SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Één van de onderwerpen die worden beschreven in het boek, is welke aandrijving de voertuigen van de Iarganen gebruiken. Zij maken gebruik van een bepaalde vorm van magnetisme, waarbij door één magneet aan te draaien, de overige magneten ook beginnen te draaien waardoor er een vorm van energie vrij komt.Ze hebben dit getest, en het blijkt ook daadwerkelijk te werken:quote:The 12 flywheels represent the (matter) spin in 12 universes. The magnetic flux in one axis represents the alternating time flux in a time axis. Two flywheels on one (time) axis represent our universe and our anti-time universe. The central ball in the middle is a strong magnet that drives the magnets on the flywheels. In this model the rotation is fixed in the horizontal plane, in the real model the central 'magnet; rotates around two axes, a 'double rotation'. It represents the driving force behind all creation, syncing all atoms in a universe in an iron grip.
6 time axes (12 universes) are needed to form a closed loop and to keep the nothing in tact. This is the model as was given to Denaerde by the Iargans.
Of het echt gebeurd is of niet, moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen, maar dat neemt niet weg dat de beschrijvingen in dat boek echt zeer goed zijn. Dat één persoon dit allemaal kan bedenken, klinkt bijna onmogelijk.
Vergeet niet dat dit boek al in de jaren 60 geschreven is!
Een aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in dit onderwerp.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
Is ook zeer moeilik om zoiets te geloven.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:53 schreef Black_Ninja het volgende:
Ik raak er niet door overtuigd maar ben het met Enneacanthus eens, het is een mooie OP
Ik ben overtuigd gelover dat we niet de enige zijn in het universum. Denken dat we uniek zijn is arrogantie ten top. Maar of ze hier al zijn langs gekomen? Ik denk het niet. Waarom zou je zoveel moeite doen om hier te komen, een willekeurige vreemdeling al deze dingen vertellen en dan weer weg gaan alsof er niks is gebeurd?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:04 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
Is ook zeer moeilik om zoiets te geloven.
Maar of het nu echt gebeurd is of niet, het boek is gewoon zo goed geschreven, dat het zeker de moeite waard is het een keer te lezen.
En bovendien zijn de illustraties in het boek ook erg fraai. Een leuk extraatje.
Om eerlijk te zijn weet ik zelf ook nog niet of ik het moet geloven of niet na twee keer het boek te hebben gelezen. Maar het zou zomaar echt gebeurd kunnen zijn, ik sluit in ieder geval niets uit.
Ze zeggen alleen dat er dan een inbreuk onstaat op het vrije denken van de beschaving die ze proberen te helpen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:46 schreef allesbeterweter het volgende:
Leg dan contact met overheden of maak jezelf kenbaar aan het grote publiek en deel op die manier je kennis.(fixed)....
Cool! Wat is de titel?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 04:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb t boek hier liggen! Al twee maanden en heb alleen nog maar naar de plaatjes gekeken
Titel: Buitenaardse beschavingquote:
O ja. Ik had het ook niet kunnen raden hequote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:15 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
Titel: Buitenaardse beschaving
Auteur: Stefan Denaerde
Oh zag je ze vliegen?quote:Op zondag 25 maart 2012 13:37 schreef allesbeterweter het volgende:
Je had misschien ook even in de lucht kunnen kijken vanacht.
De UFO's waren weer aan het racen in de lucht en het universum.....
Tja mensen zijn toch ook geinteresseerd in "lagere" levensvormen zoals de dierenwereld. Waarom geen massaal contact? Dieren willen we toch ook zoveel mogelijk in hun natuurlijk omgeving laten leven?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:09 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd gelover dat we niet de enige zijn in het universum. Denken dat we uniek zijn is arrogantie ten top. Maar of ze hier al zijn langs gekomen? Ik denk het niet. Waarom zou je zoveel moeite doen om hier te komen, een willekeurige vreemdeling al deze dingen vertellen en dan weer weg gaan alsof er niks is gebeurd?
Leg dan contact met overheden of maak jezelf kenbaar aan het grote publiek en deel op die manier je gaan om contact met een complete beschaving en niet met 1 enkele vreemdeling.
Maar als ze hun aanwezigheid kunnen verbergen, zou het dan niet logischer zijn als ze helemaal geen contact zouden maken?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:58 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Tja mensen zijn toch ook geinteresseerd in "lagere" levensvormen zoals de dierenwereld. Waarom geen massaal contact? Dieren willen we toch ook zoveel mogelijk in hun natuurlijk omgeving laten leven?
Wie weet wat voor logica buitenaardsen zouden hanteren?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar als ze hun aanwezigheid kunnen verbergen, zou het dan niet logischer zijn als ze helemaal geen contact zouden maken?
Tja, het zou in ieder geval toch logische logica moeten zijn. Anders krijg je het niet voor elkaar om interstellair te reizen, toch?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 08:53 schreef Gray het volgende:
[..]
Wie weet wat voor logica buitenaardsen zouden hanteren?
Of weten zij de logica (deels) los te laten wanneer dat nodig is.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Tja, het zou in ieder geval toch logische logica moeten zijn. Anders krijg je het niet voor elkaar om interstellair te reizen, toch?
Doet me denken aan dat spelletje Spore, maar zou best kunnen.quote:Ik zou me trouwens best kunnen voorstellen dat er een hierarchie is onder buitenaardse beschavingen op grond van de afstanden die ze kunnen afleggen. Sommigen hebben mss. net reizen tussen de sterren ontdekt, anderen hebben al de sprong gewaagd naar de volgende spiraalarm, nog anderen hebben al meerdere armen gepasseerd.
Als ze heel ver zijn kunnen ze misschien wel naar een andere melkweg reizen. Als ze heel, heel ver zijn kunnen ze clusterhoppen.
Het volk dat het snelst en het verst kan reizen kan zich ook het meest effectief verspreiden en het snelst ontwikkelen en beschikt over de meeste hulpbronnen, omdat ze meer planeten hebben gekoloniseerd.
Hmm.. Zou kunnen, mensen zijn ook geen rationele wezens wat dat betreft. Zij zouden een peuk opsteken na een lange reis.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:29 schreef Gray het volgende:
[..]
Of weten zij de logica (deels) los te laten wanneer dat nodig is.
Zouden we zo sadistisch en hypocriet zijn dat we zelf graancirkels zouden plaatsen? En zelfs eerst graan, mocht iets dergelijks niet bestaan?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:42 schreef allesbeterweter het volgende:
Of...... te laten trillen.........IPV trollen.
quote:"De gigantische schok die dat teweegbrengt, betekent het einde van de bestaande religies. Want het roept de vraag op of Christus, Mohammed en de andere profeten ook die andere planeten hebben bezocht. In elk geval zal het besef dat er beschavingen op andere planeten zijn, het mondiale denken geen slecht doen. Door die ontdekking gaat de mens pas echt beseffen dat hij deel uitmaakt van een groter geheel.
In feite zegt hij dus (waar ik het overigens mee eens ben) dat elke religie dezelfde kern in zich heeft, namelijk liefde. Ik zie dus niet in waarom mensen ineens niet meer religieus zouden zijn in een eventuele hogere beschaving, gestoeld op dezelfde kern.quote:“Voor de superbeschaving. Ontwikkelingen in het heelal worden gestuurd door een immaterieel creativiteitsveld. Je kunt het zien als een soort levenswezen waar alle beschavingen naartoe groeien. Het hogere doel is liefde. Als de liefde wint dan kan de aarde toetreden tot de hogere vorm van uitwisseling met buitenaardsen. Dat is de wederopstanding waar het in de bijbel overgaat. In de superbeschaving kan iedereen moeiteloos elkaars gedachten peilen, er bestaat een super liefdesgevoel. Ze kunnen daar zelfs met planeet en al in het creativiteitsveld verdwijnen.“
sommige dieren en mensen zien er ook vaag uit, dus dat zegt niets.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |