"Het is al oktober [2009]. [...] Ook stelt de sponsor voor om Guppy naar een werf te brengen, die hem verder zal afbouwen. […] En zo vaar ik Guppy, samen met een vriendin, naar een werf in Aalst."quote:
Ik had eigenlijk begrepen dat die geheimzinnige sponsor de boot met alle toebehoren ter beschikking wilde stellen, maar dat om al even gehiemzinnige redenen niet meer doorging en dat die boot feitelijk nooit van haar is geweest..quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:44 schreef spijkerbroek het volgende:
"de sponsor"
hmhm.. Zeker een anonieme persoon in zwart gekleed, met een oortje in, terwijl de zwarte mercedes met getinte ruiten 200 meter verderop staat te wachten met ronkende motor.
Die journaliste van dat artikel is zelf ernstig de weg kwijt (wat niet wil zeggen dat de familie Dekker ze allemaal nog op een rijtje heeft trouwens).quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik had eigenlijk begrepen dat die geheimzinnige sponsor de boot met alle toebehoren ter beschikking wilde stellen, maar dat om al even gehiemzinnige redenen niet meer doorging en dat die boot feitelijk nooit van haar is geweest..
En nu claimt die familie dat de boot door de staat verduisterd was? Terwijl ze zelf in het boek NB iets anders beweren? Of dat is heel slechte roddeljournalistiek, of ze zijn echt de weg kwijt in die familie. Een soort erfelijke waanzin..
Het zijn toch ook een stel schoften he? En ze zijn dom. Iedereen kan weten dat dit iig. niet waar is..quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:26 schreef MrFoureyes het volgende:
"En zo vaar ik Guppy, samen met een vriendin, naar een werf in Aalst"
Ik neem aan dat Oma bedoelt:
"En zo vaar ik, samen met een vriendin, Guppy naar een werf in Aalst".
In ieder geval is ze in Aalst niet alleen de boot, maar ook haar verstand kwijtgeraakt. De familie Dekker censureert nauwgezet elk bericht in het gastenboek, en heeft eerst in dat gastenboek het verhaal van de verduistering van de boot vermeld, en nu weer de mysterieuze terugvondst. De familie Dekker creeert een nieuwe urban legend.
What's next? Een liefdesbaby van Balkenende?
De meute die achter haar aanloopt als makke schapen zien maar een paar dingen:quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het zijn toch ook een stel schoften he? En ze zijn dom. Iedereen kan weten dat dit iig. niet waar is..
De Dekkers lijken dat maar al te goed te beseffen: ze doen niet eens moeite hun leugens kloppend te laten lijken. Volgens mij gaan ze van het principe uit dat als je een leugen maar vaak genoeg verteld, deze vanzelf waar wordt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De meute die achter haar aanloopt als makke schapen zien maar een paar dingen:
- een jong meisje
- iemand die tegen de wet vecht
- iemand die een prestatie neerzet
Dat daar haken en ogen aan zitten, weten ze niet (of als ze het wel weten, negeren ze die gewoon). Het lijken net gelovigen in dat opzicht.
Nee, tuurlijk niet... Dat is kritiek en dan ben je jaloers op haar en kun je niet hebben dat je zelf maar tot de gewone stervelingen behoort.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb trouwens ook niet de illusie dat ik nog antwoord krijg op de email die ik in februari naar haar gestuurd heb met de vraag of nog bekend wordt hoeveel ze op heeft gehaald voor Sea Shepherd.
Zoveel mensen, zoveel waarhedenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:02 schreef MrFoureyes het volgende:
Oma meldt in haar voorwoord dat het hele boek niets anders is dan de waarheid.
Het minste wat ik kan zeggen is dat ik het fair vind van oma Dekker dat ze gewoon zegt dat Laura in een geboortekliniek is geboren en niet op het water, aan boord van hun boot..quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:02 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik werd toch een beetje nieuwsgierig naar dat boek dat Oma heeft geschreven - maar ik was natuurlijk niet van plan om het Dekker-circus te sponsoren door het boek te kopen. Op Usenet staan een heleboel downloads, en ik heb het boek net uit. Dat is het positieve aan het boek, je leest de 96 pagina's ruim binnen de twee uur.
Maar wat een bezoeking om je er doorheen te worstelen. Het is een lange opsomming van gebeurtenissen, geschreven in een houtje-touwtjestijl: echt het verslag van een schoolreisje uit de pen van een kind van 12. Oma kan op TV goed uit haar woorden komen (als we de inhoud even buiten beschouwing laten) maar haar schrijfstijl is onverdraaglijk slecht.
De rode draadin het verhaal is het voortdurende conflict met alle mogelijke autoriteiten en instanties, al beginnend in Nieuw Zeeland waar de Dekkers eerst heel verbaasd en daarna heel verontwaardigd zijn dat ze zich er niet mogen vestigen en dan zonder onderbreking doorlopend tot een niet aflatende reeks van confrontaties vanaf het moment van terugkomst in Nederland tot het vertrek van Laura, waarbij het een-tweetje "onbegrip/verontwaardiging" steeds weer wordt opgevoerd. Zo willen de Dekkers op een boot in een natuurgebied wonen, maar wordt dat "plotseling verboden door Brussel" (er wonen een heleboel mensen op boten in dat natuurgebied en zij zijn de enigen die weg moeten - en die natuur was geen natuur, maar alleen maar ganzen). Na een conflict met de gemeentelijke autoriteiten krijgen ze het voor elkaar om uiteindelijk zelfs geen bijstandsuitkering meer te ontvangen. De buren moeten hen dan van voedsel voorzien.
Vader wordt consistent neergezet als een zorgzaam figuur: toen Laura als klein kind alleen het IJsselmeer overzeilde, reed hij bijvoorbeeld met een auto in de buurt om desgewenst hulp te kunnen bieden (hoe hij zich dat hulp bieden precies voorstelde in een noodsituatie met een kind op het water en een vader aan de wal vermeldt het verhaal niet,). Maar noodsituaties konden zich toch niet voordoen, want Laura had in een middag zeilen geleerd.
De instanties gedragen zich als de Duitse bezettingsmacht tijdens de tweede wereldoorlog en moedigen iedereen in de buurt van Laua aan om haar te bespioneren en over haar te rapporteren. De instanties hebben geen vertrouwen in het Wereldschoolplan, terwijl Laura allang weet dat het volgen van een opleiding aan de Wereldschool niet meer kost dan een of twee uur per dag, en dat degenen die Wereldschool deden bij terugkomst hun leeftijdgenoten ver vooruit waren in schoolprestaties - maar toch kregen de ouders boetes wegens ongeloorloofd verzuim. Ook moeder stond altijd achter het plan - alleen door Jeugdzorg was ze een beetje in de war geraakt, en toen wist ze tijdelijk even niet meer wat ze zei, en daardoor heeft ze zich uitgesproken tegen de reis.
Oma meldt in haar voorwoord dat het hele boek niets anders is dan de waarheid.
Dat is toch ook volkomen normaal. Als je ergens de eerste acht maanden van je leven hebt geleefd (waarvan amper aan land) en er vervolgens nooit meer bent geweest, is dat wat je echt gevormd heeft. Het bloed van die eerste acht maanden blijft altijd door je aderen stromen. Dat je het jezelf niet eens meer kunt herinneren, maakt niet uit. Je bent dan een Kiwi in hart en nieren. Fam. Dekker logicaquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:45 schreef MrFoureyes het volgende:
Dat floepte eruit in een interview - in het boek laat ze het in het midden. Ze meldt wel dat Laura een Nieuw Zeelander in hart en nieren is, een echte Kiwi.
Ik heb het even globaal doorgeneusd... holy crap, wat een aaneenschakeling van aannames, onkunde, incompetentie, conspiracy theories en domheid.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:39 schreef MrFoureyes het volgende:
Meer interessante feiten en feitjes over Laura op
http://tbuckets.lefora.co(...)ored-by-deckofficer/
<knip>
Zeker een reactie van Svetan?quote:Laura verdient meer dan een miljoen per maand door haar boek;
Nee joh, feit!quote:
Die laatste post van MrFoureyes komt van een of ander forum, waarin wat mensen zeer foute en vage conclusies trekken.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Staat dat allemaal serieus in dat boek?
Oh ik zie het iddquote:Op zondag 6 mei 2012 01:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die laatste post van MrFoureyes komt van een of ander forum, waarin wat mensen zeer foute en vage conclusies trekken.
Bij dat soort types kan het inderdaad nooit blijven bij, je bent zo goed bezig, en je bent mijn persoonlijke held. Nee het moet gelijk tot het meest achterlijke doorslaanquote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Gastenboek: Wayne 11-05-2012
<knip> Please become the leader of the United Nations when you are ready to settle down to a "job". You have so much to teach us about being human.
En jawel, ze zijn er weer. De irrationele aanbidders.
Die foto van die poes is van 10 mei en daarna waren (zijn?) ze nog een paar dagen in Panama. Geen idee of ze die kat daadwerkelijk meeneemt richting NZ. Zou wel uitermate dom zijn, en zou ook uitermate "Laura" zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:09 schreef livelink het volgende:
Het is wel een schattig beestje, maar eigenwijs als ze is heeft ze de waarschuwingen kennelijk in de wind geslagen.
Kennelijk heeft ze nog niet genoeg van hem. Misschien dat ze hem ergens op een eiland van de boot schopt.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze is nog steeds samen met die gast onderweg?
Ik zie op de foto's 2 gasten, 1 is Bruno, maar wie is die andere?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze is nog steeds samen met die gast onderweg? En Laura heeft een poes aan boord? En haar hondje Spot boeit haar niet meer?
Harteloos van haar, dat laatste..
Het is toch ook wel spannend? Emotiionele scheefgroei enzo... Gaat snijden als ze haar zin niet krijgt.. Wat doet ze in een situatie waarin ze niet kan weglopen?quote:Op zondag 13 mei 2012 23:59 schreef spijkerbroek het volgende:
Gastenboek John 13-05-2012
On your solo voyage, many people thought you would go crazy out there from loneliness. I remember you thinking you'd gone mad for laughing at the wild roller-coaster ride over huge waves, but this was not loneliness. To the surprise of some, you survived. Now you face a new challenge - being confined with another person in a small space. Can you survive, or is madness just over the next wave?
Het leest als de cliffhanger voor een film of documentaire.
<deep voice> "Last time, Laura went nearly crazy. Will she succumb to madness this time? Or will she survive? Find out, after the commercial break!"
Je bedoeld dat die 10% naar Sea Laura gaatquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:25 schreef MrFoureyes het volgende:
En er is weer een nieuw donatieprogramma beschikbaar: help Laura naar Nieuw Zeeland! Dit keer geen minimumdonatie (maar ook geen persoonlijk bedankje van Laura - logisch zonder ondergrens). En tien procent gaat naar ............. inderdaad, de geliefde Sea Shepherd.
En ze hebben niet eens bekend gemaakt hoeveel het Sea Shepherd opgeleverd heeft.. Nou, en bedankt he, alle donateurs.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:25 schreef MrFoureyes het volgende:
En er is weer een nieuw donatieprogramma beschikbaar: help Laura naar Nieuw Zeeland! Dit keer geen minimumdonatie (maar ook geen persoonlijk bedankje van Laura - logisch zonder ondergrens). En tien procent gaat naar ............. inderdaad, de geliefde Sea Shepherd.
Ik vermoed een negatief saldo: niks binnen gekregen van Laura, maar wel tijd investeren in het beantwoorden van vragen over hoeveel ze nu eigenlijk hebben gekregen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En ze hebben niet eens bekend gemaakt hoeveel het Sea Shepherd opgeleverd heeft.. Nou, en bedankt he, alle donateurs.
Er staat ook dat Het Boek verkrijgbaar is, klik je op de link, staat nog steeds het boek van haar oma als enige lectuur. Ik wil best haar Boek kopen, ik wil ook sponsoren voor een recordpoging, maar ik ga niet doneren voor een plezierreisje.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:25 schreef MrFoureyes het volgende:
Bij Laura is het verschil tussen een recordpoging en een plezierreis cosmetisch...quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:20 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Er staat ook dat Het Boek verkrijgbaar is, klik je op de link, staat nog steeds het boek van haar oma als enige lectuur. Ik wil best haar Boek kopen, ik wil ook sponsoren voor een recordpoging, maar ik ga niet doneren voor een plezierreisje.
Zou dat boek niet inmiddels een keer moeten uitkomen?quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:20 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Er staat ook dat Het Boek verkrijgbaar is, klik je op de link, staat nog steeds het boek van haar oma als enige lectuur. Ik wil best haar Boek kopen, ik wil ook sponsoren voor een recordpoging, maar ik ga niet doneren voor een plezierreisje.
Ze heeft geen geld meer?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:25 schreef MrFoureyes het volgende:
nog niet verschenenquote:Op donderdag 17 mei 2012 21:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zou dat boek niet inmiddels een keer moeten uitkomen?
Most of the time ja... is de rest van de tijd Laura the most excited thing, of vindt ze Bruno en Shaul toch maar suffe jochies?quote:Kiwi the cat is getting more used to her moving house every day and seems to like it a lot. Most of the time she is the most exciting thing on the whole boat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |