| Apekoek | donderdag 22 maart 2012 @ 12:40 |
| Oke we hebben het dan over de liter prijzen in Koeweit (http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php). Maar het is toch te erg dat wij naar de 2 euro per liter afstevenen daar waar de mensen in Koeweit een appel en een ei betalen voor een volle tank in hun te grote SUV. De prijzen zij daar uiteraard zo laag omdat de olie daar natuurlijk direct uit de grond komt. Maar het is toch te erg dat wij zo afhankelijk van dergelijke landen zijn en uiteindelijk de hoofdprijs voor een volle tank betalen! 50 liter tanken in NL kan zo maar gaan oplopen naar de 100 euro, daar waar in Koeweit 8,85 euro voor dezelfde 50 liter wordt betaald. Wanneer neemt onze afhankelijkheid af? Vanaf wanneer rijden wij allemaal op elektrische energie? | |
| leeell | donderdag 22 maart 2012 @ 12:42 |
nooit en omdat belastingen | |
| Apekoek | donderdag 22 maart 2012 @ 12:44 |
Dan maar iets meer belasting over elektrische energie. Deze afhankelijkheid gaat ons uiteindelijk nekken en de economie beschadigen. | |
| leeell | donderdag 22 maart 2012 @ 12:45 |
dat doet het al. | |
| Herr.Flick | donderdag 22 maart 2012 @ 12:46 |
| Ik heb vernomen dat de goudse kaas in koekwijt 50 euro per kilo kost! | |
| Tja..1986 | donderdag 22 maart 2012 @ 12:46 |
| Stuur een pakketje van een liter naar Koeweit, lukt je niet voor 2 euro. Dus die prijs voor een liter valt nog best mee eigenlijk. | |
| S1nn3rz | donderdag 22 maart 2012 @ 12:46 |
Electrische auto's hebben ook niet de toekomst. Hoe graag we het zouden willen. | |
| CutCake | donderdag 22 maart 2012 @ 12:47 |
| Jouw auto rijdt op olie? Vet... | |
| Apekoek | donderdag 22 maart 2012 @ 12:48 |
Ooit aan gedacht dat benzine van olie wordt gemaakt? | |
| Apekoek | donderdag 22 maart 2012 @ 12:50 |
Maar wel als je bulk gaat versturen... | |
| Apekoek | donderdag 22 maart 2012 @ 12:50 |
Een auto met zonnepanelen schilt al een slok op de borrel. | |
| mighty_myte | donderdag 22 maart 2012 @ 12:55 |
| Allemaal accijns, belasting en BTW. | |
| BasEnAad | donderdag 22 maart 2012 @ 12:56 |
| |
| RingBewoner | donderdag 22 maart 2012 @ 12:56 |
Kwakzalver. Het moet hier ook naartoe worden gebracht, lonen hier zijn hoger. Belastingen eroverheen. Beetje kortzichtig topic dit. Eentje van: "Een statement maken omdat het tof is" maar niet weten wat je zegt. | |
| Gravedigger | donderdag 22 maart 2012 @ 12:57 |
| Waar krijg je benzine voor 18 cent per liter? | |
| Apekoek | donderdag 22 maart 2012 @ 12:58 |
Ik ben ook niet op mijn achterhoofd gevallen, duh natuurlijk komt er enorm veel overhead overheen. Dat wil niet zeggen dat de benzine prijzen absurd zijn en dat het maar eens tijd wordt om minder afhankelijk te worden van de olie voorraad in het midden oosten. Lijkt mij een volkomen normale discussie die ik hier wil aangaan. | |
| Fred | donderdag 22 maart 2012 @ 12:59 |
Nooit. Nederland heeft namelijk geen enkele grondstoffen meer op eigen gebied. | |
| RingBewoner | donderdag 22 maart 2012 @ 13:01 |
Moet je op gas gaan rijden. Komt hier in Groningen gewoon uit de grond. Maar dat is ook geen 17 cent per liter. De andere optie is er ook al, elektrisch. | |
| RingBewoner | donderdag 22 maart 2012 @ 13:01 |
| |
| error_404 | donderdag 22 maart 2012 @ 13:06 |
| Belasting en milieurampen. Weet je nog dat ongelukje dat BP laatst had? Gek genoeg hebben ze het afgelopen jaar weer vette winst gedraaid. Dat komt omdat de kosten van het opruimen toch echt gewoon doorberekend worden. Daarbij komt dat de belasting een percentage is, dus hoe meer de benzineprijs stijgt, hoe hoger het absolute bedrag aan belasting. O, en de illuminatie natuurlijk. | |
| luxerobots | donderdag 22 maart 2012 @ 13:13 |
Dat wil ik zien, hoe een auto met zonnepanelen een slok op de borrel schilt. | |
| Herr.Flick | donderdag 22 maart 2012 @ 13:37 |
En melk, dat hebben we ook! (is toch grondstof voor mars en de melkweg) | |
| Heatseeker | donderdag 22 maart 2012 @ 13:39 |
Nee niet vet, OLIE!! | |
| Anne | donderdag 22 maart 2012 @ 13:41 |
Wat een kulargument | |
| Sounddragon | donderdag 22 maart 2012 @ 13:59 |
In venezuela, en voor nog wel een beetje minder als dat ook bron Let wel: prijzen zijn per GALLON he.. roep nu nog maar eens dat we niet vet geript worden door Den Haag | |
| T42 | donderdag 22 maart 2012 @ 15:16 |
| ts begin een import bedrijf | |
| Bananenvlaflip | donderdag 22 maart 2012 @ 16:00 |
| Wat een verlichtende discussie met allemaal nieuwe argumenten. | |
| WatskeZegt | donderdag 22 maart 2012 @ 16:00 |
| Flikker op met je elektrishe auto TS. | |
| Anne | donderdag 22 maart 2012 @ 16:01 |
En flikker jij maar op uit dit topic. | |
| T42 | donderdag 22 maart 2012 @ 16:23 |
| vind wel stom dat er rode diesel is maar niet zoiets als rode benzine... voor je aggeraat en zo | |
| Apekoek | donderdag 22 maart 2012 @ 16:29 |
Het valt allemaal wel mee, Porsche heeft ook een elektrische bak, niet gek dunkt me! ![]() http://www.autofans.be/co(...)-boxster-e-prototype | |
| Life2.0 | donderdag 22 maart 2012 @ 16:33 |
| ga dan fietsen huillie | |
| Sounddragon | donderdag 22 maart 2012 @ 17:43 |
| overigens; waar kan ik tanken voor die 0,177¤ per liter? dan ga ik er nu effe langs. Hier ligt de prijs al rap dik anderhalve EYPO hoger | |
| DroogDok | donderdag 22 maart 2012 @ 20:03 |
Niet allemaal. De productieprijs + marge voor de oliemaatschappij is al 65 cent. http://www.bovag.nl/media(...)or_op_BOVAG-site.pdf In Koeweit zit er gewoon dikke subsidie op brandstoffen. | |
| Biogarde | donderdag 22 maart 2012 @ 20:16 |
Egypte ook oa. En ze betalen in dat landen als Koeweit geen belastingen. Maar goed, we hebben gezien hoe het ze daar af gaat. De helft van de bevolking heeft niks te vreten. | |
| bloodysunday | donderdag 22 maart 2012 @ 20:23 |
| Elektrische energie | |
| Biogarde | donderdag 22 maart 2012 @ 20:27 |
| Dat elektrische is allemaal fantastisch, maar dat gaat niet werken in flatwijken/achterstandswijken. Buiten dat ze er alles slopen en stelen is het totaal niet praktisch. Er staan hier nu ruim 150 auto's voor de flat, dus dat zijn 150 oplaadpunten voor één flat. En dat op een stuk van een half voetbalveld. Leuk voor Jan-Klaas-Willem-van Pieterburen-Achtersloot van Zanten in een nette wijk - rijtjeshuis, maar voor Rinus Klapjostie geen optie. | |
| bloodysunday | donderdag 22 maart 2012 @ 20:30 |
| Hoe kan je ooit op vakantie met je elektrische auto? Paar 100km rijden en dan 10 uur wachten tot je accu vol is | |
| Biogarde | donderdag 22 maart 2012 @ 20:32 |
Yo dawg, je kan laden terwijl je aan rijden bent!11 VET HANDIG SJIEK!1 Kost alleen wat meer vermogen, waardoor de actieradius weer omlaag gaat. | |
| bloodysunday | donderdag 22 maart 2012 @ 20:34 |
straks rijden we net als die trolleybussen haha | |
| Biogarde | donderdag 22 maart 2012 @ 20:37 |
Elektrisch is best een optie, men moet alleen iets met de manier van opladen. Want die is nu niet weggelegd voor mensen in een appartement/flat/talloze andere plekken. En wat ik niet snap, we zouden toch ook bijna door de kolen heen zijn? Elektrisch was toch ook dood binnen nu en een paar decennia? Zonne-energie moest het toch worden? Oplaadpunten? | |
| bloodysunday | donderdag 22 maart 2012 @ 20:40 |
| Alles voor de euro's en de milieuhippies zijn zo weer blij. Elektrisch heeft niet de toekomst, mits er een kerncentrale bij komt. | |
| Sounddragon | donderdag 22 maart 2012 @ 20:41 |
| Elektrisch wordt al steeds beter, er zijn accu's onderweg die 100 keer zoveel stroom kunnen vasthouden en die in tien minuten te laden zijn. Zal alleen niet volgende week zijn. | |
| Sounddragon | donderdag 22 maart 2012 @ 20:45 |
| Mijn idee: alle fabrikanten gaan accupacks maken die uitwisselbaar zijn op elk voertuig, en die je kunt wisselen binnen een paar minuten, heb je alleen nog flinke plekken nodig waar die meuk opgeslagen en geladen kan worden, en waar je de ruimte hebt om die te wisselen binnen een fatsoenlijke tijd. Thuis en op je werk laden blijft het interessantst voor nu; thuis kun je het dak volkliederen met panelen die stroom terugleveren aan het net, en die stroom kun je 's nachts weer in de accu proppen. Dan rijd je dus gratis, qua brandstof. Op je werk heb je ws een gunstig tarief, want bedrijven betalen minder voor hun prik als particulieren. | |
| Biogarde | donderdag 22 maart 2012 @ 20:48 |
Al je opties zijn veel te veel moeite. Mensen vinden tanken nu al kut, laat staan met accu's, iets met volkliederen, kabels, whatever te moeten sjouwen. Ik zou er na een 10 uur werken en 2 uur autorijden geen zin in hebben. | |
| Sounddragon | donderdag 22 maart 2012 @ 21:04 |
In wat? uitstappen en even de stekker erin frotten? | |
| bloodysunday | donderdag 22 maart 2012 @ 21:50 |
| Moet je dan 4 accus meenemen ofzo? En het zijn natuurlijk geen kleine lichte accus | |
| Sounddragon | donderdag 22 maart 2012 @ 22:07 |
Huh? verklaar je nader? Je steekt de stekker van je auto in een buiten stopcontact en klaar is Kees. | |
| Chuck-N0rr1s | donderdag 22 maart 2012 @ 22:09 |
dit systeem heeft Renault al, al is het dan enkel uitwisselbaar op hun eigenmodelen. het systeem hebben zij al | |
| Pizza_Boom | donderdag 22 maart 2012 @ 22:11 |
| Dan heeft Renault dus de standaard waar de rest zich aan zal moeten aanpassen. | |
| Chuck-N0rr1s | donderdag 22 maart 2012 @ 22:16 |
| zo iets zal het idd wel gaan worden, accu wissel is pak en beet 10 min werk. het systeem is al in Frankrijk, Nederland kwam dacht ik 2013-2014 aan de beurt voor de eerste wisselstations | |
| bloodysunday | donderdag 22 maart 2012 @ 22:19 |
jij hebt het over verwisselbare accus | |
| AdoraBelle | donderdag 22 maart 2012 @ 22:19 |
| Je zou dan bijvoorbeeld een abonnement kunnen nemen bij een bedrijf die die accu's levert. En dan ga je gewoon naar een soort van tankstation waar binnen een paar minuten je accu automatisch vervangen wordt. | |
| Chuck-N0rr1s | donderdag 22 maart 2012 @ 22:21 |
zoals ik al zei renault heeft dit systeem de accu lease je bij Renault NL, plan wordt idd om bij het tankstation een wissel en snel laad station te bouwen | |
| Sounddragon | donderdag 22 maart 2012 @ 22:22 |
Dat dus, net zoals tanken, alleen verwissel je dan de accu ipv dat je de tank volgooit terwijl je benzine snuift En niet geheel onbelangrijk; je betaalt dan maar een paar euro per keer, ipv dat je bijna in huilen uitbarst bij het afrekenen | |
| Biogarde | donderdag 22 maart 2012 @ 22:54 |
Ja en daar gaat onze overheid niets mee doen Die bedenken wel wat waardoor dat gewoon de prijzen van de huidige brandstoffen aantikt. Ons hele land is gebouwd op buitensporige accijnzen en belastingen op werkelijk alles. Het zal voor ons een alternatief zijn, maar geen goedkopere. | |
| Biogarde | donderdag 22 maart 2012 @ 22:56 |
| En nu nog niet echt, maar als de overheid je niet kan tillen door belastingen oid, dan gooien ze gewoon 10 ruggen op de aanschafprijs in de vorm van een belasting. Een gat dat ze vullen waar ze tekort komen qua accijnzen/belastingen voor de levensduur van die auto. | |
| Sounddragon | donderdag 22 maart 2012 @ 23:02 |
Daar zullen ze dan best een slaatje uit willen slaan, maar dat is nú nog niet zo, dus als je per morgen elektrisch gaat rijden, valt er nog een hoop te winnen Als straks een flink deel van het land elektrisch gaat rijden in de toekomst, ooit, ergens.. zal er best met een kutverhaal over nieuw te bouwen centrales voor extra elektriciteit enzo, meer geld uit de zakken geklopt gaan worden. Vandaar dat ik eigenlijk een voorstander ben van dat zonnepanelen verhaal, want dan kost het je zilch, noppes, nada | |
| Pizza_Boom | vrijdag 23 maart 2012 @ 00:26 |
| Panelen. Is ook een hoop in te winnen. Kijk naar een Duitse boerderij en vergelijk dat met een Nederlandse. | |
| Chuck-N0rr1s | vrijdag 23 maart 2012 @ 18:43 |
| stop de persen waarschijnlijk vanaf 2017 450 KM op 1 accu pakket http://www.amt.nl/Nieuws/(...)rijden-bij-Envia.htm dan begint het ergens op te lijken | |
| Red_85 | vrijdag 23 maart 2012 @ 21:32 |
En dan ook nog eens +, + en nogmaals + | |
| Red_85 | vrijdag 23 maart 2012 @ 21:33 |
Denk het niet, want dan begint de politiek te bl@ten dat ze geen accijns inkomsten meer hebben. En dan? | |
| 1UP | vrijdag 23 maart 2012 @ 22:51 |
Belasting betalen over je gereden kilometers | |
| BaraCuda | vrijdag 23 maart 2012 @ 22:52 |
Fucking hell, ik wist dat we genaaid werden, maar dit is wel heel erg Edit: is een lijst uit 2005? http://www.mytravelcost.com/petrol-prices/ dit is iets actueler. We staan nog steeds in de top 10 [ Bericht 6% gewijzigd door BaraCuda op 23-03-2012 22:59:09 ] | |
| DrDarwin | zaterdag 24 maart 2012 @ 00:22 |
Je zou er bijna voor heen en weer kunnen rijden.... | |
| Len93 | zaterdag 24 maart 2012 @ 01:17 |
| Laatst op de radio dat de benzineprijzen weer gaan stijgen door 'onrust in het Midden-Oosten'. Daarover twee dingen: 1. Het is al ongeveer 30 jaar "onrustig" in het Midden-Oosten. 2. Meest van tijd is het niet Nederland of een ander EU land wat meewerkt aan die "onrust", een van de landen die daar juist wel aan meewerkt verkoopt benzine voor ongeveer ¤1,02 per liter minder dan dat het hier te koop is. | |
| Chuck-N0rr1s | zaterdag 24 maart 2012 @ 11:45 |
er wordt nu zelfs subsidie gegeven op elektrische auto's dus ik snap die aanhaal niet? | |
| Biogarde | zaterdag 24 maart 2012 @ 12:50 |
Dat is om over korte tijd een reden te hebben, kerncentrales te moeten bouwen. Want ja, de vraag naar elektriciteit is zo hoog en dat ga je met de huidige voorraad kolen (kolen om elektriciteit te winnen) niet redden. We trappen met open ogen in de politiek Inmiddels staat de V-power van Shell al op 1.90 | |
| Sounddragon | zaterdag 24 maart 2012 @ 14:55 |
idd | |
| WatskeZegt | zondag 25 maart 2012 @ 10:23 |
Bluemotion ftw | |
| junkiexp | zondag 25 maart 2012 @ 11:01 |
| Wat zou in NL een liter euro95 kosten zonder alle belastingen e.d. Dus alleen met de winst voor de betreffende oliemaatschappij? | |
| DroogDok | zondag 25 maart 2012 @ 11:10 |
Zie mijn post eerder in het topic met de bovag-link. Rond de 80 cent. | |
| junkiexp | zondag 25 maart 2012 @ 11:11 |
Over het hoofd gezien, excuus. Er zit dus bijna 1 euro belasting op, best bizar eigenlijk. | |
| DroogDok | zondag 25 maart 2012 @ 12:41 |
de maatschappelijke kosten van autorijden zijn ook hoog, denk aan de aanleg van wegen. | |
| Mercer | zondag 25 maart 2012 @ 12:54 |
Hoe staan die in verhouding t.o.v. de inkomsten(bpm, accijns, wegenbelasting etc)? | |
| Nobu | zondag 25 maart 2012 @ 13:04 |
Ongeveer een tiende gaat terug naar aan wegvoertuigen gerelateerde zaken. | |
| DroogDok | dinsdag 27 maart 2012 @ 07:59 |
Dit is wel een aardige inschatting volgens mij: http://www.berekenjeautok(...)n-autogebruiker.html Er zou dan dus zo'n 7 miljard aan de strijkstok blijven hangen, er wordt dan bijvoorbeeld geen rekening gehouden met de maatschappelijke kosten als gevolg van ongelukken fok milieuvervuiling en de kosten voor het KLPD (maar de inkomsten uit boetes wordt ook niet meegenomen). Per saldo maakt de overheid dus denk ik wel "winst" op de automobilist. Het zal echter wat minder zijn dan de 7 miljard uit mijn link. | |
| Waaghals | dinsdag 27 maart 2012 @ 08:03 |
| Daarom rij ik altijd een stukje om, dan ga ik in Koewijt tanken | |
| MrKikker | dinsdag 27 maart 2012 @ 09:20 |
doe ik ook, ligt mooi op de route naar m'n werk. maar OT, ik vind het ook belachelijk. Helaas is de Nederlandse cultuur niet van het tanken-en-doorrijden, anders had ik zwaar aangeraden dat massaal te doen. Maargoed, stel al zouden ze dan iets aan de benzineprijs doen, dan zou dat gewoon doorberekend worden in andere belastingen.. dus je naait jezelf. | |
| Eenskijken | woensdag 28 maart 2012 @ 01:17 |
| zo lang er te veel auto's op de weg zijn, elke ochtend files zijn etc is de prijs blijkbaar nog niet te hoog. Ik vind 't ook veel te duur, maar we zitten alleen maar te mopperen en stappen vervolgens in de auto om tóch die prijs te betalen. Dan moeten we gewoon met z'n allen stoppen met autorijden. | |
| fullmetal | woensdag 28 maart 2012 @ 16:57 |
| doe ik ook, ligt mooi op de route naar m'n werk. maar OT, ik vind het ook belachelijk. Helaas is de Nederlandse cultuur niet van het tanken-en-doorrijden, anders had ik zwaar aangeraden dat massaal te doen. Maargoed, stel al zouden ze dan iets aan de benzineprijs doen, dan zou dat gewoon doorberekend worden in andere belastingen.. dus je naait jezelf. Wacht maar tot 95 de 2 euro grens aantikt. Ik gok op, de geestelijke pijngrens wordt bereikt, mensen krijgen schijt en gaan lekker New Kids uithangen. Niet dat ze dat willen, maar omdat het moet. Natuurlijk spreek ik niet voor iedereen, maar er zal een duidelijke piek te zien zijn. | |
| Prullenbak6 | woensdag 28 maart 2012 @ 17:35 |
| Tijd om maar eens een tankoplegger vol met benzine uit Koeweit te bestellen. | |
| Arcee | zondag 1 april 2012 @ 09:33 |
Geen idee, maar reken maar dat we daar voor aan de pomp net zo veel betalen als nu. | |
| Shispeed | zondag 1 april 2012 @ 10:18 |
| zelf bio-olie produceren? | |
| FkTwkGs2012 | zondag 1 april 2012 @ 10:55 |
kortom; hoe rijker het land (uitgezonderd amerika) hoe meer je moet betalen | |
| LordLynx | zondag 1 april 2012 @ 14:16 |
| Zo duur is de benzine in nederland (of waar dan ook in europa) helemaal niet. 70 cent voor een liter is wat je zou betalen als de overheid niet zo belachelijk veel geld nodig had om onze verzorgingsstaat en bureaucratie in stand te houden.... | |
| Guus Muisarm | zondag 1 april 2012 @ 14:31 |
Nee. Omdat we langzaam naar electrisch gaan willen ze juist die km heffing erdoor drukken op de een of andere manier. Als iedereen dadelijk zelf electriciteit opwekt thuis moet je een andere manier vinden om toch belasting te innen natuurlijk. Overigens is het grootste belemmering de actieradius. Tegen de tijd dat we niet meer op accu's maar brandstofcel rijden lijkt me ineens een sprong te komen naar electrisch rijden ipv dit hybride gezever. Lekker thuis je zonnepanelen/windmolentje wat waterstof laten maken zou natuurlijk perfect zijn | |
| Metro2005 | dinsdag 3 april 2012 @ 11:00 |
Als jij liever in Koeweit gaat wonen.... , ik hou je niet tegen. Een liter water is daar duurder dan een liter benzine. Ik weet wel waar ik prioriteit aan geef. |