Als je even leest, dan had je gelezen dat ik mijn hond zeer goed onder controle heeft en deze 0,0 ruimte krijgt. Zoals ik al zei, het losloop gebied is van de stoep afgescheiden door een heg. Ik loop op de stoep en mijn hond loopt, zonder problemen, in het gras van het losloop gebied.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als ik katten zou hebben zou ik ze binne houden. Gelukkig ben ik niet egoïstisch en doe ik dat die beestjes niet aan. Net zoals ik andere mensen niet met overlast zou confronteren omdat ik zo nodig mijn hond niet aankan tijdens het uitlaten.
Moet je dat meteen zeggen. Eerst suggereer je dat iedere loslopende hond meteen overlast veroorzaakt en bij iedere voorbijganger aan de lijn moet. Complete berichten plaatsen blijkt voor sommigen nog steeds erg moeilijk.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Indien niet aangelijnd en slecht opgevoed wel ja.
Dus als jij, terwijl je rookt in de rookzone, gevraagd wordt om je sigaret uit te maken omdat er een niet roker bij wil, doe je het ook gewoon?quote:Op zondag 25 maart 2012 20:20 schreef Ramkraker het volgende:
Lijn die fucking hont gewoon aan en toon respect voor de medemens jij gore oetlul.
Die mensen vragen het netjes en jij scheit in je broek en opent een topic in FOK! ga je heel heel diep schamen
Mijn sigaret maakt geen mensen bang en kan geen mensen aanvallenquote:Op zondag 25 maart 2012 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus als jij, terwijl je rookt in de rookzone, gevraagd wordt om je sigaret uit te maken omdat er een niet roker bij wil, doe je het ook gewoon?
Waardeloze vergelijkingquote:Op zondag 25 maart 2012 20:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus als jij, terwijl je rookt in de rookzone, gevraagd wordt om je sigaret uit te maken omdat er een niet roker bij wil, doe je het ook gewoon?
Honden zijn beesten en reageren als beesten. Onberekenbaar. En al helemaal bij kleine kinderen. Die zijn nog onbereknbaarder dan een hond.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:04 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Als je me persoonlijk kent heb je het recht om zo te reageren.
Ik zoek met mijn hond de kleine kinderen dan ook niet op - die mensen kwamen me tegenmoet en ik zal mijn hond ook zeker aanlijnen als ze erom vragen.
Het gaat me erom dat ik dat niet nodig acht aangezien mijn hond dagelijks met twee kleine kinderen in contact komt!
Nee.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:44 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Lees eerst even het hele topic door, ja? Bespaart ons weer een hoop uitleg
Neehoor. Als nietroker in een rokersruimte gaan mekkeren is niet zoiets als het hier geschetste geklaag van niet hondenbezitters in een losloopweide.quote:
Wat deze man aankaart.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:57 schreef Nikmans het volgende:
Ze klagen niet over een loslopende hond, in beide gevallen gaat het om mensen die bang zijn voor honden en netjes vragen of ie misschien aangelijnd kan worden.
Conclusie: TS is een sociaal incapabele hork die klaagt om te klagen
Zijn dat geen synoniemen? :pquote:Op zondag 25 maart 2012 20:58 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Wat deze man aankaart.
Minus het hork gedeelte, ik prefereer "sociaal beperkt" in deze.
Absoluut niet. Een "hork" is een synoniem voor "boerenlul", die hoeven niet perse sociaal beperkt te zijn.quote:
Ik zal het nog eens uitleggen:quote:Op zondag 25 maart 2012 20:58 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Wat deze man aankaart.
Minus het hork gedeelte, ik prefereer "sociaal beperkt" in deze.
Je vetgedrukte tekst imponeert mij niet.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:01 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Ik zal het nog eens uitleggen:
Het betreft hier een losloopgebied waar men klaagt dat de hond losloopt. Terwijl dit het enige fatsoenlijke losloopgebied in de wijde omtrek is, kunnen de natuurliefhebbers die het niet zo op honden hebben naar zowat elk bos in de omgeving gaan omdat daar door de gemeente een losloopverbod is ingesteld.
Het gaat me er niet persé om dat ik de hond aan de lijn moet doen, geen probleem. Wél gaat het me erom dat die mensen gaan zeuren dat honden loslopen in een losloopgebied!
dat heb ik nou met peuters en kleuters .quote:Op zondag 25 maart 2012 20:57 schreef Nikmans het volgende:
Ze klagen niet over een loslopende hond, in beide gevallen gaat het om mensen die bang zijn voor honden en netjes vragen of ie misschien aangelijnd kan worden.
Ik loop veel met mijn hond en heb nog nooit iemand netjes horen vragen of de hond misschien aangelijnd kan worden. Gewoon brullen en commanderen en aangezien ik niet in het leger zit, reageer ik daar niet op. Als ik het nodig vind roep ik mijn hond bij me en een hond die gewoon 15 meter verderop, aan de andere kant van een lage heg, in het gras loopt is niet gevaarlijk. Ik houd rekening met anderen, als er kinderen komen moet ze naast komen, zijn het er meerdere dan gaat de lijn wel om, bij fietsers moet ze direct zitten en ik neem zoveel mogelijk routes zonder zebrapaden omdat er toch eerst gezeten moet worden voordat we over gaan. Daarentegen verwacht ik ook op een losloop veldje dat de hond gewoon even lekker kan ravotten en kan rennen en dat de mensen die bang zijn van honden aan de overkant van de straat blijven lopen en mensen hun kinderen ook terugroepen als ze naar de hond komen. Ik houd mijn hond bij mij omdat ik weet dat ze tegenover kleine kinderen gekke dingen kan doen, ik verwacht ook dat die kinderen mijn hond met rust laten en dat de ouders hierop toezien.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:57 schreef Nikmans het volgende:
Ik neem niet aan dat jij in mijn omgeving woont dus jij kunt niet bepalen of dat een losloopgebied is. Ik welquote:Op zondag 25 maart 2012 21:03 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Je vetgedrukte tekst imponeert mij niet.
Zoals ik je OP lees is dit geen losloopgebied. Of staat er een bord dat je hem los mag laten lopen?
Als jij je hond niet gewoon aangelijnd houdt op de plaatsen waar dat verplicht is, ben je gewoon een asociaal stuk vreten. Naar mijn bescheiden mening.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik loop veel met mijn hond en heb nog nooit iemand netjes horen vragen of de hond misschien aangelijnd kan worden. Gewoon brullen en commanderen en aangezien ik niet in het leger zit, reageer ik daar niet op. Als ik het nodig vind roep ik mijn hond bij me en een hond die gewoon 15 meter verderop, aan de andere kant van een lage heg, in het gras loopt is niet gevaarlijk. Ik houd rekening met anderen, als er kinderen komen moet ze naast komen, zijn het er meerdere dan gaat de lijn wel om, bij fietsers moet ze direct zitten en ik neem zoveel mogelijk routes zonder zebrapaden omdat er toch eerst gezeten moet worden voordat we over gaan. Daarentegen verwacht ik ook op een losloop veldje dat de hond gewoon even lekker kan ravotten en kan rennen en dat de mensen die bang zijn van honden aan de overkant van de straat blijven lopen en mensen hun kinderen ook terugroepen als ze naar de hond komen. Ik houd mijn hond bij mij omdat ik weet dat ze tegenover kleine kinderen gekke dingen kan doen, ik verwacht ook dat die kinderen mijn hond met rust laten en dat de ouders hierop toezien.
Om weer op mijn rokersvergelijking terug te komen: Je gaat als astmatisch patiënt toch ook niet opzettelijk in een rookruimte staan terwijl anderen er roken en daar vervolgens je beklaag over doen?
Ah, er stond dus geen bord. Je bent strafbaar, wist je dat?quote:Op zondag 25 maart 2012 21:05 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Ik neem niet aan dat jij in mijn omgeving woont dus jij kunt niet bepalen of dat een losloopgebied is. Ik wel
Nee, want de dijk valt niet onder gezag van de gemeente maar onder gezag van Rijkswaterstaat.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:06 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Als jij je hond niet gewoon aangelijnd houdt op de plaatsen waar dat verplicht is, ben je gewoon een asociaal stuk vreten. Naar mijn bescheiden mening.
[..]
Ah, er stond dus geen bord. Je bent strafbaar, wist je dat?
Rijkswaterstaat is de uitvoerende kracht achter het ministerie van Infrastructuur en Milieu.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:07 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Nee, want de dijk valt niet onder gezag van de gemeente maar onder gezag van Rijkswaterstaat.
Ik heb het nergens over aanlijn plicht, dat haal jij erbij. Ik zeg alleen dat ik verwacht dat ik, ook in de losloop gebieden, waar mijn hond onder controle heb, wederzijds verstand en respect verwacht. En zoals ik al zei, ik roep mijn hond bij me en ik verwacht van ouders dat ze hun kinderen bij zo'n losloop veld ook bij zich houden. Zebrapaden mijd ik zoveel mogelijk, omdat ik, ook aangelijnd, de hond eerst laat zitten.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:06 schreef LompeHork het volgende:
Als jij je hond niet gewoon aangelijnd houdt op de plaatsen waar dat verplicht is, ben je gewoon een asociaal stuk vreten. Naar mijn bescheiden mening.
Jij snapt het duidelijk niet. De gemeente heeft bepaald dat er een losloopverbod is, niet de Nederlandse wet.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:09 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Rijkswaterstaat is de uitvoerende kracht achter het ministerie van Infrastructuur en Milieu.
En die hebben zich aan de Nederlandse wetgeving te houden. Ergo: Je bent strafbaar.
Dat haal ik er bij ja, omdat ik het nergens zag staan. Verder ben je in je goed recht als het gewoon een losloopgebied is, zo'n kind moet je dan ook gewoon in de gaten houden, niet enkel de hond.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over aanlijn plicht, dat haal jij erbij. Ik zeg alleen dat ik verwacht dat ik, ook in de losloop gebieden, waar mijn hond onder controle heb, wederzijds verstand en respect verwacht. En zoals ik al zei, ik roep mijn hond bij me en ik verwacht van ouders dat ze hun kinderen bij zo'n losloop veld ook bij zich houden. Zebrapaden mijd ik zoveel mogelijk, omdat ik, ook aangelijnd, de hond eerst laat zitten.
Nogmaals: Staat er een bord?quote:Op zondag 25 maart 2012 21:12 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Jij snapt het duidelijk niet. De gemeente heeft bepaald dat er een losloopverbod is, niet de Nederlandse wet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |