abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:25:39 #1
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_109424463
Stefan Denaerde (een pseudoniem van Ad Beers), was een directeur van een firma met 100 werknemers.

In de jaren beweerde hij dat hij contact heeft gehad met een vliegende schotel in de Oosterschelde. Hierover heeft hij een boek geschreven genaamd 'Buitenaardse beschaving'.

Hij is uiteindelijk erg ongelukkig en eenzaam overleden. Door al zijn werknemers en zijn familie werd hij voor gek verklaard. Een paar duizend mensen om hem heen geloofden hem.

Beschrijving van het boek:

In 1969 verschijnt Buitenaardse beschaving voor het eerst en wordt direct een bestseller. De auteur stuit bij toeval op een UFO en staat oog in oog met acht buitenaardse wezens, afkomstig van een planeet buiten ons zonnestelsel (planeet Iarga).

De hoofdrolspeler in het boek, Stef, krijgt een antwoord op de vraag wat de vreemde wezens onder een sociaal stabiele beschaving verstaan. Hij wordt hier voor uitgenodigd om aan boord van het ruimteschip een uitleg van twee dagen te krijgen, waar hij op in gaat.

"De waarde van een onzelfzuchtige daad wordt niet in het minst beïnvloed door de vraag of achteraf gesproken de geboden hulp ook op andere wijze had kunnen geschieden."

Stap voor stap wordt Stef ingewijd in de geheimen van een hoge beschaving. Via het beeldscherm wordt hij meegenomen naar de planeet Iarga. Ze waarschuwen hem voor de gevaren die er voor hem persoonlijk aan verbonden zijn. "Het belangrijkste voor ons is, ertegen te waken dat je vrijheid van denken wordt aangetast. De vrijheid van denken is essentie van het menszijn en wanneer we dat zouden schaden, zouden we volgens onze ethiek een misdaad bedrijven."

Stef verneemt dat de drie belangrijkste begrippen voor het creëren van een hoog beschavingsniveau vrijheid, rechtvaardigheid en efficiency zijn. Met vele voorbeelden wordt dit aangetoond.
Nu, meer dan veertig jaar later, rijst dan ook de vraag: wat kunnen wij, anno 2012, leren van deze bijzondere ontmoeting? Kan de kennis van de Iarganen ons helpen met het oplossen van armoede, hongersnood en de huidige economische crisis?

Een hoogstaande beschaving creëer je vanuit drie principes: vrijheid, rechtvaardigheid en doelmatigheid

Er staat ook een interessant interview met Denaerde op youtube.
Deel 1:

Deel 2:

Interview met Rudolf Das (de illustrator van het Denaerde interview filmpje hierboven):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Één van de onderwerpen die worden beschreven in het boek, is welke aandrijving de voertuigen van de Iarganen gebruiken. Zij maken gebruik van een bepaalde vorm van magnetisme, waarbij door één magneet aan te draaien, de overige magneten ook beginnen te draaien waardoor er een vorm van energie vrij komt.

quote:
The 12 flywheels represent the (matter) spin in 12 universes. The magnetic flux in one axis represents the alternating time flux in a time axis. Two flywheels on one (time) axis represent our universe and our anti-time universe. The central ball in the middle is a strong magnet that drives the magnets on the flywheels. In this model the rotation is fixed in the horizontal plane, in the real model the central 'magnet; rotates around two axes, a 'double rotation'. It represents the driving force behind all creation, syncing all atoms in a universe in an iron grip.
6 time axes (12 universes) are needed to form a closed loop and to keep the nothing in tact. This is the model as was given to Denaerde by the Iargans.
Ze hebben dit getest, en het blijkt ook daadwerkelijk te werken:

Of het echt gebeurd is of niet, moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen, maar dat neemt niet weg dat de beschrijvingen in dat boek echt zeer goed zijn. Dat één persoon dit allemaal kan bedenken, klinkt bijna onmogelijk.
Vergeet niet dat dit boek al in de jaren 60 geschreven is!
Een aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in dit onderwerp.

He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_109425256
Grappig, als ik me niet vergis heb ik ooit eens met dat boek in mijn handen gestaan bij De Slegte...

Wat een goede OP trouwens :)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:53:15 #3
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_109425297
Ik raak er niet door overtuigd maar ben het met Enneacanthus eens, het is een mooie OP :)
Domo Arigato!
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:58:37 #4
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_109425447
ik heb het boek en ook gelezen ... volgens mij niet echt gebeurd maar meer filosofisch bedoeld om een utopische samenleving voor te stellen .

wel prachtige tekeningen van Das ^O^
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:04:55 #5
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_109425660
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:53 schreef Black_Ninja het volgende:
Ik raak er niet door overtuigd maar ben het met Enneacanthus eens, het is een mooie OP :)
Is ook zeer moeilik om zoiets te geloven.
Maar of het nu echt gebeurd is of niet, het boek is gewoon zo goed geschreven, dat het zeker de moeite waard is het een keer te lezen.
En bovendien zijn de illustraties in het boek ook erg fraai. Een leuk extraatje.

Om eerlijk te zijn weet ik zelf ook nog niet of ik het moet geloven of niet na twee keer het boek te hebben gelezen. Maar het zou zomaar echt gebeurd kunnen zijn, ik sluit in ieder geval niets uit.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:09:38 #6
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_109425812
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:04 schreef AartBakkebaard het volgende:

[..]

Is ook zeer moeilik om zoiets te geloven.
Maar of het nu echt gebeurd is of niet, het boek is gewoon zo goed geschreven, dat het zeker de moeite waard is het een keer te lezen.
En bovendien zijn de illustraties in het boek ook erg fraai. Een leuk extraatje.

Om eerlijk te zijn weet ik zelf ook nog niet of ik het moet geloven of niet na twee keer het boek te hebben gelezen. Maar het zou zomaar echt gebeurd kunnen zijn, ik sluit in ieder geval niets uit.
Ik ben overtuigd gelover dat we niet de enige zijn in het universum. Denken dat we uniek zijn is arrogantie ten top. Maar of ze hier al zijn langs gekomen? Ik denk het niet. Waarom zou je zoveel moeite doen om hier te komen, een willekeurige vreemdeling al deze dingen vertellen en dan weer weg gaan alsof er niks is gebeurd?

Leg dan contact met overheden of maak jezelf kenbaar aan het grote publiek en deel op die manier je kennis.

Dat bijv. de maya's contact hadden met Aliens zoals beschreven in hun tempels wil ik best geloven omdat het dus zou gaan om contact met een complete beschaving en niet met 1 enkele vreemdeling.
Domo Arigato!
pi_109437103
Leg dan contact met overheden of maak jezelf kenbaar aan het grote publiek en deel op die manier je kennis.(fixed)....

Idd leg contact met een stel mensen die alleen maar met hun zelf bezig zijn en de wereld naar de klote helpen ,met eventueel ook nog het risico tot opsluiting en ontleding van je lichaam en ruimtevaartuig.....

Slimme mensen die zeggen zo min mogenlijk om niet door de mand te vallen dat we eigenlijks gewoon apen zijn........

En buitenaardse beschavingen zien de homo-sapiens alleen als een virus en zouden dit contact wel uit de weg gaan...........

Kijk naar de historie van de minderheden als de Indianen van Noord en Zuid Amerika...........
Om nog maar niet te spreken over de minderheden die nu nog steeds onder de duim gehouden worden......

Nee dat er andere beschavingen bestaan geloof ik voor de volle 100% maar of deze ooit met deze heden ten daagse maatschappij contact zullen zoeken.....???
allesbeterweter
pi_109442038
Volgens mij heb ik dit verhaal ook ooit al eens gelezen. Ik was alleen vergeten waar.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_109454337
Ik heb t boek hier liggen! Al twee maanden en heb alleen nog maar naar de plaatjes gekeken :P
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_109455916
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:46 schreef allesbeterweter het volgende:
Leg dan contact met overheden of maak jezelf kenbaar aan het grote publiek en deel op die manier je kennis.(fixed)....
Ze zeggen alleen dat er dan een inbreuk onstaat op het vrije denken van de beschaving die ze proberen te helpen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_109455924
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 04:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb t boek hier liggen! Al twee maanden en heb alleen nog maar naar de plaatjes gekeken :P
Cool! Wat is de titel?
  zaterdag 24 maart 2012 @ 10:15:06 #12
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_109456127
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 10:02 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Cool! Wat is de titel?
Titel: Buitenaardse beschaving
Auteur: Stefan Denaerde
pi_109459849
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 10:15 schreef AartBakkebaard het volgende:

[..]

Titel: Buitenaardse beschaving
Auteur: Stefan Denaerde
O ja. Ik had het ook niet kunnen raden he :P
  zondag 25 maart 2012 @ 13:37:30 #14
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_109489221
Je had misschien ook even in de lucht kunnen kijken vanacht.
De UFO's waren weer aan het racen in de lucht en het universum.....
allesbeterweter
pi_109507305
quote:
16s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:37 schreef allesbeterweter het volgende:
Je had misschien ook even in de lucht kunnen kijken vanacht.
De UFO's waren weer aan het racen in de lucht en het universum.....
Oh zag je ze vliegen? :o
pi_109520683
De spreek woordlijke vliegen om mijn oren ,en de mugen zijn ook weer actief aan het zoemen..
Maar misschien zijn het wel micro-aliens..... ? ^O^
allesbeterweter
pi_109577773
Opvallend hoe de aandacht voor Denaerde opeens lijkt te groeien.

Hier is een radio-interview met Denaerde te beluisteren uit 1990:
www.stefandenaerde.nl
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:44:03 #18
378419 zappfinger
Denaerde/muziek/software
pi_113247877
Ik bestudeer het Denaerde geval al ruime tijd. Onderhoud ook de website theory-of-god, (en mijn eigen site resona.nl) waar het draagveldmodel verder uitgelegd wordt. Dit is een totaal nieuwe fysica die beschrijft hoe het heelal in elkaar zit. Denaerde 'ontving' deze theorie na zijn contact.

Richard
pi_113257981
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:09 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Ik ben overtuigd gelover dat we niet de enige zijn in het universum. Denken dat we uniek zijn is arrogantie ten top. Maar of ze hier al zijn langs gekomen? Ik denk het niet. Waarom zou je zoveel moeite doen om hier te komen, een willekeurige vreemdeling al deze dingen vertellen en dan weer weg gaan alsof er niks is gebeurd?

Leg dan contact met overheden of maak jezelf kenbaar aan het grote publiek en deel op die manier je gaan om contact met een complete beschaving en niet met 1 enkele vreemdeling.
Tja mensen zijn toch ook geinteresseerd in "lagere" levensvormen zoals de dierenwereld. Waarom geen massaal contact? Dieren willen we toch ook zoveel mogelijk in hun natuurlijk omgeving laten leven?
pi_113260364
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 22:58 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Tja mensen zijn toch ook geinteresseerd in "lagere" levensvormen zoals de dierenwereld. Waarom geen massaal contact? Dieren willen we toch ook zoveel mogelijk in hun natuurlijk omgeving laten leven?
Maar als ze hun aanwezigheid kunnen verbergen, zou het dan niet logischer zijn als ze helemaal geen contact zouden maken?
pi_113267144
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar als ze hun aanwezigheid kunnen verbergen, zou het dan niet logischer zijn als ze helemaal geen contact zouden maken?
Wie weet wat voor logica buitenaardsen zouden hanteren? ;)
pi_113268604
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 08:53 schreef Gray het volgende:

[..]

Wie weet wat voor logica buitenaardsen zouden hanteren? ;)
Tja, het zou in ieder geval toch logische logica moeten zijn. Anders krijg je het niet voor elkaar om interstellair te reizen, toch?

Ik zou me trouwens best kunnen voorstellen dat er een hierarchie is onder buitenaardse beschavingen op grond van de afstanden die ze kunnen afleggen. Sommigen hebben mss. net reizen tussen de sterren ontdekt, anderen hebben al de sprong gewaagd naar de volgende spiraalarm, nog anderen hebben al meerdere armen gepasseerd.
Als ze heel ver zijn kunnen ze misschien wel naar een andere melkweg reizen. Als ze heel, heel ver zijn kunnen ze clusterhoppen. :P
Het volk dat het snelst en het verst kan reizen kan zich ook het meest effectief verspreiden en het snelst ontwikkelen en beschikt over de meeste hulpbronnen, omdat ze meer planeten hebben gekoloniseerd.
pi_113269500
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 10:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Tja, het zou in ieder geval toch logische logica moeten zijn. Anders krijg je het niet voor elkaar om interstellair te reizen, toch?
Of weten zij de logica (deels) los te laten wanneer dat nodig is. :)

quote:
Ik zou me trouwens best kunnen voorstellen dat er een hierarchie is onder buitenaardse beschavingen op grond van de afstanden die ze kunnen afleggen. Sommigen hebben mss. net reizen tussen de sterren ontdekt, anderen hebben al de sprong gewaagd naar de volgende spiraalarm, nog anderen hebben al meerdere armen gepasseerd.
Als ze heel ver zijn kunnen ze misschien wel naar een andere melkweg reizen. Als ze heel, heel ver zijn kunnen ze clusterhoppen. :P
Het volk dat het snelst en het verst kan reizen kan zich ook het meest effectief verspreiden en het snelst ontwikkelen en beschikt over de meeste hulpbronnen, omdat ze meer planeten hebben gekoloniseerd.
Doet me denken aan dat spelletje Spore, maar zou best kunnen. :Y
pi_113269666
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:29 schreef Gray het volgende:

[..]

Of weten zij de logica (deels) los te laten wanneer dat nodig is. :)

Hmm.. Zou kunnen, mensen zijn ook geen rationele wezens wat dat betreft. Zij zouden een peuk opsteken na een lange reis.
Zij hebben mss. de onweerstaanbare drang om de lokale bevolking een beetje te trollen. :P
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:42:11 #25
363488 allesbeterweter
allesbeterweter
pi_113558136
Of...... te laten trillen.........IPV trollen. _O-
allesbeterweter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')