Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Challenges 2012:
Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar. Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!
Ik ben net terug van de Venloop, 5km. Ik ben redelijk blij met het resultaat: 25:16. Dat is ook gelijk een persoonlijk record, met maar liefst 7 minuten sneller. Voor de geinteresseerden:
Jompelt nog maar een keer . Ik ga eens kijken hoe het de komende keren gaat en als ik idd rond de 10 km/u/erboven blijf lopen, dan ga ik bij de Golden Tenloop natuurlijk ook voor een tijd van 55-60 min en dus ook starten in dat vak .
Ik heb wel wat last van m'n knie trouwens, speelde tijdens het lopen twee keer op. Als ik m'n onderbeen naar rechts zwaai, au!
Op zondag 25 maart 2012 14:08 schreef datisstom het volgende: Ik ben redelijk blij met het resultaat: 25:16. Dat is ook gelijk een persoonlijk record, met maar liefst 7 minuten sneller.
Redelijk blij? Zeven minuten op zo´n kleine afstand is behoorlijk veel!
Laatste dagen is mijn hamstring een beetje stijf geworden. Niet heel pijnlijk, vooral heel vervelend. Vandaag dus maar even losgefietst en hopelijk deze week weer rustig paar kilometers kunnen hardlopen.
Op zondag 25 maart 2012 14:25 schreef Littlecreep het volgende: Laatste dagen is mijn hamstring een beetje stijf geworden. Niet heel pijnlijk, vooral heel vervelend. Vandaag dus maar even losgefietst en hopelijk deze week weer rustig paar kilometers kunnen hardlopen.
als je gaat lopen even 3-4 minuutjes heel rustig inlopen en daarna goed je hamstrings strekken en rekken zonder te forceren. Na t lopen weer even doen, helpt bij mij goed tegen stijve hamstrings
Op zondag 25 maart 2012 14:34 schreef SEMTEX het volgende: ik ga laat in de middag of na het eten, het blijft toch langer licht nu.
Ja ik ben helemaal in de war nu. Ben gisteren ook net uit Florida teruggekomen met een tijdsverschil van 5 uur. Gelijk de uurwissel er overheen... Ben ook net wakker.
Weinig tijd om te lopen vanavond dus moet nu gelijk ook wel. Maar eerst toch even iets eten.
Waarom loop je twee dagen achter elkaar? Ik neem altijd minimaal één dag rust en bij een duurloop bij voorkeur minstens 2.
een herstelloop is een loop op lage snelheid en kort gewoon om de spieren lekker te doorbloeden, juist aangeraden na een DL. je vermoeit jezelf of je lijf er niet mee. Lees er maar eens over.
"Als je hebt deelgenomen aan een wedstrijd of je hebt een intensieve training gedaan is het raadzaam om de volgende dag een herstelloop in te plannen. Een herstelloop is een duurloop in een ontspannen, rustig tempo. De herstelloop is vergelijkbaar met in- en uitlopen. Het doel is om de doorbloeding in de spieren te laten plaats vinden, de afvalstoffen af te voeren en daarmee het herstel van voorafgaande trainingen/wedstrijd te bevorderen."
een herstelloop is een loop op lage snelheid en kort gewoon om de spieren lekker te doorbloeden, juist aangeraden na een DL. je vermoeit jezelf of je lijf er niet mee. Lees er maar eens over.
"Als je hebt deelgenomen aan een wedstrijd of je hebt een intensieve training gedaan is het raadzaam om de volgende dag een herstelloop in te plannen. Een herstelloop is een duurloop in een ontspannen, rustig tempo. De herstelloop is vergelijkbaar met in- en uitlopen. Het doel is om de doorbloeding in de spieren te laten plaats vinden, de afvalstoffen af te voeren en daarmee het herstel van voorafgaande trainingen/wedstrijd te bevorderen."
Oh OK, interessant . In een heel laag tempo dus? Waar moet ik dan aan denken?
Oh OK, interessant . In een heel laag tempo dus? Waar moet ik dan aan denken?
Gewoon jogtempo, ik weet niet wat je normaal voor snelheid loopt maar echt daaronder dus. Zodat je nog heel relaxed een enorm verhaal op kan hangen aan iemand bijv, zorgen dat je absoluut niet moe wordt, versnelt of wat dan ook.
Ik heb vanmorgen 3 km in 20 minuten gedaan, gewoon lekker rustig aan gelopen.
als je gaat lopen even 3-4 minuutjes heel rustig inlopen en daarna goed je hamstrings strekken en rekken zonder te forceren. Na t lopen weer even doen, helpt bij mij goed tegen stijve hamstrings
Zal het in het achterhoofd houden. Vanmiddag 60 km gefietst en daarna even gekoeld, voelt nu alweer een heel stuk losser.
Ik zweer overigens ook bij korte herstelloopjes na wedstrijden. Met een tempo van rond de 6:30/km knapt het altijd stuk beter op
Op zondag 25 maart 2012 16:55 schreef Wiehoe het volgende: Wat een heerlijk hardloopweer is het vandaag zeg . Niet te warm, wel lekker zonnig. Hopelijk blijft het een tijdje zo.
Gewoon jogtempo, ik weet niet wat je normaal voor snelheid loopt maar echt daaronder dus. Zodat je nog heel relaxed een enorm verhaal op kan hangen aan iemand bijv, zorgen dat je absoluut niet moe wordt, versnelt of wat dan ook.
Ik heb vanmorgen 3 km in 20 minuten gedaan, gewoon lekker rustig aan gelopen.
Ok, dan ga ik dat morgenavond - als ik dan nog zin heb - ook eens proberen. Kan ik dan dinsdagochtend wel weer gewoon 5 km op normaal tempo lopen?
Kut runkeeper. Was ik helemaal trots op mijn rondje van 57 minuten, heeft-ie een potje gemaakt van hoe ik gelopen heb. Runkeeper zegt dat ik er 13 gerend heb, als ik de kaart bekijk zullen het er ongeveer 10 zijn geweest. En da's prima, want in september wil ik er 10 lopen in Utrecht (Singelloop) en zo ver heb ik nog nooit gerend
Kan misschien zo proberen hem handmatig over te trekken in Endomondo. Werkt dat beter? Want volgens Runkeeper zou ik in diagonale lijnen over slootjes en hockeyvelden rennen
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Semtex, eerder liep je toch 8 kilometer in ruim een uur? En nu 10 binnen een uur? Ik denk dat 10 ook niet klopt. Als je weet hoe je precies hebt gelopen, kun je de route even uitzeten in Afstandmeten.nl of Gmap Pedometer.
Op zondag 25 maart 2012 18:44 schreef wyccie het volgende: Semtex, eerder liep je toch 8 kilometer in ruim een uur? En nu 10 binnen een uur? Ik denk dat 10 ook niet klopt. Als je weet hoe je precies hebt gelopen, kun je de route even uitzeten in Afstandmeten.nl of Gmap Pedometer.
Nee, volgens runkeeper rende ik er 13, ik gok zelf eerder op 10 Buiten loop ik sneller dan binnen, die 8 binnen een uur was binnen. Ff kijken of ik iets zinnigs krijg uit Endomondo. En afstandmeten.nl is ook een goeie, thanks!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards