abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109391807
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Wie? Waar? Wanneer?
2001 - Een transcript van een video waarin OBL het over de aanslagen heeft:
http://www.defense.gov/news/Dec2001/d20011213ubl.pdf

2002 - Een interview met OBL dat al-Jazeera weigerde uit te zenden:
http://articles.cnn.com/2(...)zation?_s=PM:asiapcf

2002 - In november had OBL een brief gestuurd aan de VS:
http://www.guardian.co.uk/world/2002/nov/24/theobserver

2004 - Een video van OBL vlak voor de Amerikaanse verkiezingen:
http://en.wikipedia.org/wiki/2004_Osama_bin_Laden_video

2006 - OBL geeft aan dat er maar 19 kapers waren en dat de opgepakte "kaper #20" onschuldig is:
http://abcnews.go.com/Int(...)ry?id=1995630&page=1

Daarnaast hebben ze begin jaren '90 ook New York aangevallen en meerdere aanslagen gepleegd op Amerikaanse doelen voor 911.

quote:
Overigens sluit dat ook een inside job niet uit wat betreft het tot een succes maken van die aanslag.
Dat is mogelijk, maar is niets anders dan speculeren.
pi_109392090
Bin Laden... een man met vele gezichten en die zijn baard ook graag verft. :')

Bin Laden: "Hey guys I'm bored, I got an idea"

Al Qaida Team 6: "What ya wanna do bro"

Bin Laden: "Lets make a home video of us having a conversation about how we committed the crime of the century"

Al Qaida Team 6: "That's mad, I mean what the fuck are they gonna do? Bomb Afgananistan, never liked that country anyway...ohh and Pakistan is really nice this time of year..."

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 16:38:31 ]
pi_109392123
http://michaeljournal.org/kealey.htm

Deze conspiracy was de eerste die ik ooit las op internet. Ergens rond 1995.

quote:
The planned destruction of Canada through the separation of Quebec

Kealey: We know we cannot control the sun, nor can we control the air. But we can control water. On the scale of things that are required for human life, it is the most important element that can be controlled.

Kralik: What do you mean when you say “control”?

Kealey: In GATT, the General Agreement on Trades and Tariffs, it says that free-flowing water is not a “good”. The key wording is “free-flowing”. If you construct a dam, it is no longer free-flowing, and therefore it becomes private property, owned by somebody, capable of being sold to others, or mortgaged.

Kralik: If it is dammed?

Kealey: If it is dammed. Any time the free-flowing water has been obstructed. Of course in GATT, there is much talk about bottled water.

Kralik: It's a side trick?

Kealey: It's a side trick. The biggest scam ever to be pulled on the entire world is Free Trade, and I'll tell you why.

There is a lady in Ottawa by the name of Shelley Ann Clark. She was the executive secretary to the third highest negotiator during the Free Trade Deal. His name was Germain Denis. His two visible superiors were Gordon Ritchie and Simon Riesman. Before he became Free Trade negotiator, Simon Reisman had a difficult job. He was the director of a project called the Grand Canal, which is to be built from James Bay.

James Bay is five-hundred miles from north to south, is a hundred and twenty miles across at the mouth, with salt water, on the average, thirty-five to forty-five feet deep. If a dam were to be constructed at the mouth of James Bay and Hudson's Bay, and a second one, one third down, and a third, a third down again – therefore three dams – it would allow, over a period of ten years, for water to flow from the fresh water rivers, and would push the salt water back beyond the dams and create the largest fresh water reservoir known to man.

So much so that a canal could be built leading out of the southeast corner of James Bay, south over the mountain ranges with dykes and locks and whatever you need to lift water for eight-hundred miles. Then at Rouyn-Noranda in Northern Quebec, nature's gravity would take over, and the water would start going down the other side of the mountain range. In Ontario, it would go to the Ottawa River and the French River systems, past Kirkland Lake, and eventually it would end up in Georgian Bay (in Lake Superior). The amount of water that would be brought back – fresh water from that Canal – could double the flow of water that now enters the Great lakes. Of course, if you can double the water entering the Great lakes you can take half of the total water out without changing anything in the Great Lake System.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 16:40:35 ]
pi_109392703
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 16:30 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:

[..]

2001 - Een transcript van een video waarin OBL het over de aanslagen heeft:
http://www.defense.gov/news/Dec2001/d20011213ubl.pdf

2002 - Een interview met OBL dat al-Jazeera weigerde uit te zenden:
http://articles.cnn.com/2(...)zation?_s=PM:asiapcf

2002 - In november had OBL een brief gestuurd aan de VS:
http://www.guardian.co.uk/world/2002/nov/24/theobserver

2004 - Een video van OBL vlak voor de Amerikaanse verkiezingen:
http://en.wikipedia.org/wiki/2004_Osama_bin_Laden_video

2006 - OBL geeft aan dat er maar 19 kapers waren en dat de opgepakte "kaper #20" onschuldig is:
http://abcnews.go.com/Int(...)ry?id=1995630&page=1

Daarnaast hebben ze begin jaren '90 ook New York aangevallen en meerdere aanslagen gepleegd op Amerikaanse doelen voor 911.
Zie post Jokkebrok. We hebben dus reeds bewezen leugenaars die met het videobewijs aankomen waar zijn zachtst gezegd een luchtje aan zit. En tóch geloof jij hun complottheorie. Dan is mijn vraag: waarom?

quote:
Dat is mogelijk, maar is niets anders dan speculeren.
Ik speculeer niet. Jij speculeert dat de complottheorie die die regering jou voorschotelt ondanks allerlei leugens en manipulatie toch in hoofdlijnen wel waar is. Ook vertelden ze dat niemand een dergelijke aanslag kon zien aankomen en het ieder voorstellingvermogen te buiten ging, daarvan staat ook vast dat het een leugen was.

Dan vind ik het nogal raar om je badinerend uit te laten over alternatieve complottheorien, terwijl de complottheorie die je zelf voor zoete koek slikt aan verschillende kanten rammelt, en van leugenaars afkomstig is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_109393003
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 16:56 schreef Weltschmerz het volgende:
En tóch geloof jij hun complottheorie. Dan is mijn vraag: waarom?
Ik geloof hun complottheorie niet. Wat ik geloof zijn de videos die van de daders afkomstig zijn.

Vandaag hebben zij weer een video gepubliceerd:
http://tribune.com.pk/sto(...)ainst-crusader-pigs/
http://edition.cnn.com/20(...)-message/?hpt=ias_c2

Net zoals ze in het verleden hun eigen videos hebben gepubliceerd waar ze 911 claimen.
pi_109393153
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

In 2001 was de digitale camera nog geen gemeengoed. Laat staan dat er al mobieltjes waren die beschikten over een camera.

Daarnaast zijn praktisch alle foto's en beelden van het gebeuren toe te schrijven aan professionals. Magnum photo's is daarbij een opvallend vaak voorkomende naam.

[..]

Hoezo goed? Wat versta jij onder goed? Tegenwoordig kan iedereen met een beetje know how dit op zijn eigen zolderkamertje. Daarbij ga ik er vanuit dat het militaire apparaat over voldoende kennis en know how beschikt om een dergelijke simulatie te creëren.

[..]

19 stuks in dit geval, met alle risico's van dien. Wat als er 1 uit de school klapt, of op het laatste moment doorflipt? Wat als ze gepakt worden door een over ijverige agent of douane beambte? Wat als de kaping mislukt omdat de passagiers en het boordpersoneel het weten te voorkomen?

Ach Jokkie, ik dacht dat het weer beter ging met je. Maar helaas, je hebt een terugval. Jammer hoor! Ik had echt gehoopt dat de medicatie aan zou slaan. ;)
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_109393302
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:09 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ach Jokkie, ik dacht dat het weer beter ging met je. Maar helaas, je hebt een terugval. Jammer hoor! Ik had echt gehoopt dat de medicatie aan zou slaan. ;)
:D
pi_109393813
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

In 2001 was de digitale camera nog geen gemeengoed. Laat staan dat er al mobieltjes waren die beschikten over een camera.

Daarnaast zijn praktisch alle foto's en beelden van het gebeuren toe te schrijven aan professionals. Magnum photo's is daarbij een opvallend vaak voorkomende naam.

[..]
True, maar genoeg toeristen met een handycam achtig ding

quote:
Hoezo goed? Wat versta jij onder goed? Tegenwoordig kan iedereen met een beetje know how dit op zijn eigen zolderkamertje. Daarbij ga ik er vanuit dat het militaire apparaat over voldoende kennis en know how beschikt om een dergelijke simulatie te creëren.
Goed genoeg om een realistische video te maken. En wat je zegt is duidelijk onzin, niet iedereen met een beetje know-how kan dat. Net zoals niemand met een beetje know-how Avatar namaakt, of een film van Pixar. Het is duidelijk dat je daar geen kaas van gegeten hebt.

Een militaire simulatie zou kunnen maar:

[..]
quote:
19 stuks in dit geval, met alle risico's van dien. Wat als er 1 uit de school klapt, of op het laatste moment doorflipt? Wat als ze gepakt worden door een over ijverige agent of douane beambte? Wat als de kaping mislukt omdat de passagiers en het boordpersoneel het weten te voorkomen?

19 stuks is een stuk minder als dat je bombexperts, grafische mensen, iemand die valse profielen aanmaakt, een stuk of 30 familieleden die op tv zitten te huilen, omgekochte experts.

Een iemand hoog in rang die zoiets zou willen veroorzaken weet echt wel waar security leaks zitten, en zou die door kunnen spelen aan terroristen.
En er waren niet voor niets meerdere vliegtuigen, ze hoeven niet allemaal te raken.

Hoe je het ook draait, het is gewoon makkelijker om het daadwerkelijk uit te voeren, dan het helemaal te faken.

Jij bent overigens wel een reden voor mij waarom TT. Het is gewoon simpelweg niet logisch.

Ondanks alles nog steeds veel makkelijker om gewoon te doen wat je moet doen, namelijk een vliegtuig naar binnen te vliegen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_109394151
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:05 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:

[..]

Ik geloof hun complottheorie niet. Wat ik geloof zijn de videos die van de daders afkomstig zijn.

Vandaag hebben zij weer een video gepubliceerd:
http://tribune.com.pk/sto(...)ainst-crusader-pigs/
http://edition.cnn.com/20(...)-message/?hpt=ias_c2

Net zoals ze in het verleden hun eigen videos hebben gepubliceerd waar ze 911 claimen.
Ik weet niet hoor, maar volgens mij is de officiele complottheorie dat Bin Laden vanuit zijn grot in Afghanistan een aanslag met Saudi's had georganiseerd. Dan komen díe complottheoritici eerst met een wat rare vertaling van een video van Bin Laden, en later met een bekentenis van iemand die Bin Laden zou zijn maar er niet op lijkt op een videoband die toevallig gevonden was bij een inval... en ook dat is dan geen reden om die man in staat van beschuldiging te stellen...

Dan moet je mij niet kwalijk nemen dat ik dat twijfelachtig vind, en ook niet dat ik vind dat jij je niet in positieve zin onderscheidt van gelovigen in andere complottheorien. Het is gewoon vertrouwen dat iets waar is omdat je wil dat het waar is.
pi_109394932
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar volgens mij is de officiele complottheorie dat Bin Laden vanuit zijn grot in Afghanistan een aanslag met Saudi's had georganiseerd. Dan komen díe complottheoritici eerst met een wat rare vertaling van een video van Bin Laden, en later met een bekentenis van iemand die Bin Laden zou zijn maar er niet op lijkt op een videoband die toevallig gevonden was bij een inval... en ook dat is dan geen reden om die man in staat van beschuldiging te stellen...

Dan moet je mij niet kwalijk nemen dat ik dat twijfelachtig vind, en ook niet dat ik vind dat jij je niet in positieve zin onderscheidt van gelovigen in andere complottheorien. Het is gewoon vertrouwen dat iets waar is omdat je wil dat het waar is.
Wat de Amerikaanse regering beweert of Alex Jones boeit mij niet. Zij hebben hun eigen agenda en belangen. Het gaat mij erom wat de daders zelf zeggen. De Moedjahedien, opstandelingen, rebellen of terroristen, noem ze hoe je hen noemen wilt, zij zeggen: "wij hebben het gedaan, we zijn er trots op en wij zijn terroristen". En dan ga jij het zitten ontkennen en een eigen verhaal verzinnen. Dan ben jij de complottheorist en niet ik.

Mohammed Merah in Frankrijk heeft precies hetzelfde gedaan. Nu weet ik niet of Mohammed Merah echt een al-Qaeda-lid is of alleen maar de eer van zijn aanslag toeschrijft aan al-Qaeda, hier kunnen we over discussieren en dat maakt je niet meteen een complottheorist. Maar dat de aanslagen door iemand met een al-Qaeda-ideologie is gepleegd staat buiten kijf. 48 uur geleden hebben ze in verschillende provincies in Irak aanslagen gepleegd waarbij honderden mensen zijn gedood en verwond. Ook weer dezelfde lieden.

Voor 911 hebben ze ook toegeslagen in de VS. Ze hebben ook USS Cole aangevallen vlakbij Jemen, aanslagen in Tanzania en Kenia gepleegd. Maar laten we dat alles negeren, 911 moet wel een inside job geweest zijn.
pi_109397885
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:27 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

True, maar genoeg toeristen met een handycam achtig ding
Maar waar zijn die foto's en video's dan, van die toeristen?

quote:
Goed genoeg om een realistische video te maken. En wat je zegt is duidelijk onzin, niet iedereen met een beetje know-how kan dat. Net zoals niemand met een beetje know-how Avatar namaakt, of een film van Pixar. Het is duidelijk dat je daar geen kaas van gegeten hebt.
Je ziet toch zelf hoe simpel het is om met de juiste software en een beetje skills een 2de vliegtuig op vrijwel exact dezelfde overtuigende wijze in de toren te laten verdwijnen. De beelden van de toren en de explosie die er op volgen zijn gewoon echt, maar de vliegtuigen zijn aan de beelden toegevoegd. Tegenwoordig kan dit zelfs live en dan noemen we het augmented reality.

En daarnaast.... is jou de rol van Hollywood en (militaire) propaganda je niet bekend? De machthebbers in de VS hebben alle resources ter beschikking om zo'n aanslag op overtuigende wijze in scene te zetten. Of je dat nou wil geloven of niet.

Er is zelfs bekend dat in 1999 en tijdens de aanvallen op voormalig Joegoslavië er een speciale divisie (psychological operations) van het Amerikaanse leger bij CNN werkzaam was. Wat zouden die lui daar nu doen? Misschien iets met propaganda, verdraaien van feiten en weet ik wat nog meer om zieltjes te winnen.

Zie: http://www.wnd.com/?pageId=4056

quote:
Een militaire simulatie zou kunnen maar:

[..]

[..]

19 stuks is een stuk minder als dat je bombexperts, grafische mensen, iemand die valse profielen aanmaakt, een stuk of 30 familieleden die op tv zitten te huilen, omgekochte experts.

Een iemand hoog in rang die zoiets zou willen veroorzaken weet echt wel waar security leaks zitten, en zou die door kunnen spelen aan terroristen.
En er waren niet voor niets meerdere vliegtuigen, ze hoeven niet allemaal te raken.

Hoe je het ook draait, het is gewoon makkelijker om het daadwerkelijk uit te voeren, dan het helemaal te faken.

Jij bent overigens wel een reden voor mij waarom TT. Het is gewoon simpelweg niet logisch.

Ondanks alles nog steeds veel makkelijker om gewoon te doen wat je moet doen, namelijk een vliegtuig naar binnen te vliegen.
Niet 1 vliegtuig, maar 4. Dat vergeet je voor het gemak even. Bovendien moet je er voor zorgen dat het luchtverdedigingsapparaat niet functioneert, zodat de vliegtuigen ook doel kunnen bereiken. Dat betekent dat al die mensen die dat monitoren ook allemaal in het complot moeten zitten.

Je moet mensen vinden die bereid zijn om vele doden te maken. Het moet uitgesloten worden dat de douane deze mensen pakt. Alle mensen die er (deels) van weten zullen achteraf moeten leven met het feit dat ze mede verantwoordelijk zijn voor c.a. 3000 doden (wat er op enig moment zelfs 10.000 of meer waren, maar al snel werd teruggeschroefd). De mensen die de aanslagen gaan plegen moeten bekwaam zijn in wat ze doen. Ze moeten stalen zenuwen hebben en nergens voor terug deinzen. Daarnaast moeten ze vliegtuigen besturen die ze niet eerder bestuurd hebben en tevens onder immens stressvolle omstandigheden deze vliegtuigen ook nog eens op hun doel af zien te krijgen.

Nee, dat is allemaal erg makkelijk. Je gelooft in een ongeloofwaardig complot, maar alleen omdat de mainstream media dit verhaal hebben gepromoot is het in jouw ogen geen complot meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 19:29:36 ]
pi_109398028
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:03 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:

[..]

Wat de Amerikaanse regering beweert of Alex Jones boeit mij niet. Zij hebben hun eigen agenda en belangen. Het gaat mij erom wat de daders zelf zeggen. De Moedjahedien, opstandelingen, rebellen of terroristen, noem ze hoe je hen noemen wilt, zij zeggen: "wij hebben het gedaan, we zijn er trots op en wij zijn terroristen". En dan ga jij het zitten ontkennen en een eigen verhaal verzinnen. Dan ben jij de complottheorist en niet ik.
Ik verzin helemaal niks. Ik moet alleen vaststellen dat "de Moedjahedien, opstandelingen, rebellen of terroristen, noem ze hoe je hen noemen wilt" niet het aanwijzen van een dader is en "wij" in dat verband ook totaal nietszeggend is. Als Bin Laden niet als rechtstreeks betrokkene is aan te wijzen, is de link met de Moedjahedin ook zoek. Dus dan is mijn vraag, waarom geloof je dat de Moedjahedin erachter zit?

quote:
Mohammed Merah in Frankrijk heeft precies hetzelfde gedaan. Nu weet ik niet of Mohammed Merah echt een al-Qaeda-lid is of alleen maar de eer van zijn aanslag toeschrijft aan al-Qaeda, hier kunnen we over discussieren en dat maakt je niet meteen een complottheorist. Maar dat de aanslagen door iemand met een al-Qaeda-ideologie is gepleegd staat buiten kijf. 48 uur geleden hebben ze in verschillende provincies in Irak aanslagen gepleegd waarbij honderden mensen zijn gedood en verwond. Ook weer dezelfde lieden.
Dezelfde lieden in Frankrijk en in Irak binnen 48 uur? Ik weet niet of Al Qa'ida uberhaupt wel veel meer is geweest dan een ideologie en vraag me ook af of die al bestond als ideologie voor 9/11. Vlak na 9/11 moest het allemaal heel concreet worden, gezicht erbij, plaats, daar zit ie met zijn handlangers, beelden van kampen, en een paar jaar later was het ineens weer een abstract concept, een ideologie die zich via informele netwerken verspreidde. Het zal allemaal wel, het is voer voor complottheoritici.

quote:
Voor 911 hebben ze ook toegeslagen in de VS. Ze hebben ook USS Cole aangevallen vlakbij Jemen, aanslagen in Tanzania en Kenia gepleegd.
Die zijn aangekondigd en keurig opgeeist, itt 9/11.

quote:
Maar laten we dat alles negeren, 911 moet wel een inside job geweest zijn.
Dat zeg ik niet. Ik zag alleen op een gegeven moment Condoleezza Rice vertellen dat niemand ooit had kunnen bedenken dat terroristen vliegtuigen als bommen zouden gebruiken. Dat is een grove leugen. Aangezien het officiele verklaring van regeringszijde betrof is daar besloten overleg over geweest, en is er dus overlegd om de waarheid voor de bevolking verborgen te houden. Technisch gesproken is er dus een complot geweest met dat doel. Dan is de vraag wat zij stiekem besloten verborgen te houden, hun geblunder dat ze betreuren ondanks dat ze ervan profiteerden, of iets anders. Ik heb echt geen reden om aan te nemen dat dat alleen maar hun geblunder geweest kan zijn en alle andere opties af te doen als rare theoriën van mensen met een steekje los.
pi_109398128
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:03 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:

[..]

Voor 911 hebben ze ook toegeslagen in de VS. Ze hebben ook USS Cole aangevallen vlakbij Jemen, aanslagen in Tanzania en Kenia gepleegd. Maar laten we dat alles negeren, 911 moet wel een inside job geweest zijn.
off topic.
De zgn daders zijn dood, dus dat als bewijs aanvoeren lijkt me BS, bovendien gedroegen ze zich nou ook niet echt als religieuze extremisten he ?
Bin Laden ontkende in 1e instantie enige betrokkenheid bij 9-11.
Dat zijn feiten.

Over de v.b. en die jij aanhaalt gaan ook andere verhalen rond:

quote:
The former CIA agent, John O’Neill who worked with the FBI’s Joint Terrorism Task Force in New York and New Jersey stated that the USS Cole was hit by a specially-configured Popeye cruise missile launched from an Israeli Dolphin-class submarine.
http://www.mail-archive.com/ctrl@listserv.aol.com/msg100906.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_109403810
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Die zijn aangekondigd en keurig opgeeist, itt 9/11.
911 is ook opgeëist. Bin Laden heeft de namen van alle kapers opgenoemd inclusief hun biografie en hen geprezen. Verder hebben ze in 2008 een video uitgebracht waarin de kapers te zien waren en spraken over hun komende aanval op de VS.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:28 schreef Resonancer het volgende:
off topic.
De zgn daders zijn dood, dus dat als bewijs aanvoeren lijkt me BS
Nee, jij met je "Israël heeft USS Cole aangevallen", dat is pas BS. (zie spoiler)
De daders zijn dood, klopt, maar ze hebben net als Samir A. een video van zichzelf gemaakt voordat ze doodgingen.

Dus als jullie het niet erg vinden, ik verwerp jullie complottheorieën wat betreft 911.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2012 @ 21:15:33 #240
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_109404238
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:11:18 #241
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_109425852
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het probleem is dat de meeste mensen het mentaal niet aankunnen om te twijfelen. Antwoorden moeten ze hebben, vragen zijn eng. Dat is waarom mensen met een complottheorie komen, het hebben en stellen van vragen bevredigt hen niet, ze moeten zelf een verhaaltje maken met alle antwoorden.

Andersom geldt dat ook en waarschijnlijkj nog wel sterker, aangezien de meeste mensen kuddedieren zijn. Het idee dat een overheid de burgers bedondert en daarbij over eigen lijken gaat is oncomfortabel, te oncomfortabel om die vraag toe te laten. "Zoiets zouden ze nooit doen" is een veel aangenamere gedachte, waarvoor dan allerlei schijnrationalisaties komen. De geschiedenis leert namelijk dat er heel veel gecomplotteerd wordt door en rond machthebbers voor persoonlijk gewin aan geld of macht en dat daarbij niet gekeken wordt op een paar honderd dooien meer of minder. Maar alles waar het gezag dan mee komt gaat er bij die mensen in als koek, of het nou waar is of niet, de reden waarom het geloofd wordt zit hem niet in de inhoud maar in wishful thinking.

Die mensen doen dan graaf alsof de complottheoretici van het padje af zijn, terwijl ze zelf de op zich nogal absurde theorie dat een man met een baard in een grot in Afghanistan die aanslagen heeft georganiseerd zomaar geloven zonder feitelijke informatie hebben die dat ondersteunt en bewezen leugens van de autoriteiten en onverklaarbare anomaliën weglachen.

De tegenstelling is dus niet tussen complottheoritici en sceptici, maar die tussen gezagstrouwe complottheoretici en opstandige complottheoretici, afhankelijk van welk perspectief hen het prettigste gevoel geeft. De andere tegenstelling is die tussen complottheoretici van een van beide soorten enerzijds en mensen die mentaal tot twijfel in staat zijn en dus vragen hebben en ook durven constateren dat die vragen onbeantwoord zijn.
Ha, ik was al even bang dat je de drogredenen en de psychologie van de koude grond ontrouw was geworden.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_109431669
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:07 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
Nee, jij met je "Israël heeft USS Cole aangevallen", dat is pas BS. (zie spoiler)

Ik ?
Het zijn anderen die dat beweren.
http://blockyourid.com/~g(...)ole_prelude_Iran.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:40:30 #243
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_109433384
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:07 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:

[..]

911 is ook opgeëist. Bin Laden heeft de namen van alle kapers opgenoemd inclusief hun biografie en hen geprezen. Verder hebben ze in 2008 een video uitgebracht waarin de kapers te zien waren en spraken over hun komende aanval op de VS.

[..]

De daders zijn dood, klopt, maar ze hebben net als Samir A. een video van zichzelf gemaakt voordat ze doodgingen.

Dus als jullie het niet erg vinden, ik verwerp jullie complottheorieën wat betreft 911.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Owja bin laden, was die niet "overboord gevallen"?
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:40:31 #244
235357 TitusPullo
pi_109438690
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:49 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik ?
Het zijn anderen die dat beweren.
http://blockyourid.com/~g(...)ole_prelude_Iran.htm
Das hab ich nicht gesagt.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:52:44 #245
235357 TitusPullo
pi_109439207
Jezus Christus Resonancer, dat je een klap van de molen had gehad was me al duidelijk, maar dat je zonder blikken of blozen verwijst naar Nazipropaganda verbaast me wel:

http://blockyourid.com/~gbpprorg/judicial-inc/main_index.html
pi_109439438
quote:
Ook vind ik het erg naïef dat mensen ervan uitgaan dat het onzin is dat de overheid het niet goed met je voor zou hebben. Natuurlijk is de overheid er om ons te beschermen en grondrechten te garanderen,
Not sure if trolling...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_109442044
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:52 schreef TitusPullo het volgende:
Jezus Christus Resonancer, dat je een klap van de molen had gehad was me al duidelijk, maar dat je zonder blikken of blozen verwijst naar Nazipropaganda verbaast me wel:

http://blockyourid.com/~gbpprorg/judicial-inc/main_index.html
Ik sta er altijd wel van te kijken hoe ontzettend vaak de Joden als kwade genius worden gezien in zo'n beetje 90% van alle complotten. En die complotten komen echt niet altijd van nazi's af. Intrigerend. Hoe zit dat, want ik heb werkelijk geen idee?
  vrijdag 23 maart 2012 @ 21:01:41 #248
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109442643
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik sta er altijd wel van te kijken hoe ontzettend vaak de Joden als kwade genius worden gezien in zo'n beetje 90% van alle complotten. En die complotten komen echt niet altijd van nazi's af. Intrigerend. Hoe zit dat, want ik heb werkelijk geen idee?
Het anti-semitisme "argument".

Bankiers zijn Joden. Dus kritiek op bankiers is kritiek op Joden. Dus als je kritiek hebt op bankiers ben je een anti-semiet en luistert niemand naar je.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_109445971
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Omdat antisemitisme niet beperkt is tot het nazisme
Luther was na zijn falen in het bekeren van Joden nogal antisemitisch geworden
http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther_and_antisemitism
http://en.wikipedia.org/wiki/On_the_Jews_and_Their_Lies

quote:
In the first ten sections of the treatise, Luther expounds, at considerable length, upon his views concerning Jews and Judaism and how these compare against Christians and Christianity. Following this exposition, Section XI of the treatise advises Christians to carry out seven remedial actions. These are

for Jewish synagogues and schools to be burned to the ground, and the remnants buried out of sight;
for houses owned by Jews to be likewise razed, and the owners made to live in agricultural outbuildings;
for their religious writings to be taken away;
for rabbis to be forbidden to preach, and to be executed if they do;
for safe conduct on the roads to be abolished for Jews;
for usury to be prohibited, and for all silver and gold to be removed and "put aside for safekeeping"; and
for the Jewish population to be put to work as agricultural slave labor.[4]

The prevailing scholarly view[5] since the Second World War is that the treatise exercised a major and persistent influence on Germany's attitude toward its Jewish citizens in the centuries between the Reformation and the Holocaust.
de "Protocollen van de wijzen van Sion" waren ook al populair leesvoer voor de oorlog

en natuurlijk zijn er mensen die ze zien als Christus moordenaars, bloedschuld, geloven dat er matzes gemaakt worden met bloed van christelijke baby's.

verrassend veel complottheorieën zijn ook van een christelijke grondslag
  vrijdag 23 maart 2012 @ 22:08:41 #250
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109446237
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:03 schreef Mr.44 het volgende:

verrassend veel complottheorieën zijn ook van een christelijke grondslag
Ter afleiding van het echte complot: De katholieke kerk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')