Klopt. In onze tuin is geen gras te bekennen en dus is het voor Falco enorm fijn om zich even uit te leven op de dijkquote:Op zondag 25 maart 2012 13:45 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Onze hond heeft niks te klagen op ons erf of stuk bosMaar als je in een wijk/stad woont kan ik me dat voorstellen, dat je gewoon lekker met je hond wilt lopen en als het kan ook even los
Dat kan nog mooi aflopenquote:Wet op de dierenbescherming
Deze wet geeft de mogelijkheid om loslopende honden te doden, in de wet op de dierenbescherming staat een artikel :
Dat het aan politieagenten is toegestaan om honden en katten die zonder toezicht rondzwerven in "het veld" te vangen als zij een onmiddelijk gevaar vormen voor andere dieren waarvan de instandhouding is gewenst. Als hen geen ander middel voor afweren van het gevaar ten dienste staat, mogen ze de hond of de kat doden.
en inderdaad?quote:Op zondag 25 maart 2012 13:49 schreef -CRASH- het volgende:
@Nilscollection Een vraagje
Ligt de dijk binnen of buiten de bebouwde kom?
quote:Bebouwde kom
Binnen de bebouwde kom is het afhankelijk van in welke gemeente je woont, het losloop beleid van je hond is geregeld in de Algemene plaatselijke verordening. De gemeentes mogen die verordeningen zelf maken echter de meeste gemeente kiezen ervoor om een Model AVP te gebruiken die wordt uitgegeven door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. In dit model is de aanlijnplicht van de honden standaard opgenomen.
Olie op het vuur..???quote:
Mooie hondquote:
Lieve hond om te zien.quote:
Buiten de bebouwde kom. De cijfers staan voor de overeenkomstige situaties:quote:Op zondag 25 maart 2012 13:49 schreef -CRASH- het volgende:
@Nilscollection Een vraagje
Ligt de dijk binnen of buiten de bebouwde kom?
Dankjewel! Maar nogmaals: als iemand me vraagt om de hond aan te lijnen, zal ik dat direct doen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:54 schreef Staal het volgende:
[..]
Lieve hond om te zien.
Toch zou ik zelf wel rekening houden met een ander. Jij gaat er vanuit dat men maar weet dat honden daar vrij mogen loslopen. Tja, als je dan merkt dat iemand bang is hoeveel moeite is het dan om heel eventjes de hond aan te lijnen? Leven en laten leven.
Bij mij niet. Althans, ik ben mij ervan bewust en ik doe mijn best d'r kort te houden. Ik heb inderdaad wel een uitgekookte tante (fyi: een collie) en ik ben degene die er het meeste mee loopt. Ik merk duidelijk dat als ik een paar keer niet met haar gelopen heb, ze al niet gaat zitten bij het oversteken.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:46 schreef _joepie_ het volgende:
[..]
Dat is wel iets wat ik wel wil opmerken, er zijn helaas (veel) hondenzittters die niet consequent en strak de hond onder controle houden. Zeker met intelligente honden, zoals boerenfoxen, die proberen continue hun grenzen te verleggen, net als kinderen..even laten gaan en dan weer kort. Als je dat niet doet, gaan ze hun eigen gang en is alle controle weg. je ziet ze dan alleen nog maar schreeuwen..NESTORRRRRRRR kommmmm nouuuuuuu, terwijl de hond rustig z'n eigen gang gaat.
Waarom? Ik vind 't wel bij 'm passen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:57 schreef ThaTim het volgende:
Terechte klacht.
Wel 'n kutnaam voor je hond trouwens.
Dat is nog 10 keer erger inderdaadquote:Op zondag 25 maart 2012 13:58 schreef tralalala het volgende:
Eens met TS,
Bij mij is het nog extremer.
Hier heb je mountainbikers/fietsers/etc die gaan lopen janken of eengezicht trekken als ze langs je lopen, terwijl het een losloopgebied voor honden is. (zwart)
Terwijl ze gewoon de mogelijkheid hebben om geen honden/mensen tegen te komen. (geel)![]()
![]()
[ afbeelding ]
Bij de parkeerplaats kies je gewoon rechts voor vrijheid en geen kans om een hond in je wiel te krijgen en links kies je als je een hond hebt.
Plus dat je rechts extreem veel wild hebt en dat is cool.![]()
Sukkels
Maar hij komt uit Duitsland dus moet 'ie ook een Duitse naam hebben! 't Is overigens wel een Belgisch ras.quote:
Dat is precies wat ik bedoel, een echte hondenliefhebber weet dat je hond eigenlijk maar een baas echt accepteerd, die moet consequent zijn en dan krijg je geen problemen.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bij mij niet. Althans, ik ben mij ervan bewust en ik doe mijn best d'r kort te houden. Ik heb inderdaad wel een uitgekookte tante (fyi: een collie) en ik ben degene die er het meeste mee loopt. Ik merk duidelijk dat als ik een paar keer niet met haar gelopen heb, ze al niet gaat zitten bij het oversteken.
Ik begrijp je wel. Het is juist fijn dat er een zo'n plek waarin ze zich kunnen uitleven maar nogmaals, jij gaat er vanuit dat men maar weet dat honden daar vrij mogen loslopen en wrs. weten die mensen dat helemaal niet. Dat zou je dan wel kunnen gaan uitleggen maar dat is nog vermoeiender lijkt me.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:55 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Buiten de bebouwde kom. De cijfers staan voor de overeenkomstige situaties:
[ afbeelding ]
[..]
Dankjewel! Maar nogmaals: als iemand me vraagt om de hond aan te lijnen, zal ik dat direct doen.
Het gaat me er hier echter om dat het niet nodig is - als die mensen problemen hebben met loslopende honden, is er nog voldoende ruimte in de omgeving om rustig te gaan wandelen.
Hondenbezitters kunnen dat niet, omdat de dijk de enige plaats in onze omgeving is waar honden los kunnen lopen en zich dus kunnen uitleven.
Die hond is helemaal niet eng maar heeft juist een lieve snuit.quote:
Jij snapt 'tquote:Op zondag 25 maart 2012 14:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Die hond is helemaal niet eng maar heeft juist een lieve snuit.
Kijk die kaaklijn. daar kraakt die zo een babyschedel mee.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:01 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Dit:
[ afbeelding ]
Is niet gelijk aan dit:
[ afbeelding ]
Dan neem ik er vandaag nog een.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Kijk die kaaklijn. daar kraakt die zo een babyschedel mee.
Wat doet een baby in een hondenlosloopgebied? Ik kom toch ook niet met mijn hond in een babylosloopgebied alias speeltuin?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Kijk die kaaklijn. daar kraakt die zo een babyschedel mee.
terecht dat die bezorgde ouders jou tot orde riepen.
Dat is al een heel andere opmerking. Bravo!quote:
Falco krijgt ook heel veel positieve aandacht, maar dan wel van de kenners.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:04 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon zo een adopteren:
[ afbeelding ]
Krijg je alleen maar positieve aandacht mee.
Ik ben serieus, denk echt dat jouw hond er bedreigend/agressief uitziet. Anders reageren veel mensen niet op die manier.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:05 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Dat is al een heel andere opmerking. Bravo!
"Ik vind dat..." was wel nog beter geweest.
Ze reageren op die manier omdat 't een herder is. Voor veel mensen staan herders gelijk aan bloeddorstige monsters, terwijl dat echt niet zo is.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:05 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ik ben serieus, denk echt dat jouw hond er bedreigend/agressief uitziet. Anders reageren veel mensen niet op die manier.
juist, en dat is het veradelijke; achgossie wat lief... Hap, weg hand..quote:Op zondag 25 maart 2012 14:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Die hond is helemaal niet eng maar heeft juist een lieve snuit.
quote:Op zondag 25 maart 2012 14:08 schreef mschol het volgende:
[..]
juist, en dat is het veradelijke; achgossie wat lief... Hap, weg hand..
Dus je bevestigd hiermee dat mensen die jouw hond liever niet los zien lopen eigenlijk gelijk hebben?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:07 schreef Nilscollection het volgende:
Herders zijn dusdanig gefixeerd op hun baasje dat ze elke andere "vreemdeling" wantrouwen.
Het is niet zo dat ze meteen erop los happen - ze observeren omdat ze die persoon niet kennen. Je zou kunnen zeggen dat 't overeenkomt met een beetje verlegen zijn.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dus je bevestigd hiermee dat mensen die jouw hond liever niet los zien lopen gelijk hebben?
je kan wel reageren alsof het raar is helaas te vaak meegemaakt dat een op het oog lieve hond toch een tik valsheid in zich had...quote:
En ze proberen een barriere, bestaande uit zichzelf, tussen baas en vreemdeling op te werpen.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:09 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze meteen erop los happen - ze observeren omdat ze die persoon niet kennen. Je zou kunnen zeggen dat 't overeenkomt met een beetje verlegen zijn.
Zodra ze even aan je hand hebben geroken (kennis hebben gemaakt) is 'ie gewoon heel spontaan en aardig.
Je moet ze er natuurlijk wel de kans toe geven...
Net zo met een boerenfox, lief, maar vreemdelingen moet hij niet. Maar als je binnen mag komen (van mij) en hem negeert in huis als vreemdeling, legt ie binnen 5 minuten z'n kop op je knie om je te leren kennen en dan ben je verkochtquote:Op zondag 25 maart 2012 14:07 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Ze reageren op die manier omdat 't een herder is. Voor veel mensen staan herders gelijk aan bloeddorstige monsters, terwijl dat echt niet zo is.
Herders zijn dusdanig gefixeerd op hun baasje dat ze elke andere "vreemdeling" wantrouwen. Mocht je dus vaker met een herder in contact komen, valt dat 'masker' van bloeddorstigheid dus heel snel.
Als een herder je niet kent, is 'ie heel voorzichtig maar als 'ie je echt kent, is 't een schatje
Maar wil dat zeggen dat elke hond die er lief uitziet eigenlijk een mormel is?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:10 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan wel reageren alsof het raar is helaas te vaak meegemaakt dat een op het oog lieve hond toch een tik valsheid in zich had...
Een hond heeft geen valsheid in zich, een hond wordt vals gemaakt.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:10 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan wel reageren alsof het raar is helaas te vaak meegemaakt dat een op het oog lieve hond toch een tik valsheid in zich had...
Is dat een openbare weg die op de dijk looptquote:Op zondag 25 maart 2012 13:55 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Buiten de bebouwde kom. De cijfers staan voor de overeenkomstige situaties:
[ afbeelding ]
[..]
Dankjewel! Maar nogmaals: als iemand me vraagt om de hond aan te lijnen, zal ik dat direct doen.
Het gaat me er hier echter om dat het niet nodig is - als die mensen problemen hebben met loslopende honden, is er nog voldoende ruimte in de omgeving om rustig te gaan wandelen.
Hondenbezitters kunnen dat niet, omdat de dijk de enige plaats in onze omgeving is waar honden los kunnen lopen en zich dus kunnen uitleven.
quote:Op zondag 25 maart 2012 14:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een hond heeft geen valsheid in zich, een hond wordt vals gemaakt.
Hoe bedoelt u?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Is dat een openbare weg die op de dijk loopt
Dat is geen gedachte maar een feit.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:12 schreef mschol het volgende:
[..]dat mag je denken , ik heb anders meegemaakt
In een vreemde situatie gaat ie naast me lopen nog meer aarzelend (zeg maar verlegen) achter me, na kennismaking komt ie de bal brengen omdat ie met je wil spelen.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:09 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze meteen erop los happen - ze observeren omdat ze die persoon niet kennen. Je zou kunnen zeggen dat 't overeenkomt met een beetje verlegen zijn.
Zodra ze even aan je hand hebben geroken (kennis hebben gemaakt) is 'ie gewoon heel spontaan en aardig.
Je moet ze er natuurlijk wel de kans toe geven...
quote:Op zondag 25 maart 2012 14:12 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Dat is geen gedachte maar een feit.
Kan, maar soms zit er genetisch iets niet helemaal goed.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een hond heeft geen valsheid in zich, een hond wordt vals gemaakt.
Tuurlijk is een mens een beest dier. Waarom die vergelijking?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:13 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is het zelfde als beweren dat een mens geen "beest" is..
Je hebt net als bij mensen, jeugdsyndromen, psychoten, angststoornissen etc. Maar een goede fokker zal psychisch gestoorde honden niet doorfokken en een jeugdtrauma proberen te voorkomen.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:10 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Maar wil dat zeggen dat elke hond die er lief uitziet eigenlijk een mormel is?
Dat is inderdaad het stereotiepe beeld van een herder - een gevaarlijke hond die zo direct kan gaan bijtenquote:Op zondag 25 maart 2012 14:15 schreef Cher- het volgende:
Ik ken geen herders. Mijn opa en oma hadden er één en die was wel lief voor mij zover ik weet. Ik vind het wel mooie beesten maar wellicht komen ze bedreigend over op heel veel mensen. Kan.
Grappig was, ik liep vandaag met mijn jack russel en toen was er een jongentje van zes die zei oh wat een enge hond! Ik denk dat het een herder is!
Ik ken meer valse jack russels dan valse herdershondenquote:Op zondag 25 maart 2012 14:15 schreef Cher- het volgende:
Ik ken geen herders. Mijn opa en oma hadden er één en die was wel lief voor mij zover ik weet. Ik vind het wel mooie beesten maar wellicht komen ze bedreigend over op heel veel mensen. Kan.
Grappig was, ik liep vandaag met mijn jack russel en toen was er een jongentje van zes die zei oh wat een enge hond! Ik denk dat het een herder is!
Alle verkeer kan over de dijk....quote:Op zondag 25 maart 2012 14:12 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Hoe bedoelt u?
[..]
Dat is geen gedachte maar een feit.
Dat denk ik ook echt, jack russels zijn vsaak vals, hyperactief en irritant. Maar wel grappigquote:Op zondag 25 maart 2012 14:17 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik ken meer valse jack russels dan valse herdershonden
als jij beest doorstreept en er dier van maakt weet ik voldoende dat jij m'n vergelijking niet kan volgenquote:Op zondag 25 maart 2012 14:13 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Tuurlijk is een mens een beest dier. Waarom die vergelijking?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat komt doordat mensen die voor een herder gaan, vaker een bewuste keuze maken en weten wat voor soort hond ze zich op de hals halen dan mensen die voor een ander klein hondje, bijvoorbeeld een JR, gaan. Niet voor niets dat chiwawa's kop noch fatsoen hebben, ze worden totaal niet opgevoed.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:17 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik ken meer valse jack russels dan valse herdershonden
Waarom zou het hekjes moeten hebben?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:17 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Alle verkeer kan over de dijk....
Is de dijk niet afgesloten (zijkanten hekwerk met poortjes)
Ik ben een hondenliefhebber, maar de twee keer dat ik tijdens het hardlopen ben aangevallen was het allebei de keren een (niet aangelijnde) herder. De eerste ging naar de kuiten, de tweede nam zonder aankondiging een sprong naar mijn schouders/hoofd.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:16 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het stereotiepe beeld van een herder - een gevaarlijke hond die zo direct kan gaan bijten
Voor de wandelaars met of zonder hondquote:Op zondag 25 maart 2012 14:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Waarom zou het hekjes moeten hebben?
Ja, m'n zus werkt bij een asiel, een aantal jaar geleden waren die honden heel populair, tot men erachter kwam dat ze een nogal ferme hand nodig hebben, hadden ze een aantal kennels helemaal vol met jack russelsquote:Op zondag 25 maart 2012 14:17 schreef Cher- het volgende:
[..]
Dat denk ik ook echt, jack russels zijn vsaak vals, hyperactief en irritant. Maar wel grappig
Wat heeft dat voor nut?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:19 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Voor de wandelaars met of zonder hond
Weet waar je aan begint. Siberische huskey's hebben een hele strenge opvoeding nodig en heel veel beweging.quote:
Voor recreatie doeleinden.... waar geen auto/motor vekeer kan komen.quote:
Het gaat niet alleen om de beweging die hij/zij krijgt, maar ook om het sociale contact met andere honden.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:22 schreef Loppe het volgende:
Hou gewoon je hond aan de lijn en fiets met hem mee. Zal ook wel voldoende beweging hebben zo.
Hebben ze inderdaad. Ik heb sinds mn 12e een jack russel, hij is nu 6 jaar maar luistert nog steeds niet.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, m'n zus werkt bij een asiel, een aantal jaar geleden waren die honden heel populair, tot men erachter kwam dat ze een nogal ferme hand nodig hebben, hadden ze een aantal kennels helemaal vol met jack russels
Dankzij de film "The Mask" etc enorm populair bij het volk...ooohhhh wat een leuk hondjeeeeeeee....quote:Op zondag 25 maart 2012 14:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, m'n zus werkt bij een asiel, een aantal jaar geleden waren die honden heel populair, tot men erachter kwam dat ze een nogal ferme hand nodig hebben, hadden ze een aantal kennels helemaal vol met jack russels
Ik weet het, misschien dat ik het ooit doe wanneer ik later ouder ben (30 ofzo). Echt super mooie honden zijn datquote:Op zondag 25 maart 2012 14:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Weet waar je aan begint. Siberische huskey's hebben een hele strenge opvoeding nodig en heel veel beweging.
Klopt, wel geweldig mooiquote:Op zondag 25 maart 2012 14:24 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ik weet het, misschien dat ik het ooit doe wanneer ik later ouder ben (30 ofzo). Echt super mooie honden zijn dat
Wij hebben een Beagle, ook alles mee geprobeerd maar die honden kunnen niet echt los gelaten worden, hoe goed je ze ook traint, zodra ze iets ruiken gaat er een knop om en is die weg.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:23 schreef Cher- het volgende:
[..]
Hebben ze inderdaad. Ik heb sinds mn 12e een jack russel, hij is nu 6 jaar maar luistert nog steeds niet.Behalve als je er eten voor houdt!
Heel raar eigenlijk want we hebben van alles geprobeerd, puppy cursus en blabla. Net alsof het beest niet helemaal spoort ofzo, als dat kan.
Ook al een goeie schop geprobeerd?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:23 schreef Cher- het volgende:
[..]
Hebben ze inderdaad. Ik heb sinds mn 12e een jack russel, hij is nu 6 jaar maar luistert nog steeds niet.Behalve als je er eten voor houdt!
Heel raar eigenlijk want we hebben van alles geprobeerd, puppy cursus en blabla. Net alsof het beest niet helemaal spoort ofzo, als dat kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |