abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:02:25 #51
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_109421618
Zoooooo een terechte klacht.
Als fervent wandelaar wandel ik zoveel mogelijk op voetpaden als het kan en alleen op de straat of het fietspad als er geen alternatief in de voprm van een voetpad is.
Ik erger me aan fietsers die op het voetpad fietsen terwijl het maar een kleine moeite voor hen is om op het fietspad of de weg te fietsen en het voor hen niet in aller redelijkkheid noodzakelijk is om op het voetpad te fietsen.
Da's ook de reden waarom ik ook een hekel heb aan het wandelen en hardlopen van voetgangers op fietspaden, waar dat redelijkerwijs niet noodzakelijk is.
Laksheid, luiheid en het aan hun reet lappen van de verkeerswetten is het probleem voor zowel fietsers op het voetpad als ook voetgangers op het fietspad.

En neen, ik fiets niet, heb het al jaren niet meer gedaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 06:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben een wandelaar en zelfs ik pak regelmatig het fietspad. Klaag me maar aan!

Voetpaden zijn vaak ontzettend bobbelig en daar loop ik mijn voeten op kapot, terwijl de naastgelegen fietspaden netjes geasfalteerd zijn. Nou dan ga ik over het fietspad.
Je went er maar aan.
Je voeten gaan kapot, och meissie, wat erg, wellicht maar een andere hobby zoeken?

Tuurlijk moet de wet wijken omdat je een hobby hebt die je niet anders kunt uitoefenen.
Trouwens, wat zeg je de fietser die je zeggen dat je op het voetpad daar naast het fietspad moet gaan lopen omdat het fietspad niet voor voetgangers is?

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 02:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mensen die deze klacht hebben hebben duidelijk nooit op niveau hardgelopen.
Een troitoir loopt gewoon slecht: oneffenheden tussen tegels. lantaarnpalen, verkeersborden, vuilcontainers, voetgangers, ...
Een fietspad is egaal, veert een beetje en er zijn geen obstakels met uitzondering van wat fietsers die even kunnen uitwijken. Big deal dat je als fietser af en toe eventjes moet uitwijken. En ja, als je een beetje verstand hebt dan loop je tegen het verkeer in zodat je de fietsers en auto's ziet aankomen.
En?
Dus daarom heb je het recht de wet te breken?
Daarom moeten fietsers met jou rekening houden?
Daarom moeten zij uitwijken?
Wat als je op het voetpad fietsers tegenkomt terwijl direct naast het voetpad een fietspad is, wat zeg en doe je dan?
Wat is als het lui op mountainbikes zijn, die graag het gevoel van oneffen en hobbelende paden willen ervaren en dat niet op fietspaden kunnen verkrijgen, hebben zij dan recht om de wet te breken en op het voetpad te fietsen?
Wat is met de vele lutsers die te laks zijn om op het fietspad te fietsen?

Echt waar, schei toch uit, joh.
En dan vragen mensen zich af waarom NL naar de knoppen gaat.
Want spreek ze maar eens aan op hun wangedrag en dan krijg je of zwijgen of een tirade over wie je wel niet bent dat je jh met hen bemoeit.
Door dit soort respectloosheid gaat Nederland naar de Gobots.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:04:24 #52
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_109421691
Fietsers op wandelpaden vind ik ergerlijker.
Heaven is a place on earth with you
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:05:05 #53
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_109421719
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:04 schreef Sinosappel het volgende:
Dit. Ik ren zelfs ook wel eens op het fietspad of autoweg zelfs :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:06:22 #54
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_109421771
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:05 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dit. Ik ren zelfs ook wel eens op het fietspad of autoweg zelfs :')
Living on the edge hoor
Heaven is a place on earth with you
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:07:30 #55
367482 White_Flower
Rise and shine
pi_109421822
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:06 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Living on the edge hoor
Deze man heeft echt kloten.
If you lie down with dogs, you get up with fleas.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:21:12 #56
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_109422307
hommos :') gewoon stukje over de weg omdat niet anders kan
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:16:56 #57
99295 perezoso
blankjoekel
pi_109424211
Kortom, iedereen heeft een hekel aan elkaar.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:20:40 #58
365401 pocketcalculatoroperator
I am adding and subtracting
pi_109424335
Voetgangers op het fietspad moet je gewoon tegen hun rug trappen of in het gezicht spugen. Geen genade!
pi_109425737
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:04 schreef Sinosappel het volgende:
Paarden op fietspaden, dát is pas erg. Lekker uitglijden met je fiets over de paardenstront.
pi_109425970
Bejaarden op de snelweg, dat is pas irritant. Die kutrollators maken altijd van die krassen op mijn lak.
pi_109426446
Wandelaar 3-5 km/h
Hardloper ~10-15 km/h
Skater 15-20 km/h
Fietser 20-35 km/h
Snorfiets: 25-35 km/h
Racefietser: 25-40 km/h
Brommert 35- 45 km/h

Conclusie:
Rot op van het fietspad je hoort er niet thuis. Het verschil met het overige verkeer is groter dan rennen en wandelen. Ook irritant die brommer auto's op het fietspad. Veel te groot. Optiefen.

Het fietspad is natuurlijk het koninkrijk van de racefietser O-)
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_109426504
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:51 schreef Jahr00n het volgende:
Weer zo'n smerige vetzak die zich druk maakt om mensen die wel aan het sporten zijn. Ik kots echt zo verschrikkelijk op dat ranzige volk, gadverdamme.
_O-
Welkom op FOK!
pi_109437453
quote:
Het woord fietspad bestaat uit de woorden fiets en pad. Wat zou dat nou betekenen? Het heet in elk geval geen hardloopenfietspad.
Toen de wetgever het fietspad bedacht waren er nog nauwelijks hardlopers, skaters enzovoorts.

Ik weet trouwens niet welk fietspad een beetje veert, maar asfalt veert niet voor zo een klein gewicht.p[/quote]
Als niet-hardloper heb jij natuurlijk nooit het viervoudige of meer van je lichaamsgewicht ondervonden. Geloof mij maar dat je het verschil merkt wanneer je 15 km/uur loopt. Dat was echter maar een van de vele argumenten, die niet-egale tegels op het troitoir daar heb je weinig last van als je wandelt maar als je loopt dan is dat best wel vervelend en troitoirs zijn niet bepaald ingericht op hoge snelheden.
Hardlopers zitten tussen fietsers en voetgangers in, afhankelijk van het niveau van de loper zit hij dichter bij de een of dichter bij de ander.

quote:
Overigens wordt voor hardlopen op niveau een route met straten afgezet, dus dat is een beetje een vreemd argument.
Ook hier demonstreer jij de ballen verstand te hebben van hardlopen. Jij denkt dat mensen zo eventjes een wedstrijd op niveau lopen zonder te trainen? Als je een klein beetje op niveau wil lopen dan heb je een kilometer of 60 per week nodig, als je echt goed wil lopen dan mag je het uitbreiden naar rond de 150 km per week (van dat niveau ben ik ver verwijderd).
Ook op amateurniveau is het verschil in niveau immens groot, de goede amateurlopers hebben een trainingstempo van ongeveer 17 km/uur, de slakken hebben een tempo van een km. of 8 per uur alles daar tussen in komt voor. De betere amateurlopers zijn prima op hun plaats op het fietspad en de fietsers hebben daar geen noemenswaardige last van. Vergeet niet dat hardlopers die wat sneller lopen altijd tegen het verkeer in lopen, zij hebben dus een uitstekend overzicht over het overige verkeer op dat fietspad waardoor normaal gesproken gevaarlijke situaties worden vermeden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_109437510
Hardlopers ;(
pi_109437821
quote:
Dus daarom heb je het recht de wet te breken?
Technisch gezien niet maar het is niet iets waar moeilijk over gedaan hoeft te worden aangezien die wet stamt uit een tijdperk waarin er nog nauwelijks hardlopers, skaters enzovoorts waren. Tijd voor een upgrade dus, en tot die tijd is niets mis met het gedogen wat in de praktijk gebeurt.

quote:
Daarom moeten fietsers met jou rekening houden?
Fietsers hebben geen last van mij.
1. Het fietspad is bijna altijd breed genoeg dat niemand hoeft uit te wijken.
2. Als het nodig is door een combinatie van factoren (twee passerende fietsers, een auto en een bus bijvoorbeeld) dan wijkt een loper eventjes uit naar de stoep.

Los hiervan zijn er natuurlijk ook plaatsen waar wel een fietspad maar geen troitoir ligt, dan heb je helemaal geen keuze.

quote:
Wat als je op het voetpad fietsers tegenkomt terwijl direct naast het voetpad een fietspad is, wat zeg en doe je dan?
Dit is een dermate kromme analogie dat ik er niet eens op inga. Denk er eens over na waarom dit een zeer slechte analogie is.

quote:
Wat is als het lui op mountainbikes zijn, die graag het gevoel van oneffen en hobbelende paden willen ervaren en dat niet op fietspaden kunnen verkrijgen, hebben zij dan recht om de wet te breken en op het voetpad te fietsen?
Idem.
Mocht je het niet begrijpen na er even over nagedacht te hebben dan wil ik het nog wel toelichten.

quote:
Want spreek ze maar eens aan op hun wangedrag en dan krijg je of zwijgen of een tirade over wie je wel niet bent dat je jh met hen bemoeit.
De meeste hardlopers zijn verre van agressief en asociaal en die lopers die het wel zijn zijn meestal prutsertjes die totaal geen talent hebben en die zonder enige basis voor hen doen al hijgende veel te hard lopen (met een lullige 11 km/uur of iets dergelijks).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:42:12 #66
371018 xerxesbreak
x candy addicted.
pi_109438760
Overrijden. ^O^
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:49:22 #67
321382 vandermar
Binnen gek, Buitengewoon!
pi_109439054
Wat een fucking achterlijke klacht. Fietsers fietsen ook op de weg :')
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
pi_109439114
Ik heb juist een hekel aan fietsers op een fietspad. Interesseert me niks dat het daarvoor bedoeld is, fietsers zijn heel vaak heel lelijk en daarom visuele vervuiling.
pi_109439243
Wat een kutklacht, want als daar nou geen stoep is wat moet je anders? :')
pi_109441992
quote:
Ook hier demonstreer jij de ballen verstand te hebben van hardlopen. Jij denkt dat mensen zo eventjes een wedstrijd op niveau lopen zonder te trainen? Als je een klein beetje op niveau wil lopen dan heb je een kilometer of 60 per week nodig, als je echt goed wil lopen dan mag je het uitbreiden naar rond de 150 km per week (van dat niveau ben ik ver verwijderd).
Ook op amateurniveau is het verschil in niveau immens groot, de goede amateurlopers hebben een trainingstempo van ongeveer 17 km/uur, de slakken hebben een tempo van een km. of 8 per uur alles daar tussen in komt voor. De betere amateurlopers zijn prima op hun plaats op het fietspad en de fietsers hebben daar geen noemenswaardige last van. Vergeet niet dat hardlopers die wat sneller lopen altijd tegen het verkeer in lopen, zij hebben dus een uitstekend overzicht over het overige verkeer op dat fietspad waardoor normaal gesproken gevaarlijke situaties worden vermeden.
Gevaarlijke situaties vermijden, en hoe doen die hardlopers die tegen het verkeer inlopen dan als er een fietser aan komt in de tegenovergestelde richting, voor de fietser dan de juiste kant van de weg (rechts) en dan er aan de andere kant ook een fietser aan komt? 1 van die fietsers moet dus remmen voor de hardloper omdat die daar loopt. Meestal is dat dan de fietser die wel op de juiste kant van de weg is. Ik vind dat je als hardloper en zeker als je zacht loopt niet op het fietspad thuis hoort.

[ Bericht 27% gewijzigd door CyclingGirl op 23-03-2012 23:26:21 ]
Haters gonna hate.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:51:31 #71
321038 feeling_sinister
ABC-Always Be Closing
pi_109442106
quote:
18s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:30 schreef switchboy het volgende:
Wandelaar 3-5 km/h
Hardloper ~10-15 km/h
Skater 15-20 km/h
Fietser 20-35 km/h
Snorfiets: 25-35 km/h
Racefietser: 25-40 km/h
Brommert 35- 45 km/h

Conclusie:
Rot op van het fietspad je hoort er niet thuis. Het verschil met het overige verkeer is groter dan rennen en wandelen. Ook irritant die brommer auto's op het fietspad. Veel te groot. Optiefen.

Het fietspad is natuurlijk het koninkrijk van de racefietser O-)
Ik zou even je rekenmachine checken.
"Do you still smoke a lot of pot?" "Oh, every day. But not a lot."
"Our first assignment is a documentary. They're like real movies but with ugly people."
"Well, I gotta go learn a bunch of people's names before I fire them."
pi_109442109
Gisteravond 2 naast elkaar op het fietspad, pikkedonker (hihi) geen lampjes of iets
Dus ik met +/- 50 er langs gaan ze ''toeteren'' roepen :')
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:53:03 #73
30961 Knaller
knalt er op los
pi_109442192
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:51 schreef weerstandje het volgende:
Gisteravond 2 naast elkaar op het fietspad, pikkedonker (hihi) geen lampjes of iets
Dus ik met +/- 50 er langs gaan ze ''toeteren'' roepen :')
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_109442267
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:53 schreef Knaller het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Volgens mij waren ze zelf toeter

:P
  vrijdag 23 maart 2012 @ 21:16:54 #75
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109443493
Ik ga altijd graag aan de kant voor hardlopers ^O^
All she wants and needs is just a little taste..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')