Idd, dat wordt nogal lastig op bijvoorbeeld het Stratumseind in Eindhoven.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 12:35 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Dat de taxi niet altijd in de gelegenheid is om voor de kroeg te stoppen snap jij dan weer niet.
omg, wat een autist ben jij zeg. Leef je in een andere wereld toevallig of in een parallel universum waar de algemene waarden anders zijn????quote:Op zaterdag 24 maart 2012 12:22 schreef Wrick het volgende:
[..]
als je het vervoer niet kan betalen dan heb je ook niks te zoeken in het uitgaansgebied
dronken over straat op de fiets, lopend of in de auto is gewoon verboden in nederland
en wat mij betreft kan dat niet hard genoeg aangepakt worden
Als je in Emmen woont kan ik het me voorstellen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 12:37 schreef Roces18 het volgende:
[..]
omg, wat een autist ben jij zeg. Leef je in een andere wereld toevallig of in een parallel universum waar de algemene waarden anders zijn????
Toch mooi dat je het zelf toegeeft. Dat als iemand jouw in elkaar trapt, iets goeds doet voor de samenleving en de titel held verdient.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 12:36 schreef MichaelScott het volgende:
Hebben ze tegenwoordig ook al internet op het woonwagenkamp?
internetheld
Ja want wanneer je een maatregel buiten proportie noemt 'kom je op voor mensen die dronken rondrijden op een brommer'quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:54 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Opkomen voor mensen die dronken (dus onverzekerd rondrijden) en dan de normale (mensen met een gezond verstand) moraalridder noemen![]()
Je trolled wel goed mang
Maar ja ik ga BBQ-en, veel plezier nog
Het CBR legt die maatregel op, die geen deel uitmaakt van het strafrecht ). Dat is ook de reden dat het CBR rechterlijke uitspraken niet mee hoeft te nemen in hun eigen oordeel: Ze zijn een aparte instantiequote:Op zaterdag 24 maart 2012 05:12 schreef Dagonet het volgende:
Dus je overtreedt de wet, wordt gecontroleerd en je krijgt van de rechter een straf.
Dan is er ook nog een aparte instantie die je een extra straf oplegt, vele malen hoger dan de geldboete die je van de rechter krijgt. Diezelfde instantie legt je een veel hogere rijontzegging op én als je niet meewerkt krijg je een rijontzegging van 5 jaar.
Ik zou in beroep gaan, en hard ook. Dit is alle proportie te buiten.
Zeker aangezien de rechter net besloten heeft dat administratiekosten op een boete niet mogen omdat je niet hoeft mee te betalen aan je eigen straf. Waarom zou je wel een paar duizend euro moeten neertellen voor dit programma?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
..quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:08 schreef Dasjonny het volgende:
De bekrompenheid van een aantal mensen in dit topic
...dit is echt buiten proportie.
http://www.cbr.nl/asp.ppquote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dit is gewoon dom gelul.
Ik geloof er geen flikker van en mocht het CBR wel zulk een brief gestuurd hebben gewoon direct aanvechten.
Compleet buiten proporties dit.
Idd dit gaat wel ver gisteren iemand in weg misbruikers rijd 200 in een porsche om aan de politie te ontkomen (via de belgische grens). Rijd vervolgens tegen een stoplicht op.Straf: 500 euro boete, 30 uur taakstraf en de schade aan het stoplicht vergoeden. Die vriend van TS is waarschijnlijk beginnend bestuurder is met een paar biertjes op een brommer gestopt komt boven de 0,2 promile en is gelijk zwaar de sjaak.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:15 schreef Miertje88 het volgende:
Ik vind deze straf buiten proportie.
Alcoholslot prima. Hoge boete ook prima.
Je beroep hierdoor niet meer kunnen uitoefenen gaat te ver.
Vanaf 1,0 promile wordt er pas een ASP uitgedeeld voor beginnende bestuurders. Dan heb je echt wel iets meer dan een paar biertjes op.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:12 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Idd dit gaat wel ver gisteren iemand in weg misbruikers rijd 200 in een porsche om aan de politie te ontkomen (via de belgische grens). Rijd vervolgens tegen een stoplicht op.Straf: 500 euro boete, 30 uur taakstraf en de schade aan het stoplicht vergoeden. Die vriend van TS is waarschijnlijk beginnend bestuurder is met een paar biertjes op een brommer gestopt komt boven de 0,2 promile en is gelijk zwaar de sjaak.
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:29 schreef RichardHammond het volgende:
Geweldige straf.Al heb ik liever dat het rijbewijs van dergelijke mensen voor het leven geconfisqueerd worden.
Nee, want wij kunnen nu voor deze malloot opdraaien als samenleving. Drinken en dan rijden is not done, maar iemand daardoor ontslagen laten worden werkt alleen maar averechts. Alcoholslot in zijn truck laten plaatsen en lekker laten werken is veel effectiever. Overigens is dit met het CBR en ASP net als een agent en EMG. Als jij door een agent die chagerijnig is gepakt wordt met te hard en hij geeft je een EMG, ben je ook kansloos.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:29 schreef RichardHammond het volgende:
Geweldige straf.Al heb ik liever dat het rijbewijs van dergelijke mensen voor het leven geconfisqueerd worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. van beroep is.Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
ook leuk: 215 euro boete krijgen omdat je 53 i.p.v. 30 rijd op een fietspad, nu is dat misschien wat aan de harde kant, maar aangezien het in een tunnel van een paar honderd meter lang was zonder zijwegen is er totaal geen gevaarzetting. bovendien liep de tunnel schuin af, als ik op mijn racefiets zit rijd ik meestal daar al 50-60, dan krijg je toch ook geen boete?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:09 schreef firebladex het volgende:
nog leuker, een keer 51 te hard, nimmer nooit een bekeuring gehad.
BAM boete van 800 euro + emg cursus 800e = 1.600 voor je aller eerste boete ooit in 2 en half jaar tijd!
De rechter komt niet van pas, alleen CBR, oftewel, NAZI praktijken
Het slot zelf heeft weldegelijk effect, alleen niet op deze manier. Dit werkt, zoals ik al zei, averechts. Overigens is het slot nogal verneukeratief, heb ik vernomen. Als je de Bob bent en een van je vrienden denkt een keer grappig te zijn door te blazen, dan start je wagen dus niet. Maar buiten dat, dan krijg je dus vragen hoe of wat omdat je wou rijden nadat je gedronken hebt. Feilloos is het nog lange niet.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:40 schreef dustbrain het volgende:
Zo'n straf is weinig doeltreffend. Zoveel kosten vanwege dronken rijden op één nalatig persoon. Wat proberen ze te bereiken?
Ja, dat slaat echt nergens op idd.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 05:20 schreef Dagonet het volgende:
De debiliteit ook, als je geen auto hebt zoek je maar een andere auto om het in te laten installeren of anders ben je gewoon vijf jaar al je rijbewijzen kwijt.
"Hee Kees, ja kut man, moet een alcoholslot. Kan ik mijn auto ff een halfjaar op je naam zetten? Scheelt me een hoop geld en gedoe. Dankje man!"quote:
Jawel, als beginnend bestuurder met meer dan 1.0 promille.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:45 schreef Eenskijken het volgende:
Deze straf krijg je niet na 1 overtreding. TS of die vriend verbergt nog iets, namelijk dat dit niet z'n eerste overtreding is met alcohol..
Echt wel:quote:Op maandag 26 maart 2012 17:45 schreef Eenskijken het volgende:
Deze straf krijg je niet na 1 overtreding. TS of die vriend verbergt nog iets, namelijk dat dit niet z'n eerste overtreding is met alcohol..
En lees hier lekker verder.quote:Het alcoholslotprogramma wordt verplicht voor zware alcoholovertreders met een promillage van boven de 1,3. Automobilisten die nog geen 5 jaar hun rijbewijs hebben, krijgen het alcoholslot vanaf 1,0 promille. Recidivisten, automobilisten die opnieuw in de fout gaan, vanaf 0,8 promille.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nou, allen kunnen dus hun rijbewijs kwijtraken bij het fietsen of wandelen naar huis!
Foutje in mijn gedachte. Je blijkt alleen een rijontzegging voor je fiets te kunnen krijgen en zelfs veroordeeld te kunnen worden. klikje doenquote:
Dit, wat een debiliteit inderdaad.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 05:20 schreef Dagonet het volgende:
De debiliteit ook, als je geen auto hebt zoek je maar een andere auto om het in te laten installeren of anders ben je gewoon vijf jaar al je rijbewijzen kwijt.
Nogmaals, dat is om te voorkomen dat mensen hun auto tijdelijk op naam van een vriend/partner zetten om zo het ASP te omzeilen.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:46 schreef Compliment het volgende:
[..]
Dit, wat een debiliteit inderdaad.
In de OP staat dat die kerel dan een auto moet hebben. Dat is debiel.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is om te voorkomen dat mensen hun auto tijdelijk op naam van een vriend/partner zetten om zo het ASP te omzeilen.
Ik blijf mezelf niet herhalen. Als jij een auto hebt dan zet je die snel op naam van je partner en dan zijn er geen consequenties? Lekker makkelijk zou dat zijn, schaf dan het hele slot maar af.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:55 schreef Compliment het volgende:
[..]
In de OP staat dat die kerel dan een auto moet hebben. Dat is debiel.
Nogmaals het blijft een debiele regel. Je doet nu alsof dit de enige oplossing is.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:58 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik blijf mezelf niet herhalen. Als jij een auto hebt dan zet je die snel op naam van je partner en dan zijn er geen consequenties? Lekker makkelijk zou dat zijn, schaf dan het hele slot maar af.
Nee het is niet de enige oplossing, de andere oplossing is namelijk 5 jaar geen rijbewijs.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:25 schreef Compliment het volgende:
[..]
Nogmaals het blijft een debiele regel. Je doet nu alsof dit de enige oplossing is.
idd, een rijbewijs is geen recht, een rijbewijs moet je verdienenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:56 schreef dikkebroekzak het volgende:
Kortom er rijden veel te veel mensen die niet eens hun rijbewijs hadden mogen halen.
Ik vind zulke straffen dan ook zeer terecht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mogen ze ook alleen maar. Om het nog sterker te maken, de autos waarin ze rijden, voorzien van ASP, moeten ook op hun toelating staan. Anders gezegd, jij komt een leuke meid tegen, jij hebt ASP, zij heeft ASP en jullie kennen elkaar niet, zij is strontje lazerus, dan mag jij niet in haar auto rijden. Moet je een aparte toelating voor hebben. Tevens is een ASP een aantekening op je rijbewijs.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee het is niet de enige oplossing, de andere oplossing is namelijk 5 jaar geen rijbewijs.
Alternatief zou je er nog voor kunnen kiezen dat mensen met een ASP enkel nog in auto's met een dergelijk slot mogen rijden.
Ah, didn't know!quote:Op maandag 26 maart 2012 19:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat mogen ze ook alleen maar. Om het nog sterker te maken, de autos waarin ze rijden, voorzien van ASP, moeten ook op hun toelating staan. Anders gezegd, jij komt een leuke meid tegen, jij hebt ASP, zij heeft ASP en jullie kennen elkaar niet, zij is strontje lazerus, dan mag jij niet in haar auto rijden. Moet je een aparte toelating voor hebben. Tevens is een ASP een aantekening op je rijbewijs.
Hier in de buurt is ooit iemand met ze zatte kop naar huis gegaan met een taxi en bij uitstappen viel ie op stoep met ze hoofd en is overledenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 12:30 schreef Wrick het volgende:
[..]
inderdaad dat is een van de gevaren je valt in de gracht en je overlijd mogen wij de kosten daar weer voor dragen vervolgens weer een stille tocht omdat het toch allemaal zoooo zielig is
nee het is niet zielig diegene die daar dood is gegaan was in overtreding het is verboden in nederland om dronken over straat te gaan
wil je dronken zijn neem dan maar de taxi naar huis hoe moeilijk is dat nou om te snappen
pleonasmequote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:44 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Mensen met alcohol op zijn de domste idioten
Waarom?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |