Zoooooo een terechte klacht.
Als fervent wandelaar wandel ik zoveel mogelijk op voetpaden als het kan en alleen op de straat of het fietspad als er geen alternatief in de voprm van een voetpad is.
Ik erger me aan fietsers die op het voetpad fietsen terwijl het maar een kleine moeite voor hen is om op het fietspad of de weg te fietsen en het voor hen niet in aller redelijkkheid noodzakelijk is om op het voetpad te fietsen.
Da's ook de reden waarom ik ook een hekel heb aan het wandelen en hardlopen van voetgangers op fietspaden, waar dat redelijkerwijs niet noodzakelijk is.
Laksheid, luiheid en het aan hun reet lappen van de verkeerswetten is het probleem voor zowel fietsers op het voetpad als ook voetgangers op het fietspad.
En neen, ik fiets niet, heb het al jaren niet meer gedaan.
quote:
Op vrijdag 23 maart 2012 06:24 schreef DancingPhoebe het volgende:Ik ben een wandelaar en zelfs ik pak regelmatig het fietspad. Klaag me maar aan!
Voetpaden zijn vaak ontzettend bobbelig en daar loop ik mijn voeten op kapot, terwijl de naastgelegen fietspaden netjes geasfalteerd zijn. Nou dan ga ik over het fietspad.
Je went er maar aan.
Je voeten gaan kapot, och meissie, wat erg, wellicht maar een andere hobby zoeken?
Tuurlijk moet de wet wijken omdat je een hobby hebt die je niet anders kunt uitoefenen.
Trouwens, wat zeg je de fietser die je zeggen dat je op het voetpad daar naast het fietspad moet gaan lopen omdat het fietspad niet voor voetgangers is?
quote:
Op vrijdag 23 maart 2012 02:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:Mensen die deze klacht hebben hebben duidelijk nooit op niveau hardgelopen.
Een troitoir loopt gewoon slecht: oneffenheden tussen tegels. lantaarnpalen, verkeersborden, vuilcontainers, voetgangers, ...
Een fietspad is egaal, veert een beetje en er zijn geen obstakels met uitzondering van wat fietsers die even kunnen uitwijken. Big deal dat je als fietser af en toe eventjes moet uitwijken. En ja, als je een beetje verstand hebt dan loop je tegen het verkeer in zodat je de fietsers en auto's ziet aankomen.
En?
Dus daarom heb je het recht de wet te breken?
Daarom moeten fietsers met jou rekening houden?
Daarom moeten zij uitwijken?
Wat als je op het voetpad fietsers tegenkomt terwijl direct naast het voetpad een fietspad is, wat zeg en doe je dan?
Wat is als het lui op mountainbikes zijn, die graag het gevoel van oneffen en hobbelende paden willen ervaren en dat niet op fietspaden kunnen verkrijgen, hebben zij dan recht om de wet te breken en op het voetpad te fietsen?
Wat is met de vele lutsers die te laks zijn om op het fietspad te fietsen?
Echt waar, schei toch uit, joh.
En dan vragen mensen zich af waarom NL naar de knoppen gaat.
Want spreek ze maar eens aan op hun wangedrag en dan krijg je of zwijgen of een tirade over wie je wel niet bent dat je jh met hen bemoeit.
Door dit soort respectloosheid gaat Nederland naar de Gobots.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens