Dat klopt, alleen heeft niet iedereen zijn hond onder controle dus zijn zulke gebieden.wel nodig.quote:Op zondag 25 maart 2012 19:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zo'n verbod zou eigenlijk niet eens nodig moeten zijn als iedereen gewoon zijn hond even zou aanlijnen op het moment dat iemand dat vrojeg of als hij zijn hond niet onder controle had. Misschien als mensen als TS dat nou ook eens binnen die losloopgebieden zouden doen dat de overheid dan ook zou inzien dat dat verbod overbodig is. Honden blij, hondenbezitters blij, andere mensen blij, kortom iedereen blij.
Jouw zonnekoning-gedrag binnen die zones zijn de reden waarom die dingen nodig zijn, als jij je normaal gedraagt daarbinnen kunnen ze prima afgeschaft worden.quote:Op zondag 25 maart 2012 19:40 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen heeft niet iedereen zijn hond onder controle dus zijn zulke gebieden.wel nodig.
En dat is nog niet eens het probleem; probleem is wél dat mensen die niet graag bij honden lopen daar toch gaan lopen en dan alsnog vragen of je de hond wil aanlijnen.
quote:Op zondag 25 maart 2012 19:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Jouw zonnekoning-gedrag binnen die zones zijn de reden waarom die dingen nodig zijn, als jij je normaal gedraagt daarbinnen kunnen ze prima afgeschaft worden.
En dan zijn het ook nog eens van die 2vierkantemeter afgerasterde plekkenquote:Op zondag 25 maart 2012 19:50 schreef Kikkeren het volgende:
Hele terechte klacht!
Ik woon 100 meter van het stadspark af en sinds enkele jaren mag je daar de hond niet los laten lopen.
Het enige "losloopgebied" in de buurt is een klein grasveltje...
Hier is het een klein grasveldje naast een kinderspeeltuintje, waar aan beide kanten auto's rijden :|quote:Op zondag 25 maart 2012 19:52 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En dan zijn het ook nog eens van die 2vierkantemeter afgerasterde plekken
Dus er moeten controleurs komen wie wel en niet de hond moeten aanlijnen ?quote:Op zondag 25 maart 2012 19:50 schreef Kikkeren het volgende:
Hele terechte klacht!
Ik woon 100 meter van het stadspark af en sinds enkele jaren mag je daar de hond niet los laten lopen.
Het enige "losloopgebied" in de buurt is een klein grasveltje
Dat de gemeente liever niet heeft dat er iemand van het kamp met 20 pitbulls door het stadspark gaat rennen kan ik wel begrijpen maar om nou meteen te verplichten dat honden moeten worden aangelijnd...
Ik begrijp ook wel dat dat onmogelijk isquote:Op zondag 25 maart 2012 19:56 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Dus er moeten controleurs komen wie wel en niet de hond moeten aanlijnen ?
Dat beest is klaar om in te laten slapenquote:Op zondag 25 maart 2012 12:58 schreef Nilscollection het volgende:
De bewuste hond:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
[..]
Bullshit. Als we zo gaan redeneren, kunnen we honden en katten best afschaffen. Oh, en keukenmessen ook want daarmee kun je ook mensen vermoorden.
![]()
Jouw vader ookquote:Op zondag 25 maart 2012 20:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat beest is klaar om in te laten slapen
Die hond heeft ook geen hond en is dus ook niet asociaal.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die heeft geen hond en is dus niet asociaal.
Als je hond gewoon lekker door het gras banjert. Mijn hond moet niets, maar dan ook echt niets van andere mensen hebben, tenzij ze ook een hond meehebben, dan wordt er misschien eens rustig gesnuffeld. Als ik bij iedere voorbijganger mijn hond 30 seconde vast moet doen, kan ik beter niet meer gaan lopen.quote:Op zondag 25 maart 2012 19:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dus mensen moeten dan complete stukken Nederland gaan ontwijken omdat jij jezelf te goed voelt om je hond voor 30 seconden aan te lijnen totdat er wat afstand zit tussen jij en je hond en die andere persoon?
Zijn baasje is asociaal, dus moet de hond ingeslapen worden.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:07 schreef Kikkeren het volgende:
[..]
Die hond heeft ook geen hond en is dus ook niet asociaal.
Ben jij een slechte grap?quote:Op zondag 25 maart 2012 20:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn baasje is asociaal, dus moet de hond ingeslapen worden.
Of gewoon altijd aangelijnd houden. Jij wil een hond, jij veroorzaakt overlast, jij mag ervoor opdraaien.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als je hond gewoon lekker door het gras banjert. Mijn hond moet niets, maar dan ook echt niets van andere mensen hebben, tenzij ze ook een hond meehebben, dan wordt er misschien eens rustig gesnuffeld. Als ik bij iedere voorbijganger mijn hond 30 seconde vast moet doen, kan ik beter niet meer gaan lopen.
Een hond hebben is bij jou gelijk als overlast veroorzaken?quote:Op zondag 25 maart 2012 20:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of gewoon altijd aangelijnd houden. Jij wil een hond, jij veroorzaakt overlast, jij mag ervoor opdraaien.
En dan? Op een renveld aangelijnd lopen? Als mijn hond naast mij loopt zonder riem, loopt ze mij zowat onderuit, zo dichtbij wil ze lopen. Als ik d'r aanlijn kan ze nog alle kanten op.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of gewoon altijd aangelijnd houden. Jij wil een hond, jij veroorzaakt overlast, jij mag ervoor opdraaien.
Als ik katten zou hebben zou ik ze binne houden. Gelukkig ben ik niet egoïstisch en doe ik dat die beestjes niet aan. Net zoals ik andere mensen niet met overlast zou confronteren omdat ik zo nodig mijn hond niet aankan tijdens het uitlaten.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En dan? Op een renveld aangelijnd lopen? Als mijn hond naast mij loopt zonder riem, loopt ze mij zowat onderuit, zo dichtbij wil ze lopen. Als ik d'r aanlijn kan ze nog alle kanten op.
Verder neem ik aan dat jij jouw katten ook aangelijnd houdt?
Indien niet aangelijnd en slecht opgevoed wel ja.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:11 schreef Kikkeren het volgende:
[..]
Een hond hebben is bij jou gelijk als overlast veroorzaken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |