Haha, er kriebelt heel stiekem heel diep van binnen misschien iets. Maar ik denk dat dat gevoel juist is wat sommigen als God beschouwen. Maar het is juist je eigen gezonde verstand.quote:
ja bij adolf hitler dikke fun hoorquote:Op maandag 19 maart 2012 21:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hell is where the fun people are.
Hitler was hoogstwaarschijnlijk een goede Katholiek die volgens de stricte regels (Jezus accepteren als je persoonlijke redder) gewoon enkeltje hemel zou krijgen. Indien hij dat net voor z'n dood zou doen. En die kans is aanwezig.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:11 schreef wuuht het volgende:
[..]
ja bij adolf hitler dikke fun hoor(ik ben trouwens echt tegen religie kweet niet waarom)
En dan nog? Dan gį je naar de hel! Oh inmense pijn, angst etc etc. Na 500 jaar went dat ook wel.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:15 schreef DrDentz het volgende:
Ik ga toch wel heel raar opkijken als er straks opeens echt een God of Allah blijkt te zijn en je hele leven gekeurd wordt op basis van het vlees dat je at, het hoedje dat je op je hoofd had en hoe vaak je naar de kerk ging. Ik zou dan wel balen, maar aan de andere kant zou ik ook niet echt iets voelen aangezien mijn hersenen en zenuwen hier weg liggen te rotten.
Nog een interessantere vraag is.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:18 schreef muzas het volgende:
[..]
En dan nog? Dan gį je naar de hel! Oh inmense pijn, angst etc etc. Na 500 jaar went dat ook wel.
Pedofilie ja? Kan je dat toelichten?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:14 schreef muzas het volgende:
Als er een hel bestond zou die god er naar zijn eigen maatstaven zelf het hardst naar toe moeten.
Homofobe, discriminerende, pedofiele, rasistiche, masochistische massamoordenaar dat het is.
Die mening deel ik met je.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:15 schreef DrDentz het volgende:
Ik ga toch wel heel raar opkijken als er straks opeens echt een God of Allah blijkt te zijn en je hele leven gekeurd wordt op basis van het vlees dat je at, het hoedje dat je op je hoofd had en hoe vaak je naar de kerk ging.
Erg goed punt.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nog een interessantere vraag is.
Waarom zou Satan jou straffen? Je bent toch een teleurstelling voor God? Lijkt mij logischer dat je bij aankomst een cocktail in je handen geduwd krijgt.
Volg je het nieuws?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:20 schreef zwartja het volgende:
[..]
Pedofilie ja? Kan je dat toelichten?
Ja, maar heb nooit een bericht gezien of gehoord dat God of Jezus zich heeft laten pijpen door een 5 jaar oud jongetje.quote:
Ja. Wel belangrijker.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:55 schreef zwartja het volgende:
zou God het niet belangrijker vinden dat iemand zich naar normale normen en waarden gedraagt dan dat hij of zij in Hem gelooft?
Je zegt hier eigenlijk dat wanneer je twijfelt aan iets of het waar is of niet, het waar is omdat je de optie overweegt? (God wel of niet is twijfel > God wel omdat je twijfelt)quote:Op maandag 19 maart 2012 22:27 schreef Habbah het volgende:
Als je je druk maakt of je naar de hel gaat of niet impliceert dat dat je gelooft in het bestaan ervan, en dus in het bestaan van God.
Hmmmquote:Op maandag 19 maart 2012 22:31 schreef zwartja het volgende:
[..]
Ja, maar heb nooit een bericht gezien of gehoord dat God of Jezus zich heeft laten pijpen door een 5 jaar oud jongetje.
quote:And they come into Bethany. And a certain woman whose brother had died was there. And, coming, she prostrated herself before Jesus and says to him, 'Son of David, have mercy on me.' But the disciples rebuked her. And Jesus, being angered, went off with her into the garden where the tomb was, and straightway a great cry was heard from the tomb. And going near Jesus rolled away the stone from the door of the tomb. And straightway, going in where the youth was, he stretched forth his hand and raised him, seizing his hand. But the youth, looking upon him, loved him and began to beseech him that he might be with him. And going out of the tomb they came into the house of the youth, for he was rich. And after six days Jesus told him what to do and in the evening the youth comes to him, wearing a linen cloth over his naked body. And he remained with him that night, for Jesus taught him the mystery of the kingdom of God. And thence, arising, he returned to the other side of the Jordan.[12]
Stel, alle autofabrikanten maken alleen maar autos waar krassen op zitten, is het dan de schuld van de consument of stiekem dan toch de schuld van de autofabrikanten dat er alleen maar autos met krassen zijn?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Stel je koopt een bruidsjurk/pak. Daar komen onuitwasbare verfspetters op. Je kleding is bedorven. Zou je het nog aantrekken voor je huwelijk?
Of stel, je wilt een nieuwe auto kopen. Je vindt de perfecte sportwagen. Maar er zit een kras op. Is die auto nog perfect?
Stel, je komt met de enige, heilige, pure God die alles wat is gemaakt heeft gemaakt in aanraking. Om niet spontaan te verdampen in zijn aanwezigheid, dien je even heilig en puur te zijn als hemzelf. Zelf heb je je best gedaan om een goed leven te leiden, maar helaas heb je ook verkeerde dingen gedaan. Ga je het op eigen krachten redden denk je?
Hij staat wel toe dat mensen die dat wél doen in zijn naam het woord verkondigen.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:31 schreef zwartja het volgende:
[..]
Ja, maar heb nooit een bericht gezien of gehoord dat God of Jezus zich heeft laten pijpen door een 5 jaar oud jongetje.
In mijn ogen zegt dit niets.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hmmm
Een stukje uit de omstreden Geheime Gospel van Mark
[..]
Hij staat ook toe dat jij zelf kiest wat je neerplempt.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:45 schreef muzas het volgende:
Hij staat wel toe dat mensen die dat wél doen in zijn naam het woord verkondigen.
Maar Hij heeft die mensen zelf niet uitgekozen. Die mensen kiezen zichzelf uit. (Toch? Of worden die door andere gelovigen gekozen..?)quote:Op maandag 19 maart 2012 22:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Hij staat wel toe dat mensen die dat wél doen in zijn naam het woord verkondigen.
Dus je mag geen homo zijn, maar je aan kinderen vergrijpen en namens hem zijn wil verkondigen aan hele volken is geen probleem?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:46 schreef 8Orly8 het volgende:
[..]
Hij staat ook toe dat jij zelf kiest wat je neerplempt.
Hmm, dat bedoelde ik niet helemaal zo, maar het goed uitdrukken blijft lastig. Als je twijfelt tussen twee zulke extremen (wel of niet bestaan) zul je beide situaties tegen elkaar afwegen. Je gaat uit van niet en denkt na over wat voor gevolgen dit heeft voor de rest van je stellingen/overwegingen. Dit doe je dan ook voor de 'wel'-situatie.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:38 schreef zwartja het volgende:
[..]
Je zegt hier eigenlijk dat wanneer je twijfelt aan iets of het waar is of niet, het waar is omdat je de optie overweegt? (God wel of niet is twijfel > God wel omdat je twijfelt)
"The revelation of the letter caused a sensation at the time, but was soon met with accusations of forgery and misrepresentation"quote:Op maandag 19 maart 2012 22:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De experts zegt het wel wat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Secret_Gospel_of_Mark#Analysis
Zoals ik al zei in mijn vorige comment "omstreden".quote:Op maandag 19 maart 2012 22:50 schreef zwartja het volgende:
[..]
"The revelation of the letter caused a sensation at the time, but was soon met with accusations of forgery and misrepresentation"
Zoals die mensen zich veel beter met hun eigen waarden en normen zouden kunnen bezighouden dan met die van anderen, geldt dat ook voor jou en mij. Dat is waar het om draait.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:47 schreef zwartja het volgende:
Maar Hij heeft die mensen zelf niet uitgekozen. Die mensen kiezen zichzelf uit. (Toch? Of worden die door andere gelovigen gekozen..?)
Hmm, is dat zo? Dat ga ik eens uitzoekenquote:Op maandag 19 maart 2012 22:52 schreef bianconeri het volgende:
Zucht is er dan niemand meer die enig onderzoek verricht naar de Bijbel?
De Bijbel leert niets over de hel! Sterker nog: Het woord 'hel' komt 0x voor in de Bijbel van oorsprong!
De hel is iets wat verzonnen is door de kerken om mensen bang te maken, dit in 1e instantie om veel geld te verdienen met plakaten enzo.
Dus niemand hoeft zich zorgen over de hel te maken, bestaat niet.
Wanneer je tussen de regels doorleest van mijn vraag kan je opmaken dat ik de vraag stel uit verbazing en een gevoel van tegenstrijdigheid van het goede en het kwade. Niet om een antwoord te vinden of God wel of niet bestaat. Ik heb mijn eigen antwoord al gevonden, God bestaat niet en mijn vraag is ontstaan uit onbegrip voor de gelovigen. Ik begrijp denk ik wat je probeert te zeggen en ergens klopt het ook wel, je denkt na over een optie en waarom zou je dat doen als je er niet in gelooft? Maar dit kan meerdere redenen hebben dan alleen "misschien geloof je er toch een beetje in". De resterende redenen reeds genoemd.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:48 schreef Habbah het volgende:
[..]
Hmm, dat bedoelde ik niet helemaal zo, maar het goed uitdrukken blijft lastig. Als je twijfelt tussen twee zulke extremen (wel of niet bestaan) zul je beide situaties tegen elkaar afwegen. Je gaat uit van niet en denkt na over wat voor gevolgen dit heeft voor de rest van je stellingen/overwegingen. Dit doe je dan ook voor de 'wel'-situatie.
Daarnaast, als je niet gelooft dat er een hel bestaat, waarom zou je je dan druk maken wat anderen hierover vinden? Als je daar namelijk serieus wat mee wilt doen zul je toch moeten gaan aannemen dat dit bestaat, want anders is je discussie bij voorbaat al zinloos.
Sorry ik zie het, dat woord heb ik gemist. En inderdaad, de bijbel, heb ik gehoord, is een verzameling verhalen.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zoals ik al zei in mijn vorige comment "omstreden".
Waarschijnlijk nep. Maar als je weet hoe de bijbel bij elkaar geraapt is dan ga je je afvragen. Wat is dan echt?
Wie had het over schuld? Zijn de auto's perfect ja of nee?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:41 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Stel, alle autofabrikanten maken alleen maar autos waar krassen op zitten, is het dan de schuld van de consument of stiekem dan toch de schuld van de autofabrikanten dat er alleen maar autos met krassen zijn?
Inderdaad, "misschien geloof je er toch een beetje in" was, achteraf gezien, niet op zijn plaats.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:59 schreef zwartja het volgende:
[..]
Wanneer je tussen de regels doorleest van mijn vraag kan je opmaken dat ik de vraag stel uit verbazing en een gevoel van tegenstrijdigheid van het goede en het kwade. Niet om een antwoord te vinden of God wel of niet bestaat. Ik heb mijn eigen antwoord al gevonden, God bestaat niet en mijn vraag is ontstaan uit onbegrip voor de gelovigen. Ik begrijp denk ik wat je probeert te zeggen en ergens klopt het ook wel, je denkt na over een optie en waarom zou je dat doen als je er niet in gelooft? Maar dit kan meerdere redenen hebben dan alleen "misschien geloof je er toch een beetje in". De resterende redenen reeds genoemd.
Mijn overtuiging is dat God het het belangrijkst vindt dat je in Hem gelooft en in Hem nieuw leven krijgt waardoor je je gedrag in je leven uit liefde voor God en voor alle andere mensen kunt laten motiveren. Als je dat doet ga je automatisch aan de moralen die je in je OP hebt genoemt voldoen.quote:En zou God het niet belangrijker vinden dat iemand zich naar normale normen en waarden gedraagt dan dat hij of zij in Hem gelooft?
Nee dat zijn ze niet en dat ligt aan het feit dat de autofabrikanten de autos met opzet imperfect gemaakt hebben. Zo ook met god, wij mensen zijn imperfect gemaakt en dan mag je toch wel stellen dat het knettergek is om de verantwoordelijkheid te verschuiven naar ons.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wie had het over schuld? Zijn de auto's perfect ja of nee?
Je slaat nu de spijker precies op zijn kop. De mening die je hier verkondigt is juist de reden van mijn vraag. Hoe kan God het het belangrijkst vinden dat je in Hem gelooft omdat je vanuit het geloof in Hem bepaalde normen en waarden nastreeft wanneer je die als ongelovige ook kan nastreven? Ben je niet juist beter bezig wanneer je die normen en waarden uit jezelf hanteert dan dat je het vanwege een hogere macht doet?quote:Op maandag 19 maart 2012 23:13 schreef Habbah het volgende:
Mijn overtuiging is dat God het het belangrijkst vindt dat je in Hem gelooft en in Hem nieuw leven krijgt waardoor je je gedrag in je leven uit liefde voor God en voor alle andere mensen kunt laten motiveren. Als je dat doet ga je automatisch aan de moralen die je in je OP hebt genoemt voldoen.
Uh nee, ik zeg dat god imperfecte wezens gemaakt heeft en derhalve daar verantwoordelijkheid over draagt en dat het afschuiven van die verantwoordelijkheid op de imperfecte wezens knettergek is.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:25 schreef zwartja het volgende:
[..]
Hiermee zeg je eigenlijk dat God imperfect is gezien wij naar Zijn evenbeeld geschapen zijn.
Ik wil je even voorstellen aan twee fictieve personen, Persoon A (ongelovig) en Persoon B(gelovig).quote:Op maandag 19 maart 2012 22:27 schreef Habbah het volgende:
Alleen door dit te geloven kunnen wij weer bij God komen. Je hoeft er verder niks voor te doen, je krijgt het kado. Niks dat je in je leven op aarde doet of laat kan daar wat aan veranderen, maar je acties hebben wel effect op de kwaliteit van je leven en die van de mensen die je tegenkomt.
Toen ik een random stukje tekst kopieerde en googelde (e dieren: beiden sterven ze. Ze ademen dezelfde lucht in; de mens heeft niets voor op het dier, want alles is toch zinloos. Zij worden beiden begraven in het stof waaruit ze gemaakt zijn en beiden vergaan ten slotte weer tot stof. Wie weet eigenlijk of de levensadem van de mens tot God terugkeert en die van het dier niet), was de eerste hit: Persoonlijkheidsstoornissen | Narcistische Persoonlijkheidsstoornis ... ps.punt.nl/?r=1&id=268318 haha.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:45 schreef Cognitor het volgende:
"De mensen zijn eigenlijk niet meer dan de dieren. Want de mensen overkomt hetzelfde als de dieren: beiden sterven ze. Ze ademen dezelfde lucht in; de mens heeft niets voor op het dier, want alles is toch zinloos. Zij worden beiden begraven in het stof waaruit ze gemaakt zijn en beiden vergaan ten slotte weer tot stof. Wie weet eigenlijk of de levensadem van de mens tot God terugkeert en die van het dier niet? Ik heb in ieder geval begrepen dat de mens maar beter kan genieten van wat hij allemaal doet. Het is het enige wat hij heeft. Want wie laat hem genieten na zijn dood?"
Staat in de Bijbel! (Pred. 3) Open en bloot. Toch hoor je haast nooit iemand hierover, terwijl de hel zoals het in de populaire voorstelling is ontwikkeld, niet in de Bijbel voorkomt.
"Guns don't kill people, people do". Wanneer je redeneert vanuit het geloof zoals het in de Bijbel beschreven staat ben jij als individu verantwoordelijk voor je woorden en daden en, nogmaals, ben je geschapen naar zijn evenbeeld.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:38 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Uh nee, ik zeg dat god imperfecte wezens gemaakt heeft en derhalve daar verantwoordelijkheid over draagt en dat het afschuiven van die verantwoordelijkheid op de imperfecte wezens knettergek is.
Overigens geloof ik niet in god en redeneer ik even op de aanname dat god bestaat en dat het ook nog eens die van de bijbel is.
Nee je moet het ook niet lezen als een leven na de dood, maar meer als je laatste ademtocht die naar God zou opstijgen. Zelfs daar twijfelt de Prediker over.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:55 schreef zwartja het volgende:
[..]
Toen ik een random stukje tekst kopieerde en googelde (e dieren: beiden sterven ze. Ze ademen dezelfde lucht in; de mens heeft niets voor op het dier, want alles is toch zinloos. Zij worden beiden begraven in het stof waaruit ze gemaakt zijn en beiden vergaan ten slotte weer tot stof. Wie weet eigenlijk of de levensadem van de mens tot God terugkeert en die van het dier niet), was de eerste hit: Persoonlijkheidsstoornissen | Narcistische Persoonlijkheidsstoornis ... ps.punt.nl/?r=1&id=268318 haha.
Maar weer even serieus, "wie weet eigenlijk of de levensadem van de mens tot God terugkeert". De adem die wij als levende wezens inademen kun je levensadem noemen maar wanneer wij dood zijn en ons in de hemel of hiernamaals bevinden zullen wij toch geen levensadem inademen? De definitie van het woord gaat in de dode fase niet op lijkt mij.
De hel is het logische gevolg van iemands eigen afkeer van eenheid in het verleden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 01:40 schreef Ziba het volgende:
Wat moeten wij ons specifiek voorstellen van de hel?
Hahahaaa, ja dat is een sterke. Het zal er tevens lekker behaaglijk zijn.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom zou Satan jou straffen? Je bent toch een teleurstelling voor God? Lijkt mij logischer dat je bij aankomst een cocktail in je handen geduwd krijgt.
Onbegrijpelijk wat een gebazel zeg. Zeg het eens in gewoon Nederlandsquote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:49 schreef acer221 het volgende:
Ik schrik van een aantal reactie's..
Het toekennen van een zoon naast God..
God zegt :
"Voorzeker, zij zijn ongelovig die zeggen: "Allah is de Masih, zoon van Maryam." Hoewel de Masih zei: "O kinderen van Israel, aanbidt Allah, mijn Heer en jullie Heer." Voorwaar, hij die deelgenoten aan Allah toekent: Allah heeft hem waarlijk het Paradijs verboden. En zijn bestemming zal de Hel zijn. En voor de onrechtvaardigen zijn er geen helpers." (5:46)
"En zij zeiden: "De Barmhartige heeft Zich een zoon genomen."
"Voorzeker, jullie zijn met iets verwerpelijks gekomen."
"De hemelen staan daardoor op het punt om open te barsten en de aarde om open te splijten en de bergen om uiteen te vallen!"
"Omdat zij een zoon toeschrijven aan de Barmhartige"
"Het is niet passend voor de Barmhartige om Zich een zoon te nemen." (MARYAM 19:88-93)
Pas op voor het verwerpelijke, vraag God om leiding zonder Hem deelgenoten toe te kennen..
Idee voor een F&L meet?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:53 schreef Triggershot het volgende:
Check al die FOK!kers dan, zich alvast voorbereiden op de hel.
Veel succes daaro hé
Dat gaat volgens mij alleen op voor het christendom? In de Islam heeft Satan niet echt wat te zeggen / te beoordelen.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Precies, en zou je dan wel naar de hemel willen tussen een boel hypocrieten.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:09 schreef SillyWalks het volgende:
Als er een god is die zulke kinderachtige regeltjes heeft, waardoor nare mensen die toevallig wel naar de kerk gaan, wel in de hemel komen, en zeer goede mensen, die niet naar de kerk gaan, in de hel terecht komen... waarom zou ik dan mijn leven willen inrichten om zo'n naar persoon tevreden te stellen?
Zou kunnen ik ben niet heel erg bekend met de islamitische satan.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat gaat volgens mij alleen op voor het christendom? In de Islam heeft Satan niet echt wat te zeggen / te beoordelen.
Wat ik van Het Christendom heb meegekregen - al dan wel populaire media - is dat Satan op Gods troon uit is en zelfs vecht voor controle over het paradijs ( fysiek geweld) tegen Gods engelen, in andere woorden zichzelf als een gelijke ziet aan God, in de Islam is Satan zeer eerbiedig tegen God zelf alleen is zijn vijandschap gericht tegen de mens.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zou kunnen ik ben niet heel erg bekend met de islamitische satan.
Maar zelfs in het Christendom zou het wellicht heel anders in elkaar zitten.
Sommige Christenen zien Satan niet zozeer als een kwaadaardig figuur als meer een soort openbare aanklager die gewoon netjes z'n werk doet in opdracht van god.
Waar zou die vijandschap dan wel vandaan komen...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat ik van Het Christendom heb meegekregen - al dan wel populaire media - is dat Satan op Gods troon uit is en zelfs vecht voor controle over het paradijs ( fysiek geweld) tegen Gods engelen, in andere woorden zichzelf als een gelijke ziet aan God, in de Islam is Satan zeer eerbiedig tegen God zelf alleen is zijn vijandschap gericht tegen de mens.
Gods nieuwe favoriet, Adam.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:11 schreef ATON het volgende:
[..]
Waar zou die vijandschap dan wel vandaan komen...
Ja dat is de meest populaire opvatting. Maar ook eigenlijk de vreemdste. Wat voor nut heeft het voor Satan om een alles wetend, alles kunnend entiteit aan te vallen. Dit gaat nooit lukken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat ik van Het Christendom heb meegekregen - al dan wel populaire media - is dat Satan op Gods troon uit is en zelfs vecht voor controle over het paradijs ( fysiek geweld) tegen Gods engelen, in andere woorden zichzelf als een gelijke ziet aan God,
Interessant. Ik denk dat het 2 opvattingen zijn die ook in het Christendom rondwaarden. Maar Satan als medewerker van God is minder populair in het Christendom. Maar ik vind persoonlijk die allegorie met de rechtbank veel mooier dan dat simpele "boeman" gebeuren.quote:in de Islam is Satan zeer eerbiedig tegen God zelf alleen is zijn vijandschap gericht tegen de mens.
Inderdaad, vond ik ook het vreemdste, zelfs al zou Satan alle engelen vernietigen en met een heel leger tegenover God komen te staan zou Satan falen tegenover hem en geloven Christenen ook dat Satan God nooit kan verslaan, en dat is niet vanwege dat 'het goede' altijd overwintquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja dat is de meest populaire opvatting. Maar ook eigenlijk de vreemdste. Wat voor nut heeft het voor Satan om een alles wetend, alles kunnend entiteit aan te vallen. Dit gaat nooit lukken.
Sterker nog, volgens de Koran zal Satan in het hiernamaals: Jonge ik heb niks gedaan, jullie deden het allemaal zelf! Roepenquote:Interessant. Ik denk dat het 2 opvattingen zijn die ook in het Christendom rondwaarden. Maar Satan als medewerker van God is minder populair in het Christendom. Maar ik vind persoonlijk die allegorie met de rechtbank veel mooier dan dat simpele "boeman" gebeuren.
He, Star Wars. Nog even een emmer popcorn halen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:21 schreef Triggershot het volgende:
Inderdaad, vond ik ook het vreemdste, zelfs al zou Satan alle engelen vernietigen en met een heel leger tegenover God komen te staan zou Satan falen tegenover hem en geloven Christenen ook dat Satan God nooit kan verslaan, en dat is niet vanwege dat 'het goede' altijd overwint
Satan straft je niet, dat doet God.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:19 schreef SpecialK het volgende:
En wat is Satans werkomschrijving dan in jouw versie van het Christendom?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Satan straft je niet, dat doet God.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
satan maakte alles alleen erger.
En waarom zou God je willen straffen?
Tja dictators he, vrij onvoorspelbaar.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
satan maakte alles alleen erger.
En waarom zou God je willen straffen?
Omdat de kerk dat idee er tot in den treure heeft ingestampt, vele eeuwen lang. En die hadden nogal een effectieve marketingmachine. Mensen massaal angst inboezemen voor een almachtige wraakzuchtige God (waar zij natuurlijk de vertegenwoordigers van waren) is een prima machtsmiddel.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:55 schreef zwartja het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe gelovigen er dan alsnog van overtuigd zijn dat je in de hel belandt omdat je niet in God gelooft?
Mensen proberen van het goede pad af te doen dwalen, en te laten vervallen in gedrag wat resulteert in gestraft worden door God?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:55 schreef SpecialK het volgende:
En wat is Satans werkomschrijving dan in jouw versie van het Christendom?
Oke. En daar is Satan goed in, toch? Dus dit is een soort galactische good-cop bad-cop?quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:41 schreef Akziom het volgende:
[..]
Mensen proberen van het goede pad af te doen dwalen, en te laten vervallen in gedrag wat resulteert in gestraft worden door God?
Uhmmm zoiets denk ik ja. Ik verzin het ook nietquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:01 schreef SpecialK het volgende:
Oke. En daar is Satan goed in, toch? Dus dit is een soort galactische good-cop bad-cop?
Dubieus.
Als de bijbel gelijk heeft en wij idd naar God's evenbeeld geschapen zijn, dan is God dus idd blijkbaar niet perfect. Immers, de mens is niet perfect. Of beweer jij van wel?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:01 schreef zwartja het volgende:
[..]
"Guns don't kill people, people do". Wanneer je redeneert vanuit het geloof zoals het in de Bijbel beschreven staat ben jij als individu verantwoordelijk voor je woorden en daden en, nogmaals, ben je geschapen naar zijn evenbeeld.
Omdat God zoveel van alle mensen houdt dat Hij ze niet eeuwig verloren wil laten gaan. God heeft de mensen vrije wil gegeven, dus de keus is aan ons om te kiezen of we willen geloven of niet. Er komt een moment dat hij iedereen zal oordelen naar zijn daden. Ik weet niet hoe dat precies zal gaan, maar ik weet wel dat tenzij we een perfect leven hebben geleid; dat wil zeggen, nooit gelogen, gestolen etc hebben, het oordeel 'zondig' (of 'je hebt gezondigd') zal zijn. Aangezien God en de zonde niet verenigbaar zijn houdt dat dus in dat je de eeuwigheid na het oordeel niet bij God kunt komen.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:34 schreef zwartja het volgende:
[..]
Je slaat nu de spijker precies op zijn kop. De mening die je hier verkondigt is juist de reden van mijn vraag. Hoe kan God het het belangrijkst vinden dat je in Hem gelooft omdat je vanuit het geloof in Hem bepaalde normen en waarden nastreeft wanneer je die als ongelovige ook kan nastreven? Ben je niet juist beter bezig wanneer je die normen en waarden uit jezelf hanteert dan dat je het vanwege een hogere macht doet?
God heeft er voor gezorgd dat er voor alle mensen redding van het oordeel beschikbaar is, alleen persoon A heeft het niet geaccepteerd, en persoon B wel. Hun leven hier op aarde, hoe erg het ook afwijkt van hun geloofsovertuiging, heeft daar geen invloed op.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik wil je even voorstellen aan twee fictieve personen, Persoon A (ongelovig) en Persoon B(gelovig).
Persoon A is brandweerman, op een dag redt hij met gevaar voor eigen leven twee kleine kinderen uit een brandend huis. De volgende dag komt hij bij een bankoverval om het leven.
Persoon B is een beduchte veelpleger. Hij heeft net zijn ouders vermoord en besluit om nog even snel een bank te overvallen alvorens hij naar het buitenland vlucht. Tijdens de overval schiet hij iedereen dood (onder de slachtoffers was een brandweerman). Hij vlucht naar het buitenland en leeft nog lang, rijk en gelukkig.
Waarom zou (volgens God/Jezus/het Christendom) Persoon A nķét naar de hemel mogen en Persoon B wél? Waarom moeten we van God allemaal geloven, waarom is het slecht als we het niet doen en waarom is het goed als we het wel doen? Moet God voor de rest van ons bestaan verheerlijkt worden door ons, omdat hij ons gemaakt heeft en zijn we hem dat verplicht? Zo ja, heeft een perfecte God zoiets wel nodig (er zijn trouwens in de geschiedenis redelijk wat mensen te vinden die dat niet nodig hadden, is de mens dan beter dan God?) ?
Maar naar de kerk gaan is dan ook geen vereiste om naar de hemel te gaan. Dat is alleen maar het geloof in Jezus die voor jou gestorven is en daarmee jouw oordeel door God wegneemt; en die daarna door God weer levend is gemaakt en jou hiermee ook leven wil geven. Dat mensen die dit geloven hierdoor gemotiveerd worden om wekelijks naar de kerk te gaan voegt daar niks aan toe. Als mensen alleen maar naar de kerk gaan, en niet geloven, dan is dat bijzonder jammer, want daar schieten ze niks mee op.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:09 schreef SillyWalks het volgende:
Als er een god is die zulke kinderachtige regeltjes heeft, waardoor nare mensen die toevallig wel naar de kerk gaan, wel in de hemel komen, en zeer goede mensen, die niet naar de kerk gaan, in de hel terecht komen... waarom zou ik dan mijn leven willen inrichten om zo'n naar persoon tevreden te stellen?
Niet zo raar. Je kunt niet genieten, om vervolgens na je dood weer te genieten. Vergelijk het met verkrachters. Je kunt tegen een verkrachter ook niet zeggen: Verkracht maar lekker door, geen straf voor jou, blijf maar lekker door met verkrachten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 00:45 schreef damirovic het volgende:
raar dat God zogenaamd meest barmhartige is terwijl hij de ongelovigen voor eeuwig naar hel stuurt.(Volgens sommigen)
yeah right
quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:00 schreef Habbah het volgende:
[..]
Maar naar de kerk gaan is dan ook geen vereiste om naar de hemel te gaan. Dat is alleen maar het geloof in Jezus die voor jou gestorven is en daarmee God's oordeel over jou wegneemt; en die daarna door God weer levend is gemaakt en jou hiermee ook leven wil geven. Dat mensen die dit geloven hierdoor gemotiveerd worden om wekelijks naar de kerk te gaan voegt daar niks aan toe. Als mensen alleen maar naar de kerk gaan, en niet geloven, dan is dat bijzonder jammer, want daar schieten ze niks mee op.
Trouwens, je *moet* helemaal niet naar de kerk. Je moet helemaal niks; het enige waar God om vraagt is dat je hem lief hebt boven al het andere, en de mensen om je heen net zo lief hebt als jezelf. Als je al niet in hem gelooft komt dat liefhebben er ook niet zo heel veel van, en dat kun je helaas al te goed merken in deze wereld.
Aha, dus je mag alleen naar de hemel als je het vreselijk hebt gehad hier op aarde? Alle leuke dingen hebt gelaten voor je geloof?quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:09 schreef Marlan het volgende:
[..]
Niet zo raar. Je kunt niet genieten, om vervolgens na je dood weer te genieten. Vergelijk het met verkrachters. Je kunt tegen een verkrachter ook niet zeggen: Verkracht maar lekker door, geen straf voor jou, blijf maar lekker door met verkrachten.
Er is gewoon zonde in de hemel bij God hoor. Lees 1 Koningen 22 vers 19.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:45 schreef Habbah het volgende:
[..]
Aangezien God en de zonde niet verenigbaar zijn houdt dat dus in dat je de eeuwigheid na het oordeel niet bij God kunt komen.
Geloven is geen kwestie van keuze. Als dat waar was zou ik geloven dat ik kan vliegen en multi miljonair ben.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:45 schreef Habbah het volgende:
[..]
Omdat God zoveel van alle mensen houdt dat Hij ze niet eeuwig verloren wil laten gaan. God heeft de mensen vrije wil gegeven, dus de keus is aan ons om te kiezen of we willen geloven of niet. Er komt een moment dat hij iedereen zal oordelen naar zijn daden. Ik weet niet hoe dat precies zal gaan, maar ik weet wel dat tenzij we een perfect leven hebben geleid; dat wil zeggen, nooit gelogen, gestolen etc hebben, het oordeel 'zondig' (of 'je hebt gezondigd') zal zijn. Aangezien God en de zonde niet verenigbaar zijn houdt dat dus in dat je de eeuwigheid na het oordeel niet bij God kunt komen.
Hoe erg goed je ook bent in het streven naar een leven van goede normen en waarden (wiens normen en waarden eigenlijk?), geen mens kan het echt perfect doen.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:00 schreef Habbah het volgende:
[..]
Maar naar de kerk gaan is dan ook geen vereiste om naar de hemel te gaan. Dat is alleen maar het geloof in Jezus die voor jou gestorven is en daarmee jouw oordeel door God wegneemt; en die daarna door God weer levend is gemaakt en jou hiermee ook leven wil geven.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:52 schreef Habbah het volgende:
[..]
God heeft er voor gezorgd dat er voor alle mensen redding van het oordeel beschikbaar is, alleen persoon A heeft het niet geaccepteerd, en persoon B wel. Hun leven hier op aarde, hoe erg het ook afwijkt van hun geloofsovertuiging, heeft daar geen invloed op.
Hoe verklaar je filantropen zoals bill gates en warren buffet dan?quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:00 schreef Habbah het volgende:
[..]
Als je al niet in hem gelooft komt dat liefhebben er ook niet zo heel veel van, en dat kun je helaas al te goed merken in deze wereld.
Juist. Als er een hogere macht is dan doet die hogere macht er wekelijk ąlles aan om onbegrepen te worden. Anders zouden er niet zoveel religies en bijbehorende goden zijn. Op deze wereld zijn vandaag de dag duizenden religies, die stuk voor stuk menen de wijsheid in pacht te hebben.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:53 schreef Rhalius het volgende:
Er zijn nog genoeg mensen die van een andere godsdienst overtuiging zijn dan christen, wat als zij dan gelijk hebben? Of de vorige geloven?
Mischien sta je wel bij de rivier Styx te wachten tot de veerman je komt halen, of ga je naar Walhalla. Mischien wordt je hart gewogen door Anubis voor de ogen van Osiris.
Of mogelijk reincarneer je gewoon en ga je weer terug naar de aarde. Mischien wordt dat dan wel als de hel beschouwt?
In ieder geval lijkt mij dat als er een hogere macht is, dat je gewoon goed voor elkaar moet zijn en proberen een goed mens te zijn, dat het dan wel goed komt.
Ja hoor, keuze te over.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:16 schreef tastycomawife het volgende:
Geloven is geen kwestie van keuze.
Als wat waar was ??quote:Als dat waar was zou ik geloven dat ik kan vliegen en multi miljonair ben.
Waar haal je dat vandaan ?quote:Een christen wordt niet beoordeeld op zijn daden, maar op zijn geloof.
Gered van wat ? Ik geloof ook, in een vliegende koffiepot. Wordt ik nu ' gered ' ?quote:Als je gelooft en gedoopt bent wordt je gered, anders ben je verdoemd.
Dus geloven in een onzichtbare koffiepot is dan o.k. ? Mijn geloof is het ware.quote:Er wordt een distinctie gemaakt gebaseerd op: "geloof in dit dogma waarvoor er geen bewijs bestaat?" en "geloof je zonder bewijs in het ware geloof tussen al die andere valse geloven waar ook geen bewijs voor bestaat?"
Ik dus niet.quote:Iemand die niet gelooft, wordt gestraft.
Dat is nu wel héél stout. De kans zit er dik in dat je vanuit de nor aan jou god vergiffenis zal moeten vragen.quote:En iemand die alle maatschappelijke regels aan zijn laars lapt maar vergiffenis vraagt aan god wordt beloond.
Ik was een tijdje terug op bezoek in een moskee. Daar legde ik aan de dame die me rondleidde voor dat als zij in Texas geboren zou zijn, ze Christen zou zijn geweest, en even overtuigd van het gelijk van het Christendom als ze nu is van de Islam.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:05 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Juist. Als er een hogere macht is dan doet die hogere macht er wekelijk ąlles aan om onbegrepen te worden. Anders zouden er niet zoveel religies en bijbehorende goden zijn. Op deze wereld zijn vandaag de dag duizenden religies, die stuk voor stuk menen de wijsheid in pacht te hebben.
Gek eigenlijk dat dat de religies zelf helemaal niet opvalt, of dat ze daaraan voorbijgaan. Oogkleppen op. Of schellen op de ogen, dat hangt van de religie af.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:05 schreef Mellebast het volgende:
ff serieus het woord hel komt niet 1 keer voor in de bijbel
http://www.biblegateway.c(...)14-20:14&version=KJVquote:Revelation 20:14
King James Version (KJV)
14And death and hell were cast into the lake of fire. This is the second death.
Mellebast heeft wel gelijk. In oudere bijbelvertalingen komt het woord hel wel voor, maar dat is een verkeerde vertaling.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
[..]
http://www.biblegateway.c(...)14-20:14&version=KJV
http://en.wikipedia.org/wiki/Gehenna (hel in OT en NT)
Kap nou eens met mensen napraten en doe zelf eens 10 seconden onderzoek.
Oh?quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:38 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Mellebast heeft wel gelijk. In oudere bijbelvertalingen komt het woord hel wel voor, maar dat is een verkeerde vertaling.
In de nieuwe bijbelvertaling staat Gehenna, en dit slaat op iets heel anders dan wat doorgaans met de christelijke (en mohammedaanse) hel wordt bedoeld.
quote:25:41 “Then he will say to those on his left, ‘Depart from me, you accursed, into the eternal fire that has been prepared for the devil and his angels!
Klinkt als precies die hel in mijn oren.quote:13:41 The Son of Man will send his angels, and they will gather from his kingdom everything that causes sin as well as all lawbreakers. 58 13:42 They will throw them into the fiery furnace, 59 where there will be weeping and gnashing of teeth. 13:43 Then the righteous will shine like the sun in the kingdom of their Father. 60 The one who has ears had better listen! 61
Probeer eens de NBV, dat klinkt als gehenna in mijn oren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oh?
Matthew
Klinkt als precies die hel in mijn oren.
Ik weet niet welke vertaling jij gebruikt, maar ik ben erg benieuwd hoe je een geest, die met instemming van God leugens laat vertellen door mensen op aarde, als zonde bestempeld.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:09 schreef hoatzin het volgende:
Er is gewoon zonde in de hemel bij God hoor. Lees 1 Koningen 22 vers 19.
Heb je hier ook een referentie voor? Ik kan het zo niet vinden.quote:Verder staat in de bijbel dat God het goede čn het kwade schept.
Nu weet ik waarom die boss in Molten Core zo heet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:38 schreef hoatzin het volgende:
In de nieuwe bijbelvertaling staat Gehenna, en dit slaat op iets heel anders dan wat doorgaans met de christelijke (en mohammedaanse) hel wordt bedoeld.
Grappig, in de Koran staat al 14 eeuwen lang 'Gehenna'.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:38 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Mellebast heeft wel gelijk. In oudere bijbelvertalingen komt het woord hel wel voor, maar dat is een verkeerde vertaling.
Dat kun je toch ook geloven?quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:16 schreef tastycomawife het volgende:
Geloven is geen kwestie van keuze. Als dat waar was zou ik geloven dat ik kan vliegen en multi miljonair ben.
Dit begrijp ik niet. Kun je dit wat toelichten?quote:[..]
Er wordt een distinctie gemaakt gebaseerd op: "geloof in dit dogma waarvoor er geen bewijs bestaat?" en "geloof je zonder bewijs in het ware geloof tussen al die andere valse geloven waar ook geen bewijs voor bestaat?"
Iemand die niet gelooft, en dus met de zonden die hij/zij in zijn/haar leven heeft gedaan blijft zitten, krijgt bij het oordeel met het gevolg hiervan te maken. Dat is meer een logisch gevolg dan straf.quote:Iemand die niet gelooft, wordt gestraft. En iemand die alle maatschappelijke regels aan zijn laars lapt maar vergiffenis vraagt aan god wordt beloond.
Hmm, mijn uitspraak was niet genoeg genuanceerd. Het niet geloven in God maakt het niet onmogelijk om mensen om je heen lief te hebben; Bijna elke moeder heeft haar kinderen lief, bijvoorbeeld.quote:Hoe verklaar je filantropen zoals bill gates en warren buffet dan?
Eigenaardig soort rechtspraak. Hitler schijnt katholiek geweest te zijn.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:49 schreef Habbah het volgende:
Daarnaast wordt je niet beloond voor het aan je laars lappen van de maatschappelijke regels, maar het wordt je, als je gelooft, niet aangerekend (door God).
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:49 schreef Habbah het volgende:
Het niet geloven in God maakt het niet onmogelijk om mensen om je heen lief te hebben.
In het Grieks staat er "Hades", in het Latijn "inferus", dus in feite gaat het om een niet nader omschreven onderwereld als plaats waar de zielen na de dood heen zullen gaan. Dat is ook de oorspronkelijke betekenis van "helle". Om hier nu ook in het hedendaags Nederlands van "hel" te spreken is misleidend, omdat die term inmiddels de ballast van latere tradities met zich meedraagt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:38 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wat is het nou echt? Is de god genoemd naar zijn wereld of is de onderwereld genoemd naar de god?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:11 schreef Iblardi het volgende:
[..]
In het Grieks staat er "Hades", in het Latijn "inferus", dus in feite gaat het om een niet nader omschreven onderwereld als plaats waar de zielen na de dood heen zullen gaan. Dat is ook de oorspronkelijke betekenis van "helle". Om hier nu ook in het hedendaags Nederlands van "hel" te spreken is misleidend, omdat die term de ballast van al die latere tradities met zich meedraagt.
Er is geen religieus dogma waarmee je mij sneller op de kast krijgt dan die. Elke keer dat ik dat hoor voel ik een onbedwingbare behoefte om een flink potje te schelden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:12 schreef Triggershot het volgende:
Mja, waar komt het idee vandaan eigenlijk dat atheļsten immoreel zijn?
Je hebt niet mijn moraal, dus je hebt helemaal geen moraal?
De mens is niet meer perfect. Sinds Adam & Eva van de boom van kennis van goed en kwaad gegeten hebben, tegen het expliciete gebod van God in, is de mens geestelijk gestorven (niet lichamelijk, want Adam werd 930 jaar) en kregen we te maken met de zonde.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:46 schreef UltraR het volgende:
Als de bijbel gelijk heeft en wij idd naar God's evenbeeld geschapen zijn, dan is God dus idd blijkbaar niet perfect. Immers, de mens is niet perfect. Of beweer jij van wel?
Religieuzen voelen zich vaak superieur omdat ze denken de "waarheid" in pacht te hebben.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:12 schreef Triggershot het volgende:
Volgens vandale is immoreel: strijdig met de goede zeden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:12 schreef Triggershot het volgende:
Hoe immoreel ben jij dan wel niet?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er is geen religieus dogma waarmee je mij sneller op de kast krijgt dan die. Elke keer dat ik dat hoor voel ik een onbedwingbare behoefte om een flink potje te schelden.
Ik ben *heel erg* atheistisch.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe immoreel ben jij dan wel niet?
Nou ik ken anders ook genoeg atheļsten die zichzelf net zo superieur achtend uiten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:14 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Religieuzen voelen zich vaak superieur omdat ze denken de "waarheid" in pacht te hebben.
Zelden, tot zelden hanteren gelovigen vandale definities in religieus context.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:15 schreef Habbah het volgende:
[..]
Volgens vandale is immoreel: strijdig met de goede zeden.
Volgens die definitie zijn er dus ook genoeg gelovigen die zich immoreel gedragen. Deze term kun je dus niet met goed fatsoen op 1 groep mensen vastpinnen.
Die zijn er ook inderdaad, maar die komen niet aanzetten met de "waarheid" en met een onveranderlijke goddelijke moraal of wel?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ik ken anders ook genoeg atheļsten die zichzelf net zo superieur achtend uiten.
Figures!quote:
Tegen misbruik van kinderen zijn is dan ook geen atheistisch standpunt. Wel een fatsoenlijk standpunt trouwens.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Figures!
Maar ja als het atheisten zijn die opkomen voor misbruikte kindertjes, door gelovigen, hou dan gewoon je grote bek over moraliteit man
Nou ja, zelfs binnen religie is moraal en de geachte waarheid zelden onveranderlijk. De Kerk is een en al wezen flipfloppen historisch gezien.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:17 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Die zijn er ook inderdaad, maar die komen niet aanzetten met de "waarheid" en met een onveranderlijke goddelijke moraal of wel?
Ik heb het meer over collectief een groep over kam te scheren, wat binnen religieuze groepen vaak wil gebeuren tegenover de anders / niet-gelovige.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Tegen misbruik van kinderen zijn is dan ook geen atheistisch standpunt. Wel een fatsoenlijk standpunt trouwens.
Daar kan ik me dan weer wel in vinden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja, zelfs binnen religie is moraal en de geachte waarheid zelden onveranderlijk. De Kerk is een en al wezen flipfloppen historisch gezien.
En soms ook terecht. Dat de kerk nu wordt aangekeken op kindermisbruik is wel terecht, ook als niet iedereen binnen de organisatie iets te verwijten valt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het meer over collectief een groep over kam te scheren, wat binnen religieuze groepen vaak wil gebeuren tegenover de anders / niet-gelovige.
Mwuah, eerlijk gezegd weet ik niet of dat wel terecht is, daar dat pedofilie geen Kerk heeft. Hoe idioot zou het zijn om democraten aan te kijken voor de bombardementen op Irak en Afghanistan omdat Amerika even democratie komt brengen?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
En soms ook terecht. Dat de kerk nu wordt aangekeken op kindermisbruik is wel terecht, ook als niet iedereen binnen de organisatie iets te verwijten valt.
Mwah, afgezien van het feit dat Amerika eigenlijk niet echt een democratie is.. er zijn geen aspecten van democratie die de bombardementen van Irak en Afghanistan aanwijsbaar in de hand hebben gewerkt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, eerlijk gezegd weet ik niet of dat wel terecht is, daar dat pedofilie geen Kerk heeft. Hoe idioot zou het zijn om democraten aan te kijken voor de bombardementen op Irak en Afghanistan omdat Amerika even democratie komt brengen?
Desalniettemin zijn de invasies en bombardementen gedaan zogenaamd in naam van religie, lijkt me vrij idioot om daar andere democraten op aan te spreken?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mwah, afgezien van het feit dat Amerika eigenlijk niet echt een democratie is.. er zijn geen aspecten van democratie die de bombardementen van Irak en Afghanistan aanwijsbaar in de hand hebben gewerkt.
Celibaat zijn is natuurlijk geen synoniem voor pedofilie, dat er niks over naar buiten wordt gebracht is inderdaad een slechte zaak, maar om daar rest van de kerk voor aan te kijken en of dat terecht is, ik denk niet dat hier een sluitend antwoord op is eerlijk gezegd.quote:Van kindermisbruik en de kerk kan niet hetzelfde worden gezegd. Zo hebben wij het celibaat en een organisatiestructuur die eenvoudig geen kritiek duldt en misstanden nog liever doodzwijgt dan aanpakt.
Met het grote verschil dat DE katholieke kerk altijd geprobeerd heeft dit soort schandalen onder het tapijt te vegen en de daders een hand boven het hoofd heeft gehouden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, eerlijk gezegd weet ik niet of dat wel terecht is, daar dat pedofilie geen Kerk heeft. Hoe idioot zou het zijn om democraten aan te kijken voor de bombardementen op Irak en Afghanistan omdat Amerika even democratie komt brengen?
Of de invasies bezien vanuit Amerika religieus gemotiveerd waren betwijfel ik. De steun van de bevolking is wellicht hieruit te verklaren, en Bush vond het zelfs nodig om te verklaren dat God hem dit had ingefluisterd. Of dat de echte reden was... dubieus.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Desalniettemin zijn de invasies en bombardementen gedaan zogenaamd in naam van religie, lijkt me vrij idioot om daar andere democraten op aan te spreken?
Als ik de commissie Deetman mag geloven was men binnen de organisatie op alle niveau's op de hoogte. Een organisatie die zulke dingen dan nog steeds geheim weet te houden is door en door rot wat mij betreft.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:30 schreef Triggershot het volgende:
Celibaat zijn is natuurlijk geen synoniem voor pedofilie, dat er niks over naar buiten wordt gebracht is inderdaad een slechte zaak, maar om daar rest van de kerk voor aan te kijken en of dat terecht is, ik denk niet dat hier een sluitend antwoord op is eerlijk gezegd.
Ik schreef Kerk wel met een hoofdletter hé, daarmee impliceerde dus een collectief vorm van gelovige instanties te benaderen, daar er uitzonderingen worden gemaakt zie ik geen probleem.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:31 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Met het grote verschil dat DE katholieke kerk altijd geprobeerd heeft dit soort schandalen onder het tapijt te vegen en de daders een hand boven het hoofd heeft gehouden.
Jouw vergelijking houdt alleen stand als ALLE kerken voor het katholieke schandaal verantwoordelijk worden gehouden, dit is het niet het geval.
Excuses, in naam van democratie had het moeten zijn.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Of de invasies bezien vanuit Amerika religieus gemotiveerd waren betwijfel ik. De steun van de bevolking is wellicht hieruit te verklaren, en Bush vond het zelfs nodig om te verklaren dat God hem dit had ingefluisterd. Of dat de echte reden was... dubieus.
Maar er is dan ook genoeg te verbeteren aan religieuze instanties, absoluut, maar je hebt nog altijd 2 kampen: Schuldig en onschuldig.quote:Als ik de commissie Deetman mag geloven was men binnen de organisatie op alle niveau's op de hoogte. Een organisatie die zulke dingen dan nog steeds geheim weet te houden is door en door rot wat mij betreft.
Democratie is geen ideologie maar een politiek systeem. De drang om de rest van de wereld te democratiseren zou je een ideologie kunnen noemen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Excuses, in naam van democratie had het moeten zijn.
Sja.. de SS was ook verdeeld in 2 kampen. De kerk heeft, georganiseerd, ernstige misdaden uitgevoerd en doodgezwegen. Wat mij betreft is iedereen die daar nu nog aktief voor is lid van een criminele organisatie.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:37 schreef Triggershot het volgende:
Maar er is dan ook genoeg te verbeteren aan religieuze instanties, absoluut, maar je hebt nog altijd 2 kampen: Schuldig en onschuldig.
Maar daar doelde ik ook op, als je zaken in naam van democratie gaat rechtvaardigen, ben je voorbij een politiek structuur.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Democratie is geen ideologie maar een politiek systeem. De drang om de rest van de wereld te democratiseren zou je een ideologie kunnen noemen.
Ik vind dat wel een hele foute vergelijking eerlijk gezegd, zonder behoefte uit te leggen waarom?quote:Sja.. de SS was ook verdeeld in 2 kampen. De kerk heeft, georganiseerd, ernstige misdaden uitgevoerd en doodgezwegen. Wat mij betreft is iedereen die daar nu nog aktief voor is lid van een criminele organisatie.
"In naam van democratie" zijn jouw woorden. Niet die van Amerika, en al zeker niet die van mij.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar daar doelde ik ook op, als je zaken in naam van democratie gaat rechtvaardigen, ben je voorbij een politiek structuur.
De waarheid kan hard zijn.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:44 schreef Triggershot het volgende:
Ik vind dat wel een hele foute vergelijking eerlijk gezegd, zonder behoefte uit te leggen waarom?![]()
Je kunt niet er niet verder naast zitten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:44 schreef Triggershot het volgende:
Binnen jouw redenering zou dan vrijwel iedere politicus lid zijn van een criminele organisatie, correct?
Nee hoor, ik kan je genoeg citaten geven waar het in de naam van democratie is gebeurd, volgens Bushs Administratie, allesbehalve mijn woorden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
"In naam van democratie" zijn jouw woorden. Niet die van Amerika, en al zeker niet die van mij.
Toe maar, de waarheid nog wel.quote:De waarheid kan hard zijn.
Mooi, dacht ik al, waarom precies?quote:Je kunt niet er niet verder naast zitten.
Sja, Bush himself zei te handelen in opdracht van God. Wat de precieze motieven zijn geweest kunnen wij alleen naar gissen. Het besluit is in elk geval alles behalve democratisch tot stand gekomen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kan je genoeg citaten geven waar het in de naam van democratie is gebeurd, volgens Bushs Administratie, allesbehalve mijn woorden.
Waarom wel? Jij legt democratie uit als een ideologie (fout), gaat er vervolgens vanuit dat 'democratie' 1 instituut is.. (fout) om vervolgens alle democratieen verantwoordelijk te houden voor wat 1 democratie doet (fout).quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:47 schreef Triggershot het volgende:
Mooi, dacht ik al, waarom precies?
Ik zei zelf niet dat het democratisch tot stand was gebracht, integendeel, juist niet, wel in naam van democratie.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, Bush himself zei te handelen in opdracht van God. Wat de precieze motieven zijn geweest kunnen wij alleen naar gissen. Het besluit is in elk geval alles behalve democratisch tot stand gekomen.
Uh nee, ik leg het uit als een vorm van ideologisch handelen wat men goedpraat met democratie, onder haar paraplu doet, en hoe ridicuul die opvatting is.quote:Waarom wel? Jij legt democratie uit als een ideologie, gaat er vervolgens vanuit dat 'democratie' 1 instituut is.. om vervolgens alle democratieen verantwoordelijk te houden voor wat 1 democratie doet.
Dat was dan ook niet mijn analogie, maar ik zeg wel graag hetzelfde over De Kerk / SS.quote:Je analogie raakt echt kant noch wal.
Mmmm lekker quoteminen. Al een tijdje niet meer gedaan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:19 schreef ATON het volgende:
[..]
Probeer eens de NBV, dat klinkt als gehenna in mijn oren.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Van zulke begrippen wist men vroeger nog niet de juiste betekenis. Vandaar die correcties. Nog een misvatting: Jezus van nazareth, terwijl men nu meer Jezus de nazarener gaat gebruiken.
Gehenna als referentie mbt tot "het ergste vuur denkbaar" als ik het zo vertolkquote:Lucas 12,5
Ik zal jullie zeggen voor wie je bang moet zijn. Wees bang voor hem die de macht heeft om iemand niet alleen te doden maar ook in de Gehenna te werpen. Ja, ik zeg jullie, wees bang voor hem!
Gehenna als plek waar je na je dood heen gaat. Een plek die niet prettig is.quote:Jakobus 3,6
Onze tong is net zo’n vlam: een wereld van onrecht, die onze lichaamsdelen in brand steekt. Want hij besmet het hele lichaam, hij steekt het rad van het leven in brand, met vuur uit de Gehenna.
Nog wat strafmaten met gehenna als superlatiefquote:Marcus 9,43
Als je hand je op de verkeerde weg brengt, hak hem dan af: je kunt beter verminkt het leven binnengaan dan in het bezit van twee handen naar de Gehenna te moeten gaan, naar het onblusbare vuur.
Ik lees hier de hel in. Ik bedoel... echt... ik kan hier anders geen chocola van maken.quote:Matteüs 5,22
En ik zeg zelfs: ieder die in woede tegen zijn broeder of zuster tekeergaat, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht. Wie tegen hen “Nietsnut!” zegt, zal zich moeten verantwoorden voor het Sanhedrin. Wie “Dwaas!” zegt, zal voor het vuur van de Gehenna komen te staan.
Dat zijn dan beide tenminste wel organisaties. 1 bestuur, 1 beleid. (Crimineel beleid.)quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:52 schreef Triggershot het volgende:
Dat was dan ook niet mijn analogie, maar ik zeg wel graag hetzelfde over De Kerk / SS.
Mwuah, de Kerk ging er niet echt tactisch mee om, de SS was voor één specifiek doeleind ingezet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat zijn dan beide tenminste wel organisaties. 1 bestuur, 1 beleid. (Crimineel beleid.)
Het faciliteren en doodzwijgen van misdaden is, of in elk geval was, beleid binnen de katholieke kerk. Of het een hoofddoel was lijkt me verder niet zo interessant.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, de Kerk ging er niet echt tactisch mee om, de SS was voor één specifiek doeleind ingezet.
Dan verschillen we daar heel erg in van mening.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het faciliteren en doodzwijgen van misdaden is, of in elk geval was, beleid binnen de katholieke kerk. Of het een hoofddoel was lijkt me verder niet zo interessant.
Zijn ze er ooit mee naar buiten gekomen?quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan verschillen we daar heel erg in van mening.
Ja en daar heb ik geen goed woord voor en moet keihard bestraft worden, maar dat zie ik wel wat anders dan de SS.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:37 schreef UltraR het volgende:
[..]
Zijn ze er ooit mee naar buiten gekomen?
Nee, ondanks dat het -ontzettend- vaak gebeurde. Tienduizenden gevallen. Alles stil gehouden = beleid.
De onderwereld is voor zover ik weet naar de god vernoemd. Al heel vroeg ook, want bij Homerus (8e/7e eeuw v. Chr.) wordt "Hades" al mede in die betekenis gebruikt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is het nou echt? Is de god genoemd naar zijn wereld of is de onderwereld genoemd naar de god?
Valse getuigenis spreken is een zonde volgens de 10 geboden. Of zou God andere maatstaven hanteren voor geesten?quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:31 schreef Habbah het volgende:
[..]
Ik weet niet welke vertaling jij gebruikt, maar ik ben erg benieuwd hoe je een geest, die met instemming van God leugens laat vertellen door mensen op aarde, als zonde bestempeld.
[..]
Heb je hier ook een referentie voor? Ik kan het zo niet vinden.
Inderdaad, een vuilnisbelt. Waarvan het vuur dag en nacht werd aangehouden en waar van alles verbrand werd. Het schijnt er nogal gestonken te hebben. Een ongure plek dus (letterlijk en figuurlijk)quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:
De hel bestaat niet zoals de kerk die voorstelt, er staat NERGENS in de Bijbel dat de hel een brandend vuur is, die oorspronkelijke betekenissen verwijzingen onder andere naar een vuilnisbelt.
Ja, maar dat zijn dan vaak ook heel slechte mensen he?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:54 schreef Rhalius het volgende:
Klinkt dus niet zo slecht voor mensen die voor hun werk bij de verbrandingsoven op een vuilnisbelt gewerkt hebben, die zijn er al aan gewend.
Je hebt helemaal gelijk, maar.....een hel kom je niet in door toedoen van een extern hoor.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:55 schreef zwartja het volgende:
Stel je bent niet gelovig maar je bent geen slecht mens, je helpt anderen wanneer je kan. Je zou niemand ooit met opzet en bedachte rade kwaad doen. Je neukt je geen slag in de rondte (voor het huwelijk dan weer wel). Ofwel, je hebt een gezond verstand en houd je aan moralen die eigenlijk niet meer dan normaal zijn.. Kan iemand mij vertellen hoe gelovigen er dan alsnog van overtuigd zijn dat je in de hel belandt omdat je niet in God gelooft? Staat dat echt zo in de bijbel? En zou God het niet belangrijker vinden dat iemand zich naar normale normen en waarden gedraagt dan dat hij of zij in Hem gelooft?
Zo zie ik het ook.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:58 schreef Nietvandezewereld het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, maar.....een hel kom je niet in door toedoen van een extern hoor.
een hel is een geestestoestand en die creėer je zelf door veel wezens te doden bijvoorbeeld.
Op deze aarde zijn erg veel mensen die in de hel leven.
Of wou je beweren dat iedereen zo gelukkig is om je heen?
Wat maken jullie hem toch allemaal wijs zeg. Tuurlijk ga je dan de hel in. Geloof is ook dat je God aanbid, en dat je je hebt onderworpen aan God. Je kan je wel lekker goed gedragen in je leven, maar zolang je God niet aanbid of er unerhaupt in gelooft, kan ik je sowieso verzekeren dat je niet goed zult belanden in het hiernamaals.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:58 schreef Nietvandezewereld het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, maar.....een hel kom je niet in door toedoen van een extern hoor.
een hel is een geestestoestand en die creėer je zelf door veel wezens te doden bijvoorbeeld.
Op deze aarde zijn erg veel mensen die in de hel leven.
Of wou je beweren dat iedereen zo gelukkig is om je heen?
Lees de Koran toch eensquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:34 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Inderdaad, een vuilnisbelt. Waarvan het vuur dag en nacht werd aangehouden en waar van alles verbrand werd. Het schijnt er nogal gestonken te hebben. Een ongure plek dus (letterlijk en figuurlijk)
Lees " Het Vierde Beest " van Tom Holland toch eens, of " De omstreden bronnen van de Islam " van E.Mulder & T.Milo. Doen joh !quote:
hahahahaha laat me raden, geschreven door iemand die ongelovig is, of de islam totale onzin vind, of de islam een bedreiging vind voor het christendom hahahaha. ALLAHU AKBAR!! 1,8 miljard moslims op de wereld. We halen de christenen binnen enige tijd in! La illaha il allah!quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:56 schreef ATON het volgende:
[..]
Lees " Het Vierde Beest " van Tom Holland toch eens, of " De omstreden bronnen van de Islam " van E.Mulder & T.Milo. Doen joh !
hahahahaha de groep atheļsten is altijd het grootst. De onwetende toch.. Achja de tijd zal hen wel leren wanneer ze in hun graf liggen en dan ineens twee engelen langs komen.. oeiiiii..quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:08 schreef Comp_Lex het volgende:
hahahahahahaha de groep atheļsten wordt steeds groter. Straks halen we de christenen en moslims in. We gaan winnen. SPAGHETTIMONSTER AKBAR!! Gla Gillahaa sgkljsdlfkjsljfhsdkjlfhdskjf!
Oei wat? Wat willen ze doen? Me doodschieten ofzo?quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:10 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
hahahahaha de groep atheļsten is altijd het grootst. De onwetende toch.. Achja de tijd zal hen wel leren wanneer ze in hun graf liggen en dan ineens twee engelen langs komen.. oeiiiii..
hahaha mooi gezegd hoor. Na je dood leef je nog steeds hoor, je ziel. twee engelen komen dan langs, stellen je drie vragen over de islam. Als je deze fout beantwoord oeiii... En in je graf wacht je dan tot de laatste dag, de dag des oordeels, hemel of hel.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Oei wat? Wat willen ze doen? Me doodschieten ofzo?
Ah, je bent al een keer dood geweest zie ik.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:10 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
hahahahaha de groep atheļsten is altijd het grootst. De onwetende toch.. Achja de tijd zal hen wel leren wanneer ze in hun graf liggen en dan ineens twee engelen langs komen.. oeiiiii..
Nope, Koran. Het woord van Allah, de waarheidquote:Op donderdag 29 maart 2012 17:14 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ah, je bent al een keer dood geweest zie ik.
Lul er nou niet omheen, Wat is nou die 'oeii'? wat willen ze doen dan?quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:14 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
hahaha mooi gezegd hoor. Na je dood leef je nog steeds hoor, je ziel. twee engelen komen dan langs, stellen je drie vragen over de islam. Als je deze fout beantwoord oeiii... En in je graf wacht je dan tot de laatste dag, de dag des oordeels, hemel of hel.
Tja, logisch dat dit een ongelovige is. De schrijver heeft in dit boek weergegeven hoe de Koran ontstaan is. Als je dat allemaal weet kan je toch niet echt meer een gelovige zijn hoor, en dat geldt ook voor het christendom. 1,8 miljard mensen die deze boeken zeker nog niet hebben gelezen, dįt is duidelijk. Deze religies kan je best verkopen aan onwetenden. Gaat er in als koek, als je het maar dagelijk herhaald. Noemen ze brain washing.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:01 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
hahahahaha laat me raden, geschreven door iemand die ongelovig is, of de islam totale onzin vind, of de islam een bedreiging vind voor het christendom hahahaha. ALLAHU AKBAR!! 1,8 miljard moslims op de wereld. We halen de christenen binnen enige tijd in! La illaha il allah!
Je valt in herhaling.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:14 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
hahaha mooi gezegd hoor. Na je dood leef je nog steeds hoor, je ziel. twee engelen komen dan langs, stellen je drie vragen over de islam. Als je deze fout beantwoord oeiii... En in je graf wacht je dan tot de laatste dag, de dag des oordeels, hemel of hel.
En toch geloof je het niet, na vele keren het gezegd te hebben? HUHAUAHA. je begint saai te worden jongequote:
Geef nou eens antwoord.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:34 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
En toch geloof je het niet, na vele keren het gezegd te hebben? HUHAUAHA. je begint saai te worden jonge
quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:34 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
En toch geloof je het niet, na vele keren het gezegd te hebben? HUHAUAHA. je begint saai te worden jonge
hahaha ga naar de imam dan als je goede argumenten wiltquote:Op donderdag 29 maart 2012 17:37 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]We hoeven helemaal niets te geloven jongen.
Ga jij nou maar even goede argumenten bedenken. Dat hoeft je uiteraard niet te doen, maar dan reageer ik niet meer serieus op je posts of ik reageer er helemaal niet meer op.
Die kan me, net als jij, geen goede argumenten geven. Als een imam dat wel had gedaan, dan was ik allang moslim.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:40 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
hahaha ga naar de imam dan als je goede argumenten wilt. Ik ben nog erg jong als je dat nog niet weet
Dat had ik al door dat je je nog laat voorzeggen. Ik wil nog wel met jou discussiėren als je wat meer volwassen bent.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:40 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
hahaha ga naar de imam dan als je goede argumenten wilt. Ik ben nog erg jong als je dat nog niet weet
Waar haal je dat vandaan. Je hebt nog nooit met een imam gesproken. Geen onzin verzinnen graag.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Die kan me, net als jij, geen goede argumenten geven. Als een imam dat wel had gedaan, dan was ik allang moslim.
Hoe weet jij dat nou weer?quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:46 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan. Je hebt nog nooit met een imam gesproken. Geen onzin verzinnen graag.
Ik ben, voor mijn leeftijd, erg volwassen. Waarom denk je anders dat iemand voor mijn leeftijd discussies gaat houden op fok.nl? Ik zie geen andere tiener dit doen (denk ik). Ik sta altijd open voor discussies.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:45 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat had ik al door dat je je nog laat voorzeggen. Ik wil nog wel met jou discussiėren als je wat meer volwassen bent.
Wil je me nu vertellen dat jij zeker bent dat zo'n atheļst of wat hij ook is, met een open hart naar een imam gaat? Geloof je het zelf, die probeert er alleen onderuit te komenquote:Op donderdag 29 maart 2012 17:46 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan. Je hebt nog nooit met een imam gesproken. Geen onzin verzinnen graag.
Nee, ik wil zeggen dat ik alleen maar kan speculeren over comp_lex, hij kan erger dan Hitler zijn of meest vredelievende humanist met wijde interesses, daar ik hem niet ken, al zou ik hem kennen zou ik niet weten wat er in zijn hart oprecht afspeelt, kan jij dat wel?quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:51 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Wil je me nu vertellen dat jij zeker bent dat zo'n atheļst of wat hij ook is, met een open hart naar een imam gaat? Geloof je het zelf, die probeert er alleen onderuit te komen
Ja iedereen weet dat de koran de waarheid is. Immers iedereen ziet dat de aarde plat is, bergen zorgen dat er geen aardbevingen zijn en dat er nu 3 boze geesten achter je staan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:16 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Nope, Koran. Het woord van Allah, de waarheid
Ja. Na tientallen discussies met hem heb ik wel gemerkt dat hij geen humanist is met wijde interesses. Hij staat nergens open voor, alleen zijn opvatting is de juiste.. yeah rightquote:Op donderdag 29 maart 2012 17:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, ik wil zeggen dat ik alleen maar kan speculeren over com_plex, hij kan erger dan Hitler zijn of meest vredelievende humanist met wijde interesses, daar ik hem niet ken, al zou ik hem kennen zou ik niet weten wat er in zijn hart oprecht afspeelt, kan jij dat wel?
En hoe denk je dat jij bij hem overkomt? Een openminded moslim die open staat voor kritiek en vrij-denken? Als er misvormde speculaties heen en weer vliegen hebben beiden daar schuld in.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:56 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Ja. Na tientallen discussies met hem heb ik wel gemerkt dat hij geen humanist is met wijde interesses. Hij staat nergens open voor, alleen zijn opvatting is de juiste.. yeah right
Je beschrijft nu DE kenmerken van een gelovige he?quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:56 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Hij staat nergens open voor, alleen zijn opvatting is de juiste.. yeah right
quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja iedereen weet dat de koran de waarheid is. Immers iedereen ziet dat de aarde plat is, bergen zorgen dat er geen aardbevingen zijn en dat er nu 3 boze geesten achter je staan.
Ik denk dat ik toch iets meer weet over de discussies hier, dan jij, waarbij attitude ook heel belangrijk is.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:00 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
Altijd die discussies hier. Maar als je ze vraagt om de Koran te lezen, HO maar dan zouden ze in een keer toch ongelijk hebben. Doe het nou maar jongens. Ik wil toch niet het slechtste voor jullie, anders zou ik hier niet eens komen.
oke, lol, wil je aplausje nuquote:Op donderdag 29 maart 2012 18:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk dat ik toch iets meer weet over de discussies hier, dan jij, waarbij attitude ook heel belangrijk is.
Nee, wel een applaus.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:03 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
oke, lol, wil je aplausje nu
quote:
Ik heb 20 jaar geleden die koran van je al gelezen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:00 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
Altijd die discussies hier. Maar als je ze vraagt om de Koran te lezen, HO maar dan zouden ze in een keer toch ongelijk hebben. Doe het nou maar jongens. Ik wil toch niet het slechtste voor jullie, anders zou ik hier niet eens komen.
Zo echt enorm sterke terugkomer zeg.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Weten we ook weer wat jij FOK!-af doet.
Dat mag hij gerust doen zolang ik daar geen last van heb. Net zoals mensen christenen en moslims mogen zijn zolang ik geen problemen zie.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Weten we ook weer wat jij FOK!-af doet.
Succes in de hel mijn vriend. Iblis heeft je mooi te pakken (W)quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik heb 20 jaar geleden die koran van je al gelezen.
Dramatisch slecht boek, vol met onzinnige zaken die een ieder die enigzins normaal na kan denken gelijk ziet voor de onzin die het is.
Maar geloof vooral dat een boek dat zegt dat de mannelijke zaadproductie ter hoogte van zijn nieren plaatsvinden goddelijk is.
Jij trekt er anders wel volle zalen mee.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zo echt enorm sterke terugkomer zeg.
Dat is beetje een - expres- vergeten ideaal van elk religie volgens mij, bemoei je met je eigen zaken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:13 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat mij hij gerust doen zolang ik daar geen last van heb. Net zoals mensen christenen en moslims mogen zijn zolang ik geen problemen zie.
Wat als Iblis jou te pakken heeft?quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:14 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Succes in de hel mijn vriend. Iblis heeft je mooi te pakken (W)
Ben je nou alleen grappen aan het maken, of stel je nog serieuze vragenquote:Op donderdag 29 maart 2012 18:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat als Iblis jou te pakken heeft?
Serieuze vraag, wat als Iblis jou te pakken heeft?quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:20 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Ben je nou alleen grappen aan het maken, of stel je nog serieuze vragen
of ons allemaal?...quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat als Iblis jou te pakken heeft?
Iblis kan mij en de rest die surah al baqara afspeelt of citeert, Ayat al kusi citeert, of 3oedobillahi mina shaytaani rajiem zegtquote:Op donderdag 29 maart 2012 18:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Serieuze vraag, wat als Iblis jou te pakken heeft?
quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:24 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Iblis kan mij en de rest die surah al baqara afspeelt of citeert, Ayat al kusi citeert, of 3oedobillahi mina shaytaani rajiem zegt niet pakken
Heb jij de bijbel gelezen? De Boeddhistische teksten? De heilige boeken van het Hindoeisme? De vele teksten vanuit het humanisme en het Atheļsme?quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:00 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
Goed gezegd!quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:39 schreef UltraR het volgende:
[..]
Heb jij de bijbel gelezen? De Boeddhistische teksten? De heilige boeken van het Hindoeisme? De vele teksten vanuit het humanisme en het Atheļsme?
Nee? Dan kan je dus ook geen weloverwogen keuze hebben gemaakt.
Je bent geboren in een Islamitisch gezin, en dat is de enige reden dat je Moslim bent. Was je in Texas, USA geboren dan was je nu Christen. Zo simpel is het. Dat neem ik je verder ook niet kwalijk, daar kan jij immers ook niets aan doen. Wat ik je wel kwalijk neem is dat je mensen die niet aan dezelfde indoctrinatie als jij bloot hebben gestaan, of zich eraan hebben ontworsteld door kritisch na te denken, bedreigd met de hel.
Ik ben zelf Christelijk opgevoed, ben 17 jaar lang diepgelovig geweest in de Christelijke God. Tot mijn kritische aard de overhand kreeg en ik de onzin van het Christendom inzag. Dat heb ik vervolgens zoveel als mogelijk uitgebreid naar andere creationistische religies, en ben tot de conclusie gekomen dat het me allemaal hoogst onwaarschijnlijke onzin lijkt. (Heeft uiteindelijk nog 5 jaar geduurd voor ik me definitief ongelovig noemde, ontworstelen aan indoctrinatie is nog niet zo makkelijk).
Je zegt zelf al dat je nog jong bent. Ieder jong mens heeft nog veel te leren, sterker nog, ieder mens heeft z'n hele leven lang nog veel te leren. Maar besef dit dan ook van jezelf aub. Neem niet alles wat je familie en Imam vertellen voor waarheid aan maar onderwerp het aan eigen kritisch onderzoek. Als je dan nog steeds van de waarheid van de Islam overtuigd blijft respecteer ik dat, zolang je ophoudt met het aan anderen opleggen en dreigen met de hel voor andersdenkenden. Op dit moment respecteer ik je geloofskeuze echter niet, aangezien het geen keuze is, maar puur het logische gevolg van kritiekloze onderdanigheid als gevolg van zware indoctrinatie. Zolang je niet jezelf in zo'n sterke mate verdiept in de materie van religie dat je verder kunt komen met argumenten dan enkel 'het staat in de Koran dus het is waar', zal ik je helaas niet serieus kunnen nemen.
Je gelooft het echt hequote:Op donderdag 29 maart 2012 17:14 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
Ehhh, what??quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:24 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
Iblis kan mij en de rest die surah al baqara afspeelt of citeert, Ayat al kusi citeert, of 3oedobillahi mina shaytaani rajiem zegt
3oedobillaiboebddalieboeboe shaytaani rajijiemoebwaboequote:Op donderdag 29 maart 2012 18:24 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Iblis kan mij en de rest die surah al baqara afspeelt of citeert, Ayat al kusi citeert, of 3oedobillahi mina shaytaani rajiem zegt
Je bent vergeten om met je wijsvinger seytan weg te wijzen, n00bquote:Op vrijdag 30 maart 2012 02:03 schreef Scabies het volgende:
[..]
3oedobillaiboebddalieboeboe shaytaani rajijiemoebwaboe
ben ik nou gered?
Neem jij jezelf serieus vriend?quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:14 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
De vraag is, neem jij het leven serieus. Denk na over het leven, want morgen kan jij al in je graf zitten. Dan zal je denken, had ik maar geluisterd naar hem.quote:
Doden denken niet.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:40 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
De vraag is, neem jij het leven serieus. Denk na over het leven, want morgen kan jij al in je graf zitten. Dan zal je denken, had ik maar geluisterd naar hem.
Iedereen kan leren toch. Iedereen kan arabisch leren. Mensen bekeren over de hele wereld, ook Nederlanders. Zij kunnen nu ook arabisch lezen en uitspreken. En weet je waarom? Omdat ze er voor openstaan en niet zo terughoudend zijn als jijquote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:07 schreef Akziom het volgende:
[..]
Je gelooft het echt he
[..]
Ehhh, what??
Maar ik kan helegaar geen Chinees, dus da's niet eerlijk, dan ben ik bij voorbaat al veroordeeld tot de verdoemenis!
Lul er nou niet omheen. Als die Iblis iemand "te pakken heeft", dan WAT?
Denk je nou werkelijk dat het helpt als een persoon die niet gelooft in Allah, en ook niet in het woord van Allah, de Qoran? Je bent net te vergelijken als een kleine kleuter, die een vallende ster ziet, een wens doet en het meteen wil zien uitkomen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 02:03 schreef Scabies het volgende:
[..]
3oedobillaiboebddalieboeboe shaytaani rajijiemoebwaboe
ben ik nou gered?
Jammer dat je niet op mijn post reageert.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:48 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Iedereen kan leren toch. Iedereen kan arabisch leren. Mensen bekeren over de hele wereld, ook Nederlanders. Zij kunnen nu ook arabisch lezen en uitspreken. En weet je waarom? Omdat ze er voor openstaan en niet zo terughoudend zijn als jij
Niet een eigen keuze? Denk je dat ik een moslim ben, omdat het moet van mijn ouders of omdat het moet van een imam? Natuurlijk niet. Het is mijn eigen keuze. Ik heb de Qoran bij mezelf gelezen, en nu zelfs uit mijn hoofd aan het leren.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:39 schreef UltraR het volgende:
[..]
Heb jij de bijbel gelezen? De Boeddhistische teksten? De heilige boeken van het Hindoeisme? De vele teksten vanuit het humanisme en het Atheļsme?
Nee? Dan kan je dus ook geen weloverwogen keuze hebben gemaakt.
Je bent geboren in een Islamitisch gezin, en dat is de enige reden dat je Moslim bent. Was je in Texas, USA geboren dan was je nu Christen. Zo simpel is het. Dat neem ik je verder ook niet kwalijk, daar kan jij immers ook niets aan doen. Wat ik je wel kwalijk neem is dat je mensen die niet aan dezelfde indoctrinatie als jij bloot hebben gestaan, of zich eraan hebben ontworsteld door kritisch na te denken, bedreigd met de hel.
Ik ben zelf Christelijk opgevoed, ben 17 jaar lang diepgelovig geweest in de Christelijke God. Tot mijn kritische aard de overhand kreeg en ik de onzin van het Christendom inzag. Dat heb ik vervolgens zoveel als mogelijk uitgebreid naar andere creationistische religies, en ben tot de conclusie gekomen dat het me allemaal hoogst onwaarschijnlijke onzin lijkt. (Heeft uiteindelijk nog 5 jaar geduurd voor ik me definitief ongelovig noemde, ontworstelen aan indoctrinatie is nog niet zo makkelijk).
Je zegt zelf al dat je nog jong bent. Ieder jong mens heeft nog veel te leren, sterker nog, ieder mens heeft z'n hele leven lang nog veel te leren. Maar besef dit dan ook van jezelf aub. Neem niet alles wat je familie en Imam vertellen voor waarheid aan maar onderwerp het aan eigen kritisch onderzoek. Als je dan nog steeds van de waarheid van de Islam overtuigd blijft respecteer ik dat, zolang je ophoudt met het aan anderen opleggen en dreigen met de hel voor andersdenkenden. Op dit moment respecteer ik je geloofskeuze echter niet, aangezien het geen keuze is, maar puur het logische gevolg van kritiekloze onderdanigheid als gevolg van zware indoctrinatie. Zolang je niet jezelf in zo'n sterke mate verdiept in de materie van religie dat je verder kunt komen met argumenten dan enkel 'het staat in de Koran dus het is waar', zal ik je helaas niet serieus kunnen nemen.
Ik was ermee bezig, zoals je kon zienquote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:53 schreef UltraR het volgende:
[..]
Jammer dat je niet op mijn post reageert.
Naar de hel als ongelovige?
Wanneer jij dood zal zijn op een dag, kom je er wel achter. Deze discussie gaat nergens heen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:52 schreef ATON het volgende:
[..]
Je moet die horrorfilms ernstig nemen hoor.
Ha nee, dan ben ik dood.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:08 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Wanneer jij dood zal zijn op een dag, kom je er wel achter. Deze discussie gaat nergens heen.
Dit zijn geen goede argumenten. Als je in staat bent om goede argumenten te geven, dan krijg je meer kritiek van mijn kant waar je uiteraard op mag reageren. Je mag uiteraard ook gewoon reageren op mijn posts, maar ik kan je niet beloven dat ik daar op ga reageren, want ik kan bijvoorbeeld met dergelijke posts zoals deze vrij weinig. Ik kan daar niet op reageren.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:05 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
een grote onzin.
kom op zeg.
Onwaarschijnlijk.
een grote grap.
Als je nog meer kritiek hebt, laat het me weten.
Even een vraagje? Ben jij dan hier dan op dit forum om een ware geloof te vinden? of om geloven af te kraken omdat ze niets kunnen bewijzen? Het lijkt steeds weer alsof je pas overtuigd zal zijn wanneer je God zal zien, anders nooit.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:15 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dit zijn geen goede argumenten. Als je in staat bent om goede argumenten te geven, dan krijg je meer kritiek van mijn kant waar je uiteraard op mag reageren. Je mag uiteraard ook gewoon reageren op mijn posts, maar ik kan je niet beloven dat ik daar op ga reageren, want ik kan bijvoorbeeld met dergelijke posts zoals deze vrij weinig. Ik kan daar niet op reageren.
En waarom zou je eerder overtuigd zijn? Er zijn genoeg mensen die dingen roepen over spoken, aliens, reptillians en weet ik het wat voor nonsens.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:24 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Het lijkt steeds weer alsof je pas overtuigd zal zijn wanneer je God zal zien, anders nooit.
Omdat die aliens, spoken etc. geen tekens hebben achtergelaten van hun bestaan en ook niet belangrijk zijn. Allah heeft wel tekens achtergelaten voor de mensheid.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:29 schreef muzas het volgende:
[..]
En waarom zou je eerder overtuigd zijn? Er zijn genoeg mensen die dingen roepen over spoken, aliens, reptillians en weet ik het wat voor nonsens.
Eerst zien, dan geloven.
Zoals ?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:35 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
Omdat die aliens, spoken etc. geen tekens hebben achtergelaten van hun bestaan en ook niet belangrijk zijn. Allah heeft wel tekens achtergelaten voor de mensheid.
Alright, shootquote:
Ik sta open voor "ware geloven", wat dat ook mag zijn.quote:Ben jij dan hier dan op dit forum om een ware geloof te vinden?
Het afkraken is een gevolg van het gebrek van bewijs voor het geloof.quote:of om geloven af te kraken omdat ze niets kunnen bewijzen?
Dat kloptquote:Het lijkt steeds weer alsof je pas overtuigd zal zijn wanneer je God zal zien, anders nooit.
Ten eerste, de profeten. Ik zal een voorbeeld noemen: Mozes. Kon zijn staf op de grond gooien en werd het een slang. als hij de slang aanraakte werd het weer een staf: Surah Taha.quote:
Jawel, dat is de Qoran.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:07 schreef n8n het volgende:
Er is geen enkel tastbaar bewijs voor die profeten. Quoran is fictie net als Harry Potter. De video's bekijk ik een andere keer wel
Die videos ken ik al, maar vind je het heel erg dat ik de 'bewijzen' voor alien visitors een stuk overtuigender vind?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:11 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Jawel, dat is de Qoran.
Oke, veel plezier met kijken ;D
De video's waren ten eerste niet eens bedoeld naar jou, maar goed. En wat orgineel zeg om dat stuk van texas weer te herhalen dat iemand anders al zei tegen me. En nee als ik in Texas was geboren zou ik geen christen geweest zijn, tenminste uiteindelijk niet. Want ik zou zelfonderzoek gedaan hebben en daar zou uitblijken dat de islam het ware geloof is en niet het christendom.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die videos ken ik al, maar vind je het heel erg dat ik de 'bewijzen' voor alien visitors een stuk overtuigender vind?
Geloof wat je wilt, mij best. Maar als je denkt dit aannemelijk te kunnen maken dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan. Je heb dan minstens nogal wat concurrentie van andere geloven. Zoals eerder gezegd: als je in Texas was geboren dan zou je zeer waarschijnlijk nu met net zoveel hartstocht pleiten voor het waar zijn van het christelijke geloof.
Dan ten aanzien van je opmerkingen over het ontstaan van het universum en leven op aarde:
1) Hoe het universum is ontstaan weten we eenvoudig op dit moment niet. Het simpele feit dat we dat niet weten pleit op geen enkele manier voor de waarheid van het islamitische geloof.
2) En de evolutietheorie afdoen als 'een grote grap' is niet bepaald een manier om hier serieus genomen te worden. Er zijn maar weinig theorieen waar zo veel bewijs voor bestaat en die zoveel verschillende waarnemingen verklaringen als de evolutietheorie. Iets meer onderbouwing is in zo'n geval wel gewenst.
Lees het en je dan weet je wel waarom. Of ga naar een imam, die weet veel meer dan ik en kan het beter verwoorden dan ik. Stel hem maar alle vragen.quote:
Maar jongske toch, er is zelfs totaal geen bewijs dat Mozes ooit bestaan heeft, en jij komt hier met een mummie af die hier totaal niks mee te maken heeft. Is dat alles wat je kan verzinnen ? Terug naar school!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:05 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Ten eerste, de profeten. Ik zal een voorbeeld noemen: Mozes. Kon zijn staf op de grond gooien en werd het een slang. als hij de slang aanraakte werd het weer een staf: Surah Taha.
De Qoran, geschreven door Allah aan de mensheid.
En dan heb je nog onwijs veel andere tekens die in de Qoran staan:
En je hebt er nog veel meer.
Dat betekent toch niet dat ik er niet op mag reageren? Dit is een forum, geen prive-email wisseling.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:35 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
De video's waren ten eerste niet eens bedoeld naar jou, maar goed.
Sja, het is een goed argument. Kijk niet raar op als je dit nog vaak hoort. "Ik zou zelf onderzoek zijn gaan doen en uiteindelijk toch tot het ware geloof zijn gekomen" is iets dat ik al heel vaak heb gehoord van amerikaanse christenen wanneer ik ze vertel dat ze zeer waarschijnlijk moslims waren geworden als ze waren geboren in Iran. Wat maakt jouw arugment nu eigenlijk sterker dan dat van hen?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:35 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
En wat orgineel zeg om dat stuk van texas weer te herhalen dat iemand anders al zei tegen me. En nee als ik in Texas was geboren zou ik geen christen geweest zijn, tenminste uiteindelijk niet. Want ik zou zelfonderzoek gedaan hebben en daar zou uitblijken dat de islam het ware geloof is en niet het christendom.
Hoe kom jij tot de conclusie dat ik dat niet gedaan heb? Omdat ik jouw geloof niet deel?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:35 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
Waarom lees je de Qoran niet een keer?
Al die tijd die je hebt ingestoken in fokforums, in die tijd kon je de Qoran wel uitlezen en de waarheid al weten i.p.v. telkens vragen te stellen die telkens hericht zijn TEGEN de islam.
Maar ik durf al mijn geld in te zetten dat je alsnog de Qoran niet wilt en gaat lezen.
Och, ik zou de suggestie dat ik in de hel terecht kom eveneens als kwetsend kunnen ervaren. Gekwetstheid is iets dat gebeurt aan de kant van de toehoorder. Ik kan me daar niet verantwoordelijk voor voelen.quote:
Ja, maar dat jij naar de hel gaat staat in de Koran en dat is dus de waarheid en bewijs, over mij zeg je het alleen om te kwetsen, als je de Koran had gelezen wist je dat ik niet naar de hel ga, dus.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Och, ik zou de suggestie dat ik in de hel terecht kom eveneens als kwetsend kunnen ervaren. Gekwetstheid is iets dat gebeurt aan de kant van de toehoorder. Ik kan me daar niet verantwoordelijk voor voelen.
Ben jij een moslim dan?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, maar dat jij naar de hel gaat staat in de Koran en dat is dus de waarheid en bewijs, over mij zeg je het alleen om te kwetsen, als je de Koran had gelezen wist je dat ik niet naar de hel ga, dus.
Ik schrijf iets idioots, met dat ook als doel en ik word meteen door een moslim gevraagd of ik een moslim ben.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:49 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Je weet het zelf niet eens volgens mij
Je zei: ''die video's ken ik al''. Maar ik had ze niet gestuurd voor jou, snapje?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat betekent toch niet dat ik er niet op mag reageren? Dit is een forum, geen prive-email wisseling.
[..]
Sja, het is een goed argument. Kijk niet raar op als je dit nog vaak hoort. "Ik zou zelf onderzoek zijn gaan doen en uiteindelijk toch tot het ware geloof zijn gekomen" is iets dat ik al heel vaak heb gehoord van amerikaanse christenen wanneer ik ze vertel dat ze zeer waarschijnlijk moslims waren geworden als ze waren geboren in Iran. Wat maakt jouw arugment nu eigenlijk sterker dan dat van hen?
[..]
Hoe kom jij tot de conclusie dat ik dat niet gedaan heb? Omdat ik jouw geloof niet deel?
Op z'n best een ad hominem argument. Zie ook:
[CENTRAAL] Oneigenlijke argumenten
Ga dan weg als je niet in staat bent om serieus te zijnquote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik schrijf iets idioots, met dat ook als doel en ik word meteen door een moslim gevraagd of ik een moslim ben.
Je praat in een cirkeltje. Je past hier foutieve logica toe.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:37 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Lees het en je dan weet je wel waarom. Of ga naar een imam, die weet veel meer dan ik en kan het beter verwoorden dan ik. Stel hem maar alle vragen.
Ik heb anders volgens mij een verdomd goed punt gemaakt, als je het niet snapt, vraag even of ze het je willen uitleggen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:51 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Ga dan weg als je niet in staat bent om serieus te zijn
God is geen kwetsbaar prinsesje hoor, hij wordt niet belachelijk gemaakt als iemand hem niet erkend, zijn macht is niet afhankelijk van de mens.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:52 schreef pluizige30 het volgende:
Hallo iedereen.
Branden zullen degene die God niet aanvaarden. ;-)
Hoe zouden jullie het vinden als je eigen zoon je belachelijk maakt en zegt ik 'je bent mijn vader niet'
Als hij zoiets zei dan mag hij direct opdonderenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:52 schreef pluizige30 het volgende:
Hallo iedereen.
Hoe zouden jullie het vinden als je eigen zoon je belachelijk maakt en zegt ik 'je bent mijn vader niet'
Het zal je misschien verbazen, maar je bent niet de eerste die ze post.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:50 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Je zei: ''die video's ken ik al''. Maar ik had ze niet gestuurd voor jou, snapje?
Grote delen ervan, ja. Maar ik ga er vanuit dat het onomstokelijke bewijs van de waarheid van de Islam staat in de delen die ik heb overgeslagen. Eveneens ga ik er vanuit dat ik voor een eventuele onderbouwing van jouw standpunt me moet melden bij de Imam. Kennelijk ontbeer jij zelf die kennis ook.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:50 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
Heb jij de Qoran gelezen dan?
Nee, maar de Imam kan je UITLEG erbij geven.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar je bent niet de eerste die ze post.
[..]
Grote delen ervan, ja. Maar ik ga er vanuit dat het onomstokelijke bewijs van de waarheid van de Islam staat in de delen die ik heb overgeslagen. Eveneens ga ik er vanuit dat ik voor een eventuele onderbouwing van jouw standpunt me moet melden bij de Imam. Kennelijk ontbeer jij zelf die kennis ook.
Als ik van mijn zoon verwacht dat hij me aanbidt, geen kritiek op me levert en ik hem met eeuwige marteling bedreig als hij dat niet doet...?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:52 schreef pluizige30 het volgende:
Hallo iedereen.
Ik ben helaas nog geen Imam tegengekomen die het correcte uitleg heeft gegeven, maar dit zal wel weer mijn fout zijn. Ik luister waarschijnlijk niet goed.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:06 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Nee, maar de Imam kan je UITLEG erbij geven.
Begrijp je het zelf dan wel? Of ben je niet alleen voor je kennis maar ook voor de uitleg afhankelijk van de imam?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:06 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Nee, maar de Imam kan je UITLEG erbij geven.
Jonge! en ik dan?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:40 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben helaas nog geen Imam tegengekomen die het correcte uitleg heeft gegeven, maar dit zal wel weer mijn fout zijn. Ik luister waarschijnlijk niet goed.
Vast omdat je geen Imam hebt horen praten, of een leter hebt gezien uit de Koran. Liegen..quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:40 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben helaas nog geen Imam tegengekomen die het correcte uitleg heeft gegeven, maar dit zal wel weer mijn fout zijn. Ik luister waarschijnlijk niet goed.
Wat een slecht, maar dan ook echt een slecht voorbeeld. Daar komt ook nog bij dat als je God aanbid je wel in het ongekend paradijs komt. Over de voordelen spreek je jammer genoeg nooit.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:33 schreef UltraR het volgende:
[..]
Als ik van mijn zoon verwacht dat hij me aanbidt, geen kritiek op me levert en ik hem met eeuwige marteling bedreig als hij dat niet doet...?
Tja... ik denk dat ik er dan wel enig begrip voor op zou kunnen brengen dat hij me niet zo leuk vindt.
Edit:
Oh ja, en dan ben ik nog onzichtbaar ook!
Hoe weet je dit?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:06 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Vast omdat je geen Imam hebt horen praten, of een leter hebt gezien uit de Koran. Liegen..
Waarom wil hij dat wij hem aanbidden? Beetje arrogant niet?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:08 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Wat een slecht, maar dan ook echt een slecht voorbeeld. Daar komt ook nog bij dat als je God aanbid je wel in het ongekend paradijs komt. Over de voordelen spreek je jammer genoeg nooit.
Naar wiens maatstaven is god arrogant dan?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:10 schreef UltraR het volgende:
[..]
Waarom wil hij dat wij hem aanbidden? Beetje arrogant niet?
Vanuit Islamitisch perspectief?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:17 schreef Comp_Lex het volgende:
Sterker nog, waarom zou God aanbeden willen worden?
Vanuit Islamitisch perfectief: Is je manier van leven je aanbidding, dus als je geld, je eigen ego, een meisje, een ideaal of naar wat dan ook Werelds je leven inricht, is dat je aanbidding, terwijl al deze zaken vergangekelijk en producten van mensen zijn met vele tekortkomingen en mogelijk gemaakt door god. Vanuit Islamitisch perspectief zal het aanbidden van deze zaken je alleen maar schade aanbrengen, in de Koran zegt Allah, als jullie mij niet aanbidden doet dat niets af aan mijn goddelijkheid, maar jullie beschadigen jullie zelf. Iaw: Je zorgt er zelf voor dat je in de hel terechtkomt door valse idolen te volgen.quote:
En dat is dus subjectief. Wat ik daarin lees (die stelling komt namelijk in zo'n beetje alle religies en geloven voor) is dat je door een verkeerde levensinstelling, materialisme bijv., een hel voor jezelf op aarde creėert.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vanuit Islamitisch perfectief: Is je manier van leven je aanbidding, dus als je geld, je eigen ego, een meisje, een ideaal of naar wat dan ook Werelds je leven inricht, is dat je aanbidding, terwijl al deze zaken vergangekelijk en producten van mensen zijn met vele tekortkomingen en mogelijk gemaakt door god. Vanuit Islamitisch perspectief zal het aanbidden van deze zaken je alleen maar schade aanbrengen, in de Koran zegt Allah, als jullie mij niet aanbidden doet dat niets af aan mijn goddelijkheid, maar jullie beschadigen jullie zelf. Iaw: Je zorgt er zelf voor dat je in de hel terechtkomt door valse idolen te volgen.
Vanuit Islamitisch perspectief is dat voor de handliggend, Allahswil wat is geopenbaard in de Koran ( net zoals elk ander religie eigenlijk ) is een absolutistisch moraal, dat wil zeggen dat wanneer je het niet volgt, je jezelf en anderen om je heen kwaad doet, tekort schiet en niet 'goed' leeft. Wat ook weer synoniemen zijn voor het aanbidden van Allah.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:34 schreef Comp_Lex het volgende:
Je post is wel interessant, maar het is niet echt een antwoord op mijn vraag. Als mijn vraag begon met "Wat" of "Hoe", dan had je een correct antwoord gegeven
Ik ga nog een stap verder door mijn vraag te beginnen met "Waarom". Dus om even in te haken op je post: Waarom zou Allah zeggen dat je in de hel terechtkomt als je valse idolen volgt?
Ik kan me voorstellen dat antwoorden op mijn vragen niet bestaan; net als het niet duidelijk is wat er voor het ontstaan van het universum gebeurde.
Het is meer dan subjectief, het een collectieve subjectiviteit omgedoopt tot een levensvisie, doctrine en metafysica. Het is eerder andersom, door je eigen ego te volgen en je leven op grond daar van in te richten ( aanbidden van je eigen ik zoals dat in de islam wordt genoemd ) kan je in de wereld een hemelsleven bezorgen, however, gaat het altijd ten koste van anderen en je eigen essentie.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:34 schreef UltraR het volgende:
[..]
En dat is dus subjectief. Wat ik daarin lees (die stelling komt namelijk in zo'n beetje alle religies en geloven voor) is dat je door een verkeerde levensinstelling, materialisme bijv., een hel voor jezelf op aarde creėert.
Mooi is dat je zegt dat het dus niet zozeer letterlijk aanbidden is (op je knieen gaan, veel Moslims nemen het overigens blijkbaar wel letterlijk) maar figuurlijk, je eert Allah door een goed leven te leiden en de goede dingen die hij je heeft gegeven te waarderen.
Waarom moest je naar de leraar luisteren toen je op school zat? Omdat hij je dingen wilde leren en waar je nu dus profeit van hebt. Net als je God nu aanbid, zal je later ook profeit van hebben. Dus als je wat moet doen voor iemand anders is diegene arrogant in jouw ogen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:10 schreef UltraR het volgende:
[..]
Waarom wil hij dat wij hem aanbidden? Beetje arrogant niet?
Groot verschil tussen luisteren en aanbidden. Als die leraar mij zou vragen op mijn knieėn voor hem te gaan en als ik het niet doe hij me van school zal sturen dan vind ik dat ook belachelijk en vertrek ik uit mezelf bij die leraar naar een ander die wel normaal is.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:53 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Waarom moest je naar de leraar luisteren toen je op school zat? Omdat hij je dingen wilde leren en waar je nu dus profeit van hebt. Net als je God nu aanbid, zal je later ook profeit van hebben. Dus als je wat moet doen voor iemand anders is diegene arrogant in jouw ogen.
Het hele idee van docenten en scholen is niet om jou de waarheid te vertellen maar om jou zelf die waarheid te laten ontdekken en begrijpen. Om je te leren voor jezelf te denken.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:53 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
Waarom moest je naar de leraar luisteren toen je op school zat? Omdat hij je dingen wilde leren en waar je nu dus profeit van hebt. Net als je God nu aanbid, zal je later ook profeit van hebben. Dus als je wat moet doen voor iemand anders is diegene arrogant in jouw ogen.
*hele grote knuffel voor triggershot*quote:
De Koran is niet het enige boek dat een dergelijke claim maakt. Ik had het over de vele andere varianten op 'hel' waar jij in terecht zou kunnen komen als je de verkeerde god aanbidt.quote:Ja, maar dat jij naar de hel gaat staat in de Koran en dat is dus de waarheid en bewijs, over mij zeg je het alleen om te kwetsen, als je de Koran had gelezen wist je dat ik niet naar de hel ga, dus.
hoezo?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:09 schreef Molurus het volgende:
Niet dat het relevant is, maar Rocky Balboa, ofwel Sylvester Stallone, is een Christen. Rooms-katholiek om precies te zijn.
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
*hele grote knuffel voor triggershot*![]()
Ok, vooruit... deze had ik nog gemist:
Geloof me, daar hou ik heel goed rekening meequote:De Koran is niet het enige boek dat een dergelijke claim maakt. Ik had het over de vele andere varianten op 'hel' waar jij in terecht zou kunnen komen als je de verkeerde god aanbidt.Het is goed denkbaar dat jij er ook naast zit en dat wij samen van dezelfde hel gaan genieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |