Ik vind het geen reden om je gezin te domineren en je heel naar naar je gezin toe te gedragen, hetgeen die vader gedaan heeft. Dat is wat anders dan het niet erg vinden dat je kind gepest wordt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:29 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dus als een kind van jou gepest wordt dan vind je dat niet erg.
Dat is gewoon afreageren, wel tegen de verkeerde mensen dat wel.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik vind het geen reden om je gezin te domineren en je heel naar naar je gezin toe te gedragen, hetgeen die vader gedaan heeft. Dat is wat anders dan het niet erg vinden dat je kind gepest wordt.
Frustatie, onmacht en wanhoop. Als een kind gepest wordt heeft dat effect op het hele gezin. Of mensen daar altijd goed op weten te reageren is een tweede. Het zijn mensen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik vind het geen reden om je gezin te domineren en je heel naar naar je gezin toe te gedragen, hetgeen die vader gedaan heeft. Dat is wat anders dan het niet erg vinden dat je kind gepest wordt.
Feels bad he? Hoewel ik geloof dat het echt weinig zin heeft bij mensen een excuus op te halen over de onzin die ze hebben uitgehaald toen ze 8-16 jaar oud waren, voelt het nog steeds goed om te horen dat 'die' zwanger is en 'die' moet leven van een uitkering.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:41 schreef Yellowcard het volgende:
Om de cirkel compleet te maken werd 1 van de ergste pesters van mijn middelbare school 2 jaar geleden mijn nieuwe collega na hem 14 jaar niet te hebben gezien. Ik dacht het wordt niks met die jongen, pure haat en agressie en een zware gebruiker. Die eindigd ergens in de goot of in de bak. Bleek hij toch ingenieur aan de TU Delft te zijn geworden en binnengehaald als technisch toptalent. Binnen de kortste tijd was hij voorzitter van de jongerenvereniging en had promotie gemaakt. Vroeger de held van de school en daarna de held van het bedrijf.
Wat je vergeet is dat als je eenmaal in het 'gepest'-hoekje zit je daar niet zomaar meer uitkomt. Het is vaak geen kwestie van er niks tegen wíllen doen, maar van er niks tegen kúnnen doen. Je aanpassen aan de anderen heeft in veel gevallen al geen zin meer. Men ziet je immers toch al als dé zondebok. En als je er tegenin gaat met woorden dan word je vaak uitgelachen/uitgescholden. Ga je er met fysiek geweld tegenin dan word je waarschijnlijk door de pesters en hun vrienden in elkaar geslagen, of anders wel van school geschorst.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:25 schreef MacorgaZ het volgende:
Het is ook gewoon survival of the fittest, hoor je er niet bij dan merk je het wel, als je er dan niks aan doet (want die Wendy liet het ook maar steeds gebeuren, en zelfs die ouders ook) en je hebt zulke kutkinderen in de klas dan gaat het ook jaren door ja. Dat zelfs de meisjes in de klas meededen geeft alleen maar aan dat het niet willekeurig iemand uitkiezen was door wat kwajongens, maar gewoon echt puur de persoon die buiten de groep valt. Als dat gebeurt moet je proberen jezelf aan te passen aan de normen, doe je dat niet, dan krijg je dit dus.
Nee, maar die pesters zijn het dus na tien minuten weer vergeten. Heeft dus niet zoveel zin om die 'sorry' te laten zeggen. In dit programma is meerdere keren gebleken dat die pesters er helemaal geen affiniteit meer mee hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:59 schreef AAB het volgende:
Jammer dat de basisschool van Wendy niet mee wou doen aan de opnames. Als er op school gepest wordt en leraren merken dit, is het hun taak om dit probleem aan te pakken. Althans zo ging dat bij ons op school, lijkt mij nu meer dan normaal.
Niet elke persoon is hetzelfde en als je dag in dag uit gepest wordt heeft dat zeker effect op de persoon die je op latere leeftijd bent (helaas). Iemand die pest is het 10 minuten later hoogstwaarschijnlijk weer vergeten, maar de persoon die gepest wordt vergeet dit niet zo snel en in sommige gevallen nooit. Zo lang je zelf nooit gepest bent, zul je je niet kunnen inleven in iemand zoals Wendy en niet kunnen begrijpen waarom zij er nog steeds zo mee zit.
Een rookbom is geen kattekwaad, dat is vandalisme.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:26 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, maar die pesters zijn het dus na tien minuten weer vergeten. Heeft dus niet zoveel zin om die 'sorry' te laten zeggen. In dit programma is meerdere keren gebleken dat die pesters er helemaal geen affiniteit meer mee hebben.
Daarnaast is het soms ook zo dat mensen zo zielig zijn als ze zich voelen; en ik vond deze aflevering niet zo spreken voor het gepeste meisje. Treurig natuurlijk, maar veel meer dan een (niet zo fris) meisje dat er niet echt bij hoorde kwam mij niet ter oren. Die rookbom vond ik ook niet indrukwekkend; is bij ons vroeger ook wel eens gebeurd. Kattekwaad noem ik dat.
Je hebt natuurlijk ook aanstellers.
En die zitten alleen maar dom te lullen, dat is hier wel te zien.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:59 schreef AAB het volgende:
Zo lang je zelf nooit gepest bent, zul je je niet kunnen inleven in iemand zoals Wendy en niet kunnen begrijpen waarom zij er nog steeds zo mee zit.
Ik vind het kattekwaad.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:29 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Een rookbom is geen kattekwaad, dat is vandalisme.
Het is vandalisme, maar in de ogen van die jongens toen kattekwaad.quote:
In mijn ogen ook, voor kinderen dan. Ik snap wel wat je wil zeggen hoor, wettelijk is het wellicht vandalisme, maar ook vandalisme komt soms voort uit kattekwaad.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is vandalisme, maar in de ogen van die jongens toen kattekwaad.
Jahaaaaaaa. Ik vind het kattekwaad verdeurie. Ik zou er geen taakstraf voor uitdelen: dan vind ik het kattekwaad. Intentie van zo'n rookbom is echt niet het huis in de hens zetten. Een rookbom is grappig op die leeftijd.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:38 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Echt geen kattekwaad![]()
Maar inderdaad vandalisme wat hier ook al is gezegt.
Heb je nu echt werkelijk waar zo'n klein begrijpertje onder die schedel van je? Het ging niet om een rookbommetje.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:46 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jahaaaaaaa. Ik vind het kattekwaad verdeurie. Ik zou er geen taakstraf voor uitdelen: dan vind ik het kattekwaad. Intentie van zo'n rookbom is echt niet het huis in de hens zetten. Een rookbom is grappig op die leeftijd.
Dan heb ik het verkeerd gehoord, dat heeft denk ik weinig met mijn intelligentie te maken.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Heb je nu echt werkelijk waar zo'n klein begrijpertje onder die schedel van je? Het ging niet om een rookbommetje.
Ik begrijp je geneuzel niet over een rookbommetje. Blijkbaar zie je het totaalplaatje niet met wat daar in het gezin heeft afgespeeld.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dan heb ik het verkeerd gehoord, dat heeft denk ik weinig met mijn intelligentie te maken.Corrigeer me dan en zeg wat het wel is geweest, dan kan ik op basis van de nieuwe feiten mijn blijkbaar onbegrijpelijke oordeel over wat wel of geen kattekwaad is aanpassen.
Ik neuzel juist niet. Ik krijg vier reacties waarin wordt gezegd dat een rookbommetje geen kattekwaad is, maar vandalisme. Nu, ik vind het kattekwaad. En blijkbaar was het wel een rookbommetje want je corrigeert het niet eens. Over neuzelen gesproken.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:17 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik begrijp je geneuzel niet over een rookbommetje. Blijkbaar zie je het totaalplaatje niet met wat daar in het gezin heeft afgespeeld.
Overigens vind ik het sowieso nogal apart dat jij op je vrijdagavond gaat neuzelen over een programma dat gisteren is uitgezonden. Moet je niet vreemdgaan eigenlijk?
En wéér zit je er naast.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:58 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik neuzel juist niet. Ik krijg vier reacties waarin wordt gezegd dat een rookbommetje geen kattekwaad is, maar vandalisme. Nu, ik vind het kattekwaad. En blijkbaar was het wel een rookbommetje want je corrigeert het niet eens. Over neuzelen gesproken.
Je blijft neuzelen over een rookbommetje.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:58 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik neuzel juist niet. Ik krijg vier reacties waarin wordt gezegd dat een rookbommetje geen kattekwaad is, maar vandalisme. Nu, ik vind het kattekwaad. En blijkbaar was het wel een rookbommetje want je corrigeert het niet eens. Over neuzelen gesproken.
Tsja na 3 basisscholen, 4 middelbare scholen, 2 universiteiten en diverse werkgevers waar ik gepest werd wilde ik graag ergens een vast contract afdwingen. Niet alweer met de staart tussen de benen zelf ontslag nemen omdat ik de pesterijen niet aan zou kunnen. 1 Van die pesters was een 36 jarige directe collega en de ander was mijn direct leidinggevende (44 jaar, getrouwd, 2 kinderen). In mijn jaar als uitzendkracht had ik hem wel nodig om mijn werkbriefjes te laten ondertekenen voor mijn centen. Ik weet vrijwel zeker dat het bedrijf voor de makkelijke weg had gekozen en mij als uitzendkracht weggestuurd zou hebben. Ik heb nu wel een vast contract. Verder ben ik een Asperger autist en dus erg in mezelf gekeerd. Het pesten van die collega's was niet fysiek maar meer kinderachtig gedoe zoals onder mijn bureau kruipen en de stekker uit mijn pc trekken terwijl ik aan het programmeren was. Het verstoppen van mijn muis door in te graven in een plantenbak. Verbaal kleineren en afkraken op uiterlijk etc.quote:Daarnaast is het verhaal van Yellowcard wel herkenbaar, iedereen die gepest wordt denkt altijd dat hun leven later wel beter wordt maar de pesters komen meestal ook wel goed terecht, het stereotype dat pesters later niks worden klopt sowieso meestal niet. Wel raar dat je tot je 27e (gewoon als volwassen man) nog gepest wordt, waarom heb je er niks aan gedaan? Waarom was het die collega die wat zei en niet jij? Heb je toen je fucking 25 was niet een keer gedacht "wacht eens, ik ben nu 25, laat ik er wat aan doen"? Natuurlijk kan collega's in elkaar slaan niet, maar waar heb je anders een HR-afdeling/persoon voor?
Ben jij er ook al zo 1.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:26 schreef matthijst het volgende:
Bizar dat zon suf rookbommetje zon impact heeft gehad op die familie.
Ken die dingen nog wel van vroeger, echt miezerig klein waren die, dus denk dat het vooral haar kinderbreintje was die vond dat het hele huis vol rook stond. Die moeder nam het ze ook niet echt meer kwalijk; kattenkwaad.
Denk dat ze wel wat meer sympathie had gekregen als ze die donkerharige niet een verwend kind had genoemd in dat filmpje; dan gaan mensen toch al gauw in de verdediging...
In dat filmpje werd alleen maar duidelijk dat ze die meiden voor geen meter mocht. Dat kan natuurlijk, maar dat ze je dan links laten liggen is niet zo raar. Toen diegene vroeg of ze een voorbeeld kon noemen, kwam ze ook niet verder dan 'ja, je was er aaaaaltijd bij'. Tja...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:26 schreef matthijst het volgende:
Denk dat ze wel wat meer sympathie had gekregen als ze die donkerharige niet een verwend kind had genoemd in dat filmpje; dan gaan mensen toch al gauw in de verdediging...
ik dacht precies hetzelfdequote:Op donderdag 29 maart 2012 21:33 schreef Pisces29 het volgende:
Leuke meid om te zien (op de streperige wenkbrauwen na)
Lekker wijfquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:33 schreef Pisces29 het volgende:
Leuke meid om te zien (op de streperige wenkbrauwen na)
Jaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |