Dat is inderdaad het stereotiepe beeld van een herder - een gevaarlijke hond die zo direct kan gaan bijtenquote:Op zondag 25 maart 2012 14:15 schreef Cher- het volgende:
Ik ken geen herders. Mijn opa en oma hadden er één en die was wel lief voor mij zover ik weet. Ik vind het wel mooie beesten maar wellicht komen ze bedreigend over op heel veel mensen. Kan.
Grappig was, ik liep vandaag met mijn jack russel en toen was er een jongentje van zes die zei oh wat een enge hond! Ik denk dat het een herder is!
Ik ken meer valse jack russels dan valse herdershondenquote:Op zondag 25 maart 2012 14:15 schreef Cher- het volgende:
Ik ken geen herders. Mijn opa en oma hadden er één en die was wel lief voor mij zover ik weet. Ik vind het wel mooie beesten maar wellicht komen ze bedreigend over op heel veel mensen. Kan.
Grappig was, ik liep vandaag met mijn jack russel en toen was er een jongentje van zes die zei oh wat een enge hond! Ik denk dat het een herder is!
Alle verkeer kan over de dijk....quote:Op zondag 25 maart 2012 14:12 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Hoe bedoelt u?
[..]
Dat is geen gedachte maar een feit.
Dat denk ik ook echt, jack russels zijn vsaak vals, hyperactief en irritant. Maar wel grappigquote:Op zondag 25 maart 2012 14:17 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik ken meer valse jack russels dan valse herdershonden
als jij beest doorstreept en er dier van maakt weet ik voldoende dat jij m'n vergelijking niet kan volgenquote:Op zondag 25 maart 2012 14:13 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Tuurlijk is een mens een beest dier. Waarom die vergelijking?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat komt doordat mensen die voor een herder gaan, vaker een bewuste keuze maken en weten wat voor soort hond ze zich op de hals halen dan mensen die voor een ander klein hondje, bijvoorbeeld een JR, gaan. Niet voor niets dat chiwawa's kop noch fatsoen hebben, ze worden totaal niet opgevoed.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:17 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik ken meer valse jack russels dan valse herdershonden
Waarom zou het hekjes moeten hebben?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:17 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Alle verkeer kan over de dijk....
Is de dijk niet afgesloten (zijkanten hekwerk met poortjes)
Ik ben een hondenliefhebber, maar de twee keer dat ik tijdens het hardlopen ben aangevallen was het allebei de keren een (niet aangelijnde) herder. De eerste ging naar de kuiten, de tweede nam zonder aankondiging een sprong naar mijn schouders/hoofd.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:16 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het stereotiepe beeld van een herder - een gevaarlijke hond die zo direct kan gaan bijten
Voor de wandelaars met of zonder hondquote:Op zondag 25 maart 2012 14:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Waarom zou het hekjes moeten hebben?
Ja, m'n zus werkt bij een asiel, een aantal jaar geleden waren die honden heel populair, tot men erachter kwam dat ze een nogal ferme hand nodig hebben, hadden ze een aantal kennels helemaal vol met jack russelsquote:Op zondag 25 maart 2012 14:17 schreef Cher- het volgende:
[..]
Dat denk ik ook echt, jack russels zijn vsaak vals, hyperactief en irritant. Maar wel grappig
Wat heeft dat voor nut?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:19 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Voor de wandelaars met of zonder hond
Weet waar je aan begint. Siberische huskey's hebben een hele strenge opvoeding nodig en heel veel beweging.quote:
Voor recreatie doeleinden.... waar geen auto/motor vekeer kan komen.quote:
Het gaat niet alleen om de beweging die hij/zij krijgt, maar ook om het sociale contact met andere honden.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:22 schreef Loppe het volgende:
Hou gewoon je hond aan de lijn en fiets met hem mee. Zal ook wel voldoende beweging hebben zo.
Hebben ze inderdaad. Ik heb sinds mn 12e een jack russel, hij is nu 6 jaar maar luistert nog steeds niet.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, m'n zus werkt bij een asiel, een aantal jaar geleden waren die honden heel populair, tot men erachter kwam dat ze een nogal ferme hand nodig hebben, hadden ze een aantal kennels helemaal vol met jack russels
Dankzij de film "The Mask" etc enorm populair bij het volk...ooohhhh wat een leuk hondjeeeeeeee....quote:Op zondag 25 maart 2012 14:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, m'n zus werkt bij een asiel, een aantal jaar geleden waren die honden heel populair, tot men erachter kwam dat ze een nogal ferme hand nodig hebben, hadden ze een aantal kennels helemaal vol met jack russels
Ik weet het, misschien dat ik het ooit doe wanneer ik later ouder ben (30 ofzo). Echt super mooie honden zijn datquote:Op zondag 25 maart 2012 14:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Weet waar je aan begint. Siberische huskey's hebben een hele strenge opvoeding nodig en heel veel beweging.
Klopt, wel geweldig mooiquote:Op zondag 25 maart 2012 14:24 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ik weet het, misschien dat ik het ooit doe wanneer ik later ouder ben (30 ofzo). Echt super mooie honden zijn dat
Wij hebben een Beagle, ook alles mee geprobeerd maar die honden kunnen niet echt los gelaten worden, hoe goed je ze ook traint, zodra ze iets ruiken gaat er een knop om en is die weg.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:23 schreef Cher- het volgende:
[..]
Hebben ze inderdaad. Ik heb sinds mn 12e een jack russel, hij is nu 6 jaar maar luistert nog steeds niet.Behalve als je er eten voor houdt!
Heel raar eigenlijk want we hebben van alles geprobeerd, puppy cursus en blabla. Net alsof het beest niet helemaal spoort ofzo, als dat kan.
Ook al een goeie schop geprobeerd?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:23 schreef Cher- het volgende:
[..]
Hebben ze inderdaad. Ik heb sinds mn 12e een jack russel, hij is nu 6 jaar maar luistert nog steeds niet.Behalve als je er eten voor houdt!
Heel raar eigenlijk want we hebben van alles geprobeerd, puppy cursus en blabla. Net alsof het beest niet helemaal spoort ofzo, als dat kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |