou :).
Gortmaandag 26 maart 2012 @ 22:28
Volgens mijn informatie heeft Narain meer dan 1 seizoen A1gp gereden, jouw Jos niet. Plus, als je toch achteraan rijdt in de F1 omdat je de slechtste auto hebt, dan maakt het niet uit wie je er in zet. Dus.

Mgoed, moet natuurlijk het discussievuurtje wel wat opstoken, anders komen we de drie week nooit door :P
zoemmaandag 26 maart 2012 @ 22:29
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:32 schreef kepler het volgende:

[..]

Het is dit, of over de slechte prestaties van Massa :P
Dan kies ik voor Massa bashen :P
Glijdt_lichtmaandag 26 maart 2012 @ 22:30
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:28 schreef Gort het volgende:
Volgens mijn informatie heeft Narain meer dan 1 seizoen A1gp gereden, jouw Jos niet. Plus, als je toch achteraan rijdt in de F1 omdat je de slechtste auto hebt, dan maakt het niet uit wie je er in zet. Dus.

Mgoed, moet natuurlijk het discussievuurtje wel wat opstoken, anders komen we de drie week nooit door :P
Dus? Karthikeyan heeft beide overwinningen in hetzelfde seizoen gehaald.
Dat Jos te eigenwijs was en het Nederlandse publiek in de steek liet is niet Narain's schuld.
Ik had liever gezien dat Jos die race op Zandvoort gewoon had gereden, end aarna wellicht eruit ging.
Glijdt_lichtmaandag 26 maart 2012 @ 22:30
Ik vind overigens dat Massa het slechter doet dan Karthikeyan.
Gortmaandag 26 maart 2012 @ 22:31
Inderdaad, laten we het over Jos gaan hebben.
keplermaandag 26 maart 2012 @ 22:34
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kartikheyan geeft gewoon toe dat hij naar rechts stuurde en dat had niet gehoeven en daar kon Vettel natuurlijk ook geen rekening mee houden. Het kost gewoon tijd om met een grote boog om al die achterblijvers heen te rijden voor het geval er eentje teveel met zijn eigen race bezig is of in een ritme zit waardoor die je aanrijdt.

Er moet wel iets uitzonderlijks aan de hand zijn wil een voorligger schuld hebben aan een aanrijding waarbij degene die de blauwe vlag kreeg de voorligger van achteren raakt. Wat Vettel deed was niks bijzonders en zeer voorspelbaar, dus is het aan de achterligger om te zorgen dat hij hem niet in de weg zit, en dat is dus niet gelukt.
Kartikheyan geeft aan dat hij op de marbles/witte lijn kwam en daardoor overcorrigeerde.

Het hoeft ook geen grote boog te zijn, maar zelfs was Karthikeyan rechtdoor gereden dan was Vettel er echt vlak voorlangs gesneden. Hij had echt geen tijd verloren door een paar meter door te rijden en dan naar binnen te gaan, zoals altijd gebeurt bij achterblijvers. Het zijn natte omstandigheden en Vettel kan gewoon verwachten dat (en zeker een HRT) een auto bij het uitkomen van een bocht een rare beweging kan maken.

Wat als Vettel nog eerder naar links was gegaan, had Karthikeyan dan gewoon in het niets moeten verdwijnen?? Hij is immers een achterblijver en mag dus niet in de weg zitten...

Ik zeg ook niet dat alleen Vettel schuldig is, alleen dat hij gewoon 2-3 meter meer ruimte had moeten nemen zoals altijd gebeurt.
Gortmaandag 26 maart 2012 @ 22:45
Eigenlijk is het veel interessanter om het te hebben over de snelheid van de Sauber, de Williams, en het gebrek van snelheid bij Newey's Red Bull.
M.Melandrimaandag 26 maart 2012 @ 22:45
Coulthard zelf was gewoon op de ideale lijn vol in de remmen gegaan om iemand te elimineren
M.Melandrimaandag 26 maart 2012 @ 22:47
quote:
3s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:45 schreef Gort het volgende:
Eigenlijk is het veel interessanter om het te hebben over de snelheid van de Sauber, de Williams, en het gebrek van snelheid bij Newey's Red Bull.
Dankzij het verbod op OBD zit het veld ook veel dichterbij elkaar, een team als Sauber dat voor de overwinning kon gaan is al erg lang geleden.
Mexicanobakkermaandag 26 maart 2012 @ 23:02
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:45 schreef M.Melandri het volgende:
Coulthard zelf was gewoon op de ideale lijn vol in de remmen gegaan om iemand te elimineren
Krijgen we dit weer :')
LWD-Godiusmaandag 26 maart 2012 @ 23:14
Was dat niet Alonso die Coulthard een enorme brake-test gaf op de Nürburgring?
Mexicanobakkermaandag 26 maart 2012 @ 23:14
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:14 schreef LWD-Godius het volgende:
Was dat niet Alonso die Coulthard een enorme brake-test gaf op de Nürburgring?
Schumacher, Spa, 1998
ArcticBlizzardmaandag 26 maart 2012 @ 23:49
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:14 schreef LWD-Godius het volgende:
Was dat niet Alonso die Coulthard een enorme brake-test gaf op de Nürburgring?
Yep, sindsdien vond ik Alonso altijd maar een eikel, daar is weinig verandering in gekomen ;)

De situatie Kar vs Vet, m.i. een race incident. Vettel was 1 brok frustratie, zijn radio deed het niet, waren te laat met naar binnen halen, reed z'n band lek omdat ie wel erg snel terug ging naar links. Ben niet echt onder de indruk van de kwaliteiten van Kar, maar Vettel had wellicht iets meer ruimte moeten nemen. Er zijn nu eenmaal achterblijvers, dat hoort bij F1.
H_Tmaandag 26 maart 2012 @ 23:54
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:11 schreef Gort het volgende:
Pcies. Ze kunnen ze nog beter die commerciële hoer chica van Marussia erin zetten, dan die glimaap knappe meneer uit India, die meermaals heeft aangetoond dat zijn kwaliteiten thuis horen in 'n Toyota Yaris Cup o.i.d.
:N Ben ik niet met je eens. Ik ben zeker geen fan van Karthikeyan, maar ik denk dat De Villota in een F1-wagen zetten alleen maar extra vertraging oplevert voor de eerste goede vrouw in de Formule 1. Een vrouw in de F1 kan volgens mij alleen slagen wanneer ze echt goed is, en niet omdat het commercieel interessant is. Een prutster laten rijden bevestigt alleen maar vooroordelen.
LWD-Godiusdinsdag 27 maart 2012 @ 00:01
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:49 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Yep, sindsdien vond ik Alonso altijd maar een eikel, daar is weinig verandering in gekomen ;)

De situatie Kar vs Vet, m.i. een race incident. Vettel was 1 brok frustratie, zijn radio deed het niet, waren te laat met naar binnen halen, reed z'n band lek omdat ie wel erg snel terug ging naar links. Ben niet echt onder de indruk van de kwaliteiten van Kar, maar Vettel had wellicht iets meer ruimte moeten nemen. Er zijn nu eenmaal achterblijvers, dat hoort bij F1.

Ja die situatie bedoelde ik, sindsdien heb ik ook geen hoge pet meer van hem op. Hij herhaalde het later ook nog meermaals, o.a. tegen Doornbos in Hongarije :')_____!!
Noberdinsdag 27 maart 2012 @ 00:12
Waar is Yamamoto eigenlijk gebleven, die deed het toch prima in de Spyker en HRT?

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 00:01 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Ja die situatie bedoelde ik, sindsdien heb ik ook geen hoge pet meer van hem op. Hij herhaalde het later ook nog meermaals, o.a. tegen Doornbos in Hongarije :')_____!!
Hij is daarvoor bestraft, later ook nog onterecht bestraft in Italië, dit alles was in 2006.
Noberdinsdag 27 maart 2012 @ 00:29
Iets anders, ik dacht dat SkySports mét reclameblokken gingen uitzenden maar dat is verkeerd gedacht.
Geraltdinsdag 27 maart 2012 @ 08:30
quote:
Dat Jos te eigenwijs was en het Nederlandse publiek in de steek liet is niet Narain's schuld.
Jos had een heel jaar gereden en nog geen euro gezien.

Dat zou voor het nieuwe seizoen alsnog (ze gaven dus toe dat ze te laat waren!!) betaald worden.

Ook dat gebeurde niet.

Je kan er van vinden wat je wilt, maar ik zeg eerder petje af dat hij een jaar gereden heeft zonder salaris te ontvangen. Als mijn baas voor de 2de maand op rij om wat voor reden dan ook geen geld mijn kant op schuift geef ik er de brui aan.

Ik denk het gros hier overigens.

Jos zijn eigenwijsheid was niet de reden om dat tweede seizoen niet te maken.

:)
Mikkiedinsdag 27 maart 2012 @ 08:35
Wat een kwal, die Vettel. Misschien dat Karthikeyan wel iets naar binnen komt, maar hij heeft geen enkele reden om er zo krap voorlangs te gaan, 't was niet alsof ie elke honderdste nodig had om te winnen. Ik zeg: eigen schuld. En dan moet je al helemaal niet zo arrogant gaan doen.
sasquatschdinsdag 27 maart 2012 @ 09:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:35 schreef Mikkie het volgende:
Wat een kwal, die Vettel. Misschien dat Karthikeyan wel iets naar binnen komt, maar hij heeft geen enkele reden om er zo krap voorlangs te gaan, 't was niet alsof ie elke honderdste nodig had om te winnen. Ik zeg: eigen schuld. En dan moet je al helemaal niet zo arrogant gaan doen.
Karthikeyan kan helemaal niet naar binnen als Vettel er naast zit. Hij had moeten wachten totdat Vettel er helemaal voorbij was. Hij was te vroeg en daardoor is het (imho) volledig zijn fout. Lijkt een beetje op het Massa/Hamilton incident van vorig jaar toen Hamilton Massa wilde inhalen, het niet redde en terug achter Massa de bocht inging en toen met zijn voorvleugel de band van Massa raakte.

Als hij aan de kant was gebleven, was het Vettel's fout geweest (analoog aan Hamilton/Kobayashi vorig jaar).
Peterseliemandinsdag 27 maart 2012 @ 10:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 00:12 schreef Nober het volgende:
Waar is Yamamoto eigenlijk gebleven, die deed het toch prima in de Spyker en HRT?
Niet genoeg geld he
Waffledinsdag 27 maart 2012 @ 10:10
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Karthikeyan kan helemaal niet naar binnen als Vettel er naast zit. Hij had moeten wachten totdat Vettel er helemaal voorbij was. Hij was te vroeg en daardoor is het (imho) volledig zijn fout. Lijkt een beetje op het Massa/Hamilton incident van vorig jaar toen Hamilton Massa wilde inhalen, het niet redde en terug achter Massa de bocht inging en toen met zijn voorvleugel de band van Massa raakte.

Als hij aan de kant was gebleven, was het Vettel's fout geweest (analoog aan Hamilton/Kobayashi vorig jaar).
Nee het lijkt meer op Hamilton Kobayashi op spa.
sasquatschdinsdag 27 maart 2012 @ 10:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:10 schreef Waffle het volgende:

[..]

Nee het lijkt meer op Hamilton Kobayashi op spa.
nee, want Kobayashi bleef aan de kant rijden, terwijl Hamilton naar buiten ging. Nu ging Karthikeyan naar de racelijn, terwijl Vettel er nog niet helemaal voorbij was.
Fioranodinsdag 27 maart 2012 @ 10:27
Als ik Vettel was geweest was ik er niet gelijk weer voor gaan rijden maar er iets verder om heen gegaan. Hij weet dat het een HRT is en dat daar niet de meest talentvolle coureurs rond kachelen.

Punten waren ook ver weg en praktisch onhaalbaar. Vettel laat zien dat hij een prima coureur is vanaf pole, ook wel leuk kan vechten, maar als het echt tegen zit heeft hij niet de juiste mentaliteit en rust.
Fir3flydinsdag 27 maart 2012 @ 10:40
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:27 schreef Fiorano het volgende:


Punten waren ook ver weg en praktisch onhaalbaar. Vettel laat zien dat hij een prima coureur is vanaf pole, ook wel leuk kan vechten, maar als het echt tegen zit heeft hij niet de juiste mentaliteit en rust.
Nog nooit zoveel onzin gelezen. Twee keer nu al dit jaar heeft Vettel ongeveer het maximale gehaald uit de auto, alleen nu ging het mis op het eind. Hij reed gewoon weer vierde, voor Webber.

En je bent blijkbaar 2010 al vergeten. Zo belachelijk veel pech, maar elke keer ging ie de volgende keer gewoon weer verder met winnen. En uiteindelijk het kampioenschap.
Fioranodinsdag 27 maart 2012 @ 10:41
Hap Hap Hap, frustratie spatte er toch vanaf bij Vettel, zowel bij de kwalificatie als bij de race.
Fir3flydinsdag 27 maart 2012 @ 10:45
'Hap hap' zeggen en dan claimen frustratie te kunnen waarnemen :').
Gortdinsdag 27 maart 2012 @ 11:16
Spannend is het iig wel, want het is lastig in te schatten wie in China de overwinning pakt.

Gezien het ontwikkelingstempo van McLaren (en Ferrari, maar die hebben nog wel wat in te lopen) gaan die het kampioenschap pakken.
Fokkingvetdinsdag 27 maart 2012 @ 12:16
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 17:29 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]


''It's like on the normal roads, you have some idiots driving around. And it seems we have also one driving here....''

Deze uitspraak is op verschillende manieren te interpreteren _O-
Fokkingvetdinsdag 27 maart 2012 @ 12:19


[ Bericht 100% gewijzigd door Fokkingvet op 27-03-2012 12:20:04 ]
nils7dinsdag 27 maart 2012 @ 12:53
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:30 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jos had een heel jaar gereden en nog geen euro gezien.

Dat zou voor het nieuwe seizoen alsnog (ze gaven dus toe dat ze te laat waren!!) betaald worden.

Ook dat gebeurde niet.

Je kan er van vinden wat je wilt, maar ik zeg eerder petje af dat hij een jaar gereden heeft zonder salaris te ontvangen. Als mijn baas voor de 2de maand op rij om wat voor reden dan ook geen geld mijn kant op schuift geef ik er de brui aan.

Ik denk het gros hier overigens.

Jos zijn eigenwijsheid was niet de reden om dat tweede seizoen niet te maken.

:)
vergeet ook niet dat onze Sjos wel zat verdient heeft dan jij bij je baas... oké het is hetzelfde maar het is makkelijker doen met 2 mln op de bank dan 2K op de bank ;)
Waffledinsdag 27 maart 2012 @ 13:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

nee, want Kobayashi bleef aan de kant rijden, terwijl Hamilton naar buiten ging. Nu ging Karthikeyan naar de racelijn, terwijl Vettel er nog niet helemaal voorbij was.
volgens mij kon Karthikeyan echt nergens heen. Daarnaast mag er wel eens wat meer respect voor die mannen komen. Over het algemeen gaan ze.al aan de kant voordat ze ook maar een blauwe vlag te zien krijgen. Dat was vroeger wel anders. Toen bleven ze soms gewoon wachten tot ze de derde blauwe vlag kregen, omdat ze een goede relatie hadden met een concurrerend team.

Verder lopen we altijd wel te klagen dat ze beter kunnen stoppen, maar Moët je eens na gaan als HRT, Marussia en Caterham er niet geweest waren. dan hadden we nog maar 18 auto's op de grid. Dan gingen we langzaam richting de MotoGP. Waar het startveld inmiddels ook dramatisch klein is.
staticdatadinsdag 27 maart 2012 @ 13:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:16 schreef Gort het volgende:
Spannend is het iig wel, want het is lastig in te schatten wie in China de overwinning pakt.

Gezien het ontwikkelingstempo van McLaren (en Ferrari, maar die hebben nog wel wat in te lopen) gaan die het kampioenschap pakken.
Gelukkig nog 18 races te gaan :).
Fir3flydinsdag 27 maart 2012 @ 13:25
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:16 schreef Gort het volgende:
Spannend is het iig wel, want het is lastig in te schatten wie in China de overwinning pakt.

Gezien het ontwikkelingstempo van McLaren (en Ferrari, maar die hebben nog wel wat in te lopen) gaan die het kampioenschap pakken.
Vergeet Red Bull niet, die kunnen ook flink snel zijn. Zie 2009, rond de helft van dat seizoen was de Red Bull duidelijk beter dan de Brawn. Alleen was het toen al te laat.

Overigens lijkt de McLaren mij redelijk uitontwikkeld, alleen al omdat het een evoutie is van de 2011 wagen. Maar daar heb ik verder niet zoveel bewijs voor, is meer een gevoel.
Kleffe_Dopdinsdag 27 maart 2012 @ 14:23
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Overigens lijkt de McLaren mij redelijk uitontwikkeld, alleen al omdat het een evoutie is van de 2011 wagen. Maar daar heb ik verder niet zoveel bewijs voor, is meer een gevoel.
Daar is moeilijk iets over te zeggen, als je die logica doortrekt is er aan de Red Bull helemaal niks meer door te ontwikkelen omdat de RB8 een 4e evolutie van de RB5 is. ;)
Fir3flydinsdag 27 maart 2012 @ 14:30
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 14:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Daar is moeilijk iets over te zeggen, als je die logica doortrekt is er aan de Red Bull helemaal niks meer door te ontwikkelen omdat de RB8 een 4e evolutie van de RB5 is. ;)
Klopt. Maar die neus is toch wel behoorlijk anders :P.
Geraltdinsdag 27 maart 2012 @ 14:31
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 12:53 schreef nils7 het volgende:

[..]

vergeet ook niet dat onze Sjos wel zat verdient heeft dan jij bij je baas... oké het is hetzelfde maar het is makkelijker doen met 2 mln op de bank dan 2K op de bank ;)
Als ik diensten lever dan wil ik daarvoor betaald worden als die diensten mijn werk betreffen.

Of ik nou 100 rotte knatsers op mijn rekening heb staan of een paar miljoen; dat doet er niets aan af.
Meike26dinsdag 27 maart 2012 @ 14:57
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 14:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klopt. Maar die neus is toch wel behoorlijk anders :P.
Vergelijking van niets. MJ was ook uitontwikkeld maar zijn neus was ook heel anders ;)
Schunckelstardinsdag 27 maart 2012 @ 15:02
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 14:31 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als ik diensten lever dan wil ik daarvoor betaald worden als die diensten mijn werk betreffen.

Of ik nou 100 rotte knatsers op mijn rekening heb staan of een paar miljoen; dat doet er niets aan af.
als ik geld genoeg had, dan ging ik racen voor de hobby _O_
Geraltdinsdag 27 maart 2012 @ 15:08
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:02 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

als ik geld genoeg had, dan ging ik racen voor de hobby _O_
Ik ook, maar voor Jos was het zijn werk. :)
Schunckelstardinsdag 27 maart 2012 @ 15:20
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik ook, maar voor Jos was het zijn werk. :)
Ja, maar die had toch al geld zat.. ik wist het wel als ik in zijn schoenen stond.. dan maar geen werk en vlammen met die bak _O_
Geraltdinsdag 27 maart 2012 @ 15:32
Ik niet. Ik had hetzelfde gedaan. Sterker nog, ik had mijn werkgever na 3 races vorig seizoen al voor het gerecht gesleept.

Neuk dat. Ik werk; jullie betalen.

Betalen jullie niet? Prima, dan werk ik ook niet. Doei :W
M.Melandridinsdag 27 maart 2012 @ 15:34
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nog nooit zoveel onzin gelezen. Twee keer nu al dit jaar heeft Vettel ongeveer het maximale gehaald uit de auto, alleen nu ging het mis op het eind. Hij reed gewoon weer vierde, voor Webber.
.
Webber was de snellere dit weekend hoor, hij werd alleen door een verkeerde pitstop achter Vettel gezet.
Weltschmerzdinsdag 27 maart 2012 @ 16:56
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:34 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Webber was de snellere dit weekend hoor, hij werd alleen door een verkeerde pitstop achter Vettel gezet.
Neuh, Vettel kwalificeerde zich op de harde band, die zal rond de halve seconde langzamer zijn. Door de regen trok hij daar geen voordeel van.
sangerdinsdag 27 maart 2012 @ 17:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Neuh, Vettel kwalificeerde zich op de harde band, die zal rond de halve seconde langzamer zijn. Door de regen trok hij daar geen voordeel van.
Dus Vettel is beter omdat hij slechter met de zachte band om kan gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door sanger op 27-03-2012 17:53:32 ]
M.Melandridinsdag 27 maart 2012 @ 17:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Neuh, Vettel kwalificeerde zich op de harde band, die zal rond de halve seconde langzamer zijn. Door de regen trok hij daar geen voordeel van.
In Q2 was hij op options ook langzamer dan Webber, het verschil tussen Webber-Vettel lijkt iig een stuk kleiner te zijn geworden door het verbod op OBD. In de race was Webber ook aardig bezig maar kwam door een verkeerde pitstop achter Vettel.
#ANONIEMdinsdag 27 maart 2012 @ 18:07
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Neuh, Vettel kwalificeerde zich op de harde band, die zal rond de halve seconde langzamer zijn. Door de regen trok hij daar geen voordeel van.
Vettel zei zelf dat de harde band (voor hem) sneller was.
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:11 schreef Weltschmerz het volgende:

Senna had zo'n achterblijver voor zijn bek geslagen na de race.

Piquet had er ook een handje van :P
Markswoensdag 28 maart 2012 @ 11:30
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Neuh, Vettel kwalificeerde zich op de harde band, die zal rond de halve seconde langzamer zijn. Door de regen trok hij daar geen voordeel van.
Nog steeds het meest frappante inderdaad is dat vettel op hard kwalificeerde. Dat moet echt wel zijn geweest omdat hij zich daar beter bij voelde, toch blijft het vreemd.
Want met zo´n grote kans op regen als op zaterdag al was voorspeld, had men 100% voor zachte banden moeten kiezen tijdens kwalificatie. Want met regen in de race vervalt de bandenregel dat je zacht en hard gebruikt moet hebben. Nu heeft Vettel zich dus een set zacht door de neus geboord.
Dat is gewoon een basisfeit: (grote) kans op regen in de race, betekent zachte banden volop gebruiken in kwalificatie!

En vergeet niet dat Webber met de zachte band gewoon voor Vettel kwalificeerde, hij kan dus wel minder goed aanvoelen, hij is wel gewoon sneller...
Xebberwoensdag 28 maart 2012 @ 11:38
Vettel krijgt mogelijk een sanctie voor zijn gedrag jegens Karthikeyan.
Schunckelstarwoensdag 28 maart 2012 @ 12:35
Laten we het hopen.. omhooggevallen kleuter
IkeDubaku99woensdag 28 maart 2012 @ 13:32
quote:
Karthikeyan: 'Vettel gedraagt zich als een huilende baby'

Narain Karthikeyan is niet blij met de uitspraken die Sebastian Vettel zondag deed na afloop van de Maleisische Grand Prix. De Indiër was volgens de regerend wereldkampioen de schuldige in het incident dat Vettel een lekke band opleverde.

De Duitser haalde Karthikeyan, achterblijver op het circuit van Sepang, in en keerde daarbij te snel terug naar de racelijn. Met de voorvleugel van zijn HRT sneed Karthikeyan de achterband van de Red Bull van Vettel lek, die zijn vierde plaats daarmee in rook op zag gaan.

Vettel was na afloop niet mild: "Op de openbare weg rijdt een flink aantal 'komkommers' rond. Het lijkt er op dat er hier ook een reed", zei hij weinig vlijend over zijn collega-coureur.

Karthikeyan vindt de uitspraken van Vettel niet kunnen. "Een wereldkampioen die dat soort dingen zegt moet zich schamen", zegt hij tegen de Hindustan Times.

"Het is erg onprofessioneel. Een coureur die zoveel bereikt heeft en nu zijn frustraties op mij uit omdat hij een lastige seizoensstart meemaakt is gewoon zielig. Niemand verwacht van een professionele sportman dat hij zich als een huilende baby gedraagt."

De stewards op Sepang kozen de kant van Vettel en deelden een straf van twintig seconden uit aan de Indiër, die niet het gevoel had dat hij serieus genomen werd.

"Het boeide ze niet wat ik te zeggen had, want meneer Vettel had ze al god weet wat verteld voordat ik met ze sprak"
Bron: NUsport

Allemaal waar wat Karthikeyan zegt, maar Vettel heeft in een ding gelijk. Karthikeyan is een prutscoureur die daar alleen mag zitten omdat hij geld meebrengt.
Noberwoensdag 28 maart 2012 @ 13:45
Komkommer? Wist niet dat dat de vertaling van 'idiot' was, weer wat geleerd.
Peterseliemanwoensdag 28 maart 2012 @ 13:46
quote:
10s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:45 schreef Nober het volgende:
Komkommer? Wist niet dat dat de vertaling van 'idiot' was, weer wat geleerd.
Vettel riep in de Duitse media Gurke, wat komkommer is
Noberwoensdag 28 maart 2012 @ 13:47
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vettel riep in de Duitse media Gurke, wat komkommer is
En in het Engels zei die idiot... wat is het nou Vettel!? :(
nils7woensdag 28 maart 2012 @ 15:05
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:47 schreef Nober het volgende:

[..]

En in het Engels zei die idiot... wat is het nou Vettel!? :(
ja die wisselvalligheid wordt m ingepeperd door het team :P
Noberwoensdag 28 maart 2012 @ 15:08
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:05 schreef nils7 het volgende:

[..]

ja die wisselvalligheid wordt m ingepeperd door het team :P
Gezien zijn tweede plaats in Melbourne denk ik dat Red Bull gewoon mee zal doen om de titel, dat het op Sepang tegenviel kan gebeuren zie Button. ;)
nils7woensdag 28 maart 2012 @ 15:09
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:20 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Ja, maar die had toch al geld zat.. ik wist het wel als ik in zijn schoenen stond.. dan maar geen werk en vlammen met die in de bak _O_
nils7woensdag 28 maart 2012 @ 15:10
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:08 schreef Nober het volgende:

[..]

Gezien zijn tweede plaats in Melbourne denk ik dat Red Bull gewoon mee zal doen om de titel, dat het op Sepang tegenviel kan gebeuren zie Button. ;)
ik doelde meer op "box box, we have a problem" "stay out stay out" "Okay stop the car emergency"
Automatic_Rockwoensdag 28 maart 2012 @ 15:17
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:10 schreef nils7 het volgende:

[..]

ik doelde meer op "box box, we have a problem" "stay out stay out" "Okay stop the car emergency"
Ja, is daar nu al uitleg over geweest??
JohnB52woensdag 28 maart 2012 @ 15:36
http://m.fok.nl/sport/534569

Massa is niet het haasje,.maar t proefkonijn
Noberwoensdag 28 maart 2012 @ 15:45
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:17 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, is daar nu al uitleg over geweest??
Als je niet finisht mag je onderdelen ongestraft aanpassen/vervangen, geloof ik.
MoriniStylrwoensdag 28 maart 2012 @ 15:47
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:36 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.fok.nl/sport/534569

Massa is niet het haasje,.maar t proefkonijn
Dat is dan wel interessant. Eerlijk gezegd vond ik Massa het in de wintertesten echt niet slecht doen. Op de langere stints deed hij niet veel onder voor Alonso. Maar je weet dan alleen niet hoe het zit met brandstof. Daarom was ik ook zo verbaasd dat die nu 1.+ seconden per ronde afgeeft op Alonso.
Automatic_Rockwoensdag 28 maart 2012 @ 15:48
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:36 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.fok.nl/sport/534569

Massa is niet het haasje,.maar t proefkonijn
En wat is dan de conclusie? De nieuwe onderdelen maken de auto nog slechter??
H_Twoensdag 28 maart 2012 @ 16:07
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:45 schreef Nober het volgende:

[..]

Als je niet finisht mag je onderdelen ongestraft aanpassen/vervangen, geloof ik.
Als je niet finisht met een gegronde reden. Haal je zo'n stunt uit als BAR (geloof ik) ooit heeft gedaan in de dagen van de gespliste kwalificatie mag het niet. Als je twaalfde ligt in de laatste ronde en je parkeert je auto zonder goede reden langs de kant mag je je bak niet wisselen
MoriniStylrwoensdag 28 maart 2012 @ 16:12
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:48 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

En wat is dan de conclusie? De nieuwe onderdelen maken de auto nog slechter??
Hoeft niet perse. Ze kunnen ook de auto voorbereiden voor een of twee races verderop (voor Alonso). Waar er minder downforce nodig is. Dan kun je goede vergelijkingen maken. Maar als Domenicali dat zou doen, dan gooit die wel gelijk de constructeurstitel weg.
Xebberwoensdag 28 maart 2012 @ 16:43
2011:

Sebastian_Vettel2.jpg

2012:

hqdefault.jpg
Weltschmerzwoensdag 28 maart 2012 @ 16:44
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:22 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

In Q2 was hij op options ook langzamer dan Webber, het verschil tussen Webber-Vettel lijkt iig een stuk kleiner te zijn geworden door het verbod op OBD. In de race was Webber ook aardig bezig maar kwam door een verkeerde pitstop achter Vettel.
Het zegt allemaal niet zoveel natuurlijk, zeker Q2 niet. Duidelijk is dat Vettel zoekende is, of hij dan op hard stond omdat hij daarmee in de kwalificatie sneller zou zijn of in de race is ook niet duidelijk, hij zegt ook dat de softs 1 a 1.5 tiende sneller zijn. Als ik bij de Webberfanclub zat zou ik me niet teveel aan dat soort strohalmen vastklampen want de kans is het grootst dat dat tot teleurstellingen gaat leiden.
Noberwoensdag 28 maart 2012 @ 19:54
Waar was die bril nou van?

Alonso-Sepang-2011.jpg
sangerwoensdag 28 maart 2012 @ 20:13
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zegt allemaal niet zoveel natuurlijk, zeker Q2 niet. Duidelijk is dat Vettel zoekende is, of hij dan op hard stond omdat hij daarmee in de kwalificatie sneller zou zijn of in de race is ook niet duidelijk, hij zegt ook dat de softs 1 a 1.5 tiende sneller zijn. Als ik bij de Webberfanclub zat zou ik me niet teveel aan dat soort strohalmen vastklampen want de kans is het grootst dat dat tot teleurstellingen gaat leiden.
Fanboy :')
DeeBeewoensdag 28 maart 2012 @ 20:17
quote:
5s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:54 schreef Nober het volgende:
Waar was die bril nou van?

[ afbeelding ]
Oakley toch gewoon? :)

Of trap ik in een of andere slechte, matige, grap nu? :P
Noberwoensdag 28 maart 2012 @ 20:26
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:17 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Oakley toch gewoon? :)

Of trap ik in een of andere slechte, matige, grap nu? :P
Ja je trapt er juist niet in, Webber tekent daar duidelijk in natura voor Caterham in 2013.
JohnB52donderdag 29 maart 2012 @ 08:52
Caterham is gewoon het Jaguar van 2013 :-) (er van uitgaande dat ze t volgend jaar beter doen)
David Lettermandonderdag 29 maart 2012 @ 09:19
quote:
5s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:54 schreef Nober het volgende:
Waar was die bril nou van?

[ afbeelding ]
Dat is een Oakley bril...
sasquatschdonderdag 29 maart 2012 @ 12:45
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:30 schreef Marks het volgende:

[..]

Nog steeds het meest frappante inderdaad is dat vettel op hard kwalificeerde. Dat moet echt wel zijn geweest omdat hij zich daar beter bij voelde, toch blijft het vreemd.
Want met zo´n grote kans op regen als op zaterdag al was voorspeld, had men 100% voor zachte banden moeten kiezen tijdens kwalificatie. Want met regen in de race vervalt de bandenregel dat je zacht en hard gebruikt moet hebben. Nu heeft Vettel zich dus een set zacht door de neus geboord.
Dat is gewoon een basisfeit: (grote) kans op regen in de race, betekent zachte banden volop gebruiken in kwalificatie!

En vergeet niet dat Webber met de zachte band gewoon voor Vettel kwalificeerde, hij kan dus wel minder goed aanvoelen, hij is wel gewoon sneller...
Nee, de harde banden waren na een rondje of 6 al sneller dan de medium banden en was dus de betere keus geweest. Dat is ook de reden dat Perez (op hard) aan het eind van de race dichterbij kon komen aan Alonso (op medium) en met een betere pitstop strategie misschien de race wel had kunnen winnen.

quote:
After six laps we had reached a crossover point where the hard tyre was the faster tyre than the medium. This is something Pirelli had been hoping to achieve this year and it will make the strategies extremely interesting. With lots of cars close on performance and many strategic options, it’s going to be a great year of racing.
Marksvrijdag 30 maart 2012 @ 11:03
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, de harde banden waren na een rondje of 6 al sneller dan de medium banden en was dus de betere keus geweest. Dat is ook de reden dat Perez (op hard) aan het eind van de race dichterbij kon komen aan Alonso (op medium) en met een betere pitstop strategie misschien de race wel had kunnen winnen.

[..]

Ok, dan is dat van Vettel verklaarbaar.
Al moet ik nog even denken of ik dit wel een betere ontwikkeling vind?
Het word er zo voor de kijkers ook niet makkelijker op als soms de harde, soms de zachte band sneller is. Ik zie bijna het nut daar niet van, of in ieder geval de toegevoegde waarde.
sasquatschvrijdag 30 maart 2012 @ 14:24
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:03 schreef Marks het volgende:

[..]

Ok, dan is dat van Vettel verklaarbaar.
Al moet ik nog even denken of ik dit wel een betere ontwikkeling vind?
Het word er zo voor de kijkers ook niet makkelijker op als soms de harde, soms de zachte band sneller is. Ik zie bijna het nut daar niet van, of in ieder geval de toegevoegde waarde.
Pirelli heeft er bewust voor gezorgd dat het verschil tussen twee compounds kleiner is dan vorig jaar.
Op deze manier zijn er meerdere strategieën mogelijk, waarbij de keuze afhangt van de karakteristieken van de auto en het circuit.
Joenevrijdag 30 maart 2012 @ 17:17
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:36 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.fok.nl/sport/534569

Massa is niet het haasje,.maar t proefkonijn
Als het waar is vind ik het heel triest , dat ferrari dit met hem uithaalt.
sangervrijdag 30 maart 2012 @ 17:41
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, de harde banden waren na een rondje of 6 al sneller dan de medium banden en was dus de betere keus geweest. Dat is ook de reden dat Perez (op hard) aan het eind van de race dichterbij kon komen aan Alonso (op medium) en met een betere pitstop strategie misschien de race wel had kunnen winnen.

[..]

Komt dat verschil niet door de drop of van de zachtere band? Volgens mij is de zachte band over een kwali stint van 3 ronden nog altijd sneller dan de harde band vanaf ronde 6.
Gebraden_Wombatvrijdag 30 maart 2012 @ 17:52
quote:
8s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:17 schreef Joene het volgende:

[..]

Als het waar is vind ik het heel triest , dat ferrari dit met hem uithaalt.
Tsja, definieer proefkonijn. Webber was twee jaar terug woedend toen Vettel met de nieuwe onderdelen mocht rijden en hij niet.
MoriniStylrvrijdag 30 maart 2012 @ 17:57
Als Massa naar zijn bankrekening kijkt na een race heeft die er waarschijnlijk minder moeite mee.
keplervrijdag 30 maart 2012 @ 18:12
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Tsja, definieer proefkonijn. Webber was twee jaar terug woedend toen Vettel met de nieuwe onderdelen mocht rijden en hij niet.
Het lijkt me heel sterk als Massa ook die componenten in de race gebruikt. Ze hebben de hele vrijdag om te testen, dus dat lijkt me prima te combineren :D
JohnB52vrijdag 30 maart 2012 @ 22:25
Als jij op vrijdag de hotel moet testen, dan heb je voor de rest vh weekend geen goede afstelling lijkt me, tenzij je die van je teamgenoot kan gebruiken...

(zoals bernoldi altijd bij Jos deed ;-))
Meike26zaterdag 31 maart 2012 @ 01:34
Ik denk eerder dat het een schijn bericht is. Ze halen de druk van de ketel bij Massa door dit in de media te roepen en Massa word weer gerespecteerd ipv dat hij continu de druk voelt/leest dat hij weg moet bij Ferrari.

Zover bekend is komt Ferrari met een nieuwe auto in Barcelona (?) en ik denk dat Ferrari hem de tijd geeft om zich nogmaals te bewijzen met de vernieuwde wagen, dus voor de zomerstop hoeven we geen rijderswissel te verwachten gok ik zo, na de zomerstop kan het alsnog spannend voor hem worden als hij in de nieuwe auto ook niet presteerd.

Dit is pure speculaas en ik zeg nergens dat het zo is, ik wantrouw alleen wel het Massa-proefkonijn verhaal.
Sinister-D-zaterdag 31 maart 2012 @ 10:33
quote:
Marko: "Vettel heeft niets verkeerds gedaan"
30 maart 2012

Helmut Marko heeft het opgenomen voor de onder vuur liggende Sebastian Vettel, die zich wereldkampioen onwaardig zou hebben gedragen door zijn middelvinger op te steken naar Narain Karthikeyan en de HRT-coureur een idioot te noemen.

De adviseur van Red Bull ontkent op de eerste plaats dat Vettel aan het einde van de Maleisische Grand Prix een opdracht om naar de pits te komen, heeft genegeerd. "Onzin. Sebastian heeft niets, maar dan ook helemaal niets gedaan wat tegen onze wil was. Het ging zo: we wilden hem uit voorzorg naar de pits halen omdat na de botsing met Karthikeyan zijn remmen overhit aan het raken waren. Er waren echter problemen met zijn boordradio, waardoor hij gewoon naar de finish is gereden", zei Marko tegen Sport Bild. De Oostenrijker verwacht ook niet dat Vettel nog gestraft wordt voor zijn opgestoken middelvinger. "Wat heeft de FIA daar nog mee te maken? Na afloop van de race zijn we vanwege het incident met Narain Karthikeyan naar de stewards geroepen om onze kant van het verhaal te vertellen. De wedstrijdleiding heeft vervolgens een beslissing genomen. Daarmee is voor ons de kous af."

Karthikeyan kreeg van de wedstrijdleiding een tijdstraf van twintig seconden.
En ja hoor, het heeft even op zich laten wachten, maar Helmut Marko komt zich er dan eindelijk eens mee bemoeien :') De smerigste rat in de F1-wereld is dan eindelijk uit zijn holletje gekropen om zijn Duitse beschermeling te verdedigen.
Bah, wat kots ik op die vent :r
Onderaan het artikel stond bij de Facebook-comments nog een goeie: als Vettel daadwerkelijk zo'n erge problemen had met zijn remmen en zijn boordradio werkte niet, waarom heeft RBR dan geen contact opgenomen met Whiting om Vettel een meatball te tonen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 31-03-2012 10:47:56 ]
Taradozaterdag 31 maart 2012 @ 10:40
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:33 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

En ja hoor, het heeft even op zich laten wachten, maar Helmut Marko komt zich er dan eindelijk eens mee bemoeien :') De smerigste rat in de F1-wereld is dan eindelijk uit zijn holletje gekropen om zijn Duitse beschermeling te verdedigen.
Bah, wat kots ik op die vent :r
Onderaan het artikel stond bij de Facebook-comments nog een goeie: als Vettel daadwerkelijk zo'n erge problemen had om met zijn remmen en zijn boordradio werkte niet, waarom heeft RBR dan geen contact opgenomen met Whiting om Vettel een meatball te tonen?
Het is alweer een tijdje geleden en heb het incident ook maar 1 keer gezien maar Vettel deed toch ook niets fout? Dat Karthikeyan bestraft is vind ik ook wat overdreven en dat Vettel een slecht verliezer is weten we nu ook voorzover we dat al niet wisten.
Sinister-D-zaterdag 31 maart 2012 @ 10:46
Ik ga de hele discussie of het nu Seb's of Narains fout was niet nog eens doen oplaaien.
Maar het ging me erom dat die Marko nogal op zich heeft laten wachten met z'n commentaar om Vettel nog maar eens te verheerlijken, normaal is die er als de kippen bij om z'n woordje te kunnen doen.
vossszaterdag 31 maart 2012 @ 19:43
22-malasia-2012-f1-sepang-karthikeyan-vettel-button-grandprix-grandprixtoons.jpg

:')
Sinister-D-zondag 1 april 2012 @ 13:14
Die cartoons zijn geniaal :D _O_ _O-

Wel uit de eerste gp van het jaar, maar maakt 't er niet slechter op :D
20-australia-melbourne-maldonado-alonso-wall-pared-grandprixtoons-f1-2012.jpg
sasquatschzondag 1 april 2012 @ 17:33
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Komt dat verschil niet door de drop of van de zachtere band? Volgens mij is de zachte band over een kwali stint van 3 ronden nog altijd sneller dan de harde band vanaf ronde 6.
Wel in de kwalificatie, uiteindelijk niet in de race. Je kan beter zoveel mogelijk ronden in de race op de harde banden rijden en de laatste stint op de medium banden rijden, omdat je met een lichtere auto aan het eind minder drop-off hebt
RingBewonerdonderdag 5 april 2012 @ 13:11
Heeft iemand hier ervaring met het bezoeken van Monza?
Taradodonderdag 5 april 2012 @ 14:07
EliGP twitterde op donderdag 05-04-2012 om 14:05:27 #IndyCar Jean Alesi to contest Indianapolis 500 with Newman/Haas http://t.co/DFkDrmgG reageer retweet
Fir3flydonderdag 5 april 2012 @ 14:11
Leuk, ik mag Jean wel.
ari_zahavdonderdag 5 april 2012 @ 16:33
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:11 schreef RingBewoner het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het bezoeken van Monza?
Volgens mij is er een fokker ooit eens daar met een VIP-kaart naartoe gegaan en heeft er een verslag over geschreven. Die zal heus wel ergens te vinden zijn.

En vergeet niet om een Hamilton vlag te kopen daar :D
JohnB52donderdag 5 april 2012 @ 20:17
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:11 schreef RingBewoner het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het bezoeken van Monza?
Had wel gewild, maar was toen op doorreis, nog geen 60km er vandaan! Heb toen wel geleerd dat je dus niet tijdens de spits door Milaan moet rijden als je dr nog nooit bent geweest!
Marksvrijdag 6 april 2012 @ 13:07
Ik ga er dit jaar heen, heb verder ook geen idee wat te verwachten :)
RingBewonerzaterdag 7 april 2012 @ 15:29
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:07 schreef Marks het volgende:
Ik ga er dit jaar heen, heb verder ook geen idee wat te verwachten :)
Ik werk dit jaar in Oostenrijk. Maar als ik een dag vrij wil dan mag dat vast op die zondag.....
nils7zaterdag 7 april 2012 @ 17:48
Maatje van me vroeg of ik dit jaar weer eens ging....

Eens kijken voor een leuke.
Misschien wel Monza dat valt wel gunstig
koffiezwartsterkzaterdag 7 april 2012 @ 18:22
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:11 schreef RingBewoner het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het bezoeken van Monza?
Ja, in 2009 geweest. Kaartjes gewoon ter plekke gekocht, niet duur EUR 80/90 voor het hele weekend.

We hadden een camping aan het Comomeer, dat is een half uurtje rijden.
LWD-Godiusmaandag 9 april 2012 @ 20:36
“Sauber heeft de snelste wagen”

quote:
09 APRIL 2012 — Twee weken later wordt er nog vol bewondering over de tweede plaats van Sergio "Checo" Perez gesproken. De teams maken een balans op na de eerste twee races en daaruit besluiten sommige teams nu al één ding: Sauber heeft de snelste wagen.

Dat zal bij sommigen misschien vreemd in de oren klinken en waarschijnlijk zal niemand zich voor de start van het seizoen aan dergelijke voorspelling gewaagd hebben. Toch schuilt er voor een groot deel de waarheid in.

Sauber en Perez waren op een bepaald moment in Maleisië de absoluut snelste wagen op een natte baan. Alleen moet daarbij gezegd worden dat de Ferrari tijdens de fase daarvoor de snelste wagen was op diezelfde natte baan. Het grote verschil daarbij is dat de Ferrari van Alonso de snelste wagen was toen de baan nog volledig vol met water stond, daar waar Perez sneller was op een opdrogende baan.

De fase daarna, op een bijna volledig droge baan en op slicks, was de Sauber van Perez overduidelijk de snelste van het ganse rijdersveld. Voor sommigen is dit voldoende om te concluderen dat Sauber momenteel over de snelste wagen beschikt.

“Over de ganse raceafstand gezien waren Sauber en Perez het snelst,” zegt Helmut Marko, die als consulent voor Red Bull werkt, tegenover ServusTV. “De wagen van Sauber was zowel onder droge als natte omstandigheden het snelst. Indien Perez niet breed zou zijn gegaan en indien hij zijn tweede pitstop niet te laat had gemaakt dan zou de overwinning van Alonso theoretisch gezien in gevaar zijn geweest.”

Ook over de start van het Red Bull Racing Team gaf Helmut Marko zijn visie. Marko en Red Bull maken zich naar verluidt geen zorgen over de mindere start. Er waren enkele specifieke factoren zoals verkeer in de pits, te trage pitstops, een foute strategische keuze, ... die het resultaat in Maleisië negatief beďnvloed hebben. Maar China biedt voor Red Bull, net als voor alle andere teams, nieuwe kansen ...
RingBewonervrijdag 13 april 2012 @ 01:07
Deeltje China? Maakt voor mij niet uit. 4u. Ik ben morgen vrij maar ga wel lekker slapen.
ari_zahavvrijdag 13 april 2012 @ 03:56
En het is weer begonnen na 3 weken *O*
M.Melandrivrijdag 13 april 2012 @ 04:53
Hoop dat Giedo straks nog een paar ronden mag rijden.
LWD-Godiusvrijdag 13 april 2012 @ 08:30
Huh, reclame? Toch maar zo'n Russische stream pakken :p
koffiezwartsterkvrijdag 13 april 2012 @ 08:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:30 schreef LWD-Godius het volgende:
Huh, reclame? Toch maar zo'n Russische stream pakken :p
Ja irritant die reclame op sky, met die one two three current accounts van Santander :(

Gelukkig kunnen we deze race live op de BBC loeren *O*
koffiezwartsterkvrijdag 13 april 2012 @ 08:46
Glock eraf in de eerste bocht
koffiezwartsterkvrijdag 13 april 2012 @ 08:47
Lijkt alsof z'n complete nosecone eraf flikkerde in de bocht. :?
Taradovrijdag 13 april 2012 @ 08:56
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:34 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

Ja irritant die reclame op sky, met die one two three current accounts van Santander :(

Gelukkig kunnen we deze race live op de BBC loeren *O*
inderdaad waardeloos die reclame
Taradovrijdag 13 april 2012 @ 09:01
Gaan we hier verder of openen we een nieuwe? Als we hier verder gaan kan mod misschien de TT veranderen?
Xebbervrijdag 13 april 2012 @ 09:06
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:01 schreef Tarado het volgende:
Gaan we hier verder of openen we een nieuwe? Als we hier verder gaan kan mod misschien de TT veranderen?
+1

Graag ook koppelen, zodat het weer automatisch in MyAt komt. Vind ik perfect werken! :)
Taradovrijdag 13 april 2012 @ 09:10
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:06 schreef Xebber het volgende:

[..]

+1

Graag ook koppelen, zodat het weer automatisch in MyAt komt. Vind ik perfect werken! :)
Dan kan een mod het misschien wat algemener maken "F1 GP's season 2012" of zo
Meike26vrijdag 13 april 2012 @ 09:21
De topics tijdens de races lijken wel slowchats, maar "we" gaan wel sneller dan dat, misschien dan de term Fast Chat maar gebruiken ? :D
Taradovrijdag 13 april 2012 @ 09:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:21 schreef Meike26 het volgende:
De topics tijdens de races lijken wel slowchats, maar "we" gaan wel sneller dan dat, misschien dan de term Fast Chat maar gebruiken ? :D
is ook een goeie :)
Taradovrijdag 13 april 2012 @ 09:32
InsideFerrari twitterde op vrijdag 13-04-2012 om 09:31:22 Session finished, positions are the following: MSC, HAM, VET, WEB, ROS, BUT, KOB, DIR, HUL, ALO. Felipe 17th. reageer retweet
Fioranovrijdag 13 april 2012 @ 09:39
Felipe 17e :')
Peterseliemanvrijdag 13 april 2012 @ 09:41
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:06 schreef Xebber het volgende:

[..]

+1

Graag ook koppelen, zodat het weer automatisch in MyAt komt. Vind ik perfect werken! :)
gewoon even een nieuwe openen. Het komt daarna goed
Taradovrijdag 13 april 2012 @ 09:42
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:39 schreef Fiorano het volgende:
Felipe 17e :')
Als je instructies moet krijgen van Smedley over hoe je een bocht in moet gaan, "Fernando does not brake there" tja dan houdt het wel een beetje op :')
Mikkievrijdag 13 april 2012 @ 09:42
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:32 schreef Tarado het volgende:
InsideFerrari twitterde op vrijdag 13-04-2012 om 09:31:22 Session finished, positions are the following: MSC, HAM, VET, WEB, ROS, BUT, KOB, DIR, HUL, ALO. Felipe 17th. reageer retweet
Hopen dat de bandenproblemen bij Mercedes zijn opgelost en MSC dit weekend wel een potje kan breken! 8-)
sasquatschvrijdag 13 april 2012 @ 09:45
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:42 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Hopen dat de bandenproblemen bij Mercedes zijn opgelost en MSC dit weekend wel een potje kan breken! 8-)
Volgens Rosberg nog niet.
Taradovrijdag 13 april 2012 @ 09:53
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

gewoon even een nieuwe openen. Het komt daarna goed
Bij deze

2012 FORMULA 1 GP's FASTCHAT