...en dus is het geen daadwerkelijke vergeving, maar een soort vorm van vergeten.quote:
Goed voorbeeld dat van toepassing is op Fokquote:
Ik bedoelde eigenlijk een realistisch voorbeeld. En wat hebben die citaten met vergeving te maken?quote:Op woensdag 18 april 2012 17:36 schreef Wintelligence het volgende:
[..]
Goed voorbeeld dat van toepassing is op Fok
"II Timothy 3:1-5,7 "But realize this, that in the last days difficult times will come. For men will be lovers of self, lovers of money, boastful, arrogant, disobedient to their parents, ungrateful, unholy, unloving, unforgiving, malicious gossips, without self-control, brutal, haters of good, treacherous, reckless, conceited, lovers of pleasure rather than lovers of god; holding to a form of godliness, although they have denied its power; always learning and never able to come to the knowledge of the truth."
Gaat eigenlijk over 'Godlessness in the last days', maar de rest is ook wel van toepassing.
Ook deze:
I Timothy 4:1-3 "But the spirit explicitly says that in later times some will fall away from the faith, paying attention to deceitful spirits and doctrines of demons. By means of the hypocrisy of liars seared in their own conscience as with a branding iron, men who forbid marriage and advocate abstaining from foods which God has created to be gratefully shared in by those who believe and know the truth."
Het blijft natuurlijk multi-interpretabel, en het heet niet voor niets 'geloof'quote:Op woensdag 18 april 2012 18:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk een realistisch voorbeeld. En wat hebben die citaten met vergeving te maken?
Waarom lees jij trouwens de Bijbel in het Engels?
Maar op welke manier gaat dat dan over vergeving?quote:Op donderdag 19 april 2012 17:02 schreef Wintelligence het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk multi-interpretabel, en het heet niet voor niets 'geloof'
Die citaten kwamen van een Engelstalige link, dus ik lees de Bijbel niet perse in het Engels.
Achja 200 of 300 miljoen, scheelt niet veelquote:Op woensdag 18 april 2012 17:39 schreef Wintelligence het volgende:
En over de wellicht komende oorlog met Iran, die zal leiden tot oorlog met Rusland en China.
Revelation 9:16 "And the number of the armies of the horsemen was two hundred million; I heard the number of them."
Het Chinese leger heeft nu meer dan 300 miljoen mensen "fit for military service".
Ach, ik kan beter deze link posten
http://contenderministries.org/prophecy/endtimes.php
De tekenen van de Eindtijd, zitten toch behoorlijk wat overeenkomsten in met wat er nu gaande is.
Hoezo geloof je dat? Waarop is dat gebaseerd? Wat zijn je argumenten?quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:24 schreef Leafbird het volgende:
Ik geloof dat iedereen naar het hiernamaals gaat, of deze nou geloven of niet. Maar goed, ik ben dan ook niet christelijk.
ja hoor. mijn vriendin is ooit vreemdgegaan. ik heb het haar vergeven. een week daarna hadden we een triootje. (om maar even aan te geven dat vergeving ook nog leuk kan zijn!)quote:Op woensdag 18 april 2012 16:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
...en dus is het geen daadwerkelijke vergeving, maar een soort vorm van vergeten.
Maar misschien heb jij een voorbeeld van vergeving waaruit blijkt dat het ook om volledige vergeving kan gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |