Je went er maar aan.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 06:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben een wandelaar en zelfs ik pak regelmatig het fietspad. Klaag me maar aan!
Voetpaden zijn vaak ontzettend bobbelig en daar loop ik mijn voeten op kapot, terwijl de naastgelegen fietspaden netjes geasfalteerd zijn. Nou dan ga ik over het fietspad.
En?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 02:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mensen die deze klacht hebben hebben duidelijk nooit op niveau hardgelopen.
Een troitoir loopt gewoon slecht: oneffenheden tussen tegels. lantaarnpalen, verkeersborden, vuilcontainers, voetgangers, ...
Een fietspad is egaal, veert een beetje en er zijn geen obstakels met uitzondering van wat fietsers die even kunnen uitwijken. Big deal dat je als fietser af en toe eventjes moet uitwijken. En ja, als je een beetje verstand hebt dan loop je tegen het verkeer in zodat je de fietsers en auto's ziet aankomen.
Dit. Ik ren zelfs ook wel eens op het fietspad of autoweg zelfsquote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:04 schreef Sinosappel het volgende:
Fietsers op wandelpaden vind ik ergerlijker.
Living on the edge hoorquote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:05 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dit. Ik ren zelfs ook wel eens op het fietspad of autoweg zelfs
Paarden op fietspaden, dát is pas erg. Lekker uitglijden met je fiets over de paardenstront.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:04 schreef Sinosappel het volgende:
Fietsers op wandelpaden vind ik ergerlijker.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:51 schreef Jahr00n het volgende:
Weer zo'n smerige vetzak die zich druk maakt om mensen die wel aan het sporten zijn. Ik kots echt zo verschrikkelijk op dat ranzige volk, gadverdamme.
Toen de wetgever het fietspad bedacht waren er nog nauwelijks hardlopers, skaters enzovoorts.quote:Het woord fietspad bestaat uit de woorden fiets en pad. Wat zou dat nou betekenen? Het heet in elk geval geen hardloopenfietspad.
Ook hier demonstreer jij de ballen verstand te hebben van hardlopen. Jij denkt dat mensen zo eventjes een wedstrijd op niveau lopen zonder te trainen? Als je een klein beetje op niveau wil lopen dan heb je een kilometer of 60 per week nodig, als je echt goed wil lopen dan mag je het uitbreiden naar rond de 150 km per week (van dat niveau ben ik ver verwijderd).quote:Overigens wordt voor hardlopen op niveau een route met straten afgezet, dus dat is een beetje een vreemd argument.
Technisch gezien niet maar het is niet iets waar moeilijk over gedaan hoeft te worden aangezien die wet stamt uit een tijdperk waarin er nog nauwelijks hardlopers, skaters enzovoorts waren. Tijd voor een upgrade dus, en tot die tijd is niets mis met het gedogen wat in de praktijk gebeurt.quote:Dus daarom heb je het recht de wet te breken?
Fietsers hebben geen last van mij.quote:Daarom moeten fietsers met jou rekening houden?
Dit is een dermate kromme analogie dat ik er niet eens op inga. Denk er eens over na waarom dit een zeer slechte analogie is.quote:Wat als je op het voetpad fietsers tegenkomt terwijl direct naast het voetpad een fietspad is, wat zeg en doe je dan?
Idem.quote:Wat is als het lui op mountainbikes zijn, die graag het gevoel van oneffen en hobbelende paden willen ervaren en dat niet op fietspaden kunnen verkrijgen, hebben zij dan recht om de wet te breken en op het voetpad te fietsen?
De meeste hardlopers zijn verre van agressief en asociaal en die lopers die het wel zijn zijn meestal prutsertjes die totaal geen talent hebben en die zonder enige basis voor hen doen al hijgende veel te hard lopen (met een lullige 11 km/uur of iets dergelijks).quote:Want spreek ze maar eens aan op hun wangedrag en dan krijg je of zwijgen of een tirade over wie je wel niet bent dat je jh met hen bemoeit.
Gevaarlijke situaties vermijden, en hoe doen die hardlopers die tegen het verkeer inlopen dan als er een fietser aan komt in de tegenovergestelde richting, voor de fietser dan de juiste kant van de weg (rechts) en dan er aan de andere kant ook een fietser aan komt? 1 van die fietsers moet dus remmen voor de hardloper omdat die daar loopt. Meestal is dat dan de fietser die wel op de juiste kant van de weg is. Ik vind dat je als hardloper en zeker als je zacht loopt niet op het fietspad thuis hoort.quote:Ook hier demonstreer jij de ballen verstand te hebben van hardlopen. Jij denkt dat mensen zo eventjes een wedstrijd op niveau lopen zonder te trainen? Als je een klein beetje op niveau wil lopen dan heb je een kilometer of 60 per week nodig, als je echt goed wil lopen dan mag je het uitbreiden naar rond de 150 km per week (van dat niveau ben ik ver verwijderd).
Ook op amateurniveau is het verschil in niveau immens groot, de goede amateurlopers hebben een trainingstempo van ongeveer 17 km/uur, de slakken hebben een tempo van een km. of 8 per uur alles daar tussen in komt voor. De betere amateurlopers zijn prima op hun plaats op het fietspad en de fietsers hebben daar geen noemenswaardige last van. Vergeet niet dat hardlopers die wat sneller lopen altijd tegen het verkeer in lopen, zij hebben dus een uitstekend overzicht over het overige verkeer op dat fietspad waardoor normaal gesproken gevaarlijke situaties worden vermeden.
Ik zou even je rekenmachine checken.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:30 schreef switchboy het volgende:
Wandelaar 3-5 km/h
Hardloper ~10-15 km/h
Skater 15-20 km/h
Fietser 20-35 km/h
Snorfiets: 25-35 km/h
Racefietser: 25-40 km/h
Brommert 35- 45 km/h
Conclusie:
Rot op van het fietspad je hoort er niet thuis. Het verschil met het overige verkeer is groter dan rennen en wandelen. Ook irritant die brommer auto's op het fietspad. Veel te groot. Optiefen.
Het fietspad is natuurlijk het koninkrijk van de racefietser![]()
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:51 schreef weerstandje het volgende:
Gisteravond 2 naast elkaar op het fietspad, pikkedonker (hihi) geen lampjes of iets
Dus ik met +/- 50 er langs gaan ze ''toeteren'' roepen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |