Als je mijn biertje sponsort, doneer ik 10% aan de hartstichting.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:29 schreef MrFoureyes het volgende:
Maar die Dekkers zijn echt artiesten!
De oproep om geld te storten om de reis naar Nieuw Zeeland te financieren, is nu gewijzigd in "help Laura" - zonder verdere toelichting. Nu kan je dus nooit meer klagen dat je donatie niet goed is besteed: help Laura losbandig te leven, help Laura een dekbaby (leuk!) te krijgen, help Laura zich klem te zuipen, alle scenario''s zijn voorzien.
Maar 10 procent gaat nog steeds naar Sea Shepherd...
Simpel: puberen zonder ouderlijk gezag.quote:
Doen wat ze daarvoor ook al deed.quote:
Als het haar uitkwam, noemde ze het een recordpoging. Als het haar niet uitkwam, noemde ze het geen recordpoging. Ze is de wereld al rondgezeild; aankomst op Sint Maarten in januari. Nu is ze onderweg naar Nieuw Zeeland, waar ze verwacht zonder problemen een zwerfkatje aan land te brengen en een gouden carriere te beginnen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:43 schreef havanagila het volgende:
Hoe zit het dan met die recordpoging, want dit lijkt me meer op een gesponsord wereldreisje.
Een carriere, waarin, eigenlijk?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als het haar uitkwam, noemde ze het een recordpoging. Als het haar niet uitkwam, noemde ze het geen recordpoging. Ze is de wereld al rondgezeild; aankomst op Sint Maarten in januari. Nu is ze onderweg naar Nieuw Zeeland, waar ze verwacht zonder problemen een zwerfkatje aan land te brengen en een gouden carriere te beginnen.
"Iets met zeilen" natuurlijk!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een carriere, waarin, eigenlijk?
Ik denk het wel. Door haar "gevechten" met de overheid heeft ze veel aanhangers gekregen (sja, sommigen zijn makkelijk te beinvloeden) en die hebben ook veel geld gestort. Ik denk dat ze het wel had gered, maar eigenlijk mag ze blij zijn dat de overheid haar aan de wet wilde houden. Zonder dat geld en die goederen had ze een stuk soberder moeten zijn en wellicht ook sneller.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:26 schreef havanagila het volgende:
Wat ik me nou afvraag, als er destijds niet zo'n ophef over was, zou het voor haar dan überhaupt mogelijk zijn geweest om de wereld rond te zeilen... daar heb je toch wel een boel centen voor nodig.
En iets zonder regeltjes en (Nederlandse) betutteling uiteraard.quote:
Er staat niet bij hoe die in het water terecht is gekomen..quote:Yesterday I made pancakes and the mood on the boat is still pretty good. Everyone has their moments of course and Bruno's iPod fell in the water with all his beloved music on it, so he wasn't really happy yesterday. But yeah...shit happens.
Laura
Zal lastig worden. Sponsoren en fans krijgen na hun gift nauwelijks een bedankje.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:05 schreef livelink het volgende:
Aardig blijven tegen je betalende klanten
Dat zal haar grootste klantenkring worden, vermoed ik.quote:En ik vrees dat ze ook nog wel een hoop vieze oude mannetjes zal treffen die wel eens een dagje of weekje met Laura willen zeilen, als ik haar gastenboek zie.
Laura gooide die in het water en hoopte dat Bruno er achteraan zou springenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 02:58 schreef Perico het volgende:
De stemming aan boord is aan het bedrukken. Zelfs met motor schiet het niet op en tussen de regels door hoor je Laura zuchten dat het nog 500 zeemijlen is tot de Galapagos in een schildpadgangetje, en kieperde er een belangrijk instrument overboord:
[..]
Er staat niet bij hoe die in het water terecht is gekomen..
Dan kwam er een bedelcampagne en daarna eventueel een scheldcampagne omdat Apple geen nieuwe Ipod wilde doneren ofzoiets.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Laura gooide die in het water en hoopte dat Bruno er achteraan zou springen![]()
Zelf vind ik wel opvallend dat het shit happens is, nu dat niet haar ding is. Ik gok dat de wereld te klein zou zijn geweest als het iets van haar was geweest.
oh dat klopt.. Heen en terug als linehandler en 1x met haar eigen boot en nu nog een keer met haar eigen boot.quote:Op zondag 20 mei 2012 10:52 schreef livelink het volgende:
Ze is ook nog meegeweest als line-handler geloof ik. Dus 2x met haar eigen boot en dan dus kennelijk ook 2x als line-handler.
Laura heeft al geoefend met de iPod van Brucequote:Op zondag 20 mei 2012 12:45 schreef spijkerbroek het volgende:
STEN DANIELSON 19-05-2012
HI DEAR AND BRAVE CAPTAIN LAURA! POOR SEASICK SHAUL! I WILL GIVE YOU N ADVISE: IF SHAUL CANT´T OVERCAME HIS SEASICKNESS THE BEST YOU CAN DO IS TO SET HIM ASHORE. I THINK IT WILL FEEL BITTER FOR YOU, YOU HAVE A GOOD AND WARM HEART BUT A CONSTANNT SEASICKNESS BY SHAUL MUST BE TROUBLESOME FOR YOU AND A REAL HARD PAIN FOR SHAUL. ...
En hier hebben we de eerste in het gastenboek die zegt: flikker hem maar overboord.
Het gastenboek is idd afwisselend hilarisch, triest en yuckquote:Op zondag 20 mei 2012 13:22 schreef livelink het volgende:
Dat gastenboek is nu echt een verzamelplaats voor freaks + Desiréegeworden
![]()
...
Alleen al om het gastenboek blijf ik Laura volgen
Alsof je de van staatswege verstrekte biografie van een Noord-Koreaanse leider leest.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:39 schreef MrFoureyes het volgende:
Meer interessante feiten en feitjes over Laura op
http://tbuckets.lefora.co(...)ored-by-deckofficer/
Een kleine greep:
• Tijdens haar reis leerde Laura zichzelf duiken, surfen, rijden in een auto met versnelling en het hoeden van waterbuffels;
• De advocaat van Laura werd betaald door de Nederlandse overheid;
• Gerard van Erp is een profiteur die misbruik maakt van Laura;
• Laura is geboren op een boot op volle zee;
• Met 12 jaar ben je in Nederland meerderjarig;
• Toen Laura 11 was had ze al survival training en een eerstehulp cursus gevolgd;
• Ze was toen ook al gecertificeerd dieselmonteur en kon zelfstandig navigeren met sextant;
• Toen ze 12 was gaf ze al presentaties in de directiekamers van alle grote bedrijven in Nederland;
• Daardoor hoorde de Nederlandse regering van haar plannen;
• Onder druk van andere westerse landen werd toen de meerderjarigheidsleeftijd verhoogd;
• De Nederlandse regering heeft Laura geinstrueerd om een grotere boot aan te schaffen;
• Dat heeft ze gedaan - alles zelf betaald;
• De rechtbank heeft het paspoort van Laura in beslag genomen;
• Om naar St Maarten te vliegen heb je geen paspoort nodig;
• De Nederlandse regering heeft Dick Dekker opdracht gegeven met haar samen Nederland te verlaten;
• Toen Laura 10 jaar oud was woonde ze al zelfstandig op haar eigen boot;
• Laura heeft nooit in een huis gewoond;
• Laura spreekt vloeiend Nederland, Frans, Duits en Engels;
• Laura verdient meer dan een miljoen per maand door haar boek;
• Laura gaat zeilen bij het Nieuw Zeelandse team in de Volvo Ocean Race en iedereen verwacht dat ze dagen voor de anderen zal finishen;
• In Wijk bij Duurstede vinden de mensen Laura en haar vader een beetje raar
Teveel zout is ongezond voor mensen, maar het lijkt me vrijwel dodelijk voor een jong katje.quote:Everyone and everything is salty
NZ is heel strikt wat betreft biosecurity.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Ze heeft de kat ("Kiwi") toch meegenomen aan boord. Nou, succes ermee, Laura...
Ben benieuwd of 't beestje in Nieuw Zeeland aankomt en, indien ja, hoe de nieuwzeelandse autoriteiten gaan reageren.
quote:Pets cannot be landed in New Zealand. If a pet is maintained on board the master must enter a bond for the secure custody of any pets. A Quarantine Officer will visit the yacht every 48 hours to ensure that the bond conditions are met - the cost of these inspections will be charged to the yacht. The Quarantine Service must be informed 48 hours in advance if the yacht is to be moved, even for a change in mooring.
He jah, laten we nog meer niet afbreekbaar vuilnis aan de zee toevertrouwen.quote:Crossing the equator was fun. We had awesome weather and good winds. It's already the fourth time I've crossed the line. Of course I made pancakes again and wore my crown that I saved from last year. Bruno offered a guitar pick...
Kennelijk een aantal landrotten die ze aan boord heeft genomen. Die Shaul is heel de tijd zeeziek.quote:
Waarschijnlijk hebben ze flink moeten betalen om mee te mogen. Daarom worden ze nog net niet overboord gekeild. Maar een persoonlijk bedankje zit er niet in..quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:21 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Kennelijk een aantal landrotten die ze aan boord heeft genomen. Die Shaul is heel de tijd zeeziek.
Als die niet inmiddels al een keer per ongeluk overboord gevallen is. Er vallen daar namelijk wel eens meer dingen spontaan van de boot, i-pods.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:54 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Die krijgt veel eten!Grote kans dat die kat ooit in beslag word genomen trouwens!
![]()
[ afbeelding ]
Helpt dat tegen de Dutch Secret Service die haar boot uit het water wil blazen dan?quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:40 schreef MrFoureyes het volgende:
De fans van Zeilmeisje zijn zwaar bewapend en bieden hun diensten aan :
Gastenboek william newton LEE 30-05-2012
... use to carry a colt 45 once in while. today the colt 45 is with me 24 hours. plus dogs. and booby traps. ...ha ha. bodyguard for hire.
Dan moet die wel zeebenen hebben, anders wordt die toch weer van boort gezet of valt hij per ongeluk overboord.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:40 schreef MrFoureyes het volgende:
... use to carry a colt 45 once in while. today the colt 45 is with me 24 hours. plus dogs. and booby traps. ...ha ha. bodyguard for hire.
Daar worden piraten ook heel bang van!quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:40 schreef MrFoureyes het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |