Ja, het zegt echter niks over wat Lenin deed, alleen iets over zijn ideeën, bovendien gaat het maar om je interpretatie. Dit kun je interpreteren als dat hij ook kapitalisten in zijn macht had, tja, zou kunnen, maar erg onwaarschijnlijk. Je kunt het ook interpreteren als dat hij de tegenstanders van het communisme van het communisme wilde overtuigen om op die manier de oppositie te beheersen, die je dan dus in de toekomst zult kunnen beheersen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Geen idee, kan het zou gauw niet vinden. Wellicht komt het uit zijn boek "The state and Revolution". Had de quote hier vandaan:
http://www.goodreads.com/(...)ladimir_Ilyich_Lenin
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je zo op Lenin doorhamert. Het ging mij juist meer om de quote zelf. Al heeft Pietje Puk het gezegd. Het geeft precies aan wat ik bedoel met controlled opposition.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, het zegt echter niks over wat Lenin deed, alleen iets over zijn ideeën, bovendien gaat het maar om je interpretatie. Dit kun je interpreteren als dat hij ook kapitalisten in zijn macht had, tja, zou kunnen, maar erg onwaarschijnlijk. Je kunt het ook interpreteren als dat hij de tegenstanders van het communisme van het communisme wilde overtuigen om op die manier de oppositie te beheersen, die je dan dus in de toekomst zult kunnen beheersen.
Het probleem is dat de meeste mensen het mentaal niet aankunnen om te twijfelen. Antwoorden moeten ze hebben, vragen zijn eng. Dat is waarom mensen met een complottheorie komen, het hebben en stellen van vragen bevredigt hen niet, ze moeten zelf een verhaaltje maken met alle antwoorden.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:37 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Op het eerste gezicht zeg je van sommige complottheorieën dat ze absurd zijn, en dat zijn ze soms ook. Maar er zitten er ook bij waarvan moeilijk te begrijpen is waarom daar lacherig over wordt gedaan. Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar de voor- en tegenargumenten van een complot bij 9/11, maar ik vind het nogal opvallend dat het officiële verhaal aan zoveel kanten rammelt.
Van wie heb je dat gehoord?quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:26 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij zat Bin Laden niet in een grot maar in een villa op loopafstand van het grootste militaire complex van Pakistan en daarvoor bij de heersers van Afghanistan.
quote:
quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:43 schreef Ulx het volgende:
Mensen hebben een behoefte aan duidelijkheid.
Televisie en krant ook nietquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:36 schreef MPC60 het volgende:
Ik heb gewoon ruzie in met een vriend gekregen omdat ik zijn complotverzinsels over 9/11 niet voor waar wou aannemen.![]()
Internet is voor goedgelovige mensen echt niet goed.
Mee eens. Blijft alleen weinig over behalve je boerenverstand.quote:
Ik heb al een standpunt ingenomen en jij illustreert dat. Je krijgt een complottheorie voorgeschoteld en die geloof jij omdat die in je behoefte voorziet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wil je iets duidelijk maken zonder een standpunt in te nemen?
Ik zal eens gaan kijken. Kan je me ondertussen uitleggen waarom? Waarom ze debiele technieken gebruiken wanneer je ook een vliegtuig in een toren kan laten vliegen? Hoe is dat niet makkelijker. Proberen ze actief omslachtig te doen, gewoon omdat het kan?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat lijkt zo ja, maar je hebt het alleen maar op TV gezien. Je weet wel, die massahynose lichtbak die bij iedereen in de woonkamer en slaapkamer prijkt.
Kijk de film Wag The Dog maar eens. Wellicht dat er dan een lampje bij je gaat branden.
Een intelligent mens heeft wel iets beters te doen dan een ander te bespotten voor z'n eigen plezier, denk ik.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:13 schreef vriendelijkevriend het volgende:
En wat rest een intelligent mens dan nog, als argumenten niet werken, om het bespottelijke te bespotten en gewoon lol te hebben?
Hoezo? Spot is bij uitstek het middel om van intelligentie tot lol te komen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:11 schreef jerney het volgende:
[..]
Een intelligent mens heeft wel iets beters te doen dan een ander te bespotten voor z'n eigen plezier, denk ik.
Ik vrees dat wij een andere opvatting hebben over intelligentie en wat daarbij komt kijken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo? Spot is bij uitstek het middel om van intelligentie tot lol te komen.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:53 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan kijken. Kan je me ondertussen uitleggen waarom? Waarom ze debiele technieken gebruiken wanneer je ook een vliegtuig in een toren kan laten vliegen? Hoe is dat niet makkelijker. Proberen ze actief omslachtig te doen, gewoon omdat het kan?
Maar wat als je helemaal geen massamoord op je eigen bevolking wilt plegen, maar toch een dergelijke aanslag nodig hebt om de volksopinie te sturen om zo to de gewenste oorlog te komen, de Patriot Act er door wilt drukken én je een onbegrensde "War on Terror" wilt starten?quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:55 schreef Ulx het volgende:
Vraag ik me ook altijd af. Zo moeilijk is het niet een paar Boeings met afstandbedieningen uit te rusten. Kun je mensen aan boord hebben en een complete crew, die doen er helemaal niks tegen.
Zeker een heleboel mensen maken van alles belachelijk en daar zitten er ook genoeg bij die dat express doen. Ook in de media worden genoeg mensen als raar of gek neergezet terwijl ze best een punt hebben.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Dat is precies het doel van conspiracy-theories: het kapotmaken van discussie over "echte" complotten.
Tja, waarom zou een willekeurig arabisch land dan niet verzinnen dat de Gazastrook en de Westbank bezet zijn? Op die manier kunnen de dictators daar aan de macht blijven omdat iedereen in die gebieden het zo zielig voor de palestijnen vindt. Wie zegt dat die gebieden echt door Israel bezet waren/zijn? Met die oliemiljarden kunnen die sjeiks natuurlijk de hele wereld in de maling nemen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
Maar wat als je helemaal geen massamoord op je eigen bevolking wilt plegen, maar toch een dergelijke aanslag nodig hebt om de volksopinie te sturen om zo to de gewenste oorlog te komen, de Patriot Act er door wilt drukken én je een onbegrensde "War on Terror" wilt starten?
Waarom zou je persé slachtoffers willen maken als je hun identiteit ook kunt fabriceren. De machthebbers beschikken over onbeperkte middelen daarvoor.
Huh? Ik begrijp je niet. Het zijn bezette gebieden. Waarom verzinnen dat ze bezet zijn?quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, waarom zou een willekeurig arabisch land dan niet verzinnen dat de Gazastrook en de Westbank bezet zijn? Op die manier kunnen de dictators daar aan de macht blijven omdat iedereen in die gebieden het zo zielig voor de palestijnen vindt. Wie zegt dat die gebieden echt door Israel bezet waren/zijn? Met die oliemiljarden kunnen die sjeiks natuurlijk de hele wereld in de maling nemen.
omdat je dan geen getuigen hebt die de lijken hebben gezien en de gewonden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
Maar wat als je helemaal geen massamoord op je eigen bevolking wilt plegen, maar toch een dergelijke aanslag nodig hebt om de volksopinie te sturen om zo to de gewenste oorlog te komen, de Patriot Act er door wilt drukken én je een onbegrensde "War on Terror" wilt starten?
Waarom zou je persé slachtoffers willen maken als je hun identiteit ook kunt fabriceren. De machthebbers beschikken over onbeperkte middelen daarvoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |