Wel door een auto.. of wilde je zeggen dat je met een fiets/snorfiets evenveel schade aanbrengt als met een auto?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:56 schreef dikkebroekzak het volgende:
Geen medelijden. Floer van der Wal werd doodgereden door zo'n kutdebiel.
De NLse verkeerswegen zijn soms levensgevaarlijk. Mensen rijden als gevaarlijke gekken zonder rekening te houden met hun medeweggebruikers. Daarnaast is een zekere deel terug te vorderen op aggressie/verkeerswoede.
Kortom er rijden veel te veel mensen die niet eens hun rijbewijs hadden mogen halen.
Ik vind zulke straffen dan ook zeer terecht.
deze man was een truckchauffeur n.b. En dus had hij gwn beter moeten weten. Ik zou hem niet vertrouwen achter het stuur van zo'n grote moordmachine als een truck.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:59 schreef webb2012 het volgende:
[..]
Wel door een auto.. of wilde je zeggen dat je met een fiets/snorfiets evenveel schade aanbrengt als met een auto?
Ik ken mensen die hun rijbewijs een aantal maanden kwijt zijn omdat ze met een potje teveel op op de FIETS stapte.. tuurlijk is het niet goed te praten. maar mensen zonder rijbewijs kunnen ze niks afpakken.
Ik vind het nogal kansloos ook al ben je strafbaar bezig.. Deze straffen zouden ze weleens na mogen kijken..
Als je op een brommer met 25 kmu tegen iemand aanrijd, kun je die ander al voor het leven verminken. Je hoeft 'm maar een beetje verkeerd te raken.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 02:03 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
deze man was een truckchauffeur n.b. En dus had hij gwn beter moeten weten. Ik zou hem niet vertrouwen achter het stuur van zo'n grote moordmachine als een truck.
Daarnaast ook brommers/fietsen kunnen ernstige ongelukken veroorzaken (denk aan een zwenkende auto die een brommer probeert te vermijden en in de verkeerde weghelft terechtkomt of slipt op het ijs).
Die straffen en wetten zijn er niet voor niets.
Dit stukje snap ik niet helemaal.quote:- Indien hij niet zelf in het bezit is van een auto dient hij er een aan te schaffen of het slot in de auto van een van de ouders te laten plaatsen. Doet hij dit niet dan wordt zijn rijbevoegdheid voor 5 jaar afgenomen en moet hij daarna opnieuw het rijbewijs halen.
Hij is zo dom om te drinken en rijden, dan mag hij op de blaren zitten ook. Je weet gewoon dat dit streng bestraft wordt.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 02:02 schreef Niltag het volgende:
het ging mij vooral om het feit dat dit op een suf 25kph brommertje is gebeurd (een elektrische fiets gaat tegenwoordig harder).
Daarnaast, iemand die alleen zijn bromrijbewijs heeft kan dit dus ook niet gebeuren. Die kan gewoon 2 maanden later vrolijk zijn autorijbewijs halen en zonder alcoholslot autorijden.
Met een auto vind ik de straf meer terecht.
je realiseert je wel dat je dan mensen die dronken op de fiets gaan hetzelfde moet gaan behandelen als deze man?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 02:55 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hij is zo dom om te drinken en rijden, dan mag hij op de blaren zitten ook. Je weet gewoon dat dit streng bestraft wordt.
Omdat ze anders hun auto op naam van iemand anders zetten denk ik. Maar toch rare regel.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 02:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit stukje snap ik niet helemaal.
Ik neem aan dat men hier uitgaat van een situatie waarbij hij nog wel van plan is auto te rijden? Lijkt me namelijk vreemd als hij, wanneer hij geen auto heeft, maar daarnaast ook NIET van plan is te rijden (en zijn ouders bijv. geen auto hebben, of geen zin in dat slot hebben), toch een auto zal moeten aanschaffen...
Of laten inbouwen in een auto of 5 jaar rijontzegging.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 02:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit stukje snap ik niet helemaal.
Ik neem aan dat men hier uitgaat van een situatie waarbij hij nog wel van plan is auto te rijden? Lijkt me namelijk vreemd als hij, wanneer hij geen auto heeft, maar daarnaast ook NIET van plan is te rijden (en zijn ouders bijv. geen auto hebben, of geen zin in dat slot hebben), toch een auto zal moeten aanschaffen...
Dit.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 05:12 schreef Dagonet het volgende:
Dus je overtreedt de wet, wordt gecontroleerd en je krijgt van de rechter een straf.
Dan is er ook nog een aparte instantie die je een extra straf oplegt, vele malen hoger dan de geldboete die je van de rechter krijgt. Diezelfde instantie legt je een veel hogere rijontzegging op én als je niet meewerkt krijg je een rijontzegging van 5 jaar.
Ik zou in beroep gaan, en hard ook. Dit is alle proportie te buiten.
Zeker aangezien de rechter net besloten heeft dat administratiekosten op een boete niet mogen omdat je niet hoeft mee te betalen aan je eigen straf. Waarom zou je wel een paar duizend euro moeten neertellen voor dit programma?
En dit.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 05:20 schreef Dagonet het volgende:
De debiliteit ook, als je geen auto hebt zoek je maar een andere auto om het in te laten installeren of anders ben je gewoon vijf jaar al je rijbewijzen kwijt.
Hoe kunnen ze weten voor wie die cursus is.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:09 schreef firebladex het volgende:
nog leuker, een keer 51 te hard, nimmer nooit een bekeuring gehad.
BAM boete van 800 euro + emg cursus 800e = 1.600 voor je aller eerste boete ooit in 2 en half jaar tijd!
De rechter komt niet van pas, alleen CBR, oftewel, NAZI praktijken
En terecht, als je 'zomaar een keer' 51 km per uur te hard rijdt. Jammer dat het daarbij blijft.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:09 schreef firebladex het volgende:
nog leuker, een keer 51 te hard, nimmer nooit een bekeuring gehad.
BAM boete van 800 euro + emg cursus 800e = 1.600 voor je aller eerste boete ooit in 2 en half jaar tijd!
De rechter komt niet van pas, alleen CBR, oftewel, NAZI praktijken
Jij bent echt dom hè? Het is juist de bedoeling dat het leven van die maat van TS in puin ligt. Kan die het leven van anderen tenminste niet kapot maken met zijn onverantwoordelijke gedrag.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:17 schreef Regilio_ het volgende:
Ja echt typisch Fok weer, "terecht, moet ie maar niet rijden met drank op" .
Moet jezelf eens overkomen, denk je er wel anders over. Met name dat maat van TS chauffeur is en dat niet meer kan doen, maakt dat zijn hele leven in puin ligt.
Maar dit is dus "terecht" volgens velen.
Lutsers
25kph brommertje..............................................quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:18 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Jij bent echt dom hè? Het is juist de bedoeling dat het leven van die maat van TS in puin ligt. Kan die het leven van anderen tenminste niet kapot maken met zijn onverantwoordelijke gedrag.
Dat heeft ie lekker aan zichzelf te danken. Als hij iemand dood rijdt is het leven van die familie ook in puin.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:17 schreef Regilio_ het volgende:
Ja echt typisch Fok weer, "terecht, moet ie maar niet rijden met drank op" .
Moet jezelf eens overkomen, denk je er wel anders over. Met name dat maat van TS chauffeur is en dat niet meer kan doen, maakt dat zijn hele leven in puin ligt.
Maar dit is dus "terecht" volgens velen.
Lutsers
Is toch een motorvoertuig? En wat heeft een discussie beargumenteren met rustig aan doen te maken?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:26 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
25kph brommertje..............................................
En rustig aan he, het is en blijft maar internet jongeman.
Ja en rijden die dingen ooit maar 25? Nee gaan allemaal harder.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:26 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
25kph brommertje..............................................
En rustig aan he, het is en blijft maar internet jongeman.
Ook al rij je met 5 km/u tegen iemand aan en deze persoon komt ten val. Het is en blijft de schuld van de bestuurder.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ja en rijden die dingen ooit maar 25? Nee gaan allemaal harder.
Kinderachtig is 1 ding, strenger straffen: prima, maar buiten proportie is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:37 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ook al rij je met 5 km/u tegen iemand aan en deze persoon komt ten val. Het is en blijft de schuld van de bestuurder.
Geen kinderachtige opmerking van oh het valt wel mee en het is zo erg niet en het is maar een beetje zoals van de users hierboven want regels zijn regels en kan je er niet mee omgaan dan heb je het recht niet om een rijbewijs in je bezit te hebben. Punt.
So what? Regels zijn regels, kan je je hier niet aan houden jammer dan.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:39 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Kinderachtig is 1 ding, strenger straffen: prima, maar buiten proportie is een ander verhaal.
Regels zijn regels, wat een heerlijke naïviteit toch weer.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:41 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
So what? Regels zijn regels, kan je je hier niet aan houden jammer dan.
Ik vind deze OP een keurige manier van hoe het allemaal geregeld is.
Dat die zichzelf niet dood tegen een boom heeft gereden? Ja echt klote welquote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:45 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Dit is echt te debiel voor woorden.
Van mij mogen ze meer geld vragen aan dit soort idioten. Kunnen misschien de prijzen van andere dingen voor normale mensen omlaag daaro.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:46 schreef Roces18 het volgende:
CBR is sowieso een corrupte klote organisatie die alleen maar uit zijn op je geld. Vieze monopolisten
Ze vinden een donatie van jouw kant vast niet erg hoor, meneer de moraalridder. Prijzen omlaag, denk eens na...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:50 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Van mij mogen ze meer geld vragen aan dit soort idioten. Kunnen misschien de prijzen van andere dingen voor normale mensen omlaag daaro.
Dit meen je niet... hij MOET een auto kopen? I don't want to live on this planet anymorequote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:49 schreef Niltag het volgende:
- Indien hij niet zelf in het bezit is van een auto dient hij er een aan te schaffen of het slot in de auto van een van de ouders te laten plaatsen. Doet hij dit niet dan wordt zijn rijbevoegdheid voor 5 jaar afgenomen en moet hij daarna opnieuw het rijbewijs halen.
Ik vind het wel erg overdreven allemaal. CBR is een corrupte klote bende met tarieven die werkelijk belachelijk zijn gewoon omdat ze toch geen concurrentie hebben. Natuurlijk had hij niet met een glaasje op zijn brommer moeten stappen maar er zijn wel grenzen, want als ik een moord pleeg kom ik er zo onderhand nog beter vanaf. En het is helemaal belachelijk als ze mensen pakken die dronken naar huis fietsen, kom op zeg. Moet ik lopen dan ???? 1. Middernacht is er toch niemand op straat, 2. taxi's zijn veeeeeeeeeel te duur.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:50 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Van mij mogen ze meer geld vragen aan dit soort idioten. Kunnen misschien de prijzen van andere dingen voor normale mensen omlaag daaro.
Opkomen voor mensen die dronken (dus onverzekerd rondrijden) en dan de normale (mensen met een gezond verstand) moraalridder noemenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:51 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ze vinden een donatie van jouw kant vast niet erg hoor, meneer de moraalridder. Prijzen omlaag, denk eens na...
Dit is gewoon dom gelul.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 05:20 schreef Dagonet het volgende:
De debiliteit ook, als je geen auto hebt zoek je maar een andere auto om het in te laten installeren of anders ben je gewoon vijf jaar al je rijbewijzen kwijt.
Nouja opzich kun je wel een gigantisch oud oldtimer barrel dat niet rijdt kopen voor weinig en dat daar in laten zetten. Gewoon laten rotten en bijna geen belasting betalen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dit is gewoon dom gelul.
Ik geloof er geen flikker van en mocht het CBR wel zulk een brief gestuurd hebben gewoon direct aanvechten.
Compleet buiten proporties dit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |