precies, iemand de rest van zijn leven in de gevangenis houden is natuurlijk zeer humaanquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Geen doodstraf, wel vaker levenslang. Verkrachting, moord etc. -> levenslang, gg
Ohja dus we zouden uit sympathie voor die mensen eigenlijk de doodstraf moeten aanbieden als optie! Nu komen we ergensquote:Alleen al het feit dat jij nu doet alsof het dan over idioot korte strafjes zou gaan, zegt me al genoeg over jouw niveau...
Als jij onschuldig 10 jaar vast zit, dan is je hele leven ook verwoest. Vrouw waarschijnlijk weg, kinderen niet zien opgroeien, en wie weet wat er allemaal in de gevangenis met je is gebeurd...
Als we het dus over de doodstraf hebben, dan denk ik wel dat we het er allemaal over eens zijn dat we sowieso voor de volle 100% zeker moeten weten dat de verdachte ook daadwerkelijk SCHULDIG is.
Dus wanneer, en alleen wanneer, we dat 100% weten, en datgene wat hij of zij gedaan heeft is ZO gruwelijk dat er eigenlijk geen enkele vorm van 'vergeving' of 'reintegratie' of whatever mogelijk is, dan mag je wat mij betreft zo'n iemand gewoon 'ruimen'.
Wat nou als we de levenslange gevangenisstraf aanmerken als zeer trage variant van de doodstraf? Iedereen tevreden, niet?quote:precies, iemand de rest van zijn leven in de gevangenis houden is natuurlijk zeer humaan
Ja. In de VS. Niet hier.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:07 schreef Scarface88 het volgende:
Het hele gevangenis systeem werkt trouwens ook niet. Je komt er nog crimineler uit dan je er in ging.
Rechters veroordelen mensen niet als ze niet 100% zeker weten dat ze schuldig zijn. Bewijs moet wettig en overtuigend zijn. Als de rechter niet 100% overtuigd is, moet hij vrijspreken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:50 schreef Yi-Long het volgende:
Als we het dus over de doodstraf hebben, dan denk ik wel dat we het er allemaal over eens zijn dat we sowieso voor de volle 100% zeker moeten weten dat de verdachte ook daadwerkelijk SCHULDIG is.
Dus wanneer, en alleen wanneer, we dat 100% weten, en datgene wat hij of zij gedaan heeft is ZO gruwelijk dat er eigenlijk geen enkele vorm van 'vergeving' of 'reintegratie' of whatever mogelijk is, dan mag je wat mij betreft zo'n iemand gewoon 'ruimen'.
quote:
Nee, is te duur... Ik wil persoonlijk nog wel gekken liquideren op de manier van de Duitsers. Zo'n pedofiel gewoon tegen de muur...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:57 schreef Drietebuul het volgende:
Wat nou als we de levenslange gevangenisstraf aanmerken als zeer trage variant van de doodstraf? Iedereen tevreden, niet?
Nee, meer intensief en persoonlijk begeleiden, re-integreren.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:43 schreef qazplm het volgende:
[..]
Dus? Alle gevangenissen weg en iedereen neerschieten?
Maar wel in een gevangenis? Of alleen ambulant?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:44 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Nee, meer intensief en persoonlijk begeleiden, re-integreren.
Incarceratie is wel noodzaak uiteraard.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:45 schreef qazplm het volgende:
[..]
Maar wel in een gevangenis? Of alleen ambulant?
OK, dan zijn we het eens.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:47 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Incarceratie is wel noodzaak uiteraard.
Alleen het systeem zoals het nu is werpt weinig vruchten af. Veel voorbeelden van recidive.quote:
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:10 schreef speknek het volgende:
Ja laten we de overheid het grondwettelijke recht geven haar eigen mensen te vermoorden, ik bedoel, wat kan er misgaan!
Persoonlijk vind ik levenslang pas echt sadistisch. iemand de rest van zijn leven opsluiten zonder enig vooruitzicht of hoop. Dat is echt menslievendquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:46 schreef tochweerhenk het volgende:
De doodstraf is sadistisch, willen we van Nederland een sadistisch land maken?
Klopt, ben ik met je eens. Maar zo'n persoon mag niet meer de kans krijgen om zulke dingen nogmaals te doen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik levenslang pas echt sadistisch. iemand de rest van zijn leven opsluiten zonder enig vooruitzicht of hoop. Dat is echt menslievend
Dat klopt, maar als ik mocht kiezen om tot mijn dood achter gesloten deuren te blijven, of meteen een spuitje, dan koos ik voor het spuitje. je hele leven achter de tralies zitten is ook geen leven meer te noemen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:53 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Klopt, ben ik met je eens. Maar zo'n persoon mag niet meer de kans krijgen om zulke dingen nogmaals te doen.
Maar dat is dan je eigen keuze, en niet opgelegd.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als ik mocht kiezen om tot mijn dood achter gesloten deuren te blijven, of meteen een spuitje, dan koos ik voor het spuitje. je hele leven achter de tralies zitten is ook geen leven meer te noemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |